Virkamieskatsojat

  • 8 065
  • 52

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näyttäii tämä "virkamieskatsojien" mollaaminen jäävän vähän Huldan epätoivoiseksi ristiretkeksi. Silti on ollut mukava huomata, että moni täälläkin voimakkaasti kantaa ottava kirjoittaja kuuluu katsomoissa meidän "virkamiesten" joukkoon.
Virkamiehissä on voimaa, älä sitä soimaa.
 
Se vähän riippuu missä porukassa peleissä käy. Yksin ollessa ei viitsi alkaa meuhkaamaan. Seisomakatsomossa tulee oltua lähes aina, kustannussyistä. Lähinnä tulee käytyä vaan mestistä katsomassa. Jukurien peleissä ei niin hirveästi noita katsojia ole. Ja sielläkin se kannustus jää faniklubin vastuulle. Itse ei ehkä ihan täysillä ole kannustamassa. Kun ei ole montaa vuotta täällä ees asunut. Tai ilta ei mene pilalle jos jukurit häviää jonkun runkosarja pelin. Joskus ennen karjalassa asuessa tuli SaiPan otteluissa heiluttua toisinaan. Mutta kyseiseen joukkueeseen liittyykin enempi tunnetta. Kun on ikänsä kannattanut. Ehkä sitä voisi jukurien peleissäkin näkyvämmin kannustaa jos olisi samankaltainen kaveri mukana. Ja alkoholia useammin veressä... No jokaisella on oikeus kannustaa miten tahtoo kunhan sen tekee hyvän maun rajoissa. Sen katsomon osan tosiaan voi itse valita. Jos siis tietää missä ketäkin on. Kuten kävi vierailulla jyväskylässä. Kaverin kanssa eksyttiin väärään päätyyn. Vaikka ei oltukaan kummankaan joukkueen suuria faneja niin ennemmin sitä jypin kannattajien päädyssä oli. Enempi fiilistä ja mökää ja ehkä enempi jypin puolella oltiin kuitenkin. Nuo yksittäiset homon tms huutelijat tulisi kuitenkin ennemmin poistaa kuin nuo hiljaa istuvat. Tosin joskus nuo huudot saattavat olla jopa hauskoja. Tai kun puolet katsomosta huutaa kuorossa nuijaa, kun tuomari on tehnyt käsittämättömän mokan.
 

Hulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Anadigi kirjoitti:
Elä taas ymmärrä hyvä mies väärin. Minä pidän otteluiden hyvästä tunnelmasta ehdottomasti, mutta on kohtuutonta vaatia äänekästä kannatusta kaikilta katsojilta. Annan taputukset hyvästä suorituksesta missä tahansa ottelussa, mutten välttämättä jaksa innostua laulamaan kannatuslauluja kotijoukkueen puolesta, jos en tunne mitään erityistä sidettä joukkueeseen.

Kyllä Vaasassa on mahtava tunnelma kiekkotapahtumissa, ja Red Armyn luoma ottelutunnelma hakkaa useat liigapaikkakuntien tunnelmat, joissa minä olen ollut katsojana. Ja kuten sanottua, siellä hallissa tapaan seistä kannattajien päädyssä ja laulaa mukana sekakuorossa. Se jos joku on hienoa ainakin omasta mielestäni.

Tuirhapa tässä on enempää rautalankaa kuluttaa. Se ei sitä tosiasiaa muuta, että otteluissa käy edelleenkin eri asioita hakevia katsojia ja sitä myöden jokaisen ottelukäyttäytyminen on vähän erilaista. Ja joidenkin mielestä ei ilmeisesti niin saisi olla?

Eipä sitä rautalankaa juuri minuun tarvitse kuluttaa. Kuka pakottaa kannustamaan juuri kotijoukkuetta. Ydinajatus avauksestani voidaan tiivistää tähän virkkeeseen:


Hulda kirjoitti:
Alat kannustaa suosikkijoukkuettasi ja huomaat, että ympärillä istuvat eivät lähde lainkaan mukaan, vaan mulkoilevat sinua vihaisesti.

Eli oleellisinta oli se, ettei useiden Virkamiesten mielestä muunlaisia katsojia saisi olla. Mutta kun kaikki halutaan ymmärtää miten parhaaksi nähdään niin olkoonpa niin. Kellehän sitä rautalankaa lähtis seuraavaksi ostamaan..

P.S. Sattuuko muuten olemaan nimipäiväkalenteria lähettyvillä, omastani ei ainakaan löydy Huldaa miestennimistä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös