Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 896 812
  • 13 896

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
@Mr.Fox Mulle on aivan vitun sama mitä siellä Bernissä touhutaan. Jatkuvasti tuot sveitsi-lätkän suhteesi esille. Sulta yleensä timanttista tekstiä ja hyviä tilastoja. Nyt lähtee vähän laukalle, eikä täällä ilmeisesti moni uskalla sinua vastaan painia.
 

Booyah

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
@Mr.Fox sepä se vitutti, että annettiin ymmärtää, että tulee kaksi (pelaaja)vahvistusta, enkä tajua vieläkään mikä vahvistus tämä kalja on. Enkä usko, että joukkueeseen muuta olisi tarvittu, mutta...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Mr.Fox Mulle on aivan vitun sama mitä siellä Bernissä touhutaan. Jatkuvasti tuot sveitsi-lätkän suhteesi esille. Sulta yleensä timanttista tekstiä ja hyviä tilastoja. Nyt lähtee vähän laukalle, eikä täällä ilmeisesti moni uskalla sinua vastaan painia.

:D

Jaksaisi jos olisi aikaa ja kiinnostusta. Ihan humoristihan tämä Mr.Foxikin paikoitellen on. Esimerkiksi tämä että Tami pitämässä lupauksia tai esiintymässä vakavastiotettavana taloudellisen asiakassuhteen osapuolena? Ja matkailumarkkinointi opettanut että asiakasta ei kuseteta, ja mitä näitä nyt on.

Tämä TPS-osio on ihan kamala nykypäivänä, verrattuna siihen mitä se joskus on ollut. Siksi kiinnostus aika minimaalinen.
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ihmeellistä naureskelua. Mielestäni @Mr.Fox kiteytti koko casen varsin hyvin. Tosin en usko että kovin syvää vahinkoa ollaan aikaiseksi saatu, mutta jos edes osalle kannattajista jäi tapahtumasta aluksi paskan maku suuhun, niin ei se silloin voi olla parasta mahdollista markkinointia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mulle on aivan vitun sama mitä siellä Bernissä touhutaan. Jatkuvasti tuot sveitsi-lätkän suhteesi esille.
SC Bern...
- Euroopan suurimmat yleisömäärät ~15 vuotta putkeen
- Euroopan varakkain KHL:n ulkopuolinen jääkiekkoseura

Eihän tuolta tuppukylästä kannata mitään oppia ottaa! Menestyvätkin vielä perkeleet!

sepä se vitutti, että annettiin ymmärtää, että tulee kaksi (pelaaja)vahvistusta, enkä tajua vieläkään mikä vahvistus tämä kalja on. Enkä usko, että joukkueeseen muuta olisi tarvittu, mutta...
Juuri näin! Asiakkaille - eli kannattajille - myytiin harhauttava mielikuva. On sitä sitten varmaan helvetin kiva naureskella siellä toimistolla, että "vittu, ne idiootit on tyhmiä, luuli oikeasti, että me ollaan hankittu kaksi uutta pelaajaa... HAH-HAH-HAA". Siinä olet kyllä aivan oikeassa, että eihän tuohon joukkueeseen oikein enää muuta tarvita, mutta...

Esimerkiksi tämä että Tami pitämässä lupauksia tai esiintymässä vakavastiotettavana taloudellisen asiakassuhteen osapuolena?
Jaa... mä en ole Tamin kanssa ollut ammatillisesti tekemisissä ~15 vuoteen. Sen tiedän, että kun joskus 2003-04 Tami lupasi jotain, niin siitä ei luistettu. Sovitut asiat ja hommat hoidettiin vaikka väkisin (toimin muuten itse silloin tietyissä tilanteissa hommien väkisinhoitajana ja ne *PRKL* myös runtattiin maaliin). Henkilökohtainen kokemukseni on, että Tami kyllä pitää sovitut asiat pilkulleen. Yksi pikku juttu siinä äijässä kuitenkin on - se saatana osaa lukea (ja tulkita) sopimuksia. Joka kohta pitää olla tosi sanatarkasti kirjattuna, että ei jää pienintäkään tulkinnan mahdollisuutta. Epäluotettavaksi mä en voi Tamia sanoa ikinä! Oman edun tavoittelijana Tami on aivan mestariluokkaa. En mä nyt tiedä voidaanko sitä luokitella Tamin viaksi, jos vastapuoli ei osaa/jaksa/pysty/ehdi pohtia ja kirjata kaikkia sopimuskiekuroita haluamallaan tavalla. Tami kyllä osaa tulkita sopimuksia juuri oman etunsa ja intressiensä mukaisesti.

Ja matkailumarkkinointi opettanut että asiakasta ei kuseteta, ja mitä näitä nyt on.
Hm... tähän nyt ei taideta tarvita edes matkailumarkkinoinnin peruskurssia. Eiköhän tämän kerro jo terve maalaisjärkikin?

Voin vakuuttaa, että Mika Eskola pitää sanansa.
Tunnet henkilökohtaisesti?

Mä en ole Mika Eskolaa koskaan edes tavannut henkilökohtaisesti. Yksi erittäin hyvä kaverini on ollut Eskolan luokkakaveri. Kyseessä ei ehkä ole se penaalin terävin kynä - paremminkin hieman vietävissä oleva nöösipoika. Sanotaanko nyt näin hienosti, että toimitusjohtajalla pitäisi mun näkemykseni mukaan olla tietynlainen annos röyhkeyttä ja oman edun tavoittelua. Mika Eskola on (oli?) luonnostaan ja luonteeltaan melkoisen sinisilmäinen siinä puuhassa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Oliko Eskola nyt kuitenkin väärin röyhkeä oluen lanseeramisessa? Jos oli niin millaista röyhkeyttä toimitusjohtajaltamme odottaisit?
Kyllä! Mä en edes tiedä mitä sanaa pitäisi käyttää. Ehkä joku... asiakkaiden aliarviointi tms. voisi parhaiten kuvata nyt tapahtunutta?

Röyhkeyttä pitää olla - mutta samalla pitää osoittaa myös kunnioitusta! Ihan samalla tavalla kaukalossakin vastustajaa kohtaan pitää olla röyhkeä, mutta muistaa kunnioitus. Eihän sielläkään huikata: "HEI! Sulla on ampiainen munissa!", ja vedetä kyynärpäätä kuuppaan, kun vastustaja tuijottaa omia alasuojiaan. Nyt tässähän kävi ihan vastaavanlainen tapaus - huikataan, että kaksi (2) vahvistusta on tulossa, mutta oikeasti julkaistaan vain yksi (1) vahvistus ja yksi (1) tuotelanseeraus. En mä sitä väitä, että kyseinen huikkaus olisi Eskolan käsialaa, mutta se on todennäköisesti hänen siunaamansa (perustuen lehtiartikkeleihin). Joka tapauksessa Eskola on toimitusjohtajana vastuussa koko paletin pyörimisestä.

Mika Eskolan sanoja (Jatkoajan artikkeleista):
"TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskola myönsi, että tiedotteessa olisi voinut puhua esimerkiksi yhdestä vahvistuksesta ja yhdestä uutuudesta.
− Olisi sen voinut niin tehdä. Jos tämä oli virhe, sen kanssa on elettävä ja käsi on nostettava pystyyn.
"
"TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskola kertoi keskiviikkona Jatkoajalle, ettei pidä mainosta harhaanjohtavana."

Kuinka saatanan tyhmänä se Eskola pitää TPS:n kannattajia, jos hän ei pidä mainosta harhaanjohtavana? Tällä hetkellä juuri tätä sumuttamista tutkii mm. Lounais-Suomen Aluehallintovirasto.
"– Tällainen mainostaminen menee harmaalle alueelle, Lounais-Suomen aluehallintoviraston alkoholiylitarkastaja Heikki Mäki kertoi Turun Sanomille."
"Mäen mukaan on mahdollista, että mainos on hyvän tavan vastainen."

Siis OK! Vaikka TPS (:n markkinaosasto - esimiehenään toimitusjohtaja Mika Eskola) "vapautettaisiin" kaikista syytteistä, niin vahinko on jo sattunut. Eikö kenenkään mieleen tule, että kenties jääkiekkojoukkueen viestintäpuolta voitaisiin hoitaa myös siten, että jonkun vitun valtion viraston ei tarvitsisi edes ottaa asiaa käsiteltäväkseen? (Minkä tahansa firman) Toimitusjohtajan väärä röyhkeys on mielestäni sitä, että Aluehallintoviraston pitää ottaa käsiteltäväkseen asioita, jotka ovat saaneet (minkä tahansa firman) toimitusjohtajan hyväksynnän.

Mä olen samaa mieltä että tiettyä röyhkeyttä ja rohkeutta tarvitaan ja kunnioitan esimiehiä jotka seisovat tiiminsä takana, kuten Eskola tässä tapauksessa. Omituinen hyökkäys mielestäni.
- oman tiiminsä takana seisominen ja tukeminen - +++++
- röyhkeyttä vastustajiaan/kilpailijoitaan kohtaan kunnioitusta osoittaen - +++++
- oman tiiminsä lain vastaisen toiminnan hyväksyminen/tukeminen/jopa rohkaisu - -----
- tärkeimmän sidosryhmänsä - asiakkaiden - aliarviointi (kun parempaakaan sanaa en keksi) - ------------
 

Infernal

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aluehallintovirastokin olisi ollut tyytyväinen, jos Tepsiin olisi oluen sijaan tullut ihan oikea pelaajavahvistus.

Melkoista jeesustelua joka tapauksessa AVI:lta, mutta se on taas kokonaan toinen keskustelu. TPS olisi voinut hoitaa koko homman fiksummin ilman kohua. Toisaalta kohua ja näkyvyyttä tällä juuri haettiin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Aluehallintovirastokin olisi ollut tyytyväinen, jos Tepsiin olisi oluen sijaan tullut ihan oikea pelaajavahvistus.
Toinen vaihtoehto: Aluehallintovirastokin olisi ollut tyytyväinen, JOS TPS:n markkinointiosasto olisi käyttänyt mainoksessaan asiallisempia ja todenmukaisempia sanoja tyyliin: "YKSI VAHVISTUS JA YKSI UUTUUS" tai "YKSI VAHVISTUS JA YKSI TUOTELANSEERAUS"... *KRHM*

Melkoista jeesustelua joka tapauksessa AVI:lta, mutta se on taas kokonaan toinen keskustelu. TPS olisi voinut hoitaa koko homman fiksummin ilman kohua. Toisaalta kohua ja näkyvyyttä tällä juuri haettiin.
Siinä olet aivan oikeassa, että on melkoista jeesustelua hoitaa tällaisia asioita Aluehallintoviraston/alkoholipolitiikan kautta. Toisaalta minkäs teet, kun TPS:n some-/markkinointipuolella on niin saatanan tyhmää jengiä kuin siellä nykyisellään näyttää olevan. Olen kanssasi täysin samaa mieltä, että alkoholipolitiikan kautta tällä ei ole mitään tekemistä. Hyvin todennäköisesti asia hyssytellään hiljaiseksi tai sitten sieltä tulee maksimissaan joku moite tyyliin: "*SOO* *SOO* käyttäkäähän ensi kerralla asiallisempia termejä alkoholituotteita mainostaessanne."

Siinäkin olet aivan oikeassa, että kohua tällä kyllä saatiin aikaiseksi. Onko se sitten hyvä juttu? Näkyvyyttäkin saatiin kyllä, mutta saatiinko sitä enemmän TPS-oluelle vai täysin epäonnistuneelle mainoskampanjalle/tuotelanseeraukselle? Kuinka monessa mediassa ollaan nyt kahden vuorokauden jälkeen kirjoitettu TPS-oluesta, ja kuinka monessa vastaavasti ollaan kirjoitettu perseelleen menneestä some-mainonnasta? Markkinointi on joka tapauksessa todistetusti mennyt täysin perseelleen, jos/KUN Aluehallintovirasto on ottanut asian edes tutkittavakseen. Vai väittääkö muka joku, että kyseisen kampanjan tarkoituksena oli saada niin iso kohu aikaan, että valtion virastotkin kiinnostuvat kampanjan todellisesta sisällöistä?

Kampanja on mennyt täysin perseelleen - mun mielestäni toimitusjohtaja Mika Eskolan olisi aika astua esiin, kertoa epäonnistumisesta ihan suoraan ja luvata (huom. MYÖS pitää lupauksensa), että vastaavankaltainen pelleily ei tule enää koskaan toistumaan niin kauan kuin hän on puikoissa. Tässä olisi myös toimitusjohtajalta vaadittavaa suoraselkäisyyttä - nöyryyttä myöntää joskus, että perseelleen meni eikä näin tule tapahtumaan enää koskaan uudelleen. Nythän Eskola on lähinnä rehennellyt haastatteluissa, että "vittu, meni hienosti!".
 

khufu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Peliitat
Tapa hoitaa tuotelanseeraus oli ristiriitainen ja perusteltua kritiikkiäkin voi esittää, mutta se että täällä vedellään taas ranteita auki ja haukutaan lyttyyn koko toimisto ja toimari persoonaa myöten on melko naurettavaa vaahtoamista. Hiukan jo moraalisesti arveluttavaakin toimintaa, kun levitellään jotakin ex-koulukavereilta peräisin olevia luonnearvioita yksittäisistä nimeltä mainituista henkilöistä (jotka voivat ihan yhtä hyvin olla omasta päästä keksittyjä).

Jokuhan täällä aina vetää herneitä syvälle nenäänsä, mutta minusta on hyvä että TPS tällä hetkellä uskaltaa tehdä asioita eri tavalla ja ottaa riskejä. Olen tyytyväinen, että "oma" jengi on se, joka uskalsi lähteä mukaan prideen ja on uskaltanut monella tapaa uudistaa ja kehittää tuotetta sekä siihen liittyvää mainontaa. Siitäkin huolimatta, että joku näistä aina pahastuu. Kettuherran mielestä tietysti kaikki tehdään päin honkia, mikäli lähestymiskulma ei ole se sama mikä kettuherralla ja SCB:llä. Jälkimmäinen nyt ei taas millään tavalla liity tähän koko keskusteluun, ja arviot siitä miten SCB olisi vastaavassa tilanteessa toiminut ovat täysin kettuherran hatusta vetämiä subjektiivisia arvauksia. SCB pyörii keskustelussa, koska kettuherra haluaa SCB:stä toistuvasti keskustella TPS:n foorumiosiossa, mikä on sinänsä vähän outoa.

Muutama äänekäs yksilö somessa ja foorumeilla otti taas kerran itseensä, mutta karavaani kulkee. Yrittäkääpä nyt rauhoittua, ja pysyä kritiikissäkin asialinjalla.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tuo "alkoholiylitarkastaja" Heikki Mäki on joku muinaisjäänne ja lestapelle. Kai tuon nyt uskaltaa jopa ääneen sanoa.

Eskola ja TPS teki mielestäni ihan ookoo suorituksen ja jos joku siitä herkut vetäsee nokkaan niin siitä vaan. Eikö tässä kumminkin samaan hiileen yritetä kannattajien kans puhaltaa? Turhanpäivästä jaarittelua koko keissi.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
On ironista, että juuri Heikki Mäki-niminen tarkastaja kommentoi Tepsin asioita. Tepsin historiantuntijat tietävät yhteyden.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Suomessa ja tosiaan ihan laajemmalti joku aina pahoittaa mielensä ja nykyään pahoittaa tosi moni ja tosi pahasti. Kaikilla on siihen oikeus, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että helpommalla pääsee kun ei niin paljoa pahoittaisi.

Palve oli loistava vahvistus. Joukkue on terveenä olleessaan kyvykäs mestaruuteen asti ja pitkästä aikaa Tepsin pelejä on kiva katsoa.

Markkinointikampanja oli näemmä myös aika onnistunut ainakin näkyvyyden osalta. Myös lisätuotot seuralle mahdollistavat tulevaisuudessa joukkueen kehittämisen. Minua ei vituta yhtään ja aion varmasti ostaa tuota kaljaa tuliaisiksi PK-seudulle heti kun pääsen seuraavan kerran Turkuun.

Kiitos TPS!
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Toki on oikeus mutta vituttaa tuommonen herkkänahkaisuus meissä suomalaisissa. Onhan tuo mainostaminenkin jonkun sortin taitolaji. Meillä on helvetin hyvä joukkue kevättä ajatellen ja pelithän alkaa pikapuoliin taas niin katsotaan mistä kukko kusee.

Niinkuin L-Mies ylempänä hienosti totesi niin Palve tuossa se kahdenkilon siika oli. Se että saadaan vielä tuleva kovan luokan sponsori kehiin on hieno bonus. Ja ettei liian totiseksi menis touhu niin lisätään vielä tuo mölli.

Kahden kilon siika - YouTube

Linkki vie youtubeen

Edit Pientä korjailua
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
TPS
Keskiviikkona ollut julkistus ja täälä negaperseet vaan jaksaa vielä jauhaa, jostain mitä ei ole edes luvattu. Menkää vaikka kylmään suihkuun välillä ja sammuttakaa elektronikka laitteet. Ihan oikeasti. Ei tämä nyt niin iso asia ole.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
SC Bern...
- Euroopan suurimmat yleisömäärät ~15 vuotta putkeen
- Euroopan varakkain KHL:n ulkopuolinen jääkiekkoseura

Eihän tuolta tuppukylästä kannata mitään oppia ottaa! Menestyvätkin vielä perkeleet!

Mitä tekemistä tällä on Turun Palloseuran kanssa? Bernissä on täysin eri kulttuuri, kuin täällä. Ihmiset suhtautuvat lätkään eri tavalla. Markkinat ovat paljon suuremmat.

Olosuhteet bisneksen tekoon ja muutkin asiat täysin eri tasolla, kuin liigassa.

Pitääkö meiän alkaa miettimään, kuinka asiat vaikka Pietarissa ovat verrattuna Turkuun?
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liian pitkä on näköjään tauko, kun täällä väännetään tikusta asiaa. Huumorilla kun tätä vääntöä lukee niin on kyllä melkoista jeesustelua puolin ja toisin.

Pitäskö itekin osallistua niin saadaan palstalle lisää mielekästä sisältöä?

T: Jeesus

Keskiviikkona ollut julkistus ja täälä negaperseet vaan jaksaa vielä jauhaa, jostain mitä ei ole edes luvattu. Menkää vaikka kylmään suihkuun välillä ja sammuttakaa elektronikka laitteet. Ihan oikeasti. Ei tämä nyt niin iso asia ole.

Pakko kehua posipellejenkin osastoa joka osaa kyllä sopivasti marssia aina paikalle lyttämään toisten mielipiteet ja kannattamaan oikein. Sopivasti kun noin provosoi niin saadaan sitten katsella loputonta miekkailua oikeiden ja väärien mielipiteiden kesken.

Ehkäpä tässä nyt on vielä tasapeli oikein- ja väärinkannattajien kesken. Jatkoajalle mennään, jännä nähdä kumpi tekee ratkaisevan maalin vai venyykö ottelu ihan rakkareihin asti. Veikkaan että rankkareita vetää ainakin Mr.Fox ja Aurajoki väärinkannattajista. Scissors on varma vetäjä oikeinkannattajista.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Keskiviikkona ollut julkistus ja täälä negaperseet vaan jaksaa vielä jauhaa, jostain mitä ei ole edes luvattu. Menkää vaikka kylmään suihkuun välillä ja sammuttakaa elektronikka laitteet. Ihan oikeasti.

Miksi negaperseet eivät saisi valittaa? Sinulla oikeus kieltää se?


Toki on oikeus mutta vituttaa tuommonen herkkänahkaisuus meissä suomalaisissa.

Suomalaisuudella ole mitään tekemistä tämän kanssa. Maailmalla reagoidaan paljon voimakkaammin moniin asioihin mitkä liittyvät kannatettaviin seuroihin.

Mutta viuhtokaa pojat viuhtokaa, ylälauteille mahtuu vain rajallinen määrä...
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä metakeskustelu oikein ja väärinkannattamisen ympärillä on kyllä TPS-osion syöpä. En paljon rasittavampaa ja turhempaa keskustelunaihetta keksi, mutta kerta toisensa jälkeen tänne saadaan asiasta vääntö aikaiseksi. Voisi sanoa että se jopa vähän vituttaa.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Vähän kyllä naurattaa, että jotain Bernin ja Tepsin tilanteita vertaillaan yksi yhteen, ikään kuin erona olisi vain sveitsiläisseuran ylivoimainen viestintä. Bernillä on kuitenkin vähän erilainen tilanne kuin Tepsillä noin ylipäätäänkin.

Mutta ei siinä mitään. Siirretään Typhooni kävelymatkan päähän Turun keskustasta ja Turku Sveitsiin. niin rahatilanne epäilemättä kohentuu. Lisätienestejä saa siitä, että tekee koko yläkerran kaljakatsomoksi ja lisää sinne 5000 paikkaa. Helppoa ku heinänteko!

Keskeistä kuitenkin on hyvin hoidettu viestintä ja se ettei Eskola somettele. Näillä opeilla voittoon!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mun piti jo jättää tämä keskustelu taakseni. Välillä tuntuu siltä, että yhtä hyvin voisin puhua seinille. Kaupassa kuitenkin käteeni tarttui eilen perjantaina 23.02.2018 julkaistu Jääkiekkolehti. Etusivulla on otsikko: "Reportaasi: Bern suurin ja kaunein".

Mitä tekemistä tällä on Turun Palloseuran kanssa? Bernissä on täysin eri kulttuuri, kuin täällä. Ihmiset suhtautuvat lätkään eri tavalla. Markkinat ovat paljon suuremmat.
Vähän kyllä naurattaa, että jotain Bernin ja Tepsin tilanteita vertaillaan yksi yhteen - - - Bernillä on kuitenkin vähän erilainen tilanne kuin Tepsillä noin ylipäätäänkin.
Ari Mennanderin kirjoittama juttu on neljän aukeaman mittainen. Se alkaa sanoilla...

Ari Mennander (toimittaja): "Jos suomalaisen seurajohtajan kannattaa tehdä opintomatka jonnekin, niin Sveitsin pääkaupunkiin. SC Bernin menestystarina hakee vertaistaan koko Euroopasta. - - - [90-luvulla] Toiminta oli kaikkea muuta kuin kestävää. Siksi vasta SC Bernin viimeisestä 20 vuodesta kannattaa ottaa oppia."

Timo Everi (HIFK:n puheenjohtaja): "Timo Everi, HIFK:n puheenjohtaja ja Suomen edustaja CHL:n (Champions Hockey League) hallituksessa, kannustaa kaikkia suomalaisseuroja seuraamaan SC Bernin viitoittamaa tietä."

Christian Dick (SC Bernin mediapäällikkö): "[1998] Toimitusjohtajan rekrytointi onnistui täydellisesti. Vuonna 1961 syntyneestä, tuolloin 37-vuotiaasta Marc Lüthistä seura sai liiderin, jonka valta ja merkitys ovat kasvaneet koko ajan. - - - vielä tärkeämpää oli luonne ja erittäin kova vaatimustaso seuran jokaiselle työntekijälle. - - - Toimitusjohtaja luottaa tiimiinsä ja antaa meille vapaat kädet toimia itsenäisesti. Mutta vaatimustaso on todella kova."

Lainaukset: Jääkiekkolehti 02-2018 s.34-41

Mä olen paukuttanut täällä päätäni SCB:n tilanteesta muistaakseni jostain vuodesta 2013 saakka. Pää pois perseestä, hattu kouraan ja nöyränä hakemaan Bernistä hieman oppia ja vinkkejä seurajohtamiseen. Pers'tuntumalta sanoisin, että TPS:n tulevaisuus - mikä se on? ja Miten saadaan yleisömäärät nousuun? -ketjuista löytyy Ari Mennanderin tekemän jutun koko sisältö.

Mä lainaan omaa tekstinpätkääni vuodelta 2013:

Mä tiedän, että osaa tämänkin TPS-osion kirjoittajista vituttaa se, että tuon monissa viesteissäni esille sveitsiläisen jääkiekkoseuran SC Bernin. Tuon sen esille useastakin syystä: se nyt vain sattuu olemaan nykyinen "kotijoukkueeni". Tämän lisäksi SCB on yksi Euroopan rikkaimpia ja parhaiten hoidettuja jääkiekkoseuroja - jopa yksi ainoista, jotka pystyvät edes kohtuullisesti taistelemaan pelaajista KHL-seurojen kanssa - sekä itse asiassa mulla on jo nyt sinne sisällepäin enemmän henkilökohtaisia kontakteja kuin Turun Palloseuraan. Itse asiassa välillä ihmettelen suuresti kirjoittajien reaktioita ja saamiani vastauksia (yksityisviestejä). Onko se nyt sitä kuuluisaa turkulaista sisäänpäinkääntyneisyyttä? Eikö nyt jumalauta luulisi olevan itsestäänselvää, että yhdeltä maanosan parhaiten hoidetulta yritykseltä oltaisiin valmiita ottamaan vastaan vinkkejä ja tietotaitoa, kun omalla - saman alan - yrityksellä menee huonosti? Suurin osa näistä tyrmäyksistä liittyy siihen, että mun on aivan turha verrata TPS:a johonkin sveitsiläiseen helvetin rikkaaseen jääkiekkoseuraan.

Näin ei kuitenkaan aina ole ollut! Vuosituhannen vaihteessa SCB oli aivan samassa jamassa - ellei pahemmassakin - kuin TPS oli joskus vuosien 2006 ja 2007 paikkeilla. Nyt noin 15 vuotta myöhemmin tuosta konkurssikypsästä keski-Eurooppalaisesta paskajoukkueesta on tullut - kuten jo aiemmin mainitsin - yksi maanosan rikkaimpia ja parhaiten hoidettuja jääkiekkoseuroja. Eikö vieläkään soita kenenkään kelloja, että ehkä tuolta Bernistä sittenkin voitaisiin saada jotain vinkkejä kuinka asiat voidaan hoitaa kuntoon? Itse Bernin kaupunki on asukasluvultaan pienempi kuin Turku ja talousalueellakin asuu suurinpiirtein saman verran - ehkä 10.000-20.000 asukasta enemmän - porukkaa kuin Turun seudulla. Lisäksi lähin kilpaileva seura - Fribourg-Gotteron - sijaitsee noin puolen tunnin ajomatkan päässä. Turussa matkaa seuraavaan eli Raumalle on noin 90km tai reilu tunti. Ei meillä edes ole paikalliskilpailijaa tuossa kivenheiton päässä Loimaalla, Salossa tai vaikkapa Aurassa.

Kirjoitin aiheesta jo Liigaseurojen taloudelliset tulokset -ketjuun:

Esimerkki "isommasta" maailmasta: KHL-seuroja lukuunottamatta yksi Euroopan rikkaimpia jääkiekkoseuroja on sveitsiläinen SC Bern. Hataran muistikuvani perusteella vuosittainen liikevaihto pyörii jossain 30+ miljoonan euron tietämillä. Ei hassummin kaupungilta, jonka asukasluku pyörii jossain Jyväskylän ja Kuopion välimaastossa (~120.000). Talousalueen kokokaan ei pahemmin eroa Turun vastaavasta (~250.000).

Miten tällaiseen tilanteeseen ollaan päädytty? Vastaus: ravintola-business ja catering-palvelut. Suuri ja vahva mies SCB:n menestystarinan takana on Marc Lüthi. Vielä vuosituhannen vaihteessa konkurssikypsä SCB kitui kuolemankielissä, kunnes tämä businessnero astui puikkoihin. Esimerkiksi kautta 1998-99 kutsutaan SCB:n historiikissa nimellä "Überlebenskampf" (selvitytymistaistelu).

Kuten sanoin tänä päivänä SCB on yksi Euroopan rikkaimpia jääkiekkoseuroja.
Tämän mahdollistaa sisaryritys SCB Sportgastro
Toinen linkki: Sportgastro AG

Pikkuhiljaa SCB "omistaa" sisaryrityksensä kautta toistakymmentä ravintolaa ympäri pääkaupunkia sekä catering-palveluita yms. Kauden aikana täällä on joka saatanan lähikaupassa myynnissä vaikkapa SCB-makkaroita - legendaarisia "SCB-Bärenzipfel" - jumalattoman kokoisia ~40cm pitkiä wursteja, joita myydään myös hallilla kotiotteluiden aikana. Jokaisesta ostetusta makkarastakin pieni siivu menee SC Bernin jääkiekkojoukkueen liikevaihtoon. Näin se business toimii, kun se laitetaan toimimaan!
Ari Mennanderin tekemä juttu SC Bernistä kannattaa lukea Jääkiekkolehdestä. Parille vatipäälle saattaa mahdollisesti kyseisestä jutusta hieman avautua, että mitähän vittua se Kettuherra täällä on meuhkannut jo viisi vuotta!

Nyt tämä aihe saa mun puolestani loppua tähän!
 

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Ei.
Vituttaa kun tämäkin ketju täytetään turhanpäiväisellä kitinällä monta päivää. Jopa vkoja?
En ole ihan varma toimiiko luetun ymmärtämiseni, mutta käsittääkseni juuri tämä ketju on se minne kitistä saa jos siltä tuntuu! Ja jos ketjua erehtyy lukemaan niin luulisi lähtökohtaisesti oletusarvon olevan se että jotain saattaa nyt harmittaa!
Kuten aikaisemmin jo totetesin niin olisin luultavasti päässyt kyseisestä asiasta huomattavasti paremmin yli ellei täällä nämä todelliset kannattajat olisi tuominneet tuohtuneiden mielipiteitä alimpaan helvettiin. Olisitte nyt vaan antaneet meidän vitutukselle paikan ja pitäneet suunne kiinni, niin ei olisi tällaiseen oravanpyörään tarvinnut lähteä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Onneksi itsellä on elämä niin ei vituta tuo bissegate yhtään. Päivällä vilkaisin että Palloseura tiedottaa kuudelta vahvistuksista, seuraavaksi tarkastin tilanteen kello 19 joten selvisin ilman vitutusta. Ymmärrän toki että näitä "f5:n hakkaajia" ottaa kuulaan.
 

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Bono meni sitten ottamaan tyhmästä taklauksestaan neljä peliä pannaa. Taklaus oli kyllä ruma, mutta rangaistuksen pituus ihmetyttää. Koska Ilomäki ei loukkaantunut niin mielestäni peli tai kaksi olisi riittänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös