Vitutusketju

  • 10 572 571
  • 56 150

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
julijussi kirjoitti:
Kerrotko että miten AMK-opiskelijat ovat tyhmempiä?
Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.

Sama homma kuin ylä-asteen jälkeen, älykkäämmät lukioon, tyhmemmät amikseen.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
kakkonen kirjoitti:
Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.

Sama homma kuin ylä-asteen jälkeen, älykkäämmät lukioon, tyhmemmät amikseen.

Mielestäni se ei kerro ihmisen älykkyydestä mitään missä hän opiskelee.. tai no.. jos välttämättä haluat sen perusteella päätellä onko ihminen älykäs niin sen kun. Älykkäimpiä ihmisiä ovat juuri ne, ketkä opiskelevat siellä missä haluavat. Eivätkä siellä missä "älykkäimmät" opiskelevat.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
kakkonen kirjoitti:
Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.

Sama homma kuin ylä-asteen jälkeen, älykkäämmät lukioon, tyhmemmät amikseen.
Näinkö se on? Itse olen aina luullut, että jokainen opiskelee sen työn, jota tehden haluaa elämänsä kuluttaa.

EDIT: taisin ruokkia trollia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
kakkonen kirjoitti:
Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.

Sama homma kuin ylä-asteen jälkeen, älykkäämät lukioon, tyhmemmät amikseen.

Minäkin olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos nyt joka tapauksessa haluaa opiskella ja paperit/pääsykoetulokset ovat tarpeeksi hyvät yliopistoon, niin kuka nyt sitten lähtisi ammattikorkeaan?!?
Toki arvostan itse suuresti niitä, jotka jatkavat hienosti AMK:n kautta korkeakouluopintoihin.
 

Veijari

Jäsen
MustatKortit kirjoitti:
Minäkin olen kyllä samaa mieltä siitä, että jos nyt joka tapauksessa haluaa opiskella ja paperit/pääsykoetulokset ovat tarpeeksi hyvät yliopistoon, niin kuka nyt sitten lähtisi ammattikorkeaan?!?

Varmasti monikin. Itsekin esimerkiksi, peruskoulu meni... sanotaanko hyvin ja rahkeita olisi ollut kevyesti lukioonkin, mutta kun ei napannut niin menin mielummin amikseen. Amiksen jälkeen silloiseen tekuun. En väitä, että olisin varmasti halutessani päässyt lukion kautta yliopistoelämään, mutta kun se ei yksinkertaisesti edes kiinnostanut niin en lähtenyt edes yrittämään. Tekeekö tämä uravalinta nyt minusta tyhmemmän kuin lukion käynyt maisteri?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Veijari kirjoitti:
Varmasti monikin. Itsekin esimerkiksi, peruskoulu meni... sanotaanko hyvin ja rahkeita olisi ollut kevyesti lukioonkin, mutta kun ei napannut niin menin mielummin amikseen. Amiksen jälkeen silloiseen tekuun. En väitä, että olisin varmasti halutessani päässyt lukion kautta yliopistoelämään, mutta kun se ei yksinkertaisesti edes kiinnostanut niin en lähtenyt edes yrittämään. Tekeekö tämä uravalinta nyt minusta tyhmemmän kuin lukion käynyt maisteri?

Ei tee. Kaikkihan me omaa elämäämme vain yritämme elää. Pointtina nyt vain kuitenkin, että tie Yläaste-> Lukio-> Yliopisto on varmasti halutumpi vaihtoehto kuin Yläaste-> Lukio-> Amk.
Eli jos nyt on lukion käynyt, niin varmaan monella mieli tekisi nimenomaan yliopistoon. Toisaalta nykyään on myös niitä, jotka tiedostavat oman haluttomuutensa lukea pääsykokeisiin (tällä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa) ja menevät korkeakouluun AMK:n kautta.

Ja minua vituttaa:
Pistepörssin lipsuminen Salmelaiselle
Maalipörssin lipsuminen Salmelaiselle
Etukäteisajatus Tapparasta po-vastustajana
Se että pitkäveto Ässille menee tänään väärin
Shedden Jokereihin, samoin Riksman
Kauden 06-07 alussa kaikilla on taas nolla (0)pistettä.
Kukaan ei pysäytä Kärppiä seuraavallakaan kaudella
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Speedye kirjoitti:
Mielestäni se ei kerro ihmisen älykkyydestä mitään missä hän opiskelee.. tai no.. jos välttämättä haluat sen perusteella päätellä onko ihminen älykäs niin sen kun. Älykkäimpiä ihmisiä ovat juuri ne, ketkä opiskelevat siellä missä haluavat. Eivätkä siellä missä "älykkäimmät" opiskelevat.
Eli olisiko nyt näin että jos tosiaan tehtäisiin vertailua vaikka amiksen maalaripuolen ja yliopiston tuotantotalouden-linjan välillä niin ÄO-mittaus osoittaisi kavereiden olevan keskimäärin "samalla viivalla"? Sitäkö tarkoitat? Tuntuu kyllä erikoiselta...mitenkähän on?

Olisipa tosiaan mielenkiintoista nähdä jotain tutkimusta aiheesta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Yliopistoon sieltä pitää mennä, tai tyhmemmät AMK:hon. Ihminen ei ole todellakaan yhteiskuntakelpoisesti kouluttautunut lukion jälkeen.

Vituttaa ja säälittää tällaiset puusilmäiset valtiotieteen yo:t. Tällä asenteella kolahdat alas kovaa ja korkealta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
kakkonen kirjoitti:
Eli olisiko nyt näin että jos tosiaan tehtäisiin vertailua vaikka amiksen maalaripuolen ja yliopiston tuotantotalouden-linjan välillä niin ÄO-mittaus osoittaisi kavereiden olevan keskimäärin "samalla viivalla"? Sitäkö tarkoitat? Tuntuu kyllä erikoiselta...mitenkähän on?

Olisipa tosiaan mielenkiintoista nähdä jotain tutkimusta aiheesta.

Niin no, jos muotoilet asian noin, niin varmaan keskimääräisesti saattaa löytä suuriakin eroja. Toisaalta on ihan varma juttu, että amiksessa on myös todella fiksuja ihmisiä, joiden taidot sattuvat vain olemaan esim. kädentaitoja.
Yksi asia, josta ON TEHTY tutkimusta, on tilasto siitä, että monilla KAIKKEIN älykkäimmillä ( 6-9 laudaturin ylioppilailla ) on vaikeuksia soveltua yliopistoelämään. Älyykkyys ei ole kaiken menestyksen takuu. Materiaalia tuohon löytää mm. Helsingin yliopiston kirjaston sos.poliittisesta aineistosta.
Nykyään esim. Tutalle pääsee suoraan käymällä IB:m ja saamalla tarpeeksi hyvät pisteet noista kansainvälisistä kokeista. Huvittavaa on, että esim. Helsingin Suomalaisen Yhteiskoulun IB-linjalle on helpompi päästä, kuin normaaleille kieliluokille. Monet oman koulun oppilaat käyttävät tätä hyväkseen käyden ensimmäisen vuoden IB:tä, siirtyen sitten ilman keskiarvorajoja takaisin normaaliin lukio-opetukseen.
Veljeni, joka opiskelee lääkäriksi, totesi monen kaverinsa olleen pettyneitä Tutan tarjoamaan opetukseen. Monille todella fiksuille ihmisille, jotka haluavat kehittää itseään, ei sovi alkuunkaan koneellinen laskeminen päivästä toiseen.
Kaikki siis on suhteellista, matemaattisesti lahjakas ei pidä älykkäänä puuhana laskemista päivästä toiseen.

Koko lyhyen viestini tarkoitus oli vain todeta, ettei jaottelu eri oppilaitoksiin ole niin mustavalkoinen kuin arvoisa nimimerkki "kakkonen" näyttää ajattelevan.
Oma kansantaloustieteen professorini totesi joskus, että "todellista älykkyyttä on muiden ihmisten arvostaminen, ei väheksyminen."
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
kakkonen kirjoitti:
Tarviiko tuohon mitään tutkimusta? Olen saanut käsityksen että lukiosta ne fiksummat menee yliopistoon ja tyhmemmät AMK:n.

Sama homma kuin ylä-asteen jälkeen, älykkäämmät lukioon, tyhmemmät amikseen.

En kaipaa käsitystäsi vaan jonkinlaista faktatietoa johon nimimerkki Uusiksen kaveri ilmeisesti tukeutuu levittäessään ilosanomaansa. Onneksi maamme nuoret toivot voivat itse valita minne menevät eivätkä joudu vahingossa lian viisaana esim. ammattikouluun.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin ja muistakaa, että älykkyyttä ilmenee muussakin kuin loogisessa mielessä. Sosiaalinen, tunne jne. Eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki suuntautuisivat samoille aloille. Eri asioita ihmisiä tarvitaan, eikä amis tai mikään vastaava koulu ole häpeä, sillä käytännöntaitoja opettavat laitokset ovat erittäin tärkeitä ja ainakin omissa silmissäni arvostettavia. Tieto on toki hieno asia, mutta niin myös käytännöntaidot. Olen itse enemmän sellainen, joka tykkää tehdä jotain konkreettista, kuin lukea kirjoja päivästä toiseen. Jokainen tyylillään.

***

Tällä hetkellä ei vituta oikein mikään... paitsi koulun tyhjänpäiväiset kurssit, joissa ei ole sisältöä ja mitään käytännön funktiota. Pelkkää diipadaapaa.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Vituttaa ihan helvetisti, että tällainen hyvä ketju mennään pilaamaan jollain koulutuslätinällä. Perustakaa saatana väittelyllenne oma ketju.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Alamummo kirjoitti:
Vituttaa ja säälittää tällaiset puusilmäiset valtiotieteen yo:t. Tällä asenteella kolahdat alas kovaa ja korkealta.

Vituttaa, että arvostelet puusilmäiseksi perusteltuja mielipiteitäni. Valtiotieteellisessä opiskelu vaatii muuten melko paljon enemmän kuin esim. oikiksessa tai kauppakorkeassa. Ihan jo sinne pääseminenkin on huomattavasti vaikeampaa.

Kuten jo aiemmin todettua, lukion tarkoitus on olla oppilaitoksena niille, jotka haluavat jatkaa opiskeluja seuraavalla asteella. Mielestäni on täysin loogista, että ammattikorkeassa opiskelevat eivät ole saaneet samanlaista sivistystä kuin yliopistossa opiskelevat. Yliopistossa opiskelee aivan varmasti keskimäöärin vähemmän tyhmiä kuin ammattikorkeakoulussa.

Toivon, että tämä ketju pyhitetään nyt hieman muihin vitutuksen aiheisiiin. Lopetan omalta osalta.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Veikkaus!

Monopoliasemassa oleva Oy Veikkaus Ab kyykyttää jälleen kerran maksavia asiakkaitaan!
Pitkävedon pelaaminen tällä kierroksella tarjoaa mukavan "yllätyksen". Ilves-Jokerit kohteen liittäminen järjestelmään yhdessä Jyp-Saipa tai Tps-Ässät kohteen kanssa ei onnistu!
Perustelut: Keskinäinen riippuvuussuhde sarjasijoituksista ei ole ratkennut.

Siis mitä vittua? Mitä v*tun väliä sillä on millä sijalla mikin seura on!

Veikkaus osoitti jälleen kerran miten monopoliasemassa oleva yritys voi markkinoilla toimia. Heti kun jokin kilpailija olisi tulossa pelimarkkinoille veikkaus itkee että ei tänne saa tulla. Hallitus säätää lakeja, jotta rahapelimarkkinoista vastaa monopoliasemassa oleva yritys joka saa mennen tullen ja palatessa kyykyttää 100-0 maksavia asiakkaitaan...
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Vitun vittu. Että se siitä YO-lakista. Vitun historia ja saatanan uusi opetussuunnitelma. Vittu
Pitäkää tunkkinne
 

hätrikki ||

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Anaheim Ducks
Likkakaveri tulos ylihuomenna kylään, olla pitkään aikaa nähty (***** etäsuhteet), ja arvatkaas onko ***** äiskäpuolen viikonlopun flunssa tarttunut muhun ***** *******. *******. Kyllä osaa ajan löytää, koko talvi ilman mitään ja just sit nyt *******. Ei mitään, pilleriä ja lepoa niin jos pysyis skarppina.
 
Koko päivä ollut enemmän tai vähemmän syvältä,
mutta kaiken kruunasi HIFK:n perseily tämän iltaisessa
ottelussa. Oli pakko poistua Kalpan kolmannen maalin kohdalla
kotia kohti. Eikä auta yhtään, että tekivät 4 maalia alle
kymmenessä minuutissa eikä sekään että oli ns. merkityksetön
ottelu kun lopputulos on häviö liigajumbolle.
Ei näin, todellakaan ei.
 

Tobias

Jäsen
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Vituttaa, että arvostelet puusilmäiseksi perusteltuja mielipiteitäni. Valtiotieteellisessä opiskelu vaatii muuten melko paljon enemmän kuin esim. oikiksessa tai kauppakorkeassa. Ihan jo sinne pääseminenkin on huomattavasti vaikeampaa.

Trolli mikä trolli mutta vastaanpa kuitenkin. Valtiotieteellisessä opiskelu ei vaadi yhtään sen enempää eikä vähempää kuin oikiksessa tai missään muuallakaan opiskelu. Kyse on vain siitä mitä haluaa tehdä ja oppia. Luultavasti olet itse kohtuullisen tyhmä kaveri, jos kuvittelet jonkun oppiaineen vaativan enemmän kuin toisen tai jos jopa itse tunnet niin.

Itsehän olen tehnyt kaksi akateemista tutkintoa eikä se sen kummempaa ollut. Mielenkiintoiset oppiaineet ja sehän menee kuin itsestään. No taidat olla niitä ensimmäisen vuoden pellejä, jotka kuvittelevat saavuttaneensa jotain pelkällä opiskelupaikalla, vaikka se ei ole vielä yhtään mitään, kuten ei ole suoritettu tutkintokaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tobias kirjoitti:
Valtiotieteellisessä opiskelu ei vaadi yhtään sen enempää eikä vähempää kuin oikiksessa tai missään muuallakaan opiskelu. Kyse on vain siitä mitä haluaa tehdä ja oppia. Luultavasti olet itse kohtuullisen tyhmä kaveri, jos kuvittelet jonkun oppiaineen vaativan enemmän kuin toisen tai jos jopa itse tunnet niin.

Kaikki oppiaineet vaativat siis saman verran; kaikki työpaikat ja asemat ovat yhtä arvostettuja; itse asiassa kaikkihan saavat yhtä paljon tulonsiirtojakin. Kummallista demariajattelua taas kerran. Oletko humanisti? Äänestitkö Halosta? Katsoitko Conania? Minä en.

Itse kävin Kauppakorkeaa yhden lukukauden ja se riitti. Hieno tiedehän sekin on, mutta sen vaatimustaso/opitun määrä on täysin eri svääreissä kuin valtiotieteellisessä. Olen kohta valmis ja täytyy sanoa, että luonnollisesti se vaikein koe oli pääsykoe.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Flunssa kaikkine köhineen ja räkätauteineen alkaa ottaa jo kupoliin viimeinkin, johan tässä on taisteltu tämän taudin kourissa viikon verran - toivottavasti ei enää toista tarvitse taistella, alkaa nimittäin pikkuhiljaa uuvuttamaan tämä tällainen.

Lisäksi tee ja finrexinit alkavat hiljalleen tulvia yli äyräidensä suusta ja korvista ja muistakin mahdollisista ruumiin aukoista. Päivittäin kuumaa juotavaa kuluu litra jos toinenkin, tuntuu siltä, että teen maku on pinttynyt suuhuni niin tiukasti ettei se lähde sieltä kulumallakaan. Ei auta vaikka kuinka imeskelisi pastilleja välillä.

Ja Olkulle tiedoksi, alkoholillisia ohjeita en valitettavasti ota vastaan - lääkitys kieltää sellaiset.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös