Vitutusketju

  • 10 548 372
  • 56 138

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toivottavasti virolaiset ammattikuskit korvaavat pian kaikki kotimaiset, ratissa lehteä lukevat ylimieliset ratti-persut.
Mitä sitten, kun ratti-persu ei lue lehteä ratissa? Miksi muuten kuskeissa toimii yleistys, mutta monessa muussa vastaavassa asiassa ei ole suotavaa yksittäistapauksen takia leimata muita? Tässä voi myös kyseenalaistaa tuon virolaiset ammattikuskit- yleistyksen. Ei voi muutaman yksittäistapauksen vuoksi kehua koko porukkaa...
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Joukka Okei, mä pystynyt olemaan provosoimatta. Sori. Itse asiaan liittyen pidän ihmeenä, ettei raskaassa liikenteessä ole kunnolliset rajoittimet vielä käytössä. Tavallisella maantiellä 130km/h on vitusti, myös alamäessä. Etenkin rekalle.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Joukka Okei, mä pystynyt olemaan provosoimatta. Sori. Itse asiaan liittyen pidän ihmeenä, ettei raskaassa liikenteessä ole kunnolliset rajoittimet vielä käytössä. Tavallisella maantiellä 130km/h on vitusti, myös alamäessä. Etenkin rekalle.
Kyllä noi rajoittimet on, varsinkin kotimaisissa autoissa, säädetty alkaen öljyautojen 80 km/h lain antamaan maksimiin 89 km/h. Sulake pois, niin rajoitin ei toimi. Tuohon samaan sulakkeeseen on kyllä kytketty joitain muitakin toimintoja, mutta kaikki kuskit eivät pidä esim. mittariston toimintaa tai automaattilaatikon toimintaa niin tärkeänä, että se riittäisi hillitsemään kikkailua. Saa olla muutenkin aika suruton kuski noissa yli satasen vauhdeissa. Itse en kyllä uskalla alamäessä päästää yli 90 km/h edes kesäkelillä. Ja omatoimisten tiepoliisien olisi kyllä syytä huomioida tosissaan se auton rekisterilaatta. Viime maanantaina kakkostiellä kaksi rekkaa metsässä, molemmat Puolalaisia. Taisin silloin illalla kirjoittaa, että itsellä nopeus ei todellakaan ollut se 80 km/h, vaan mentiin olosuhteiden vaatimalla varovaisuudella.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tuo mittauspaikka alamäessä on sinänsä hankala, kaikki eivät paina jarrua niin herkästi. Jokainen vaihtaminen ja jarrutus nostaa polttoaineen kulutusta ja se on oikeastaan helpoin säästämisen paikka, mihin kuljettaja pystyy vaikuttamaan. Polttoaineautot raportoi automaattisesti eteenpäin, jos nopeus ylittää 80 km/h, joten jarrua saavat painaa. Muissakin digipiirturi tallentaa muistiin ylinopeudet, joka on säädetty piirturiin noin 90 km/h ja ne ovat sitten sieltä luettavissa. Itse pidän ajonopeuden 81-83 km/h ja mäessä jarrutellaan siinä 87 km/h kohdalla.
Jos en ihan väärin oo ymmärtänyt niin löpöautoissa rajoitin on jossain 83kmh tiennoilla kun yleensä se on 89kmh. Nykyautoissahan saa häirittyä myös piirturia magneetilla mutta siitä kiinnijäämisestä tuloo kallis lasku. Kuten myös toisen kortilla ajosta.

Ylinopeudesta tulee ilmoitus siitä jos minuutin verran(?) ajaa sen 89kmh.

Tuli näistä logistiikkaan liittyvistä keskusteluista mieleen kun joskus suomen tullia tuli vilkuiltua ja joku puolalaiskuski sai huomautuksen siitä kun pari hassua villapaalia ei ollut sidottuna. Pressukapelli ja pari lankunpätkää siinä välissä = saa melkoinen mcgyver olla et ne villapaalit tulee pressun läpi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos en ihan väärin oo ymmärtänyt niin löpöautoissa rajoitin on jossain 83kmh tiennoilla kun yleensä se on 89kmh. Nykyautoissahan saa häirittyä myös piirturia magneetilla mutta siitä kiinnijäämisestä tuloo kallis lasku. Kuten myös toisen kortilla ajosta.

Ylinopeudesta tulee ilmoitus siitä jos minuutin verran(?) ajaa sen 89kmh.

Tuli näistä logistiikkaan liittyvistä keskusteluista mieleen kun joskus suomen tullia tuli vilkuiltua ja joku puolalaiskuski sai huomautuksen siitä kun pari hassua villapaalia ei ollut sidottuna. Pressukapelli ja pari lankunpätkää siinä välissä = saa melkoinen mcgyver olla et ne villapaalit tulee pressun läpi.
Toi rajoitin-/rajoitusasia öljyautoissa on firmakohtainen ja pääsääntö nykyään on tuo 80 km/h. Lisäksi kuskeilla tietyin väliajoin ajokoe täi -näyte. Sitominen on valitettavasti tienpäällä tulkintakysymys ja viimeinen sana on poliisilla. Moni sidonta täyttää lain hengen, mutta tulkinta kallistaa sen sakon puolelle. Eräässä ratsiassa poliisi sanoi, että aina pitäisi voida sakottaa raskasta kalustoa. Sitä vähän harmitti, kun ei löytynyt minuutinkaan virhettä eikä vaihteistovikailmoitusta.
 

Pekkis

Jäsen
Ja omatoimisten tiepoliisien olisi kyllä syytä huomioida tosissaan se auton rekisterilaatta.

Uusimaa-lehti 25.2.2017, " Kun poliisi aloittelee tutkaa tai painotarkastusta raskaalle liikenteelle, levittävät kuskit tietoa nopeasti Raskaan liikenteen ratsiaseuranta- Fasebook- sivulle. Sivulla on lähes 23 000 jäsentä. Poliisia varoitusjärjestelmä sapettaa." Puolalaisiako?

Vaikutat kirjoitustesi perusteella hyvän asenteen omaavalta rekkakuskilta, mutta miksi kutsut minua kusipääjuntiksi? Siksikö, etten pidä siitä jos minua vastaan tulee lehteä ajon aikana lukeva raskaan ajoneuvon kuljettaja?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Uusimaa-lehti 25.2.2017, " Kun poliisi aloittelee tutkaa tai painotarkastusta raskaalle liikenteelle, levittävät kuskit tietoa nopeasti Raskaan liikenteen ratsiaseuranta- Fasebook- sivulle. Sivulla on lähes 23 000 jäsentä. Poliisia varoitusjärjestelmä sapettaa." Puolalaisiako?
Tuolla saadaan varoitettua niitä mätiä omeniakin joilla ei ole asiat kunnossa, mutta se miksi noita varoitellaan on aikataulukysymys kanssa. Siinä kun menee se 30-45min ainakin poliisisetien kanssa deittaillessa ja kattellessa kuinka kuormat on oikeaoppisesti sidottu ja ajoneuvo muutenkin kunnossa yms asiaan liittyvää, niin se on pois aikataulusta. Pahimmassa tapauksessa myöhästyt nimenomaan sen verran että paikka suljetaan -> odotat seuraavaan aamuun asti kuorman saantia päälle / pois päältä.

Ja se mitä @Joukka mainitsi kanssa, joku virkaintoinen poliisi voi sakottaa nimenomaan jostain pienestä ylityksestä (tyyliin ajoaikaa rikottu huimat 15min).

Ei tuu kyllä ihan heti mieleen ammattia jossa valvotaan työaikoja näin tarkkaan, kuin autokuskilla. Ei käy kateheksi.
 

Pekkis

Jäsen
Siinä kun menee se 30-45min ainakin poliisisetien kanssa deittaillessa ja kattellessa kuinka kuormat on oikeaoppisesti sidottu ja ajoneuvo muutenkin kunnossa yms asiaan liittyvää, niin se on pois aikataulusta.

Jos ne kuormat eivät ole oikeaoppisesti sidottuja ja ajoneuvo on muutenkin epäkunnossa, niin se on pahimmassa tapauksessa pois jonkun vastaantulijan loppuelämästä. Nyt täytyy muistaa se, että harvassa ovat sellaisten ammattien harjoittajat, jotka puutteellisen asenteen/ammattitaidon ansiosta voivat työkalullaan päättää ihmisiä päiviltään.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Uusimaa-lehti 25.2.2017, " Kun poliisi aloittelee tutkaa tai painotarkastusta raskaalle liikenteelle, levittävät kuskit tietoa nopeasti Raskaan liikenteen ratsiaseuranta- Fasebook- sivulle. Sivulla on lähes 23 000 jäsentä. Poliisia varoitusjärjestelmä sapettaa." Puolalaisiako?

Vaikutat kirjoitustesi perusteella hyvän asenteen omaavalta rekkakuskilta, mutta miksi kutsut minua kusipääjuntiksi? Siksikö, etten pidä siitä jos minua vastaan tulee lehteä ajon aikana lukeva raskaan ajoneuvon kuljettaja?
Tuohon ylempään voisi todeta, että valtettavasti nuo ratsiat eivät koske ulkomaalaisia poisluettuna se 1-2 ratsiaa vuodessa, jossa pääpaino on ulkomaalaisissa. Itse en ole facessa, joten en etukäteen tiedä ratsioista ja pyrin pitämään omalta kohdaltani asiat kunnossa. Alempaan tulkintaani vaikutti vahvasti kirjoittamasi tekstit tuossa ylempänä. Tulkintani saattoi olla hätäinen ja todennäköisesti väärä, mutta olen tällä palstalla oppinut, että yleistäminen yksittäistapausten vuoksi on kusipäistä toimintaa. Itsekään en pidä kuskeista, jotka eivät keskity siihen ajamiseen.

Jos ne kuormat eivät ole oikeaoppisesti sidottuja ja ajoneuvo on muutenkin epäkunnossa, niin se on pahimmassa tapauksessa pois jonkun vastaantulijan loppuelämästä. Nyt täytyy muistaa se, että harvassa ovat sellaisten ammattien harjoittajat, jotka puutteellisen asenteen/ammattitaidon ansiosta voivat työkalullaan päättää ihmisiä päiviltään.
Tästä samaa mieltä. Itse en vastusta millään muotoa raskaan liikenteen valvontaa, oma henkilökohtainen ongelma on sen suorittajien asenteessa. Oli asiat kunnossa tai ei, niin aina tulee vittuilua. Liikkuvan poliisin sulauttaminen vaikutti sen verran, että valvontaa uusina naamoina suorittavat poliisit ovat jo hieman inhimillisempiä ja saattavat toivottaa hyvää matkaa tai loppupäivää tarkastuksen jälkeen. Sen menetyn ajankin kestää paremmin, kun kohdeltaisiin ihmisenä tien päällä, eikä lähtökohtaisesti täytenä rikollisena. Oma ammattikunta pitää sisällään monenlaista hiihtäjää ja siksi valvontaa tarvitaan ja sitä kyllä on, vaikka lehdissä välillä toisin annetaan ymmärtää. Oma kokemus tuon LP:n muutoksen jälkeisestä ajasta on kyllä se, että valvontaa on yhtä paljon tai jopa hieman enemmän kuin aiemmin.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jostain syystä tuo Twitterissä jatkuvasti trollaava Tomi Paananen jaksaa vituttaa. Herää kysymys mikä on kaverin ongelma? Aivan puusilmäistä hiihdon jatkuvaa kuolaamista ja kaiken muun haukkumista paskaksi. Vaikka ei sitä pelleä seuraakaan, niin koko ajan se putkahtelee esiin sieltä täältä jonkun kommenteissa ja aina pelkkää rasittavaa narisemista.

Luojan kiitos ei tarvitse enää täällä katsoa. Ihan samaa sontaa se silloinkin oli.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jostain syystä tuo Twitterissä jatkuvasti trollaava Tomi Paananen jaksaa vituttaa. Herää kysymys mikä on kaverin ongelma? Aivan puusilmäistä hiihdon jatkuvaa kuolaamista ja kaiken muun haukkumista paskaksi. Vaikka ei sitä pelleä seuraakaan, niin koko ajan se putkahtelee esiin sieltä täältä jonkun kommenteissa ja aina pelkkää rasittavaa narisemista.

Luojan kiitos ei tarvitse enää täällä katsoa. Ihan samaa sontaa se silloinkin oli.
Onkohan tämä TomiP:n uusi tuleminen? Pitikös hänkin hiihdosta?
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onkohan tämä TomiP:n uusi tuleminen? Pitikös hänkin hiihdosta?

Eiköhän se ole. Tosin ei taida olla edes kovin uusi tuleminen. Onhan se jo pitkään tuolla mekastanut noita ihan samoja juttujaan. Käsittämätöntä on, että jotkut toimittajat todella käyvät jotain keskustelujakin tuon kanssa, jos niitä nyt sellaisiksi voi kutsua.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolmen viime viikon ylimääräiset isot menot:

- koiran eläinlääkärilasku: 800 €
- toisen koiran eläinlääkärilasku: 500 €
- auton jarruremontti katsastusta varten: 750 €

Tulevien viikkojen ylimääräiset menot:

- lauantaiaamuna katsastuksessa huomattu vika, hylkäys ja siitä seuraava autoremontti: osat 160 € plus x euroa töistä
- lauantaipäivällä tuulilasiin tullut kiveniskemä ja halkeama -> jonkinlainen tuulilasioperaatio: 150–450 €
- maanantaina tapahtunut auton takaluukun jumiutuminen -> jonkinlainen autosähköoperaatio, joka sekin maksaa varmaan ihan vitusti.

Sen lisäksi kaikki sukulaiset julistavat, mitä mukavia matkoja on keväälle varattuna, mutta minäpä kävin eilen räntäsateessa Teiskossa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kolmen viime viikon ylimääräiset isot menot:

- koiran eläinlääkärilasku: 800 €
- toisen koiran eläinlääkärilasku: 500 €
- auton jarruremontti katsastusta varten: 750 €

Tulevien viikkojen ylimääräiset menot:

- lauantaiaamuna katsastuksessa huomattu vika, hylkäys ja siitä seuraava autoremontti: osat 160 € plus x euroa töistä
- lauantaipäivällä tuulilasiin tullut kiveniskemä ja halkeama -> jonkinlainen tuulilasioperaatio: 150–450 €
- maanantaina tapahtunut auton takaluukun jumiutuminen -> jonkinlainen autosähköoperaatio, joka sekin maksaa varmaan ihan vitusti.

Sen lisäksi kaikki sukulaiset julistavat, mitä mukavia matkoja on keväälle varattuna, mutta minäpä kävin eilen räntäsateessa Teiskossa.
Joo maalla se on tuollaista. Sukulaiset puhuu usein jotain vastaavaa. Joku terassin räystäskin pitää ihan itse korjata. Siis just sun. Sinä siinä. Täällä Helsingissä ei tarvitse metrojen katsastuksesta murehtia eikä villakoiria viedä lääkäreille.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo maalla se on tuollaista. Sukulaiset puhuu usein jotain vastaavaa. Joku terassin räystäskin pitää ihan itse korjata. Siis just sun. Sinä siinä. Täällä Helsingissä ei tarvitse metrojen katsastuksesta murehtia eikä villakoiria viedä lääkäreille.

Jos uskallat joskus lähteä tänne luonnon armoille ja suoriudut kymmenen minuutin kävelymatkasta Tampereen rautatieasemalta halki armottoman erämaan, niin tarjoan kaljat tuossa pihanurtsilla, sinä Suomen Bear Grylls.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos uskallat joskus lähteä tänne luonnon armoille ja suoriudut kymmenen minuutin kävelymatkasta Tampereen rautatieasemalta halki armottoman erämaan, niin tarjoan kaljat tuossa pihanurtsilla, sinä Suomen Bear Grylls.
Heh. Siis mähän voisin vaikka asua metsässä, mutta ei kesällä kun Stadi on täynnä tapahtumia eikä talvellakaan kun silloin on liian kylmä. Mutta noin muuten. Penskana oltiin kesät mummolassa ja teininä jopa asuttiin maalla. Intissäkin ihmettelin kun jotkut ei saa kamiinaan tulta.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vanhat koulukaverit ovat järjestämässä tapaamista pitkästä aikaa. Tarkoitus on tavata rennon illanvieton merkeissä, ei mitään ohjelmaa tai muutakaan pönötystä. Tänään tuli kutsu ja selvisi, että iltapala (pakollinen) on sitten 65€. No jos en ole suurinta osaa porukasta nähnyt kolmeenkymmeneen vuoteen, niin tuskin on ihan välttämätöntä nytkään. Pitäkää tunkkinne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanhat koulukaverit ovat järjestämässä tapaamista pitkästä aikaa. Tarkoitus on tavata rennon illanvieton merkeissä, ei mitään ohjelmaa tai muutakaan pönötystä. Tänään tuli kutsu ja selvisi, että iltapala (pakollinen) on sitten 65€. No jos en ole suurinta osaa porukasta nähnyt kolmeenkymmeneen vuoteen, niin tuskin on ihan välttämätöntä nytkään. Pitäkää tunkkinne.
Huvittavaa. Joillakin tietyillä on vissiin se pätemisen tarve, vaikka varmasti tietävät ettei varsinkaan jostain koululuokasta, missä vielä oli kaikenlaisia ihmisiä eikä pelkästään oman kuplan väkeä, tule kaikista turhamaisia.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Paula Vesala toivotteli Facebookissa ihmisille (naisille) hyvää naistenpäivää. (En ole Paula Vesalan kaveri, mutta hänen päivityksensä näkyi minulla kun eräs kaverilistaltani oli tykännyt päivityksestä.) Paula kirjoittaa näin (kirjoitusvirheet Vesalan):

Hyvää naistenpäivää arvoisat ihanat naiset! Muistakaa että kenekään katseet tai sanat eivät määritä teitä. Olette kullan arvoisia, kauniita, taitavia, viisaita, hassuja, mitä vain haluatte olla. Määritelkää itse itsenne, antakaa kirkkautenne loistaa. Katsokaa samalla myös toisianne ja puhukaa toisistanne samalla arvostuksella, kunnioituksella ja rakkaudella. Ootte kaikki vaan niin cool. "sarja hymiöitä ja muita merkkejä"

Joo, ihan kiva ja positiivinen kirjoitus. Minua vain alkoi jotenkin niin korpeamaan. Olette taitavia, viisaita jne. määritelkää itsenne. Tämä on sitä nykyajan pöhinää, eikö? Kaikki me olemme viisaita, kauniita ja taitavia. Olemme sitä mitä ITSE päätämme olevamme. Todellisuus on vain negatiivistä höpinää ja kalkkisten horinaa. Ei sillä ole niin väliä, että jos on sairaanloisen lihava tai tyhmä kuin saapas, tärkeintä on määritellä itsensä kauniiksi ja viisaaksi. Itsensä kehittäminen on niin last season. Itsensä määrittely on paljon helpompaa. Ja toki pitää muistaa myös vaatia muita ihmisiä toimimaan näiden määrittelyjen mukaan. Jos joku erehtyy käyttämään toista määrittelyä kuin niitä, joita on itse valinnut, on tämä henkilö negatiivisuuden täyttämä sortaja.

Olenko vain sitten itsekin niin negatiivinen ja vanhanaikainen etten ymmärrä. Kannatan toki täysin sitä, että ihminen pyrkii kehittymään eikä aseta itselleen keinotekoisia rajoja, tyyliin: "en minä osaa, en minä opi, ei minusta mitään tule". Sehän on ok ja kannatettavaa. Myös itsetunnon kohotus ja tsempaaminen ovat hyvä juttu. Mutta, että määritelkää itsenne. No, määritelkää, mutta älkää odottako, että minä määrittelen teidät samalla tavalla. Jos Vesala tuossa tarkoitaa sitä, että itsensä esim. viisaaksi määrittelemällä, ihminen pyrkii viisautta kohden kehittämällä itseään, niin otan takaisin pahat sanani. Pelkään vain, ettei tuota kovinkaan laajasti ymmärretä niin.

Korostan vielä, etten puhu tässä vain naisista tai että hyökkäisin naistenpäivää vastaan. Hyvää naistenpäivää jne.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Huvittavaa. Joillakin tietyillä on vissiin se pätemisen tarve, vaikka varmasti tietävät ettei varsinkaan jostain koululuokasta, missä vielä oli kaikenlaisia ihmisiä eikä pelkästään oman kuplan väkeä, tule kaikista turhamaisia.

Juu, meilläkin oli tossa reilu vuosi sitten yläasteen luokkakokous. Homma toki meni niin, että omakustanteinen ravintolaillallinen ja siitä jatkettiin sitten pubiin jne. porukkaa oli lähestulkoon koko luokka. Yksi koulukiusattu ja muutama hiljaisempi likka jäi vaan pois, tokihan kotiseudulla taisi ihan muutama noista vaan asua, niin logistinenkin ongelma voi osalla ollut. Itse tuon häppeningin järjestin yhden elitistiperheen lääkärilikan kanssa ja homma rullasi mukavasti.

Toisella luokalla homman otti hoitaakseen hissukka uskovainen tyttö. Ensinnäkin tapahtuma järjestettiin sunnuntaina, eli kun 90% porukasta ei asu seudulla, olisi heillä ollut todella vittumaista lähteä sitten illasta ajelemaan kotiin. Toisekseen tämä rajasi myös alkoholin pois kuvioista, mikä tässä oli tarkoitus. Ohjelmana kaikkea vitun lätinää jossain puistossa ja käydään katselemassa vanhoja paikkoja. Tuonne taisi osallistua järjestäjän lisäksi 3 tyyppiä, jotka järjestäjän kavereita on.

Tuollaiset häppeningit on ihan mukavia, mutta tosiaan todella helppoja kusta. Joku yksittäinen henkilö määrää koko setin alusta loppuun ja tekee oman pään mukaan kyselemättä tai ajattelematta muita. Ei noista sillä tavalla tule valmiita kuin järjestäjän päänupissa enintään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei sillä ole niin väliä, että jos on sairaanloisen lihava tai tyhmä kuin saapas, tärkeintä on määritellä itsensä kauniiksi ja viisaaksi.

Tunnen aika hyvinkin yhden melkoisen lihavan tytön. Kyllähän hän ymmärtää olevansa läski, koska on jossain lääkärissäkin käynyt.

Silti hän kaiketi pitää itseään ihan kauniina ja viisaana. Monethan taitavat ajatella lihavuudesta juurikin sitä, että minä olen tälläinen ja ylpeä itsestäni.

Muutenkin yleisesti ottaen monet rumat taitavat pitää itseään oikeastaan aika hyvännäköisinä. Jokaisellahan meistä on rumia fasekavereita mitkä sitten kuvia postaillessa saa kymmenen kommenttia kuinka olet ihana söpöliini ja todella upea kuva. Vaikka kuvassa on millä tahansa mittareilla tyttö mikä ei kertakaikkiaan ole hyvännäköinen tai ihana tai söpöliini.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tunnen aika hyvinkin yhden melkoisen lihavan tytön. Kyllähän hän ymmärtää olevansa läski, koska on jossain lääkärissäkin käynyt.

Silti hän kaiketi pitää itseään ihan kauniina ja viisaana. Monethan taitavat ajatella lihavuudesta juurikin sitä, että minä olen tälläinen ja ylpeä itsestäni.

Muutenkin yleisesti ottaen monet rumat taitavat pitää itseään oikeastaan aika hyvännäköisinä. Jokaisellahan meistä on rumia fasekavereita mitkä sitten kuvia postaillessa saa kymmenen kommenttia kuinka olet ihana söpöliini ja todella upea kuva. Vaikka kuvassa on millä tahansa mittareilla tyttö mikä ei kertakaikkiaan ole hyvännäköinen tai ihana tai söpöliini.

Tottahan se on, että kauneus on katsojan silmässä. Ja jos kokee olevansa kaunis niin sekin on ok. Ehkä itseäni on alkanut vain häiritsemään trendi, jossa korostetaan sitä, että ollaan aina ihania ihan sellaisena mitä on, eikä millekään asialle tarvise tehdä koskaan mitään. Esim. joltain hämärältä naisten tv-kanavalta, oliko se joku THL tai TLS tai vastaava, tulee ohjelmia joiden nimi on tyyliin ihana lihava elämäni. Näissä ohjelmissa on ajatuksena, että on ok olla lihava ja ylpeä siitä. Ja mikäs siinä. Eihän pieni ylipaino haittaa ja ylipainoinen voi olla oikein kaunis ilmestys ihan itsenikin mielestä. Mutta pidän huolestuttavana sitä, että sitä voi olla kohta miten massiivinen tahansa ja sekin on ok. Ihan normaalia, ei sille tarvitse mitään tehdä. Laihat sortaa. Ole mitä haluat, eikä kenelläkään ole oikeutta sanoa, että olisi ehkä syytä vähän laihduttaa niin mahtuisit ovesta kulkemaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Toi Paula Vesala on pelle, eikö sillä ollut muutama vuosi sitten se uusittu Suvivirsikin. Vesalalla on mennyt hyvin, mutta määrittelepä tosiaan itsesi siellä juoppokämpässä ja olisi silloin typerää määritellä itsensä onnistuneeksi, kun on ilmiselvää että olet mokannut elämäsi.

Mä ihmettelen kans tota, että oot menestys kun päätät niin.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
24.3.2017

Kello 18.30 - Pelicans-KalPa Game 2

Kello 19.00 - Turkki-Suomi MM-karsintaottelu

Molemmat kiinnostas perkeleesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös