Viskin ystävät

  • 546 868
  • 2 043

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Eipä tuo Green Label maultaan mitään kovin erikoista ole. Jossain 40€ paikkeilla taitaa kuitenki hinta olla, eli hinta-laatusuhde on täysin perseestä.

Ardbeg on kuitenkin ihan eri kamaa verrattuna Green labeliin.
 

J.Petke

Jäsen
Eli täytyykö tästä vielä Alkon kautta lähteä reissuun vaan riittääkö eväät? Opiskelija budjetilla kyllä periaatteessa ollaan liikenteessä sekä minä että kaveri joten mihinkään älyttömän hintaisiin ei varaa ole, mutta häpeä on melkoinen edellisen reissun johdosta. Vielä kun saisi sen suurhauen tai järvitaimenen/-lohen hyvän viskin lisäksi, niin eiköhän omatunto taas puhdistuisi, mutta ne niksit kuuluukin sitten jo ihan eri ketjuun.

Käy ostamassa Alkosta Speyburn 10 yo. Hinta suuristapyörtein 25€ ja ei ole blended viski. Ja tietysti hyvänmakuinenkin kaiken päälle. Turha noita ns. kalliimpia viskejä minnekään kalareissulle on ottaa ryyppäämistarkoitukseen mutta toki sekin on vain minun mielipiteeni.

"Kyllähän merellä pitää aina pienessä pätkässä olla." (c) Tuntematon kalamies Naantalista
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Frendi täyttää 30 ja nyt lauantaina olis pippalot ja toki se lahjan hommaaminen on jätetty viime tippaan, tai siis olisi kummiskin kiva muistaa häntä ja hän on viskimiehiä. Eli mikäs olisi ollut sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä viski hintaluokassa noin 30-40€. (En kyllä edes tiedä onko se kunnon viskistä mikään hinta, mutta budjetti on tuo)
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
EuroSportin mainoksista tuttu "Euroviski" tietenkin! Eli Famous Groose! Letkeänmakuista ja maistuvaa! Seagram tienkin toinen tai Walkerin Zoni. Menkää liikkeeseen ja se mikä silmää viehättää, niin ottakaa se! Hauskaa synttäriä!
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Frendi täyttää 30 ja nyt lauantaina olis pippalot ja toki se lahjan hommaaminen on jätetty viime tippaan, tai siis olisi kummiskin kiva muistaa häntä ja hän on viskimiehiä. Eli mikäs olisi ollut sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä viski hintaluokassa noin 30-40€. (En kyllä edes tiedä onko se kunnon viskistä mikään hinta, mutta budjetti on tuo)

Aiemmin parjattu Johnnie Walker on oiva vaihtoehto, omasta mielestäni Black Label sopisi tarkoitukseen hyvin. Jos haluaa vaikutuksen tehdä niin silloin valinta on 12 vuotinen Glenfiddich, jos on skottilaisen ystävä. Hyvä viski jos mikä on hyvä väittelyn aihe, mutta makuasioista ei parane kiistellä. *hymiö*
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lagavulinia löytyy kyllä ainakin Helsingin alkoista, erittäin hyvää mutta ei mene hintahaarukkaan. Muistaakseni jonkun 55€ ainakin 16 vuotias. Laphroig menisi melkein, karvan päälle 40€ on se, ja sen minä ottaisin tässä tapauksessa.

Itsellä on juuri lasissa Bowmoren 15-vuotiasta, hyvää on tämäkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Frendi täyttää 30 ja nyt lauantaina olis pippalot ja toki se lahjan hommaaminen on jätetty viime tippaan, tai siis olisi kummiskin kiva muistaa häntä ja hän on viskimiehiä. Eli mikäs olisi ollut sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä viski hintaluokassa noin 30-40€.
Noh, tuohon hintaan saa alkosta single malttiakin, ja niistä on melkeinpä ihan sama minkä ostaa lahjaksi, siis kunhan pullossa vaan lukee nuo sanat. Mä luulen, että jos kaverisi on viskimiehiä, niin sillä ei tee kovinkaan suurta vaikutusta jos ostaa sen kaikkein tyypillisimmän perusviskin. Suurin osa alkon asiakkaista kun on "lähes" juoppoja tai ei niin viskitietoisia satunnaisostajia, joille suurin osa menee. Alkossakin henkilökuntaa on varmaan ohjeistettu viskeistä tietämätöntä asiakasta ostamaan juuri noita mitä eniten esimerkiksi mainostetaan, vaikkakin moni viskimies niitä välttelee.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Frendi täyttää 30 ja nyt lauantaina olis pippalot ja toki se lahjan hommaaminen on jätetty viime tippaan, tai siis olisi kummiskin kiva muistaa häntä ja hän on viskimiehiä. Eli mikäs olisi ollut sellainen hinta-laatusuhteeltaan hyvä viski hintaluokassa noin 30-40€. (En kyllä edes tiedä onko se kunnon viskistä mikään hinta, mutta budjetti on tuo)

Jos kaverisi on HC viskimiehiä, niin nuo Walkerit suun muut kurat kannattaa unohtaa heti - myös Glenfiddisch on vähän pliisu.

Laphroaig on hyvä valinta, mutta alkaa lahjapullona olemaan ehkä hivenen tavanomainen.

Lagavulin olisi loistava valinta, mutta menee aika paljon yli tuon hintahaitarisi.

Tiedä sitten minkälainen valikoima Kotkan alkossa on, mutta ainakin Stockmannin alkosta täällä Tampereella löytyy Islayn saarilta kotoisin oleva Bunnahabhain 12 yo single malt, jossa on Islayn saarten savuinen tunnelma joka ei kuitenkaan ole läheskään niin vahva, kuin Laphroaigissa. Hinta muistaakseni aika tarkkaan tuossa 40€ paikkeilla.

Taliksker voisi myös olla hyvä valinta.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Mun mielestä viski on helevetin pahaa, mutta kun kaveri sattuu olemaan viskin ystävä, niin kysyisinkin tietääkö joku millaista tavaraa ovat japanilaiset viskit?

Olis tarkoitus lahjaksi ostaa, kun kohta matkaan taas Nousevan auringon maahan. Viime kerralla silmiin pisti Suntory-viskit. Onko esim. Suntoryn single malt 12v riittävän "laadukas" lahjaksi vietäväksi vai täytyykö tyytyä perinteisempiin vaihtoehtoihin, joita tästä ketjusta löytyy?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mun mielestä viski on helevetin pahaa, mutta kun kaveri sattuu olemaan viskin ystävä, niin kysyisinkin tietääkö joku millaista tavaraa ovat japanilaiset viskit?

Olis tarkoitus lahjaksi ostaa, kun kohta matkaan taas Nousevan auringon maahan. Viime kerralla silmiin pisti Suntory-viskit. Onko esim. Suntoryn single malt 12v riittävän "laadukas" lahjaksi vietäväksi vai täytyykö tyytyä perinteisempiin vaihtoehtoihin, joita tästä ketjusta löytyy?

Kyllä japanilainen viski taitaa kilpailla enemmän erikoisuudella kuin maulla. Ottaisin kokoelmaan mutta en ehkä avaisi..
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Laphroaig on aina loistava valinta :) Itse tykkään perus kymppivuotiaasta lapparista jopa enemmän kuin tuosta hehkutetusta 16yo lagavulinista, vaikka loistava viski sekin on.

Lisätään tähän nyt vielä, että synttärisankari oli sangen otettu lahjapakettia avatessaan, että taisi olla valinta varsin nappiin osunut.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun mielestä viski on helevetin pahaa, mutta kun kaveri sattuu olemaan viskin ystävä, niin kysyisinkin tietääkö joku millaista tavaraa ovat japanilaiset viskit?

Olis tarkoitus lahjaksi ostaa, kun kohta matkaan taas Nousevan auringon maahan. Viime kerralla silmiin pisti Suntory-viskit. Onko esim. Suntoryn single malt 12v riittävän "laadukas" lahjaksi vietäväksi vai täytyykö tyytyä perinteisempiin vaihtoehtoihin, joita tästä ketjusta löytyy?

Tänne ainakin uppoaa hyvin Nikka Yoichi. Muita en ole tainnut maistaakaan, mutta tuo on herkkua, varmasti viskin ystävä ottaa ilolla vastaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viimeisimmältä Saksan reissulta lähti Münchenin kentältä matkaan litrainen puteli Tullamorea. Tätä on kehuttu aika paljon, vaikka ihan perusviski tuo lienee. Itse en ole vielä ehtinyt korkkaamaan tätä putelia, ja kyseiseen viskiinkin taidan olla tutustunut vain pariin otteeseen ja silloinkin enemmän tai vähemmän hönössä. Mitä mieltä muut ovat kyseisestä tuotteesta?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tullamorella saa tosiaan tehtyä aivan loistavaa irkkukahvia.

Japanilaisista viskeistä olen maistanut sitä jota löytyy alkosta - nimeä en muista mutta pahaa se oli.
 

torni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muikisteleva rightin kanukkipakki
Viimeisimmältä Saksan reissulta lähti Münchenin kentältä matkaan litrainen puteli Tullamorea. Tätä on kehuttu aika paljon, vaikka ihan perusviski tuo lienee. Itse en ole vielä ehtinyt korkkaamaan tätä putelia, ja kyseiseen viskiinkin taidan olla tutustunut vain pariin otteeseen ja silloinkin enemmän tai vähemmän hönössä. Mitä mieltä muut ovat kyseisestä tuotteesta?

Hakkaa ainakin J.Walker Blackin kevyesti, nämä viimeiset verrokit...
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Voimakkaasti savuisten (Laphroaig, Lagavulin) ystäville suosittelen tutustumista viskiin nimeltä Ardbeg 10yo. Ostin litran lekan taannoin Bergenin lentokentältä kaupan myyjän kehuttua sitä valikoimiensa savuisimmaksi viskiksi. Nyt puteli alkaa olla lopuillaan ja kyllähän se melko savuinen on ja muutenkin varsin mainio viski. Olipa hinnaltaankin muistaakseni kympin-pari esim. Lagavulinia edullisempi, joten hinta/laatu suhde saa täältä suunnalta kiitokset.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viimeisimmältä Saksan reissulta lähti Münchenin kentältä matkaan litrainen puteli Tullamorea. Tätä on kehuttu aika paljon, vaikka ihan perusviski tuo lienee. Itse en ole vielä ehtinyt korkkaamaan tätä putelia, ja kyseiseen viskiinkin taidan olla tutustunut vain pariin otteeseen ja silloinkin enemmän tai vähemmän hönössä. Mitä mieltä muut ovat kyseisestä tuotteesta?
Hyvä perus-irkkuhan tuo on. Makuasia, tykkääkö tuosta, Paddysta, Powersista, Bushmillsistä vai Jamesonista eniten. Aika samaan kategoriaan nuo perusversiot menevät. Itse tykkään juoda tuota niin, että on lasillinen raikasta vettä kyytipoikana. Jostain syystä muiden viskien kohdalla en tuota harrasta. Ainakaan säännönmukaisesti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Voimakkaasti savuisten (Laphroaig, Lagavulin) ystäville suosittelen tutustumista viskiin nimeltä Ardbeg 10yo. Ostin litran lekan taannoin Bergenin lentokentältä kaupan myyjän kehuttua sitä valikoimiensa savuisimmaksi viskiksi. Nyt puteli alkaa olla lopuillaan ja kyllähän se melko savuinen on ja muutenkin varsin mainio viski. Olipa hinnaltaankin muistaakseni kympin-pari esim. Lagavulinia edullisempi, joten hinta/laatu suhde saa täältä suunnalta kiitokset.

Jostain syystä omassa suussa Ardbegin savuisuus tuli esiin jotenkin äkkijyrkästi ja jälkimaku oli vielä hivenen kitkerä, eli omaan viskivalikoimaani ei kyseinen tuote päässyt. Toki kokeiltu on vain kerran, joten pitänee vielä joskus antaa toinen mahdollisuus.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli tuossa viikonloppuna ostettua toistaiseksi kallein viskipullo ja taitaa kyllä olla paraskin. Kyseessä on Bowmore Darkest 15yo, kyllä on ihanaa nektaria. Islay viskiksi tämä on suhteellisen vähäsavuinen mutta muuten makua kyllä löytyy, valitettavasti minun kokemuksella ja taidoilla ei mitään ihmeempää analyysia osaa antaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös