Ville Peltosen pahoinpitely

  • 697 941
  • 2 110
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Olin juuri aiemmin lukenut viestisi koodistosta, joten tuo third-man-in sivusta ja linjamiehen takaa sai minut tekemään mahdollisesti liian pitkälle menevän johtopäätöksen. Vai koskeeko se Simoakin?

Tämä on minusta ihan liioiteltu tapaus. Oikeasti lähes matsissa kuin matsissa joku saa esimerkiksi maalin edessä joltain ulkopuoliselta poikkaria selkään tai vähän nyrkkiä takaraivoon. Liivik oli kolmas mies melkoisessa hässäkässä, sen tietysti myönnän.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Mutta mielestäni on selvää, että tuo taklaus + Ruudun rikoksenuusijan status jäivät IFK:lla hampaankoloon.

Jotenkin tuntuu, että IFK:lle tilanne sopi vielä varsin kohtuullisesti kun meni Ruudun vitosen aikana selvään johtoon. Kuten olen jo maininnut en usko millään että Melart olisi lähtenyt nyrkkireissulle, jos olisitte voittaneet.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mielestäni Sormusen itkeminen näiden myöhemmin esille tulleiden videoiden jälkeen on erittäin tekopyhää. Vastaaviin teurastuksiin kun pyrki myös HIFK ja kaikkien onneksi huonolla menestyksellä.

On ja ei. Sormunen ja IFK eivät aloittaneet noita "teurastuksia" (Melart-Ruutu ei ollut mikään teurastus), vastasivat ns. tuleen tulella. Mikäli eivät olisi, se olisi ollut ehkä kunnioitettavampaa, mutta luultavasti netin vääräleuat olisivat silloin ulvoneet toisen posken kääntämisestä ja "brändin kuolemasta". Eli palautteen osalta molemmat vaihtoehdot johtavat siis kutakuinkin samaan lopputulokseen, mitä nettikirjoitteluun tulee.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avoin kysymys kaikille "kuittia" odottaville HIFK:n kannattajille.

Mitä jos Semir vetäisee oletettua noutajaa Ilari Melartia koteloon. Pystyttekö te silloin jättämään asian siihen? Vai olisiko se viimeinen naula "Brändin" arkkuun?

Siis jos sä et tätä tajua niin et ymmärrä paljoa jääkiekosta. Ei ymmärrä semirikään.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Melartin nouto ei ollut mitenkään kunniakas, mutta komppaan täti gredua tässä, että Ruutu on jo aikaa sitten näyttänyt, ettei hän sitä kunniallista lähestymistä ansaitsekaan. Tämän tietäen Melartin olisi tullut jättää tyystin hakematta kuittia, mutta se onkin jo sitten ihan kokonaan eri juttu.

Minä taas olen sitä mieltä että yksipuolinen Ruudun noutaminenkin rikkoo niitä teidän peräänkuuluttamia koodeja, Jarkko vastasi lauantaina puhelimeen kun tappeli Liivikin kanssa - joko nyt ollaan molemmin puolin tyytyväisiä vai vieläkö Melartin pitää päästä tappelemaan Ruudun kanssa? Milloin tämä loppuu alkaakseen taas uudelleen?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Jotenkin tuntuu, että IFK:lle tilanne sopi vielä varsin kohtuullisesti kun meni Ruudun vitosen aikana selvään johtoon. Kuten olen jo maininnut en usko millään että Melart olisi lähtenyt nyrkkireissulle, jos olisitte voittaneet.

Olet toki maininnut, mutta mitä merkitystä sinun uskomisillasi on tässä tapauksessa? Totesit jo itsekin, että Ruutu sai vitosen ja poistui siis suihkuun. Käytännössä IFK:n oli siis mahdotonta mennä hakemaan Ruutua vastuuseen tuosta tapauksesta perjantain pelin puitteissa. Vai olisiko jo siellä pitänyt voiton juhlien perään vetää vaikka Rita kylmäksi? Ikäänkuin sijaiskärsijänä? Tuota termiähän on käytetty paljon Peltosen valikoitumista kohteeksi perusteltaessa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Siis jos sä et tätä tajua niin et ymmärrä paljoa jääkiekosta. Ei ymmärrä semirikään.

Siksi lisäsinkin

EDIT: Minun on mahdoton uskoa, että fanit tyytyisivät tilanteeseen jossa Melart saisi turpaansa. Kostoa vaadittaisiin entistäkin kovemmin ja Sormunen selvästi ammattitaidottomana noviisina voisi fanien paineen alla murtua.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Vai koskeeko se Simoakin?

Tottakai, kolmanneksi ei kuulu mennä, se on perseestä. Mutta illan tarjonnan seassa Liivikin toiminta oli ihan hyttysen ininää, eikä todellakaan sen suuruusluokan juttu, että pitäisi pohdiskella kaverin uran loppua. Olin havaitsevinani viestissäsi selkeää hyperbolaa a.k.a liioittelua. Sekä Liivik että Ruutu saavat selkeät plussapisteet illan ainoasta rehellisestä myllystä ja loppulaskelmieni mukaan molemmat selvisivät plussan puolelle.

Kilpparien vetämisestä huudeltiin pää punaisena HIFK:lle Ilkka Pikkaraisen tehtyä sen. On aika kuvaavaa Ruudulle, että häneltä kilppareitakaan ei pidetä minään erityisenä asiana. Aikuisten oikeasti mua hämmentää tällä palstalla kukoistava OIOKTMJ = Oli Ihan Ok Kun Tapahtui Meidän Joukkueessa. Eikä ole ollenkaan ok, kun tapahtuu teidän joukkueessa. Kuten totesin otteluketjussa, olen Jakke Ruutu -fanina huomattavasti kokeneempi kuin useimmat jokerileiriläiset, joiden JR-fanitus alkoi vuonna 2011 pelaajan ollessa +35-vuotias. Ruutua olen ihaillut, vihannut ja rakastanut jo 90-luvun puolivälistä alkaen ja kun hän meidän paidassa veti kilppareita ja kaatuili, niin voi sitä paheksunnan määrää Ilmalasta käsin. Tämä on niin kovin inhimillistä kuitenkin. Puhun Ruudusta Ville Peltonen -ketjussa siksi, että ilman hänen olemassaoloaan mitään erityistä ei olisi tapahtunut. Ja kyllä, myös Melartille kuuluu osa vastuusta.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Minä taas olen sitä mieltä että yksipuolinen Ruudun noutaminenkin rikkoo niitä teidän peräänkuuluttamia koodeja, Jarkko vastasi lauantaina puhelimeen kun tappeli Liivikin kanssa

Vai menikö sittenkin niin, että Liivik vastasi Ruudun soittoon? Rudi sai tuosta tilanteesta kaksiminuuttisen vitosen lisäksi.

Mikäli puhut tuosta koodistosta, niin sen mukaanhan puhelin soi tasan niin kauan, kuin vastapuoli nostaa luurin. Ruutu ei ole tätä tehnyt, joten on pitänyt mennä ovelle koputtelemaan. En osaa sanoa, loppuiko tämä nyt tähän, omasta puolestani saisi jo loppua. Se on täysin turhaa ja IFK:n pelin kannalta haitallista.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siksi lisäsinkin

Ei ja ei. Rehdin tappelun häviäminen ei oe mikään häpeä. Ja jotenkin nyt kirjoitat siihen tyyliin että vittu kun tuo Ben on kova jätkä ja nyt alistettiin tai jotakin. Puhut jostain viimeisestä naulasta?

Miksi jokela ei hakannut ridan nenää pään sisään kun rita kaatui ja jokela meni päälle?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki vaikuttaa kaikkeen, sanoi faijavainaa aikanaan.
Mä olen sitä mieltä, että se onneton paimekirjekin oli omiaan nostattamaan paikalliskamppailussa idioottimaisia tunteita. Ja nyt me ollaan taas 'suuren yleisön', poliitikkojen ja futisforumilaisten halveksunnan kohteena kaikki :)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mä olen sitä mieltä, että se onneton paimekirjekin oli omiaan nostattamaan paikalliskamppailussa idioottimaisia tunteita.
Jos ei kentällä, niin ainakin näissä jälkipyykeissä poliisin esitutkintoineen ja kaikkineen. Poliitikoilla on kädet täynnä budjettiesityksen ja EU:n kanssa, joten eivät ole (kai?) vielä ehtineet haaskalle. Mutta eiköhän joku kunnallisvaaliehdokas kohta avaa sanaisen arkkunsa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mikäli puhut tuosta koodistosta, niin sen mukaanhan puhelin soi tasan niin kauan, kuin vastapuoli nostaa luurin.

Niin, tietenkin on vittumaista että Jarkko Ruutu vastaa harvoin puhelimeen kun herra kumminkin ärsyttää jatkuvasti. Jarkko astuu rajan yli, mutta jos se nouto on Melartin tyylinen yksipuolinen hakkaaminen niin aivan samalla tavalla silloin astutaan rajojen yli. Kaksi väärää tekee oikean? Mutta kolmas aloitti sitten sodan, joka nyt on vain pakko viheltää poikki. Tässä tarinassa ei ainakaan tällä hetkellä ole voittajia, vai onko sinusta? Tästä kärsii vain ja ainoastaan Jokerit ja IFK. Sen lisäksi sivullisina uhreina saattaa olla SM-liiga ja jääkiekko noin yleensä kun pelin siistimiskamppanjat kun ei oikein ikinä ole menneet ihan niin kuin pitäisi, pesuveden mukana kun tuppaa menemään paljon muutakin. No ehkä IFK:n mainoslause tiesi jo etukäteen tästä, härifrån tvättas?
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tässä kyseisessä ottelussa tapahtumia tietenkin riitti, mutta kyllä tuosta marraskuisessa torstai-illassa olisi ip-lehtien otsikot revitty.

Ei olisi, ei oikeasti olisi. Jymäkän tapaan näen lähes jokaisessa isommassa kahakassa (=monta henkilöä osallistuu) tilanteita, joissa tullaan väliin. Mielestäni se on inhimillistä siinä sekamelskassa ja meidän on niin kovin helppoa kelailla tilannetta kotisohvalla videolta syvästi paheksuen. Lupaan mainita heti, kun näen jokerileiristä pienimmänkin hipaisun third-man-in -klausuulilla. Toisaalta en jaksa muistella torikokouksia kovin paljon jälkikäteen. Miten itse toimisit, jos olisit automaattiohjauksella täynne aggrea ja energiaa? Pystyisitkö virkamiesmäisesti toimimaan aivan pikkutarkasti ja oikein? Ossi Väänänenkään ei ole ihan viaton "en mene toisten sekaan" -pelaaja omaa maalia suojellessaan. Muistan pleijareissa -11 kuinka hän noukki Turo Järvisen takaapäin (hyihyihyi...) hänen maatessaan Väänäsen pakkiparin päällä naamaa leipomassa. Tekevälle sattuu ja jos ei koskaan tee mitään, ei koskaan satukaan mitään = HMV-ilmiö.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei ja ei. Rehdin tappelun häviäminen ei oe mikään häpeä. Ja jotenkin nyt kirjoitat siihen tyyliin että vittu kun tuo Ben on kova jätkä ja nyt alistettiin tai jotakin. Puhut jostain viimeisestä naulasta?

Miksi jokela ei hakannut ridan nenää pään sisään kun rita kaatui ja jokela meni päälle?

Mä en pidä Ben-Amorin suorittamaa raukkamaista väkivaltaa mitenkään kunniallisena eikä siitä saa todellakaan kovan jätkän leimaa otsaansa. Olen samaa mieltä myös Juuso Salmen ja Ilari Melartin hyökkäyksestä.

Tuollaiset teot kuten mainitsin eivät saa tunnustusta minulta. HIFK teki niitä nyt kaksi ja Jokerit yhden. Väkivalta tappeluhalutonta pelaajaa vastaan lienee jotain mistä ei kovan jätkän natsoja ole jaossa täysjärkisten keskuudessa.

Siksi mietinkin, että voiko tätä brändiä syödä raukkamaiset hyökkäykset vastustajan kimppuun sekä ennen HIFK-fanien keskuudessa paljon parjatut valmentajien "itkemiset".
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tottakai, kolmanneksi ei kuulu mennä, se on perseestä. Mutta illan tarjonnan seassa Liivikin toiminta oli ihan hyttysen ininää, eikä todellakaan sen suuruusluokan juttu, että pitäisi pohdiskella kaverin uran loppua.

Ei kuulukkaan se on selvä, mutta niin kuin sanoit niin tuo oli niin pientä tuossa ottelussa, että siitä on aivan turha puhua ja noita näkee melko usein eikä noista mitään pelikieltoja esim. olla annettu. Veikkaanpa, että Liivik meni auttamaan pienikokoista Åstenia ison Ossin kynsistä.

Eiköhän tämä tapaus ala pikkuhiljaa olemaan selvä. Jokeri-fanien mielestä Melart aloitti hässäkän ja HIFK-fanien mielestä Ruutu. Tuossa ottelussa kumminkin keitti yli ja pahasti Semirillä ja Salmella ja kummankaan teot eivät ole oikeutettuja. Pelikieltoa on luvassa tai pitäisi ainakin olla. Villelle pikaisia parantumisia, toivottavasti nähdään herra 13.9 askissa!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Liivikin läpsyttely Ossin niskaan ei ollut poikkeuksellista niitä nyt sattuu, voidaan me tietenkin siitäkin koittaa pitää meteliä jos halutaan osoitella ettei me mut noi muut. Ehkä siinä muutama isku liikaa tuli niskanpuolelle mutta ei tuosta nyt mitään isoja otsikoita olisi revitty.
 

RDivis

Jäsen
On ja ei. Sormunen ja IFK eivät aloittaneet noita "teurastuksia" (Melart-Ruutu ei ollut mikään teurastus), vastasivat ns. tuleen tulella. Mikäli eivät olisi, se olisi ollut ehkä kunnioitettavampaa, mutta luultavasti netin vääräleuat olisivat silloin ulvoneet toisen posken kääntämisestä ja "brändin kuolemasta". Eli palautteen osalta molemmat vaihtoehdot johtavat siis kutakuinkin samaan lopputulokseen, mitä nettikirjoitteluun tulee.
Hm? En kyllä jaa tätä hieman lapselliselta tuntuvaa ajatusmallia, jossa lähdetään vertaamaan kuka-teki-ja-mitä-ekana. Ei ole sinulle osoitettu vaan ihan kaikille jotka tätä ovat pohtineet. Ei se minusta muuta seuranneiden tekojen luonnetta mitenkään.
 

Action man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matinkylän Mahti
Kyllä noi IFK:n pelaajien sikailut ovat ihan samanlaisia eli ihme että niistä ei ole omaa 'pahoinpitely' ketjua.

Onko Villellä sitten ollut aiempia aivotärähdyksiä, aika nopeati knock out ja hyvää yötä vai onko Semirillä sen verran raskaat iskut että olis änärissäkin käyttöä ?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Miten itse toimisit, jos olisit automaattiohjauksella täynne aggrea ja energiaa? Pystyisitkö virkamiesmäisesti toimimaan aivan pikkutarkasti ja oikein?
En varmasti pystyisi ja siksi en täällä kauheasti mistään koodistosta puhukaan.

On aika kuvaavaa Ruudulle, että häneltä kilppareitakaan ei pidetä minään erityisenä asiana.
Joo, mä totuin niihin jo joskus 97-98 Frankfurt Lionsia vastaan eli ihan normisettiä.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Mutta kolmas aloitti sitten sodan, joka nyt on vain pakko viheltää poikki. Tässä tarinassa ei ainakaan tällä hetkellä ole voittajia, vai onko sinusta?

Ei ole, ja niin paljon kuin haluaisinkin Ben-Amorille kostoa tästä, kaikkein parasta olisi nyt lopettaa tämä alkuunsa. Koska kuten sanoit, IFK:n ja Jokerien lisäksi tästä kärsii myös koko liiga.
 

tuffgong

Jäsen
Ajattelin muistuttaa kaikkia tapahtumien kulusta.

- Kausi 11-12 Ruutu kyykkää IFK pelaajien taklauksien alta ja ajetaan ulos ainakin 2 kertaa paikallispeleistä. Ruutu taklaa ulosajon arvoisesti Mikael Granlundia, Ruutu ei ole valmis vastaamaan "koodin" mukaisesti teoistaan. Ruutu kerää kauden aikana temppuilullaan 192 jäähyminuuttia.

- Kausi 12-13 Ruutu taklaa uuden IFK hyökkääjän selästä laitaan aiheuttaen tämän loukkaantumisen.

- Seuraavassa ottelussa IFK:n Ilari Melart antaa Ruudulle mahdollisuuden ottaa teoistaan "koodin" mukaisesti vastuun. Ruutu ei "yllättäen" suostu tähän. Melart päättää antaa viestin että tällä kaudella vastaavista teoista joutuu vastaamaan "koodin" mukaisesti.
-Semir Ben-Amor pahoinpitelee silmittömästi IFK-kapteeni Peltosen tajuttomaksi.
-Apuun pyrkinyt Mikko Jokela ajautuu tappeluun Jani Ritan Kanssa.
-Salmi yrittää pahoinpidellä jokeri hyökkääjä Filppulan tässä kuitenkaan onnistumatta, tarkoitusenaan kostaa Ben-Amorin toimet. Samassa tilanteessa muodostuu muutama muukin pari joista yksi on Väänänen-Kurvinen, Siim Liivik tulee tilanteeseen kolmantena ja lyö Väänästä pari kertaa kypärään.
-Liivik ja Ruutu tappelevat "koodin" mukaisesti.

-Seuraavan kerran kun Ruutu epäpuhtaalla taklauksellaan aiheuttaa vastustajan loukkaantumisen, on hänen oltava taas "koodin" mukaisesti valmis vastaamaan teostaan.

Ehkä tämä selventää joillekkin tapahtumien kulkua, kun sen hahmottaminen tuntuu hyvin vaikealta. Saa korjata jos jotain meni väärin. Tämän avulla voi myös itsekseen hahmotella että kuka on mihinkin syyllistynyt ja mitä aloittanut.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
- Kausi 11-12 Ruutu kyykkää IFK pelaajien taklauksien alta ja ajetaan ulos ainakin 2 kertaa paikallispeleistä. Ruutu taklaa ulosajon arvoisesti Mikael Granlundia, Ruutu ei ole valmis vastaamaan "koodin" mukaisesti teoistaan. Ruutu kerää kauden aikana temppuilullaan 192 jäähyminuuttia.

Pakko puuttua tähän Ruudun ulosajoon Granlund-tapauksessa. Ei millään mittarilla ollut ulosajon paikka, ei vaikka olisi paidat olleet toisinpäin. Olin paikalla ja näin läheltä, videolta ja Youtubesta voi tilanteen katsoa tästä linkistä: Ruutu taklaa Granlundin
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
EDIT: Minun on mahdoton uskoa, että fanit tyytyisivät tilanteeseen jossa Melart saisi turpaansa. Kostoa vaadittaisiin entistäkin kovemmin ja Sormunen selvästi ammattitaidottomana noviisina voisi fanien paineen alla murtua.

Onko tämä jokin provo? Tottakai IFK-fanit tyytyisivät siihen. Muistatko esim. tapaus Mäntylän? Itse "nouto" oli tuolloin aivan onneton nyhjäys, mutta tärkeintä oli että se tehtiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös