Vaasan Sport 2014–2015 – vihdoin Liigassa

  • 103 107
  • 257

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko porukalla tietoa koska kausikortit olisi mahdollisesti tulossa? Reilun parin viikon päästä jo pelataan ja ei kai tässä nyt sentään harjoituspeleihin joudu erikseen lippuja hankkimaan.

Miksei joutuisi? Näinhän se oli viime vuonnakin. Lukkoa vastaan joku 9 euroa, joka toki meni hyväntekeväisyyteen ja Vaasa Cup 10-15 euroa. Kai näistäkin jotain voittoa yritetään repiä... Vai onko tilanne muuttunut nyt kun ollaan liigassa?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miksei joutuisi? Näinhän se oli viime vuonnakin. Lukkoa vastaan joku 9 euroa, joka toki meni hyväntekeväisyyteen ja Vaasa Cup 10-15 euroa. Kai näistäkin jotain voittoa yritetään repiä... Vai onko tilanne muuttunut nyt kun ollaan liigassa?

Muilla liigaseuroilla on ollut ainakin tapana se, että kausarilla pääsee ilmaiseksi harjoituspeleihin, mutta ehkä Vaasassa luotetaan siihen, että uusi sarja saa jengin maksamaan harkkahöntsiinkin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Muilla liigaseuroilla on ollut ainakin tapana se, että kausarilla pääsee ilmaiseksi harjoituspeleihin, mutta ehkä Vaasassa luotetaan siihen, että uusi sarja saa jengin maksamaan harkkahöntsiinkin.

Vaasassa ei ole koskaan päässyt kausikortilla harjoitusotteluun. Yksi syy on se, että ne postitetaan noin viikkoa ennen kauden alkua.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaasassa ei ole koskaan päässyt kausikortilla harjoitusotteluun. Yksi syy on se, että ne postitetaan noin viikkoa ennen kauden alkua.

Bluesilla on parina viime kautena myös jäänyt kausarien postittaminen ihan sarjan kynnykselle, mutta juuri siksi kausarin jo ostaneet ovat saaneet postitse ilmaisliput harkkapeleihin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksei joutuisi? Näinhän se oli viime vuonnakin. Lukkoa vastaan joku 9 euroa, joka toki meni hyväntekeväisyyteen ja Vaasa Cup 10-15 euroa. Kai näistäkin jotain voittoa yritetään repiä... Vai onko tilanne muuttunut nyt kun ollaan liigassa?

Viime vuonna pääsi ensimmäiseen peliin. Lukko pelihän olikin sitten joku hyväntekeväisyysottelu ja Vaasa Cupissa lippuun sisältyi muidenkin joukkueiden pelit.

Onhan se nyt vähän typerästi suunniteltu, jos joutuu vielä höntsistäkin maksamaan, kun kausikortti oli jo RA alennuksellakin selvästi liigaseuroista kallein.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Täytyy korjata omia sanoja sen verran, että toissa kaudella tai sitä edellisellä taisi Vaasa Cup kuulua kausikorttiin mukaan. Mun mielestä ihan oikein, että kaikki mahdollinen rahastetaan, varsinkin nyt, kun otettiin seuraava askel. Ymmärrän toki opiskelijat jne ja Sport voisi toki jotenkin heidän suhteen tehdä poikkeuksen, vaikka varmasti menisi vaikeeksi tutkia, kellä kausikortti, jota ei postitettu mutta opiskelija.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Täytyy korjata omia sanoja sen verran, että toissa kaudella tai sitä edellisellä taisi Vaasa Cup kuulua kausikorttiin mukaan. Mun mielestä ihan oikein, että kaikki mahdollinen rahastetaan, varsinkin nyt, kun otettiin seuraava askel. Ymmärrän toki opiskelijat jne ja Sport voisi toki jotenkin heidän suhteen tehdä poikkeuksen, vaikka varmasti menisi vaikeeksi tutkia, kellä kausikortti, jota ei postitettu mutta opiskelija.

Eihän opiskelijat saa kausikortista mitään alennusta (taas joku Sportin ihme logiikka), joten aika vaikea tuota on tarkistaa ja ihan pelleilyksihän se menisikin, jos vain osa korttilaisista pääsisi sisään.

Viime vuoden Björklöven pelissä oli korttilaisten nimet portilla, josta pääsi sitten sisään, jos oli nimi listalla. Osa porukasta oli tuolloin jo saanut korttinsa, joten toivottavasti tulee tänäkin kautena ennen 1. peliä. Ei pitäisi olla kovinkaan kova työ, kun aikaakin on ollut runsaasti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ahaa! En tiennytkään, että opiskelijat ei saa alennuksia. Itse en ole koskaan osannut ajatella, että "säästäisin" jotain saamalla seuralta jotain ilmaiseksi. En koe itseäni poro porvariksi, mutta olen aina maksanut mielläni kaikki "velvoitteet" sen enempiä kyselemättä. Kaikki hillot kolisee seuran kassaan kuitenkin ja he toteuttavat sillä sitä, mistä maksan.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Noniin poijaat, Suomen kesä näyttää vielä parhaita puoliaan ainakin täällä länsirannikon helmessä, mutta "meidän kloppeja" kutsuu jo taas ensi viikon keskiviikkona ekat jäätreenit. Joukkue ilmeisesti kokoontuu Vaasaan jo maanantaina 28.7 ja ohjelmassa on luultavasti jotain joukkuehenkeä nostattavaa hubaa jätkille. Ja eipä tässä ole ekaan harkkapeliinkään kuin alta kaksi viikkoa aikaa, ai että odotan vesi kielellä sitäkin.

Muutamia huomioita kevään ja kesän ajalta jatkiksen eri ketjuista bongailtuna. Yleinen mielipidehän on selkeästi se, että Valtonen on liigahistorian paskin valmentaja ja Sportin rosteri on häpeäksi Liigalle. Tämä on varmaan tullut jo moneen kertaan kaikille meille vaasalaiskannattajille selväksi. Ja tämänkin viestin takia joku tulee tännekin vielä aiheesta itkemään. Omasta puolestani, aivan sama. Omasta mielestäni täällä jatkiksessa Mestiksen puolella oli huomattavasti tasokkaampia kirjoittajia. Liigan ketjuissa huomaa valitettavan usein sen, että osa porukasta on aivan kassalla eikä jutuissa ole mitään realismia. Trollailua on aivan käsittämätön määrä sekä kykyä nähdä paskassa timantti. Joidenkin puusilmäisyys on ihan erotuomaritasoa. No se siitä.

Yksi hauska yksityiskohta. Onko joku muu huomannut, että meidän ulkkareita ei pidetä juuri minään? Varsinkin Tessieriä, jonka itse uskon olevan kova tekijä, on ylenkatsottu todella paljon. Jos johonkin muuhun joukkueeseen tulee AHL:ssä tahkonnut kaveri sisään, niin se on välittömästi erinomainen haku ja pistepotentiaalia on kuuhun asti. Meidän jätkät taas on "katsomattomia kortteja" tai "täysiä arpoja", koska mestis-joukkue ja kabinetti. Eikä Valtosen pelitapakaan (jota ei ole) ainakaan yhtään auta joukkuetta.

Toivossa on hyvä elää, ja itse ainakin toivon ja tottakai uskonkin, että Sport tulee yllättämään aika monet vielä housut kintuissa. Epävarmoina tekijöinä itse pidän kieltämättä Tomekia ja meidän veskariosastoa (tällä hetkellä). Siksi toivonkin, että sieltä vielä löytyisi ihan tasokas kakkosmies, jonka voi heittää tuleen jos Toivosen taso ei riitä. Puolustukseen olen ihan tyytyväinen, vaikka sieltä edelleen puuttuukin se pistetehtailuun kykenevä kiekollinen leaderi. Hyökkäykseen joku Liigassa jo tasonsa osoittanut voimahyökkääjä olisi mukava saada. Mutta näillä mennään tässä vaiheessa, sanoi Virmasen Masakin.

Henkilökohtaisesti odotan paljon seuraavilta pelaajilta:

Eetu Heikkinen, pystyykö nousemaan lähellekään samaan arvoon mitä viime kaudella?
Lassi Kokkala, joko nyt olisi Lassin aika todistaa kykynsä liigatason sentterinä?
Joonas Valkonen, kokoa ja näköä riittää mutta onko pujottelukeppiä kummempi?
Damien Fleury, maalivainua pitäisi löytyä, mutta löytyykö maalijyvä? Näkeekö kevättä Sportissa?
Teemu Tallberg, missä roolissa pelaa? Riittääkö taso Liigassa voimahyökkääjäksi?

Heitetään loppuun vielä pieni leikkimielinen ennustus: tulevan kauden aikana tullaan jatkiksella ottamaan monta kertaa yhtään erityisesti Ilves- ja KalPa-fanien kanssa. Patafanien kanssa pientä nälvimistä ja sapelien kalistelua, mutta porilaisten kanssa tullaan huomattavasti paremmin toimeen mitä edellämainittujen.

Hyvää joulun (eli pelien) odotuksen jatkoa kaikille palstaveljille tasapuolisesti!
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kyllä itse näen Tessierin ennaakkon ajatellen hyvänä sentterinä. AHL ihan ok kausia ja Röglessä nätit pisteet. Mielellään olisin nähnyt Tessierin Ilveksessä kakkosentterinä. Lähtökohtaisesti kuitenkin hyvä hankinta Sportille, mutta Tessierin harteilla lepää aika helvetin paljon.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Minä en usko siihen, että Ilvesfanien ja Sportin vastaavien välille suurta naljailua syntyy, kun pelit alkaa.
Nyt pientä voi olla, mutta kohtahan alkaa pelit ja joukkueet pelaavat samassa sarjassa. Se on aika helppoa katsoa paremmuus ... kunnioitetaan tulosta.
Ilveksen ja Tapparan välilläkin isoimmat faniväännöt on silloin, kun joukkueita vasta kasataan ja odotukset on ylimitoitettuja. Toisaalta toiveikasta uhoa ja toisaalta taas pientä pelkoa.
Itse aion ainakin kehua jopa Tomek Valtosta, jos aihetta ilmenee ;)
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä itse näen Tessierin ennaakkon ajatellen hyvänä sentterinä. AHL ihan ok kausia ja Röglessä nätit pisteet. Mielellään olisin nähnyt Tessierin Ilveksessä kakkosentterinä. Lähtökohtaisesti kuitenkin hyvä hankinta Sportille, mutta Tessierin harteilla lepää aika helvetin paljon.
Tästä olen täsmälleen samaa mieltä. Kaverin harteille kasataan kyllä ihan helvetisti odotuksia ja toiveita. Pelkäänkin, että alkukaudesta Tessier voi olla Sportille kuin itse messias, mutta peliaika ja työmäärä vaatii jossain kohtaa veronsa ja taso laskee kuin lehmän häntä. Tämän takia niitä ratkaisijoita pitäisi löytyä muistakin, ja juuri tästä syystä odotan esim. Kokkalalta paljon.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kyllä Tesie on mun silmissä rehti ykköskorin äijä, samoin Flööri.

Kiva nähdä, jos ens viikolla jatkuu nää +30 helteet, ottaako jätkät märkäpuvut ja snorkkelit jäille mukaan. On muuten kovilla jäähdytyskoneisto ja putket. Pitääpä käydä vähän vakoilemassa kujeita ens viikolla.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Yksi mielenkiintoinen seuraamisen aihe on se miten meidän isokokoinen puolustus pärjää nopeita hyökkääjiä vastaan, kun tulee isommat hyökkäys-/puolustusalueet ja hybridipitkät. Pakisto on toki kasattu puolustuspää edellä, mutta täytyy myös toivoa, että liikkuvuustreenit ovat purreet.

Pakiston kiekollisuus on vielä tätäkin isompi kysymysmerkki. Wysopalin try-out katsottaneen loppuun ennenkuin päätöksiä kiekollisen ykköspakin suhteen tehdään. Siellä olisi nyt Kauppinen vapaana ja menisi meidän pakistoon kyllä täydellisesti. Saa nähdä onko vapaana vielä elokuun lopulla.

Maalivahtipuolelle tullee nuori kakkonen, josta yritetään leipoa ykköstä tuleville kausille. Tämäkin asia saisi ratketa pikimmiten, koska onhan tätäkin nyt jo jahkailtu.

Hyökkäyksen osalta paljon riippuu siitä, miten maalintekijät onnistuvat. Fleury, Kivimäki ja Bertrand eivät ole paperilla kovinkaan varmalta kuulostava kolmikko, mutta potentiaalia löytyy. Jokaiselle ainakin on tarjolla hyvä sentteri ja en usko Sportin menestyksen jäävän ainakaan keskikaistan pelaajista kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mä luulen, että kakkoskassari on ns väsytyksessä, eli yritetään jotain tosi kovaa kakkosta, jolla kuvioita muualle ja jos ei natsaaa, tänne halvemmalla. Esim joku KHL-tyrkky. Onko väsytystaktiikka oikea, onkin eri asia, kuten on monta kertaa ennenkin tullut todettua.

Mä uskon kyllä, että meillä on ihan riittämiin tulivoimaa, vaikka saahan sitä aina enemmänkin olla. Uskon kyllä ihan oikeasti, että Sampan ruoska tulee nostamaan miehen ensimmäistä kertaa Liigakartalle isosti. En ihmettelisi yhtään +15 kihausta. Itseluottamus on viime kaudesta korkealla, kotikaupunki ja fiilis käsinkosketeltavan hyvä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mä luulen, että kakkoskassari on ns väsytyksessä, eli yritetään jotain tosi kovaa kakkosta, jolla kuvioita muualle ja jos ei natsaaa, tänne halvemmalla. Esim joku KHL-tyrkky. Onko väsytystaktiikka oikea, onkin eri asia, kuten on monta kertaa ennenkin tullut todettua.

Tuon tasoinen maalivahti olisi jo uusi ykkönen. Toivonen on hankittu lähtökohtaisesti ykköseksi ja palkka on varmasti sen mukainen. Kahteen isopalkkaiseen maalivahtiin ei ole järkeä panostaa pienellä budjetilla.
 

Bacon

Jäsen
Hei Vaasa ja sen kannattajat! Tulen rauhassa. Kiva saada uusi joukkue tähän sarjaan, vaikka KooKoota enemmän toivoinkin niin meneehän tämä näinkin. Hommasitte kuitenkin pelaajan, joka kiinnostaa täällä päin maailmaa suuresti. Nimittäin Damien Fleuryn. Hän on kuitenkin monissa MM-kisoissa jäänyt mieleen pirteällä pelillään ja onkin helkkarin hienoa nähdä mies pelaamassa tässä sarjassa. En olisi laittanut pahakseni, vaikka olisi tännekin päätynyt. Varmasti tulen seuraamaan kaverin otteita jonkin verran.

Toivosesta pystyn antamaan sen verran tietoa, ettei hän ihan tunari ollut SaiPan maalilla ne pelit mitä pelasi. Jäi vähän kaivelemaan, ettei miehelle annettu mahdollisuutta pelata säälipoffeissa. Ihan pätevä kaveri siellä teidän maalia vartioi.

Ja se teidän kannatuskulttuuri on aika jees. Voin vaan kuvitella, mikä siellä on meno, kun ensimmäissä liigapelissä kiekko putoaa ensimmäisen kerran jäälle. Niitä hetkiä on kuitenkin taidettu muutama hassu vuosi odottaa.

Eipä siinä, halusin ilmoittautua täällä ja nyt on kieli vähän ruskea. Toivotaan tasaväkisiä otteluita, jotka SaiPa sitten lopulta vie.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tuon tasoinen maalivahti olisi jo uusi ykkönen. Toivonen on hankittu lähtökohtaisesti ykköseksi ja palkka on varmasti sen mukainen. Kahteen isopalkkaiseen maalivahtiin ei ole järkeä panostaa pienellä budjetilla.

Tarkotin näitä työnimenä Ville Hostikoita. Onhan hänkin kokeillut KHL:ää, eikä tuskin ole kovin kallis. Hän nyt silti edelleen pelkkä työnimi. Kyllä KHLään kelpaa hieman heikommankin statuksen omaavat maalivahdit. Moni on valmis uhraamaan palkkaansakin, kunhan saisi vaan jalan ovenrakoon. Tätä hain.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tarkotin näitä työnimenä Ville Hostikoita. Onhan hänkin kokeillut KHL:ää, eikä tuskin ole kovin kallis. Hän nyt silti edelleen pelkkä työnimi. Kyllä KHLään kelpaa hieman heikommankin statuksen omaavat maalivahdit. Moni on valmis uhraamaan palkkaansakin, kunhan saisi vaan jalan ovenrakoon. Tätä hain.

Mika Järvinen taitaa olla vielä markkinoilla etsimässä työpaikkaa. Jos Sport haluaa kunnon kassarikaksikon niin ei muuta kuin sponsorien taskuille ja Järä Vaasaan. Järvinen/Toivonen tandemi olisi omasta mielestäni hyvä ja luotettava vaikka pelit menisivätkin 50/50. Itse vain pahoin pelkään, että jos ja kun Sport lähtee Toivonen ykkösenä kauteen niin joudutte molarin etsintään jo ennen Joulukuuta.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tarkotin näitä työnimenä Ville Hostikoita. Onhan hänkin kokeillut KHL:ää, eikä tuskin ole kovin kallis. Hän nyt silti edelleen pelkkä työnimi. Kyllä KHLään kelpaa hieman heikommankin statuksen omaavat maalivahdit. Moni on valmis uhraamaan palkkaansakin, kunhan saisi vaan jalan ovenrakoon. Tätä hain.

Ei sinne KHL:ään ihan kuka tahansa tusinamolari kelpaa. Hostikalla oli ihan hyvä kausi alla ennen hänen lyhyttä KHL visiittiään, mutta nyt saa olla tyytyväinen, jos ylipäätään joku liigajoukkue hänet haluaa. Muutenkin nämä koodinimi Hostikat ovat sitä tasoa, jotka on helppo kiinnittää kohtuullisesti vastuuta saavaksi kakkosvahdiksi.

Vaikea sanoa, kun tarkkaan ei tiedetä minkälaista maalivahtia Sport edes etsii, mutta itse olen ajatellut, että kyseessä olisi juuri sellainen maalivahti, jolle olisi jo hyvä saavutus saada Liigasta pelipaikka.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Mika Järvinen taitaa olla vielä markkinoilla etsimässä työpaikkaa. Jos Sport haluaa kunnon kassarikaksikon niin ei muuta kuin sponsorien taskuille ja Järä Vaasaan. Järvinen/Toivonen tandemi olisi omasta mielestäni hyvä ja luotettava vaikka pelit menisivätkin 50/50. Itse vain pahoin pelkään, että jos ja kun Sport lähtee Toivonen ykkösenä kauteen niin joudutte molarin etsintään jo ennen Joulukuuta.

Joudun allekirjoittamaan tämän täysin. Kaikista kysymysmerkeistä suurin Sportissa on tällä hetkellä Toivonen. Esim. mainittu Järvinen olisi jättipotti tuossa vertailussa. Mutta Toivosen pelit viime ajoilta ovat kieltämättä näkemättä.

Jos rahat ovat vähissä, niin hakisin Mestiksestä jonkun lupaavan sitten.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muilla liigaseuroilla on ollut ainakin tapana se, että kausarilla pääsee ilmaiseksi harjoituspeleihin, mutta ehkä Vaasassa luotetaan siihen, että uusi sarja saa jengin maksamaan harkkahöntsiinkin.

Voi olla että on yleistäkin liiga jengien suhteen tuo muttei koske ainakaan HIFK:n harjoitusotteluita. Ainakaan sinä aikana kun olen omistanut kausikortin vuodesta 1995 en ole päässyt ilmaiseksi harjoitusotteluihin HIFK:n kausarilla. Alennuksen tosin olen saanut viime vuosina mutta ilmaiseksi ei HIFK:n kausikortilla pääse harjoitusotteluihin.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime vuonna pääsi ensimmäiseen peliin. Lukko pelihän olikin sitten joku hyväntekeväisyysottelu ja Vaasa Cupissa lippuun sisältyi muidenkin joukkueiden pelit.

Onhan se nyt vähän typerästi suunniteltu, jos joutuu vielä höntsistäkin maksamaan, kun kausikortti oli jo RA alennuksellakin selvästi liigaseuroista kallein.

Sportillako muka kalleimmat liput. Tuosta linkistä voi kyllä käydä katsomassa mitä ne kalleimmat kausikortit maksaa Palvelut › Kausikortit 2014-2015 - HIFK
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sportillako muka kalleimmat liput. Tuosta linkistä voi kyllä käydä katsomassa mitä ne kalleimmat kausikortit maksaa Palvelut › Kausikortit 2014-2015 - HIFK

Tuolla näyttäis kausikorttien hinnat olevan negatiiviset, eli ylivoimaisesti liigan halvimmat kun antavat vielä rahaakin kouraan jos kortin huolii. Tosin noista muista riveistä päätellen siinä on joku virhe.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös