Uusi kännykkä

  • 1 251 475
  • 5 800
Alle 250 euron Android-puhelin hankinnassa nykyisen ZTE Bladen tilalle. Löytyykö palstalaisilta kokemuksia Huawei Honorista?

Itselläni on tuo kyseinen puhelin ollut nyt muutaman kuukauden käytössä ja voin kyllä suositella. Käyttö on sulavaa, eikä puhelin ainakaan omassa käytössäni ole kaatunut vielä kertaakaan.
Huonoa tuossa puhelimessa on oikeastaan vain tuo kameran laatu. Se ei yllä muiden 8mpix kameroiden tasolle, mutta itselleni se ei ongelma ole.

Uusimman androidversion tähän myös saa ja se on mielestäni parempi kuin tuo orkkiksena sisässä oleva 2.3.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Alle 250 euron Android-puhelin hankinnassa nykyisen ZTE Bladen tilalle. Löytyykö palstalaisilta kokemuksia Huawei Honorista?

*Linkki Markantalon sivuille

Ei ole tuosta Honorista kokemusta, mutta sen edeltäjästä eli Huawei U8800:sta on, ja sen perusteella sanoisin että pysy helvetin kaukana kyseisestä valmistajasta. Kaatuilee itsestään, välillä heittää yhtäkkiä pois sim-kortin toiminnasta, kamera on paska, mikään ei toimi yms yms.

Onhan nämä halpoja, mutta se määrä vitutusta on melkein sen 200e arvoinen mikä pitää laittaa että saa jonkun Samsungin.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Alle 250 euron Android-puhelin hankinnassa nykyisen ZTE Bladen tilalle. Löytyykö palstalaisilta kokemuksia Huawei Honorista?

*Linkki Markantalon sivuille

Mites olisi LG:n puhelimet? LG Optimus L7 P700 lähtisi tilattuna alta 250 euron. Jos haluaa kaupasta suoraan käteen niin maksaa tietysti vähän enemmän - esim. Gigantissa 289€. Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta muistaakseni tuo yllämainittu LG:n malli on ollut broidilla käytössä ensimmäisenä älypuhelimena nyt jokusen kuukauden, eikä valituksia ole ainakaan minulle kuulunut. Android 4.0 ainakin löytyy luurista.

Löytyy tuosta halvempikin malli, joka maksaa Gigantissa n. 200 euroa. Android 4.0 tässäkin.

Muut voivat varmasti kertoa enemmän näistä LG:n kännyköistä. Onko muilla toiminut mallikkaasti?

Linkki hintaseurantaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuntuu olevan ongelmia Saunalahden verkon kanssa tai sitten sattumalta molempien kännyt piiputtavat samaan aikaan. Vaimolla on vanha Nokia, mulla SGS2. Omaani en ole vaihtamassa vielä, vaikka aina toki kiinnostaisi, mutta vaimon puhelin taitaa lähteä vaihtoon. Ehkä joku halpa Noksu, Asha-sarjaa kenties.

Mutta siis, onkos muilla ongelmia Saunalahden verkon kanssa? Tehnyt tässä viikon sisällä pari kertaa molemmilla sen, ettei puhelimeen saa yhteyttä, vaikka se päällä on ollut. Viimeksi eilen äitimuori yritti soittaa meille molemmille, mutta kummallakin oli väitetty, ettei valitsemaanne numeroon saada yhteyttä, vaikka puhelimet olivat tasan tarkkaan päällä.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Mutta siis, onkos muilla ongelmia Saunalahden verkon kanssa? Tehnyt tässä viikon sisällä pari kertaa molemmilla sen, ettei puhelimeen saa yhteyttä, vaikka se päällä on ollut. Viimeksi eilen äitimuori yritti soittaa meille molemmille, mutta kummallakin oli väitetty, ettei valitsemaanne numeroon saada yhteyttä, vaikka puhelimet olivat tasan tarkkaan päällä.

On ollut vastaavia ongelmia muutamaan otteeseen, jotka on epäilty johtuvan kerrostalosta, jossa asumme. Mutta kun sitä tosiaan esiintyy varsin randomina niin kyllä tuo Saunalahden verkko tai itse kännykkä on todennäköisin vaihtoehto.
 

Masentaja

Jäsen
On ollut vastaavia ongelmia muutamaan otteeseen, jotka on epäilty johtuvan kerrostalosta, jossa asumme. Mutta kun sitä tosiaan esiintyy varsin randomina niin kyllä tuo Saunalahden verkko tai itse kännykkä on todennäköisin vaihtoehto.

Meikllä on muutamaan otteeseen käynyt sauniksen kanssa niin, että vaimon puhelin yöpöydällä, minä surffaan omalla vielä netissä sängyssä. Molemmilta häviää kentät kokonaan, ainoa mikä auttaa on puhelimen buuttaus. Kentät häviää samaan aikaan. Jos tuo ei ole verkosta johtuva kun muuten kaikki toimii... Kaks kertaa ainakin huomannut sen tapahtuvan heti puolenyön jälkeen.
 
Olen päättänyt ostaa itselleni vihdoin älypuhelimen. Olin pitkään miettinyt, että hankkisin Samsung Galaxy Xcoverin, mutta nyt myös Nokian Lumia 800 on alkanut kiinnostaa.

Xcoveria olin ajatellut juuri kestävyyden ja hinnan kannalta sopivaksi vaihtoehdoksi. Minulle riittää ihan perus-älypuhelin, kunhan se on kestävä, käytettävyydeltään hyvä ja siihen saa suositut perussovellukset.

Lumian hinnan laskettua merkittävästi, ei näiden kahden vertailussa hinnalla ole juurikaan oleellisesti mitään väliä. Molemmista olen lukenut arvosteluja ja käyttäjien kokemuksia ja molempien kohdalla arviot ovat olleet kaksijakoisia. Toisaalta kumpaakin hehkutetaan paljon, mutta sitten löytyy saman verran negatiivisia viestejä, joissa tiettyjä ongelmia nostetaan toistuvasti esiin. Yksi tällainen on esimerkiksi Xcoverin sammuminen itsestään.

En ole aikaisemmin seurannut älypuhelinkeskustelua, joten olen aika kujalla kaikkeen siihen liittyvän suhteen. Heittäkääpäs vinkkiä, että kumpi näistä kahdesta älypuhelimesta minun kannattaisi hankkia.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Olen päättänyt ostaa itselleni vihdoin älypuhelimen. Olin pitkään miettinyt, että hankkisin Samsung Galaxy Xcoverin, mutta nyt myös Nokian Lumia 800 on alkanut kiinnostaa.

Xcoveria olin ajatellut juuri kestävyyden ja hinnan kannalta sopivaksi vaihtoehdoksi. Minulle riittää ihan perus-älypuhelin, kunhan se on kestävä, käytettävyydeltään hyvä ja siihen saa suositut perussovellukset.

Lumian hinnan laskettua merkittävästi, ei näiden kahden vertailussa hinnalla ole juurikaan oleellisesti mitään väliä. Molemmista olen lukenut arvosteluja ja käyttäjien kokemuksia ja molempien kohdalla arviot ovat olleet kaksijakoisia. Toisaalta kumpaakin hehkutetaan paljon, mutta sitten löytyy saman verran negatiivisia viestejä, joissa tiettyjä ongelmia nostetaan toistuvasti esiin. Yksi tällainen on esimerkiksi Xcoverin sammuminen itsestään.

En ole aikaisemmin seurannut älypuhelinkeskustelua, joten olen aika kujalla kaikkeen siihen liittyvän suhteen. Heittäkääpäs vinkkiä, että kumpi näistä kahdesta älypuhelimesta minun kannattaisi hankkia.

Itselläni on kolme kaveria jolla on xcover ja kaikilla on todella iso särö näytössä ja yhdeltä meni akku rikki joten en itse ostaisi ja ei ole uudelle puhelimelle itsellä muutenkaan tarvetta sillä olen ihan tyytyväinen omaan Lumia 710.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen päättänyt ostaa itselleni vihdoin älypuhelimen. Olin pitkään miettinyt, että hankkisin Samsung Galaxy Xcoverin, mutta nyt myös Nokian Lumia 800 on alkanut kiinnostaa.

Xcoveria olin ajatellut juuri kestävyyden ja hinnan kannalta sopivaksi vaihtoehdoksi. Minulle riittää ihan perus-älypuhelin, kunhan se on kestävä, käytettävyydeltään hyvä ja siihen saa suositut perussovellukset.

Lumian hinnan laskettua merkittävästi, ei näiden kahden vertailussa hinnalla ole juurikaan oleellisesti mitään väliä. Molemmista olen lukenut arvosteluja ja käyttäjien kokemuksia ja molempien kohdalla arviot ovat olleet kaksijakoisia. Toisaalta kumpaakin hehkutetaan paljon, mutta sitten löytyy saman verran negatiivisia viestejä, joissa tiettyjä ongelmia nostetaan toistuvasti esiin. Yksi tällainen on esimerkiksi Xcoverin sammuminen itsestään.

En ole aikaisemmin seurannut älypuhelinkeskustelua, joten olen aika kujalla kaikkeen siihen liittyvän suhteen. Heittäkääpäs vinkkiä, että kumpi näistä kahdesta älypuhelimesta minun kannattaisi hankkia.

Ota se Lumia 800, mielestäni ei järkeä edes miettiä noiden kahden mallin välillä. Lumiassa parempaa: Kamera, näyttö(tarkkuus, sekä tekniikka), sisäinen muisti(Samsungissa toki laajennettavissa muistikortilla), tiedonsiirtonopeudet, prosessori, ilmainen navigointi. Ja makuasioina laitteen ulkonäkö selvästi parempi, värivalikoima, sekä käyttöjärjestelmä.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
14 vuotille skloddilleni olen luuria ostamassa ja valinta tapahtuu nykyluureista Lumia 920:sen ja Samsung Galaxy S III välillä. Taustatyötä olen tehnyt melkoisesti ja uskoisin noiden olevan ne tämän hetken vakuuttavimmat luurit.

Koska itse en dumaa koko Nokiaa muutaman paskan tuotteen takia, niin uskoisin päätyväni seuraavaksi pojan luuriksi Lumiaan juurikin kameran sekä erinomaisen navin takia. Ois tosissaan kiva kuulla milloin sitä saa ja mikä on hinta.

Nokia kusi taas omiin muroihinsa. Kyllästyin (pojan kyllästymisestä puhumattakaan) odottelemaan edes tietoa siitä milloin Nokia 920:sta saa, joten ostin skloddille SGS III:n. On kyllä helvetin hieno ja laadukkaan oloinen laite, joskin melko kallis. Erinomainen lisävaruste III:een on näytönsuojalärpäke + vaihdettava takakansi-combo. Siisti, ei lisää kokoa, painoa eikä näytön käytettävyyttä. Parhaat innovaatiot ovat monesti yksinkertaisia. Laaja värivalikoima suojassa lisäplussaa.

Nokialle tsemppiä - ehkä tähän perseilyyn on varaa?!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Nokia kusi taas omiin muroihinsa. Kyllästyin (pojan kyllästymisestä puhumattakaan) odottelemaan edes tietoa siitä milloin Nokia 920:sta saa, joten ostin skloddille SGS III:n.

...

Nokialle tsemppiä - ehkä tähän perseilyyn on varaa?!
Todennäköisesti neljän päivän päästä olisit saanut tarkan tiedon 920:sta.
 

Carlos

Jäsen
Nokialle tsemppiä - ehkä tähän perseilyyn on varaa?!

Ei kai se Nokian vika ole, vaan Microsoftin joka julkaisee WP8:n vasta viikon päästä (29. päivä). Sitten pitäisi tulla saatavuustiedot ja hinnat julki. Toki sikäli voi pitää myös Nokian ongelmana että itsepähän valitsivat sen WP:n.

Meilläkin odotellaan sitä Lumia 920, kaksi kappaletta menee heti tilaukseen kun mahdollista. Tosin meilläkin kyllä jurppii odottelu, ei se SGS3 varmasti huono veto ole.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Ei kai se Nokian vika ole, vaan Microsoftin joka julkaisee WP8:n vasta viikon päästä (29. päivä). Sitten pitäisi tulla saatavuustiedot ja hinnat julki. Toki sikäli voi pitää myös Nokian ongelmana että itsepähän valitsivat sen WP:n.
Niinpä. En kyllä pysty mitenkään ymmärtämään miten Nokia neuvotteli Microsoftin kanssa sopimuksen jossa mukana tuli paitsi talutushihna niin myös kuonokoppa. Toki sama sopimus näyttää olevan kaikilla muillakin WP-valmistajilla, mutta olisi luullut että näin massiivinen yhteistyö ja lojaalisuus olisi antanut edes jotain erivapauksia Nokialle.
 

Masentaja

Jäsen
Jos olisin hankkimassa tällä hetkellä puhelinta, valitsisin Sony Xperia Acro S -mallin. Käytössäni kolhuja ei tarvitse juurikaan kestää, mutta esim. vesisateessa puhelimen ulkoiluttamisen ei tarvitsisi olla niin jännittävää puuhaa.

Lisäksi tuohon kaveriksi SmartWatch olisi kiva.

Tämän viestin perusteella aloin googlettamaan, taitaa olla aika pirun hyvä laite. Iphone4s on jopa vaihtunut jollakin tuohon ja ei kuulemma ole ikävä. onko kenelläkään kokemuksia tästä, täällä jaettaviksi. Kohtuullisen kokoinen, tehokas ja android on ne mitkä merkkaa. ja toki vedenkesto. Kohta 2v palvellut htc desire z on pirun hyvä puhelin mutta softaan ei ole bugeista huolimatta päivityksiä tullut. Joka on vähintäänkin perseestä koska laitteena on hemmetin hyvä!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
ja toki vedenkesto

Tästäpä tuli mieleen, että iskun- ja vedenkestävät puhelimet eivät taida tuottaa yhtiöille riittävästi (koska pysyvät ehjinä eikä tarvitse koko ajan uusia).

Nokiallahan esim. on ollut muutamia kumikuorisia iskunkestäviä ja ainakin roiskeveden kestäviä malleja, mutta poistuivat aika sukkelasti markkinoilta vaikka menekki ei käsittääkseni ollut huono. Itsellänikin on vielä perheen varaluurina Nokian 5140i.
 
Olen päättänyt ostaa itselleni vihdoin älypuhelimen. Olin pitkään miettinyt, että hankkisin Samsung Galaxy Xcoverin, mutta nyt myös Nokian Lumia 800 on alkanut kiinnostaa.

Xcoveria olin ajatellut juuri kestävyyden ja hinnan kannalta sopivaksi vaihtoehdoksi. Minulle riittää ihan perus-älypuhelin, kunhan se on kestävä, käytettävyydeltään hyvä ja siihen saa suositut perussovellukset.
...
Pomoni hommas tuon Xcoverin ja on alusta asti kironnut sitä. Käytettävyys aivan luokaton, pätkii, sammuilee jne. Muutaman kuukauden jälkeen vaihtoi Nokian Asha 301:een tai mikä olikaan. En tiedä, ehkä toi Xcover toimii vasarana paremmin kuin puhelimena.
 
Pomoni hommas tuon Xcoverin ja on alusta asti kironnut sitä. Käytettävyys aivan luokaton, pätkii, sammuilee jne.

Joo, vähän samanlaista olen kuullut itsekin ja Gigantissakin kertoivat, että Xcovereita kiikutetaan vähän väliä huoltoon.

Nyt Lumia 800 näyttäisi vahvimmalta vaihtoehdolta uudeksi puhelimeksi, vaikka se tuntuu kyllä kädessä melko omituiselta. Toisaalta aloin Soneran liittymää vaihtaessa kiinnostua myös Samsung Galaxy S2:sta kytkyllä. Äkkiseltään kun katsoin, niin näyttäisi, että Galaxy S2 pesee tuon Lumian tehoissa. Akkukin tarjoaa parempaa kestoa. Kumpihan näistä nyt olisi sitten se fiksumpi ostos?

Samsungissa on Android 4.0. ja Lumiaan on myöhemmin tarjolla se Windows 7.8 -päivitysversio.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Galaxy S2 pesee tuon Lumian tehoissa.
Eihän niitä tehoja voi keskenään verrata. Jos yhdessä autossa on 100 hevosvoimaa ja painaa 1000 kiloa, niin se on nopeampi kun auto jossa on 120 hevosvoimaa mutta painaa 2500 kiloa.

Vastaavasti Windows on kevyempi pyörittää kun Android ja prosessoritehoa ei tarvita yhtä paljon.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Eihän niitä tehoja voi keskenään verrata. Jos yhdessä autossa on 100 hevosvoimaa ja painaa 1000 kiloa, niin se on nopeampi kun auto jossa on 120 hevosvoimaa mutta painaa 2500 kiloa.

Vastaavasti Windows on kevyempi pyörittää kun Android ja prosessoritehoa ei tarvita yhtä paljon.
Joo mutta kännyköissäkin on nykyään paljon ohjelmia joiden nopeus riippuu suoraan raudan tehosta (videoeditorit, kuvankäsittelyt, videoplayerit, pelit...). Eli riippuu pitkälti käyttötarkoituksesta miten paljon prossulla, muistilla ja grafiikkapiirillä on merkitystä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän niitä tehoja voi keskenään verrata...

Tästä muistui mieleeni muinoinen prosessoritekniikan opettaja joka kuvasi MIPS lukua, mitä joskus käyteään prosessoreiden vertaamiseen, sanoilla :Meaningless indicator of processor speed.

Ei noita laitteita voi muuten verrata kuin ottamalla käteen ja kokeilemalla tehdä samoja juttuja ja mieluiten kello kädessä, ettei "toinen vain tunnu paremmalta" vaan on faktaa pöytää.
 
Suosikkijoukkue
KK
Ei kai se Nokian vika ole, vaan Microsoftin joka julkaisee WP8:n vasta viikon päästä (29. päivä). Sitten pitäisi tulla saatavuustiedot ja hinnat julki. Toki sikäli voi pitää myös Nokian ongelmana että itsepähän valitsivat sen WP:n.

Meilläkin odotellaan sitä Lumia 920, kaksi kappaletta menee heti tilaukseen kun mahdollista. Tosin meilläkin kyllä jurppii odottelu, ei se SGS3 varmasti huono veto ole.
Siis onhan tämä nyt jo julkistettu. Katsokaas kun ainakin IL-Digi KEHUU?! käyttistä. Toivottavasti tämä pönkittäisi myös Nokiaa eteen päin ja yhtiö alkaisi taas valloittamaan kännykkä markkinoita. Valttina Nokialla edelleen kamera mikä minulle puhelimissa on todella tärkeä, kun ei kiinnosta pokkaria koko ajan mukana kantaa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Siis onhan tämä nyt jo julkistettu. Katsokaas kun ainakin IL-Digi KEHUU?! käyttistä. Toivottavasti tämä pönkittäisi myös Nokiaa eteen päin ja yhtiö alkaisi taas valloittamaan kännykkä markkinoita. Valttina Nokialla edelleen kamera mikä minulle puhelimissa on todella tärkeä, kun ei kiinnosta pokkaria koko ajan mukana kantaa.

Tuo juttuhan käsittelee Windows 8:a, eli siis käyttöjärjestelmää tietokoneille ja tableteille.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kännykän pakko-osto edessä ja puntaroinnin jälkeen päädytty tuoreempaan Noteen. Löytyykö käyttäjiä? Kokemuksia? Lisävarustevinkkejä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös