Valmentajakeskustelua IFK:n perspektiivistä. Kuka sopisi valmentamaan IFK:ta?

  • 16 463
  • 108

Juustohöylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä monesti miettinyt, eli mun mielestä Kuhta on enemmän just sellasta "stikkaasnögee-tyyppiä" vähän kun Lennukin ja ehkä Kölli. Junnuvalmentajana vielä menee vanhempana auktoriteettina ja paitana katossa, mut onko sitten sitä toisenlaista laajempaa lajinäkemystä nimenomaan valmentamiseen. Voi olla, en sitä sano, mutta fiilis on samanlainen kun sulla.
Mielestäni Kuhta sopisi täydellisesti Peltosen apuvalmentajaksi. Kuhta tuntee lajin todella hyvin ja ovat samaan aikaan Peltosen kanssa valmentajakoulua käyneet. Luulen että he saisivat myös toisistaan parhaan irti ja pystyisivät sanomaan toisilleen suoraan mitä ajattelevat.
Lisäksi Kuhta voisi olla se hyvä poliisi tarvittaessa ja keskittyä joukkueen nuorimpien auttamiseen.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mielestäni Kuhta sopisi täydellisesti Peltosen apuvalmentajaksi. Kuhta tuntee lajin todella hyvin ja ovat samaan aikaan Peltosen kanssa valmentajakoulua käyneet. Luulen että he saisivat myös toisistaan parhaan irti ja pystyisivät sanomaan toisilleen suoraan mitä ajattelevat.
Lisäksi Kuhta voisi olla se hyvä poliisi tarvittaessa ja keskittyä joukkueen nuorimpien auttamiseen.

Jotenkin toivon, että jos Peltosesta tulee IFK:n valmentaja, niin apuvalmentaja tulisi organisaation ulkopuolelta. IFK tarvitsee tuuletusta. Ei sillä, Kuhta voi ollakin ihan hyvä valmentaja mutta ehkä vielä ei ole hänen aika. 2 vuotta Kollien valmentajana, sitä ennen 1 vuosi (vai oliko 2?) IFK:n B:n valmentajana. Musta nuo ei ole riittävät näytöt Liiga joukkueen apuvalmentajaksi.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Mielestäni Kuhta sopisi täydellisesti Peltosen apuvalmentajaksi. Kuhta tuntee lajin todella hyvin ja ovat samaan aikaan Peltosen kanssa valmentajakoulua käyneet. Luulen että he saisivat myös toisistaan parhaan irti ja pystyisivät sanomaan toisilleen suoraan mitä ajattelevat.
Lisäksi Kuhta voisi olla se hyvä poliisi tarvittaessa ja keskittyä joukkueen nuorimpien auttamiseen.
Olen tismalleen samaa mieltä; Kibe olisi täydellinen. Toki veikkaan että Tanska jatkaa kakkoskoutsina.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltonen - Tanska - Kuhta - Lundell.

Kuhta on myös itselle aika voisiko sanoa arvaamaton. Uran jälkeiset asiat ovat olleet juuri em. "stiggaasnögee" ja "paa dörtsi bosee" juttuja, niin kommentaattorina kuin somen puolella. Onko valmentajana riittävän vaativa ja mitkä on ne vahvuudet? Laukaus? Henkinen puoli, huumori?

Kolikon kääntö puolella voisin jopa sanoa, että Peltosella saattaa hyvinkin olla HIFK:hon mahdollisen valmennusroolin osuessa yksi toive valmennusryhmään; Kuhta.
Heidän side jo yhteisinä pelivuosina HIFK:ssa oli jotain minkä meistä kaikki tietää. Myös arvostus mitä he nauttivat organisaatiossa ovat sellaista mikä on verrattavissa jopa Kojon auktoriteettiin/haluun voittaa. Heidän sanoessaan ja halutessaan asioita on johtoryhmän/dinojen varmasti avattava nyöriään sekä myötäiltävä. Aivan kuten Kojon kanssa, jos halutaan jotain saavuttaa, annetaan Päävalmentajan hoitaa homma eikä sotketa velliä turhaan.

Tanska on HIFK:n valmennusryhmässä niin pitkään kuin kaverissa henki pihisee. En nyt sano kuulleeni näistä mitään, mutta aika vankka tieto/mutu tästä. On päässyt kaikkien potkujen ja palkkausten yhteydessä aina mukaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Eikös Kuhta ole juurikin käynyt läpi valmentajakoulutuksia ja panostanut siihen. Lisäksi paljon täälläkin kehutaan miten hienoa lätkää Kollit pelaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Eikös Kuhta ole juurikin käynyt läpi valmentajakoulutuksia ja panostanut siihen. Lisäksi paljon täälläkin kehutaan miten hienoa lätkää Kollit pelaa.

Ja eiköhän siellä ole joku aikataulu milloin Kuhta olisi tarkoitus nostaa edarin valmennusryhmään. Veikkaan myös, että se on ensi kaudella jos Peltonen on päävalmentaja.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
En ymmärrä ollenkaan tätä kiimaa Peltosta, Kuhtaa tai Söderholmia kohtaan. Kaikki ovat valmennusuransa alkutaipaleella. Tietysti näihin nimiin liittyy pitkän linjan IFK:laisuus ja sitä kautta faninäkökulmasta puhdas glorifiointi. Ajatuksena näiden valmentajien kotiinpaluu on tietysti kaunis, mutta jos Pikestä luovutaan niin itse panostaisin kokemukseen, mikäli sitä vain on saatavilla. Villet ja Kimmot saisivat minun puolestani kasvaa korkoa muualla ennen kuin IFK:ssa pääkäskijän paikkoja ottavat.

Joku jo edellä mainitsikin, että mikäli esimerkiksi Peltonen ryhtyisi seuraavaksi IFK:ta valmentamaan niin siitä saattaisi syntyä melko perverssi tilanne taustat huomioiden. Voiko tätä kuuluisaa "työrauhaa" olla liikaa? Ihan hyvä kysymys.
Tätä työrauhan laatua ja määrää aletaan nyt mittailemaan.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Joku "ulkopuolelta" tuleva, 100% auktoriteetin ja karisman omaava valmentaja. Sellainen koutsi joka tekee päivästä 1 alkaen koko seuralle selväksi miten tulee toimia ja jos ei miellytä, kertoo nostavansa itse kytkintä. Tällainen kaveri teille viimeksi mestaruuden on tuonut.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Joku "ulkopuolelta" tuleva, 100% auktoriteetin ja karisman omaava valmentaja. Sellainen koutsi joka tekee päivästä 1 alkaen koko seuralle selväksi miten tulee toimia ja jos ei miellytä, kertoo nostavansa itse kytkintä. Tällainen kaveri teille viimeksi mestaruuden on tuonut.
Näinhän se on ja näin se on aina ollut, kun IFKssa viimeisen 30 vuoden aikana oikeasti menestytty.
 

Jazzhands

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä on niin karmea vitutus päällä että tekisi mieli heittää syväanalyysit huitsin tuuttiin ja napata loppukaudeksi penkin taakse joku sketsihahmo Tammisen tai Föönin muodossa. Ensi kaudeksi sisään sitten joku sammuttamaan savuavan sirkuksen raunioita.

Tää oli about 70% läppää ja turhautumista.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mulle käy vaikka Pena one more year, ei tää paskemmaksi voi muuttua, mutta tulisi edes niitä sirkushuveja rahan vastineeksi Nielikäinen-Hucko-Kautonen never forget.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraa suurempi. penat,sumot , päälliköt ja harrit eivät sitä ole.


Ulkomailta syytä hakea. Toistan, Nyt tarvitaan apua ulkomailta (Enkä tarkoita Södeä). P-Amerikka lienee ainoa paikka mistä joku voi tulla tämän amatööriseuran haastajaksi.
 

Rullakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraa suurempi. penat,sumot , päälliköt ja harrit eivät sitä ole.


Ulkomailta syytä hakea. Toistan, Nyt tarvitaan apua ulkomailta (Enkä tarkoita Södeä). P-Amerikka lienee ainoa paikka mistä joku voi tulla tämän amatööriseuran haastajaksi.
Suomen liiga on tosi taktinen. En usko amerikkalaisen pärjäävän luomukiekolla. Liian riskialtista
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
En ymmärrä ollenkaan tätä kiimaa Peltosta, Kuhtaa tai Söderholmia kohtaan. Kaikki ovat valmennusuransa alkutaipaleella. Tietysti näihin nimiin liittyy pitkän linjan IFK:laisuus ja sitä kautta faninäkökulmasta puhdas glorifiointi. Ajatuksena näiden valmentajien kotiinpaluu on tietysti kaunis, mutta jos Pikestä luovutaan niin itse panostaisin kokemukseen, mikäli sitä vain on saatavilla. Villet ja Kimmot saisivat minun puolestani kasvaa korkoa muualla ennen kuin IFK:ssa pääkäskijän paikkoja ottavat.

Joku jo edellä mainitsikin, että mikäli esimerkiksi Peltonen ryhtyisi seuraavaksi IFK:ta valmentamaan niin siitä saattaisi syntyä melko perverssi tilanne taustat huomioiden. Voiko tätä kuuluisaa "työrauhaa" olla liikaa? Ihan hyvä kysymys.
Kissa häntäänsä jne. mutta nyt ollaan tässä tilanteessa. Menisi oikeastaan myös vitutus-ketjuun, sillä nyt on käsillä tilanne jossa yksi ihminen ja hahmo on suurempi kuin seura. Miettikää ihan kuka tahansa muu hänen tilalleen. Lähtö olisi jo tullut 100% varmuudella.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En ymmärrä ollenkaan tätä kiimaa Peltosta, Kuhtaa tai Söderholmia kohtaan. Kaikki ovat valmennusuransa alkutaipaleella. Tietysti näihin nimiin liittyy pitkän linjan IFK:laisuus ja sitä kautta faninäkökulmasta puhdas glorifiointi. Ajatuksena näiden valmentajien kotiinpaluu on tietysti kaunis, mutta jos Pikestä luovutaan niin itse panostaisin kokemukseen, mikäli sitä vain on saatavilla. Villet ja Kimmot saisivat minun puolestani kasvaa korkoa muualla ennen kuin IFK:ssa pääkäskijän paikkoja ottavat.

Joku jo edellä mainitsikin, että mikäli esimerkiksi Peltonen ryhtyisi seuraavaksi IFK:ta valmentamaan niin siitä saattaisi syntyä melko perverssi tilanne taustat huomioiden. Voiko tätä kuuluisaa "työrauhaa" olla liikaa? Ihan hyvä kysymys.

Mikäli Peltonen on seuraava niin tietysti tukena ollaan ja hänen täytyy saada näyttää kykynsä ennen dumaamista. Ihan hyvin IFK voi menestyä vaikka Peltosella. Peli kehittyy ja laadukas valmennus on tärkeää, mutta tämä jääkiekko on vielä hyvin pitkälti pelaajien peli. Onnistunut valmennus luo pohjan ja mahdollisuuden menestykselle ja pelaajat joko sen hyödyntävät tai sitten eivät.
Senkin noita!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
No kuka kertoo kuka on se valmentaja kuka tuo todennäköisimmin menestystä? Onko jotain takuu henkilöä siihen?

Haluan antaa tähän vertailuna esimerkiksi Erkka Westerlundin joka ei ollut päässyt kertaakaan edes play-offeihin joukkueillaan kun tuli IFK:n valmentajaksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No kuka kertoo kuka on se valmentaja kuka tuo todennäköisimmin menestystä? Onko jotain takuu henkilöä siihen?

Haluan antaa tähän vertailuna esimerkiksi Erkka Westerlundin joka ei ollut päässyt kertaakaan edes play-offeihin joukkueillaan kun tuli IFK:n valmentajaksi.

Joku täysin kouliintunut ja kaikennähnyt. Sanoisin jopa että mielellään "ei IFK taustaa" ja uraa tehnyt.

Huumorivastuksia ei oteta vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kissa häntäänsä jne. mutta nyt ollaan tässä tilanteessa. Menisi oikeastaan myös vitutus-ketjuun, sillä nyt on käsillä tilanne jossa yksi ihminen ja hahmo on suurempi kuin seura. Miettikää ihan kuka tahansa muu hänen tilalleen. Lähtö olisi jo tullut 100% varmuudella.
Tuo aiempi kirjoitus oli itseasiassa erinomainen. Rohkea jopa, kun ei meidän yhteisössä aina katsota hyvällä, jos ''omien legendojen mehustelua'' kyseenalaistaa. Tosi on, ei pitäisi päävalmentajaa palkatessa painaa mikään omapoika -status, vaan puhtaasti ammattitaito. Hienoa jos ex-pelaajia voidaan rekrytä, mutta ensin pitää punnita puhtaasti ammattitaito / osaaminen.

Rekryjen ''sisäsiittoisuus'' on ollut IFK:ssa koko organisaation kantava teema läpi historian, kun katsoo IFK Hockeyn hallituksesta --> Sihteeriin asti nuo työntekijät. Ja mikä on ollut urheilullinen tulos? Täällä IFK:ssa ei kanadamaljakaan voita kanadamaljaa.

Se miksi itse orastavasti alunperin tykkäsin tästä valmennus-trion palkkauksesta, oli se että Peltonen ja Murphy eivät olleet ''turvallisia valintoja'' jostain vanhoista Liigakoutseista, vaan paperilla tuo duo oli kuitenkin tätä tulevaa modernia valmentajakuntaa.

Mutta harmi vaan että Peltosella ei ollut mestaruuksia alla päävalmentajana, kuten esim. Stögöllä oli useammasta sarjasta ennen IFK:ta. Sen takia tuon valmennusryhmän palkkaaminen oli selkeä riski. Kaiken muun väittäminen on itsensä kusettamista. Mahdollisuus myös? Kyllä. Enemmän riskin puolella silti.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Tero Lehterä, pimpelipom !
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu mutta Kai Suikkanen istuisi tässä kohtaa kuin nyrkki silmään HIFK ahdinkoa helpottamaan. Siinä on kunnon äijämäinen mies. Juuri sitä mitä lääkäri määrää. Loppukauden soppari kouraan ja ensi kaudeksi pidempiaikainen ratkaisu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös