Vaasan Sport 2008-09

  • 600 249
  • 2 328

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Vielä saatte odottaa tämän päivän sitä suurinta matsia, mitä on moneen kymmeneen vuoteen ollut teilläpäin. En ihmettele, jos moni teistä vaasalaisista ovat syöneet kaikki kyntensä kokonaan jo tähän mennessä. ;) Liigakarsinta on ollut todella jännä myös minun mielestäni, vaikka tamperelaisen jääkiekon ystävä olenkin.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Täytyy sanoa, että työteho ei tänään ole ollut korkealla. Neljä peliä pystyin katsomaan karsintoja täysin paineitta. Oli vain voitettavaa. Eilen jännitys kasvoi mitä pidemmälle peli eteni. Nyt jännittää jo niin maan perkeleesti.

Mielessä käy monia asioita. Miettii niitä kymmeniä paskareissuja jonnekin perseenreikään, missä "paikallinen suuruus" on näpäyttänyt Sportia. Mielessä käy Kari Teräväisen lämäri ja sen aiheuttama euforia. Onko huomenna päivä, jolloin saa kokea tuollaisen fooliksen uudelleen? I hope so.

Elämänkumppanini on aika-ajoin kysynyt minulta tappion hetkellä, että miksi kannatan Sportia, kun se saa minut aina vain paskalle fiilikselle. Olen vastannut, että suuren voiton hetkellä minusta tuntuu sitten sata kertaa paremmalle. Ja nyt se suuri voitto on yhden voiton päässä. Haluan uskoa, että huomenna on yksi elämäni hienoimmista päivistä tähän asti. Ja haluan ennen kaikkea kokea sen ystävieni kanssa Sundom Ståssa.

Divarista tippuminen, hirveä kakkosdivariaika... Tsaijai. Pettymysten totaalinen poispyyhkiytyminen... Koenko sen huomenna?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Tavallaan ehkä ymmärsin siffan pointin. Sportin ulkomaalaiset ovat sikäli onnistuneita, että he ovat nostaneet tasoaan tosipeleihin, kun muuten puhtaasti tehokkain KooKoon Dickenson ei saanut tehopisteen tehopistettä päävastustaja Sporta vastaan, eikä muutenkaan ollut parhaassa terässä enää pudotuspeleissä. Sama koski viime vuonna Kory Bakeria, joka ei loistanut pudotuspeleissä. Noh, eihän Sportinkaan ulkomaalaiset loistaneet ole, mutta Cabana 7 maalia mestiksen pleijareissa ja eilenkin johti hyökkäyspeliä Porissa. Kakka-Prudden tehnyt jo 2 tärkeää maalia Ässiä vastaan. Aikinsista on ollut apua ennenmuuta fyysisessä pelissä.

Ei silti. Parempaa oli ja on syytä odottaa jatkossa Sportin ulkomaalaisvahvistuksilta, oli sarjataso mikä tahansa.

En ihmettele, jos moni teistä vaasalaisista ovat syöneet kaikki kyntensä kokonaan jo tähän mennessä. ;) Liigakarsinta on ollut todella jännä myös minun mielestäni, vaikka tamperelaisen jääkiekon ystävä olenkin.

Vaikeaahan tässä on tosiaan keskittyä yhtään mihinkään. Jääkiekko pyörii nyt aivan koko ajan mielessä, kun mm. liigapelit tamperelaisia vastaan on yhden voiton päässä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Täytyy sanoa, että työteho ei tänään ole ollut korkealla. Neljä peliä pystyin katsomaan karsintoja täysin paineitta. Oli vain voitettavaa. Eilen jännitys kasvoi mitä pidemmälle peli eteni. Nyt jännittää jo niin maan perkeleesti.

Mielessä käy monia asioita. Miettii niitä kymmeniä paskareissuja jonnekin perseenreikään, missä "paikallinen suuruus" on näpäyttänyt Sportia. Mielessä käy Kari Teräväisen lämäri ja sen aiheuttama euforia. Onko huomenna päivä, jolloin saa kokea tuollaisen fooliksen uudelleen? I hope so.

Elämänkumppanini on aika-ajoin kysynyt minulta tappion hetkellä, että miksi kannatan Sportia, kun se saa minut aina vain paskalle fiilikselle. Olen vastannut, että suuren voiton hetkellä minusta tuntuu sitten sata kertaa paremmalle. Ja nyt se suuri voitto on yhden voiton päässä. Haluan uskoa, että huomenna on yksi elämäni hienoimmista päivistä tähän asti. Ja haluan ennen kaikkea kokea sen ystävieni kanssa Sundom Ståssa.

Divarista tippuminen, hirveä kakkosdivariaika... Tsaijai. Pettymysten totaalinen poispyyhkiytyminen... Koenko sen huomenna?

Tästä muuta poisottamatta, kuin tuo Sundom, on pakko sanoa, että fiilikset on aivan identtiset. Pakko meidänkin päivän on tultava ja se päivä on huomenna.

Hyvät veljet, huomenna Vaasan tori on punainen!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Noh, eihän Sportinkaan ulkomaalaiset loistaneet ole, mutta Cabana 7 maalia mestiksen pleijareissa ja eilenkin johti hyökkäyspeliä Porissa. Kakka-Prudden tehnyt jo 2 tärkeää maalia Ässiä vastaan. Aikinsista on ollut apua ennenmuuta fyysisessä pelissä.

Prudden ja Aikins loistivat eilen Ässiä vastaan. Tami käytti heitä paljon paitsi tasakentällisin myös erikoistilanteissa. Tasakentällisin Pruddenin ketju painoi pelin Ässien päätyyn ja loi siellä vaarallisia tilanteita. Prudden ja varsinkin Aikins ovat kauden tärkeimmällä hetkellä kevyellä jalalla liikkeellä ja karvaavat sekä raastavat täysillä. Ei Tami nostanut Pruddenin kenttää "The Sensitional Win"-ottelussa turhaan Sportin ykköskentäksi.

Olen seurannut Pruddenia ja Aikinsia jo pitemmän ajan. Keskusteluissa JA:n ulkopuolella olen tuonut esille sen, että kaksikon peli on ollut jo pitkään viimeistä silausta vailla todellista onnistumista. Eilinen oli parasta heiltä juuri silloin, kun sitä Sport tarvitsi.

KooKoo-kannattajat ja varmasti myös monet Sport-kirjoittajat arvostelevat Pruddenia ja Aikinsia runkosarjan perusteella. Tason nousu on heidän kohdallaan nyt kauden tärkeimmällä hetkellä tapahtunut sen verran korkealle, että olen nimennyt kolmikon Cabana, Prudden ja Aikins Mestiksen parhaaksi ulkomaalaishankinnaksi.
 

Fordél

Jäsen
Tason nousu on heidän kohdallaan nyt kauden tärkeimmällä hetkellä tapahtunut sen verran korkealle, että olen nimennyt kolmikon Cabana, Prudden ja Aikins Mestiksen parhaaksi ulkomaalaishankinnaksi.

Tähän suureen nimeämiseen sinulla on täysi oikeus, mutta kovasti olet yksin mielipiteesi kanssa eikä sitä tue mitkään tilastotkaan (poislukien Cabana) ja perustelusikin ovat hyvin heppoiset, joten sori vaan siffa; tätä ajatusta ei moni osta.

Ja jotta sinun siffa ei tarvitse itse vaivautua niin heitän jo tähän puolestasi sen mitä olisit seuraavaksi sanonut:"Olin myös lähes yksin myös syksyllä tukemassa Tammista ja kuinkas kävikään."
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
kovasti olet yksin mielipiteesi kanssa

Täytyy kyllä vihollismiestä kompata. Cabana oli, mitä tiedettiinkin olevan edelliseltä kaudelta. Ihan bueno, voisko sanoa.
Aikes piti olla hyvä, on petrannut otteitaan, mutta on vaan lapanen ja tulee olemaan. Sen sijaan Prudden on mielestäni kyllä roolissaan hyvä. En tiedä, syttyikö vasta näihin koviin peleihin, vai oppiko eurooppalaisen soviet-kiekon salat. Raapii satasella aloituksia, kääntää peliä hyvin ja omaa erittäin hyvän peliälyn. Ei ole mikään pistenikkari, mutta eihän kahdensuunnan pelaajaa, oikeen sillä mittarilla mitatakaan. Itse jatkaisin sopparia, jos Mestistä pelataan, liigaan...mjaa-a.

Ei voida kuitenkaan puhua mielestäni mestiksen parhaista pelaajista. Kyllä ne löytyy Kouvolasta ja Mikkelistä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tähän suureen nimeämiseen sinulla on täysi oikeus, mutta kovasti olet yksin mielipiteesi kanssa eikä sitä tue mitkään tilastotkaan (poislukien Cabana) ja perustelusikin ovat hyvin heppoiset, joten sori vaan siffa; tätä ajatusta ei moni osta.

Vaikka olisinkin täällä JA:ssa yksin mielipiteineni Pruddenista ja Aikinsista, niin tosiasia on se, että Pruddenista ja Aikinsista on tullut vahva ja monipuolinen parivaljakko Sportin joukkueeseen. Prudden ja Aikins painavat kevyellä jalalla kiekon hyökkäyspäätyyn, jossa pyörittävät kulmakiekkoja tällä hetkellä parhaiten Sportin joukkueesta. Koivisto oli eilen oiva lisä tähän kolmikkoon. Hyökkäyspään kulmataistoissa on useita etuja omalle joukkueelle. Niillä väsytetään vastustajan puolustajia jopa ratkaisevasti. Kun kiekkoa pidetään hyökkäyspäässä, niin se on kaukana omalta maalilta. Usein tulee vastustajalle jäähyjä pitkien kulmavääntöjen jälkeen. Vastustaja joutuu turvautumaan pitkiin purkukiekkoihin, jolloin saadaan mahdollisuus aloitusvoittoon ja maalintekoon aloituksen jälkeen. Näin on käynyt Sportilla jo usein tällä kaudella, eilen viimeksi Sportin 1. maalin pohjustamisessa.
Prudden ja Aikins pelaavat paljon alivoimaa ja ylivoimaa. Varsinkin av:lla he ovat olleet erinomaisia.
Näitä ajatuksia ei tarvitse kenenkään ostaa. Riittää, kun seuraa pelejä. Sinun kommenttisi tulevat selvästi täysin mutu-pohjalta, mikä on nyt Fordél valitettavasti todettava.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Aikes piti olla hyvä, on petrannut otteitaan, mutta on vaan lapanen ja tulee olemaan.

Oletko seurannut Aikinsin pelejä viime aikoina, kun näin kirjoitat? SM-liigakarsinnoissa Sportin ykköskenttään nostettu Aikins on pelannut erinomaisesti. Lapasia ei peluuteta SM-liigajoukkuetta vastaan niin paljon kuin Aikinsin peliaika kertoo.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaikka olisinkin täällä JA:ssa yksin mielipiteineni Pruddenista ja Aikinsista, niin tosiasia on se, että Pruddenista ja Aikinsista on tullut vahva ja monipuolinen parivaljakko Sportin joukkueeseen. Prudden ja Aikins painavat kevyellä jalalla kiekon hyökkäyspäätyyn, jossa pyörittävät kulmakiekkoja tällä hetkellä parhaiten Sportin joukkueesta. Koivisto oli eilen oiva lisä tähän kolmikkoon. Hyökkäyspään kulmataistoissa on useita etuja omalle joukkueelle. Niillä väsytetään vastustajan puolustajia jopa ratkaisevasti. Kun kiekkoa pidetään hyökkäyspäässä, niin se on kaukana omalta maalilta. Usein tulee vastustajalle jäähyjä pitkien kulmavääntöjen jälkeen. Vastustaja joutuu turvautumaan pitkiin purkukiekkoihin, jolloin saadaan mahdollisuus aloitusvoittoon ja maalintekoon aloituksen jälkeen. Näin on käynyt Sportilla jo usein tällä kaudella, eilen viimeksi Sportin 1. maalin pohjustamisessa.
Prudden ja Aikins pelaavat paljon alivoimaa ja ylivoimaa. Varsinkin av:lla he ovat olleet erinomaisia.
Näitä ajatuksia ei tarvitse kenenkään ostaa. Riittää, kun seuraa pelejä. Sinun kommenttisi tulevat selvästi täysin mutu-pohjalta, mikä on nyt Fordél valitettavasti todettava.


Ja nämä ajatukset liittyi miten koko keskusteluun? Sun viestithän ei tietenkään tule mutu-pohjalta. Edelleenkään sulta ei ole tullut muita perusteluja siihen että pidät Sportin ulkkareita sarjan parhaimpina, kuin se että sä olet sitä mieltä...no niinku todettu, elä sä siinä kuplassa. Melkoista sokeutta tollanen..
 

Fordél

Jäsen
Vaikka olisinkin täällä JA:ssa yksin mielipiteineni Pruddenista ja Aikinsista, niin tosiasia on se, että Pruddenista ja Aikinsista on tullut vahva ja monipuolinen parivaljakko Sportin joukkueeseen.

Nyt enää "vain" vahva ja monipuolinen parivaljakko? Eikö enää Mestiksen TOP3 ulkomaalaispelaajia?

Näitä ajatuksia ei tarvitse kenenkään ostaa. Riittää, kun seuraa pelejä. Sinun kommenttisi tulevat selvästi täysin mutu-pohjalta, mikä on nyt Fordél valitettavasti todettava.

Luotan enemmän omiin havaintoihini sekä niiden lukuisien muiden kirjoittajien sekä eri medioiden raportteihin kun sinun tulkintaasi, josta paistaa liiaksi läpi tuo fanaattisuutesi. Näin on valitettavasti todettava ja harmi, että noinkin kokenut kiekkomies/-nainen ei kykene rationaaliseen ajatteluun, mutta sitähän kutsutaankin kannattamiseksi. Onnea valitsemallasi tiellä.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
On tämäkin, kun tulen Sportin palstalle onnittelemaan...;)

Sarjahan on vielä aivan kesken, mutta kerrassaan upea suoritus jo tähän asti ollut Sportilta. Erittäin hyvä näpäytys niille, jotka ovat vähätelleet Mestiksen tasoa. En itsekään uskonut tällaiseen menestykseen Sportin osalta.

Kävi miten kävi, niin Sport on tehnyt jo nyt hienon työn Mestiksen profiilin nostamiseksi. Vuosikausia suljettua sarjaa seuranneena tämä on herkkua.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kävi miten kävi, niin Sport on tehnyt jo nyt hienon työn Mestiksen profiilin nostamiseksi. Vuosikausia suljettua sarjaa seuranneena tämä on herkkua.

Juurikin näin. Toivottavasti Sport nousee, vaikka jatkoajan mestis-osio kärsisikin pahasti. Tällä palstalla on iso joukko huippuluokan faneja, joille on helppo suoda menestystä.

Ja Tamillekin pitää antaa tunnustusta. 60 minuutin paine on parhaimmillaan juuri näissä kaiken ratkaisevissa karsintapeleissä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Luotan enemmän omiin havaintoihini sekä niiden lukuisien muiden kirjoittajien sekä eri medioiden raportteihin kun sinun tulkintaasi, josta paistaa liiaksi läpi tuo fanaattisuutesi. Näin on valitettavasti todettava ja harmi, että noinkin kokenut kiekkomies/-nainen ei kykene rationaaliseen ajatteluun, mutta sitähän kutsutaankin kannattamiseksi. Onnea valitsemallasi tiellä.

Kerropa Fordél näistä lukuisista muista kirjoittajista ja eri medioiden raporteista koskien Pruddenin ja Aikinsin pelaamista SM-liigan karsintaotteluissa. Minä olen omat kuvaukseni Pruddenin ja Aikinsin pelaamisesta kertonut sillä perusteella, että olen seurannut heidän pelejään jo pitkään erityisen tarkasti. Eihän Tamikaan olisi nostanut Pruddenin ja Aikinsin peliaikoja Sportin hyökkääjien kärkipäähän (Pruddenin peliaika hyökkääjien suurin), elleivät he olisi todellisia vahvistuksia SM-liigajoukkuetta vastaan Sportin jääkiekkohistorian tärkeimmällä hetkellä. Sinä ja muut olette nyt tuntemuksinenne liukkailla jäillä Pruddenin ja Aikinsin suhteen. Minä olen rationaalinen ja olen kertonut juuri niinkuin asiat ovat.
 

Fordél

Jäsen
Nyt et ole Isaskar, kuten eivät näköjään muutkaan täällä, kartalla ollenkaan Pruddenin ja Aikinsin merkityksistä Sportille SM-liigan karsintaotteluissa.

En ole Isaskar, mutta siitä, että Pruddenilla ja Aikinsilla on merkitystä Sportille, on vielä pitkä matka Mestiksen parhaimpiin ulkomaalaisiin ja nappihankintoihin (poislukien Cabana). Kukaan ei täällä kyseenalaista sitä, etteikö Sportin ulkkarit ole nostaneet tasoaan ja ottaneet suurempaa roolia liigakarsinnoissa kuin mitä tekivät Mestispeleissä, mutta siltikään näytöt eivät riitä näillä herroilla Mestiksen TOP3 ulkomaalaisiin ja edelleen hinta-laatusuhde on heissä huono.

Mutta ei siinä mitään, jätän sinut ihan rauhassa tekemään erilaisia paljon keskustelua aiheuttavia nimeämisiä ja paalaan keskusteluun kun löydät niille yleisön tukea sekä kunnon perustelut.

Kiitos ja hei!
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Oikeaan ketjuun vastaus.

Mitä mieltä olet sinä mendieta Tamin ulkolaisista tällä hetkellä? Oletko seurannut heidän pelaamistaan ja peluuttamistaan viime aikoina?

Ovat täyttäneet omat roolinsa joukkueessa. Nuo roolit ovat hyvin samanlaiset kuin muilla Sport-pelaajilla. Sport on nimenomaan vahva joukkue, jossa yksilöt eivät nouse erityisemmin esille.

Aikinsiä en pidä kuin hyvänä tsempparina, mutta Prudden pelaa jatkuvasti fiksusti ja pysyy pelin sisällä. Prudden hankittiin alkujaan Sean Collinsin paikkaajaksi ja Collinsin piti olla Sportin hyökkäyksellinen syömähammas. Siinä mielessä Prudden ei ole täyttänyt odotuksia. Cabana on maalintekijä. Jos ei tee maaleja niin hyöty on vähäinen. Nyt on osunut ja hyvä niin. Maalintekeminen on yksi vaikeimmista asioista jääkiekossa.

Olet johtanut Tami-vastaista keskustelua useissa Sport-osioissa, mutta se ivailu on hyytynyt jo aikoja sitten.

Minä - toisin kuin Tamminen - nöyrryn tulosten edessä. Ne on kiistatta mahtavat. En pidä Tammisesta ihmisenä, enkä pidä häntä erikoisena valmentajana. En kuitenkaan pysty todistamaan, että joku toinen olisi pystynyt parempaan, joten leukojen louskutus on siltä osin turhaa.

Collinsin, Aikinsin ja Pruddenin hankinnoilla pääsit myös lyömään Tammista, mutta sekin on loppunut sinulta tunnetuista syistä (Sportin loistava menestys) kokonaan. Vastasin sinulle pitkästä aikaa, kun aloitit itse tällä provo-linjalla.

Tässä olet väärässä. Olen kritoisoinut ulkomaalaisapujen sopimuksia (näkemättä pitkät paperit). Itse "hudeista" olen todennut, että niitä sattuu joka joukkueelle. Toivoisin, että et vääristelisi toisten sanomisia.
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Mendieta kyllä purkasi hienosti niitä tuntoja, mitä itsellänikin on ja vielä vähän pidemmältä ajalta. Olen ollut pikkujannuna kokemassa liigan ihanuuden ja sieltä putoamisen katkeruuden - ja sekin putoaminen liigan päätöksellä (Sepposen hyväksymä maali, joka oli kaukana maalista). Salaliitto meitä vastaan jo 70 -luvulta lähtien! Tuolloin toki pikkumuksu asetteli asioita erilaiseen tärkeysjärjestykseen, joten vasta nämä Mendietan mainitsemat divariputoamiset ja korpivaellus kakkosessa sekä myös toistuvat konkkauhat suurten puheiden jälkeen ovat riipineet sielua syvältä. Toki myös monia riemunhetkiä on koettu, kuten esim. nousut 80 -luvulla ja 90 -luvulla kakkosesta.

Henkilökohtaisesti minulla on tulossa huomenna todella suurten tunteiden peli. Joskus 80 -luvulla, sinä vuonna kun muistaakseni HPK ja Saipa nousivat suoraan liigaan, Sport taisteli pitkään myös nousupaikasta. Muistan vielä elävästi tilanteen, jossa totesin että näkisipä nyt vielä kerran liigapelejä Vaasassa. Sama se, kerätäänkö kymmenen pistettä ja pudotaanko takaisin divariin, mutta kun vaan Kuparisaaren jäälle luistelisi HIFK, Tappara, TPS jne. Jossain vanhoissa vihoissa on myös ketjusommitelmia Sportin liigakokoonpanoista. Ja kyllä, nuo vihot ovat kouluvihkoja.

No, paljon on vettä virrannut Kyrönjoessa tuon jälkeen ja ajatusmaailmakin on muuttunut. Mutta tunnistan edelleen tuon vuosikymmeniä seuranneen unelman itsessäni. Siellä se on uinunut välillä syvemmässä unessa ja välillä toista silmäluomea raottaen. Huomenna - tai sitten lauantaina - mä sitten näen sen kasvot tai peittelen sen uudelleen nukkumaan kaihomielisen tuutulaulun kera.

Lukija varmaan huomaa, että kirjoittajalla on tunteet hieman pinnassa. Sport -se suuri rakkaus, vaikkei ihan ainoa :)
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ovat täyttäneet omat roolinsa joukkueessa. Nuo roolit ovat hyvin samanlaiset kuin muilla Sport-pelaajilla. Sport on nimenomaan vahva joukkue, jossa yksilöt eivät nouse erityisemmin esille.

Aikinsiä en pidä kuin hyvänä tsempparina, mutta Prudden pelaa jatkuvasti fiksusti ja pysyy pelin sisällä. Prudden hankittiin alkujaan Sean Collinsin paikkaajaksi ja Collinsin piti olla Sportin hyökkäyksellinen syömähammas. Siinä mielessä Prudden ei ole täyttänyt odotuksia. Cabana on maalintekijä. Jos ei tee maaleja niin hyöty on vähäinen. Nyt on osunut ja hyvä niin. Maalintekeminen on yksi vaikeimmista asioista jääkiekossa.

Tässähän ovat ne asiat, joista varsinaisesti keskustelu KooKoo-osiossa alkoi. Minä menin turhaan siihen sinun Tami-provoosi.

Pruddenin ja Aikinsin roolit ovat nousseet suuremmiksi, mitä pitemmälle kautta on menty. He pelaavat suurella luottamuksella suuria peliaikoja. Ne, jotka ovat tältä kantilta tilannetta seuranneet ovat tämän kyllä havainneet.

Vielä on matkaa Sportilla SM-liigaan, mutta Prudden ja Aikins ovat täyttäneet täysin ne odotukset, jotka ulkomaisilta hankinnoilta Mestikseen voidaan odottaa. SM-liigakarsinnat ovat Sportin historian kovimmat pelit yli 30 vuoteen. Näissä peleissä Prudden ja Aikins ovat osoittautuneet olevansa jo nyt erittäin hyviä hankintoja.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hieno lukea kirjoittajien suuria tuntemuksia nyt kun liigapaikka on enää voiton päässä.

Itse en uskonut Sportin pääsevän näin pitkälle edes kuukausi sitten. Pääseekö se liigaan asti, en osaa vieläkään sanoa, vaikka enää yksi voitto tarvitsisi ottaa.

Uskomaton kevät tämä on ollut. Yleensä tässä vaiheessa on johtopäätökset tehty ja loppupuheenvuorot jo käytetty ja uutta joukkuetta rakennettu jo monta viikkoa. Nyt on edessä kauden ja historian suurimmat pelit.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mendieta kyllä purkasi hienosti niitä tuntoja, mitä itsellänikin on ja vielä vähän pidemmältä ajalta. Olen ollut pikkujannuna kokemassa liigan ihanuuden ja sieltä putoamisen katkeruuden - ja sekin putoaminen liigan päätöksellä (Sepposen hyväksymä maali, joka oli kaukana maalista). Salaliitto meitä vastaan jo 70 -luvulta lähtien...

Tunteillaan nyt sitten täältäkin. Pitkän matkan tein jääkiekkoevakossa Itä-Suomessa. Vaasan Sportin nousu kohti ylempiä sarjoja alkoi, kun Jorma Suokko siirtyi Tampereelta silloin kannattamani jääkiekkoseuran Sportin pelaajavalmentajaksi. Jukka Alkula saatiin Kokkolasta maalitykiksi. Håkan Hjerpe nousi sitten muutaman vuoden päästä jääkiekkokansan tietoisuuteen, mutta itse seurasin jo silloin Hjerpen loistokkuutta lähinnä vihollisleiristä käsin.

En ole siis uusi Sportin kannattaja niinkuin olen aiemmin kirjoittanut, vaan uus-vanha kannattaja, joka on seurannut mielihyvin Sportin viimeisten vuosien nousua Mestiksen eliittiin. Nyt tuntuu uskomattomalta, että Sport on yhden voiton päässä SM-liigasta.

Edit: mitä kuuluu Jorma Suokolle?
 
Viimeksi muokattu:

Hokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Huomenna on todellakin jännittävä päivä luvassa. Puolilta päivin jätän Rauman valot taakseni ja lähden ajamaan kohti tämän jääkiekkokauden henkilökohtaista huipentumaa. Tupa on täynnä ja noissa kolmessa upeatunnelmaisessa Porin ottelussa mukana olleena, on kaiken kruununa upeaa päästä todistamaan mahdollista nousua kotiareenan kuumaan häkkiin. Kauan on tosiaan kulunut niistä vuosista,jolloin aloin Kuparisaaressa vierailemaan
 

Jasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go on... Narrit...
sillä perusteella, että olen seurannut heidän pelejään jo pitkään erityisen tarkasti.

Samaa paskaa olet jauhanut jokaisessa käymässäsi väittelyssä, ihmettelenkin kuinka edes pystyt seuraamaan kaikkia mestiksen pelaajia erittäin tarkasti? Noilla taidoillasi olet ehdottomasti suomen paras katsomovalmentaja ja varmasti näine teksteinesi oletkin jo monen joukkueen listoilla halutuimpana lisänä valmennus tiimiin.

Vaikka olisinkin täällä JA:ssa yksin mielipiteineni Pruddenista ja Aikinsista,

No etkö sitten voisi jo ruveta käymään niitä keskustelujasikin yksinäsi, kun et saa niine muuta täällä aikaan kuin pelkkää provoa?

Pruddenin ja Aikinsin roolit ovat nousseet suuremmiksi, mitä pitemmälle kautta on menty. He pelaavat suurella luottamuksella suuria peliaikoja.

Tämäkö kertoo että kyseiset herrat ovat ovat mestiksen parhaat ulkomaalaisvahvistukset?

Vielä on matkaa Sportilla SM-liigaan, mutta Prudden ja Aikins ovat täyttäneet täysin ne odotukset, jotka ulkomaisilta hankinnoilta Mestikseen voidaan odottaa.

Vai kentie tämä?

SM-liigakarsinnat ovat Sportin historian kovimmat pelit yli 30 vuoteen. Näissä peleissä Prudden ja Aikins ovat osoittautuneet olevansa jo nyt erittäin hyviä hankintoja.

Ja tämäkö kertoo sen ettei muut mestiksen ulkomaalaiset olisi pärjänneet liigakarsinnoissa?

Kyllähän sinä siffa olet taas täysin yksin näkemyksinesi, pyydänkin hartaasti että lopettaisit tuon ainaisen turhan provoamisen palstalla ja rupeaisit ennemmin kirjoittamaan nuo asiat vaikka sinne päiväkirjaasi ja jättäisit meidät muut rauhaan!?

Olen katsonut näitä SM-liigakarsintaotteluja. Nettitv:stä ja yhden paikan päällä Vaasassa.

Voisitko vielä kertoa miten voit olematta paikan päällä seurata jotikin erityisen tarkasti, vai onkos sulla joku 3d ruutu josta voit töllötella mitä haluat, vai kenties kristallipallo?

.....................................................................

Jokainenhan voi vetää näistä lainaamistani teksteistäsi ihan minkälaiset johtopäätökset vain, mutta itse tulin siihen tulokseen että et sinä mitään jääkiekosta ymmärrä, tähän tietysti voi vaikuttaa se että minulla on ollut kyseinen mielipide jo pitkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös