Ville Peltosen pahoinpitely

  • 697 297
  • 2 110
Tila
Viestiketju on suljettu.

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Ben-Amorin päällekarkauksesta keskustellaan nyt jo useassa ketjussa ja ajattelin että voisimme HIFK-fanien kesken täällä kertoa ajatuksiamme tästä oksettavasta tapahtumasta.

Itseäni tässä koko asiassa ahdistaa aika monta asiaa.

Olen itse kerran kokenut vastaavanlaisen pahoinpitelyn ja tiedän että tämä on Villelle kova paikka. Kun kaveri hyökkää kimppuun varoittamatta ja rupee takomaan, niin ainoa mitä ihminen yleensä voi tehdä on suojata itseään. Varsinkin kun päällekarkuri on fyysisesti isompi ja vahvempi. Itse sain pahoinpitelystä pahat vammat ja harmittaa edelleen että tämä tekijä ei voinut sanoa tai antaa vinkkiä etukäteen että aikoo mut murjoa sairaalakuntoon. En pystynyt millään puolustautumaan kun jouduin silmittömän väkivallan uhriksi. Ensimmäinen isku tuli selkäpuolelta suoraan päähän.

Kun katsoo Youtube-videota tapahtuneesta, niin Ben-Amor kaataa Villen yllättäen poikkarilla ja hyökkää silmittömästi tämän päälle lyöden päätä jäähän ja nyrkeillä päähän.

HIFK kaverit yrittävät tulla auttamaan, mutta eivät pääse kun Jani Rita ja Ossi Väänänen ovat edessä estämässä tätä. Edesauttavat siis pahoinpitelyä.

Monen mielestä tämä koko case näyttää käskytykseltä, koska niin hyvin koko Jokeri-joukkue oli tässä mukana. Aika näyttää onko näin. Petteri Sihvosen mielestä on selkeää että käskytys on käynyt.

Jokeri-fanien mielestä Ville sai mitä ansaitsi ja kun tätä Semirin pahoinpitelyä tässä arvostelee, niin saa kuulla miten Melart teki rumemmin tai Salmi teki yhtä pahasti tms.

Kaikkihan alkoi siitä että Jarkko Ruutu edellisessä HIFK-Jokerit ottelussa taklasi Iiro Pakarisen loukkaantuneiden listalle. Jos se oli puhdas, niin miksi Jarkko sai 5+20? Ottaen huomioon Jarkon muutkin tempaukset (kyykistymiset ym. epäurheilijamaiset käytökset), niin on ymmärrettävää että Ilari Melart taas kerran KOODISTON mukan yritti saada Jarkon vastaamaan teostaan. Jarkkohan ei sitä voinut tehdä ja loppu onkin todella ikävää nähtävää.

Miksi muuten Jarkko Ruutu on saanut muutta KOODISTOA? Miksi mies joka on ollut NHL:ssä osa tätä KOODISTOA ja tietää varmasti miten nämä toimii ei enää sitten SM-liigassa noudata kirjoittamattiomia sääntöjä?!?

Jokeri-fanit puolustavat Ben-Amorin pahoinpitelyä sanomalla että HIFK teki samoin. Ei tehnyt. Mikään HIFK:n tekemä KOSTO-toimenpide ei yltänyt sikamaisuudessaan edes lähelle. Ei Filppulaa kannettu paareilla kentältä. Ei kukaan muukaan Jokeri-pelaajista loukkaantunut. HIFK pelaajia vain häipyy vemppapuolelle kun pelataan narreja vastaan ja koskaan se ei ole Jarkon tai Jokereiden vika.

Olen eniten pahoillani paikallisotteluiden tasosta ja siitä että varsinkaan yhteenkään paikallispeliin ei lapsia voi viedä. Ei ole terveellinen urheilutapahtuma kenellekään.

Jos SM-liiga ei puutu kovalla kädellä tähän Semirin päällekarkaukseen, niin minä ainakin teen sen - isänä ja lätkäfanina. En halua että tässä lajissa täytyy pelätä että oma lapsi pahoinpidellään kentällä pyörätuolikuntoon. EI se ole jääkiekkoa.

Olisi hienoa kuulla esim. Hjalliksen ja Kekäläisen mielipide tähän tapaukseen?

It takes two to tango. Ei HIFK:kaan ole koskaan mikään puhdas pulmunen ollut. Todellakaan. Täällä on tuotu esiin mm. Allu Lähteenmäen keihästys (josta muuten tuli oikeutetusti pitkä pelikielto), Mäkkärin hyökkäys Variksen kimppuun (ei lähelläkään törkeydessä Semirin teon tasoa....olin paikalla ja näin tämän....Varista ei ensin kaadettu selästä ja sitten hyökätty jäässä makaavan päälle takomaan.) tai Nyholmin hyökkäystä Laschin kimppuun. Muistaaksen Laschille ei käynyt kuinkaan kun Nyholm lopetti iskujen vaihdon kun huomasi että Ryan ei ollut mukana.

Mielestäni Semirin teko on liigan suurin aivopieru sitten Allu Lähteenmäen teon. Jos ei pelikielto ole koko kauden mittainen, niin marssin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen. En suostu tällaista katsomaan. Rehellistä kaukalotappelua joissa kaksi halukasta ottelevat on eri asia kun tämä. Se jollain tavalla nyt kuuluu edelleen tähän lajiin vaikkakin onneksi vähenevässä määrin.

Haukkukaa vain kukkahattutädiksi tms, mutta tämä on mielipiteeni. Teko on oksettava ja tätä ei SM-liiga voi hyväksy. Outoa että Jokeri-johto näin tekee. Miehekästä olisi antaa kenkää Semirille teosta joka ei edusta Jokeri-kiekkoa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Onko sulla joku hyperventilaatio päällä? Tuo Semirin temppu oli kyllä aika paha ja jonkinlaisia sanktioita siitä varmasti tulee. Ei tähän mikään maailma lopu, joten rauhoitu hyvä mies jo.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kaikki kyllä tietävät kuinka sikamainen temppu oli jne. Kyllä Jokeri-fanitkin tietävät sen ja moni on moneen kertaan myöntänyt, että tuommoinen on säälittävää ja ikävä homma että tapahtui. Jotkut jokeri-fanit kuitenkin ihailevat Ben-Amoria mikä on todella ikävää, ainakin omasta mielestäni jos tuommoista pelleä ihannoidaan. Moni Jokeri-fani koittaa kyllä ihan turhaa lievittää Ben-Amorin tapausta sanomalla, että HIFK teki vastaavanlaisia tapauksia. Ei kyllä ne tapaukset ollut lähellekkään tätä tapausta ja siksi tämä onkin se puhutuin tapaus ja varmasti se tapaus joka tuottaa sen pisimmän pelikiellon. Toivottavasti näitä ei nähdä enään koskaan.

Hyvä ketjunavaus, ei täyty joka saakelin muu ketju. On myös helpompi seurata yhtä kuin viittä eri ketjua.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Alun keihästys - älä puhu paskaa, kaveri hakkaa jäässä olevaa junnua poikittaisella päähän. Jokainen HIFK-fani, joka puolustelee tai kaunistelee liigan historian (edelleenkin) törkeintä yksittäistä tekoa, on jäävi tuomitsemaan Ben-Amoria.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näitähän sattuu. Pitäisikö IFKn hommata joku lisä väkivalta-osastolleen? Jotta voisi käydä rankaisemassa Ben-Amoria tilaisuuden tullen? Toisaalta tuollainen "pelon tasapaino" voi aiheuttaa lisää ikäviä tapahtumia kaukalossa...toisaalta,niitähän moni yleisöstä tykkää katsella.

Monisäikeinen juttu kaikkineen tämä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitos linkistä. Keskustelun perusteella odotin jotain murhayritystä, mutta se olikin pikkutöötti ja pari nyrkiniskua. Heh.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Onko sulla joku hyperventilaatio päällä? Tuo Semirin temppu oli kyllä aika paha ja jonkinlaisia sanktioita siitä varmasti tulee. Ei tähän mikään maailma lopu, joten rauhoitu hyvä mies jo.

On. Mulla on oikeasti paha olla. Eikä se johdu mistään muusta kun siitä että nämä paikallispelit ovat pelkkää tappelua nykyään. Toivottavasti nyt mentiin sen verran pitkälle rajan yli että homma loppuu tähän.

Jos liiga antaa Semirille pitkän pelikiellon tai Jokerit näin tekee itse, niin silloin voidaan jatkossa keskittyä pelaamiseen. Nyt pelaajat järki käteen. Siellä on junnuja katsomossa!

Edit: Yhdessä lehtijulkaisussa oli kymmenen valokuvaa jääkiekko-ottelusta Jokerit-HIFK. Jokaisessa tapeltiin. Hienoa mainosta lajille.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kiitos linkistä. Keskustelun perusteella odotin jotain murhayritystä, mutta se olikin pikkutöötti ja pari nyrkiniskua. Heh.

Voi olla näinkin, en kiellä asiaa. Periaaatteessa en kyllä näe mitään järkeä rikkoa lätkän koodistoa tältä osin, että ne pelaajat tappelee keskenään, joille maksetaan asiasta palkkaa. Yhteiskunta ei kauan katsele sivusta tuollaista, jos touhu jatkuu sm-liigapeleissä.
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on oikeasti paha olla. Eikä se johdu mistään muusta kun siitä että nämä paikallispelit ovat pelkkää tappelua nykyään.

Pelkkää tappelua nykyään? Montas kertaa viimeisen parin kolmen vuoden aikana paikallisissa on edes tapeltu?

Voimia silti pahaan oloosi, kyllä se siitä. Muista lisätä Melart ja Salmi rikosilmoitukseesi jotta säästyt silmittömältä väkivallalta myös muissakin otteluissa kuin paikallisissa.
 

Fordél

Jäsen
http://www.youtube.com/watch?v=CwkK2K6sNxE
Katsokaa itse ja miettikää, oliko järkevää meininkiä vai ei. Jääkiekon "ben-amorit" eivät hyökkää "peltosia" mukiloimaan tähän tapaan tai jotain on mennyt vikaan. Allekirjoitan.

Juuri tuolla kohdalla istuvan yleisön (olettaen Jokeri-faneja) mielestä se oli järkevää meininkiä. Samantien nousivat pysyyn kun Semir iski Peltoseen kiinni.

Muuten kun tota toimintaa katsoo niin eipä tule yllätyksenä, että tämä toilailu tapahtuu helsinkiläisten jengien kesken. Isot miehet, koittasivat nyt pelata. Onneksi liiga aikoo puuttua kovemmalla kädellä näihin tappeluihin, hyvä niin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi olla näinkin, en kiellä asiaa. Periaaatteessa en kyllä näe mitään järkeä rikkoa lätkän koodistoa tältä osin, että ne pelaajat tappelee keskenään, joille maksetaan asiasta palkkaa. Yhteiskunta ei kauan katsele sivusta tuollaista, jos touhu jatkuu sm-liigapeleissä.

Totta. Teko oli tuomittava, mutta ei mitenkään erityinen. Samanlaisia on nähty muun muassa IFK:n taholta aikaisemmin monesti. Nyt kun kohteena oli nevö förget -Peltonen niin Iltalehden johdolla lehdistö heräilee asiaan.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Samanlaisia on nähty muun muassa IFK:n taholta aikaisemmin monesti.

Kerro ihmeessä lisää? Missä? Itse mainitsin mm. Allu Lähteenmäen aivopierun joka on omassa muistissa törkein. Samaa tasoa tämän Semirin tempun kanssa.

Mitä muita vastaavia on ollut?
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi muuten Jarkko Ruutu on saanut muutta KOODISTOA? Miksi mies joka on ollut NHL:ssä osa tätä KOODISTOA ja tietää varmasti miten nämä toimii ei enää sitten SM-liigassa noudata kirjoittamattiomia sääntöjä?!?
Ehkä siksi, että Ruutu saa SM-liigassa tappelemisesta suoran ulosajon. Ehkä hän haluaa pelatakin. Hän haluaa olla myös ärsyttäjä ja tietää, että Melart janoaa tappelua, muttei tätä hänelle anna. Ruutu kuitenkin otti iskut vastaan ja otti vielä haasteen Liivikistäkin, joten ihan OK jo tämä case.

Olen Semirin teon raakalaismaisuudesta kanssasi aika pitkälti samoilla linjoilla. 60 ottelun pelikielto olisi kuitenkin selvää liiottelua. Näin kirjoitin Kurinpitopäätökset ketjuun:

Ben-Amor 12 ottelua
Melart(aiemmat tapaukset ankaroittavat tuomiota) 5
Salmi 5

Edit:
P.S. Tuosta Semirin päällekarkauksesta tulee mieleen aika pitkälti Todd Bertuzzin vastaava Dominic Moorea kohtaan noin 10 vuotta sitten NHL:ssä. Erotuksena tietysti se, että Peltonen ei ollut ansainnut millään tapaa tuota hyökkäystä. Moore oli kolannut Nucksien Markus Näslundin joukkueiden edellisessä kohtaamisessa. Moore ei pelannut tuon jälkeen otteluakaan NHL:ssä. Ihan uskomatonta paskaa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pitäisi tietää Peltosen vammat. Se ratkaisee paljon, että kiinnostutaanko asiasta sen enempää kuin moraalisesta näkökulmasta, jos ajatellaan asiaa jääkiekon ulkopuolelta käsin.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
On. Mulla on oikeasti paha olla. Eikä se johdu mistään muusta kun siitä että nämä paikallispelit ovat pelkkää tappelua nykyään. Toivottavasti nyt mentiin sen verran pitkälle rajan yli että homma loppuu tähän.
Nyt rupee olemaan niin vakavaa että hakeudu heti aamulla sairaalaan ja mielellään sellaiselle osastolle jossa ei saa käyttää minkäänlaista mediaa. Lätkämatseissa ei ainakaan enää kannata käydä, ne on pahimpia paikkoja kaikista. Siellä joku lyö jotain toista sankaria kerran kaudessa. Viime kaudella Jokereiden matsissa ei ollut yhtään tappelua, mutta sinne älä tule.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerro ihmeessä lisää? Missä? Itse mainitsin mm. Allu Lähteenmäen aivopierun joka on omassa muistissa törkein. Samaa tasoa tämän Semirin tempun kanssa.

Mitä muita vastaavia on ollut?
Etsipä noista muista ketjuista vaikkapa esimerkkejä.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos SM-liiga ei puutu kovalla kädellä tähän Semirin päällekarkaukseen, niin minä ainakin teen sen - isänä ja lätkäfanina. Teko on oksettava ja tätä ei SM-liiga voi hyväksy. Outoa että Jokeri-johto näin tekee. Miehekästä olisi antaa kenkää Semirille teosta joka ei edusta Jokeri-kiekkoa.

Ei SM-liiga voi puuttua tähän tapaukseen mitenkään, ei ollut liiga-ottelu. Vuorinen vain jauhoi liirumlaarumeita tänään, että jos liiga-peleissä kauden aikana sattuu jotain vakavaa, niihin puututaan sitten aikanaan kovemmin.
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
On. Mulla on oikeasti paha olla. Eikä se johdu mistään muusta kun siitä että nämä paikallispelit ovat pelkkää tappelua nykyään. Toivottavasti nyt mentiin sen verran pitkälle rajan yli että homma loppuu tähän.

Jos liiga antaa Semirille pitkän pelikiellon tai Jokerit näin tekee itse, niin silloin voidaan jatkossa keskittyä pelaamiseen. Nyt pelaajat järki käteen. Siellä on junnuja katsomossa!

Edit: Yhdessä lehtijulkaisussa oli kymmenen valokuvaa jääkiekko-ottelusta Jokerit-HIFK. Jokaisessa tapeltiin. Hienoa mainosta lajille.

Viimeksi Jokerit - IFK on tapellut keskenään ööö olisiko ollut vuonna 2008? Miten ihmeessä paikallispelit ovat pelkkää tappelua nykyään?

Eikö se IFK ole se iso ja paha punainen joka pelaa sitä brändikiekkoa? Jokerit kyllä hoitaa ton pelaamisen. Viime kaudella meidän peleissä oli 0 tappelua. Montas teillä? Keskittykää vaan itse siihen peliin.

Se yksi lehtijulkaisu haluaa myydä itseänsä. Mikä sen parempi myyntivaltti kuin sokeraava otsikko ja kuvia tappeluista. Kukaan ei varmaan olisi kirjoittanutkaan koko pelistä mitään ilman noita rähinöitä. Mainosta toikin vaikka ei ehkä sitä ihan oikeata.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Minun lisäkseni myös monella muulla on tapahtuneesta oksennus kurkussa.

Tässä Snickers.fi:

Kunnian kentät | Snickers ®

Ihmettelen muuten että kokenut herrasmies Hantta Virta on mukana tällaisessa toiminnassa. Lämsää nyt näyttää naurattavan koko juttu.
 

Andrew

Jäsen
Jokaisessa ammatissa on riskinsä. En ymmärrä miksi tästä tehdään niin iso juttu. Kaikki täällä jatkoajassa ovat Semir Ben Amorin tempun tuominneet mitä olen lukenut kirjoituksia, mutta elämä jatkuu.

Kuten ylempänä ollaan kirjoitettu niin jääkiekkoilijat ovat hyvin palkattuja ammattilaisia ja ovat tietoisia riskeistä.

Formula kuskit elävät alituisessa viikatemiehen läheisyydessä ja he ovat sinut asian kanssa, muuten he eivät voisi tehdä työtään. Useimmat kuskeista sanovat, että sitten kun tulee ensimmäinen lapsi niin vauhti hidastuu, koska tietoisuus ammatin riskeistä konkretisoituu.

Jääkiekko ei ole maailman vaarallisimpia lajeja, mutta on kuitenkin kontaktilaji ja kontaktilajeissa aina välillä tunteet kuumenevat. Se mitä Semir Ben Amor teki oli täysin väärin ja asiatonta, mutta jääkiekkoilijat ovat hyvinpalkattuja ammattilaisia ja käsittelevät sen. Elämä jatkuu.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt sitten odotellaan vaan kuinka pitkä panna Semirille tosta annetaan ( pakkohan liigan on tosta pystyä pannaa lätkäisemään? ) + Melartille ja Salmelle. 13.9 kiekko tippuu jäähän seuraavan kerran ja toivottavasti nähdään hyvää lätkää. Jos Ben-Amor on kentällä voi joku HIFK:in pelaaja hänet noutaa, mutta muuten keskitytään siihen olennaiseen eli pelaamiseen. Ben-Amor oli itselle aiemmin pelaaja joka ei herättänyt yhtään tunteita, nyt hän on minulle pelkkä ihmisjäte. Kuten olen jo aikasemmin sanonut toivottavasti tämmöistä ei nähdä enään koskaan. Toivottavasti Peltonen on nyt kunnossa, sehän tässä tärkeintä on eiks je?
 

Iiro#21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (HCK, K-Vantaa)
Ongelma tuskin kellään on se tappelu, vaan miten eläimellisellä tavalla Semir höykytti Peltosta. Tämän toki tiesitkin, kunhan vaan trollailet..

En kyllä trollaile. En ymmärrä sinun pointtiasi jos katsoo minun tekstiäni. En omasta mielestäni ottanut oikeestaan kantaa kommentissani Semiriin vaan yleiseen paikallispeli meininkiin joka muka täynnä väkivaltaa. Myös siihen kuinka nyt Jokereista yritetään tehdä joku täysi goon joukkue.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös