Vitutusketju

  • 10 555 495
  • 56 140

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vituttaa toi Kummolan omahyväisyys jatkovalintansa jälkeen. Vitun kekkonen pitää itseään jotenkin korvaamattomana, eikä osaa lopettaa ajoissa. Mitä mahtaa äijä olla kautensa loppuessa? Jotain 104 vee? Tehdään vielä kunnon kekkosslovakian tyyliin poikkeuslaki, että ensi kerralla ei tarvii mitään turhia vaaleja pitää, vaan Kale jatkaa niin kauan kuin haluaa. Sinuhe vois tehdä aloitteen tästä asiasta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
omien kansalaisten auttaminen ei ole niin "seksikästä" kuin hottentottien.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt näitä "first world problem"-kitinöitä. Helvetti Suomessa on loppupeleissä asiat maailman tasolla aivan helvetin hyvin. Kukaan ei kuole nälkään, luonnonkatastrofit joihin yksilö ei voi vaikuttaa eivät riivaa, kaikilla lapsilla on katto pään päällä ja ruokaa sekä aikuisten hoivaa jne. jne.

Annan noin miljoona kertaa mieluummin rahaa hyväntekeväisyyteen esim. luonnonkatastrofin uhreille, kuin "rahattomille" suomalaisille, joita tuen palkansaajana ja yrittäjänä verojen kautta jo ihan riittävästi. Suosittelen jokaiselle käymistä alueella, jossa on oikeasti hätä ja ihan oikeita ongelmia ja sen jälkeen kitisemään jostain vitun Nenäpäivästä ja hikisen kympin lahjoittamisesta.

Ja joo, näissä avustuksissa ja niiden perille saamisissa oikeaan osoitteeseen on ongelmia, mutta se ei poista perusasetelmaa.
 

Andrew

Jäsen
kaikilla lapsilla on katto pään päällä ja ruokaa sekä aikuisten hoivaa jne. jne.

Tämä ei kyllä ole totta. Tässä on viimeiset viikot ollut otsikoissa miten huonosti lastensuojelu toimii Suomessa ja miten hirveissä oloissa moni lapsi elää. Esimerkiksi alkoholisti perheessä missä on väkivaltaa ja tähän ei pystytä puuttumaan, koska pienten määrärahojen vuoksi ei ole resursseja.

Muuten olen samaa mieltä kirjoituksestasi, että Suomessa asiat on kuitenkin globaalisesti katsottuna erittäin hyvin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En ole oikein koskaan ymmärtänyt näitä "first world problem"-kitinöitä. Helvetti Suomessa on loppupeleissä asiat maailman tasolla aivan helvetin hyvin. Kukaan ei kuole nälkään, luonnonkatastrofit joihin yksilö ei voi vaikuttaa eivät riivaa, kaikilla lapsilla on katto pään päällä ja ruokaa sekä aikuisten hoivaa jne. jne..

Kun kirjoitat näin, minun on vaikea ymmärtää, että olet - ymmärtääkseni - kasvatustyön parissa töissä, jolloin sinun luulisi tietävän millaisissa oloissa Suomessakin hyvin pieni osa lapsista joutuu elämään. Siinä yhtälössä paikkansa pitää kenties se, että lapsilla on katto pään päällä, mutta ruoka ei ole läheskään aina varmuus, puhumattakaan aikuisten hoivasta, huolenpidosta tahi rakkaudesta. Tai no Suomessakin taitaa kasvaa jo sukupolvi sellaisia lapsia joilla se kattokaan ei ole aina pään päällä vaan syystä tai toisesta lapset joutuvat elämään osan elämästään turvattomassa ympäristössä poissa (turvattomasta) kodista.

Minulle riittää se, että verovaroistani kustannetaan näiden "hottentottien" elämää, ei tulisi mieleeni lahjoittaa senttiä yhdellekään "hottentotille" - mielummin vaikka dokaan nekin rahat.

vlad.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites muuten noi hottentotit, onko ne samaa roskasakkia kuin neekerit ja muut mutakuonot sekä ählämit vai mihinkä laariin ne teidän "Suomi suomalaisille" -jengin kaavailuissa asetetaan?

Ihan vaan että vastaisuudessa tietää mihin ei ainakaan kannata lähettää fyffeä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mites muuten noi hottentotit, onko ne samaa roskasakkia kuin neekerit ja muut mutakuonot sekä ählämit vai mihinkä laariin ne teidän "Suomi suomalaisille" -jengin kaavailuissa asetetaan?

Ihan vaan että vastaisuudessa tietää mihin ei ainakaan kannata lähettää fyffeä.

Kyllähän khoit (eli oikeat ihmiset) ovat kuitenkin aivan toista maata verrattuna neekerimuslimeihin, johan sen jo heimon/ryhmän omankielinen nimikin kertoo.

Ja ollakseni rehellinen, niin paljon mielummin antaisin rahaa kulttuuriantropologiseen keräykseen jonka avulla pyrittäisi tukemaan (ja avustamaan) alkuperäiskulttuureiden olemassa oloa ja säilyvyyttä kuin syytäisin rahaa jonkin taifuuni x:n tai maanjäristys y:n uhrien auttamiseen - puhumattakaan, että avustaisin nälkäkuoleman partaalla olevia ihmisiä, tulivatpa he mistä tahansa.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen miettinyt miten esim. Afrikkaan on hankittu kymmenien valtioiden ja avustusjärjestöjen kautta kehitysapurahaa, kymmenien vuosien ajan, mutta mikään ei siellä kehity. Vai meneekö ne rahat todellakin niin vääriin taskuihin, että avustuskohteelle riittää juuri siihen yhteen vuoheen rahaa. Samat ressukat lapset kärpänen silmässä on pyörinyt mainoksissa TV:ssä ja lehdissä koko mun elämän ajan.

Nenäpäivää katsellessani tuli myös mieleen, minkälainen osuus on perhesuunnittelulla näistä avustusrahoista. Ajattelin että se sierra leonelais nainen tuskin haluaa uutta lasta ruokittavaksi prostituutiolla. Tai nepalilaisäiti sinne pikkuhökkelin kurjuuteen kolmatta vauvaa.. Vai onko tässä nyt joku moraalikysymys ettei länsimaiset avustusjärjestöt voi hankkia kierukoita näille ihmisille. Onhan niitä kondomeja jaettu HIV:n varjolla, mutta itse ehkäisyyn olisi parempiakin keinoja tarjolla.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vai onko tässä nyt joku moraalikysymys ettei länsimaiset avustusjärjestöt voi hankkia kierukoita näille ihmisille. Onhan niitä kondomeja jaettu HIV:n varjolla, mutta itse ehkäisyyn olisi parempiakin keinoja tarjolla.

Se on tää kulttuuriero, katsos. Minäkin joskus jossain aihetta käsittelevässä tilaisuudessa tarjosin liikakansoituksen ratkaisuksi juuri ehkäisyvalistusta ja-välineitä. Kukkikset lähes kivittivät pohdiskelijan hengiltä vulgäärien ajatusten vuoksi. Sikäläisessä kulttuurissa on tavoiteltavaa hankkia mahdollisimman paljon jälkikasvua, koska he sitten pitävät äiskästä ja iskästä huolta, kun ikä alkaa painaa. Näin mulle kerrottiin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
sinun luulisi tietävän millaisissa oloissa Suomessakin hyvin pieni osa lapsista joutuu elämään.

Tässähän vlad itse kerrotkin pointin. Suomessa pidetään lapsista erittäin hyvää huolta maailman mittakaavassa. Tottakai ongelmia on, mutta ei meillä käytännössä yksikään lapsi kuole nälkään, elä kadulla tai joudu pakkotöihin juuri yhteiskunnan kontrollin takia. Tottakai näihin pieniinkin ongelmiin pitää puuttua ja antaa rahaa, ei se multa ole pois, päinvastoin.

Minulle riittää se, että verovaroistani kustannetaan näiden "hottentottien" elämää, ei tulisi mieleeni lahjoittaa senttiä yhdellekään "hottentotille" - mielummin vaikka dokaan nekin rahat.

Elämä on valintoja. Itse lahjoitan ylipäätään aika vähän ja tiedostan, että niiden rahojen merkitys on aika olematon ja mitään hyvää omaatuntoa ei ole tarve ostaa. Viimeeksi annoin rahaa ebolan vastaiseen työhön, koska se on mielestäni ihan globaalistikin tärkeää.

Pointti tuossa aikaisemmin oli kuitenkin lähinnä ihmettely siitä millaista vinkumista yksi keräys voi saada aikaan, mutta kukin tavallaan.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On niin kovin vaikeaa järjestellä mitään, kun joku juttu menee aina vituilleen ja sekös vituttaa.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
"Hei kattokaa, pääministeri lenkillä! Miten se vittu kehtaa?! Valtion velka vain kasvaa ja tällä saatanan toopella on silti aikaa pitää huolta kunnostaan... Mitä VITTUA?? Kohta se varmaan juoksee eduskuntatalolta kotiin ja twiittaa mulle HYVÄT YÖT!! Kenen saatanan oikeudella tämä Brysselin sätkynukke kuvittelee voivansa edes hengittää ollessaan pääministeri? MITÄ HELVETTIÄ. TALOUS KUNTOON JA SITTEN LENKILLE. Eikä puhettakaan siitä, että vaimo ei hakisi lapsia päiväkodista"

Rauha. Pääministerikin on ihminen. Vituttaa että joidenkin mielestä häneltä pitäisi karsia oikeudet kaikkeen normaaliin elämään liittyviin aktiviteetteihin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan se aina mukava nousta maanantainaamuna siinä uskossa, että työpaikalla olisi työt edennyt ja töitä olisi edes vähän. Tästä nimittäin puhuttiin perjantaina ja silloin piti muutkin työntekijät töihin tulla. Täällä mä vittu istun koneella, kun ei töitä ole ja pomoillakin on niin saatanan kiire, että yhden työtodistuksen saaminen näyttää olevan niin saatanan vaikeaa. Muutenkin vituttaa maanantait niin olen sitten "töissä" vielä. Vittu, kun melkein tiesi tämän eilen jo, mutta tunnollisena tulin työpaikalla kääntymään.

Ja lisättäköön, että kyllä niitä idioottivanhempia löytyy myös juniorisalibandystakin. Se nyt ei ole aina rike, jos oma poika menettää pallon vastustajalle, kun pyrkii 2-3 pelaajan välistä itsensä tunkemaan pallon kanssa.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mua vituttaa se tänään just nyt, että täällä palstalla on ilmeisesti tapana lainata tekstejä niin että asiakokonaisuus muuttuu. Olen ollut palstan jäsenenä vajaan viikon ja tekstejä on lainattu muutaman kerran ja kahtena kertana näistä lainauksista on tekstiäni lainattu vain tietty osa mutta jätetty olennainen osa pois, niin että tekstin varsinainen sisältö muuttuu mikäli lukija lukee vain lainatun osan eikä koko tekstiä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Aika railakkaasti ryssitty tuo oma talous, kun laskuja olis ensi kuunkin palkan edestä ja palkkapäivään on nelisen viikkoa. Ei siis pitäis tehdä duunia mistä pitää vaan sellaista mistä maksetaan, kuten entisessä elämässä. Kannattaa näemmä käydä metsällä pitkin poikin maata, sillä polttoaine ei nähdyn perusteella ole kovinkaan huokeaa. Vajaan 3000€ pelkkään dieselin kahdessa kuukaudessa? Ei helev...

Ei voi kuin itseään syyttää. Ei estä vituttamasta kuitenkaan.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mua vituttaa se tänään just nyt, että täällä palstalla on ilmeisesti tapana lainata tekstejä niin että asiakokonaisuus muuttuu. Olen ollut palstan jäsenenä vajaan viikon ja tekstejä on lainattu muutaman kerran ja kahtena kertana näistä lainauksista on tekstiäni lainattu vain tietty osa mutta jätetty olennainen osa pois, niin että tekstin varsinainen sisältö muuttuu mikäli lukija lukee vain lainatun osan eikä koko tekstiä.

Ei kannata vittuuntua. Näiden reilun kymmenen palstavuoden aikan on tullut huomattua, että viestejä lainaillaan omaa agendaa pönkittääkseen väärin tai irrotetaan asiakokonaisuudesta jotakin, että voidaan tahallisesti tivata ja väittää mielipiteestä jotain epäoleellista. Keskusteluhan on pääosin varsin tasokasta, mutta muutamat kovaääniset oikein tietäjät pilaavat kokonaisuutta. Näitä löytyy lähes joka osastolta ainakin yksi, liekö jokin kiintiö.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eipä tule tässä yhtään sellaista asiaa mieleen, mikä vituttaisi enemmän kun Putin tällä hetkellä!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Minusta on parempi, että tekstiä lainataan kuin että vain viitataan edelliseen kirjoitukseen omassa tekstissä.
Tähän syntiin tulee välillä syyllistyttyä, mutta käytännössä ainoastaan jos joutuu naputtelemaan viestin kännykällä. Vituttaa siis JA:n sysipaska toiminta ainakin Lumialla, tekstit päivittyvät n puolen minuutin viiveellä näytölle (onpahan oppinut kirjoittelemaan aika näppärästi "sokkona") ja quottailu on todella tuskaista, kun niiden lainattujen tekstien pätkimisestä ei tule yhtään mitään (kun se tekstin pyyhkiminenkin tapahtuu helvetillisellä viiveellä ja siinä on hankalampi arvioida deletoidun tekstin määrää, etenkin jos kyseessä on pidempi pätkä jota leikellä).
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Voi vitun vittu. Eilinen oli vapaapäivä ja siitä syystä tuli törpöteltyä sunnuntai ja vielä eilen meni tasuria melko huolella. Väsytti ihan perkeleesti lähtee aamulla töihin. Olin tyttöystävän luona yötä ja oletin että tänään tullaan klo 10 sorvin ääreen. Koko toimisto on tyhjä ja tulin siis tunnin liian aikasin. Persevittu
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Kiesiin oli tultu kuskin ikkunan kautta sisään ja vielä kotipihassa. Saaliina huikeat muutama euro tuhkakupista ja n. 35 levyä ilman koteloa. Täytyy olla rosvolla timanttinen musiikkimaku, ei niillä ilman kansia mitään jälleenmyyntiarvoa ole.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja uutta vitutusta puskee jälleen. Nyt meni sitten todennäköisemmin hajoamaan tuo ainoa kulkuvälineeni polkupyörä. Jotain häikkää vapaarattaassa tai jossain, kun vaikka miten polkisi polkimia pyörä ei liiku mihinkään. eli ketjut ja rattaat liikkuvat, mutta voima ei välity renkaaseen asti. Tuli jo viime kesänä paikkailtua ja kunnostettua pyöriä siihen tahtiin, että alkoi koko homma vituttamaan ja nyt olisi edessä operaatio mistä minulla ei ole harmainta aavistustakaan. Eli edessä on joko huoltoon vieminen tai sitten pitää parilta kaverilta kysellä, jos he osaisivat asialle jotain tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös