Uusi kännykkä

  • 1 246 352
  • 5 798

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Onkohan vika operaattorin verkossa, puhelimessa vai SIM-kortissa kun esim. himassa ollessa kuuluvuuspalkkeja on yleensä vain yksi ja välillä putoaa kokonaan verkosta eli palkkien tilalla on pysäköinti kielletty-merkki?

Operaattori Elisa, liittymä Elisa Pro, puhelin Samsung Galaxy S4 ja paikkakunta Espoo.
Mulla sama ongelma Lauttasaaressa. Liittymä Saunalahti (Elisa) ja puhelin halpis LG Optimus L5.

Valitusta Elisan suuntaan, johon totesivat kyseessä olevan ihan selvä katvealue, johon ei olisi kuitenkaan tulossa korjausta ainakaan seuraavaan puoleen vuoteen. Liittymän vaihto Tele Finlandiin (Sonera) ja ainakaan vielä en ole huomannut vastaavia kuuluvuusongelmia.

Loppuipa samalla 3G datayhteyden pätkiminen, joka oli melko ärsyttävä ominaisuus Elisan verkossa.
 

Number 11

Jäsen
Tuli ostettua Lumia 920 ja heti alusta asti ollut pari ongelmaa. Akku ei tunnu kestävän käytännössä mitään. Otin puhelimen käyttöön tänään ehkä puoli viiden aikoihin, säädin vähän asetuksia ja lähdin lätkämatsiin. Nyt illalla akku oli jo lähes tyhjä vaikka en juurikaan puhelinta edes käyttänyt, mitä nyt erätauot näpräsin ja surffailin netissä.

Mulla on tuohon Soneran 4G-liittymä sillä nopeimmalla netillä 100mbit/s. Kuitenkaan puhelin ei täällä pk-seudullakaan löydä 4G:tä kuin ihan satunnaisesti ja surffaaminen on siksi tajuttoman hidasta verrattuna siihen mitä sen pitäisi olla.

Muilla ollut samoja ongelmia? Mistäköhän mahtaa johtua?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä itkin akkua myös, mutta parin latauksen jälkeen se on kestänyt suht kovaa käyttöä päivän helposti.
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
Minulla Lumia 920 akku kestää 2-3pv vaihtelevalla käytöllä. Puhelin ei juuri ole hevi käytössä kuin harvoin ja silloinkin autossa jaan WLANia tabletille ja puhelin on latauksessa kokoajan.
Mielestäni 4G kuuluvuus karttoja katsomalla voi puhua vielä aika keskeneräisestä kattavuudesta. 3G:ään ei kuulu joka paikassa ja se ei ole puhelimesta kiinni vaan vaihtelee operaattoreittain.
Minulla voi puhelimella surfailun himassa unohtaa ilman WLANia. Pitäisi mennä ulos :)
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
...Akku ei tunnu kestävän käytännössä mitään...

...Mulla on tuohon Soneran 4G-liittymä sillä nopeimmalla netillä 100mbit/s. Kuitenkaan puhelin ei täällä pk-seudullakaan löydä 4G:tä kuin ihan satunnaisesti...
Muilla ollut samoja ongelmia? Mistäköhän mahtaa johtua?

Akun varauskyky paranee, kun tulee useampia varauskertoja. Katsohan tilannetta parin viikon käytön jälkeen.

4G syö akkua paljon enemmän kuin 3G. Kannattaisiko "pakottaa" 3G:hen asetuksista? Syö vähemmän akkua, kun ei koko ajan yritä etsiä 4G:tä ja muutenkin 4G kuluttaa enemmän akkua.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Tuli ostettua Lumia 920 ja heti alusta asti ollut pari ongelmaa. Akku ei tunnu kestävän käytännössä mitään. Otin puhelimen käyttöön tänään ehkä puoli viiden aikoihin, säädin vähän asetuksia ja lähdin lätkämatsiin. Nyt illalla akku oli jo lähes tyhjä vaikka en juurikaan puhelinta edes käyttänyt, mitä nyt erätauot näpräsin ja surffailin netissä.
Oma 920 kestää aika kovassa käytössä pari päivää ellei nyt jotain ihan poikkeuksellista ole. Alkuun oli heikompi akun kesto, mutta käytön myötä on parantunut. Ehkä päivitystenkin myötä. Onhan puhelimessa päivitetty WP viimeisimpäänsä?
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Valitsin musta/harmaan värin koska aiemmin oli valkoinen iPhone ja kyllä tuo koko musta etuosa näyttää paljon paremmalta.

Tuli itsekin nyt haettua iPhone 5s musta/harmaana. Näytti todella hyvältä livenä niin sai valkoinen/hopea jäädä omasta puolestani hyllyyn. Molempia löytyi jonkun verran, mutta aika käsistä nuo ilmeisesti revitään. Kultainen kuulemma kysytyin, ei kuulemma myöskään hirveästi tule noita suomeen tämän vuoden puolella vielä. Ei harmita yhtään että tuli musta otettua matkaan, on se vaan niin tyylikäs. =)

Onko sulla akku kestänyt kuinka hyvin ja minkälaista käyttöä? Mielestäni huomattavasti parempi akun kesto kuin edellisessä 4s puhelimessa tai emännän Lumiassa.

Tässä on puhelin kyllä nyt pitkäksi aikaa!
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Tuli ostettua Lumia 920 ja heti alusta asti ollut pari ongelmaa. Akku ei tunnu kestävän käytännössä mitään. Otin puhelimen käyttöön tänään ehkä puoli viiden aikoihin, säädin vähän asetuksia ja lähdin lätkämatsiin. Nyt illalla akku oli jo lähes tyhjä vaikka en juurikaan puhelinta edes käyttänyt, mitä nyt erätauot näpräsin ja surffailin netissä.

Itsellä oli tuollainen akun hurjaan tyhjenemiseen liittyvä ongelma. Mulla tuo ilmeni niin, että kun käytti datayhteyttä (joko WLAN tai 3G) päällä, niin akun virta rupesi hupenemaan kovaa vauhtia. Ei auttanut, vaikka datayhteyden katkaisi. Samalla puhelin rupesi lämpenemään huomattavasti. Käytännössä tuo tarkoitti sitä, että en voinut käyttää datayhteyttä ollenkaan.

Sain asian ratkaistuksi niin, että flässäsin puhelimen uudelleen. Tuohon ei tietenkään ole mahdollisuutta jokaisella, mutta josko veisit puhelimen huoltoon. Siellä ne ei kumminkaan taida tehdä paljon muuta, kuin flässäävät luurin uudelleen. Mitään varmuuttahan ei ole, että tuo asian korjaisi. Itsellä saattoi vaan olla tuuria.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko sulla akku kestänyt kuinka hyvin ja minkälaista käyttöä? Mielestäni huomattavasti parempi akun kesto kuin edellisessä 4s puhelimessa tai emännän Lumiassa.

Tässä on puhelin kyllä nyt pitkäksi aikaa!

Akku kestää helposti pari vuorokautta ilman säästelyä omassa käytössäni. 2 push sähköpostia ja yksi 15 min välein. Bluetooth, WiFi ja mobiilidata ovat kokoajan päällä. Aika paljon tulee päivittäin nettiä ja facebookia selailtua myös puhelimella. Melko helposti pääsen puhelimen oman laskurin mukaan 5h käyttöaikaan 48h valmiuden aikana.
 

Milanista

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Lumia 920 on nyt ollut luurina kuukauden päivät, pelittää hyvin. Akun kesto on mielestäni ok, siinä 2vrk, lisää säästää helposti jos omansa voi laitaa yöksi lentokonetilaan eli herätyskelloksi.
 

Number 11

Jäsen
Oma 920 kestää aika kovassa käytössä pari päivää ellei nyt jotain ihan poikkeuksellista ole. Alkuun oli heikompi akun kesto, mutta käytön myötä on parantunut. Ehkä päivitystenkin myötä. Onhan puhelimessa päivitetty WP viimeisimpäänsä?

Alkaa itsellänikin tuo akun kesto kehittyä oikeaan suuntaan. Latasin viime yönä puhelimen ja nyt tässä vaiheessa iltaa edelleen 82% jäljellä. Käyttö ollut tosin vähäistä ja esim. netissä en ole surffaillut. Yhtään päivitystä en ole tehnyt ja muualtakin kuullut/lukenut että niiden myötä akkukestokin paranee monesti.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
No niin kyselläänpä arvon palstaveljiltä vähän apuja. Nyt kävi niin että Koira hyppäsi tietokonepöytää vasten ja pöydällä ollut Nokian Lumia 920 puhelin putosi lattialle. Ja näyttöhän siitä meni rikki. Puhelin muuten kyllä toimii vielä. Puhelin on Soneran kytköllä hankittu muistaakseni helmikuussa tänä vuonna. Eli kahden vuoden kytköä olisi vielä jäljellä. Miten suosittelisitte toimimaan nyt? Marssinko huomena suoraan esim. Sonerakauppaan vai olenko ensin yhteydessä vakuutusyhtiöön? Ja onko muilla kokemuksia vastaavista tilanteista.

Kiitos jo etukäteen.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Miten suosittelisitte toimimaan nyt?

Soita vakuutusyhtiöön että näin on käynyt. He pyytävät kustannusarvion joten puhelin Soneran kautta Optima Serviceen (jos he ovat yhä huoltofirma). Saat sieltä kustannusarvion jonka välität sitten vakuutusyhtiöön.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Soita vakuutusyhtiöön että näin on käynyt. He pyytävät kustannusarvion joten puhelin Soneran kautta Optima Serviceen (jos he ovat yhä huoltofirma). Saat sieltä kustannusarvion jonka välität sitten vakuutusyhtiöön.

Optima ei huolla enää Nokiaa eli menee SCF:lle.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Samsung Galaxy S4

Päivitin ehkä noin viikko sitten käyttöjärjestelmän. Päivityksestä lähtien mulle on tullut tasaisin väliajoin seuraava ilmoitus:

"Security information
An application attempted to access system on your device without authorization. This attempt has been blocked.
"

Nyt kysymys kuuluukin, että pystynkö mä jollain tavalla löytämään tuon ilmoituksen lähteen. Eli mistä syystä, mikä ohjelma tai applikaatio tuolla nyt on se kaiken pahan alku ja juuri? Mielestäni mä olen kaikkiin tarpeellisiin appeihin antanut hyväksyntäni, joten tämä lienee joku poistettavissa oleva ohjelma. Poistaisin välittömästi, jos vain tietäisin, minkä poistaa. Millä saisin tämän selville?
 

Tuamas

Jäsen
27.11.2013 alkavat tämän hetken ainoan "Suomalaisluurin" eli Jollan toimitukset.

Linkki Jollan sivuille, josta käydä hiukan läpi ominaisuuksia ja muuta asiaan liittyvää.

Itse olen ainakin ensimmäistä kertaa moneen vuoteen ihan tohkeissani mobiililaitteesta ja tuollainen on yksinkertaisesti pakko hankkia kun se ilmestyy.

Mielestäni olennaisimmat ominaisuudet

- Täysin uusi käyttis, Meego oli aikanaan paras kokeilemani käyttis ja tämän pitäisi olla parannettu versio siitä
- Tuki Android-sovelluksille eli kaikkien Android-softien pitäisi pelittää
- GPS ja Nokian Here-kartat
- "Other half", eli lisäominaisuudet mahdollistava vaihdettava takaosa. Visioissa näkynyt mm. Qwerty-näppis (tämän joku kynäniska oli jo toteuttanut), parempi kamera, parempi akku, aurinkokenno...
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tamperelaisille / Pirkanmaalaisille voi vain sanoa, että käyttäkää Nokian huolloissa Digimania. Kaikkien hermot säästyvät, kun ei käytä SCF:ää....

Tshekkeihin Arvatoon niistä luureista suurin osa jokatapauksessa menee. En osaa sitten sanoa eri liikkeiden toimitusajoista.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Hommasin hyvin palvelleen iPhone 4S tilalle Samsung Galaxy S4 4G+ (i9506) ja olen kyllä tykännyt. Vaikka luurissa on peräti 5" HD-näyttö niin on se ihan pirun kevyt ja menee farkkujen taskussa. Kyseessä markkinoiden nopein rauta ja vielä tuo täysi 4G-tuki. Pitää tuo Android -versio päivitellä tuosta 4.2.2 vielä uudempaan.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Olisi kiva kuulla muiltakin jatkislaisilta jotka tuon iPhone 5s:n ovat hankkineet, että mitä olette tykänneet. Oliko vaikea löytää puhelinta/kestikö kauan julkaisusta saada se jne?? Itse tilasin luurin Soneran jälleenmyyjältä varmaan viikko julkaisun jälkeen, mutta kyllästyin ehkä 1,5-2vkon jälkeen odottamaan ja kävin sitten ihan liikkeessä ostamassa omani pois.

Mitä noita puhelinfoorumeita olen lukenut ja puhelimia myyvien liikkeiden verkkosivuja lueskellut niin vieläkään 5s:ää ei näyttäisi hirveästi löytyvän. Tuota 16gb mallia jo jonkun verran mutta suurempimuistisia huomattavasti vähemmän. Olisi kiva kuulla muiden "tarinoita" ja minkälainen vehje sitä tuli hommattua, millä muistilla esim ja minkälaista käyttöä puhelimella on??

Itse hommasin ihan tämän pienimmän 16gb version, koska tiesin edellisen 4s 32gb:n kokemuksella että puhelimessa tulee olemaan vain se 10gb käyttöä. Oma puhelimenkäyttöni on lähinnä nettisurfaamista, facebookin, iltalehden ja jatkoajan selaamista. Kuvia otan puhelimella, karttapalvelua tulee käytettyä kuten myös whatsappia. Niin ja tietysti tulee soiteltua ja viestiteltyä :D
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Samsung Galaxy S4. Kun painan virtanäppäintä eli näyttöön syttyy valot niin päivämäärän alla juoksee oikealta vasemmalle suurin piirtein tällainen teksti:

o99ppppööö78899999ååpååå8978999899ööööpåäåååä989999889998oooööö

Tuo ilmestyi la-su yönä eli olenko itse tuon jostain kautta kirjoittanut vai mitä hemmettiä täällä tapahtuu? En ainakaan löydä asetuksista sellaista kohtaa.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samsung Galaxy S4. Kun painan virtanäppäintä eli näyttöön syttyy valot niin päivämäärän alla juoksee oikealta vasemmalle suurin piirtein tällainen teksti:

o99ppppööö78899999ååpååå8978999899ööööpåäåååä989999889998oooööö

Tuo ilmestyi la-su yönä eli olenko itse tuon jostain kautta kirjoittanut vai mitä hemmettiä täällä tapahtuu? En ainakaan löydä asetuksista sellaista kohtaa.

Olet jostain lukitusnäyttöön/personointiin liittyvästä valikosta asettanut jonkun tervetuliaistekstin?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olet jostain lukitusnäyttöön/personointiin liittyvästä valikosta asettanut jonkun tervetuliaistekstin?

Kuten kirjoitin, en löydä tuollaista kohtaa ja siksi kyselen. Olin HIFK:n cheerleadereiden 20-vuotisbileissä ja oli kyllä muutakin tekemistä kun kirjoitella tuollaisia tekstejä valikossa jonka olemmassaolosta en tiedä vieläkään :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös