Vaalikoneet

  • 3 963
  • 30

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Liitteet

  • 63026BF1-8AD6-4294-8D8C-F64D7CED8D17.jpeg
    63026BF1-8AD6-4294-8D8C-F64D7CED8D17.jpeg
    878,3 KB · kertaa luettu: 121

Lahis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings, Barcelona, AC Milan.
Tälläinenkin löytyy:


Itse olen niin eläinrakas, että saatan antaa hyttysen imeä rauhassa verta tai paarman nakertaa ihoani. Vaalikonevastauksieni perusteella eläinpoliittisesti eniten samoilla linjoilla kanssani on SKE:n, VL:n ja VKK:n ehdokas ja näiden puolueiden ehdokkaita en tule äänestämään. Onneksi sen "oman" puolueen ehdokkaat ovat heti näiden kolmen perässä.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kävin läpi eilen iltana viisi eri vaalikonetta (Yle, MTV, IS, IL ja Etelä-Saimaa) ja aikamoista hajontaa tuloksissa oli ehdokkaiden osalta, mutta lähes kaikissa koneissa puolueista samat olivat kärkiviisikossa ja sama myös sen häntäpään viisikon kanssa.

Ehdokas, jota tulen äänestämään, alkaa olemaan selvillä. Olisin päätynyt äänestämään samaa myös ilman vaalikoneitakin.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Itselle vaalikoneen tulokset ovat hyviä antamaan suuntaa. Ainoa asia mitä kritisoin, että osaa kysymyksia ei ehdokas ole vastannut sanallisesti. Mielestäni tämän pitäisi olla pakollista. Kun mielipiteeni ehdokkaan kanssa on sama, niin miksi se on sama? Tai miksi mielipiteeni on eri. Aika nopeasti tuon tekstiosuuden ehdokas kirjoittaisi. Herättää lähinnä epäilyksiä ehdokkaan suuntaan, jos asiaan ei ole mielipidettä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ylen vaalikone on outo. Antoi ykköspuolueeksi SDP:n, jota en kyllä missään tapauksessa äänestäisi. Ehkä kysely oli liian mustavalkoinen tuolla kyllä/ei -asettelullaan.
Maikkarin vaalikoneen mukaan Piraatit olisi kärjessä, mutta ei kyllä vain pysty. Ei millään. Kakkosena tasoissa sitten samat Vihreät ja RKP kuin aiemminkin. Niiden kahden välillä pitää pohdiskella.

Menemme hyvin samalla linjalla. Ylen hämmensi tuolla SDP-kärjellä, mutta melkeinpä kaikki muut antaneet kärkeen RKP-Vihreät-Piraatit -linjaa. Näissä muissa toistuu jopa ihmeen samat nimet (Turun Sanomat piti minua toki selkeämmin vihreänä, mitä en ihmettele). Annika Saarikko ja Li Andersson keikkuvat ihmeen ylhäällä, Petteri Orpo ja Aki Lindén sitten taas jossain kaukaisuuksissa. Ville Taviosta ja tovereista puhumattakaan.
 

444

Jäsen
Menemme hyvin samalla linjalla. Ylen hämmensi tuolla SDP-kärjellä, mutta melkeinpä kaikki muut antaneet kärkeen RKP-Vihreät-Piraatit -linjaa. Näissä muissa toistuu jopa ihmeen samat nimet (Turun Sanomat piti minua toki selkeämmin vihreänä, mitä en ihmettele). Annika Saarikko ja Li Andersson keikkuvat ihmeen ylhäällä, Petteri Orpo ja Aki Lindén sitten taas jossain kaukaisuuksissa. Ville Taviosta ja tovereista puhumattakaan.
Yle myös työnsi minut mielipiteineni huomattavasti kauemmas vasemmalle kuin esim. Hesarin vaalikone. Vaikea kuvitella, että olen tässä ajassa noin paljon muuttunut ihmisenä. Vasen-oikea -akselilla olen hyvinkin keskellä, mutta Ylen mielestä reilusti vasemman puolella.
Tein nyt uudestaan tuon koneen, tällä kertaa ehdokkaiden mukaan. Kärkeen nousee paljon vihreitä ja se olisi tämän mukaan myös ykkösheppani puolueena. Vähän kuitenkin mietin, että josko protestina äänestäisin RKP:tä, koska vihreiden toiminta hallituksessa ei ole aiheuttanut riemunkiljahduksia. Mutta onhan näitä aikaa miettiä. Täytyy tutustua myös puolueohjelmiin paremmin, niin tiedän, kuinka hyvin nuo osuvat omalle arvokartalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös