Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

  • 921 018
  • 6 170

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
]Edelleen mielestäni avainasemassa on se, millä tavoin viranomaiset tapauksesta puhuvat. Onko jokin viranomainen sanonut Turun tapauksen olleen terrori-isku? Minä en ole sellaista lausuntoa nähnyt.

Käytin esimerkkiotsikossani "Poliisi jatkaa terroristisena tutkimansa...", koska se on juuri KRP:n tutkintalinja.

KRP on ilmoittanut tutkivansa tapahtunutta terroristisessa tarkoituksessa tehtyinä murhina sekä niiden yrityksinä.

Toki voidaan seuraavaksi kiistellä, onko KRP viranomainen.

Itse lähden mökille.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olet varmasti oikeassa tässä. Suomessa media on aika tarkka näissä asioissa. Keskeistä lienee se, mitä terrorismilla nyt tarkoitetaan - termillä kun ei kai ole mitään ihan yksiselitteistä määritelmää. Vaaditaanko tässä nyt joku konkreettinen ISIS-yhteys, tai muu osoitus siitä, että kyse on organisoidusta toiminnasta, jotta terrorismin määritelmä täyttyy? Ihmettelen vähän tätä, sillä ihan Suojelupoliisin toimestakin nostettiin tällaiset yksittäiset sudet hyvinkin mahdollisiksi iskujen tekijöiksi, eikä heillä välttämättä ole mitään konkreettista yhteyttä ISIS-järjestöön - pelkkä ideologia riittää.

Sepä se. Termi on ongelmallinen jo ihan määritellyn sisältönsä perusteella. Siksi yksikään toimittaja ei halua olla se, joka asiaa lähtee totuutena omin päin julistamaan. Nettifoorumeillahan aiheen timantinkovia asiantuntijoita on pilvin pimein.

@Cobol Siinä on pieni sävyero, että tutkitaanko tapahtumaa X terrorina, vai sanotaanko tapahtuman X olevan terroria. Tuskinpa tuosta tarvitsee kiistellä, tai muustakaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mun mielestä ihan validi kommentti tekijän taustan päättelemiseksi. Tämä siksi koska muslimien tekeminä nuo todellakin poikkeuksetta ovat yksittäistapauksia. Esimerkiksi Turun puukotustapaus ja 11.9.2001 USA:n lento-onnettomuudet olivat juuri tällaisia. Jos taas kyseessä olisi rasistinatsin teko(Breivik/Torniainen), niin siinä on taustalla aina järjestäytynyt globaali terrorismi.

Onko tälle väitteellesi perusteita? Ei. Luettelemiasi tapauksia käsitellään pääsääntöisesti juuri päinvastoin.

Näin ne asiat koetaan.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan uskomatonta vänkäämistä. Muslimien lähetystyö on väkivaltaa eli terrorismia ja siitä Turussa oli kyse.

IL:n jättikysely: Valtaosa poliiseista pitää uutta terrori-iskua Suomessa todennäköisenä: ”Milloin tämä hölmöily loppuu? ” linkki IL
"94 prosenttia Iltalehden kyselyyn vastanneista poliiseista pitää vähintään melko todennäköisenä, että Suomessa tapahtuu uusi terrori-isku Turun puukotusten jälkeen."

Olen samaa mieltä, itse asiassa säästyimme muslimien terrorismilta ihmeellisen pitkään.

Poliisiylijohtaja muistuttaa resurssipulasta - pelkona no go -alueet: ”On se mahdollista” linkki IL
Ulkomailla -kuten Tanskassa ja Ruotsissa- nuo ovat olleet todellisuutta jo pitkään. Suomessa ei aiheesta saa edes keskustella ilman välitöntä rasismi-kirveen heilutusta. Kovan linjan suvakit ei todellakaan kykene ajattelemaan...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ihan uskomatonta vänkäämistä. Muslimien lähetystyö on väkivaltaa eli terrorismia ja siitä Turussa oli kyse.

IL:n jättikysely: Valtaosa poliiseista pitää uutta terrori-iskua Suomessa todennäköisenä: ”Milloin tämä hölmöily loppuu? ” linkki IL
"94 prosenttia Iltalehden kyselyyn vastanneista poliiseista pitää vähintään melko todennäköisenä, että Suomessa tapahtuu uusi terrori-isku Turun puukotusten jälkeen."

Olen samaa mieltä, itse asiassa säästyimme muslimien terrorismilta ihmeellisen pitkään.

Poliisiylijohtaja muistuttaa resurssipulasta - pelkona no go -alueet: ”On se mahdollista” linkki IL
Ulkomailla -kuten Tanskassa ja Ruotsissa- nuo ovat olleet todellisuutta jo pitkään. Suomessa ei aiheesta saa edes keskustella ilman välitöntä rasismi-kirveen heilutusta. Kovan linjan suvakit ei todellakaan kykene ajattelemaan...

Pelko on hyvin henkilökohtainen tunne joka ei perustu realismiin. No go-alue voi olla esimerkiksi vastustajan maalinedusta jos pelaa kananmunat kainalossa. Pitäisikö poliisien koulutukseen valittavien valintakriteereitä muuttaa jotta poliisi jatkossakin uskaltaa mennä kaikkiin paikkoihin Suomessa?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelko on hyvin henkilökohtainen tunne joka ei perustu realismiin.
Tässä tapauksessa no go alue tarkoittaa paikkoja, joihin ambulanssit ei suostu menemään ilman poliisisaattuetta ja poliisit vain useamman auton voimin, mielellään military vehkeillä. Syy on asukkaiden väkivalta viranomaisia kohtaan. Tutustu ensin käsiteltävään aiheeseen, tuommoisella piiperryksellä et paljasta kuin silmälappusi tai tietämättömyytesi. Esim Ruotsissa niitä on 53 ja typerän politiikan takia on kohta myös meillä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ihan uskomatonta vänkäämistä. Muslimien lähetystyö on väkivaltaa eli terrorismia ja siitä Turussa oli kyse.

IL:n jättikysely: Valtaosa poliiseista pitää uutta terrori-iskua Suomessa todennäköisenä: ”Milloin tämä hölmöily loppuu? ” linkki IL
"94 prosenttia Iltalehden kyselyyn vastanneista poliiseista pitää vähintään melko todennäköisenä, että Suomessa tapahtuu uusi terrori-isku Turun puukotusten jälkeen."

Olen samaa mieltä, itse asiassa säästyimme muslimien terrorismilta ihmeellisen pitkään.

Poliisiylijohtaja muistuttaa resurssipulasta - pelkona no go -alueet: ”On se mahdollista” linkki IL
Ulkomailla -kuten Tanskassa ja Ruotsissa- nuo ovat olleet todellisuutta jo pitkään. Suomessa ei aiheesta saa edes keskustella ilman välitöntä rasismi-kirveen heilutusta. Kovan linjan suvakit ei todellakaan kykene ajattelemaan...

Mitä ihmettä, juuri täällä väitettiin että valtamedia pimittää termiä "terrori-isku"?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinhän ne pimittääkin Turun tapauksen yhteydessä ja asialla on poliittisesti korrektit toimittajat, ei niinkään mediat itse.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tässä tapauksessa no go alue tarkoittaa paikkoja, joihin ambulanssit ei suostu menemään ilman poliisisaattuetta ja poliisit vain useamman auton voimin, mielellään military vehkeillä. Syy on asukkaiden väkivalta viranomaisia kohtaan. Tutustu ensin käsiteltävään aiheeseen, tuommoisella piiperryksellä et paljasta kuin silmälappusi tai tietämättömyytesi. Esim Ruotsissa niitä on 53 ja typerän politiikan takia on kohta myös meillä.

Älä anna pelolle valtaa. Minä en usko että Suomessa nähdään lähitulevaisuudessa tilannetta jossa syntyisi alueita jonne viranomaiset eivät uskalla mennä. Tämän uutisoinnin takana on poliisin halu saada lisää resursseja, sinänsä surullista että lähdetään pelottelun tielle.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Pelko on hyvin henkilökohtainen tunne joka ei perustu realismiin. No go-alue voi olla esimerkiksi vastustajan maalinedusta jos pelaa kananmunat kainalossa. Pitäisikö poliisien koulutukseen valittavien valintakriteereitä muuttaa jotta poliisi jatkossakin uskaltaa mennä kaikkiin paikkoihin Suomessa?

Kyllä se pelko perustuu joskus realismiinkin. Minä luulen että Lontoossakin joku koki ihan todellista pelkoa... myös Turussa sitä saattoi joku kokea. Sitten on kaltaisiasi pelottomia joita ei hetkauta mikään...
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Älä anna pelolle valtaa. Minä en usko että Suomessa nähdään lähitulevaisuudessa tilannetta jossa syntyisi alueita jonne viranomaiset eivät uskalla mennä. Tämän uutisoinnin takana on poliisin halu saada lisää resursseja, sinänsä surullista että lähdetään pelottelun tielle.

Älä anna pelolle valtaa. En usko että Suomessa nähdään lähitulevaisuudessa islamilaista terrori-iskua, raiskausmäärien lisääntymistä, ohjeistuksia varusmiehille yksin liikkumisesta tai naisten pukeutumisesta. Tällaisten uutisointien takana on poliisin halu saada lisää resursseja, sinänsä surullista että lähdetään pelottelun tielle.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Älä anna pelolle valtaa, sanoi poliisi, kun uutta konepistooliaan latasi. Ruotsi edellä, Suomi perässä. Yksinkertaista.
 
Tässä tapauksessa no go alue tarkoittaa paikkoja, joihin ambulanssit ei suostu menemään ilman poliisisaattuetta ja poliisit vain useamman auton voimin, mielellään military vehkeillä. Syy on asukkaiden väkivalta viranomaisia kohtaan.

Jos pelastushenkilökunta ei uskalla mennä tietyille alueille ilman poliisisaattuetta, kyseessähän on vain heidän oma pelkonsa, ja pelko on hyvin henkilökohtainen tunne. Ambulanssityöläisten ei pitäisi antaa pelolle valtaa. Voi myös olla, että Ruotsin viranomaiset jauhavat noista "no-go-alueista" vain saadakseen lisää resursseja.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Securitaskin on lopettanut toimintansa Ruotsissa tietyillä alueilla kun työntekijöiden turvallisuutta ei voi taata. #einogoalueitaruotsissakunpoliisionnähtyjoskuspaikalla
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Älä anna pelolle valtaa. Minä en usko että Suomessa nähdään lähitulevaisuudessa tilannetta jossa syntyisi alueita jonne viranomaiset eivät uskalla mennä.

Voisitko vastata kahteen seuraavaan kysymykseen?

Onko sinulla tietoa käyvätkö poliisit tällä hetkellä vokeissa hälytystehtävissä yhden vai useamman partion voimin?

Mikäli vokkeihin mennään hälytystehtäviin pääsääntöisesti useamman partion voimin, niin onko suomalainen poliisi mielestäsi antanut ihan syyttä suotta pelolle vallan?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tässä tapauksessa no go alue tarkoittaa paikkoja, joihin ambulanssit ei suostu menemään ilman poliisisaattuetta ja poliisit vain useamman auton voimin, mielellään military vehkeillä. Syy on asukkaiden väkivalta viranomaisia kohtaan. Tutustu ensin käsiteltävään aiheeseen, tuommoisella piiperryksellä et paljasta kuin silmälappusi tai tietämättömyytesi. Esim Ruotsissa niitä on 53 ja typerän politiikan takia on kohta myös meillä.

Korhosen Jussi tiesi kertoa, että Ruotsissa ei ole kuin go go-alueita:

Isän pikajuna

Seuraavan linkin mukaan voidaan todeta, että joko uutisen haastateltavat tai Korhosen Jusu puhuu paskaa:

"Eikö teitä pelota?" – Tätä ruotsalaista korttelia pelkäävät ambulanssikuskitkin - Keskisuomalainen

Tässä onkin palstan oikeamielisille suvaitsevaisille pähkinää purtavaksi, kenen joukoissa seisot? Akavalaisten lähiömpuollustajien vai liberaalin ja kantasuomalaisen faktabaarilaisen?
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä onkin palstan oikeamielisille suvaitsevaisille pähkinää purtavaksi, kenen joukoissa seisot?
Ilmiön kieltämisellä ei tee kuin pellen itsestään. Yhteiskunnallisista ilmiöistä keskusteltaessa ei sosialistinen realismi (taidesuunta, asiat kuvataan sellaisina kuin niiden pitäisi olla) ole kovinkaan hedelmällinen lähtökohta.
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Korhosen Jussi tiesi kertoa, että Ruotsissa ei ole kuin go go-alueita:

Isän pikajuna

Seuraavan linkin mukaan voidaan todeta, että joko uutisen haastateltavat tai Korhosen Jusu puhuu paskaa:

"Eikö teitä pelota?" – Tätä ruotsalaista korttelia pelkäävät ambulanssikuskitkin - Keskisuomalainen

Tässä onkin palstan oikeamielisille suvaitsevaisille pähkinää purtavaksi, kenen joukoissa seisot? Akavalaisten lähiömpuollustajien vai liberaalin ja kantasuomalaisen faktabaarilaisen?

Vastauksena odotetusti pelkkää hiljaisuutta. Sama vastaus kun @Radiopää kysyttäessä joko Turkua voidaan pitää terrori-iskuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös