Vain elämää – viihdeohjelma

  • 570 622
  • 3 127

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Paula Vesala on aivan pirun lahjakas ja musikaalinen tapaus.
Olen jo monta vuotta ollut tätä mieltä. Vesala on varmaan aina hiukan leimattu PopStarssiin (niin, oli sekin siellä, kuten myös PMMPn mika ja Jenni Vartiainen!) ja PMMP:n alkutaipaleeseen, rusketusraidat etc. PMMPlläkin on lopulta tosi monipuolista materiaalia. Mahtavasti Vesala vetää poppia, rokkia, räppiäkin.. ja hyvä sanoittajakin vielä!
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Vesala on varmaan aina hiukan leimattu PopStarssiin (niin, oli sekin siellä, kuten myös PMMPn mika ja Jenni Vartiainen!) ja PMMP:n alkutaipaleeseen, rusketusraidat etc.

Tämä on ihan totta ja validi mielipide, jos eletään vuotta 2004. Vuonna 2005 julkaistun Kovemmat kädet-albumin ja sitä seuranneen tuotannon jälkeen edellä mainittu muistelo ei ole enää kovin relevanttia. Ei siis millään pahalla tietenkään.

Vartiaisesta muuten ihan hyvä HS:n NYT:ssä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taas kerran Paula V. hoiti himaan illan parhaan esityksen. Perässä tuli sitten Toni W.

Keskimäärin tuo kaksikko on jatkuvasti ollut iltojen vahvimmat esiintyjät.

Oli joka tapauksessa tuo Elan ilta parannusta huomattavasti Jenniin nähden. Sopivan energistä ja välillä muutakin kuin alakuloista synkistelyä. Edelmannille pisteet repeilystä. Saa siitäkin kaverista muutakin kuin haudanvakavuutta esiin. Se on jokseenkin tylsää, kun kaverilla on kuitenkin myös komediallisisa lahjoja.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Paula Vesala on aivan pirun lahjakas ja musikaalinen tapaus.

Eiköhän nuo sibisläiset tuppaa sitä olemaan. Aika hassu on tämä edelleen joillain elävä julkinen imago jostain mitäänosaamattomasta tuotteesta, joka ei edes tee omia biisejään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän nuo sibisläiset tuppaa sitä olemaan. Aika hassu on tämä edelleen joillain elävä julkinen imago jostain mitäänosaamattomasta tuotteesta, joka ei edes tee omia biisejään.
Niin no sävellykset PMMP:lla oli Sjöroosin käsialaa, kuten tiedämme. Sanoitukset pääasiassa Paula Vesalan työtä. En sinänsä ihmettelisi, vaikka Paulasta olisi sävellyshommiinkin, mutta sen näyttää aika. Olen ymmärtänyt, että jonkinlainen soololevy olisi tulossa lähivuosina, joten josko vaikka hänen omia sävellyksiään olisi tiedossa. Samaten en voi olla ajattelematta, että josko meininki olisi jossain määrin samantapaista kuin siinä Apulanta-versioinnissa. Paulahan siinä sanoi hankkineensa ne laitteet kuukausi pari takaperin, tuskin ihan huvikseen, eli jotain on kehitteillä.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Ei kiinnosta/En seuraa. Otsikot näkee haluamattakin ja duunissa joutuu kuuntelemaan juttuja parhaista itkuista.
Tosin jos itseäni kiinnostava artisti olisi ohjelmassa, niin voisin ehkä jopa ne pätkät katsella.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Vartiaisesta muuten ihan hyvä HS:n NYT:ssä.

Samaa mieltä tuon jutun kanssa Vartiaisen panoksesta ja lisäisin mukaan listalle myös iso-paulan. Kokonaisuutena olen kuitenkin ollut tyytyväinen kauteen, mielestäni on ihan luonnollista että porukkaan mahtuu sekä pettymyksiä, että positiivisia yllättäjiä, kuten Vesala ja Elastinen.
 

Ralph

Jäsen
Seiskan mukaan Sanni tai Janna on tulevalla tuotantokaudella mukana. En usko, en jaksa tarkistaa, mutta onko kumpikaan tehnyt edes kahta levyä vielä? Ei sinne tuollaisia lyhyenajan tähdenlentoja oteta vaan vähintään kolmen levyn pidempiaikaisia artisteja.

Hector ja Suvi Teräsniska lienevät jo varmoja. Ovat juuri oikeanlaiset artistit, mutta toisaalta itse en tykkää Hectorista ohjelmassa. On toki todella hieno laulaja ja lauluntekijä, mutta en tahdo kenenkään pellen laulavan hänen upeita kappaleitaan paskalla versiollaan.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulevan kauden esiintyjäksi on myös heitetty Antti Tuisku, jos saisivat vielä Laura Voutilaisen, niin hoituisi nuo iki-inhokit kertarysäyksellä pois, kuten tanssiohjelmassa taannoin. Kolmas kausi oli mielestäni hyvät esitykset kautta linjan ja Paula Vesala yllätti todella positiivisesti. Itse odotin eniten Toni Wirtasen vetoja, eikä tarvinnut pettyä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bongasin Facebookista jonkun linkittämän "uutisen", jonka mukaan uudella kaudella olisi mukana Jare tai VilleGalle, Antti Tuisku, Maija Vilkkumaa, Viki Rosti ja Hector. Saattoi joku unohtuakin. En lähde kyseenalaistamaan kenenkään muun, kuin Hectorin mahdollista osallistumista, koska hän on tuosta porukasta ainut jota todella arvostan muusikkona. Toivottavasti Seiska on väärässä, mutta jos ei ole, niin olisit Heikki voinut jättää osallistumattakin.

Onhan se ihan selvää, että Suomen kokoisessa maassa ei riitä nimiräppäreitä moneen kauteen. Tiputus on kuitenkin melkoinen, jos jompi kumpi JVG:n kaksikosta tuolla tulevalla kaudella patsastelee.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
En tiedä onko jo mainittu mutta kyllähän Hectorin ohella J.Karjalainen olisi kohtuullisen kova nimi sekä tulkitsijana että tulkittavana.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä tuolta räp-osastolta esim. Asa tai Paleface olisi ollut huomattavasti parempia vaihtoehtoja, molemmilla kuitenkin jo verrattain pitkä ura takana. Eri asia on tietysti onko kummallakaan halukkuutta lähteä tälläiseen ohjelmaan. Luulen kyllä, että ainakin Palefacea on jossain kohtaa kysytty. Voisi noita nyt muitakin räpäytys-skenen tyyppejä olla, joilla olisi vähän mittavampi ura kuin jollain Jarella ja VilleGallella, jotka nyt muutenkin vaikuttaa lähinnä huonolta läpältä ihan sen perusteella mitä olen muutaman täysin tyhjänpäiväisen riimittelyn heiltä kuullut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eri asia on tietysti onko kummallakaan halukkuutta lähteä tälläiseen ohjelmaan.

Molemmat vaikuttavat ainakin mun mielestä sellaisilta ihmisiltä, ettei Vain Elämään tapainen rinkirunkkaaminen voisi vähempää kiinnostaa. Ja toisaalta JVG on nykypäivänä massojen keskuudessa aika hyvin tunnettu ja tiedetty, kun taas Paleface ei niinkään ja Asa ei varsinkaan. Tuotanto on tämän varmaankin ottanut huomioon.

En suuremmin välitä Cheekistä enkä Elastisesta, mutta kyllähän he sentään osaavat hommansa. JVG:n kaksikko taas vaikuttaa räppitaidoiltaan hyvinkin vajaavaiselta, toki tämä on vain yhden kuuntelijan mielipide.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En minäkään välitä kummankaan musiikista tippaakaan, mutta molemmat on kuitenkin jo aika jermuja alallaan ja materiaalia on kertynyt useiden vuosien ajalta. Puhutaan kuitenkin ihan eri kalibeerin tapauksista kuin nämä kaksi pälliä. No, ihan miten vaan jos tuo kokoonpano koostuu täällä mainituista muusikoista, niin jää varmasti katsomatta. Ei löydy oikein mitään tarttumapintaa musiikkinsa, joten tarinat niiden takana ja luikauttelut on yhtä tyhjän kanssa.
 

Ralph

Jäsen
Tämän uutinen sai minut taas kuuntelemaan paljon Hectoria. Tiedän, ikäiselleni se ei ole normaalia, että kuunnellaan Hectoria, mutta minua ei vittu kiinnosta mielipiteet asiasta.

Kävin läpi Harman pitkää tuotantoa ja valitsin valmiiksi kuusi kappaletta, jotka häneltä voitaisiin esittää:
- Yhtenä iltana
- Kuinka voit väittää
- Ake, Make, Pera ja mä
- Olen hautasmaa
- Koko hela maailma
- Palkkasoturi (tätä pohdin, että toisaalta en halua kuulla ja toisaalta haluan, päätyen siihen että tahdon kuulla joltain järkevältä esittäjältä)

Sen sijaan sellaiset kultakimpaleet kuin Lumi teki enkelin eteiseen, Hannikaisen baari, Kuunnellaan vain taivasta, Kun rakkaus saapuu kaupunkiin ja Mandoliinimies, nuo ovat sellaisia huippukappaleita joista en halua paskoja radiosuomipop-versioita. Janna laulamassa Lumi teki enkelin eteiseen tai Antti Tuiskun Kuunnellaan vain taivasta, itkettää jo valmiiksi. Samaa tasoa kuin Elastisen Naurava kulkuri.

Mutta sellainen funtsinta vielä, että onko Hectorilla yhtään sellaista kappaletta joka sopisi räp-coveriin? Mukana on kuitenkin joku räppäri ja oli se Jare Brand, Ville Galle tai kuka tahansa, mistä kappaleesta ja millaisen version aikoo tehdä? Kova on homma, ettei saa Hectorin musiikkia arvostavien vihoja niskaansa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin läpi Harman pitkää tuotantoa ja valitsin valmiiksi kuusi kappaletta, jotka häneltä voitaisiin esittää...

Mullakin on Hectorin suhteen hyvin ristiriitainen olo, joka johtuu siitä, että hän on noista spekuloiduista artisteista ainoa jota todella arvostan muusikkona ja jolla on useita biisejä jotka ovat mulle jollain tasolla henkilökohtaisia, enkä välttämättä haluaisi niistä kuulla jonkun anttituiskun tai jarejavillegallen versiota. Toisaalta Hector ansaitsee kyllä kaiken lisäjulkisuuden, jota Vain Elämään myötä tulisi varmasti reippaalla kädellä.

Ihan hyvän listauksen olit hahmotellut. Lisäisin tähän kuitenkin uudehkoa Hectoria biisin verran, koska olen aivan satavarma, että Tavallinen suomalainen mies tullaan jonkun toimesta coveroimaan.
 

Ralph

Jäsen
Lisäisin tähän kuitenkin uudehkoa Hectoria biisin verran, koska olen aivan satavarma, että Tavallinen suomalainen mies tullaan jonkun toimesta coveroimaan.
Sen unohdinkin mainita, että tuon duo-kappaleen Hector valinnee uudelta levyltään. Tavallinen suomalainen mies, mielestäni tuo menisi duo-kappaleesta. Aika harvassa on Hectorilla sellaiset, esimerkiksi Jos sä tahdot niin, mutta siitä on tehty jo tunnettu versio.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

En suuremmin välitä Cheekistä enkä Elastisesta, mutta kyllähän he sentään osaavat hommansa. JVG:n kaksikko taas vaikuttaa räppitaidoiltaan hyvinkin vajaavaiselta, toki tämä on vain yhden kuuntelijan mielipide.

Minä jäin tämän edelliskauden jäljiltä pohtimaan, että miksi Elastinen on "vain" räppäri, hän vaikuttaa musiikillisesti erittäin lahjakkaalta ja voisi olla paljon muutakin....
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mutta sellainen funtsinta vielä, että onko Hectorilla yhtään sellaista kappaletta joka sopisi räp-coveriin?

Ekana tuli mieleen "Ota yhteyttä apinaan". :)
En tiedä miksi. Joku oikeasti musiikkia osaava voisi kommentoida, että taittuisko sovituksellisesti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta sellainen funtsinta vielä, että onko Hectorilla yhtään sellaista kappaletta joka sopisi räp-coveriin?
Hectorin "Stadi"-biisiä ainakin on käytetty jossain vanhassa räppibiisissä.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mutta sellainen funtsinta vielä, että onko Hectorilla yhtään sellaista kappaletta joka sopisi räp-coveriin?
"Yhtenä iltana" olisi ainakin helppo pohjamateriaali - siis työstää kipale samalla kaavalla kuin Elastinen teki version Vesalan "Oo siellä jossain mun"-biisistä. Säkeistöihin räppiosuudet ja kertosäe totutusti joko samana kuin originaalissa, tai sitten kertosäkeen Hectorin rivien perään räppärin oma lause.

"Koko hela maailma" kääntyisi jokseenkin luontevasti "Naurava kulkuri"-tyyliseksi ilotteluksi. Toivottavasti käyttäisivät mielikuvitusta ja koko tuotantoa hyväkseen, onhan Hectorilla materiaalia, josta leikellä sämplejä...
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei oikein kiinnosta. Katsoin ohjelmaa ensimmäistä kertaa viimeisellä kaudella. Suhtauduin skeptisesti tähän "lauletaan toisten biisejä ja itketään" -konseptiin olettaen, että sillä tavalla ohjelma pääsisi iloisesti yllättämään. Ei päässyt. Tokihan siellä oli hyviä sovituksia joukossa ja Paula Vesala osoittautui viimeistään tuon ohjelman aikana äärimmäisen taitavaksi laulajaksi.

Mutta kyllä tuo kyyneleiden jahtaaminen jaksoi vituttaa. Ei koskettanut. Vaimo tuntui pitävän ohjelmasta hieman enemmän, itse odotin lähinnä että loppuis.

Se ärsytti myös, että PMMP:n tuotannon esittämisen yhteydessä korostettiin niin kovasti Paula Vesalan biisinkirjoitusta, vaikka todellisuudessahan kyse on vain teksteistä. Tietääkseni suurinpiirtein kaikki PMMP:n kappaleet on säveltänyt Jori Sjöroos. Ja ne tekstit on kuitenkin aina toissijaisia, olkoonkin että varmaan suomenkielisessä musiikissa niiden osuus on ylikorostunut.

Joo, ei kiinnosta tulevakaan kausi, mutta eiköhän vaimon kanssa ole vähän pakko sitäkin katsoa. Tulen sitten tänne itkemään.

edit. typo
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se ärsytti myös, että PMMP:n tuotannon esittämisen yhteydessä korostettiin niin kovasti Paula Vesalan biisinkirjoitusta, vaikka todellisuudessahan kyse on vain teksteistä. Tietääkseni suurinpiirtein kaikki PMMP:n kappaleet on säveltänyt Jori Sjöroos. Ja ne tekstit on kuitenkin aina toissijaisia, olkoonkin että varmaan suomenkielisessä musiikissa niiden osuus on ylikorostunut.
Kieltämättä. Toisaalta tuolla oli sellaisiakin hahmoja kuin V-M Loiri, Paula Koivuniemi ja Samuli Edelmann, jotka eivät ole tehneet biisiensä eteen edes sen vertaa, ainakaan tietääkseni, jos nyt jotain poikkeuksia mahtuisikin sekaan. Jenni Vartiainen suunnilleen Paula Vesalan tapainen, tosin ei itse tee sanoituksiaan, mutta on osallistunut säveltämiseen. Toni Wirtanen ja Elastinen nyt oli ainoat tuossa sakissa joiden voidaan sanoa tekevän kokonaisvaltaisemmin musiikkiaan, mutta tuo nyt on ollut koko sarjan linjassa, että seassa on ihmisiä jotka lähinnä tulkitsevat toisten tekemiä biisejä sanoituksineen. Näin myös varmasti jatkossa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olet täysin oikeassa. Sikäli nostin turhaan esille juuri Paula Vesalan. Lähinnä kai siksi tein niin, että hänen kohdallaan tuosta biisintekemisestä ehkä eniten puhuttiin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta siitä ei tosiaan pääse yli eikä ympäri, että Jori Sjöroosin sävellykset on todella iso osa PMMP:n viehätystä. Olen jotenkin saanut Sjöroosista sellaisen vaikutelman aina, ettei niin halua pitää itsestään meteliä ja lavallekin PMMP:n kanssa on astellut aniharvoin. Ilmeisen vaatimaton tyyppi, mutta säveltaju on kyllä ilmiömäinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös