Vasemmistoliitto

  • 718 271
  • 5 738

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ymmärsinkö mä nyt oikein? Mielestäsi siis vasemmistolaisesti ajatteleva ei koskaan tee itse mitään, ei töitä, ei etene uralla, ei omaa kykyä innovointiin/firman perustamiseen so. rikastumaan? Mites ne sitten riistämään pääsee? Niinhän annoit ymmärtää, kun sanoit heidän nauttivan työn hedelmät.

Vasemmistolainen nauttii toisen työn hedelmistä niin, että hänelle kelpaa kaikki muiden verorahat, myös ne paskatöillä maksetut verorahat, joilla vassarit elätetään.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Mun mielestä muuten yksikään työ ei ole paskatyö.

Tästä välillämme vallitsee 100% yksimielisyys. Minä en tiedä sitten mihin minä kuulun, mutta elämisen työtä tekemällä uskon olevan yhteiskunnallisesti parasta lääkettä, niin niille jotka tulevat mahdottomasta elämästä, kuin niille, jotka täällä ovat syntyneet. Turvallisuus, onnellisuus ja usko tulevaisuuteen rakentavat yhteiskunnan kaikille. Jostain syystä suomalaisessa keskustelussa ihmisiltä näyttää unohtuneen, että raha ja materia on vain yksi ulottuvuus sanalle rikkaus, se tuntuu unohtuneen myös taloudellisen vallan ja poliittisen vallan haltijoilta, ja siksi edetään yhteiskunnallisesti kuin täi tervassa, jos niinkään paljon. Surullistahan se on.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vasemmistolainen nauttii toisen työn hedelmistä niin, että hänelle kelpaa kaikki muiden verorahat, myös ne paskatöillä maksetut verorahat, joilla vassarit elätetään.

Miten musta tuntuu, että sulla menee selittelyn puolelle, kun asia ei olekaan niin yksioikoinen (ystävällinen hymiö), ei sitä infraa käytä yksinomaan vassarit, tai kouluja tai yritystukia jne. vai mitä? Sinullako on myös epäilys, että niistä vassareista ei yksikään käy töissä, tai jos käy, niin eivät maksa verojaan? Herää myös kysymys, oletko ikinä kuullut yrittäjästä jolle ei kelpaisi, tai joka olisi kieltäytynyt veronmaksajien subventoimasta ilmaisesta työntekijästä tai yritystuista ja eikös nytkin nimenomaan ne yrittäjät ole vaatimassa lisää veronmaksajien tukia, jotta voivat ns. "pelastaa" veronmaksajat. Siis tekemättä mitään, mutta kuittaamalla yhteiset rahat omiin tarpeisiinsa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tällä kohtaa on todettava, että menit läpässäsi miinaan kun et jaksanut asiaa edes pätkää miettiä.

Suomalainen talous - ja poliittinen eliitti viljelee retoriikassaan sanaa, jonka sisältö ei tunnu missään valossa heille auenneen. Silti tämä on se sakki, jolta niitä odottaisi, kun puheet ilman tekoja sanaa vilisee. Minä jaan tuon lakanan sisällön 100%, olematta tuohon suuntaan kallellaan. Viestihän on: lakatkaa puhumasta paskaa ja tehkää jotain asemanne eteen. Täydellisen osuva ja tosi.
Tänähän on loogista. Yhtä loogista olisi mennä minulla on unelma -mielenosoitukseen "heittäkää neekerit helvettiin täältä" -lakanan kanssa ja todeta sen olevan Teuvon neekeriukko-retoriikkaa vastaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miten musta tuntuu, että sulla menee selittelyn puolelle, kun asia ei olekaan niin yksioikoinen (ystävällinen hymiö), ei sitä infraa käytä yksinomaan vassarit, tai kouluja tai yritystukia jne. vai mitä? Sinullako on myös epäilys, että niistä vassareista ei yksikään käy töissä, tai jos käy, niin eivät maksa verojaan?
Tutkimuksien mukaan vassareissa on henkilöitä, jotka käyvät töissä ja tietty osa maksaa jopa verojakin.
Vasemmistoliiton viime eduskuntavaaliehdokkaiden keskimääräiset tulot olivat 26 600 euroa vuodessa eli selvästi vähiten verrattuna muiden puolueiden ehdokkaisiin. Toisinsanottuna jopa eduskuntavaaliehdokkaat olivat käytännössä keskimäärin nettosaajia. Ylimpään desiiliin (raja 37900 euroa) pääsi heidän ehdokkaistaan 20%. Melkein tekisi mieli laskea, että kuinka moni näistä on saanut tuon kansanedustajan työstään ja kuinka moni on sen saanut omilla ansioillaan työmarkkinoilta. 216 ehdokasta, joista 14 kansanedustaja eli 6,5%. 13,5% siis päässyt tuon rajan yli muutoin.

Tilastokeskus - 1. Ehdokkaiden tausta-analyysieduskuntavaaleissa 2015
 
Viimeksi muokattu:

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
...teksti...

Musta tuntuu, että tää keskustelu alkaa kiertämään kehää. Olen oman näkemykseni mielestäni hyvin selkeästi tuonut esiin, mutta ilmeisesti kuitenkaan en. Systeemistä koittaa hyötyä varmasti jokainen, ihminen kun on itsekäs eläin. Ristiriita tulee sitten siitä, että mitä ihminen sanoo ja mitä se ihminen kuitenkin tekee ja miten se yrittää tuon yhtälön muille (ja useasti myöskin itselleen) selittää ja välttää loogiseksi. Logiikka elämäntapavassarilta silti puuttuu, vaikka selityksiä kuulee jatkuvasti. Itse asiassa riistokapitalisti on sentään rehellinen, kun hän haluaa mamuja tekemään paskaduuneja jotta saa itse enemmän fyrkkaa. Elämäntapavassari vastustaa viimeiseen asti paskaduuneja, mutta haluaa samalla mamuja tekemään niitä paskaduuneja.

Joka tapauksessa hyppään tästä kehästä nyt pois, koska en jaksa jankata, kaikella ystävyydellä myöskin sinne suuntaan.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Siinä vaiheessa menee pieleen, jos tekee äänestyspäätöksen sillä perusteella, mikä äänestäjälle itselleen juuri siinä tilanteessa olisi edullisinta. Pitää äänestää sellaista vaihtoehtoa, millaisen yhteiskunnan haluaisi omasta asemastaan riippumatta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tänähän on loogista. Yhtä loogista olisi mennä minulla on unelma -mielenosoitukseen "heittäkää neekerit helvettiin täältä" -lakanan kanssa ja todeta sen olevan Teuvon neekeriukko-retoriikkaa vastaan.

Olisko syytä laittaa se korkki kiinni ja odotella selviämistä ennen kuin kirjottelee. Lienee selvää, että jos joillain mieltänsä osoittavilla on viesti päättäjillensä, että lakatkaa puhumasta paskaa ja tekemään jotain sen eteen, että mandaatin olette saaneet, on kysymys aivan eri asiasta kuin höperöhkö vertailusi. Sillehän ainoa verrokki voisi olla kulkeminen svl:n rauhanmarssilla lakanan kanssa, jossa lukee natsit vankilaan ja avaimet järvenpohjaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä en ymmärrä tätä kohua mikä lakanasta on syntynyt. Tiedän useita innovaatioita jotka voi ja suorastaan pitää tunkea perseeseen. Yleishyödyllisimmistä näin äkkiseltään tulee mieleen suppo ja kuumemittari. Sitten on lukuisia erilaisia kumimaisista aineista valmistettuja esineitä.

Mikä siinä lakanassa oli niin kohahduttavaa?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Joka tapauksessa hyppään tästä kehästä nyt pois, koska en jaksa jankata, kaikella ystävyydellä myöskin sinne suuntaan.

Joo, en mä jankata halunnut. Ihan hyvällä fiiliksellä toin vaan asian toisen puolen esiin, jonka puolueettomana tarkkailijana näen ja kaikella ystävyydellä tosiaan. Silti tuo määritelmäsi, savolaisesta piällysmiehestä, toi mulle hyvät fiilikset muistoista, kun sattui jollain työmaalla moinen samaan repsikkaan. Aluksi se vitutti kaikkia, mutta jossain vaiheessa huomattiin, että se tekemätön yhtiömies omalla tahattomalla koomisuudellaan nosti meidän fiiliksiä ja sitä kautta työtehoa, eikä urakatkaan kusseet kertaakaan, niin todettiin, että yksi savolainen piällysmies kuuluu jokaiselle työpailkalle, niin hommat sujuu paremmin ja kaikilla on hauskaa. Kuvitelkaa, että tuo kaikkeuden laiskin tyyppi, jolle ruohonkorren napsaisu pureskeltavaksi tarkoitti päivän työtä, osallistui silloin aikoinaan kalevankisojen viidelle tonnille! eihän se pärjännyt tietenkään, mutta työporukka nauroi vesissä silmin ajatukselle piällysmiehestä hikisenä rehkimässä.
 
Tutkimuksien mukaan vassareissa on henkilöitä, jotka käyvät töissä ja tietty osa maksaa jopa verojakin.
Vasemmistoliiton viime eduskuntavaaliehdokkaiden keskimääräiset tulot olivat 26 600 euroa vuodessa eli selvästi vähiten verrattuna muiden puolueiden ehdokkaisiin. Toisinsanottuna jopa eduskuntavaaliehdokkaat olivat käytännössä keskimäärin nettosaajia.

Ei kai joku 23-vuotias humanistiopiskelija yleensä kovin paljon tienaa, mutta ei se hänestä mitään loista todellakaan tee. Vasemmistoliiton ehdokkaat olivat keskimäärin selvästi nuorempia kuin esim. kristillisillä ja persuilla, ja keski-ikäiset ihmiset noin keskimäärin tienaavat enemmän kuin nuoret.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Putkosen ”musta lista” kuumensi tunteet – nyt puhuvat listalle päätyneet - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Itse aiheeseen mitenkään koskematta on pakko ihailla Li "vasemmistoväkivalta on parempaa" Anderssonin kykyä yksisuuntaiseen logiikkaan.
"Demokratiaan kuuluu olennaisena asiana se, että voi olla eri mieltä"
"Tämä on yksi tapa olla käsittelemättä varsinaista asiaa, eli sitä, mitä tehdä Olli Immoselle".

Demokratiassa siis pitää saada olla eri mieltä niin kauan kun on samaa mieltä kuin hän. Eli värillä ei ole väliä kunhan se on punainen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vasemmistoliittolaisella toimittaja Ruissalolla taisi tulla hätä Zyzzen eilisen tykityksen jälkeen. Naistenhakkaaja-Nummelinin vanha aisankannattaja jatkaa samaa persu-onlineaan, mihin Uusi Pori-aviisissa jäi. Konkurssiin päättyi se persu-ristiretki, Ilta-Sanomissa ei taida sitä vaaraa olla.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itse aiheeseen mitenkään koskematta on pakko ihailla Li "vasemmistoväkivalta on parempaa" Anderssonin kykyä yksisuuntaiseen logiikkaan.
"Demokratiaan kuuluu olennaisena asiana se, että voi olla eri mieltä"
"Tämä on yksi tapa olla käsittelemättä varsinaista asiaa, eli sitä, mitä tehdä Olli Immoselle".

Anderssohan on tuossa aivan oikeassa, mutta sitä sinun on vaikea nähdä, koska väri on punainen. Persuissa ollaan samaan aikaan sitä mieltä, että Immonen ei ole tehnyt mitään väärää, häneen luotetaan, hän on median ajojahdin uhri, mutta silti hänet erotetaan eduskuntaryhmästä väliaikaisesti ja kerrotaan, kuinka eron jälkeen on tarkoitus mitata Immosen luottamusta. On Anderssonista mitä mieltä tahansa, niin tässä kohtaa hänen logiikkansa on persujen logiikkaa parempaa.

Paavo Arhinmäki veti eilisessä keskustelussa pisteet kotiin puhumalla itse aiheesta, eikä alkanut räksyttää Setä Benin ja Niinistön Villen tapaan. Liekö ollut väsynyt vai mistä johtui, mutta Arhinmäen rauhallisuus yllätti minut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Persuissa ollaan samaan aikaan sitä mieltä, että Immonen ei ole tehnyt mitään väärää, häneen luotetaan, hän on median ajojahdin uhri, mutta silti hänet erotetaan eduskuntaryhmästä väliaikaisesti ja kerrotaan, kuinka eron jälkeen on tarkoitus mitata Immosen luottamusta.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/o...-perussuomalaisten-eduskuntaryhmasta/KH79ZKYh
Kivasti taas vääristelet, mikä ei ole mitenkään yllätys vasemman laidan hyökkääjältä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Anderssohan on tuossa aivan oikeassa, mutta sitä sinun on vaikea nähdä, koska väri on punainen.
Huomasitko kun aloitin kaneettini sanoilla "itse aiheeseen mitenkään koskematta..."?

Pointti oli se, että Andersson vetoaa demokratian nimissä oikeuteen olla erimieltä mutta ei salli sitä muille. Se, oliko hän oikeassa vai väärässä ja onko Immonen penseä vatunpoimija, on sitten ihan toinen juttu.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/o...-perussuomalaisten-eduskuntaryhmasta/KH79ZKYh
Kivasti taas vääristelet, mikä ei ole mitenkään yllätys vasemman laidan hyökkääjältä.

Moi Tero Vaara. En vääristele, vaan tulkitsen Immosen eroa erottamiseksi. Eroaminen oli läpinäkyvää ja huonoa mediapeliä. Minä voin sanoa tämä, koska sananvapaus sen minulle sallii.

Huomasitko kun aloitin kaneettini sanoilla "itse aiheeseen mitenkään koskematta..."?

Pointti oli se, että Andersson vetoaa demokratian nimissä oikeuteen olla erimieltä mutta ei salli sitä muille. Se, oliko hän oikeassa vai väärässä ja onko Immonen penseä vatunpoimija, on sitten ihan toinen juttu.

Niin, niin. Kai hän sen nyt sallii. Vai onko Andersson tehnyt listoja ihmisistä, joiden pitäisi kertoa, miksi ovat eri mieltä kuin Andersson? Minusta Anderssonin vastaus Putkosen listaan oli hyvä, eli mitä tällaiset Putkosen listat mahtaa tehdä yhteiskuntarauhalle. Tuskin saadaan Putkoselta vastausta, koska punaiselle ei tarvitse vastata mitään, mutta sinikeltaiselle persulle täytyy.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Jaaha, Li Andersson alkoi myymään persettä fasisteille:

Vasemmistoliitto haluaa olla uskottava protestiliike - Andersson Ylelle: Moni perussuomalaisten äänestäjä ehtinyt jo pettyä - Uutiset -Talouselämä

Linkki Talouselämän juttuun.

Eli kummasti nämä äärioikeistolaisten äänet kelpaisi Anderssonille. Hän siis haluaa pettyneiden Perussuomalaisten äänestäjien äänet. Li jätti vain kertomatta, että miksi Kreikkatukeen ja pakolaistulvaan pettyneet protestoisi äänestämällä Vasemmistoliittoa, jonka kanta on näissä asioissa varsin selvä? Li on huolissaan rasismista, demokratiasta, perusoikeuksista, ym.. mutta kuitenkin flirttailee avoimesti rasismin kanssa, hamuten maahanmuuttovastaisten rasistien ja Kreikkaa vihaavien impivaaralaisten ääniä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaaha, Li Andersson alkoi myymään persettä fasisteille:

Vasemmistoliitto haluaa olla uskottava protestiliike - Andersson Ylelle: Moni perussuomalaisten äänestäjä ehtinyt jo pettyä - Uutiset -Talouselämä

Linkki Talouselämän juttuun.

Eli kummasti nämä äärioikeistolaisten äänet kelpaisi Anderssonille. Hän siis haluaa pettyneiden Perussuomalaisten äänestäjien äänet. Li jätti vain kertomatta, että miksi Kreikkatukeen ja pakolaistulvaan pettyneet protestoisi äänestämällä Vasemmistoliittoa, jonka kanta on näissä asioissa varsin selvä? Li on huolissaan rasismista, demokratiasta, perusoikeuksista, ym.. mutta kuitenkin flirttailee avoimesti rasismin kanssa, hamuten maahanmuuttovastaisten rasistien ja Kreikkaa vihaavien impivaaralaisten ääniä.

Lainaus jutusta, boldaus mun:

"Mutta jos katsoo, minkälaisia päätöksiä ovat tehneet hallituksessa ensimmäisten kuukausien aikana, niin luulen monen tyytymättömän äänestäjän alkavan kohta etsiä uutta vaihtoehtoa. Siinä yhteydessä meidän pitää tuoda esille se, että me olemme uskottava protestiliike", Andersson sanoo.

Uskottavan protestiliikkeen yksi avainasioista on se, että ihmiset tietäisivät mitä ne protestoivat. Eli siis, ääni vasemmistoliitolle on protestiääni minkä puolesta tai mitä vastaan? Se jää Liltä hieman auki.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minä tuskin tunnistaisin. Siellä hyvin harvoin on sellaisia esiintyjiä, jotka kiinnostaisivat. Nick Cave taisi joskus käydä, mutta en päässyt paikalle.

Täytyy myöntää etten minäkään sitä tunnista, vaikka olen syntyjään helsinkiläinen. Tosin ei hirveästi kiinnosta rakennuksien nimet mikäli minulla ei ole sinne asiaa..

No kyllä suomalaisille Finlandia-talon tunnistaminen on jonkin sortin yleistietoa ja jos helsinkiläinen aikuinen ei sitä tiedä niin se kertoo jo kirjoittajasta aika paljon. Ei Helsingissä niitä ns, tunnettavuuksia kovin montaa ole (Eduskuntatalo, Tuomiokirkko, Stockmann, Stadion plus muutama muu).

Eipä niihin tunge "herrasväenkään" edustajat Johtunee vissiin siitä, että jos liksalla ei elä, sitä ei kannata tehdä, mikäli on olemassa mitään vaihtoehtoa ja jos ei ole, ollaan orjia, eikä sen pitäisi kuulua nykyaikaiseen yhteiskuntaan edes ajatuksena, mikäli siis kuvittelee omaavansa sivistystä. Tästä tietysti poikkeaa valtavasti niiden käsitys, joilla on kuvitelma oikeutuksesta muiden työpanoksella elämiseen, mutta onko sellaisia?

Kysymys on vain siitä mitä tämä "eläminen" vaatii noin rahallisesti. Siivoojan palkalla elää ihan kivasti jos vain suostuu vähän karsimaan ns. mukavuuksista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No siis olen syntynyt Helsingissä mutta viimeiset 18 vuotta olen asunut muualla. Ei ole siltikään kyseinen pytinki pistänyt silmään. Ja olen kuitenkin käynyt eduskunnan puhemiehen työhuoneessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kunniaa sille, kenelle kunniaa kuuluu.

Mielestäni Paavo Arhinmäki jopa hivenen yllättäen on kyllä nostanut profiiliaan tämänhetkisen pakolaisdiskurssin keskellä. Arhinmäki esiintyi asian tiimoilta telkkarissa viimeksi tänään, keskustellessaan YLEn lähetyksessä aiheesta Sari Essayahin ja Simon Elon kanssa.

Arhinmäen ehdotuksista voi olla montaa mieltä, mutta ne ovat sivuseikka kokonaisuutta mietittäessä. Sen sijaan nostan hattua siitä, että Paavo Arhinmäki on tämän hullunmyllyn ja erittäin kärjistyneen keskustelun ("natsit" vastaan "suvakkimädättäjät") esiintynyt rauhallisesti ja rakentavasti.

Tiedä sitten kuinka paljon kiitosta tämä Arhinmäen linjaveto kerää omien keskuudessa, "anderssonlaisten" ja ultraliberaalien keskuudessa, mutta minusta tuntuu että Paavo on aivan oikein hieman säpsähtänyt tätä kovaa vastakkainasettelua, mikä Suomessa - ja tälläkin palstalla - on selvästi nähtävissä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siirretty toisesta ketjusta:

No Arhinmäkihän on kutakuinkin ainoa eduskuntapuolueen puheenjohtaja, joka on asettanut työpaikat etusijalle, kun on vaatinut elvyttävää talouspolitiikkaa ja vaatinut täten ostovoiman vahvistamista.
Ei Arhinmäki ole laittanut työpaikkoja etusijalle vaatiessaan elvytyspolitiikkaa. Arhinmäki vaan pyrkii uskottelemaan, ettei uudistuksia pitäisi tehdä. Todellisuudessa Suomi tarvitsee niitä uudistuksia, toivottavasti joku valaisisi Vasemmistoliittoakin siitä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei Arhinmäki ole laittanut työpaikkoja etusijalle vaatiessaan elvytyspolitiikkaa. Arhinmäki vaan pyrkii uskottelemaan, ettei uudistuksia pitäisi tehdä. Todellisuudessa Suomi tarvitsee niitä uudistuksia, toivottavasti joku valaisisi Vasemmistoliittoakin siitä.

Mistä uudistuksista nyt on kyse? Ymmärtääkseni Vasemmistoliitto ei missään vaiheessa ole kiistänyt tarvetta esimerkiksi sote-uudistukselle tai kuntauudistukselle, jotka kai jo toteutuneen eläkeuudistuksen ohella ovat ne merkittävimmät uudistukset.

Se on jo taas aika erikoista retoriikkaa, jos kehdataan ylhäältä sanelluista palkanalennuksista puhua "uudistuksina". Toki teille kepulaisille tällainen retoriikka taitaa olla pop, kun Sipilä puhui hallitusohjelman julkaisemisen jälkeen, kuinka koulutusta uudistetaan, vaikka normaalisti kyse olisi vain mittavista leikkauksista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mistä uudistuksista nyt on kyse? Ymmärtääkseni Vasemmistoliitto ei missään vaiheessa ole kiistänyt tarvetta esimerkiksi sote-uudistukselle tai kuntauudistukselle, jotka kai jo toteutuneen eläkeuudistuksen ohella ovat ne merkittävimmät uudistukset.

Se on jo taas aika erikoista retoriikkaa, jos kehdataan ylhäältä sanelluista palkanalennuksista puhua "uudistuksina". Toki teille kepulaisille tällainen retoriikka taitaa olla pop, kun Sipilä puhui hallitusohjelman julkaisemisen jälkeen, kuinka koulutusta uudistetaan, vaikka normaalisti kyse olisi vain mittavista leikkauksista.
Uudistukset, leikkaukset, miten näitä haluaakaan kutsua, niin Vasemmistoliitto tarjoaa elvytystä omana populistisena vaihtoehtonaan. Tämä vain ja ainoastaan siksi, ettei puolueen tarvitsisi edes ehdottaa mitään kipeää, paitsi tietty suurituloisten verotuksen kiristystä.

Kyllä ainakin minä pidän hallituksen toimia uudistavina. Ja huomauttaisin, että myös SDP:ssä on käytetty sanan leikkaukset tilalla sanaa uudistus. 2012 varuskuntauudistus(mittavia varuskuntien lakkautuksia ja muita leikkauksia) noin tekivät Jouni Backman ja Mikael Jungner.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös