Vitutusketju

  • 10 564 750
  • 56 146

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Anssi Salmela sanoo läpällä, että haluaa Vesku Loirin laulamaan "Hyvää puuta" mestaruusjuhliin -> Vesku raiskaa Rautavaaran biisejä yleisön ollessa hämillään. Vittu.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anssi Salmela sanoo läpällä, että haluaa Vesku Loirin laulamaan "Hyvää puuta" mestaruusjuhliin -> Vesku raiskaa Rautavaaran biisejä yleisön ollessa hämillään. Vittu.

Katsoin pätkän ja mietin, että onhan riehakkaat karnevaalit... Synkkää itsemurhamusiikkia (Vesa-Matti Loiri), sitä ennen 'lapsilta kiellettyä' (Nygård) parhaaseen katseluaikaan. Kyllä me ollaan kummallinen kansa :)
 
Oma hyödyttömyys ja muutenkin täysin paska elämä, kun ei näköjään edes mestaruudesta osaa nauttia. Uskokaa tai älkää, mutta tällaisena hetkenä tuntuu että oma elämä ei ole minkään arvoinen... Ei yhtään positiivisuutta, vaan kaikki ajatukset pään sisällä on sitä samaa paskaa. Harmi kun asiat ei hoidu nappia painamalla eikä ryyppäämällä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oma hyödyttömyys ja muutenkin täysin paska elämä, kun ei näköjään edes mestaruudesta osaa nauttia. Uskokaa tai älkää, mutta tällaisena hetkenä tuntuu että oma elämä ei ole minkään arvoinen... Ei yhtään positiivisuutta, vaan kaikki ajatukset pään sisällä on sitä samaa paskaa. Harmi kun asiat ei hoidu nappia painamalla eikä ryyppäämällä.

Käännä TV2:lle - NYT!
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hampaasta lohkesi pala eilen illalla. Oma vika, kun olen pantannut hammaslääkäriin menoa, ja hammas josta aiemmin irtosi paikka siis nyt hajosi. Tyhmä pää, koko ruumis, jne.
 

Marwin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres
Hieno jengi ja hienot otteet kentällä, mutta pakko myöntää, että nuo bileet olivat aika uskomatonta junttipaskaa Finlandiaa lukuunottamatta siihen saakka, kun jaksoin katsoa. Pari katujätkää jengistä perseet olalla ja Harjakainen sekä Halonen sekaan. Loiri veisaa virsiä, kun joukkue saapuu paikalle. No, toivottavasti on hyvä fiilis, eihän se multa sinänsä ole mitään pois.
(lainattu toisesta ketjusta) Allekirjoitan tämän täysin. Ja olipahan taas hieno ''kansallinen juhlapäivä''. Siis ryyppyjuhla. Hienosti pilattiin aito juhla sillä, että valtavat määrät jengiä tulee tuonne ryyppämään ja muuten vaan rellestämään. Jengiä oli luonnollisesti ihan valtavasti ja kauppatorilta ulospääsy kesti meidän porukalla aika lailla tunti. Ihmismassat olivat ihan valtavia ja joissain kohdin oli lähellä ettei syntynyt täydellistää paniikkia kun ihmismassat työntyivät joka suuntiin. Joissain kohdin myös viina ihan kirjaimellisesti lainehti kaduilla ja itse ensimmäisenä sain pestä kengät kun pääsin kotia. Tuollakin oli paljon vanhempia lastensa kanssa, jotka olivat tulleet varmasti vain katsomaan leijonia. Taisi jäädä näkemättä. Itse sain juuri tarpeeksi ''juhlafiiliksestä'' ja lähdettiin pois, kun leijonat saapuivat torille.

Erittäin paska reissu mutta tulipahan tehtyä. Ainakin tietää nyt, että jos Suomi vielä joskus voittaa elinaikanani MM-kultaa, niin seuraan torijuhlat ihan mielelläni kotisohvalta.

edit: tämä koko yllä oleva siis risoo tällä hetkellä aika rajusti ja se että tuli ylipäätään lähdettyä paikalle. Olkaa nyt vielä ylpeitä tuosta juomakulttuurista.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Olkaa nyt vielä ylpeitä tuosta juomakulttuurista.

Samaa moitiskelin tuonne Tori-ketjuun ja kyllähän fiilikset ovat edelleen samat. Suomalaiselle känni mahdollistaa "irroittelun" ja toimii myös tekosyynä kaikenlaiseen ala-arvoiseen käyttäytymiseen. On se nyt kumma homma, ettei edes koko kansan rakastamaa huippu-urheilua pystytä juhlistamaan edes siedettävässä seilissä - mukana heiluu Nupea ja Salmelaa aivan kaatokännissä lavallakin.

No, tilanne täytyy vain hyväksyä ja ymmärtää, olemme kulttuurimme tuotteita. Isot laivat kääntyvät hitaasti ja juomakulttuuriinkin on realistista odottaa järkevöitymistä vasta sukupolvien mittakaavassa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Samoilla linjoilla edellisten kanssa. Suomalainen juomakultturi on totaalisen junttia, ja helvetin ärsyttävää. Nytkin kaverit puhuvat, että koulunjenloppuna vedetään perseet jne jne. Vittu, en mä ainakaan vedä, muutama kalja riittää ja kotiin hyvissä ajoin ennen pahimpia teiniangsti -kohtauksia.

EDIT: Ja sitten nämä "Ei helvetti mulla on kauhee darra" -jutut. Jee? Onko kivaa?
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Vituttaa ikkunan alta autolla ohi ajavat torvea soittavat juntit. Joo se oli hauskaa hetken eilen heti pelin jälkeen. Kohta on Hämeentie täynä ruuveja ym. terävää roinaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Niin no itse en alkoholia ollenkaan käytä, mutta en kyllä silti hyväksy sitä, että joku jätetään sillan alle asumaan ihan vaan "kun ite se alotti ryyppäämään". Se on totta, että ei se pelkkä rahan syytäminen mitään auta, mutta muunlainen apu ilmeisesti maksaisi enemmän? (ei varmaankaan pitkässä juoksussa, mutta mitäs sitä sellaisia miettimään).

"Sillan alle jätetyistä" todennäköisesti jokaista on parhaan kyvyn mukaan autettu niin kauan kuin on jaksettu. Mutta kenenkään pää eikä kukkaro kestä huolehtia vuosien tai jopa vuosikymmenten ajan ihmisestä, joka pettää kaikki lupaukset ja esim. tuhoaa hänelle hankitun asunnon laiminlyömällä siivouksen ja kuseksimalla alleen. Eikä Suomessa ketään saa hoitoon päihdeongelman takia vastoin henkilön omaa tahtoa.

Vituttaa omaisten sinisilmäinen syyllistäminen. Kyllä jokainen (tai ehdoton enemmistö ainakin) heistä on varmasti parhaansa tehnyt. Samoin on naiivia kuvitella, että yhteiskunta voisi nämä tapaukset jotenkin pelastaa. Rikokseen syyllistymättömän ihmisen lukitseminen viinattomaan koppiin kun on sekä ihmisoikeuksien että perustuslain vastaista.
 

Steyer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jatkoaika HC, Colorado Avalanche
Nytkin kaverit puhuvat, että koulunjenloppuna vedetään perseet jne jne. Vittu, en mä ainakaan vedä, muutama kalja riittää ja kotiin hyvissä ajoin ennen pahimpia teiniangsti -kohtauksia.
Kauniita sanoja, pidä toi mielipitees ja näytä myös tovereillesi. Hetki sitten olin seuraamassa kuinka alle 18 vuotiaat olivat esittämässä "vittu hei kattokaa mä oon kauhessa kännissä"-esitystä. Osa oli oikeasti jurrissa ja osalla tämä jäi esitysasteelle. Itse en voi ruveta heitä moralisoimaan, sillä kerran/pari kertaa kuussa nollaan kuuppani brenkulla, olenko ylpeä....en. Nykyään on ilmeisesti muotia olla tiedottomassa tilassa ja sitten antaa tuurin hoitaa loput.

Mielenkiintoinen kommentti, jonka pääsin kuulemaan nuoren tytön suusta: "Hei, tytöt ei tykkää bissestä koska siit tulee kovemmin jurriin, mä juon kyl, koska oon kovempi kuin pojat" Tällä elämänopilla pääsee varmasti pitkälle, jos ei muualle niin ainakin Töölön kisahallille (enkä tarkoita nyt mitään urheilupuolta)
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Alkaa hiljalleen vituttaa tuo ininä ihmisten viinan käytöstä. Meidän paskaläntin kokoinen maa voittaa kerrankin jotain, niin antaa mennä vain. Nurminen, Salmela ja muut känniset juhlijat murehtikoon sitten tekemisiään, jos on tarvetta. Minusta vetäisköön jokainen vaikka viikon putken ja olkoon samalla musta-aurinko paistaen parvekkeella, eikä vieläkään tuo murheen aihetta minullei eikä arvostus vähene yhtään.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Alkaa hiljalleen vituttaa tuo ininä ihmisten viinan käytöstä. Meidän paskaläntin kokoinen maa voittaa kerrankin jotain, niin antaa mennä vain. Nurminen, Salmela ja muut känniset juhlijat murehtikoon sitten tekemisiään, jos on tarvetta. Minusta vetäisköön jokainen vaikka viikon putken ja olkoon samalla musta-aurinko paistaen parvekkeella, eikä vieläkään tuo murheen aihetta minullei eikä arvostus vähene yhtään.

En minä ainakaan kiellä ihmisiä juhlimasta, päin vastoin, mutta ihmettelen niin mielikuvituksettomia ihmisiä, että ilman viinaa ei vaan yksinkertaisesti voi olla hauskaa. Juhlat=Viinaa. Isot juhlat=Vitusti viinaa. (+juhlapyhät (vappu, juhannus jne.) tarkoittaa automaattisesti viinaa) No ei kai siinä, ehkä en ole vain ymmärtänyt kaatokännin hienoutta, ehkä se joskus minullekin aukeaa, toivottavasti ei.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Vituttaa muutamassa ketjussa tapahtuva Jutilan "töniminen" (henkinen siis, fyysisesti tuo nyt ei onnistuisikaan). Onhan nilkkatulehdus nyt hieman ontuva selitys sille, ettei torijuhlissa lavalla ollut, mutta so what?

Jutilalla on kaksi maailmanmestaruutta, siis kaksi. Siinä on tasan kaksi enemmän kuin 99% jatkoaikaan kirjoittavissa. Muutenkin hän on tuonut lentäviä lausahduksia (naatitaan ja rillataan etunenässä) kansan sekä myös joukkueen keskuuteen, joten kunnioittakaa häntä!
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jutilalla on kaksi maailmanmestaruutta, siis kaksi. Siinä on tasan kaksi enemmän kuin 99% jatkoaikaan kirjoittavissa. Muutenkin hän on tuonut lentäviä lausahduksia (naatitaan ja rillataan etunenässä) kansan sekä myös joukkueen keskuuteen, joten kunnioittakaa häntä!

En oikein voi ymmärtää sellaista ajatusmaailmaa, jossa vaikkapa kaksi hienoa urheilusaavutusta nostaisivat ihmisen arvostelun yläpuolelle. Ainakin minun maailmassani tekoja arvioidaan niiden itsensä perusteella, eikä sen mukaan mitä niitä tehnyt kaveri on muualla päin elämäänsä saanut aikaan. Tämä siis yleisenä huomiona Timo Jutilaan liittymättä.
 
Vituttaa muutamassa ketjussa tapahtuva Jutilan "töniminen" (henkinen siis, fyysisesti tuo nyt ei onnistuisikaan). Onhan nilkkatulehdus nyt hieman ontuva selitys sille, ettei torijuhlissa lavalla ollut, mutta so what?

Jutilalla on kaksi maailmanmestaruutta, siis kaksi. Siinä on tasan kaksi enemmän kuin 99% jatkoaikaan kirjoittavissa. Muutenkin hän on tuonut lentäviä lausahduksia (naatitaan ja rillataan etunenässä) kansan sekä myös joukkueen keskuuteen, joten kunnioittakaa häntä!
Millä tavalla nuo maailmanmestaruudet liittyvät Suomen joukkueenjohtajan työhön ja esiintymiseen julkisuudessa? Mitkään urheilusaavutukset eivät nosta arvostelun yläpuolelle, kuten edellinenkin kirjoittaja totesi. Julkisuuden henkilöillä tämä arvostelu on, kuten kuuluukin olla, tiukempaa.

Propsit Jutille siitä, että tajusi olla tulematta enää lavalla. Silti täysi riman alitus oli tuon kolmikon esiintyminen. Paino nimenomaan sanalla esiintyminen. Olisivat saaneet minun puolesta olla aivan perseet olalla vaikkapa tänään, mutta varsin hyvin oli tiedossa, että tuo päivä ollaan kameroiden edessä. Silloin voisi myös hieman harkita asiaa etukäteen sen kupin ottamisen suhteen.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minua vituttaa ininä siitä ettei suomalaisten viinan käytöstä saa inistä edes silloin kun se on oikeasti kaikkien mahdollisten käyttäytymisetikettien vastaista.

Ja eniten vituttaa se että mokoma paksukalloisuus, jonka olemassaolosta en ole ollut epätietoinen, ärsyttää niin paljon. Ei haluaisi kirjoitella vitutusketjuun, mutta vittu, en varmaan pääse edes inssiä läpi!

Jee jee, Suomi on uusi maailmanmestari, hei.

Vittu.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kai tälle viinankäyttö-keskustelulle on sitten aikansa ja paikkansa, mutta pitääkö sitä käydä juuri nyt, kaiken MM-huuman keskellä? Vähän tuntuu siltä, että tietyt tahot käyttävät tätäkin tapausta vain tekosyynä moralisointiin ja oman häntänsä nostamiseen.
 
Kai tälle viinankäyttö-keskustelulle on sitten aikansa ja paikkansa, mutta pitääkö sitä käydä juuri nyt, kaiken MM-huuman keskellä? Vähän tuntuu siltä, että tietyt tahot käyttävät tätäkin tapausta vain tekosyynä moralisointiin ja oman häntänsä nostamiseen.
Itse en ainakaan. Inhoan sellaista yleistä kukkahattutäti-mentaliteettia monessakin jääkiekkoonkin liittyvissä asioissa. Naureskelin paljonkin aluksi näille jutuille, mutta muun muassa toi Nurmisen esiintyminen tuolla urheiluministerien sun muiden rinnalla ja Jutin antamat haastattelut eivät enää naurattaneet. Salmela nauratti muuten - ja pelaajana saakin olla ihan niin kännissä kuin haluaa minun puolestani - mutta hänen Joensuu&Hovinen-kommentin tulkitsin aika selkeänä vittuiluna.

Minua tässä kaikessa vituttaa se, että koitetaan viedä keskustelu Nurmisesta ja Jutista suoraan johonkin yleiseen suomalaisuuden kulttuurin paheksumiseen. Suomessa eletään suomalaisten tavalla ja en jaksa sitä, kun Nurminen kaatuu ja seuraavaksi puhutaan siitä, kuinka "suomalaiset ovat juntteja" ja "eivät osaa juoda". Tottahan sekin on, mutta mitä sitten?

Eli ymmärrän Nurmisen ja Jutin kritisoinnin tässä tapauksessa - osittain myös Leijonien mediakäsittelyn ja sun mudien järjestelyn kritisoinnin - mutta ei tarvitse viedä sitä mihinkään politiikkaan tai tehdä siitä jotain koko kansan ongelmaa, kuten jotkut täälläkin tekevät.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Minua tässä kaikessa vituttaa se, että koitetaan viedä keskustelu Nurmisesta ja Jutista suoraan johonkin yleiseen suomalaisuuden kulttuurin paheksumiseen. Suomessa eletään suomalaisten tavalla ja en jaksa sitä, kun Nurminen kaatuu ja seuraavaksi puhutaan siitä, kuinka "suomalaiset ovat juntteja" ja "eivät osaa juoda". Tottahan sekin on, mutta mitä sitten?

Eli ymmärrän Nurmisen ja Jutin kritisoinnin tässä tapauksessa - osittain myös Leijonien mediakäsittelyn ja sun mudien järjestelyn kritisoinnin - mutta ei tarvitse viedä sitä mihinkään politiikkaan tai tehdä siitä jotain koko kansan ongelmaa, kuten jotkut täälläkin tekevät.

Pointti oli siis :) Omasta mielestäni positiivisinta koko kännikohussa on nimenomaan se, ettei Pasia, Timoa tai Anssiakaan nähdä pelkkinä kämmäilevinä törppöinä vaan kulttuurinsa tuotteina, tilastollisena ilmiönä.

Tuo "Suomessa eletään suomalaisten tavalla" nyt on jo oman ketjunsa ansaitseva aihe, suomalaisuuden kulttuurinen määritelmä kun on jokseenkin mahdotonta tehdä. Saati sitten, että jos kulttuurin osoitettaisiinkin sisältävän tietyt esim. juopottelua koskevat ominaisuudet, saisi sillä jonkinlaisen kritiikki-immuniteetin.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Vituttaa olla pidätyskyvyltään vanhan mummon tasoa. Piti lähteä Kauppatorin mestaruusjuhlista jo Veskun esityksen aikana virtsahädän ollessa sanalla sanoen järkyttävä. Eikä tapahtunut ihan hetkessä se pisuaarin löytäminen, joten juhlat oli jo juhlittu siinä vaiheessa kun asiani pääsin hoitamaan. Ja vaikka kokemuksesta tiedän, ettei kannattaisi juoda juuri mitään ennen tuollaiseen massatapahtumaan menemistä saatika sen aikana, niin ei vaan mies virheistään tunnu oppivan.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Vituttaa flunssa. Tai oikeastaan vielä enemmän se, että itse pukeudun aina lämpimästi enkä riehu puolialasti kevään ensimmäisinä lämpiminä säinä pihoilla, mutta muut tekevät tätä. Sitten he tulevat kipeiksi ja pakon sanelemana kun heidän kanssaan on tekemisissä, niin itsekin tulee sitten kipeäksi.

Toisekseen vituttaa se, että ihmiset tulevat kipeänäkin töihin ja liikkuvat yleisissä tiloissa tartuttamassa muita.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kotona ei ole näkynyt telkkarit viime torstain jälkeen. Nyt tänään korjaajat sitten kävivät ja sanoivat että ei ole mitään vikaa, mutta silti toimii vaan 1 telkkari koko talon neljästä. Tai siis telkkarit toimivat, mutta antennit ei toimi. Mikähän helvetti siinä on?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös