Virkamieskatsojat

  • 8 067
  • 52
kaizu kirjoitti:
Katsojia on erilaisia. Itse olen varmaan 75 % virkamies, 25 % fani. Nousen seisomaan, kun IFK tekee maalin. Taputan hyville suorituksille (torjunnat, av purut, hyvät tilanteet) ja välillä jopa sadattelen puolääneen.

Ihan niinkuin minäkin - paitsi että joukkue ei ole IFK. Hakametsässä saattaa tosin - hieman katsomosta ja matsista riippuen - tulla orpo olo maalia tuulettaessakin. Ja kieltämättä joskus on itsekin vaikea syttyä tiistai-illan paskatunnelmaiseen Tappara-Ynnämuut-matsiin. Mutta kyllä sitä yleensä perse maalin kunniaksi penkistä nousee. Tapparalaisena osaan luonnollisesti arvostaa myös miehekästä kahvaa ja riuskaa kulmapierentää.
 
Suosikkijoukkue
sm-liiga: HIFK, nhl: vähän kaikkea
On kahdenlaisia katsojia jotka olisi saatava heti pois jäähalleista. Ensimmäiseksi "pukupellet" ja toiseksi huligaanit/häiriköt. Armani-pukuiset "tämäpelionliianväkivaltaista"-pellet siis pois! Itse en myöskään siedä mitään väkivaltaisuuksia tai romujen heittelemistä (esim. eräässä jokeri-pelissä kentälle heitetty raketti). Myös suora vastustajan haukkuminen on säälittävää. Toki pieni vahingonilo yms. oman joukkueen kannustuksen yhteydessä on ihan jees. Vastustajan haukkuminen kertoo vain yhden asian: Omat rahkeet eivät riitä oman joukkueen kannattamiseen!
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KukaMitäHäh? kirjoitti:
On kahdenlaisia katsojia jotka olisi saatava heti pois jäähalleista. Ensimmäiseksi "pukupellet" ja toiseksi huligaanit/häiriköt. Armani-pukuiset "tämäpelionliianväkivaltaista"-pellet siis pois!
Kuinkas paljon noita ensiksi mainittuja oikeasti on? Väitän, että todella vähän. Ne nyt vaan näkyy julkisuudessa, kuten lehtien yliesönosastoilla, koska valittajilla löytyy aina uskomattomasti aikaa ja vaivaa pikkuasioista valittamiseen. Tämä ilmiö yleensääkin vääristää monia asioita, kun nuo valittajat hyödyntävät kaiken palstatilan, kun taas ne joilla on asiat hyvin, eli enemmistö, ei ole mitään halua alkaa paasaamaan kuinka hyvin asiat onkaan.

Eli lyhyesti: ne joiden mielestä peli on liian väkivaltaista eivät edes peleissä käy. Vaan valittavat eivätkä välttämättä totuutta tiedä. Totaalikieltäytyjissä on havaittavissa samaa. Luetaan jotain jostain ja kuullaan toiselta hippikaverilta huhuja eikä tutkita asiaa pidemmälle.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
tkks kirjoitti:
Keneköhän rahoilla ne pelaajien palkat maksetaan? Muutaman sadan hc-fanin lipputuloilla? Varsinkin, jos ne liput myydään vielä kenties tappiolla. Ja helvetin kalliiksi tulee seisottaa kallista isoa hallia tyhjänä. Halliin pitää houkutellakin katsomontäytettä. Muuten halli on turha ja voidaan pelata vaikka Matinkylässä tai ilman katsojiakin.
Miten sä nyt yhtäkkia oot huolissas seuran taloudellisesta tilanteesta? Mua se ei sinänsä liikuta, vaikka sillä kieltämättä on vaikutusta menestykseen. Kannatan kuitenkin Jokerti HC:tä, en Jokerit OY:tä.

Ja ei tuota noin mustavalkoisesti voi ajatella, että on vain virkamieskatsojia ja hc-faneja. Virkamieskatsojien(siis niiden jotka minä määrittelen virkamieskatsojiksi) poistaminen ei merkittävästi lipputuloja vähennä.
tkks kirjoitti:
Ja eipä sitä ilmiasta viinaa ainakaan usein niin kovasti kaadeta, kun sen verran selvin päin näyttää tämä kyseinen porukka kuitenkin olevan.
Mulla on vähän toisenlaisia kokemuksia
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
JjZz kirjoitti:
Miten sä nyt yhtäkkia oot huolissas seuran taloudellisesta tilanteesta? Mua se ei sinänsä liikuta, vaikka sillä kieltämättä on vaikutusta menestykseen. Kannatan kuitenkin Jokerti HC:tä, en Jokerit OY:tä.
Se kommentti ei ollut suunnattu Jokerit HC:hen eikä OY:hyn. Vaan enemmänkin lähes kaikkiin jääkiekko-, ja muihinkin urheiluseuroihin. Ja mun mielestä on muutenkin lapsellista vaatia jonkin tietyn ryhmän poistamista halleista. Kyllä ihmisillä on pienet ongelmat, jos suurin on se, että vääränlaiset ihmiset pääsee kiekkokatsomoihin.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
En oikein ymmärrä...

..miten yksikään katsoja, joka on ihan aikuisten oikeasti vaivautunut hallille saakka seuraamaan jääkiekko-ottelua, voi olla negatiivinen asia. On aivan sama onko sen lipun on itse maksanut -pääasia on, että joku sen on kuitenkin kaikesta huolimatta maksanut. Ilmaisia lounaita ei ole-.

On jokaisen oma asia miten kannustaa vai kannustaako ollenkaan. Parasta olisi jokaisen keskittyä siihen omaan tekemiseen(kannustamiseen) kuin muiden tekemisien tai tekemättä jättämisien pohtimiseen.

Ja aivan yhtä lailla jokaisella on sitten oikeus valittaa pelistä/pelitapahtumasta siitä omasta näkökulmastaan.
 

Oranssi

Jäsen
KukaMitäHäh? kirjoitti:
Itse en myöskään siedä mitään väkivaltaisuuksia tai romujen heittelemistä (esim. eräässä jokeri-pelissä kentälle heitetty raketti). Myös suora vastustajan haukkuminen on säälittävää.
Avaan nyt ensi kertaa täällä Jatkoajassa sanaisen arkkuni ja totean mm. yllälainattuun viitaten; on äärimmäisen raivostuttavaa joutua häpeämään ilta toisensa jälkeen kentälle lentävien esineiden heittelijöiden puolesta, samoin kuin satunnaiskatsojan (liekö tätä pukupäälle,krakakaulaan,kerrankaudessailmaiseksipeliin-osastoa) omille huutelua "tee jotain", "p**kahousut, tehkää edes oma" jne. Näitä jumalanhylkäämiä on näköjään oltava joka pelissä samassa katsomossa.

Itse myönnän lukeutuvani noihin hiljaisempiin kannattajiin, mikäli vastakkainasettelu on koko pelin ajan huutava - tilanteissa äänensä avaava. Itse en ole halukas valitsemaan sitä katsomon osaa, jossa ääntä on eniten, nautin pelistä kyllä täysin siemauksin siellä "virkamieskatsomossa". Nautin tilasta ympärilläni, en joudu taistelemaan kynsin hampain näkymästä, en tule tönityksi.

Tämä aihe poikii mielessä monta muutakin pikkuseikkaa, mutta jatkettaneen niistä toisella kerralla.
 

Paake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itselleni herää vain yksi kysymys koko virkamieskatsoja-termiä käytettäessä, miksi täysi-ikäisen ihmisen pitäisi alkaa vouhottamaan päättömästi jääkiekko-ottelussa. Itse olen siellä seuraamassa ottelua ja kannattamani seuran pelaajien suorituksia. En minä viitsi alkaa huutelemaan typeryyksiä ja turhuuksia kentälle, enhän minä vapaa-ajallanikaan tai töissä tee semmoista, joten miksi pitäisi tehdä moista kiekko-ottelussakaan. Se, että hankkii lipun otteluun, ei kaiketi edelleytä idioottimaista käytöstä (vrt homer simpsonin kanta :) )

Sekään, että joku vaahtoaa koko ottelun tuomarin virheille ja vastustajan tekemiselle, ei mielestäni tee kenestäkään suurempaa tai parempaa fania, vaikka osa kannattajista niin saattaa luullakin. Jokainen voi sisäisesti määritellä itselleen miten kova fani on, ja muilla ei liene asiaan nokan koputtamista, eriäviä mielipiteitä toki voi olla, mutta tieteellisen mittausmenetelmän puuttuessa absoluuttisia totuuksia ei oikein voi olla. Omasta mielestään "glory hunter" voi olla ihan yhtä kova fani kuin syntymästään asti joukkueensa mainosvaatteisiin pukeutunut lajin himoseuraajakin, vaikkei tuota aina haluta tunnustaa. Omasta mielestäni ihminen joko kannattaa tai ei kannata joukkuetta, ja itse kukin voi määritellä faniutensa syvyyden. Ainkaan toistaiseksi minulle on turha tulla sanomaan että joku toinen on kovempi fani kuin minä, ihmisillä on vain erilaisia tapoja ilmaista asioitaan...

Tokihan joillain katsojilla on tunnetilat äärimmäisyyteen kiristettynä, heille kun jokainen peli saattaa olla lähellä elämän tarkoistusta. Silti ihmettelen joidenkin päähänpinttymää siitä että kaikkien pitäisi olla samanlaisia kuin he, ajatella kiekosta kuin he ja käyttäytyä otteluissa kuin, tai muuten he eivät ansaitse mahdollisuutta seurata oman suosikkijoukkeensa esityksiä.

Omasta mielestäni itse kukin voisi keskittyä seuraamaan ottelua ja kannustamaan suosikkejaa valitsemallaa tavalla, niissä rajoin missä oma käytös ei häiritse muita - ja ymmärtämään että kaikki eivät halua olla samanlaisia kuin sinä...
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ainakin olen yrittänyt esittää asian niin, että ne fanit, jotka ryhmässä kannustavat pitäisi saada kaikki samaan katsomonosaan ja tehdä se katsomonosa niille hyväksi. Hiljaisemmat ja esim. perheen kanssa otteluun tulevat tarvitsevat taas omat paikkansa.

Sen lisäksi kaikki muutkin ihmiset ovat halliin tervetulleita ja mun mielestä saavat istua vaikka täysin hiljaa ja taputtamatta koko matsin ajan. Ihan sama mistä ovat vielä lippunsakin saaneet. Välillä tuo on jopa parempi kuin apinoiden "homo"-huudot ja vastaavat. Varsinkin, kun tämä ryhmän edustajien olen joskus nähnyt käyttäytyvän uhkaavasti jopa vierasjoukkuetta kannattavia lapsia kohtaan.

En missään nimessä laske kannattamiseksi sitä, että huudellaan pelkkiä haukkumasanoja ja nauretaan räkäisesti päälle. Siihen kykenee kuka tahansa yli 5-vuotias. Oikea kannattaminen saattaa ollakin vaikeampaa. Se vaatii jopa ihan aikaa, vaivaa ja aivoja.
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No niin..

Kun niitä asioita taas halutaan sekoittaa keskenään niin olkaa hyvä vain. Tuskin kukaan täysijärkinen pitää ensimmäisenä mieleen juolahtavien haukkumasanojen ym. älykkyyksien huutelua kannustamisena. Ja nämä todellakin ovat pahempi syöpä kuin virkamieskatsojat. Onhan hiljaisiakin katsojia, se myönnettäköön, mutta juuri heidän joukossaan on paljon niitä, joita koko laji ei kiinnosta kummankaan joukkueen osalta eikä ylipäänsäkään. Ja tuo hiljainen puoli se vasta suvaitsematon onkin, mulkoillaan vaikka asiallisesti kannustettaisiin. Se tässä oli pointtina.
 

tkks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hulda kirjoitti:
No niin..

Kun niitä asioita taas halutaan sekoittaa keskenään niin olkaa hyvä vain. Tuskin kukaan täysijärkinen pitää ensimmäisenä mieleen juolahtavien haukkumasanojen ym. älykkyyksien huutelua kannustamisena. Ja nämä todellakin ovat pahempi syöpä kuin virkamieskatsojat. Onhan hiljaisiakin katsojia, se myönnettäköön, mutta juuri heidän joukossaan on paljon niitä, joita koko laji ei kiinnosta kummankaan joukkueen osalta eikä ylipäänsäkään. Ja tuo hiljainen puoli se vasta suvaitsematon onkin, mulkoillaan vaikka asiallisesti kannustettaisiin. Se tässä oli pointtina.
En mä tietenkää hyväksy kummankaan "puolen" suvaitsemattomuutta. "Fanipuoli" taas on usein yhtä suvaitsematon niitä muita kohtaan ja niputtaa kaikki firmanlipulla paikalletulleeksi.

Ei sekään silti sen fiksumpaa ole, että asiallisesti kannattavaa mulkoillaan tai käsketään istua alas. Tässä taa tulee esiin seurankin panos, että tehdäänkö riittävän selväksi mitä porukkaa missäkin päin hallia on. Ainakin niin koti- kuin vieraskatsomotkin tulisi selkeästi ehkä jopa mainita lippuja myydessä, ainakin netissä. Mutta sekin tuntuu olevan monessa paikassa ylivoimaista, että noille molemmille edes annettaisiin omat katsomonosat vastakkaisista päädyistä.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tkks kirjoitti:
Mutta sekin tuntuu olevan monessa paikassa ylivoimaista, että noille molemmille edes annettaisiin omat katsomonosat vastakkaisista päädyistä.

Tämä olisi jo merkittävä parannus. Lisäksi mainitsemasi erillinen perhelippukatsomo voisi olla ihan hyvä juttu ainakin viikonloppumatseissa. Viime paikallispelissä oli taas sellainen deekujengi suoraan edessä, että korvat punotti vielä kotimatkallakin.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hulda kirjoitti:
No niin..

Onhan hiljaisiakin katsojia, se myönnettäköön, mutta juuri heidän joukossaan on paljon niitä, joita koko laji ei kiinnosta kummankaan joukkueen osalta eikä ylipäänsäkään. Ja tuo hiljainen puoli se vasta suvaitsematon onkin, mulkoillaan vaikka asiallisesti kannustettaisiin. Se tässä oli pointtina.

Olen jyrkästi eri mieltä, ettei hiljaisia laji kiinnosta. Miksi he sinne hallille vaivautuisivat, ellei laji kiinnosta? Enemminkin voisi sanoa, että siellä "möykkäävässä nuorisojoukossa" on paljon sellaisia, joita laji ei kinnosta, vaan ollaan siksi paikalla, että on mukava olla osana isompaa ryhmää, jossa aina tapahtuu. Kiekkotietämyksessäkin useimmiten tämä hiljainen osasto on paljon edellä tätä "suurella tunteella mukana olevaa" porukkaa.

Suvaitsemattomuutta on molemmin puolin, mutta se ei ole suvaitsemattomuutta, että pelin ollessa käynnissä, joku hyppää pystyyn ja siittä huomautetaan. Se on jokaisen katsojan oikeus, että saa nähdä kentällä tapahtuvat tilanteet omalta paikaltaan.
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Artsi kirjoitti:
Suvaitsemattomuutta on molemmin puolin, mutta se ei ole suvaitsemattomuutta, että pelin ollessa käynnissä, joku hyppää pystyyn ja siittä huomautetaan. Se on jokaisen katsojan oikeus, että saa nähdä kentällä tapahtuvat tilanteet omalta paikaltaan.

Jos hyppää oman joukkueen maalin tullen pystyyn, ei vahingoita kenenkään näkyvyyttä, koska ainakin niissä otteluissa, joissa itse olen ollut, peli on vihelletty poikki toisen joukkueen saatua maalin. Näin on yllättäen käynyt myös jäähyn, paitsion, pitkän kiekon ja jopa aloituksen merkiksi.

Kannustamiseen seisoma-asentoa ei tarvita, koska se ei ääneen tuo sellaista lisäpontta, jota ei hyvällä ryhdilläkin saisi aikaan.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Hulda kirjoitti:
Kannustamiseen seisoma-asentoa ei tarvita, koska se ei ääneen tuo sellaista lisäpontta, jota ei hyvällä ryhdilläkin saisi aikaan.
Väitän toisin. Seisoma-asento auttaa huomattavasti kannustaessa. Istuminen passivoi. En tarkoita sitä, että istualtaan ei voisi kannustaa, mutta seisoen se on helpompaa.

Itse en usko, että aktiivisesti kannustavissa ja hiljaa peliä seuraavissa on mitään eroa kiekkotuntemuksen osalta. Yksilöissä ne erot on. Siihen vaikuttaa ikä ja se kuika kauan on lajia seurannut ja kuinka aktiivisesti.
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sanotaanko sitten vaikka niin, että itselläni seisoma- tai istuma-asento ei niin suurta eroa tee, ettenkö toisenmielisten keskellä voisi istuenkin kannustaa. Mutta siihen, lähteekö ääntä vai ei, ei vaikuta omalla kohdallani se, seisonko vai en.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hulda kirjoitti:
Jos hyppää oman joukkueen maalin tullen pystyyn, ei vahingoita kenenkään näkyvyyttä, koska ainakin niissä otteluissa, joissa itse olen ollut, peli on vihelletty poikki toisen joukkueen saatua maalin. Näin on yllättäen käynyt myös jäähyn, paitsion, pitkän kiekon ja jopa aloituksen merkiksi.

Kannustamiseen seisoma-asentoa ei tarvita, koska se ei ääneen tuo sellaista lisäpontta, jota ei hyvällä ryhdilläkin saisi aikaan.

Huomasitko, että sanoin "pelin ollessa käynnissä". Peli ei ole käynnissä, kun kiekko on mennyt maaliin, tai se on muuten puhallettu poikki. Itsekkin pompin aina maalin synnyttyä, mutta tarkoitin, että jos pomppaat pystyyn kun maalitilanne on syntymässä, niin joltain takana olevalta jää silloin se mahdollinen maali näkemättä ja se on väärin.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Hulda kirjoitti:
Onhan hiljaisiakin katsojia, se myönnettäköön, mutta juuri heidän joukossaan on paljon niitä, joita koko laji ei kiinnosta kummankaan joukkueen osalta eikä ylipäänsäkään.
Aika rajusti sanottu tuo ylläoleva. Kuten joku jo aiemminkin kirjoitti, niin kyllä jokainen, joka on ahterinsa hilannut jääkiekko-otteluun ansaitsee mahdollisuuden seurata peliä parhaaksi katsomallaan tavalla. Itse olen 90% juuri tuo "hiljainen" katsoja. Elän mukana ottelussa jokaisella solulla, vaikka en ilveilekään Hannu Virran tavoin tai huutele tuomarille hävyttömyyksiä. Syynä omaan käyttäytymiseen on se, että minulle on vasta syttymässä tulinen rakkaussuhde joukkueeseen, jonka puolesta voin vähän äänijänteitä reväyttääkin.

Käyn katsomassa laadukasta kiekkoa aina kun vain mahdollista, joukkueista ei niin väliä. Liigapelejä tulee seurattua pääasiassa Tampereella muutamia kauden mittaan, mutta Mestistä seuraan kotipaikkakunnallani erittäin aktiivisesti. Ensimmäiset Mestis-matsitkin meni lähinnä katsellessa ja ihmetellessä istumakatsomossa. Liigapelit ei juuri sytytä huutamaan, sillä yksikään joukkue ei juuri nyt ole niin lähellä sydäntä, vaikka liigakiekosta itsessään pidänkin. Vaasassa taasen olen seurannut viimeiset puolitoista kautta pelejä seisomakatsomossa, koska siellä voi laulaa, huutaa ja taputtaa vapautuneesti ilman vierustovereiden ihmettelyä. Siksi en voi enää sanoa olevani 100% hiljainen katsoja.

Joka tapauksessa mun mielestä katsojalla on velvollisuus hakeutua sellaiseen paikkaan katsomossa, jonka kokee parhaiten palvelevan omaa elämystä. Kyllä lippuluukulla voi rohkeasti sanoa, että haluan paikan läheltä koti- tai vierasjoukkueen fanikatsomoa tai vastaavasti pyytää paikkaa vähän rauhallisemmalta katsomonosalta. Tietysti toiveistaan on oltava valmis maksamaankin jotain, sillä halvin paikka seisomakatsomosta ei varmasti tarjoa rauhallista katsomokokemusta. Jokainen nauttikoon pelistä niin kuin parhaaksi katsoo. Mun mielestä on vain raakaa sanoa jonkun katsojan (tai katsojaryhmän) olevan syöpä ottelutapahtumalle.
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Anadigi kirjoitti:
Elän mukana ottelussa jokaisella solulla, vaikka en ilveilekään Hannu Virran tavoin tai huutele tuomarille hävyttömyyksiä.

Yhä vain pitää ihmetellä, miksi ilveilyt ja hävyttömyyksien huutelut pitää sekoittaa kannustamiseen. Ne ovat aina olleet ja yhä edelleen ovat erillisiä asioita. Missään vaiheessa en ole ylistänyt asiattomuuksiin menijöitä, enkä tee sitä nytkään, päinvastoin. Pitääkö jostain kaivaa sanakirjamääritelmä kannustamiselle?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Virkamies ja ylpeä siitä

Olen koko ikäni istunut ns. virkamieskatsomossa, mistä korkeintaan satunnaisesti huudellaan nuijaa omalle pakille tai tuomarille ja taputetaan maalille. Kun sinne eksyy joku satunnainen meuhkaaja, niin häntä katsotaan pitkään alta kulmien.

Nämä ihmiset kuitenkin maksavat niistä paikoistaan reilu 700 euroa/kausi, monet ovat istuneet siellä yli kaksi vuosikymmentä ja maksavat omista rahoistaan paikkansa.

Minun mielestäni siinä katsomossa istuu paljon suurempia Ilveksiä, niitä iki-Ilveksiä, kuin jossain fanikatsomossa meuhkaavat teinit, jotka tuuliviirin lailla joko ostavat tai jättävät ostamatta liput, riippuen siitä, miten joukkueen peli menee. Toki fanikatsomoissa on niitä ns. oikeampiakin Ilveksiä, mutta minulle huutaminen ja siellä riehuminen ei ole mikään mittari, enkä valtaosan fanikatsomolaisista mielipiteitä jääkiekosta arvosta pätkän vertaa.

Hakametsä on tässä suhteessa virkamieshalli. Joku täällä pelannut sanoi jälkeenpäin, että Hakametsä on vittumaisin halli pelata, kun onnistut, hymähdetään tyytyväisenä ja kun teet pienenkin mokan, niin tulee vitusti puukkoa. Vaatimustaso on kova. Ja vierasjoukkueen pelaajat saavat kuulla pienestäkin mokastaan enemmän. Joku sanoi, että Hakametsässä oli takavuosina keskimäärin asiantuntevampi yleisö kuin muualla, valitettavasti näin ei ole enää.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Hulda kirjoitti:
Yhä vain pitää ihmetellä, miksi ilveilyt ja hävyttömyyksien huutelut pitää sekoittaa kannustamiseen. Ne ovat aina olleet ja yhä edelleen ovat erillisiä asioita. Missään vaiheessa en ole ylistänyt asiattomuuksiin menijöitä, enkä tee sitä nytkään, päinvastoin. Pitääkö jostain kaivaa sanakirjamääritelmä kannustamiselle?
Luitko sinä ollenkaan koko kirjoitustani vai pelkän tuon yhden lauseen? En ole missään nimessä sitä mieltä, että hävyttömyyksien huutelu on kannustamista. Tahdoin ylipäätään kertoa, että pelistä voi nauttia jokainen juuri sillä tavalla kuin parhaakseen katsoo. Ja vaikka lipun olisi saanut 7-päivää lehden tilaajalahjana, niin ei se tee katsojasta yhtään sen huonompaa, jos kerran on itse ottelutapahtumaan vaivautunut. Ja jos kumpikaan joukkueista ei ole varsinainen suosikkijoukkue, niin minusta se tuntuisi enemmän teennäiseltä riehua, taputtaa, laulaa ja tanssia toisen joukkueen puolesta. Vai pitäisikö minun Turkuun tullessani jättää lätkämatsi tyystin väliin, kun en laula, tanssi ja taputa oikein?
 

Harri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Arsenal
SergeiK kirjoitti:
Fanipaidoissa heiluminen laulaen jotain saatanan uudelleensanoitettua "Täti Monikaa" on homojen hommaa.

Itse seuraan peliä analyyttisesti ja pyrin panostamaan aina sellaisiin lippuihin, joilla pääsen mahdollisimman kauas noista fanipaitaisista apinoista.
Juuri näin. Kyllä vitutti kun en kerran saanut lippuja mistään muualta kuin fanikatsomon vierestä. Lapsellisia pilkkalauluja, kannustusta kannustamisen vuoksi ja kotijoukkueenväriset lasit pysyvästi silmillä.

Mutta kai se on pakko jos ei muuta sisältöä elämässä ole...?
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Anadigi kirjoitti:
Luitko sinä ollenkaan koko kirjoitustani vai pelkän tuon yhden lauseen? En ole missään nimessä sitä mieltä, että hävyttömyyksien huutelu on kannustamista. Tahdoin ylipäätään kertoa, että pelistä voi nauttia jokainen juuri sillä tavalla kuin parhaakseen katsoo. Ja vaikka lipun olisi saanut 7-päivää lehden tilaajalahjana, niin ei se tee katsojasta yhtään sen huonompaa, jos kerran on itse ottelutapahtumaan vaivautunut. Ja jos kumpikaan joukkueista ei ole varsinainen suosikkijoukkue, niin minusta se tuntuisi enemmän teennäiseltä riehua, taputtaa, laulaa ja tanssia toisen joukkueen puolesta. Vai pitäisikö minun Turkuun tullessani jättää lätkämatsi tyystin väliin, kun en laula, tanssi ja taputa oikein?

Luin kyllä koko viestisi, mutta siitä sai sen kuvan, että kannustuksen olisit rinnastanut huuteluihin. Turkuun Mennessäsi voit tehdä aivan mitä haluat, koska Turku-halli on haudanhiljainen jo valmiiksi. HIFK:n kotipeleihin ei kannata mennä, koska hallissa fanit osaavat pitää elämää.

Hieman kateellisena pitää antaa varaukseton tunnustus HIFK-faneille ja onnitella hienon tunnelman luomisesta. Kannustuksenne ansiosta se on paha paikka vihollisjoukkueille.
 

VTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä ne kaikenmaailman huutajat ja tuulettelijat joutava hiivattiin sieltä katsomosta hiljaisuutta pilaamasta! Kyllä minua ainakin rupiaa pahasti tympimään kun ei kuule kunnolla kiekon napsahtelua lapaan. Ja onko pakko huutaa ja räyhätä vielä kolmannenkin maalin jälkeen? Ja jos on ihan pakko rummuttaa niin rummutettasko kotona? Ja aika monta kertaa on käynyt niinkin, että kun olen ollut kaffikitskalla niin siihen on tullu joku fanipaitainen pelle kärkkärin ostoon ja sotkenu sitte lähtiissä mun puvun!

Mua huvita kohta käyvvä koko peleissä...
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Hulda kirjoitti:
HIFK:n kotipeleihin ei kannata mennä, koska hallissa fanit osaavat pitää elämää.
Elä taas ymmärrä hyvä mies väärin. Minä pidän otteluiden hyvästä tunnelmasta ehdottomasti, mutta on kohtuutonta vaatia äänekästä kannatusta kaikilta katsojilta. Annan taputukset hyvästä suorituksesta missä tahansa ottelussa, mutten välttämättä jaksa innostua laulamaan kannatuslauluja kotijoukkueen puolesta, jos en tunne mitään erityistä sidettä joukkueeseen.

Kyllä Vaasassa on mahtava tunnelma kiekkotapahtumissa, ja Red Armyn luoma ottelutunnelma hakkaa useat liigapaikkakuntien tunnelmat, joissa minä olen ollut katsojana. Ja kuten sanottua, siellä hallissa tapaan seistä kannattajien päädyssä ja laulaa mukana sekakuorossa. Se jos joku on hienoa ainakin omasta mielestäni.

Tuirhapa tässä on enempää rautalankaa kuluttaa. Se ei sitä tosiasiaa muuta, että otteluissa käy edelleenkin eri asioita hakevia katsojia ja sitä myöden jokaisen ottelukäyttäytyminen on vähän erilaista. Ja joidenkin mielestä ei ilmeisesti niin saisi olla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös