Vähiten arvostamasi nimimerkit

  • 301 005
  • 1 411
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ja onhan Johtava analyytikko jopa vuolaasti kehunut minun kiekkokirjoittelua ja ainakin omien sanojensa mukaan jopa ehdottanut minua Urheilulehdelle töihin. En sitten tiedä kuinka monen muun palstakirjoittelijan kohdalla on vastaavalla tavalla käynyt.

Saavutus? Ei kuitenkaan Santun kesäpojaksi IL:een olla sentään kysytty?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten minä edellisellä sivulla olin näkevinäni että itsekin syyllistyit moiseen? Oli tuo kyseinen heittosi millä tavalla tarkoitettu tahansa, teet itsestäsi tekopyhän tällä marttyroinnilla.

Niin, minä en kuitenkaan heittänyt sitä ekaa kiveä. Kaipa minullakin on jonkin sortin oikeus vastata asiattomiksi kokemiini henkilökohtaisiin hyökkäyksiin.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Saavutus? Ei kuitenkaan Santun kesäpojaksi IL:een olla sentään kysytty?

En puhuisi saavutuksesta, vaan ennemminkin merkkinä siitä, että jotain on tehty oikeinkin. Kuitenkin tämä on ensisijaisesti minulle kiekkopalsta ja siksi palaute kiekkoihmisiltä on minulle merkittävämpää kuin joiltain kalsarikänniketjukirjoitteluun profiloituneilta.

Ja itse toki näen Urhelulehden ja IL:n urheilujournalismin tasossa suht merkittäviä eroja. Sinä kai sitten et, kun tuollaisia heittoja teet.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
En puhuisi saavutuksesta, vaan ennemminkin merkkinä siitä, että jotain on tehty oikeinkin. Kuitenkin tämä on ensisijaisesti minulle kiekkopalsta ja siksi palaute kiekkoihmisiltä on minulle merkittävämpää kuin joiltain kalsarikänniketjukirjoitteluun profiloituneilta.

Parahin erku.

Kukaan tuskin kieltää tietämystäsi lätkästä, mutta keskustelupalstalla tulisi omata edes auttavasti myös vuorovaikutuskykyjä. Joskus pitäisi osata tulla vastaankin. Sieltä saattaisi niiden vastapuolen riidan haastajien seasta löytyä rakentavaakin keskustelua. Joka tapauksessa olet tällä palstalla auttamatta vähemmistössä. Ymmärrän kyllä täysin miten tähän tilanteeseen on ajauduttu, vikaa on varmasti molemmilla puolin aitaa. Tai mistä minä tiedän vaikka nauttisitkin palstan don Quijotena olemisesta. Minä ainakin pidän enemmän siitä, että keskustelut joihin täällä osallistun, on jonkinlainen positiivinen vire vaikka kritiikkiä ja piruilua heitettäisiinkin. En hae tältä palstalta adrenaliinia tai paskaa fiilistä.

Edesauttaisi niin keskustelua kuin omien pointtiesi tuomista esiin kun ei aina tarvitsisi aloittaa sitä vänkäämistä. Keskustellessa pitäisi osata vähän luovia ja olla provosoitumatta kaikesta. Koska sitä provoahan sulle ihan ansaitusti heitetään, onhan omakin tyylisi ihmisten tunteita herättävä. Jos on yksi palstan vihatuimmista kirjoittajista niin vaikka jotain on tehty oikeinkin on jossain ollaan myös menty lujempaa pöpelikköön kun Toholammella.

Kehitysterveisin,

pehtoori
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
erku on hyvin perinteinen agendapostaaja, joita on jokaisella keskustelupalstalla hyvinkin runsaasti. Minä arvostan kaverin paneutumista, koska hän sentää näkee jotain vaivaa argumenttiensa rakentamiseen, kun hommaa tarvittavan määrän taustatietoa. Tyhmintä on ehkä syytellä nimimerkkiä pakoilusta, koska se nyt on tämän keskustelupalstan tavaramerkki eli kadotaan kuvasta heti, kun vastaan tulee semmoinen kysymys, jonka vastaamiseen ei osaaminen enää riitä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Edesauttaisi niin keskustelua kuin omien pointtiesi tuomista esiin kun ei aina tarvitsisi aloittaa sitä vänkäämistä. Keskustellessa pitäisi osata vähän luovia ja olla provosoitumatta kaikesta. Koska sitä provoahan sulle ihan ansaitusti heitetään, onhan omakin tyylisi ihmisten tunteita herättävä. Jos on yksi palstan vihatuimmista kirjoittajista niin vaikka jotain on tehty oikeinkin on jossain ollaan myös menty lujempaa pöpelikköön kun Toholammella.

Minusta tuntuu, että minä en useimmiten aloita vänkäämistä. Joku muu sen useimmiten tekee. Ihan sattumana en sitä pitäisi, että minulle kohdistetuista muiden viesteistä on tullut huomattavasti useammin bänniä kuin minun lähettämistä. Tuo varmaan kertonee juuri siitä, että muut provosoivat ja menevät henkilökohtaisuuksiin, mutta minä en läheskään samassa mitassa. Tai sitten olen jostain mystisestä syystä moderaattorien erityissuojelussa.

Edit. Ja toki toisinaan on niin, että tekee niin tai näin, tulee paskaa niskaan joka tapauksessa. Jos jättää kysymykseen vastaamatta, syytetään pakoilusta. Jos vastaa siihen, niin silloin jankkaan, koska olen käytännössä kysymykseen vastauksen tuonut jo aiemmin esiin ketjussa, mutta tämä kysyjä ei vain ole sitä huomannut tai jostain syystä haluaa kuulla sen uudelleen.

Sitä pidän hyvin erikoisena, jos kirjoitteluni aiheuttaa vihan tunteita joissakin. Itse en kykene ottamaan kenenkään toisen kirjoitteluja, niin vakavasti että omalla kohdallani näin olisi. Tavallaan jopa vähän huolestuisin, jos joku kirjoitteluni perusteella vihaa nimimerkkiäni.
 
Viimeksi muokattu:

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Sitä pidän hyvin erikoisena, jos kirjoitteluni aiheuttaa vihan tunteita joissakin. Itse en kykene ottamaan kenenkään toisen kirjoitteluja, niin vakavasti että omalla kohdallani näin olisi. Tavallaan jopa vähän huolestuisin, jos joku kirjoitteluni perusteella vihaa nimimerkkiäni.

Viha oli ehkä väärä sanavalinta, varmaan ymmärsit pointin. Kirjoitusotteesi on sen verran negatiivinen, että se ärsyttää saletisti valtaosaa kirjoittajista. Kyllä tuo tietty arroganttius on minuakin ärsyttänyt. Se tuo jo valmiiksi tiettyä varautuneisuutta kun näkee kuka on viimeksi ketjuun kirjoittanut ja siinä seisoo jätkän nicki. Sitä miettii, että mistähän tällä kertaa taistellaan. Olet varmaan ylivoimaisesti lainatuin kirjoittaja tällä palstalla. Se kertoo siitä, että alat olla jo palstalegenda. Onko se hyvästä vai pahasta, päättäkööt kukin itse hiljaa mielessään.

Mutta ei siinä, hyvä jos on kotiasiat hyvin ja urheilu tuntuu kiinnostavalta.
 

Gestapo

Jäsen
Tavallaan jopa vähän huolestuisin, jos joku kirjoitteluni perusteella vihaa nimimerkkiäni.

Luulenpa, että nimimerkkisi on sen verran neutraali, että sitä ei vihaa kukaan. Sen sijaan olen havaitsevinani lievää kiukkua nimimerkin takana kummittelevaa ammattivänkääjää vastaan. Kaikella kunnioituksella sinua kohtaan, mutta lueskelin eilisen TOJin yllättävän comebackin jälkimainingeissa myös sinun tekstejäsi huomattavan pitkältä ajalta ja en voinut välttyä ajatukselta, että pääasiallinen olemassaolosi tarkoitus täällä on riidan haastaminen. Usein linkkaamasi uutiset tuntuvat olevan kärjistävän yksipuolisia, erikoisista lähteistä poimittuja ja monesti tunnut poistuvan paikalta kun asiat saavat kannaltasi epämiellyttävän käänteen. Oivallisena esimerkkinä taannoinen siviilikoneen pudotus, jolloin sinua ei näkynyt päiväkausiin kommentoimassa, vaikka muutoin olet vladin ohella selkeästi ahkerin postaaja kyseisellä palstalla. Muistat aina mainita, että yrität nähdä myös toisen osapuolen kannan asiaan ja esim Venäjän agressioita et hyväksy, mutta kertaakaan et ole postannut yhtään viestiä jossa Venäjä näkyisi negatiivisessa valossa. Jos mennään jääkiekkokeskusteluun, niin todellakin kaikki agendaasi tukeva tilastointi, oli se miten absurdia tahansa, tulee näppäimistöltäsi auringon tarkasti, mutta et tunnu itsekään olevan kovin vahvasti kärryillä mitä näiden tilastojen on tarkoitus todistaa.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
kuin joiltain kalsarikänniketjukirjoitteluun profiloituneilta.

Tuota noin. Jos sinä kirjoita tähän sävyyn niistä henkilöistä joiden kanssa et tule toimeen, niin ei tällainen kirjoittelu edistä asiaa. Menet täysin turhaan henkilökohtaisuuksiin. Eikä ole muuten ensimmäinen kerta. Mikä ero on asia- ja asiakirjoittajien välillä? Vaikkapa sinä ja vlad. vlad kirjoittaa lähes aina provosoitumatta ja provoamatta. Sinulta ei tällainen aina onnistu. Kärkevästi voi kirjottaa, mutta turha riidanhaastaminen johtaa siihen, että moni ketju on tällä hetkellä lukukelvoton. Sitten vielä ihmettelet, että miksi kimppuusi käydään?!

Avainsana ei ole Venäjämyönteisyys.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oivallisena esimerkkinä taannoinen siviilikoneen pudotus, jolloin sinua ei näkynyt päiväkausiin kommentoimassa, vaikka muutoin olet vladin ohella selkeästi ahkerin postaaja kyseisellä palstalla.

Öö, onko minulla muka joku velvollisuus kommentoida kaikkia tapahtumia tuon Ukrainan keissin osalta? Tuostahan saa vähän sen kaltaisen kuvan. Ylipäätään olen kyseiseen keskusteluun ottanut osaa melko epäsäännöllisesti ja vaihtelevasti. Esimerkiksi kesäkuun aikana kirjoitin nähtävästi vain kahtena päivänä kyseiseen ketjuun. Heinäkuussakin eka viesti tuli kirjoitettua 13.7. Tässä mielessä ihmettelen väitettäsi jostain pakoilusta juuri Malesian koneen kohdalla. Kuitenkin kyseistä aihetta koskeviin kysymyksiin olen tässä viime aikoina vastannut useampaankin otteeseen eri nimimerkeille.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viha oli ehkä väärä sanavalinta, varmaan ymmärsit pointin. Kirjoitusotteesi on sen verran negatiivinen, että se ärsyttää saletisti valtaosaa kirjoittajista. Kyllä tuo tietty arroganttius on minuakin ärsyttänyt. Se tuo jo valmiiksi tiettyä varautuneisuutta kun näkee kuka on viimeksi ketjuun kirjoittanut ja siinä seisoo jätkän nicki. Sitä miettii, että mistähän tällä kertaa taistellaan. Olet varmaan ylivoimaisesti lainatuin kirjoittaja tällä palstalla. Se kertoo siitä, että alat olla jo palstalegenda. Onko se hyvästä vai pahasta, päättäkööt kukin itse hiljaa mielessään.

Juuri näin.

Arroganssi ja muiden jatkuva aliarvioiminen esim. noiden argumenttien muodossa (joita varten toki tehty ansiokkaasti laajamittainen, silti samalla äärimmäisen putkinäköinen taustaduuni) on jotain joka saa tämän foorumin sekaisin. Jatkuvasti. Aina kun sinä, parahin erku, olet kirjoittanut, tulee miettineeksi moniko nimimerkki siellä on enemmän tai vähemmän ottanut lämpöä samassa ketjussa. En ymmärrä miksi haluat olla mieluummin se joka sekoittaa pakkaa, kuin se joka joskus myöntää olevansa väärässä. Jos haluat vain ensinmainittua, toisin sanoen trollata, suosittelisin jotain toista foorumia sitä varten sillä tällä foorumilla on mielestäni vuosien mittaan kyetty ylläpitämään melkoisen ansiokas taso, ainakin ns. ison kuvan perspektiivistä.

Ja toki, sinä teet hyvää duunia taustoittaaksesi agendaasi ja ymmärryksesi esim. jääkiekosta on takuulla erinomaisella tasolla. Ongelmana on lähinnä tuo itse agenda. Se on niin radikaali, pakkomielteinen ja läpinäkyvä, että tuotoksistasi harvoin jää mieleen ne oikeasti validit pointit. E: Lisänä vielä että liian usein, jopa miltei aina, on kirjoittamastasi pääteltävissä että sinä et senhetkisessä väännössä ole antamassa aiheen tiimoilta periksi. Et mistään hinnasta, vaikka ehkä sen paikka toisinaan olisikin. Se on nähdäkseni asia joka muita eniten riepoo. Ei henkilösi, ei nimimerkkisi, vaan asenteesi ja agendasi radikaalisuus.
 
Viimeksi muokattu:

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
E: Lisänä vielä että liian usein, jopa miltei aina, on kirjoittamastasi pääteltävissä että sinä et senhetkisessä väännössä ole antamassa aiheen tiimoilta periksi. Et mistään hinnasta, vaikka ehkä sen paikka toisinaan olisikin. Se on nähdäkseni asia joka muita eniten riepoo. Ei henkilösi, ei nimimerkkisi, vaan asenteesi ja agendasi radikaalisuus.

Jos näin täysin ulkopuolisena saa asiaan jotain sanoa, niin tässä on kiteytettynä se pointti.

Aikoinaan kun itse toimin vielä ulkomailla erään lehden toimituksen palveluksessa, meille järjestettiin työnantajan puolesta aina kaikenlaisia koulutuspäiviä, joihin oltiin palkattu joku ''enemmän tietävä'' luennoimaan milloin mistäkin alaan liittyvästä aiheesta.

Kerran meille luennoitiin kolumnin kirjoituksesta ja sen luennon pääpointtina oli, että ole kolumnissasi kusipää, mutta kirjoittaessasi sitä haasta koko ajan itsesi vastakkaisella näkemyksellä, ja ole samalla valmis kantamaan vastuusi mahdollisista seurauksista. Modernin päivän kolumnissa on yleensä joku punainen lanka, joka tulee esiin yleensä hieman kärjistetyssä muodossa, mutta - joitain roskajulkaisuja lukuunottamatta - sen perimmäinen tarkoitus on laittaa lukija ajattelemaan. Ei suinkaan ärsyyntymään siksi, että agenda on kapeakatseisuudessaan liian selvä yksipuolinen jonkin asian esiin tuominen. Vielä vähemmän kolumnin tarkoituksena on se, että sen kirjoittaja alkaa puolustuspuheenvuorossaan hyökkäämään ad hominemilla lukijaansa vastaan.

Näiden ohjeiden noudattamisen näkisin tässä nimim.erkun tapauksessa myös toimivan varsin hyvin.

Eli: jos KHL on vitun kova ja Liiga ihan paska, niin tuo asia esiin omasta näkökulmastasi, mutta ole valmis hyväksymään myös vastakkaiset mielipiteet ja pohdi niiden arvoa. Ennen kaikkea, kunnioita sitä vastakkaista mielipidettä, jolloin sen pohjalta voi rakentaa kehittävämmänkin keskustelun aiheen tiimoilta. Pohjaa oma mielipiteesi johonkin konkreettiseen faktaan, joka kestää arvostelun myös muussakin valossa kuin siinä omaa mielipidettä puoltavassa. Jos porvarit sortaa työmiestä ja äärioikeisto uhkaa, niin tuo se asia esille, mutta varaudu taas kerran vastakkaisiin näkemyksiin. Mitä ikinä tuotkaan julki, niin koita silti koko ajan nähdä myös kolikon kääntöpuoli ja ennen kaikkea se, miksi joku voi olla asiasta toista mieltä.

PS. Ei yllätä se, että Urheilulehdestä ollaan kiinnostusta osoitettu. Kyseessähän on kuitenkin media, jonka sisällöstä vastaa mies, jonka journalistisena ihanteena on suuren maailman jalkapallojournalismi, joka valitettavasti lajin suosion valtavuudesta huolimatta kärsii juuri eniten näistä sen parissa toimivista shokkiwau-toimittajista.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Dissonanssi. Ihme vänkäämistä ja tyhjän nyhjäystä. Harmittaa kun asiantunteva kirjoittaja jolla on paljon asiaa ja tietoa luulee että keskustelu on kamppailulaji, jossa on tarkoitus väsyttää vastustaja kanveisiin.

Tämä on kyllä harmittavan osuva kuvaus ko. nimimerkistä. Oikeastaan jopa ärsyttää, että näin paljon tietotaitoa valuu aivan sormien läpi nimenomaan tuon turhan vänkäämisen takia, nykyiseltään harvemmin tulee hänen viestejään edes luettua. Olisi ilman tuota muuta oksentamistaan yksi NHL-osion (ja sitäkautta koko palstan) parhaita kirjoittelijoita.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Jääkoneenkuljettaja jatkaa täysin keskustelun ulkopuolista vittuilemistaan vaikka tietää että kyseinen aihepiiri saa meikäläisen hiilet hehkumaan tulikuumina. Kyseinen yksilö kyllä ansaitsee paikkansa yhtenä vähiten arvostamistani nimimerkeistä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Saako tähän vastata jatkoajan yleistaso? Joo, on tiettyjä nimimerkkejä ja niistä kahdesta avauduin tänään jo kahteen eri ketjuun, mutta kuten fat of the land (hieno levy muuten) kirjoitti vitutusketjuun, niin onhan tää jatkoajan kesätaso? ihan järkyttävää skeidaa. Ei voi kuin toivoa että paranee, kunhan Kendo Yanareiden vuodenaika taas koittaa. Muuten hajoaa pää ja pahasti, jos tää nykymeno täällä jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ihan sivuhuomiona, sillä en arvosta lainaamani palstalaisen tapaa "keskustella" juurikaan.
Jotenkin tuntuu siltä, että osa minua voimakkaasti kritisoivista on sellaisia, jotka erittäin suppeasti ovat edes tutustuneet kirjoitteluuni.
Oletko miettinyt sitä, että suurin osa tuotannostasi sattuu silmään juuri päättömässä jankkaamisessa täällä vapaan puolella? Aika ajoin veri pakenee päästä ja aivotkin saavat happea, joten sinulta löytyy jotain annettavaa myös varsinaiseen keskusteluun muissa forumin alakategorioissa. Joskus onnistut jopa pysymään poissa keskiöstä ihan tavallisena keskustelijana, mutta näitä esimerkkejä on kovin vähän.

Olet oppi-isäsi tavoin turhauttavaa luettavaa, kun et tahdo pysyä itse asiassa ja karkaat paikalta ikävien vasta-argumenttien sattuessa kohdalle.

Ja onhan Johtava analyytikko jopa vuolaasti kehunut minun kiekkokirjoittelua ja ainakin omien sanojensa mukaan jopa ehdottanut minua Urheilulehdelle töihin. En sitten tiedä kuinka monen muun palstakirjoittelijan kohdalla on vastaavalla tavalla käynyt.
Et muuten uskoisi kuinka montaa palstalaista on lähestytty ihan arvostettujenkin julkaisujen toimesta. Urheilulehti on siinä ja siinä, että arvostetuiksi nostaisin.

Mutta mitäpäs näistä. Toivottavasti sinua ei hetkauta tippaakaan mielipiteeni sinusta ja jatka valitsemallasi linjalla.

EDIT:
Jääkoneenkuljettaja jatkaa täysin keskustelun ulkopuolista vittuilemistaan vaikka tietää että kyseinen aihepiiri saa meikäläisen hiilet hehkumaan tulikuumina. Kyseinen yksilö kyllä ansaitsee paikkansa yhtenä vähiten arvostamistani nimimerkeistä.
Hah! Yksi viesti ja nikkelivuoto on näköjään nyt silmäkulmastasi. Ota iisisti, sillä ehdin vain ensimmäisenä vetämään vastapalloon helposta paikasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikein yritin nostaa mieleeni, että milloin nimimerkki erku olisi aiheuttanut itselläni jonkinlaisia tunteita siihen suuntaan että nimeäisin erkun tähän ketjuun. Mieleeni ei tule mitään, lyö tyhjää... Katselin tuota viestihistoriaa, enkä oikein löytänyt viimeisimmistä mitään suurta vittuuntumisen aihetta.

ilmeisesti olen väärässä, koska niin monta tuntuu erkun jutut vituttavan. Suuntaan tutustumaan noihin ajankohtaisketjuihin jos se siitä aukenisi.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jääkoneenkuljettahan on ihan ok. Asia olisi eri, jos se jankkaisi omaa agendaansa läpi mantujen ja osioiden. Nykyiselläänhän se on pysyttäytynyt itse asiassa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Hah! Yksi viesti ja nikkelivuoto on näköjään nyt silmäkulmastasi. Ota iisisti, sillä ehdin vain ensimmäisenä vetämään vastapalloon helposta paikasta.
Ei kai täällä keskustelun tarkoitus ole vetää vastapalloon tai arvostella yhtään ihmistä sen mukaan missä on töissä. Varsinkin kun asiat eivät liittyneet tippaakaan yhteen. Mun mielestäni lähinnä teit itsestäsi pellen liittämällä kaksi täysin toisistaan riippumatonta asiaa yhteen.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Ei kai täällä keskustelun tarkoitus ole vetää vastapalloon tai arvostella yhtään ihmistä sen mukaan missä on töissä. Varsinkin kun asiat eivät liittyneet tippaakaan yhteen. Mun mielestäni lähinnä teit itsestäsi pellen liittämällä kaksi täysin toisistaan riippumatonta asiaa yhteen.
Sittenhän meitä on kaksi pelleä. Sinua ei vituta mikään muu kuin se, että saatat esiintyä negatiivisessa valossa ja kaikki muut ovat lähtökohtaisesti väärässä. Pitäisi kestää se, että tuollaisen jälkeen saattaa tulla muistutuksia. Kokeilin huumorin rajoja, eikä kukaan muu siitä herneitä repinyt kuin sinä.

Ei minulla mitään sinua vastaan ole, vaikka älysi säkenöintiä toisinaan esitteletkin. Sinä taasen et arvosta minua, joten tasapelissä taitaa tässä voittaa molemmat. Jaksuhalit vaan sinne.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Miksi kiinnität huomion ainoastaan yhteen vitutusketjuun (varsin aiheellisesta vitutuksesta) kirjoittamaani viestiin ja sen jälkeen vittuilet siitä uudelleen ja uudelleen. Sinä se olet itsestäsi pelleä tekemässä minun tuolloisesta vitutuksestani huolimatta.

Get over it jo.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Nimimerkki erkun puolustukseksi sanottakoon, että hän kirjoittelee varsin asiantuntevasti Yleisurheilu-ketjuun, etenkin suomalaisesta yleisurheilusta. Sielläkin erku tosin mielestäni vähän hakee tuollaisia vastakkainasetteluja, eli tarttuu mielellään johonkin yksittäiseen viestiin tai kappaleeseen ja kirjoittaa sitten siitä...

Ukraina-keskustelussa erku ei suinkaan ole aktiivisimpia kirjoittajia. Melkeinpä sanoisin, että toisin päin, käy silloin tällöin vähän sekoittamassa pakkaa, sama liittyen Nato- ja Venäjä-keskusteluihin (kaikki nuohan ovat enemmän tai vähemmän samaa kokonaisuutta tällä hetkellä)

Jos tämän vuoden (ja tämän kriisin!) aikaisia viestimääriä Ukraina/Venäjä-ketjuissa tutkiin, niin nimimerkki vlad varmasti kirjoittanut eniten, mutulla sanoisin, että allekirjoittanut ja nimimerkki Sako sitten hänen jälkeensä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Miksi kiinnität huomion ainoastaan yhteen vitutusketjuun (varsin aiheellisesta vitutuksesta) kirjoittamaani viestiin ja sen jälkeen vittuilet siitä uudelleen ja uudelleen. Sinä se olet itsestäsi pelleä tekemässä minun tuolloisesta vitutuksestani huolimatta.
Uudelleen ja uudelleen? Olen tasan yhden viestin kirjoittanut tuohon asiaan liittyen, ellet nyt tätä tässä ketjussa tapahtuvaa säkenöintisi kommentointia laske. Ei siinä mitään - ymmärrän kyllä että huumorintajusi on rikki tai jopa olemassa olonsakin kiistelty.

Get over it jo.
Paha antaa olla, kun jatkuvalla syötöllä pitää oikoa virheellisiä väittämiä.
 

Gestapo

Jäsen
Öö, onko minulla muka joku velvollisuus kommentoida kaikkia tapahtumia tuon Ukrainan keissin osalta? Tuostahan saa vähän sen kaltaisen kuvan. Ylipäätään olen kyseiseen keskusteluun ottanut osaa melko epäsäännöllisesti ja vaihtelevasti.

Pahoitteluni, että vastauksessani kesti näinkin kauan.

Ensinnäkin mukavaa, että tämä oli ainoa kohta johon tartuit, joten päättelen muiden olleen valideja väittämiä. Ukrainan kohdalla en tehnyt laajempaa seurantaa, mutta olet kuitenkin 4. eniten viestejä ko ketjuun kirjoittanut nimimerkki. Otaksun, en siis tiedä, että suuri enemmistö näistä viesteistä on kirjoitettu kriisin eskaloitumisen jälkeen. Siihen nähden palstahiljaisuutesi oli merkille pantavaa.

Vastauksena kysymykseen, tietenkään sinulla, kuten ei kenelläkään muullakaan, ole velvollisuutta kommentoida yhtään mitään yhtään mihinkään. Palstaetiketin noudattaminen voi olla eri asia.
 
En tiedä lukevatko he sitten kovin tarkkaan kirjoitteluani näissäkin osioissa, mutta sellainen mielikuva minulla on, että he lähinnä muutaman vapaan puolen ketjun kirjoittelun takia tähän johtopäätökseen ovat tulleet. Ja sinällään se ei ole yllätys, koska aika päinvastaiset maailmankuvat ja poliittiset mielipiteet monessakin asiassa omaamme.
Luulen, että joillekin nimimerkeille noista erilaisista maailmankuvista tulee ylittämätön sudenkuoppa. Minusta joka (poliittisesta) leiristä löytyy hyviä ja huonoja kirjoittajia. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka persuleiri, Kisapuiston kirjoittelua täytyy arvostaa, vaikka mies onkin meikäläisen näkökulmasta ihan kujalla suunnilleen kaikesta mitä maailmassa tapahtuu, silti vilpitön ja pitkäjänteinen keskustelu johtaa juuri niin hyvään lopputulokseen kuin se on suinkaan tällaisten maailmankuvaerojen puitteissa mahdollista. Päinvastaisena esimerkkinä samasta leiristä voisi nostaa Geezerin, jonka kirjoittelun minä olen nähnyt vaan räksyttämisenä, nyansseihin tai yksittäisiin asioihin tarttumisena. Voisi puhua trollaamisesta. Vastaavat parit voisi tosiaan nimetä joka aatesuunnasta. Dana77 vs. Toejoen Veikko, jne. Pointtina kuitenkin se, että moni pitää Kisapuiston kirjoittelua paskana, kuten erkunkin, vain siksi, että on itse eri mieltä asioista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös