Vancouver Canucks 2003-2004

  • 34 053
  • 278

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Seti

Ehkä on käsky käynyt että nyt menet tv-kameroiden eteen ja esiinnyt kuin rehti lapinmies. Ainakin osa nielee selityksen mukisematta ja kappas kaikilla on taas niin mukavaa. Toinen, ei niin suositeltava, vaihtoehto olisi ollut ns. Roy Keanen malli, puhutaan asioista niinkuin ne oikeasti ovat. (~Alf-Inge Håland)

Vaikea sanoa mitä Bertuzzi on itse asiasta ajatellut, mutta takuuvarmasti myös joukkueelta tuli ilmoitus, että menes jätkä kameroiden eteen selvittämään asiat ja pyytämään anteeksi. Tämä tapaus toisi muuten pitkittyessään ylimääräistä elämää joukkueen ympärille eikä se ainakaan auta. Pudotuspelitkin lähestyy.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Black Adder
Jep! Miehekäs teko Toddilta pyytää julkisesti anteeksi. Ymmärrän kyllä täysin fiilikset. Mooren pakoilu keitti ja jotenkin piti hommat kuitata. Sitten vaan päässä pimeni, toisin sanoen tuli YLILYÖNTI ja tässä sitä ollaan. Varmasti harmittaa Toddia ja nyt sitten Liiga päättää mikä on sopiva rangaistus. Kova se tulee olemaan. Harmi, että tällaista tapahtui sillä Bertuzzi kuuluu top-3 suosikkeihini NHL:ssä, edelleenkin. Onni onnettomuudessa, että Moore pystyy liikkumaan ja paraneminen on alkanut.

Mä ainakin pidän Bertuzzia ihan täytenä pellenä. Siihen löytyy monta syytä

A) Mooren taklaus Näslundia kohtaan oli puhdas. Eikai ne NHL-johdossa voi olla niin sokeita etteivät videoja kelatessaan näkisi virhettä, jos sellainen olisi?
B) Moore tappeli jo Matt Cooken kanssa, sen viimeistään olisi pitänyt riittää. Ei kai voi olettaa et jos Vancouverin tyypit osaa ainoastaan tapella tuohon tyyliin mitä Bertuzzi teki, että Moore häviäisi jollekin?
C) Miten Näslundin taklaaminen kuului Bertuzzille? Olisi kapteeni itse näyttänyt esimerkkiä, eikä lähettäisi varakapteeniaan asialle.
D) Kun nyt kuitenkin tapahtui mitä tapahtui ja Bertuzzi oli alkuun kovin iloinenkin siitä, kuten myös Crawford, niin ihan turha sitä on tässä vaiheessa alkaa enää itkemään. Paitsi jos Bertuzzi itse tietää jo nyt pelikieltonsa pituuden, muttei saa sitä medialle sanoa. Oli pakko kuitenkin itkee "mä oon pahoillani", ei niinkään Mooren puolesta, vaan pelikieltonsa. Toivottavasti tuo ei pehmitä Bettmannia, ja anna pelkkää puhuttelua. Mutta eikai täysjärkistä Canucks-pelaajaa ole olemassakaan, absurdi ajatuskin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Parker27
Eiköhän joku opeta Bertuzzille vielä tapoja tässä lähiaikoina. Toivotaan niin.

Toivotaan näin. Eikä taida paljon olla sellaisia kostotoimenpiteitä, jotka olisivat tätä Bertuzzin tempausta pelkurimaisempia...
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Mä ainakin pidän Bertuzzia ihan täytenä pellenä. Siihen löytyy monta syytä

Kaikki sinun listaamasi kohdat on jo käsitelty erinäisissä asiaa koskevissa keskusteluissa ja olen kaikista kohdista eri mieltä kanssasi, niin kuin lähes kaikesta muustakin. Sinulta tulee niin paljon niin järjettömän typerää tekstiä (på finska tuubaa) tälle foorumille, että pidän sinua täytenä pellenä ja olisin valmis tekemään sinulle samanlaisen naaman hieronnan kuin Bertie Moorelle (jätetään kuitenkin nikamat ehjiksi). Kiitos ja adjö!
 
Viimeksi muokattu:

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Mä ainakin pidän Bertuzzia ihan täytenä pellenä. Siihen löytyy monta syytä

A) Mooren taklaus Näslundia kohtaan oli puhdas. Eikai ne NHL-johdossa voi olla niin sokeita etteivät videoja kelatessaan näkisi virhettä, jos sellainen olisi?
B) Moore tappeli jo Matt Cooken kanssa, sen viimeistään olisi pitänyt riittää. Ei kai voi olettaa et jos Vancouverin tyypit osaa ainoastaan tapella tuohon tyyliin mitä Bertuzzi teki, että Moore häviäisi jollekin?
C) Miten Näslundin taklaaminen kuului Bertuzzille? Olisi kapteeni itse näyttänyt esimerkkiä, eikä lähettäisi varakapteeniaan asialle.
D) Kun nyt kuitenkin tapahtui mitä tapahtui ja Bertuzzi oli alkuun kovin iloinenkin siitä, kuten myös Crawford, niin ihan turha sitä on tässä vaiheessa alkaa enää itkemään. Paitsi jos Bertuzzi itse tietää jo nyt pelikieltonsa pituuden, muttei saa sitä medialle sanoa. Oli pakko kuitenkin itkee "mä oon pahoillani", ei niinkään Mooren puolesta, vaan pelikieltonsa. Toivottavasti tuo ei pehmitä Bettmannia, ja anna pelkkää puhuttelua. Mutta eikai täysjärkistä Canucks-pelaajaa ole olemassakaan, absurdi ajatuskin.

A) Olen samaa mieltä, mutta siitä ei olekaan kysymys.

B) Vancouverin pojilta meni hermo myös surkeasti sujuneen pelin takia. Älä unohda sitä.

C) Ai että taitopelaaja Näslund käy kouluttamassa? Jaaha, kova pelaajat tekevät heppoisemmille ja taitavammille tilaa sekä aikaa pelata heille ominta peliään eli kiekollista. Toiseksi Näslund tuskin halusi itse mitään sen ihmeempää tehtävän, mutta tiesi kokeneena pelaajana mitä oli tulossa. Olisiko pitänyt vetäistä puhe pukukopissa ennen peliä ja pyytää jättämään vastustaja rauhaan? Vahingoittamista tuolla tavalla ei tietysti kukaan toivo. Miten niin Näslund laittoi varakapteenin asialle? Eikö olisi olut järkevämpää pistää joku neloskentän kaveri?

D) Voi hyvä jumala rakas saappaani.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
A) Mooren taklaus Näslundia kohtaan oli puhdas. Eikai ne NHL-johdossa voi olla niin sokeita etteivät videoja kelatessaan näkisi virhettä, jos sellainen olisi?

Ehkä puhdas mutta taklaus oli turha enää siinä vaiheessa peliä ja Näslund ei nähnyt Moorea ennen kuin mäjähti. Ja Näslund loukkaantui tuon taklauksen seurauksena ja oli sivussa 3 pelistä. Ja vaikka NHL olisikin sitä mieltä että Mooren teko oli sallitun rajoissa niin Canucks ilmoitti kyllä välittömästi että Moore ei pääse teostaan kuin koira veräjästä.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
B) Moore tappeli jo Matt Cooken kanssa, sen viimeistään olisi pitänyt riittää. Ei kai voi olettaa et jos Vancouverin tyypit osaa ainoastaan tapella tuohon tyyliin mitä Bertuzzi teki, että Moore häviäisi jollekin?

Niinpä. Vancouver yritti saada Moorea tappelemaan ihan oikeiden tappelijoidenkin kanssa mutta Moorea ei kiinnostanut kuin vasta Cookea vastaan ja se tappelu meni mitättömäksi painiksi joten varsin mitättömäksi tuo maksatus olisi jäänyt. Canucksille tuo oli kunniakysymys ja se ei halunnut vaikuttaa heikolta ja kyvyttömältä suorittamaan takaisinmaksua.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
C) Miten Näslundin taklaaminen kuului Bertuzzille? Olisi kapteeni itse näyttänyt esimerkkiä, eikä lähettäisi varakapteeniaan asialle.

Jep, näinhän NHL:ssä on aina menetelty. Gretzkykin aina suojeli itse itseään. Ja jos Sakic ajettaisiin törkeällä taklauksella sairaslomalle niin vain ja ainoastaan Sakic saa toimia.

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
D) Kun nyt kuitenkin tapahtui mitä tapahtui ja Bertuzzi oli alkuun kovin iloinenkin siitä, kuten myös Crawford, niin ihan turha sitä on tässä vaiheessa alkaa enää itkemään.

Kyllä siellä varmasti aluksi oli tyytyväisyyttä että Moore sai mitä tilasi mutta kun teon vakavuus selvisi niin vähintä mitä tuossa voi tehdä oli tuo julkinen anteeksipyyntö.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Siis tuolla että Näslund ei itse mennyt tarkoitan tietysti sitä että piti lähettää varakapteeni siksi että Bertuzzi nyt sattuu kuitenkin olemaan vähän helvetisti (yli 20 kiloa) Moorea isompi kaveri. Ei voinut esim. Adam Footen kanssa mennä tappelemaan? Mun mielestä se Mooren ja Cooken tappelu oli ihan sellainen tappelu kuin mitä NHL:ssä yleensäkin. Jos Moore voitti sen, niin sitten Moore voitti sen. Vancouverilaisten pitäisi hyväksyä se. Tuosta syystä mäkään en tappele koskaan kenenkään kanssa; aivan sama kuinka monta voitat, aina tulee isompi kaveri. Ja jossei muuten, niin tehdään niinkuin Bertuzzi teki. Se on valitettavasti muidenkin kuin Canucksin käsitys asioiden oikeasta hoitamistavasta.

Eli en tarkoita sitä että Sakicin tai Näslundin pitäisi tapella, mutta pitäisivät järkevissä mittasuhteissa sen kostajan. Matt Cooke ei ehkä ole yhtä pitkä kuin Moore, mutta kyllä sekin huomattavasti tasaisempi vastustaja oli kuin mitä Bertuzzi.

BTW, milloin Näslund on viimeksi tapellut?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
BTW, milloin Näslund on viimeksi tapellut?

Soita Canucksien toimistolle ja pyydä lista.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti flintstone
Ehkä puhdas mutta taklaus oli turha enää siinä vaiheessa peliä ja Näslund ei nähnyt Moorea ennen kuin mäjähti. Ja Näslund loukkaantui tuon taklauksen seurauksena ja oli sivussa 3 pelistä. Ja vaikka NHL olisikin sitä mieltä että Mooren teko oli sallitun rajoissa niin Canucks ilmoitti kyllä välittömästi että Moore ei pääse teostaan kuin koira veräjästä.

Tämä on asia mikä on kyllä ihan perseestä. Jos pelaat sääntöjen mukaan niin sitä ei pystytä nielemään vastustajan puolella ja homma pitää kostaa sääntöjen vastaisesti. Voisi jopa sanoa että säälittävää. Sen olisin ymmärtänyt ja ollut järkevää, että oltaisiin asiasta "muistutettu" samalla tyylillä, kovalla pelillä (taklauksilla), joka on sääntöjen puitteissa.

Tilanteen jälkeen tapahtuneen kuumenemisen olisin jopa ymmärtänyt tunnekuohuna, mutta että pelin rauhoituttua ja ajatusten selvittyä asiaa lähdettiin tietoisesti kostamaan, millä tavalla tahansa.

Tuntuu taas, että peliä pelaavat ihmiset joilla jokin muu kuin aivot ohjaa toimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Waky
Tämä on asia mikä on kyllä ihan perseestä. Jos pelaat sääntöjen mukaan niin sitä ei pystytä nielemään vastustajan puolella ja homma pitää kostaa sääntöjen vastaisesti. Voisi jopa sanoa että säälittävää. Sen olisin ymmärtänyt ja ollut järkevää, että oltaisiin asiasta "muistutettu" samalla tyylillä, kovalla pelillä (taklauksilla), joka on sääntöjen puitteissa.

Tilanteen jälkeen tapahtuneen kuumenemisen olisin jopa ymmärtänyt tunnekuohuna, mutta että pelin rauhoituttua ja ajatusten selvittyä asiaa lähdettiin tietoisesti kostamaan, millä tavalla tahansa.

Tuntuu taas, että peliä pelaavat ihmiset joilla jokin muu kuin aivot ohjaa toimintaa.

Ja se ettei seuraavaan peliin (3.3.04) mennessä oltu vielä saatu lasketuksi miten parhaiten murretaan toiselta parit nikamat. On se hyvä että Vancouverissa joku hoitaa hommansa hyvin. Saisko nää tyypit nimensä Stanley Cupiin jos vahingossa Canucks sen tällä kaudella voittais?

Se että Bertuzzi on muka All-Stars tason pelaaja ei tarkoita et sillä olis (All-Stars tason) aivot. Sen on kyllä näkönenki.

Black Adder, enpä taida soittaa, nehän vielä tappaa mut kun teen laillisen soiton.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Waky:
joo,tätähän Helenius yritti tuoda Suomeen. "Meidän poikia ei saa taklata tai minä hyppään kaukaloon (jos olen mahtunut pelaavaan kokoonpanoon)" eikö se Helenius jotenkin tuohon tyyliin puhellut kauden alussa?

Njoo,itse tapauksesta pari sanaa. Ymmärrän varsin hyvin molempia puolia ja tunteiden kuohumisen molempiin suuntiin. Aina sattuu kun hakataan. Oma mielipide itse casesta menee jotenkin näin: pitäisi ottaa huomioon se, että puhtailla kovilla taklauksilla saadaan ns. neitipelurit ruotuun (kuten Naslund tässä tapauksessa). Kovalla niitillä äijän peli sekaisin...mikäs siinä jos tälli on sääntöjen mukainen. Jos tämän jälkeen tapellaan niin sitten tapellaan,"teloitus" pitäisi huomioida rangaistuksissa niin että teloittaja (Bertuzzi tässä tapauksessa) saa rangaistuksen ja kovaa+puhtaasti taklannut joukkue saa hyödyn.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Kakkosella ihan hyvä juonto siitä miten rangaistusten jne. pitäisi mennä. Toisaalta NHL-kaukalossa on ja pitää tulevaisuudessakin olla jonkinlainen viidakonlaki, jossa on nokkimisjärjestys. Muuten tullaan tilanteeseen, jossa kaukalossa on vain isokokoisia ja nopeita järkäleitä tyyliin Nielikäinen. Tällaisen pelaajan prototyyppihän oli Eric "The Next One" Lindros. Pelasi lujaa, oli suhteellisen taitava ja piti myös puolensa kaukalossa. Entisaikaan ei muunlaisia pelaajia ollutkaan (Shore, Howe...).

Eli saat ajaa tähtipelaajaa, jos uskallat. Vastuun kannat sitten "oikeutta jakavalle" poliisille. Tämä kauhun tasapainohan on ainakin joskus toiminut. Kyynisesti todeten nyt oli väärä mies Moorea kouluttamassa, toki tapakin oli väärä.

Jeimondilta taas fiksua tekstiä. Ei jaksa edes kommentoida. Heatleyhan kämmäsi vähintään yhtä pahasti syksyllä ja on nyt saanut synninpäästön.

Me ihmiset kun ei olla täydellisiä ja olemme erilaisia. Senhän kaikki tietää, että Bertuzzilla on todella lyhyt pinna ja ottaa typeriä jäähyjä. Se vaan on osa Bertietä, sitä pikkusikaa nilkkiä, joka jyrää kiekon kanssa maalille kuin höyryjurä ja siitä minä pidän. Tämä teko vain nyt meni "sen" rajan yli ja uskon, että hän tulevaisuudessa osaa monta muuta pelaajaa paremmin arvioida omia tekemisiään, kun se kuuluisa pinna palaa.
 

Nab77

Jäsen
mooren taklaus

Mooren taklaus ei ollut puhdas. Näslundilla ei ollut kiekkoa hallussa, vaan hän yritti kurottaa sitä kohti ja oli näin ollen huonossa asennossa. Lisäksi taklaus osui suurimmaksi osaksi Näslundin päähän, ei vartaloon. Eli puhutaan ns. head-huntingistä. Ei sääntöjen vastaista, mutta epäurheilijamaista ehkä.
 

vza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia!
Jaymond Flurrie Ja se ettei seuraavaan peliin (3.3.04) mennessä oltu vielä saatu lasketuksi miten parhaiten murretaan toiselta parit nikamat. On se hyvä että Vancouverissa joku hoitaa hommansa hyvin.

Ja Bertuzzillahan oli tarkoitus murtaa nikamia?

Ajattelisit asiaa vähän, ennen kirjoittamista..
 

Nab77

Jäsen
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ja se ettei seuraavaan peliin (3.3.04) mennessä oltu vielä saatu lasketuksi miten parhaiten murretaan toiselta parit nikamat. On se hyvä että Vancouverissa joku hoitaa hommansa hyvin. Saisko nää tyypit nimensä Stanley Cupiin jos vahingossa Canucks sen tällä kaudella voittais?

Se että Bertuzzi on muka All-Stars tason pelaaja ei tarkoita et sillä olis (All-Stars tason) aivot. Sen on kyllä näkönenki.

Black Adder, enpä taida soittaa, nehän vielä tappaa mut kun teen laillisen soiton.

Kyllä Moore haastettiin tappeluun monta kertaa jo edellisessä pelissäkin, näin ite sen canalilta. Moore ei suostunut ja peli oli tasainen, joten kukaan ei halunnut ottaa ylimääräistä jäähyä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Black Adder
Kakkosella ihan hyvä juonto siitä miten rangaistusten jne. pitäisi mennä. Toisaalta NHL-kaukalossa on ja pitää tulevaisuudessakin olla jonkinlainen viidakonlaki, jossa on nokkimisjärjestys. Muuten tullaan tilanteeseen, jossa kaukalossa on vain isokokoisia ja nopeita järkäleitä tyyliin Nielikäinen. Tällaisen pelaajan prototyyppihän oli Eric "The Next One" Lindros. Pelasi lujaa, oli suhteellisen taitava ja piti myös puolensa kaukalossa. Entisaikaan ei muunlaisia pelaajia ollutkaan (Shore, Howe...).

Eli saat ajaa tähtipelaajaa, jos uskallat. Vastuun kannat sitten "oikeutta jakavalle" poliisille. Tämä kauhun tasapainohan on ainakin joskus toiminut. Kyynisesti todeten nyt oli väärä mies Moorea kouluttamassa, toki tapakin oli väärä.

Jeimondilta taas fiksua tekstiä. Ei jaksa edes kommentoida. Heatleyhan kämmäsi vähintään yhtä pahasti syksyllä ja on nyt saanut synninpäästön.

Me ihmiset kun ei olla täydellisiä ja olemme erilaisia. Senhän kaikki tietää, että Bertuzzilla on todella lyhyt pinna ja ottaa typeriä jäähyjä. Se vaan on osa Bertietä, sitä pikkusikaa nilkkiä, joka jyrää kiekon kanssa maalille kuin höyryjurä ja siitä minä pidän. Tämä teko vain nyt meni "sen" rajan yli ja uskon, että hän tulevaisuudessa osaa monta muuta pelaajaa paremmin arvioida omia tekemisiään, kun se kuuluisa pinna palaa.

Nyt oot Block Addressi ihan oikeessa. Heatley kämmäsi, mutta muistetaaan pari asiaa. Eli Snyder tiesi mitä voi tapahtua kun on kyydissä, näki varmasti kun vauhti nousi ja olisi voinut sanoa "hiljennä" ja Heatley tuskin kuitenkaan tarkoituksella ajoi kolaria.

Tavallaan tuo mitä Moore sai aikaan oli Avsin kannalta erittäin hyvä juttu. Uskallan sanoa näin koska tiedetään että Moorelle ei jää "pysyviä vammoja" ja että Bertuzzi on aika kauan sivussa. Ihmeitä saa tapahtua ettei Avs voita divisioonaa.

Tuo Bertuzzin pelityyli on kuin "köyhän miehen" Tuomo Ruutu (vai miten täällä sanotaan?). Mä itse tykkään siitä Forsbergin tyylistä millä ei pahemmin kiinnosta onko niitä pakkeja edessä vai ei. Tuosta tulikin mieleen, osaako joku kertoa mikä ero on lonkalla ja kynnellä? Mä luulin tietäväni, mutta kun nyt Forsbergillä on kerran kynsivamma, niin en enää olekaan varma.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti vza
Ja Bertuzzillahan oli tarkoitus murtaa nikamia?

Mä haluaisin tietää miksei muka olisi ollut? Jos äijä valmentajansa kanssa nauraa teon jälkeen, niin kyllä mä siitä päättelisin Bertuzzin olevan tyytyväinen.

Ja edelleen mä haluaisin kysyä miksei tälläisiä temppuja ole tehty esim. Bryan Marchmentille, Darcy Tuckerille, Darius Kasparaitisille tai aikoinaan Ulf Samuelssonille?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Nyt oot Block Addressi ihan oikeessa. Heatley kämmäsi, mutta muistetaaan pari asiaa. Eli Snyder tiesi mitä voi tapahtua kun on kyydissä, näki varmasti kun vauhti nousi ja olisi voinut sanoa "hiljennä" ja Heatley tuskin kuitenkaan tarkoituksella ajoi kolaria.

Kyllä Moorekin tiesi mihin "kyytiin" lähti, kun Näslundia yritti vahingoittaa? Sitä saa mitä tilaa. Olisi ottanut reilun matsin eikä olisi kääntänyt selkää ja luikkinut pakoon. Niin niin... Cooken kanssa tappeleminen on yhtä rohkeaa kui mennä kiusaamaan penikoita leikkikentälle.

Nab77 hyvä huomio. Katsoin itse myös pelin. Nyt Vancouverilla ei ollut tavallaan mitään menetettävää, kun peli oli selvä. Tuzzikin saattoi haastaa, sillä yks 5 minuuttinen tuossa pelissä sinne tai tänne ei muuttaisi mitään. Tosin olipa Nokka-Granatoltakin melko provosointia peluuttaa Moorea loppuminuuteille saakka. Vähän kuin olisi laittanut ilkkumaan "ähäkutit, enpä lähde tanssiin!".
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tahallinen vai tahaton?

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Mä haluaisin tietää miksei muka olisi ollut? Jos äijä valmentajansa kanssa nauraa teon jälkeen, niin kyllä mä siitä päättelisin Bertuzzin olevan tyytyväinen.

Ja

Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Heatley kämmäsi, mutta muistetaaan pari asiaa. Eli Snyder tiesi mitä voi tapahtua kun on kyydissä, näki varmasti kun vauhti nousi ja olisi voinut sanoa "hiljennä" ja Heatley tuskin kuitenkaan tarkoituksella ajoi kolaria.

Sä sitten osaat lukea ajatuksia? Heatley ajoi tahattomasti ylinopeutta, kolaroi ja tappoi kaverinsa. Bertuzzi sen sijaan oli nimenomaan tarkoituksella murtamassa Mooren nikamia.

Go, Jaymond Go!
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti Black Adder
Kyllä Moorekin tiesi mihin "kyytiin" lähti, kun Näslundia yritti vahingoittaa? Sitä saa mitä tilaa. Olisi ottanut reilun matsin eikä olisi kääntänyt selkää ja luikkinut pakoon. Niin niin... Cooken kanssa tappeleminen on yhtä rohkeaa kui mennä kiusaamaan penikoita leikkikentälle.

Nab77 hyvä huomio. Katsoin itse myös pelin. Nyt Vancouverilla ei ollut tavallaan mitään menetettävää, kun peli oli selvä. Tuzzikin saattoi haastaa, sillä yks 5 minuuttinen tuossa pelissä sinne tai tänne ei muuttaisi mitään. Tosin olipa Nokka-Granatoltakin melko provosointia peluuttaa Moorea loppuminuuteille saakka. Vähän kuin olisi laittanut ilkkumaan "ähäkutit, enpä lähde tanssiin!".

Ensinnäkään Moore ei yrittänyt vahingoittaa Näslundia, sen enempää kuin kukaan muukaan normaalissa taklaustilanteessa. Oma vika jos luistelee pää alhaalla. Se opetetaan junnuillekin et "pää ylhäällä, muuten sattuu". Sen sijaan sitä ei opeteta et "älä käännä selkääs tai sulta menee nikamia". Tietääkseni.

Ja miksi helvetissä joku Cookie lähtee haastamaan Moorea? Jos Moorella on sellainen periaate, tai ehkä jopa Granatolta tullut käsky "enintään yksi tappelu pelissä", niin onko se Mooren vika jos mieluisin vastustaja on joku Cookie?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ensinnäkään Moore ei yrittänyt vahingoittaa Näslundia, sen enempää kuin kukaan muukaan normaalissa taklaustilanteessa. Oma vika jos luistelee pää alhaalla. Se opetetaan junnuillekin et "pää ylhäällä, muuten sattuu". Sen sijaan sitä ei opeteta et "älä käännä selkääs tai sulta menee nikamia". Tietääkseni.

Ai ei vai? Mitenhän on, onko kiekottoman pelaajan taklaaminen tuttu juttu? Tai, että vedetään nyrkillä päähän? Jaymond, oot puusilmäisin tyyppi mitä olen tähän mennessä "tavannut".

Niin, Bertien bravuurihan on nikamien murskaaminen. Ok, älä vastaa enää. Kantas on selvä...
 

vza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia!
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Ensinnäkään Moore ei yrittänyt vahingoittaa Näslundia, sen enempää kuin kukaan muukaan normaalissa taklaustilanteessa. Oma vika jos luistelee pää alhaalla. Se opetetaan junnuillekin et "pää ylhäällä, muuten sattuu". Sen sijaan sitä ei opeteta et "älä käännä selkääs tai sulta menee nikamia". Tietääkseni.

Ja miksi helvetissä joku Cookie lähtee haastamaan Moorea? Jos Moorella on sellainen periaate, tai ehkä jopa Granatolta tullut käsky "enintään yksi tappelu pelissä", niin onko se Mooren vika jos mieluisin vastustaja on joku Cookie?

Mistä tiedät ettei Moore yrittänyt vahingoittaa Näslundia?
Moorella on sellainen periaate.. laitahan linkkiä tälle toteamuksellesi, niin uskon..

Sen sijaan sitä ei opeteta et "älä käännä selkääs tai sulta menee nikamia".
Osoitit tasosi...
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche.
Viestin lähetti vza
Mistä tiedät ettei Moore yrittänyt vahingoittaa Näslundia?
Moorella on sellainen periaate.. laitahan linkkiä tälle toteamuksellesi, niin uskon..
Osoitit tasosi...

Moorella on varmaankin sellainen periaate et "jos mä pidän kiekkoa, niin vastustaja ei tee maalia. Eli jos vastustajan keskushyökkääjäkapteeni saa tuon kiekon tuosta, niin se voi kolista meidän päässä. Kun vielä tilanne on tiukka, niin mun kannattaa yrittää saada tuo kiekko ennemmin." Näin mä luulisin.

Missäpäin mahdat asua jos teiltä löytyy ajatuksetkin netistä? Millaista nettiä käytät? Mulla on mahdollista käyttää tätä "normaalia" Internetiä, mistä en ainakaan vielä ole löytänyt "ajatusmaailmoita". Mahtaako Moore pitää tuollaista lokia jossain päin nettiä, jos niin missä?

Mä haluaisin tietää myös sen missä sä pelasit juniorikiekkoa, jos teillä kerran opetetaan tuo "älä käännä selkääs tai sulta menee nikamia". Minkä ikäsissä teil on tollasia käyty läpi?
 

pp33

Jäsen
Viestin lähetti Jaymond Flurrie
Nyt oot Block Addressi ihan oikeessa. Heatley kämmäsi, mutta muistetaaan pari asiaa. Eli Snyder tiesi mitä voi tapahtua kun on kyydissä, näki varmasti kun vauhti nousi ja olisi voinut sanoa "hiljennä" ja Heatley tuskin kuitenkaan tarkoituksella ajoi kolaria.

Eli Moore ei tiennyt mihin lähti? Tuossa aiemminkin kirjoittelin Mooren luoneen itselleen lyhyessä ajassa kyseenalaisen maineen rottamaisena mailalla huitojana ja kyynärpäätaklaajana, joka ei vastaa tekemisistään missään muodossa. Jos Moore ei tosiaan tiedä, mitä voi tapahtua kyseisen pelityylin jatkuessa, ei hän ainakaan NHL:een kuulu. Kyseessähän on täysin edesvastuuton yksilö.

En todellakaan olisi toivonut Moorelle vakavaa loukkaantumista ja vielä vähemmän yritän puolustella Bertuzzin tekemisiä. Mies ansaitsee kaiken, mitä saa. Kuitenkin juuri edellisen Calgary-matsin aikana huomauttelin Mooren käytöksestä kaukalossa useammanin kerran ja mainitsin moisen pellen vielä jossain vaiheessa saavan kunnolla nenilleen. Eikä tämä koheltaminen kaukalossa vahingoittanut vain vastustajia, vaan herra onnistui ottamaan harvinaisen typerän huitomisjäähyn omalla hyökkäysalueella. Vaikka Vancouverin kohdalla kyse olikin tästä Näslund-tapauksesta, on Moore varmasti muidenkin joukkuiden kohdalla vähitellen merkitty mies. Kun ensimmäistä kertaa kuulin Mooren tapauksesta, tietämättä sen kummemmin yksityiskohdista, hymähdin lähinnä huvittuneesti "Jaaha, nyt sitten napsahti". Huvittuneisuus toki haihtui loukkaantumisen vakavuuden ja koko tilanteen järjettömyyden selvittyä.
 

olli9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves,Atlanta Thrashers sympatiat:Kärpät
Otetaas nyt Jaymondille esimerkki: JOS tilanne olisi ollut niin päin että ensin joku canuksin tulokaspelaaja olisi taklannut foppaa ja hän olisi 3 peliä sivussa ja seuraavassa pelisssä Peter Worrell tulee ja pamauttaa canuksin pelaajaa ja hänelle käy samalla tapaa kuin Moorelle. Mitä sinä tekisit täällä nyt??
Minäpä kerron:Puolustelisit täällä Worrellia ja selittäisit että vahinko oli ja kaikkea muuta tämäntapaista. Voisit joskus katsoa näitä tilanteita muistakin kulmista kun noista colorado laseistasi!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös