Uusi maalivahtivalmentaja, Tervetuloa

  • 58 104
  • 131

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ironista on, että kun nyt IFK:n maalivahdit loistivat viime vuonna, ja IFK:n maalivahti valittiin jopa parhaaksi, niin Sakke lähtee seurasta :).

IFK on ironinen seura :)! Mä voin kyllä just ja just elää tämän tosiasian kanssa ja suoda näyttöpaikan uudelle mv-koutsille! Kohtahan se nähdään, korvaako Saken "ihan kuka tahansa" :D.

Tsemppiä Sakellekin uusiin seikkailuihin! Aika aikaansa kutakin ja nyt oli todellakin hyvä hetki siirtyä uusien haasteiden pariin.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tsemppiä Sakellekin uusiin seikkailuihin! Aika aikaansa kutakin ja nyt oli todellakin hyvä hetki siirtyä uusien haasteiden pariin.

Tsemppiä Sakelle täältäkin. Tällä palstalla on menty hiukan liian useasti liian pitkälle Saken arvostelussa (itse olen myös tätä harrastanut) - en siis tarkoita puhasta kritiikkiä tulosta kohtaan mitä maalivahteihin tulee - ja kunnioituksen puute on loistanut. Kyseessä on kumminkin pitkän linja HIFK:lainen, joten nyt viimeistään on aikaa antaa edes snadisti respektiä. Saken työmoraali on lienee kovaa luokkaa, koska KJ:n kaltainen treenifriikki on katsonut hänet hyväksi jäseneksi tiimiinsä.

Onneksi emme elä Penan aikoja, sillä ensi kauden puolivälissä hehkutettaisiin, kuinka saimme hankittua KHL:stä mv-koutsin suoraan huipulta ja oman jannun vielä. Matikainen sopeltaisi onnen kyyneleissään jotain:"kyllä siitä maksamaan joutui, mutta on se sen arvoista." tms. Huh, onneksi ei enää.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
No niin. Nyt olen aistivivani palstaveljissäni ( ja systerissä) haikeaa nostalgiaa ja kaipuuta, kun Sakke lähtee. Sakke on kova IFKn mies, mutta maalivahtivalmentajana hän oli öööh,totanoinniikun, ei kovinkaan hyvä. Korkea aika oli vaihtaa. Onnea Sakke Venäjän valloitukseen!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Nyt olen aistivivani palstaveljissäni ( ja systerissä) haikeaa nostalgiaa ja kaipuuta, kun Sakke lähtee. Sakke on kova IFKn mies, mutta maalivahtivalmentajana hän oli öööh,totanoinniikun, ei kovinkaan hyvä. Korkea aika oli vaihtaa. Onnea Sakke Venäjän valloitukseen!

Tämä systerihän ei Sakkea kaipaamaan jää, siis muuten kuin korkeintaan huumorihahmona! Arvostan Sakkea pelaajana ja pitkän linjan IFKlaisena, mutta kyllä hänen näyttönsä maalivahtivalmentajana laahaavat pitkällä perässä verrattuna pestin pituuteen. Näytöistä nyt puhumattakaan.

Mutta tottahan ihmiset kehittyvät ja muuttuvat. Sakellekin tekee varmasti todella hyvää päästä ympyröihin, missä ei ole varaa mukavoitua ollenkaan. Tiukkaa duunia ja itsensä kehittämistä on pakko harjoittaa ja tuloksia tulla, muuten heilahtaa kenkä. Tosin se kenkä voi heilahtaa muutenkin... Mutta se nyt ei varmaan sitten ole enää IFK:n ongelma. Eihän...?
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Onko kuulunut mitään uusia uutisia tulevasta mv-valmentajasta?? Ylen mukaan J.Valtonen olisi Lokomotivin uusi mv- valmentaja. Olisiko mahdollista, että Kaarela palaisi Nordiksella valmentamaan Juusoa ja Jannea??
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onko kuulunut mitään uusia uutisia tulevasta mv-valmentajasta?? Ylen mukaan J.Valtonen olisi Lokomotivin uusi mv- valmentaja. Olisiko mahdollista, että Kaarela palaisi Nordiksella valmentamaan Juusoa ja Jannea??

Tällä siirrolla ei ollut Kaakun tekemisiin mitään käytännönmerkitystä, kun kengän kuva tuli persauksiin samaan aikaan kuin Suikkasellekin. Kaakku olisi mun mielestä hyvä haku veskarikoutsiksi ja tällöin tänne uskaltaisi hakea jotain kehityskelpoisia veskarin alkujakin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kaakku olisi mun mielestä hyvä haku veskarikoutsiksi ja tällöin tänne uskaltaisi hakea jotain kehityskelpoisia veskarin alkujakin.

Todellakin. On myös todella hyvä tyyppi noin muutenkin. Eiköhän se katkeruuskin ole jo ohi. Niin paljon on vettä vantaassa virrannut. Täältä ehdoton peukku Kaakulle. Sai muutenkin aika turhaan kenkää ja meni niin sanotusti Mällin pesuvesien mukana... :D
 

ilu

Jäsen
Todellakin. On myös todella hyvä tyyppi noin muutenkin. Eiköhän se katkeruuskin ole jo ohi. Niin paljon on vettä vantaassa virrannut. Täältä ehdoton peukku Kaakulle. Sai muutenkin aika turhaan kenkää ja meni niin sanotusti Mällin pesuvesien mukana... :D

Aikanaanhan Jari "Turha" Kaarelan potkut olivat vähintään yhtä odotettu ja iloa herättänyt tapahtuma kuin Sakari "Pygmi" Lindforsin poistuminen.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikanaanhan Jari "Turha" Kaarelan potkut olivat vähintään yhtä odotettu ja iloa herättänyt tapahtuma kuin Sakari "Pygmi" Lindforsin poistuminen.
Juuri näin !
Enkä ole kovin tyytyväinen jos Kaakku palaa. Mutta jos ei parempaa ole tarjolla niin ehkä-sitten-kai.
Nuorempi kaarti ei muista sitä aikaa, kun Kaakku käski/neuvoi kassarit polvilleen vastustajan ylitettyä punaviivan.
Toivottavasti on päivittänyt tietojansa vuosien varrella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toivottavasti on päivittänyt tietojansa vuosien varrella.

Niin, samaa sopii tehdä myös fanien toimesta. Elävä esimerkki Kaakun työnäytteistä löytyi Hämeenlinnasta Teemu Lassilan muodossa. Ketäs veskareita kaakku on valmentanut HIFK:ssa, siis hyviä maalivahteja? Mulle tulevat mieleen vain Tim Thomas ja Ari Ahonen.
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Aikanaanhan Jari "Turha" Kaarelan potkut olivat vähintään yhtä odotettu ja iloa herättänyt tapahtuma kuin Sakari "Pygmi" Lindforsin poistuminen.

Ei pidä paikkaansa ainakaan minun ja usean muun osalta. Maalivahtinahan Kaarela ei kummoinen ollut, mutta asioista minua enemmän ymmärtävät ovat antaneet varsin positiiviset kommentit maalivahtivalmennuksesta. Heihin kuuluu esim. yllä mainittu maalivahti Ari Ahonen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Elävä esimerkki Kaakun työnäytteistä löytyi Hämeenlinnasta Teemu Lassilan muodossa.

Hämeenlinnassa kovasti ihmeteltiin, kun Lassila vietti ensimmäisen kauden kerhossaan käytännössä lähes kokonaan penkillä. Kaakku vaan totesi jossain välissä, että Lassilalle ajetaan uutta torjuntatyyliä sisään ja loppu on historiaa. Onhan siellä kavereita kuten Miika Wiikman, Karri Rämö ja Hannu Toivonen, jotka ovat lähteneet rapakon taakse kokeilemaan Kaakun opista.

Tuollainen punasiniviivan jälkeen polvilleen -lällättely menee mertarantatasolle, käytännössä jokaisella maalivahdilla perustorjunta-asento on polvillaan. Saken lähdön jälkeen tuli kaiveltua vanhoja keskusteluja täältä, ja muutama kirjoittaja näytti olevan sitä mieltä, että Kaakun aikana organisaatio ei arvostanut maalivahtivalmennusta lainkaan.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Maalivahtinahan Kaarela ei kummoinen ollut, mutta asioista minua enemmän ymmärtävät ovat antaneet varsin positiiviset kommentit maalivahtivalmennuksesta. Heihin kuuluu esim. yllä mainittu maalivahti Ari Ahonen.

Eiköhän tämä porukka, joka lällätteli Kaakun potkuille, ollut tätä samaa heimoa, joka rakasti Pentin viiksiä ja takatukkaa ylikaiken. Kaarela on hyvä maalivahtivalmentaja ja häneltä löytyy siitä kiistatonta näyttöä. Jos joku tunari ei sitä ymmärrä HIFK-faneista, niin se on hänen häpeänsä.

Kaarela ei tosiaan ainakaan HIFK:ssa ollut mikään sateentekijä maalivahtina, mutta sillähän ei ole valmentamisen kanssa mitään merkitystä. Työkalut maalivahtien suhteenkin olivat tasoa mitä sattuu (poislukien Ahonen). HIFK:ssa ei ole osattu/osata arvostaa maalivahteja tai sen enempää niiden valmennusta, syystä tai toisesta.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Tuollainen punasiniviivan jälkeen polvilleen -lällättely menee mertarantatasolle, käytännössä jokaisella maalivahdilla perustorjunta-asento on polvillaan.

Niin ja muutenkin tuntuu oudolta kommentilta, kun Kaakun viimeisin projekti nimeltä Teemu Lassila on seisova maalivahti jota harvemmin enää näkyy. Teemu seisoa jököttää vaikka siniviivalta tulee kutia. Muistan myös tuon ajan, kun Kaakku kehui että perhostyylin Lassilalle ajettiin uutta tyyliä, eikä miestä näkynyt kehissä. Sitten Teemu kun hyppäsi askiin niin todentotta tyyli oli muuttunut aivan päinvastaiseksi. En tiedä vastaavaa, että valmentaja olisi tuossa iässä olevan maalivahdin tyyliä muuttanut päinvastaiseksi ja vielä noin lyhyellä aikaa. Kaakulla oli kovia maalivahteja Kerhossa ja Lassila on todellinen taidonnäyte osaamisesta. Kiistatta kovat näytöt ja jos joku ei tätä näe, niin sokea on.

Ps. Myös eräs Miika "seula" Wiikman voitti play-offien MVP palkinnon Kaakun alaisena.
 
Suosikkijoukkue
Rochester Diablos
Kaakku kuuluu varmasti Suomen mv-valmentajien kärkikastiin ja kyllä jokainen valmentaja joka pystyy toimimaan tuloksellisesti vuodesta toiseen huipulla on päivittänyt ja päivittää tietojaan jatkuvasti.

Jukka
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Ei pidä paikkaansa ainakaan minun ja usean muun osalta. Maalivahtinahan Kaarela ei kummoinen ollut, mutta asioista minua enemmän ymmärtävät ovat antaneet varsin positiiviset kommentit maalivahtivalmennuksesta. Heihin kuuluu esim. yllä mainittu maalivahti Ari Ahonen.

Joo ja mä en kyllä kans ymmärrä tätä Kaakun dissausta, en nyt, enkä ymmärtänyt silloin. Ottaisin Kaakun takaisin, jos olisi mun päätettävissä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ja mä en kyllä kans ymmärrä tätä Kaakun dissausta, en nyt, enkä ymmärtänyt silloin. Ottaisin Kaakun takaisin, jos olisi mun päätettävissä.

Ammattimies on ammattimies. Kaakulla on sentään esittää vähän näyttöjä. Mutta nehän ovat olleet tähän saakka IFK:ssa täysin toisarvoinen asia.

Ottaisin minäkin takaisin, jos saisin päättää. Kuuluu perheeseen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
En tiedä missä piireissä jengi pyörii, mutta mä en ainakaan yhtään IFK-kannattajaa tiedä, joka ei Kaarelaa takaisin ottaisi.

Jaa, no toinen ääni on ollut kellossa ainakin joillakin kannattajilla, esimerkkejä löytyy jo tältäkin palstalta, muutama viesti ylöspäin. Osalla ei ole vieläkään käsitystä siitä, kuinka hyvä valmentaja Kaarela todellisuudessa on?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta nehän ovat olleet tähän saakka IFK:ssa täysin toisarvoinen asia.
Näytöt toisarvoinen asia? Ihme potaskaa, joka ei perustu yhtään mihinkään, ei voi oikein muuta sanoa.
Jaa, no toinen ääni on ollut kellossa ainakin joillakin kannattajilla, esimerkkejä löytyy jo tältäkin palstalta, muutama viesti ylöspäin.
Korkeintaan yksi tällainen viesti löytyy ja taas sen perusteella vedetään johtopäätöksiä. Hienoa. Jälkiviisaus on aina paras viisaus. Se nyt vaan sattuu olemaan faktaa, että aikanaan Kaakun poistuessa miehen perään ei juuri haikailtu. Mykkä&Kaakku oli sananmukaisesti niin mykistävä parivaljakko. Jos Kaakku oli jo silloin hyvä mv-valmentaja, niin ainakaan fanille asti se ei näkynyt. Mikä taas osoittaa sen, että tavallisen lätkäfanin on hyvin vaikea lähteä arvioimaan mv-koutsin ammattitaitoa. Nyt tilanne on sen sijaan eri: Kaakulla on kiistattomat näytöt HPK:sta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jaa, no toinen ääni on ollut kellossa ainakin joillakin kannattajilla, esimerkkejä löytyy jo tältäkin palstalta, muutama viesti ylöspäin.

Piti oikeen omatkin kirjoitukset tarkistaa, että en kai nyt sentään "suutuspäissäni" joskus ennen Saken lähtöä ole itse sanonut virtuaalista EI-sanaa myös Kaakulle jostain syystä. No en ainakaan löytänyt.

Mutta joo, jotkut eivät ottaisi häntä meille, ja ihmettelen kyllä miksi. Joskus olen Kaarelalta suoraankin kysynyt, että miksi sä h-linnassa valmennat, ja suoraa vastausta en saanut, mutta veikkaan että IFK:ssa ei ole edes yritetty saada ammattitaitoisempaa koutsia Saken tilalle, ja näin ollen kyselyjä ei hänelle(kään) ole IFK:n officelta tullut.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Mikä taas osoittaa sen, että tavallisen lätkäfanin on hyvin vaikea lähteä arvioimaan mv-koutsin ammattitaitoa. Nyt tilanne on sen sijaan eri: Kaakulla on kiistattomat näytöt HPK:sta.

No jos ei Ari Ahosesta mitään saanut selville veskarikoutsin taidoista, niin pitää olla harvinaisen puusilmäinen fani. Siihen ne Kaakun aikaiset potentiaaliset prospektit sitten jäivätkin. Oli tietysti Bäckström, mutta hän ei vain ollut valmis vielä ja maakunta/Ruotsin kierros teki gutaa uran kannalta. Eikä tässä mitään jälkiviisautta tarvita. Ja kenen ansioista siellä oli tuollainen valmentajakaksikko, voisiko koko räpellyksen sankari ja luoja olla kaikkien rakastama Pentti "Fööni" Matikainen?
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No jos ei Ari Ahosesta mitään saanut selville veskarikoutsin taidoista, niin pitää olla harvinaisen puusilmäinen fani. Siihen ne Kaakun aikaiset potentiaaliset prospektit sitten jäivätkin. Oli tietysti Bäckström, mutta hän ei vain ollut valmis vielä ja maakunta/Ruotsin kierros teki gutaa uran kannalta. Eikä tässä mitään jälkiviisautta tarvita.
Ei niin, pelkästään asioiden pyörittelyä haluamallaan tavalla. Siis Ahosen hyvät otteet olivat Kaakun työn tulosta, mutta Bäckström ei ollut vielä valmis ja siksi kompurointia ei voi laittaa Kaakun niskaan. Olen ehkä puusilmäinen fani, mutta en todellakaan pysty sanomaan, mikä osuus Kaarelalla on ollut Ahosen kehittymisessä ja Bäckströmin kompuroinnissa.

Kaarelan lähdettyä IFK:sta Jatkoaikaa ei tainnut vielä olla olemassa, mutta en todellakaan muista kenenkään hallilla silloin haikailleen miehen perään. Tietysti joku varmaan oli silloin jo sitä mieltä, että mies on timanttia ja ainakin 10 vuotta jälkikäteen näin on helppo sanoa. Anyway, Kaarelan kehittymiselle teki varmasti hyvää vaihtaa maisemaa ja mikäs sen parempaa, jos palaa kierrokselta "kotiin".
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Osalla ei ole vieläkään käsitystä siitä, kuinka hyvä valmentaja Kaarela todellisuudessa on?


Minä kuulun tähän käsitystä vailla olevaan osaan. Kerro (kertokaa) minulle kuinka hyvä mv valmentaja Jari Kaarela sitten on? Mielestäni ei oikein riitä, että IFK aikoinaan onnistui saamaan Ari Sulanderin (Jokerit) pelaamaan tasollaan. Mitä mieltä olette?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös