Ville Peltosen pahoinpitely

  • 698 505
  • 2 110
Tila
Viestiketju on suljettu.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... On toki hyvä tietää, että sinä TosiFani hyväksyt sen, että jokaisesta vastaavasta tönäisystä saa lähteä kostoretkelle seuraavassa kohtaamisessa. Ja jos tappelu ei kiinnosta niin on ihan suhteellisen ok vetää sitten yksipuolinen turpakeikka eikös? Ja sitten samalla odottaa sitä että vastustasta ei reagoi tuohon mitenkään. (Ja älä ota tota viimeistä niin, että minä sanoisin Semirin reagoinnin olevan järkevä)

En minä hyväksy päällekarkauksia tai tappeluita, mutta ymmärrän miksi Melartin toimi tuolla tavalla. Kuten olen useaan kertaan sanonut, J. Ruutu on jättänyt hyvin paljon HIFK:n pelaajien ja varsinkin Melartin hampaankoloon toiminnallaan viime kaudella. Joskus nämä paineet vain purkautuvat, sille ei voi mitään.

Mutta se, että sinä vertaat Peltosen telotusta Melartin toimintaa, on uskomatonta. En tiedä oletko oikeasti tuota mieltä vai puolusteletko vain omaa joukkuettasi. Puheet kärkipelaajasta ja nelospakista on suuremman luokan vähättelyä, kun varmasti tiedät J. Ruudun pelitavan.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Syy ja seuraus. Semir toimi tämän "koodiston" suunnannäyttäjänä kyseisessä ottelussa.

Ei ole mitään helvetin suunnannäyttäjiä. Yksi idiootti kentällä riittää, ja olen helvetin pettynyt että meidän rosterista löytyy lähes yhtä surkea reppana. Häpeä Juuso Salmi.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
En minä hyväksy päällekarkauksia tai tappeluita, mutta ymmärrän miksi Melartin toimi tuolla tavalla. Kuten olen useaan kertaan sanonut, J. Ruutu on jättänyt hyvin paljon HIFK:n pelaajien ja varsinkin Melartin hampaankoloon toiminnallaan viime kaudella. Joskus nämä paineet vain purkautuvat, sille ei voi mitään.

Mutta se, että sinä vertaat Peltosen telotusta Melartin toimintaa, on uskomatonta. En tiedä oletko oikeasti tuota mieltä vai puolusteletko vain omaa joukkuettasi. Puheet kärkipelaajasta ja nelospakista on suuremman luokan vähättelyä, kun varmasti tiedät J. Ruudun pelitavan.

En edelleenkään verranut ellen jo tehnyt sitä selväksi. Se pitää kysyä, että miten Ruudun pelitapa sulkee sen pois ettei hän ole Jokereiden kärkipelaaja?
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Ben-Amor on vastuussa siitä mitä Ben-Amor tekee. -> aivotärähdys
Salmi on vastuussa siitä mitä Salmi tekee. -> toivottavasti ei mitään, itse teko yhtä alhainen kuin Ben-Amorilla mutta seuraukset eivät

Tässähän se pointti on. Mainittujen jullien teot ovat yhtä lailla tuomittavia urheilulliselta kannalta, mutta rikosoikeudellisesti tuomittavin on Ben-Amorin hyökkäys ikävistä vammaseurauksista johtuen (=> pahoinpitely). Ja siitähän tässä ketjussa on kysymys.

En toivo enää yhtään ainoaa tappelijaääliön aiheuttamaa vammaa kiekkokentällä. Sen sijaan toivon, että viikonlopun tapahtumiin osallistuneet joukkueet saisivat myös jonkinasteisen yksityisoikeudellisen sanktion esim. sponsorimenetysten muodossa. Tämäkin uhka tappeluita ihannoivien tulisi ottaa huomioon.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Mitä mieltä olet Juuso Salmen hyökkäyksestä Ilari Filppulaan? Oliko Filppula tehnyt jotain ansaitakseen sen?

Näin ulkopuolisen silmiin tuota ei olisi tapahtunut, mikäli Ben-Amor ei olisi Peltosen päälle loikannut. Sitä en kommentoi, oliko kuitti/mikäolikaan oikein.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Yksipuolisesta tappelusta on kyse molemmissa tapauksissa. Erona on se, että Ben-Amor "osasi" hommansa. Melartin toiminnalla olisi voinut olla yhtä vakavat seuraukset kuin Ben-Amorin hyökkäyksellä.

Jätä tuommoiset kommentit oikeesti pois. Kyllä se Salmi olisi sen Filppulan tajun saanut pois jos ois saanut 10s mätkiä Filppulaa rauhassa. Melartin toiminnalla ei olisi voinut mitenkään olla samanlaisia seuraamuksia koska Melart ei kolaa Ruutua jäihin, että pääsisi mätkimään tätä miten huvittaa. Ruutu olisi haluessaan pystynyt puolustautumaan. Peltonen ei pystynyt vaikka olisi halunnut. Erittäin iso ero. Jos Ruutu haluaa pelata rauhassa lätkää eikä tapella niin jättää sitten sikailut muille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En edelleenkään verranut ellen jo tehnyt sitä selväksi. Se pitää kysyä, että miten Ruudun pelitapa sulkee sen pois ettei hän ole Jokereiden kärkipelaaja?

Mikäli pelaat J. Ruudun tyylillä, joudut ennemmin tai myöhemmin vastuuseen teoistasi. Noissa tilanteissa on turha puhua kärki- tai tähtipelaajasta, koska oma pelitapa on aiheuttanut vastustajan reaktion.
 

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Syy ja seuraus. Semir toimi tämän "koodiston" suunnannäyttäjänä kyseisessä ottelussa.

Väärin, "koodiston" suunnannäyttäjä oli Melart, kun aloitti pieksemään Jokerien tähtipelaajaa Ruutua vaikka hän ei halunnut tapella. Melartilta noin 20 kovaa iskua Ruutua päähän ja koulukiusaaja-Liivik vielä vieressä huutamassa, että lyö enemmän ja kovempaa. Ihme ettei Liivik tullut kolmantena mukaan, niin kun hänen tapoihin kuuluu.

Melartin päällekarkauksen nyt nähneenä, minä en enään tuomitse Ben-Amorin tekoa. Se joka leikkiin lähtee, sen kestäköön..
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Eiköhän syyllinen ole P. Sormunen, eikä Salmi.

Kuten sanoin aiemmassa teksissä. Kenenkänä ei ole pakko lyödä vaikka valmentaja kuinka käskee. Minä ainakin koen omat arvoni senverran tärkeiksi, etten ikinä suostuisi vastaavaan, vaikka valmentajani käskisikin tekemään noin. Muitakin seuroja on missä voi skulata. En uskokkaan että Juuso Salmi päätti itse kostaa, mutta hän oli se joka hyökkäsi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En myöskään enää usko että Siim Liivik tulee lopettamaan uransa oma-aloitteisesti.

Tämä ei aukea mulle ollenkaan? Mitä ihmeen ikävää Liivik on tehnyt? Itse asiassa hänelle pitäisi antaa mitali kahdesta syystä: 1) Ensimmäinen joka sai kyykkääjän vihdoin tappelemaan reilusti 2) Vaatii rohkeutta lähteä myllyttämään NHL:n middleweightia vastaan.

Kaikkiaan Liivikin ja Ruudun tappelu oli ehdottomasti järkevin osa iltaa. Eikä ole häpeä hävitä NHL-tason keskiraskaan sarjan miehelle, joka vihdoin näytti, että osaa muutakin kuin kyykistellä. Liivik jatkaa uraansa kauan sen jälkeen kun J.Ruutu lopettaa omansa, näin se vain menee. Jos tuo oli eräänlainen uhkaus siitä, että Liivikin ura loppuu hävittyyn tappeluun, niin voi härreguud. SM-liigan historia ei taida tunnistaa tällaisia tapauksia. Liivik kehittyy vielä roolissaan ja hänen onnistunutta tappelemistaan voi tsekata vaika hakemalla Rantanen vs. Liivik.

Asia, joka on vieras hyvin suurelle osalle faneja: Jokainen tappelija, joka ainoa, häviää joskus myllynsä. Turha ilkkua tällaisesta. Olin katsomassa kun Toni Mäkiaho (silloin HPK) leipoi Tomek Valtosta huolella lättyyn, eikä tullut mielenkään lällätellä Tomekille. SBA hävisi aikanaan meidän Schnabelille ja Jarkko Ruudun tappeluhäviöitä löytyy Youtubesta pilvin pimein. Roman Vopat teurasti Kankaanperän ja Kanki on kova luu tästä huolimatta. Mun mielestäni kuumissa otteluissa pitäisi olla enemmän Ruutu vs. Liivik -tyyppistä toimintaa. Molemmille propsit tästä hommasta ja lisää nyrkkeilyä Jakke.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Melartin päällekarkauksen nyt nähneenä, minä en enään tuomitse Ben-Amorin tekoa. Se joka leikkiin lähtee, sen kestäköön..

Olet sairas ihminen mikäli todella olet tuota mieltä. Silmä silmästä jne. Eli nyt Melart voi paukuttaa Filppulan, Eavesin tms. palasiksi, ja se on ihan ok, koska Semirkin teki. Ei vittu.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Näin ulkopuolisen silmiin tuota ei olisi tapahtunut, mikäli Ben-Amor ei olisi Peltosen päälle loikannut. Sitä en kommentoi, oliko kuitti/mikäolikaan oikein.

Saanko kysyä miksi ulkopuolisen silmin näyttää siltä, että episodi olisi saanut alkunsa vasta tosta Ben-Amorin tempauksesta? Tohon voi helposti sanoa, että mikäli Melart ei olisi käynyt Ruudun päälle niin koko episodia ei olisi ollenkaan tapahtunut.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin ulkopuolisen silmiin tuota ei olisi tapahtunut, mikäli Ben-Amor ei olisi Peltosen päälle loikannut. Sitä en kommentoi, oliko kuitti/mikäolikaan oikein.
Kuinka kauan jengi oikein jatkaa tätä? Oletko sitten sitä mieltä, että Ben-Amor olisi tyhjästä hypännyt Peltosen päälle, jos Melart ei olisi hypännyt Ruudun päälle?

Ei ole mitään helvetin suunnannäyttäjiä. Yksi idiootti kentällä riittää, ja olen helvetin pettynyt että meidän rosterista löytyy lähes yhtä surkea reppana. Häpeä Juuso Salmi.
Just näin.

Olet sairas ihminen mikäli todella olet tuota mieltä. Silmä silmästä jne. Eli nyt Melart voi paukuttaa Filppulan, Eavesin tms. palasiksi, ja se on ihan ok, koska Semirkin teki. Ei vittu.
Maukka on meidän tikikymppi, ei kannata antaa painoarvoa sanomisille.
 

Tsinska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mutta näinkö niin väärin, mutta eihän Salmi taida Filppulaa päähän hakata vaan vartaloon? Joka tapauksessa väärin, mutta edelleen tarinan suurin roisto on Semir Ben Amor ei epäilstäkään.

Okei. Vartaloon :D, salmi-Filppula tilanteessa Moses toimi oikealla hetkellä päättäen päällekarkauksen.

Melartin päällekarkaus(HUOM! ottelun ensimmäinen) on taas todella todella ruma. Lyöntejä niskaan samalla kun tuomarit roikkuvat lähinnä Ruudussa, joten suojautuminen lähes mahdotonta.

Koodistojen perään huutelijat voisi oikeasti katsoa myös sen Ruudun taklauksen ekasta matsista. Ulosajossa oli jo vääryyttä, ei sitä tarvi enää seuraavana päivänä myllyttää. Tällä menolla taklaukset loppuu kohta kokonaan kun kukaan ei uskalla :)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuten sanoin aiemmassa teksissä. Kenenkänä ei ole pakko lyödä vaikka valmentaja kuinka käskee. Minä ainakin koen omat arvoni senverran tärkeiksi, etten ikinä suostuisi vastaavaan, vaikka valmentajani käskisikin tekemään noin. Muitakin seuroja on missä voi skulata. En uskokkaan että Juuso Salmi päätti itse kostaa, mutta hän oli se joka hyökkäsi.

Hieno ja idealistinen ajatusmaailma, mutta pelaamattoman kauden jälkeen voisi olla hankala löytää sitä toista seuraa.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Youtube videon nähneenä ja kommentteja lukeneena ulkopuolisena on pakko todeta, että Ben-Amorilta rimanalitus, mutta ei HIFK kuitenkaan tässä aivan puhdas pulmunen ole. Se on selvää, että Jokerivalmentajan auktoriteetti ei ole riittänyt tässä tapauksessa suitsemaan HIFK:hon kohdistunutta vihaa joka sitten purkautui erittäin ikävällä tavalla (ellei kyseessä sitten olisi käskytys, mikä ei tule selviämään koskaan). Syyllisiä Ben-Amorin mustan hetken alustukseen voidaan toki hakea kummastakin leiristä, mutta molempien joukkueiden fanien pitäisi tajuta ja muistaa, että tässä keississä on vain yksi syyllinen ja yksi uhri, oli taustalla mitä tahansa. Siis tässä yksittäisessä tapauksessa. Kokonaiskuvaa voi tietenkin vääntää miten haluaa (kumpi aloitti ym ym) mutta se ei poista sitä että Ben-Amor teki yksinkertaisesti väärin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Väärin, "koodiston" suunnannäyttäjä oli Melart, kun aloitti pieksemään Jokerien tähtipelaajaa Ruutua vaikka hän ei halunnut tapella. Melartilta noin 20 kovaa iskua Ruutua päähän ja koulukiusaaja-Liivik vielä vieressä huutamassa, että lyö enemmän ja kovempaa. Ihme ettei Liivik tullut kolmantena mukaan, niin kun hänen tapoihin kuuluu.

Melartin päällekarkauksen nyt nähneenä, minä en enään tuomitse Ben-Amorin tekoa. Se joka leikkiin lähtee, sen kestäköön..

Ruutu on aloittanut tämän pelleilyn jo aikoja sitten ja laittanut vaan lisää vauhtia kesken matkan tekemällä uusia sikailuja, mutta ei ole vastannut ensimmäiseenkään. Ja jos SBA:n teko on sinusta oikein niin hankkiudu äkkiä jonnekkin hoitoon, kohtahan sinäkin hyökkäilet samanlailla kadulla ihmisten kimppuun.

Okei. Vartaloon :D,

Siis voi olla, että näin IHAN omiani, mutta kun katsoin videon niin siltä se näytti :D
 

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
'koodisto'

Kommentoinnissa on ahkerasti käytetty termiä 'koodisto', jolla tarkoitettaneen ns. kirjoittamattomia sääntöjä.

Kun niiden sisällön tulkinnat vaihtelevat, eikö olisi viisasta kirjoittaa 'koodisto' oikein paperille, niin että ainakin lukutaitoiset sen yhtäläisesti ymmärtäisivät. Vai tarvitaanko 'kirjoittamattomia sääntöjä' sen takia, että lukutaito tai ainakin luetun ymmärtäminen on hakusessa. Aika monella kiekkoilijallahan koulu on jäänyt huonolle hapelle muun kiireen takia.

Vai voisiko mitenkään ajatella, että kiekollakin on säännöt ja että niitä valvovat tuomarit. Ja että sääntöjä ja tuomioita noudatetaan ja niihin tyydytään ilman, että erikseen pitää itse toimia 'kirjoittamattomien sääntöjen' mukaisesti jonkinlaisena kostavana korpituomarina. Aika monessa, myös rankemmassa, kamppailulajissa kirjoitettujen sääntöjen mukaan osataan toimia.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos tuo oli eräänlainen uhkaus siitä, että Liivikin ura loppuu hävittyyn tappeluun, niin voi härreguud. SM-liigan historia ei taida tunnistaa tällaisia tapauksia.
Ei se ehkä ollut tappelu, tai ainakaan kovin reilu sellainen, mutta Lampisen SM-Liiga -ura päättyi kohtaamiseen Lähteenmäen kanssa. :)
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika jeesustelua verrata J. Ruutua ja Peltosta tässä tilanteessa.
Missä kohtaa minä vertasin Ruutua ja Peltosta? Jokainen, joka kykenee rationaaliseen ajatteluun, pystyy ymmärtämään, että vaikka Ben-Amorin hyökkäys oli aivan ylimitoitettu ja kohdistui täysin väärään pelaajaan, se olisi jäänyt tapahtumatta, jos ottelu ei olisi heti alusta alkaen lähtenyt väärille raiteille. Väärille raiteille se lähti Melartin hyökätessä Ruudun kimppuun. Siis: siinä missä Salmi ei olisi hyökännyt Filppulan kimppuun, jos Ben-Amor ei olisi hyökännyt Peltosen kimppuun, myöskään Ben-Amor ei olisi hyökännyt Peltosen kimppuun, jos Melart ei olisi hyökännyt Ruudun kimppuun. Ei tässä tarvitse vertailla pelaajia ymmärtääkseen tämän.

On täysin turhaa miettiä tälläistä. Ei varmastikkaan olisi tapahtunut kyseistä tapahtumaa, mitä sitten? Se ei muuta mitenkään tämän, eikä Juuso Salmen teon vakavuutta. Jos Salmi olisi saanut 10sekuntia enemmän aikaa, Ilari Filppula ja Ville Peltonen olisi samassa jamassa. Sitäkö me haluamme? En minä ainakaan.

Minä en puolustele Juuso Salmen tekoa sillä, että "ei ihme että kuumenee, kun Ben-Amor hakkasi Peltosen". Jos ajatusmaailma on se, että silloin, kun joku toinen tekee niin saa kostaa tuolla tavalla, ollaan totaalisen hukassa. Juuso Salmella ei ollut mitään oikeutta hyökätä Filppulan kimppuun, onneksi Moses ehti ajoissa väliin, kun IFK:n pelaajilla ei ollut mitään käryä tapahtuneesta, eivätkä ehtineet estellä. Vielä vähemmän oikeutta oli Ben-Amorilla. Säälittäviä reppanoita molemmat, sekä Salmi että Filppula, ja toivon ettei Juuso Salmi pelaa meillä ainakaan alkukaudesta, HCK:ssa on tilaa. Toivon myös, että jos liiga ei langeta SBA:lle pelikieltoa, se tajutaan tehdä joukkueen sisällä. Kiekko-Vantaalla on käyttöä, tai sitten treenaa muttei pelaa.

Mä en ihan aikuisten oikeasti ymmärrä, miten yksikään IFK-kannattaja voi puolustaa Salmen aivopierua? Ihan samat ainekset oli siinä, kuin Semirin hyökkäyksessä. On helvetin idioottimaista molemmilta joukkueilta toimia tällä tavoin. Kyseinen toiminta on hallaksi lajille ja molemmille seuroille.

Toivottavasti Peltonen toipuu, ja on pelikunnossa edes tämän vuoden puolella. Filppulalle ei ilmeisesti kerennyt mitään käydä ja hyvä niin. Luuleeko joku oikeasti että tänne saadaan näitä Filppuloita nostamaan uraansa, tai Peltosia lopettamaan kunniakkaan uransa, jos tälläsiä tapahtumia tapahtuu? Jokaisella joka hyväksyy Salmen tai Ben-Amorin tilanteen, oli syy mikä tahansa, on nyt hyvä hetki katsoa peiliin. Kumpikin pelaaja pelasi tuossa ottelussa vailla minkäänlaista vastustajan kunnioitusta, on ihan se ja sama käskikö valmentaja toista tai molempia, sinun ei ole pakko sellaista tehdä. Kuinka moni teistä olisi valmis peliajan vuoksi hakkaamaan ihmisen sairaalakuntoon, tai yrittämään sitä. En minä ainakaan.

Jos 13.9 halutaan vielä kostaa, tehdään se Melartin/X VS. Semir Ben-Amorin välillä. Tapelkoot kahdestaan rauhassa ja sen jälkeen kun molemmat on suihkussa, voidaan jatkaa lajia nimeltä jääkiekko ilman lauantain kaltaisia aivopieruja. Se on minun, sinun, meidän, molempien seurojen ja koko lajin etu.

Let's Play Hockey.
Tämä on hieno kirjoitus. Yhden ajatusvirheen boldasin, uskon Coverin tarkoittaneen Ben-Amoria Filppulalla.
 

Tsinska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olet sairas ihminen mikäli todella olet tuota mieltä. Silmä silmästä jne. Eli nyt Melart voi paukuttaa Filppulan, Eavesin tms. palasiksi, ja se on ihan ok, koska Semirkin teki. Ei vittu.

Melart tai Salmi jne.. tätähän yritettiin jo suosikkijoukkueesi toimesta kyseisessä ottelussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös