#veropäivä: Kiinnostaako verotiedot?

  • 4 080
  • 43

Kiinnostaako verotiedot?

  • Totta maar! Kiva nähdä, mitä jullkiset yms. tienaavat?

    Ääniä: 17 20,5%
  • Ei todellakaan! Loppuisi koko verotietojen julkisuus..

    Ääniä: 40 48,2%
  • Kanada

    Ääniä: 26 31,3%

  • Äänestäjiä
    83
  • Poll closed .

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parempi ihminen on suhteessa omaan itseensä ja siksi kukin saa määritellä sen itse.

Itsehän olen vieläkin parempi, koska sallin myös universaalit määritelmät paremmuudesta. Surkeat.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kiinnosta tuttujen, saati julkkisten, verotiedot pätkääkään, mutta julkaiskoon vaan niitä puolestani. Eli Kanada.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katson nyt Salkkarit. Onhan tämä hauskaa kuinka jotkut nauraa sille kuinka joku katsoo jokaisen jakson. Saman aikaan lehdet tosiaan ovat täysin lukukelvottomia, kun puolet otsikoista on kuinka joku tienasi jotain jossain.

Mökkipaikkakunnalla on uusi miljonääri. Vai niin, on niitä siellä ollut ennenkin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minua ei naapurini ja lähellä muutenkin elävien ihmisten tulo ja varallisuustaso kiinnosta pätkän vertaa, työntekijöiden. Hieman kiinnosti urheilijoiden verot, jääkiekkomiesten lähinnä. Näyttelijöiden ja varsinkin kaikenmaailman helvetin mediamagneettien, juontajien eli sujuvien paskanjauhajien tulot minua kiinnostivat melko paljon, koska en tajua mistä niille, eikun heille maksetaan oikein rahalla palkkaa.

Myös minua kiinnosti ja yllätti kuinka helvetin paljon jotkut miljönäärit ovat julkisesti Suomessa maksaneet veroja. Hienoja ihmisiä, minä haluan lisää tällaisia miljönäärejä, rikkaita ihmisiä tähän maahan. Ei mitään Gayman saaria, ei Finskabättre Stiftelsejä, vaan maksetaan muutamankin hoitsun vuosiliksat reilulla pelillä. Hienoja suomalaisia.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ei kiinnosta yksittäisten ihmisten verotiedot juuri lainkaan, mutta olen kiitollinen tällaisesta maasta, jossa nämäkin julkaistaan ja siten sentään joku roti pysyy ihmisten kesken. Kiitos Mannerheimille ja muille, jotka taistelivat tämän maan puolesta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Haha, päivän eli yön lukkihärö. Luin, että ketjun otsikossa tiedusteltiin kiinnostaako veriteot.

Mistä lie tullut tämä. Ei, ei vituta eriryisemmin. Ja ne verot saa jokainen tunkea ...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma mielipiteeni on muuttunut siihen suuntaan, että julkisuus on oikeastaan ihan hyvä asia ns kateuslistoista huolimatta.Myös ns tavallisen palkansaajan verotiedot olisi hyvä saada helpommin saataville. Nyt nekin saa verotoimistosta kysymällä, mutta pitäisi olla niin, että pääsisi suoraan niitä katsomaan jostain nettipalvelusta yms.

Hieman asiaa sivuten samoin äänestämisen pitäisi olla julkista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oma mielipiteeni on muuttunut siihen suuntaan, että julkisuus on oikeastaan ihan hyvä asia ns kateuslistoista huolimatta.Myös ns tavallisen palkansaajan verotiedot olisi hyvä saada helpommin saataville. Nyt nekin saa verotoimistosta kysymällä, mutta pitäisi olla niin, että pääsisi suoraan niitä katsomaan jostain nettipalvelusta yms.

Se aina joskus vähän kiinnostaa kuinkahan paljon enemmän joku pikkupomo saa. Tuskin paljoakaan enemmän ja sivusta voi vain seurata kuinka paljon isompi työmäärä jä stressi niillä on. Ja koko ajan joutuvat säätämään jotain muidenkin alaisten kanssa.

Olen itseasiassa aika varma, että muuan tiiminvetäjä sai vähemmän ennen kuin sai virallisen ylennyksen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkä takia verotietojen pitäisi olla julkisia? Jokaisen yksityisasia et paljon on rahaa. Kaikki tiedot salaisiksi niin hyvä tulee.
 

teppana

Jäsen
Itseä kiinnostaa "yllättäjä nimet" jotka on yrityskaupoilla tai muilla tehneet kovan tuloksen. Ihan mielenkiinnosta katsoin myös paljonko julkisuudessa oleva koulukaverini tienasi.

Eli siis, kiinnostaa jonkin verran. Oman kotikunnan tuloslista tulee usein myös katsottua vaikka osaisin käytännössä koko 100k+ listan nimetä jo etukäteen. Järjestys vain välillä vähän muuttuu. Siinä muuten on yksi huono puoli pienellä paikkakunnalla asuessa. Avovaimo siirsi kirjat kotikylältä pois vasta todella myöhään (en vieläkään tiedä miksi niitä siellä niin pitkään piti, mutta ei se minulle kuulu) ja ainoa syy oli se kun valmistuttuaan tulot nousivat eikä hän halunnut että naapurit tietää paljonko tienaa. Jossain Oulun kokoisessa kaupungissa 100k+ tienaavat katoavat sujuvasti massaan mutta alle 3000 asukkaan kylässä sitä joutuu jopa vähän silmätikuksi.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jossain Oulun kokoisessa kaupungissa 100k+ tienaavat katoavat sujuvasti massaan mutta alle 3000 asukkaan kylässä sitä joutuu jopa vähän silmätikuksi.

Tämähän riippuu siitä kuinka uusrikas olet. Osa siitä porukasta on aika näkyvääkin, kun nyt tätä massia hieman olisi tässä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kiinnostaa kuin kasa paskaa, kuinka joku valdemar von tötterström ansaitsi sitä ja tätä+kaikki muut nevöhöödit. Itse toivoisin että olisi semmoinen kalenteri, missä olisi tiedot pillun saamisesta(miehet) hauiksen/kullin senttimetreistä ja penkkituloksesta. Sitä odotellessa luen ainoastaan Alibia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kiinnostaa vähän mutta eniten kiinnostaa kateellisten ulina miten ei muka kiinnosta.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Kyllä tulee seurattua. Jännä pakkomielle etsiä omat tiedot vaikka toki jo etukäteen ne tietää. Minusta on ihan mukavaa puuhaa etsiä ihmisiä :)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Siinä mielessä kiinnostaa et tietää kenellä menee paikkakunnalla parhaiten. Vai oisko parempi sanavalinta "kuka tienaa parhaiten".

Ei ny muuten juurikaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä verotietojen julkisuudella on paikkansa. Esimerkiksi apteekkien monopoliaseman voi todeta todella idiootiksi systeemiksi tarkkailemalla apteekkareiden verotuloja. Järvenpään kahden apteekkarin tulot olivat 800k ja 500k ja kyllä on hyvin tienattu paskalla palvelulla. Saattaisi kilpailu tehdä hyvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös