Vituttaa niin, ettei veri kierrä!

  • 2 896 812
  • 13 896

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - miten helvetissä tuollaisesta hauskasta läpästä voi vetää herneet noin syvälle sieraimiin.
Eikö asia ole jo useaan kertaan täälläkin selvitetty?

1) ammattilaisorganisaatio + 2) tiedottaminen + 3) hauska läpänheitto

Mikä ei kuulu joukkoon?

EDIT: lisätään vähän tekstiä

23.02.2018 - KA: TS: Viranomainen selvittää, voiko oluttölkki olla jääkiekkoseuran vahvistus
"Perjantain Turun Sanomat uutisoi, että selvitystyö mainonnan asiallisuudesta on käynnistymässä."
"- - - on mahdollista, että mainos on hyvän tavan vastainen."

Olipa hauska läppä, helvetin hauska läppä!
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ei voi kuin ihmetellä taas tätä mielensäpahoittajien joukkomarssia. Huonoa huumoria ei olekaan, on vain erilaisia huumorintajuja. Kovin pahasti ei ole kukaan koskaan sellaista ihmistä kussut silmään kenellä on jotenkin petetty olo tuon uutisen jäljiltä. Näkyvyyttä tässä haettiin, jos sen pesuveden mukana menee pari mielensäpahoittajaa niin lopputulema on aika perkeleen positiivinen.

Muistaakseni Tepsi sai jonkun nootin aikoinaan niistä RD kypäristä 2010 keväällä, tässäkin posivuori oli melko lailla suurempi kuin muutama rutisija.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
"Tällainen mainostaminen menee harmaalle alueelle, kertoo alkoholiylitarkastaja Heikki Mäki Lounais-Suomen aluehallintovirastosta".

Siis tuo jätkähän on suoraan kuin jostain kummelin sketsisarjasta.
 

rassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tälle niin iso peukku. Eteenkin nyt kun ruokakaupoista saa "aitoa" lonkeroa niin mikäs olisikaan sen tyylikkäämpää kuin raidata tölkit mustavalkoisiksi. Jostain syystä lonkero jää kuitenkin aina unholaan eikä tunnu olevan edes vaihtoehto, näkehään sen ravintoloiden hinnoissakin. Vähän vettä, sokeria ja viinaa niin neste on yhtäkkiä euroja kalliimpaa kuin kalja.

On tuota löytynyt oikeissa väreissä pitkään, joka aiheuttaa ongelman, kun prosentteja on hieman liikaa :)
https://www.hartwall.fi/wp-content/uploads/2015/12/hartwall-original-strong-75.png
 
1. En pahoittanut mieltä
2. Ei ole petetty olo
3. Ei poista tosiasiaa että kyseessä oli paska läppä vielä paskemmalla ulosannilla (bulkkibisse uudessa tölkissä)
 

Lucic

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lisätään nyt oma mielipide vielä soppaan vaikka aluksi meinasinkin vain sivusta seurata tätä miekkailua. Kun TPS julkaisi tiedotteen kahdesta vahvistuksesta niin hunajat oli housuissa. Kellon lyödessä 18 alkoi f5 kulua ja pitkästä aikaa tuli oltua tepsin touhuista ihan täpinöissään. No lopputuloksen selvitessä olo oli huijattu ja vitutus oli kieltämättä suuri. Jokunen tunti kului ja harmitus hieman laski. Seuraavana aamuna jopa hieman hymyilytti että kylläpä tuli mentyä täysillä miinaan.
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että nämä kaksi vahvistusta olisi kannattanut markkinoida jollain toisella tapaa.
Vitutuksen suureen nousuun on taas nostanut tämä ketju ja etenkin ne kommentit ettei kyseistä tempausta saisi kritisoida. Ollaan muka kannattajia, mielensäpahoittajia ja vielä hamekangastakin pitäisi hankkia kun noin uskalletaan asiasta antaa negatiivista palautetta. Eli kritisoida ei saa vaikka tepsi aiheutti suuren pettymyksen osalle porukasta. Pitäisi vaan myhäillä muiden mukana, mitäs nyt pienestä kannattajien aliarvioimisesta. Muutenkin täällä vallitseva toisten nimimerkkien lyttääminen siitä että kritisoivat joitain palloseuran asioita on ihan naurettavaa.
Juuri näin!!! Jos TPS ja lupaus "kahdesta vahvistuksesta" ei herätä pientä kiimaa, ja todellisuuden paljastuttua vitutusta, ei siitä tarvi tulla tänne vittuilemaan niille, kenellä niin on käynyt. Itselle ainakin TPS ja TPS:n kaikki tekeminen herättää todella suuria tunteita, ja jos niillä aletaan pelleillä tähän tyyliin niin tottakai se vituttaa. Jos TPS taas ei herätä minkäänlaisia tunteita, niin varmaan tällaisetkaan jutut "ei tunnu miltään" ja on "ihan ok markkinointia".
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Juuri näin!!! Jos TPS ja lupaus "kahdesta vahvistuksesta" ei herätä pientä kiimaa, ja todellisuuden paljastuttua vitutusta, ei siitä tarvi tulla tänne vittuilemaan niille, kenellä niin on käynyt. Itselle ainakin TPS ja TPS:n kaikki tekeminen herättää todella suuria tunteita, ja jos niillä aletaan pelleillä tähän tyyliin niin tottakai se vituttaa. Jos TPS taas ei herätä minkäänlaisia tunteita, niin varmaan tällaisetkaan jutut "ei tunnu miltään" ja on "ihan ok markkinointia".
Sanasta sanaan puit omat ajatukseni sanoiksi!

Lisätään vielä pikkupätkä Kiekkoareenan jutusta:

23.02.2018 - KA: TS: Viranomainen selvittää - - -
"Mainos aiheutti heti tuoreeltaan ärtyneitä, pettyneitä ja jopa vihaisia reaktioita TPS:n somekanavissa."
"Siirtouutiseksi puettu alkoholimainos oli harkittu. - - -
- Tämä meni odotetulla tavalla ja aiheutti sen reaktion, jonka me tiesimme tulevan, Eskola sanoo.
"

Miten tätä nyt pitäisi lukea? Kannattajien ensireaktiot ovat kaikkien nähtävillä. Sitten vielä toimitusjohtajan suulla sanotaan, että homma meni odotetulla tavalla ja kyseisiä reaktioita tiedettiin jo etukäteen tulevan.

Toisin sanoen nyt on toimitusjohtajan suulla sanottu suoraan: kannattajia voidaan ärsyttää, kannattajia voidaan pettää, kannattajat voidaan ärsyttää vihaisiksi. Missä on asiakkaiden kunnioitus? Päätän vuodatukseni yhden kannattajan ensireaktioon muistaakseni Twitterissä: "Haistakaa nyt vittu!".
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Toisin sanoen nyt on toimitusjohtajan suulla sanottu suoraan: kannattajia voidaan ärsyttää, kannattajia voidaan pettää, kannattajat voidaan ärsyttää vihaisiksi. Missä on asiakkaiden kunnioitus? Päätän vuodatukseni yhden kannattajan ensireaktioon muistaakseni Twitterissä: "Haistakaa nyt vittu!".

Jokainen tietää, että TPS:ltä valitettavasti edelleenkin puuttuu ammattitaitoinen markkinointijohtaja. Siksi on taas kerran on todettava, että sellainen kannattaisi ehdottomasti palkata ensi tilassa. Kaikki TPS-kannattajat eivät lammasmaisesti jaa Eskolan mielipidettä, että näin kannattajia ja sidosryhmiä pitääkin kohdella.
 

huhupuhe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Sanasta sanaan puit omat ajatukseni sanoiksi!

Lisätään vielä pikkupätkä Kiekkoareenan jutusta:

23.02.2018 - KA: TS: Viranomainen selvittää - - -
"Mainos aiheutti heti tuoreeltaan ärtyneitä, pettyneitä ja jopa vihaisia reaktioita TPS:n somekanavissa."
"Siirtouutiseksi puettu alkoholimainos oli harkittu. - - -
- Tämä meni odotetulla tavalla ja aiheutti sen reaktion, jonka me tiesimme tulevan, Eskola sanoo.
"

Miten tätä nyt pitäisi lukea? Kannattajien ensireaktiot ovat kaikkien nähtävillä. Sitten vielä toimitusjohtajan suulla sanotaan, että homma meni odotetulla tavalla ja kyseisiä reaktioita tiedettiin jo etukäteen tulevan.

Toisin sanoen nyt on toimitusjohtajan suulla sanottu suoraan: kannattajia voidaan ärsyttää, kannattajia voidaan pettää, kannattajat voidaan ärsyttää vihaisiksi. Missä on asiakkaiden kunnioitus? Päätän vuodatukseni yhden kannattajan ensireaktioon muistaakseni Twitterissä: "Haistakaa nyt vittu!".
Miksei faneja saisi välillä ärsyttää? Itseäkin vähän vitutti aluksi, mutta mielestäni on kohtuutonta jaksaa valittaa asiasta jo toista päivää putkeen. Alkaa mennä koko homma jo fanatismin puolelle. Pitäisi faneilla olla muutakin elämää kuin Tps.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Jokainen tietää, että TPS:ltä valitettavasti edelleenkin puuttuu ammattitaitoinen markkinointijohtaja. Siksi on taas kerran on todettava, että sellainen kannattaisi ehdottomasti palkata ensi tilassa. Kaikki TPS-kannattajat eivät lammasmaisesti jaa Eskolan mielipidettä, että näin kannattajia ja sidosryhmiä pitääkin kohdella.

Noniin, tarvittiin joku seminegatiivinen uutinen jotta yksi itkijä saatiin taas herätettyä talviunilta. Mahtoi olla tylsät pari viikkoa kun ei olut mitään kommentoitavaa?

Ja ei, vaikka en mieltäni pahoittanut, niin en allekirjoita Eskolan sanomaa. Olen jopa samaa mieltä siitä, että markkinointivahvistuksia tarvitaan. Silti säälin sinua siitä, miten joudut aina odottamaan jotain negatiivisia uutisia jotta saat suusi auki.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Miksei faneja saisi välillä ärsyttää?
Um... miksi asiakkaita ei saisi välillä ärsyttää/pettää/saada vittuuntuneiksi? Helvetin hyvä kysymys! Missä vaiheessa joku paikallinen K-Market tai vastaava aloittaa markkinoinnissaan vastaavanlaiset kusetuskampanjat?

Aikoinaan vastustaja hoiti ärsyttämisen - useimmiten ihan urheilullisella tavalla. Välillä tuli markkinoinnissakin hyvää kuittia - siis vastustajan puolelta. Eniten ärsytti/vitutti kuitenkin jotkut jatkoaikatappiot, kun kaikesta hallinnasta ja hyvästä matsista huolimatta pistepussiin satoi nolla pistettä. Silloin osattiin vihata vastustajaa joukkueena, yksittäisiä pelaajia sekä tietysti vastustajan kannattajia - tietynlaista kunnioitusta unohtamatta. Nyt kun SM-liigasta ollaan saatu tapettua kaikki muu tunne, niin oman seuran pitää vittuilla kannattajilleen. Tuleehan siitä niitä samanlaisia tunnetiloja kuin ennenkin - tällä kertaa vaan kohteena on oma joukkue.

Itseäkin vähän vitutti aluksi, mutta mielestäni on kohtuutonta jaksaa valittaa asiasta jo toista päivää putkeen.
Eli olet jo välinpitämättömyyden puolella?

Alkaa mennä koko homma jo fanatismin puolelle. Pitäisi faneilla olla muutakin elämää kuin Tps.
Väärin kannatettu? Olenko siis jo liian kiihkeä fani?
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Väärin kannattaminen nyt usein onkin se rikoksista pahin.
Törkeäksi se muuttuu siinä vaiheessa kun ne peliä tuntemattomat/gloryhuntterit/you name it tulevat ihan hallille paikalle, etenkin jos on kyse PO-otteluista, vaikka juuri ne ovat ne kaikkein kiinnostavimmat ottelut koko kaudessa.
Mutta eihän sinne saa tulla, ellei ole ollut katsomassa jokaista tiistai Kookoo ja Jukurit peliä. Ja säännöt pitää toki osata, sillä muuten ei halliin ole asiaa.
 

Stabiil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Ketjun otsikon mukaisesti vituttaa kaikki vänkääminen tosta bissestä. Alkaisi pelit jo niin saadaan muuta puhuttavaa. Kyllä mulle tuo Palve riittää vahvistuksena. Tällä jengillä pitää pystyä taistelemaan kannusta.

Ps. Ton virastomiehen lanseeraama ”harmaa alue” on aikamoinen sketsi. Eihän noita brenkkumainoksia juuri missään muualla ole nähtävillä?! Enää puuttuu, että joku alkaa huutamaan: ”Eikö kukaan ajattele lapsia!!”

Eteenpäin ->
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Sanasta sanaan puit omat ajatukseni sanoiksi!

Toisin sanoen nyt on toimitusjohtajan suulla sanottu suoraan: kannattajia voidaan ärsyttää, kannattajia voidaan pettää, kannattajat voidaan ärsyttää vihaisiksi. Missä on asiakkaiden kunnioitus? Päätän vuodatukseni yhden kannattajan ensireaktioon muistaakseni Twitterissä: "Haistakaa nyt vittu!".

Onkohan tässä kylmästi vain laskettu niin, että valtakunnalliseksikin noussut näkyvyys tuo yksinkertaisesti enemmän lantteja laariin kuin muut, "eettisemmät" vaihtoehdot. Palstan perusteella aika moni oli pari tuntia hämillään, jonka jälkeen aloitettiin jo naureskelu. Aika moni on todennut tämän jälkeen myös ostavansa tuotetta. Luultavasti moni hallille saapuva on jättänyt kohun sen suuremmin noteeraamatta, mutta silti kuullut tuotteesta. Toki, jos tästä nyt jotkut suuremmatkin sakot (en tiedä, kuinka tällaisien tilanteiden osalta rangaistaan) saa, niin homma ei ole kulkenut suunnitellulla tavalla.

Enkä tarkoita tällä siis sitä, että olisin tällaista trollausta odottanut, kyllähän siinä varsin epäuskoinen fiilis tuli videota katsellessa. Ehkä koen kuitenkin näkemyksen kannattajien pettämisestä kohtalaisen kärjistävänä. Ennemmin näen tuon casen Jatkoaikamaisena provona ja trollauksena, josta lyödään se viikon pelikielto, mutta näkyvyys on taattu. Lopulta merkittävin asia on se, kuinka suuresti tuo kyseenalainen mainos lopulta vaikuttaa ihmisten ostokäyttäytymiseen negatiivisella tavalla? Oma veikkaus on, että ei mitenkään merkittävästi.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Juuri näin!!! Jos TPS ja lupaus "kahdesta vahvistuksesta" ei herätä pientä kiimaa, ja todellisuuden paljastuttua vitutusta, ei siitä tarvi tulla tänne vittuilemaan niille, kenellä niin on käynyt. Itselle ainakin TPS ja TPS:n kaikki tekeminen herättää todella suuria tunteita, ja jos niillä aletaan pelleillä tähän tyyliin niin tottakai se vituttaa. Jos TPS taas ei herätä minkäänlaisia tunteita, niin varmaan tällaisetkaan jutut "ei tunnu miltään" ja on "ihan ok markkinointia".

Ei tässä itselläni ainakaan ole tarkoitusta vittuilla. Osaan kyllä kuvitella tuon tunteen jos sitä F-vitosta hakkaa ja toinen vahvistus onkin lohtua tölkissä.

Itse lähdin tähän keskusteluun vain siitä syystä, että eilen kun palstan avasin ja luin kirjoituksia, hätäännyin, että mitä siellä toimistolla on tunaroitu? Onko Lindsten, Kallio ja Tallen myyty kärppiin!!??

Kun oikea syy paljastui, niin se nyt ei muuta herättänyt kuin ihmetystä ja helpotusta.

Vaikka tarkoitukseni ei todellakaan ole vittuilla, niin mitkä pettyneiden odotukset olivat? Kuten joku tällä palstalla totesi, niin hänellä oli odotukset jo niin, että kun Palve on #1, niin #2 oltava vielä isompi. Mitä vittua sieltä odotitte? Jagria?

Te mielensäpaihoittajat luette palstaa kuitenkin päivittäin, joten luulisi teidän tietäneen, että sieltä tulee maksimissaan Palve ja Moisio. Nämä sieltä tulikin.
 

Starbuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lisätään nyt oma mielipide vielä soppaan vaikka aluksi meinasinkin vain sivusta seurata tätä miekkailua. Kun TPS julkaisi tiedotteen kahdesta vahvistuksesta niin hunajat oli housuissa. Kellon lyödessä 18 alkoi f5 kulua ja pitkästä aikaa tuli oltua tepsin touhuista ihan täpinöissään. No lopputuloksen selvitessä olo oli huijattu ja vitutus oli kieltämättä suuri. Jokunen tunti kului ja harmitus hieman laski. Seuraavana aamuna jopa hieman hymyilytti että kylläpä tuli mentyä täysillä miinaan.
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että nämä kaksi vahvistusta olisi kannattanut markkinoida jollain toisella tapaa.
Vitutuksen suureen nousuun on taas nostanut tämä ketju ja etenkin ne kommentit ettei kyseistä tempausta saisi kritisoida. Ollaan muka kannattajia, mielensäpahoittajia ja vielä hamekangastakin pitäisi hankkia kun noin uskalletaan asiasta antaa negatiivista palautetta. Eli kritisoida ei saa vaikka tepsi aiheutti suuren pettymyksen osalle porukasta. Pitäisi vaan myhäillä muiden mukana, mitäs nyt pienestä kannattajien aliarvioimisesta. Muutenkin täällä vallitseva toisten nimimerkkien lyttääminen siitä että kritisoivat joitain palloseuran asioita on ihan naurettavaa.

Tämä.

Klo 17 huomasin tuon, että tunnin päästä pitäisi pari vahvistusta tulla. Siinä sitten tein muita askareita ja odotin, kunnes kello oli tasan 18 ja aloitin F5-näppäimen painelun. "Palven jälkeen toiseksi jätetty vielä isompi vonkale?" - joku kommentoi Twitterissä. "-- olisiko se jopa Korpikoski?" - no ei ihan ollut ei...

Kuten lainaamallani kirjoittajalla, aluksi vitutti aika rankasti. Sen jälkeen aamulla jo vähän (aika paljon) hymyilytti tämä asia ja onhan toi totta, että nyt on kasassa sellainen kokoonpano, millä pitäisi olla kaikki mahdollisuudet finaaleihin. Välieräpaikka nyt ainakin se minimitavoite ja olisihan se toinen vahvistus ollut ehkä vähän liikaa jo? Nytkin on kolmosketjussa aika kovia pelimiehiä.

Vaikka tämän olutmainoksen aiheuttama vitutus on jo hyvin unohtunut, silti vituttaa nämä "aidot" ja "oikein" kannattavat TPS-fanit palstalla ja muuallakin. Olette oksettavia.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä en ainakaan pelkää todeta että esim. tänne palstalle kirjoittaa lukuisia nimimerkkejä jotka vittuuntuu vääristä syistä. Samat nimimerkit ovat juurikin niitä samoja jotka oikein odottavat että tämän ketjun saa kaivaa esiin, oli tilanne mikä tahansa. Te tiedätte keitä olette.

Tämä ”seurassakin tunnutaan ajattelevan näin” on tietysti yksi legendaarinen fraasi lisää. Sekin jo taas puolikas palstatotuus.

Tämä bissegate oli harkittu ja tyylikkäästi toteutettu veto. Se että jotkut suhtautuu siihen pomposti vain alleviivaa sen tosiasian että asiakkaalle luvattu näkyvyys todennäköisesti tyydytti sitä tärkeintä tällä asiakastakin. Jos tämän takia joku jättää tulematta hallille, fine, mutta sitten on turha uhriutuakaan. Jos vaivautuu hallille siitä huolimatta että on ihan perseeseenpantu olo, kannattaa miettiä mistä se taas sitten johtuu että joka tapauksessa on hallilla, jatkaa elämää ja yrittää olla pilaamatta kanssakatsojien tunnelmaa siellä. Tämä siis siitä perspektiivistä että omassa halliporukassa moisia olisi.
 

Booyah

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Enpä tiedä mitä tämä _pomposti_ suhtautuminen on, mutta aika samalla kaavalla meni kuin parilla tuossa edellä.

Odotukset korkealla
->Twitterin päivitystä työn ohella
->Palven soppari julkaistiin
->JES! Vittu JES!
->Mikäs se toinen oli? Jotain vielä parempaa, parhaat viimeisenä?
->Kalja. Ei saatana. Kalja. Ehheh. Varsinainen vahvistus. En juo kaljaa. Kiitos tästä.
->Töistä kotiin ja unta kaaliin
->Vähän hävetti tää hassuttelu, mut meillä on ihan helvetin kova joukkue!

Ei se nyt kovin kauaa vituttanut, enkä todellakaan tän takia ollu peleistä jäämässä. Toteutus edelleen oli mun mielestä tönkkö, mutta huolestuttaa, jollei joku tästä pääse jo yli. Helvetin kova joukkue ja oikealla peluutuksella kevät voi olla kovinkin hunajainen. Mutta kai kannattajakin saa sanoa, jos seuran toiminnassa joku vituttaa olematta silti väärinkannattaja.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika erikoista, jos seuran toimintaa ei saa tällä menestyksellä kritisoida. Meillä on liigan parhaat menestysperinteet, upein halli, hienoja persoonia organisaatiossa (Koivu, Grönman), mutta menestys kentällä ja taloudellisesti on ollut ala-arvoista. Pettymys ja vitutus kumuloituu vuosien myötä, eikä sitä parin vuoden parempi jakso ole vielä kokonaan korjannut. Kaljakeissi oli mielestäni tyylitön, eikä kuulu siihen Palloseuraan, jonka miellän omakseni. Nämä voisi puolestani jättää vaikka HIFKille. Silti, pieni juttu ainakin minulle. Otteet kentällä ja urheilupuoli merkitsevät.
 

R & L

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä bissegate oli harkittu ja tyylikkäästi toteutettu veto.

Oli harkittua tai ei tyylikästä tuosta ei saa kyllä tekemälläkään. Ehkä ymmärtäisin tämän kaltaisen markkinoinnin nerokkuuden, jos tuote olisi jotain sellaista mitä myydään kaikkialla Suomessa, mutta tämähän oluen myynnin mittakaavassa vain pienen ryhmän kysyntään suunnattu tuote.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Unohdetaan nyt se Palve ja tyhjentyvä sairastupa. Laitetaan kaikki energia tähän kalja-gateen. Ketä nyt tässä vaiheessa mestaruus tai peliotteet kiinnostaa. On taas tepsillä munailtu toimistossa. Se on se tärkein.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hieman tuntuu siltä, että täällä menevät puurot ja vellit sekaisin!

Kysyn yhden kysymyksen parilta ensimmäisenä silmiini sattuneelta palstaveljeltä - täysin ilman sarvia ja hampaita. Olisin voinut lainata useita muitakin kirjoittajia, mutta nämä vain sattuivat ensimmäisenä tarttumaan haaviin.

Kuten lainaamallani kirjoittajalla, aluksi vitutti aika rankasti.
->Vähän hävetti tää hassuttelu, mut meillä on ihan helvetin kova joukkue!

Ei se nyt kovin kauaa vituttanut - - -
Mikä teitä vitutti? Vituttiko siis se, että "lupauksista" huolimatta Oula Palven lisäksi ei tullut toista pelaajavahvistusta?

Näin mä olen ymmärtänyt tämän asian. Keskiviikkona 21.02.2018 ~18:35 suurinta osaa TPS-uutisia aktiivisesti seuraavia vitutti "VAHVISTUS #2". Näitä vitutuksia sai lukea erityisesti sosiaalisessa mediassa sekä jonkin verran täällä palstallakin. Tämän vitutuksen (ja sen nopeahkon laantumisen) mä ymmärrän erittäin hyvin. Useat vasta-argumentithan alkavat lauseilla: "Meillä on helvetin kova joukkue!" tai "Tällä vahvistettiin yritykseen sisälle tulevaa kassavirtaa.".

Totta kai! Itsekin odotin hieman jotain muuta. Olisiko ollut noin klo 16:00 aikoihin, kun näin TPS:n ilmoituksen: "Tänään klo 18 - TPS JULKAISEE KAKSI UUTTA VAHVISTUSTA."? Oula Palve oli käytännössä jo satavarma tieto. Mitä vittua tuleeko sieltä joku toinenkin? Laitoin kaksi viestiä asioista yleensä perillä oleville tahoille. Seuraavan kahden tunnin aikana sain yhteensä kolme viestiä. Molemmista tuuteista vastaus oli sama - O.P. Epäilyjä oli myös, että mahdollisesti Hämeenlinnasta lähtee tänään joku toinenkin (lähinnä Vesalainen - Lehtivuori oli täysin omia fantasioitani) tai sitten KooKoo:n kanssa ollaan tehty vaihtokauppoja (Berger - Liivik).

Omat odotukseni eivät siis olleet mitenkään korkealla laadullisesti - määrässä uskoin TPS:n ilmoitukseen. Sen osasin päätellä itsekin, että esim. Lauri Korpikoskesta ei voinut olla kysymys. Miksi Korpparin sopimus julkistettaisiin samassa tohinassa tyhjennysmyyntipelaajan kanssa? Varmuuden vuoksi tuli kuitenkin vilkaistua pariakin sveitsiläistä sivustoa. Omat odotukseni oli siis julkinen salaisuus Oula Palve sekä joku syvyyshankinta. Mahdollisuuksien rajoissa oli myös mahdollisen syvyyshankinnan syy. Samalla ilmoitettaisiin esim. Jasper Lindstenin, Ilari Filppulan tai vaikka Jonne Virtasen loppukauden poissaolosta.

Nämä olivat odotukseni - TPS mainosti julkaisevansa "KAKSI UUTTA VAHVISTUSTA". Saatiin yksi vahvistus ja yksi tuotelanseeraus. Molemmat - huom. MOLEMMAT - ovat sellaisia, joita tervehdin ilolla. Oula Palven kahden vuoden sopimus on UTJ Antero Niittymäeltä todellinen hauiksen näyttö. TPS-olut on yksi niistä tuotteista, joita olen jo pitkään odottanut kauppojen hyllyille. Hyvin todennäköistä lienee kuitenkin se, että mitään myyntimenestystä siitä ei tule. Onhan niitä jo aiemminkin ollut kaikenlaisia TPS-sipsejä, TPS-sämpylöitä, TPS-colaa jne. jne. Näistä tuskin koskaan tulee mitään SCB-makkaran (google: "SCB bärenzipfel") veroista kaupunkilaisten ykkösherkkua.

Kuten sanottua: en ole pettynyt kumpaankaan, jotka keskiviikkona julkaistiin. Ääretön vitutus tulee vain julkaisutavasta, jolla molemmat julkaisut onnistuttiin vesittämään. Itse käytän sanaa kusetus. Joku toinen käytti sanaa hassuttelu. Mielestäni @Rotsi tiivistää tiedotuksen loistavasti.

Ennemmin näen tuon casen Jatkoaikamaisena provona ja trollauksena - - -
Siinä se on tiivistetty kolmeen sanaan.

Nyt käsi sydämelle siellä saatanan TPS:n toimistolla - @Jazzy76 saa olla nimimerkiltä mainittu Jatkoajan kirjoittaja, joka saa paskasaavin sisällön niskaansa. Nöyrin anteeksipyyntöni mikäli kivitän syytöntä, mutta jonkun TPS:n toimistolla on oltava vastuussa ja ennen kaikkea otettava vastuu tästä kannattajien kusetuksesta. Ehkä se on sittenkin toimitusjohtaja Mika Eskola, joka pitäisi raahata jalkapuussa Kauppatorille ja heittää mädillä tomaateilla. Lehdistöön annetuista kommenteista päätellen tuotelanseerauksen ideat ja sanamuodot ovat lähtöisin TPS:n toimistolta. Mika Eskolakin heitti jo jotain, että "ehkä tämä oli virhe ja nostetaan käsi pystyyn virheen merkiksi".

Kuuluuko ammattimaisen organisaation viestintään ja tuotelanseeraukseen termit "jatkoaikamainen provo" ja "trollaus"?

Asiaa muuttaisi huomattavasti se, jos käytetyt sanamuodot ja viestintä olisi nimenomaan sponsorin eli tässä tapauksessa Hartwallin markkinointiosastolta lähtöisin. Kyseinen lafka taitaa kuitenkin olla sen verran suuri, ettei sielläkään markkinointiosastolla sorruttaisi nyt nähtyyn pelleilyyn ja suoraan sanottuna asiakkaiden kusettamiseen. Tai no... kyllähän ne markkinoitavat tuotteet varmasti kusettavat, kun niitä riittävän paljon nauttii.

Tein aikoinani (2003-04) jonkin verran yhteistyötä Porin Ässien silloisen toimitusjohtaja Juhani Tammisen kanssa. Olen useammin kuin kerran kuullut Tamin suusta tietyt sanat, kun hän on puhunut joko puhelimessa tai kasvotusten yhteistyökumppanien edustajien kanssa. Pystyisikö TPS:n nykyinen toimitusjohtaja Mika Eskola toistamaan samat sanat myös eräälle sidosryhmälleen eli asiakkailleen - siis kannattajilleen - siis meille?

"Se minkä me lupaamme, sen me myös pidämme!"

Nyt joku TPS:n Younger Senior Social Media Manager Chief Executive Officer meni hiukan "hassuttelemaan" ja "lupaamaan" kannattajille (=asiakkaille) kahden uuden vahvistuksen julkaisut keskiviikkona 21.02.2018 klo 18. Kuten jo edellä sanoin - tilaisuudessa julkaistiin yksi uusi vahvistus sekä yksi tuotelanseeraus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös