Uusi televisio

  • 764 588
  • 2 830

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mä ostaisin Sonyn, jos panostaisin kuvanlaatuun, taikka Samsungiin, jos pitää saada kuva vieläpä halvalla.

Noilla kriteereillä ihan mahdotonta kertoa mitään.
Niin, sepä se kun muita kriteereitä ei oikein ole. Semmonen perus kohtuuhintainen telkkari ilman mitään turhia hienouksia, pitääpi käydä kurkkii hintoja. Kiitos vastauksesta.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin, sepä se kun muita kriteereitä ei oikein ole. Semmonen perus kohtuuhintainen telkkari ilman mitään turhia hienouksia, pitääpi käydä kurkkii hintoja. Kiitos vastauksesta.

No jos ei ole kummempia kriteereitä niin eikös se ole ihan sama minkä ostaa? Vielä kun muistat että hinta ja laatu kulkee (lähes) aina käsi kädessä niin voiko telkkarin ostaminen enää helpompaa edes olla?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Lähinnä vaan ajattelin sitä, että onko joku tietty malli semmonen, ettei siihen kannata käsiään sekoittaa.. Elektroniikka kun on vähän semmosta ettei aina tiedä saako hyvää ostamalla kalliimpaakin.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Lähinnä vaan ajattelin sitä, että onko joku tietty malli semmonen, ettei siihen kannata käsiään sekoittaa.. Elektroniikka kun on vähän semmosta ettei aina tiedä saako hyvää ostamalla kalliimpaakin.

Kunhan et osta Philipsiä koska Philips ja sähkö eivät kuulu samaan laitteeseen.
 

Ender00

Jäsen
Lähinnä vaan ajattelin sitä, että onko joku tietty malli semmonen, ettei siihen kannata käsiään sekoittaa.. Elektroniikka kun on vähän semmosta ettei aina tiedä saako hyvää ostamalla kalliimpaakin.

No, itse jaottelisin näistä yleisistä merkeistä laadut niin, että taattua laatua taulutelevisioissa saa:
Sonylta, Panasonicilta ja Samsungilta.

Askel alaspäin laadussa niin saa LG:tä ja sillä tasolla tai pikkuisen alaspäin niin löytyy taas monenmoisia merkkejä.

Phillips on hankala merkki sijoittaa, sillä se on joissain television merkeissään saanut oikein hyviä arvosteluja, mutta toisaalta taas käyttää joissain turhan halpoja paneeleita, muistaakseni samoja LG:n kanssa. Lisäksi historiallisesti Phillips on ollut sellainen merkki, joka uutena on ihan hyvä, mutta jonka käyttöikä jättää paljonkin toivomisen varaa.

Itsekin olen hommaamassa taulutv:tä tämän kuun aikana ja kriteereitä on ainakin se, että suurin joka tv:lle varattuun tilaan menee ilman erityisjärjestelyitä (= 37"), merkki johon voin luottaa, malli jossa niin antenni kuin kaapeliviritinkin itsessään, jolloin esim muuton jälkeen tv toimii ilman lisäostoksia suoraa. Conax-kortinlukija tottakai myös. Katseluetäisyys tullee olemaan 2,5..3 metriä joten HD Ready riittää. Tallentava kovalevy tv:n yhteydessä olisi valtaisi plussa, mutta ei taida löytyä tälläisiä malleja kohtuuhintaan toistaiseksi kuin LG:ltä ja ne taas eivät kuvanlaadullisesti ole vakuuttaneet.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö LG käytä aika pitkälti samoja paneeleja kuin ns. isot merkitkin? Paneelivalmistajia kun ei ole montaa, Samppa taitaa olla suurin ja myy muillekkin.
 

Ender00

Jäsen
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö LG käytä aika pitkälti samoja paneeleja kuin ns. isot merkitkin? Paneelivalmistajia kun ei ole montaa, Samppa taitaa olla suurin ja myy muillekkin.

Itse olen siinä käsityksessä, että Samsung ja Sony tekevät paneeleissa yhteistyötä samoin LG ja Philips.

Tosin halvimmissa malleissaan eivät välttämättä käytä edes omia paneeleitaan vaan jotain halpisversiota.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse katselen tavalliset TV-ohjelmat pari vuotta vanhasta 32":n Samsungista. Ihan ongelmaton kapine ollut ja kuvanlaadultaan ok.

Jos ei säikähdä hieman hankalaa käytettävyyttä niin suosittelen lämpimästi videotykkiä. Meillä on nyt parin kuukauden ajan ollut Sonyn WXGA-tarkkuuden VPL-AW15 ja valkokankaana itse maalattu parimetrinen MDF-levy. Elokuvat ja jääkiekko-ottelut ovat silkkaa herkkua simälle.

Isossa kuvassa on taikaa!
 

rpeez

Jäsen
Lähinnä vaan ajattelin sitä, että onko joku tietty malli semmonen, ettei siihen kannata käsiään sekoittaa.. Elektroniikka kun on vähän semmosta ettei aina tiedä saako hyvää ostamalla kalliimpaakin.

Omien silmieni mukaan suurimmat erot ovat liiketoistossa, eli muista valintaa tehdessä vertaille erityisesti sitä. Pitää myös huomata että jotkut liikkeet kytkevät telkkarit HD-DVD soittimiin jä näyttävät demokuvaa jolloin kuva luonnollisesti on erinomainen. Kannattaa pyytää kytkemään digiTV urheilulähetys näkyviin niin toinen ääripää löytyy.

Philipsistä puheen ollen sen kalleimmissa malleissa olen nähnyt toistaiseksi kärkipään liikkuvan kuvan toiston, joten siinä mielessä ei ne huonoja ole.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Nyt näkyy olevan Saloralla kovalevyllinen malli kaapeliverkkoon. 32" maksoi mustassa pörssissä 1695 euroa ja 42" mallistosta löytyy. Tuon isomman hintaa en tiedä, kun sitä ei lehtimainoksessa ollut mutta asia selvinnee kun marssii mustaan pörssiin asiaa kysymään.

Ihan mielinkiintoinen, mutta valitettavan pieni. Ja tuosta isommasta en löytänyt mitään Saloran sivuilta. Lisäksi tuo ei ole Full HD.

Taidankin päätyä sitten Sonyn KDL-40W3000 malliin ja ajattelin tilata sen Saksasta http://geizhals.at/deutschland/a275073.html. Melko paljon edullisempi kuin Suomesta ostettuna http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/67960. Postikulujenkin jälkeen jää hintaeroa n. 500€, joka on mielestäni ihan riittävästi. Enää pitäisi osata tehdä tilaus tuosta halvimmasta puljusta. Kun en huomannut, että niillä olisi postiennakkoa, niin hieman mietityttää uskallanko pistää rahat menemään. Noh, tuossa kolmanneksi halvimmassa oli 1576€:n hintaan postikuluineen postiennakolla. Joku joka on tilannut Saksasta, voisi varmaan kertoa miten luotettavaa touhua tuo on noin yleensä? Riippuu varmaan kaupasta?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Joku joka on tilannut Saksasta, voisi varmaan kertoa miten luotettavaa touhua tuo on noin yleensä? Riippuu varmaan kaupasta?

Kannattaa maksaa luottokortilla, jos mahdollista. Jos maksat verkkopankin kautta ennakkoon, voi rahojen takaisin saaminen ongelmatilanteessa olla huomattavasti vaikeampaa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Hmm...joulukuun Mikrobitissä oli testattu 32 tuuman kaapelidigitelkkuja ja Philipsin sai ainoana 5 tähteä. Eivät tainneet löytää juuri mitään vikaa.

Ylempää:"Phillips on ollut sellainen merkki, joka uutena on ihan hyvä, mutta jonka käyttöikä jättää paljonkin toivomisen varaa."

Allekirjoitan täysin. Mulla oli Hollantilainen 26" LCD "mökkitelkkarina" ja kesti käyttöä jopa 5kk.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Noh, tuossa kolmanneksi halvimmassa oli 1576€:n hintaan postikuluineen postiennakolla. Joku joka on tilannut Saksasta, voisi varmaan kertoa miten luotettavaa touhua tuo on noin yleensä? Riippuu varmaan kaupasta?
Itselleni tuli telkku Saksasta viime keväänä. Toimituksessa kesti, mutta se johtui mallin menekistä, johon Sonyn tehtaiden liukuhihnan nopeus ei ehtinyt vastaamaan. Sitten kun kauppaan töllön saivat, se tuli muistaakseni muutamassa päivässä kotiovelle.

Saksassa ovat ymmärtääkseni hiukkasen nihkeämpiä luottokortilla maksamisen suhteen, liekö sitten germaani-luottokunnalla tiukemmat hinnat vai mistä johtunee. Taitavat usein vaatia maksun ensin, mutta tuskinpa tuossa suurta riskiä on. Kuluttajansuojalaki se on kai Saksassakin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Saksassa ovat ymmärtääkseni hiukkasen nihkeämpiä luottokortilla maksamisen suhteen, liekö sitten germaani-luottokunnalla tiukemmat hinnat vai mistä johtunee. Taitavat usein vaatia maksun ensin, mutta tuskinpa tuossa suurta riskiä on. Kuluttajansuojalaki se on kai Saksassakin.

Niin paljon olen lukenut kauhutarinoita siitä, miten kauan rahoja on saanut odotella, jos jokin on mennyt pieleen, että ostaisin pikkuisen kalliimmalla ja luottokortilla. Tietysti saksantaito auttaa, sillä sakumakkarat ovat huonoja puhumaan englantia.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niin paljon olen lukenut kauhutarinoita siitä, miten kauan rahoja on saanut odotella, jos jokin on mennyt pieleen, että ostaisin pikkuisen kalliimmalla ja luottokortilla. Tietysti saksantaito auttaa, sillä sakumakkarat ovat huonoja puhumaan englantia.
OK, en lähde vastaan väittämään kun en hirveän laajoja käyttökokemuksia ole kerännyt. Onneksi oma tilaukseni meni läpi ns. sukkana. Itsekin kyllä etukäteen olin hiukkasen peloissani, mutta kun ko. lafkassa ei tosiaan luottokorttimaksun mahdollisuutta edes ollut, niin päätin riskeerata. Kauppa, josta itse tilasin, oli muuten siitä poikkeuksellinen, että siellä oli ihan kohtalaista englantia kirjoittava neito valokaapelin toisessa päässä, ja tilaus ja aikataulutiedustelut hoituivat kivuttomasti.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tuli tuossa viimein hankittua digiboksi, mutta tilanne on nyt sellainen että boksin osoittimien mukaan sekä signaalin laatu että voimakkuus ovat melkoisen heikkoja. Joillain kanavilla kuva on melko hyvä, pätkii vain välillä (ja tuo jumalansanakanava ei pätkäissyt kertaakaan) mutta esimerkiksi pääkanavat ykkösestä neloseen eivät näy käytännössä ollenkaan. Välillä kuului ääni mutta kuva ei liikkunut. Mikä siis ratkaisuksi?

Tilanne on se että koko isossa olkkarissa ei ole kuin yksi tv-pistoke ja siinä on haaroittimella kiinni sekä TV että kaapelimodeemi ja TV:hen menee 10 metrin jatkojohto. Onko olemassa jotain signaalinvahvistimia tmv. kaapelikäyttöön ja mitä sellainen mahtaisi maksaa...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kunhan et osta Philipsiä koska Philips ja sähkö eivät kuulu samaan laitteeseen.

Sikäli hieman ristiriitainen totemus, kun merkittävä osa maailman sähkölaitteista toimii Philips Semiconductorin komponenteilla :)

No, oma lehmä ojassa sikäli että ostin toukokuussa Philipsin LCD:n ja toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia, kuvan laatu 720p-materiaalia katsottaessa on ollut ainakin mun silmissä juuri niin hyvä kuin olettaisinkin. Toki, parempikin se varmaan voisi olla ja musta voisi olla mustempaa tms. mutta ihan susi tuokaan telkkari, tai Philipsin DVD-soitin ei ole.

Tai, ainakin hinta-laatusuhteelta aika ylivertainen, kun en itse "rahanarvoisia" vikoja keksi ja 690 euroa ei paljoa lompakossa kirvellyt. Eri asia sitten, jos tämä laukeaa lähiaikoina, toisaalta saapahan syyn sitten ostaa isomman telkkarin :)
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin. Nyt tuli ajankohtaiseksi uuden TV:n osto. Vanha 28" kuvaputkitoosa hajosi tänään. Eikä ole kuin n. 5v vanha. Kuvaan alkoi tulla alhaalta ylös meneviä paksuja erivärisiä raitoja. En vikaa mitenkään pois ole saanut, eli kai sieltä jotain rikki on mennyt.

Muutenki olen miettinyt uuden taulu tv:n ostamista, ja nyt siihen siis tuli oiva paikka. Ostoslistalla on 37" 900-1300e maksava tv (kaapeliverkko). Ei ole väliä onko HD-ready vai Full HD. Hyvä digiboxi löytyy, joten sisäistä boxia en tarvitse. Katseluetäisyys on noin kaksi metriä.

Toki olen jo netistä tutkinut eri vaihtoehtoja, mutta kertokaapa arvon jatkoaikalaiset, mitä te suosittelisitte, ja mitä kannattaa ehdottomasti välttää. Kiitos.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika moni sanoo ettei ole mitään väliä onko hd-ready vai fullhd. Ei ehkä nyt mutta tulevaisuudessa on, jos sattuu ostamaan PS3:n tai muun blu-ray soittimen niin alkaa vituttamaan kun joutuu skaalaamaan 1080p matskua alaspäin.

Käsittääkseni 37" FullHD:tä alkaa saamaan jo 1500€ eurolla (ja halvemmallakin) joten ehdottomasti ottaisin sellaisen jos mahdollisuus tulee.

Jos on täysin varma ettei tule katsomaan HD-matskua seuraavan 3-5v aikana niin sitten kannattaa varmaan hakea halpa SD-telkkari.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Maksoin omasta 40" FullHD lcd:stäni karvan päälle puolitoista tonnia tässä kaksi viikkoa sitten. Saman valmistajan SD-malli olisi ollut pari-kolmesataa halvempi, joten ihan sama oli ottaa FullHD.

40" ainakin olisi kahden metrin katseluetäisyydelle ihan liian suuri ruutu. Tuosta 37"-kokoluokasta suosittelen tutustumaan ainakin Panasonicin plasmaan.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt alkoikin kiehtomaa 37" sijasta 40" tv. Mittasin tarkan katseluetäisyyden, ja se on 2.20cm. Onkohan 40" tv siihen liian iso? Full hd on etusijalla, jos lompakkosta löytyy tarpeeksi tuohta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös