Vähiten arvostamasi nimimerkit

  • 301 216
  • 1 411

Fordél

Jäsen
Mutta tuo suosikkijoukkueen ilmoittamatta jättäminen on suurimman luokan pelkuruutta ja selkärangattomuutta. Pitäisi sen verran rohkeutta löytyä joka kirjoittajalta, että ilmoittaa muille palstalaisille mitä joukkuetta kannattaa.

Kun kerta toisensa jälkeen asiallisessa keskustelussa törmäät siihen, että yhtäkkiä vastapuolen argumentit koskeekin sun suosikkijoukkuetta eikä itse aihetta, ymmärrät mistä puhun.

Mielestäni pelkuruutta ja selkärangattomuutta on se, että ei uskalla kohdata kritiikkiä ja keskustella aidosti itse asiasta vaan lähtee iskemään takaisin tarttuen täysin epäolennaiseen seikkaan, kuten toisen keskustelijan suosikkijoukkueeseen.

Kärjistäen, sama kun seuran X taloudesta keskustellessa toinen yhtäkkiä haukkuisi sun suosikkiohjelmaa Salatut Elämät. Loogista? Ei liian.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Wau, taidankin huomenna ryhtyä kannattamaan vaikka Jukureita, että saisin täytettä profiiliin.

Tämä on oikein hyvä ja riittävä peruste ruveta kannattamaan Jukureita ^^

Eipä tuo suosikkijoukkueen puuttuminen itseä juuri häiritse. Joskus olisi mielenkiintoista tietää hieman kirjoittajan kannattamista joukkueista, esimerkiksi liigakarsintaketjussa (jos kirjoittajalla ei ko. joukkueita ole listattu), mutta tosiaan aika monesta tietää muun kirjoittelun perusteella suosikkijoukkueet ja toki sekaan mahtuu heitäkin, ketkä eivät pysty omaa suosikkia nimeämään.

Olen pyrkinyt itsekin laajentamaan suosikkipiiriä kattamaan enemmän koko kenttää (siksi vaihdoin omiin suosikkeihin ensimmäiseksi sarjan, enkä kotijoukkuetta). Jos pitäisi joku päällimmäinen kannatettava valita, niin varmaan suomalainen jääkiekko kokonaisuudessaan.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Kun täällä on asia ns. tapetilla, niin otetaan itsekin kantaa siihen.

Mielestäni pelkuruutta ja selkärangattomuutta on se, että ei uskalla kohdata kritiikkiä ja keskustella aidosti itse asiasta vaan lähtee iskemään takaisin tarttuen täysin epäolennaiseen seikkaan, kuten toisen keskustelijan suosikkijoukkueeseen.

Kuten tässä ilmaiset, mielestäni on pelkuruutta jos ei uskalla kohdata kritiikkiä. Jos joku aiheettomasti alkaa solvaamaan suosikkijoukkuettasi, niin miksi siihen leikkiin pitää lähteä mukaan? Jos keskustelet aivan muusta asiasta ja joku yhtäkkiä vetoaa suosikkijoukkueeseesi, niin silloin asiasta voi poistua takavasemmalle. Myöskin epäsoveliaiden viestien ilmoittaminen ylläpidolle on mahdollista jos tuntuu pilkanteon tai provosoimisen menneen sääntöjen ulkopuolelle. Jos ensin on kuittaillut jonkun joukkueen tilanteesta ja saa vastakuittia omasta lempijengistä, niin silloin se on ihan ansaittua. Eikö?

Ratkaisu tähän voisi olla niin, että pitäisi luettelosta valita suosikkijoukkue jolloin itsekeksimät muka hauskat jutut jäisivät vain pois käytöstä. Suosikkijoukkueita luonnollisesti voisi listata useita tiettyyn rajaan asti. Myöskin "ei ole suosikkijoukkuetta" vaihtoehto pitäisi olla siellä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun kerta toisensa jälkeen asiallisessa keskustelussa törmäät siihen, että yhtäkkiä vastapuolen argumentit koskeekin sun suosikkijoukkuetta eikä itse aihetta, ymmärrät mistä puhun.

Mielestäni pelkuruutta ja selkärangattomuutta on se, että ei uskalla kohdata kritiikkiä ja keskustella aidosti itse asiasta vaan lähtee iskemään takaisin tarttuen täysin epäolennaiseen seikkaan, kuten toisen keskustelijan suosikkijoukkueeseen.

Kärjistäen, sama kun seuran X taloudesta keskustellessa toinen yhtäkkiä haukkuisi sun suosikkiohjelmaa Salatut Elämät. Loogista? Ei liian.

Onpa pateettista löpinää. En tunnista jatkoaikaa tuosta, ja jos joku suosikkijoukkeeseen tarttuu ohi aiheen, sen voi joko jättää huomiotta tai kuitata toteamuksenomaisesti.
 

Fordél

Jäsen
Kuten tässä ilmaiset, mielestäni on pelkuruutta jos ei uskalla kohdata kritiikkiä. Jos joku aiheettomasti alkaa solvaamaan suosikkijoukkuettasi, niin miksi siihen leikkiin pitää lähteä mukaan? Jos keskustelet aivan muusta asiasta ja joku yhtäkkiä vetoaa suosikkijoukkueeseesi, niin silloin asiasta voi poistua takavasemmalle.

Kyllä, kritiikkiä pitää ottaa vastaa, kun se on perusteltua.

Jos toinen alkaa yhtäkkiä solvaamaan suosikkijoukkuettasi sen sijaan, että puhuttaisiin hänen joukkuettaan koskevasta asiasta niin eihän siihen tietenkään tarvitse lähteä mukaan. Valitettavasti realiteetti on kuitenkin se, että reagoimatta jättäminen ei lopeta toisen epäolennaisuuteen puuttumista vaan jopa kiihdyttää sitä. Jos siirryt kokonaan takavasemmalle, se asia, josta alunperin keskustelitte, jää käsittelemättä. Sekään ei ole oikein.

Jos ensin on kuittaillut jonkun joukkueen tilanteesta ja saa vastakuittia omasta lempijengistä, niin silloin se on ihan ansaittua. Eikö?

On se ansaittua jos on perusteltua ja vastakuitti liittyy täysin keskusteltuun asiaan eli on ollut vaikuttamassa siihen mistä nyt keskustellaan.

Esim. jos keskustelemme seuran X taloudesta ja toinen kuittaa, että eipä ole häävisti asiat siellä teillä Y seurassakaan niin miten tämä edistää seurasta X keskustelua? Miten se on vaikuttanut seuran X talouteen? Joo tiedetään, että muillakin on ongelmia, mutta silti ei poista seuran X ongelmia tai muuta niitä mihinkään suuntaan. Tuo toki paremmin esille kokonaiskuvan, mutta siihen se sitten jääkin. Sille seuralla Y on oma ketjunsa ja asioita on turha sotkea. Harvemmin kuitenkaan seurojen taloudelliset ongelmat ovat suoraan toisistaan riippuvaisia.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tuo on minun mielestäni ihan paskaa, että pitäisi kannattaa jotain. Suomussalmen Palloseuran peleissä olen pikkujunnuna huutanut niin, ettei ole ääntä muutamaan päivään lähtenyt ja sen voisin suosikkijoukkueekseni laittaa. Kun käyn Tampereella Tapparan peleissä niin taputan, kun Tappara tekee maalin, mutta jos playoffseissa Tappara tippuu tai voittaa sarjansa tai voittaa vaikka SM-liigan niin en itke onnenkyyneliä tai surunkyyneliä. Leijonat on toinen kannatettava joukkue, jonka peleissä huudan kuin riivattu, mutta kun Suomi voitti maailmanmestaruuden 2011 niin ei se minua loppujen lopuksi ihan hirveästi sytyttänyt, en tiedä miksi.

Fanittamiseni keskittyy pääosin pelaajiin, hienoihin yksilösuorituksiin ja oman tuomaritaustani takia myös seuraan paljon tuomareiden työskentelyä. Minun mielestäni myös valmentajien nopea reagointi muuttuneeseen tilanteeseen ja heidän persoonansa mediassa on jollain asteella hyvin ihailtavaa. Kumpuaako se tietynlainen objektiivisuus sitten tuomaritaustastani, mene ja tiedä?

Minun mielestäni olisi väärin laittaa suosikkijoukkueeksi mitään SM-liigan joukkuetta tai vielä vähemmän Mestis-joukkuetta, se olisi väärin sen joukkueen faneja kohtaan.
 

RDivis

Jäsen
Minun mielestäni olisi väärin laittaa suosikkijoukkueeksi mitään SM-liigan joukkuetta tai vielä vähemmän Mestis-joukkuetta, se olisi väärin sen joukkueen faneja kohtaan.

Täh? Tästä on varmaankin keskusteltu ympäri Jatkista, mutta laitetaan nyt tähän pienenä OT:nä oma mielipide. Kannattaminen on ainakin minun mielestäni jokaisen oma kokemus. Jos et koe kannattavasi mitään seuraa tarpeeksi merkitäksesi sen profiiliisi se on tietenkin oma asiasi, Mutta älä ihmeessä perustele asiaa itsellesi sillä, että tästä tulisi jollekin viikoittain Tapparan matseissa käyvälle paha mieli.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei mulla ole lätkän puolella varsinaista suosikkia, niin siitä syystä en myöskään ilmoita sellaista.

Oletko muuten koskaan miettinyt että ilmoittaisit asian? Jokuhan saattaa pitää sinua nyt vaikka ässäfäninä?
 
Oletko muuten koskaan miettinyt että ilmoittaisit asian? Jokuhan saattaa pitää sinua nyt vaikka ässäfäninä?

Siis ilmoittaisin minkä? No voin tässä ja nyt ilmoittaa, etten ole ässäfani. Vaikka samapa tuo jos joku minua sellaiseksi luulisikin, en tosin tiedä miksi joku niin luulisi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Ei suosikkia jääkiekossa, jalkapallossa Chelsea"
tai
"Ei varsinaista suosikkia, mutta ei ainakaan Ässät"

Tuo jälkimmäinen lause on hieman harhaanjohtava, sillä tuosta voisi saada käsityksen, että minulla olisi jotain Ässiä vastaan. Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Muuten kyllä täyttä asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Porilaisista ja allekirjoituksista tuli mieleen:"Pres play on tape" - Näin Raumalla kirjoitetaan englantia."

Näytinpä sille! Puuttuuhan sieltä yksi kokonainen kirjain.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Minäkin olen aina pitänyt Mängimiestä Ässien kannattajana. Johtuu varmaan siitä ajoittain pinnalle nousevasta mulkkuudesta. Toisaalta mies on niin fiksu, että tarkemmin ajatellen ei se voi olla Ässäfani. Taas on yksi palstan arvoitus selvitetty.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ralli, tai oliko se ihan RALLI joskus, 03.12.2002 viimeksi aktiivinen, toivottavasti pysyykin siellä persereiässä, minne on uponnut.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mängimies on ymmärtääkseni TPS:n kannattaja. Korjatkoon jos olen väärässä.

En tiedä voiko noin pahaa loukkausta toista ihmistä kohtaan edes tehdä kuin sinä juuri teit. No, saat anteeksi.

Ja eipä tuo Lukko sen kohteliaampi arvaus ollut. Enkä muutenkaan ymmärrä miksi edes vaivautua arvailemaan mitään olematonta suosikkijengiä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ralli, tai oliko se ihan RALLI joskus, 03.12.2002 viimeksi aktiivinen, toivottavasti pysyykin siellä persereiässä, minne on uponnut.

On näköjään jättänyt lähtemättömän vaikutuksen. Oli kyllä pakko käydä vilkaisemassa kaverin viestejä läpi, kun vielä 10 vuoden päästä muistellaan ja olihan siellä aikamoista verbaliikkaa :D
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Mitä joukkuetta Mängimies kannattaa?" -ketju olisi aika kova. Nyt kun tuli puheeksi....en jaksa. Kusisin sen äänestyksen kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös