Viskin ystävät

  • 546 940
  • 2 043

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kurlasitko veden kera vai ihan ehtaa volttia kehään?

Että tämä Bell's on sitten upea viski.

Sellaisenaan meni alas kun olin jo kaljaa juonut pohjille. Voisi tässä illalla vielä naatiskella Caol Ila 12 merkeissä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Maker's Mark on melko varma valinta, loistavaa tavaraa. Suomesta rupeaa kyllä saamaan( baarissa siis) ihan premium -luokan kamaakin.

Tässä hyvä haku myös skottiviskien yhtävälle. Ei tosin voi millää tasolla verrata Islayn saarten savuisiin tuotoksiin, mutta kuten joku tuossa vertasikin, niin Speysiden ystävälle voi maistuakkin. En ainakaan itse sylkenyt lasiin, kun kaveri tarjosi maistettavaksi.

Säilymisestä sen verran, että itse pidän nyrkkisääntönä sitä, että kun pullossa on enää alle neljäsosa jäljellä se olisi hyvä juoda mahdollisimman nopeaan pois, mutta sitä ennen ei ole kiirettä. Edellisesti viskivaraston tarkastuksesta onkin jo aikaa, joten pitänee tehdä listaus.

Ensi keväänä edessä matka mallasviksifestareille Islayn saarelle joten sielä ainakin pulloja tulossa mukana, :-)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Broidi olisi lähdössä Lontooseen duunimatkalle ja ajattelin, että hän toisi tuliaisina viski-flindan. Kaverini kehui tällaista: Ardbeg Uigeadail. Onko palstalaisilla kokemuksia tästä? Itse olen maistellut perus kymppivuotista, kuinka paljon tämä eroaa siitä? Ja kuinka paljon tuo puteli suurin piirtein kustantaisi lentokentällä?
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Duunifrendille tuli porukalla ostettua läksiäislahjaksi pullo viskiä, itse en ollut ostoksilla mukana enkä päätöstä tekemässä mutta tiesin kuitenkin jampan rakastavan viskejä joten konjakit oli samantien poissa laskuista.

Glen Garioch Batch no. 38 (tai 1991, molempia nimiä käytetään) tuli ostettua, hintaa oli Alkossa jotain 96 euron kieppeillä kuulemma. Harmittaa kyllä pirusti etten päässyt maistelemaan, kun ymmärrettävistä syistä ei korkannut samantien.

Kyseessä siis 1991 tislattu ja 2010 pullotettu cask strength.

Tässä vielä linkki singlemaltwhiskyshopin sivuille.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran vinkkiä, notta puteli kandee klaarata ennen lentokenttää. Yllättäen kalliimpaa kuin normimarketeissa.
Tällaista en ole kyllä itse havainnut, aina on UK:n kentiltä saanut viskit halvemmalla kuin normikaupoista. Puhumattakaan siitä että jossain Tescoissa on kovin pieni laatuviskivalikoima.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Tällaista en ole kyllä itse havainnut, aina on UK:n kentiltä saanut viskit halvemmalla kuin normikaupoista. Puhumattakaan siitä että jossain Tescoissa on kovin pieni laatuviskivalikoima.

No perkele. Omat muistikuvat jo kahdeksan kk:tta vanhoja, joten voin olla puhelimessakin (0,1%). Viikon päästä lentelen ittekin sinne niin kattellaan millä hintaa mistäkin savunmakuista irtoaa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaverini kehui tällaista: Ardbeg Uigeadail.

Itselläni on kaapissa tuo Uigeadal ja ei kyllä kuulu suosikkeihin. Viskihän on helvetin vahvaa: taisi olla jossain 54%:n hujakoilla. Eli vettähän tuo tarvitsee sekaan ja siltikin maku on omaan suuhun ihan liian pistävää.

Viimeksi korkkaamani Jura 16yo on paljon pehmeämpi vaihtoehto ja mieluummin ostaisin vaikka Artun perus kymppiä. Mutta eihän näistä koskaan tiedä, makunsa kullakin.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Broidi olisi lähdössä Lontooseen duunimatkalle ja ajattelin, että hän toisi tuliaisina viski-flindan. Kaverini kehui tällaista: Ardbeg Uigeadail. Onko palstalaisilla kokemuksia tästä? Itse olen maistellut perus kymppivuotista, kuinka paljon tämä eroaa siitä? Ja kuinka paljon tuo puteli suurin piirtein kustantaisi lentokentällä?

Joko kävi? Manchester Airport 41,99£
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Entäs "Tescossa"?
Ostakaa lentokentältä. Lentokenttien viski-kaupoissa usein asiantuntevat myyjät ja antavat yleensä ainakin tietyistä merkeistä maistiaisia. Toisekseen marketeista ostettu pullo on usein samanhintainen kuin kentällä, mutta kentällä se pullo on litranen ja marketissa yleensä 0.75l.

Näin siis ainakin Gatwickillä ja Heathrow:lla. Muualta en ole lentänyt.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Viikon päästä reissu Lontooseen tiedossa ja Heathtrowlta pakko-ostona Uigeadail ja Alligator Ardbegilta.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No niin, nyt on sitten viski varannot kasvaneet kahdella pullolla: Caol Ila 12y ja sitten tuo aikaisemmin mainitsemani Ardbeg Uigeadail. Löytyy sopivasti uutta lämmikettä näille koville pakkasille...
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viking Line


Laphroaig FaceBook
*********
Our distillery manager John is off to Sweden next week for the Viking Line whisky festival. In honour of it we have produced a one off special bottling for the event. It's a mixture of 13 - 21 year old Laphroaig casks (first fills, refill bourbons and some hogsheads too). Bottled at 50.5% alcohol and exclusive for the Viking line.
*********
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Eilen tuli kaadettua puol pulloa Caol Ila 12 veetä, ja nyt on vähän hattu kipee. Oli se kyllä sen arvoistakin, mutta ei pitäisi juoda viskiä ns. janoon. Vähän lipsuu välillä. Caol Ila on kyllä pirun hyvä viski, turpeinen ja savuinen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Tänään akateemisiin pöytäjuhliin. Taskumatteja 2 kpl: toiseen Aberlour 12 yo sherry matured ja toiseen Lagavulin Distiller edition 1995 double matured. Pikku maistiaisen perusteella Lagavulin oli törkeen hyvää kyl, vähä liian hyvää ryypättäväksi (uusi pullo). Jännä nähä miten kroppa tykkää viunasta ku 9 päivää VLCD -kuuria takana. Lekurin mukaan "ei ole tarkoituksen mukaista juoda" dietin aikana (ylläri) mutta ei itse jaksa 10 viikkoa ihan tipatonta...


Täältä tähän,
DTremens
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viking Line


Laphroaig FaceBook
*********
Our distillery manager John is off to Sweden next week for the Viking Line whisky festival. In honour of it we have produced a one off special bottling for the event. It's a mixture of 13 - 21 year old Laphroaig casks (first fills, refill bourbons and some hogsheads too). Bottled at 50.5% alcohol and exclusive for the Viking line.
*********
Tuli tästä mieleen, että ollaan tässä matkalla kohti Cinderellan viskiristeilyä. Vähän myöhässä tämä tulee, mutta onko kenties muita jatkislaisia suuntaamassa samalla apajalle?
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Eilen tuli avattua Ardbegin Corryvreckan..
Aivan helmee, ei voi muuta sanoa.
Mahtavan turpeinen ja savuinen.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Tuli yöllä maisteltua Chivas Regal Blended 12v skottiviskiä jossa on vähän hedelmäinen ja hunajainen maku. Helppoa juotavaa siis ja hyvinhän toi meni taas alas.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lauantaina tuli maisteltua kaverilta pitkästä aikaa single maltia, Bowmore 12y. Sitä ennen pitkään juonut vaan blended viskejä, irlantilaisia ja bourbonia. Kylläpäs taas maistui hyvältä, ihan oli ehtinyt unohtaa sen upean savun maun. Täytyy ekana arkipäivänä painella alkoon ja hakea oma pottu.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Eilen korkkasin työpäivän kunniaksi Old Pulteney WK 499 1 litran (Isabella fortuna, 52%) putilon joka muistuttaa väriltää kultaa ja maistuu lämpimän hunajaiselta, hitusen myös vaniljaa. Vahva viski kyseessä ja kyllä nuo 52% potkua tuntuu kun kurkusta huuhtelee alas. ;) Ei tarvitse kuitenkaan vettä tai jäitä kaveriksi.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Miten viskipullo (Balvenie 0,7l, kohta avattu) kannattaa säilyttää? Ensimmäinen oma pullo, hoh. Tästä se lähtee.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tänään hankittu pullo Talisker 10 year old single maltia. Itselle ihan uusi tuttavuus vaikka on monenmoista viskiä jo tullut maistettua. Caol Ila piti ostaa, mutta uteliaisuus voitti. Korkkaan sen varmaan illalla ja juon voiton maljan.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Miten viskipullo (Balvenie 0,7l, kohta avattu) kannattaa säilyttää? Ensimmäinen oma pullo, hoh. Tästä se lähtee.

Viskihän säilyy parhaiten hyvin tasaisessa huoneenlämmössä ja auringolta suojatussa paikassa, esim. kaapissa. Itselläni nämä viskiputilot säilyy tv-tason lasivitriinissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös