Uusi kännykkä

  • 1 251 590
  • 5 800

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menin viikonlopun riennoissa sitten hajottamaan tämän nykyisen Huawein U8650 Sonic:n. Halpa oli vempele, mutta ihan hyvin toimi sellaiset 7 kuukautta, kunnes astuin kengät jalassa puhelimen näytön päälle.
Myös uuden luurin olisi syytä olla ns. älypuhelin, mutta toivoisin sen tukevan Flashia (toisin kuin tämä Huawei), jotta voisin katsella muitakin selainvideoita kuin Youtubea (esim. SM-liigan maalit @nelonenpro.fi). Hinta olisi syytä olla aika samoissa kuin tuolla vanhalla, eli noin 100 euron pintaan tai miksei alle. Onko ehdotuksia?

Niin ja pelitkin tuntuivat tökkivän/lagaavan hieman tuossa puhelimessa. Niitäkin olisi kiva päästä paremmalla pelattavuudella näpräämään, mutta en siltikään aio kännykästäni maltaita maksaa.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Alkaa hermo menemään tämän Samsungin I90000 kanssa. Harkitsen vakavasti N9-64 eli Nokian Meego puhelinta. Käyttökokemuksia kaipaan, kiitos.

Käyttöliittymä on minusta hyvä ja toimii sujuvasti - ainakin minusta voittaa Androidit. Tosin käyttöliittymä poikkeaa vähän muista valtavirtaluureista, mutta kun konseptin sisäistää se on erittäin sujuva. Suorituskykyä on riittävästi. Kamera on minun mittapuullani täysin riittävä puhelimen kameraksi. Saa hyvälaatuista kuvaa ja videota. Sovelluksia on kyllä - ei ehkä niin paljon kuin Androidille ja iLuurille mutta perus SportsTracker, Twitter, Skype, Angry Birds jne. kyllä löytyy ja on tuolla sovelluskaupassa paljon kaikenlaista "kivaa" jos tykkää eri sovelluksia kokeilla.

Internet-selain on mielestäni erittäin hyvä, ainoa ongelma on se että Flashin saa vain Firefoxiin joka taas toimii vähän jäykästi tuohon Meegon omaan selaimeen verrattuna. Yle Areena ei tosin näkynyt Firefoxillakaan, sen sijaan NHL:n pudotuspelien jotain huonolaatuista nettistreamia katselin puhelimella ja toimi yllättävänkin hyvin. Youtubea varten on ihan oma sovellus.

Sähköpostit ja pikaviestittely toimii erittäin sujuvasti.

En vielä ainakaan vaihtaisi N9:ä mihinkään toiseen puhelimeen. Toki mainittakoon että kommenttini ovat sikäli puolueellisia että olen ns. linux-nörtti ja tykkään säätää ja koodailla puhelinta itse, jossa N9 on aika ehdoton esim. iPhoneen verrattuna. Taviksille tämä lienee merkityksetön pointti.

edit. Meegoahan on kovasti moitittu kuolleeksi ekosysteemiksi mutta vasta nyt kuun vaihteessa tuli edellinen isompi ohjelmistopäivitys. Myöskin tämä Jolla Mobile -case antaa toivoa siitä että sovelluskehittäjät kiinnostuisivat järjestelmästä ja sovelluksia tulisi enemmänkin.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Myös uuden luurin olisi syytä olla ns. älypuhelin, mutta toivoisin sen tukevan Flashia (toisin kuin tämä Huawei), jotta voisin katsella muitakin selainvideoita kuin Youtubea (esim. SM-liigan maalit @nelonenpro.fi). Hinta olisi syytä olla aika samoissa kuin tuolla vanhalla, eli noin 100 euron pintaan tai miksei alle. Onko ehdotuksia?

HTC Explorer lypuhelin (musta) - Gigantti
HTC Explorer-puhelimen saa satasella ja Samsung Y5360:n. Flashista en tiedä näissä puhelimissa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HTC Explorer lypuhelin (musta) - Gigantti
HTC Explorer-puhelimen saa satasella ja Samsung Y5360:n. Flashista en tiedä näissä puhelimissa.
Olet muuten oikeassa. Esim tuo HTC Explorer tukee Flashia, vaikkakin sen suoritin (Qualcomm MSM7227A) on kellotaajuudeltaan ainoastaan 600 MHz. Hieman kyllä epäilyttää, että miten hyvin Flash tuolla pyörii. Tosin eihän tätä suoritustehoa pelkillä megahertseillä mitata.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itsekin hankin N9:n joku aika sitten kuin halvalla sai. Aivan loistava hinta/laatu -suhde ja allekirjoitan tomageenin kommentit. Navigointi on vielä pykälän parempi kuin aiemmassa Symbian puhelimessani. Nyt saa vielä Nokia City Lensin tuohon, tosin jonkun betaversion, joka mulla ainakin pelaa hienosti. Nokian kaupasta on löytynyt kaikki appsit mitä olen tarvinnut, parhaimpana ehkäpä viiniopas ja tekstitv-sovellus. Angry Birdsin tasot sai avattua kun laittoi passin puhelimen taakse, se NFC lukee passin sirun ja sillä aukesi kaikki loput tasot :)

Akun kesto saisi olla parempi, kun on tottunut perinteisiin kännyköihin, joilla yhdellä latauksella pärjää päiviä.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsekin hankin N9:n joku aika sitten kuin halvalla sai. Aivan loistava hinta/laatu -suhde ja allekirjoitan tomageenin kommentit. Navigointi on vielä pykälän parempi kuin aiemmassa Symbian puhelimessani. Nyt saa vielä Nokia City Lensin tuohon, tosin jonkun betaversion, joka mulla ainakin pelaa hienosti. Nokian kaupasta on löytynyt kaikki appsit mitä olen tarvinnut, parhaimpana ehkäpä viiniopas ja tekstitv-sovellus. Angry Birdsin tasot sai avattua kun laittoi passin puhelimen taakse, se NFC lukee passin sirun ja sillä aukesi kaikki loput tasot :)

Akun kesto saisi olla parempi, kun on tottunut perinteisiin kännyköihin, joilla yhdellä latauksella pärjää päiviä.

Mistä mahdoit saada tuon City lensin (scenen) N9:lle? Beta labsin sivut ohjaavat Storeen ja siellä tulee ilmoitus, että ei ole enää ladattavissa?
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Näyttö otti ja halkesi Galaxy S II:sta. Kyllähän tuo vielä toimii (luultavasti kiitos Copter-kelmun) ja on hajonnutkin jopa suht esteettisesti, mutta takaraivossa silti kummittelee uuden kapistuksen hankkiminen. Kyselisinkin lähinnä Galaxy S III:sen käyttäjiltä vertailukohtia edeltäjäänsä ja sen kuuluisan: ...nnooooh, kannattaisiko?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mistä mahdoit saada tuon City lensin (scenen) N9:lle? Beta labsin sivut ohjaavat Storeen ja siellä tulee ilmoitus, että ei ole enää ladattavissa?

Tuolta latasin viime viikolla. Pitää kirjautua sisään nokiatilille ja puhelimella tuonne betalabsin sivuille ja seuraa noita sivun ohjeita.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyselisinkin lähinnä Galaxy S III:sen käyttäjiltä vertailukohtia edeltäjäänsä ja sen kuuluisan: ...nnooooh, kannattaisiko?

Itselläni tuo S3 ollut julkaisusta saakka ja ainakin itse olen tykännyt puhelimesta. Samsung ei ole keskittynyt liikaa uusiin ominaisuuksiin vaan keskittynyt kehittämään niitä ominaisuuksia, jotka saivat kritiikkiä aiemmissa puhelimissa. Ymmärrykseni mukaan S2:ssa akku oli aikamoinen floppi ja S3:ssa itselläni ainakin akku on kestänyt varsin hyvin. Tulee käytettyä sovelluksia jonkin verran ja kahden päivän välein tulee puhelinta ladattua, vaikka silloinkin useasti vielä 30-40% akkua jäljellä.

Itselläni tämä puhelimen arvostelu on hiukan hankalaa kuitenkin, koska S3 on ensimmäinen kunnon älypuhelin allekirjoittaneella. Olen kuitenkin ollut tähän asti tyytyväinen, puhelin ei ole kertaakaan jumittunut ja muutenkin kaikki on toiminut moitteettomasti.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyinen puhelin on Huawei U8800 jonka kanssa on ruvennut menemään hermot lähinnä puheluiden katkeilun ja luokattoman kameran takia.

Miettinyt jos vaihtaisi Samsung Galaxy 2:een mutta pomppasi vertailuja tehdessä vastaan Sony Ericsson Xperia Arc S joka olisi specseiltään aika vastaava mutta hinta alle 300,-.

Onko täällä kenelläkään kokemusta tästä tai muista Sony (Ericssonin) Xperia malleista?
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Alkaa hermo menemään tämän Samsungin I90000 kanssa. Harkitsen vakavasti N9-64 eli Nokian Meego puhelinta. Käyttökokemuksia kaipaan, kiitos.
Käyttöliittymä on sulava, softaa on saatavilla tarpeeksi, muotoilu on kunnossa jne. Miinusta tulee oikeastaan vain nokiamaisen sekavasta Asetukset-valikosta ja siitä, että se fyysinen kameran suljin on pitänyt jättää kuoren alle piiloon. Toivottavasti Jolla pysyy pinnalla, voisi hyvin kuvitella, että vähintään joku yhteisön tuottama backport sen puhelimien käyttöjärjestelmästä (laajassa mielessä) tulee aikanaan N9:llekin. Nokialta tuskin on tulossa enää mitään päivityksiä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko täällä kenelläkään kokemusta tästä tai muista Sony (Ericssonin) Xperia malleista?

Itselleni on jäänyt sellainen käsitys noista Sonyn Android älypuhelimista, että näyttö on ilmeisesti niissä hyvää, mutta vaikka komponenteiltaan vastaisivat about kilpailijoitaan, niin nopeudessa varsinkin häviävät. Joskus olen itsekin noita näpräillyt ja tosiaan käyttöliittymä ei toimi ehkä ihan niin sulavasti kuin muissa kilpailijoissa. Hintaansa nähden vaikuttaisi tuo Xperia Arc S kuitenkin ihan käypä vehkeeltä, varsinkin kun se on päivitettävissä Android 4.0:n. Joku enemmän noiden laitteiden kanssa pelannut voi varmaan kertoa lisää.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Käyttöliittymä on sulava, softaa on saatavilla tarpeeksi, muotoilu on kunnossa jne. Miinusta tulee oikeastaan vain nokiamaisen sekavasta Asetukset-valikosta ja siitä, että se fyysinen kameran suljin on pitänyt jättää kuoren alle piiloon. Toivottavasti Jolla pysyy pinnalla, voisi hyvin kuvitella, että vähintään joku yhteisön tuottama backport sen puhelimien käyttöjärjestelmästä (laajassa mielessä) tulee aikanaan N9:llekin. Nokialta tuskin on tulossa enää mitään päivityksiä.

Joo, hain luurin eilen ja ihan hyvähän tämä on. 1.3 versioon en ole saanut päivitettyä ja kalenteri softa on surkea ja puhelin ominaisuuteen en ole löytänyt pikavalikkoa.
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Uutta puhelinta tarvis, ensinmäistä kertaa koskaan elämässäni rikoin puhelimen. Jonkun verran puhelimista tiedän. Itselläni ollut käytössä viimeisen 2v aikana: Wave, Iphone 4s, Galaxy S2, E7, N9, Lumia 800&900, HTC Sensation, ja Galaxy S2:nen uudestaan. Nyt olen vain oikeesti sellasessa tilanteessa että en tiedä mikä seuraavaksi.

Galaxy S3:nen ei vain sytytä, en tiedä miksi. Iphone 5:nen tulee(jopa elokuussa joidenkin lähteiden mukaan) mutta ei jaksa odotella.

Puhelimen pitää olla nopea, iso näyttö ja ei Nokia. Kameraa ei ole muuta kuin puhelimessa niin sen pitää olla hyvä. Lisäksi alle 400:n euron puhelinta en osta. Ihan vaan siitä syystä että olen tullut siihen tulokseen että jostain se hinta tulee ja se tulee yleensä juuri niistä ominaisuuksista jotka on mulle tärkeitä.

Oisko kellään heittää mitään ideaa mitä seuraavaksi lähtis testaan, Motorola, Sony ja Asus on käyny mielessä. Asus vaikuttaa huonommalta ja huonommalta mitä enemmän luen laitteesta.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Puhelimen pitää olla nopea, iso näyttö ja ei Nokia. Kameraa ei ole muuta kuin puhelimessa niin sen pitää olla hyvä. Lisäksi alle 400:n euron puhelinta en osta.

One X?

Jottei tule onelineri, todettakoon että viime viikolla tuli päivitettyä puhelin. iPhone 4:sen korvasi iPhone 4S. Kytky loppui ja tarjous oli oikein hyvä. Olisihan tuota nurkan takana olevaa uutta omppuluuria voinut vielä hetken odotella, mutta kun tuo edellinenkin oli omaan käyttööni oikein passeli. Nopeampi yleisilme ja perus digikameran korvaava kamera ovat oikein mukavia lisiä, toki.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Uutta puhelinta tarvis, ensinmäistä kertaa koskaan elämässäni rikoin puhelimen. Jonkun verran puhelimista tiedän. Itselläni ollut käytössä viimeisen 2v aikana: Wave, Iphone 4s, Galaxy S2, E7, N9, Lumia 800&900, HTC Sensation, ja Galaxy S2:nen uudestaan. Nyt olen vain oikeesti sellasessa tilanteessa että en tiedä mikä seuraavaksi.

Galaxy S3:nen ei vain sytytä, en tiedä miksi. Iphone 5:nen tulee(jopa elokuussa joidenkin lähteiden mukaan) mutta ei jaksa odotella.

Puhelimen pitää olla nopea, iso näyttö ja ei Nokia. Kameraa ei ole muuta kuin puhelimessa niin sen pitää olla hyvä. Lisäksi alle 400:n euron puhelinta en osta. Ihan vaan siitä syystä että olen tullut siihen tulokseen että jostain se hinta tulee ja se tulee yleensä juuri niistä ominaisuuksista jotka on mulle tärkeitä.

Oisko kellään heittää mitään ideaa mitä seuraavaksi lähtis testaan, Motorola, Sony ja Asus on käyny mielessä. Asus vaikuttaa huonommalta ja huonommalta mitä enemmän luen laitteesta.

Osta hyvä mies Nokia e53. Halpa ja kestää vaikka lyödä nauloja, tai voit jättää kapulan auton renkaan alle, ei hätää. Samsungien kanssa joskus seikkailin, mutta onneksi tulin järkiin. Puhelimeen ei kannata panostaa...
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Uutta puhelinta olen etsimässä tuon E7 tilalle ja huomioni on kohdistunut Samsung Galaxy Noteen. DNA kaupassa törmäsin kyseiseen puhelimeen ja hieman näpräiltyäni puhelin tuntui oikein sulavalta ja tuo iso näytön koko on omassa käytössä vain plussaa. Kellään kokemuksia kyseisestä puhelimesta? Vaihtoehtohan tietysti olisi myös odottaa Note 2, jonka pitäisi about syys-lokakuussa ilmestyä.
 

Jargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni on jäänyt sellainen käsitys noista Sonyn Android älypuhelimista, että näyttö on ilmeisesti niissä hyvää, mutta vaikka komponenteiltaan vastaisivat about kilpailijoitaan, niin nopeudessa varsinkin häviävät. Joskus olen itsekin noita näpräillyt ja tosiaan käyttöliittymä ei toimi ehkä ihan niin sulavasti kuin muissa kilpailijoissa. Hintaansa nähden vaikuttaisi tuo Xperia Arc S kuitenkin ihan käypä vehkeeltä, varsinkin kun se on päivitettävissä Android 4.0:n. Joku enemmän noiden laitteiden kanssa pelannut voi varmaan kertoa lisää.

Hommasin sitten itseasiassa eilen SE Xperia Arc S:n, löytyi Elisashopitin poistomalleista 209,- hintaan ja vajaan vuorokauden perusteella on kyllä hinta/laatu-suhde enemmän kuin kohdallaan. Puhelin toimii todella nopeasti Android 2.3.4 versiolla, enpä tiedä kannattaako 4.0 laittaa sisään kun olen lueskellut että saattaa aiheuttaa ongelmia.


Oisko kellään heittää mitään ideaa mitä seuraavaksi lähtis testaan, Motorola, Sony ja Asus on käyny mielessä. Asus vaikuttaa huonommalta ja huonommalta mitä enemmän luen laitteesta.

Sony Xperia S:ää testailin Elisashopitissa ja vaikutti todella hyvältä joten tsekkaa ihmeessä. En tiedä mutta joku noissa Sonyissa/SE:ssä viehättää, vähän poikkeuksellinen muotoilu ehkä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Mikä on "puhelin ominaisuus"? Ruudun alareunasta pikkasen vetämällä tulee esiin pikavalikko yleisimpiin sovelluksiin.

Siis itse puhelin kun soitetaan, en keksi miten saan pikavalikon, esim nro 2 olisi joku nimi ja 3 jne 1 on varattu vastaajalle kait. Ja miten ja mistä saan ladattua ton 1.3 version? Nyt siis luuri väittää olevansa ajantasalla Meego 1.2 harmattan. Vai onko tää käyttis sittenkin 1.3 versio 40.2012.21-3_PR_001?

Mä en tajuu.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Siis itse puhelin kun soitetaan, en keksi miten saan pikavalikon, esim nro 2 olisi joku nimi ja 3 jne 1 on varattu vastaajalle kait. Ja miten ja mistä saan ladattua ton 1.3 version? Nyt siis luuri väittää olevansa ajantasalla Meego 1.2 harmattan. Vai onko tää käyttis sittenkin 1.3 versio 40.2012.21-3_PR_001?

Mä en tajuu.
On se joo, jostain syystä tuo "Meego 1.2 Harmattan" teksti ei ole tuolla tuotetieto-sivulla päivittynyt mutta Version kohdassa mulle lukee (päivityksen jälkeen):
PR1.3
(40.2012.21-3_PR_001)
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kertokaapas hyvät palstatoverit mikä puhelin kannattaisi hankkia?

Itse olen aina ollut Samsungia vastaan varsinkin sen rasittavan teksiviestiominaisuuden takia. Onkos tuo muuttunut?

Entäs Iippone? Onko helppokäyttöinen. Entäs tuo sms puoli? Yhtä helppoa tai helpompaa kuin NokiassA?


PS. Aina ollut nokia.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kertokaapas hyvät palstatoverit mikä puhelin kannattaisi hankkia?

Itse olen aina ollut Samsungia vastaan varsinkin sen rasittavan teksiviestiominaisuuden takia. Onkos tuo muuttunut?

Entäs Iippone? Onko helppokäyttöinen. Entäs tuo sms puoli? Yhtä helppoa tai helpompaa kuin NokiassA?


PS. Aina ollut nokia.

Juuri nyt ei välttämättä kannata ainakaan Windows puhelimia, eikä iPhonea hommata ja syynä se, että syksyllä tulee WP8 puhelimet ja uusi iPhone.
Androidit ovat toinen tarina, uusin versio on juuri julkaistu ja ainakin kalliimman luokan parhaillaan myynnissä olevat puhelimet tulevat tuon uusimman versiopäivityksen myös saamaan.
Toki iPhonen 4 ja 4S tulevat saamaan tuon syksyllä julkaistavan ohjelmistopäivityksen myös, mutta uusi laite saattaa hieman korveta jos on juuri hommannut aiemman version.

En nyt ymmärrä mitä SMS-puolta tarkoitat, mutta kyllä Androideissa, WP:ssa ja iOS:ssa on kaikissa lähes identtiset SMS-ominaisuudet. Toki WP:ssa on ehkä kaikkein parhaiten toteutettu kokonaisuutena kaikki viestit yhteen nippuun.

Yhteenvetona voisin sanoa, että jos olet käyttänyt tähän asti Symbiania, niin metsään et mene minkään valinnan kanssa. Ja näistä nykyään isoista samankaltaisin Symbianin kanssa on Android. WP ja iOS ovat huomattavasti suljetumpia, ei esimerkiksi pysty liittämään tietokoneeseen massamuistina.

iPhone4/4S= toimiva kokonaisuus maltillisessa koossa, hyvä softatarjonta
Samsung Galaxy S III= suuri ja tarkka näyttö, hyvä softatarjonta
HTC One X= kuten Samsung
Nokia Lumia 800/900= hiukan pienempi 800 tai isommalla näytöllä 900 myös WP:t iPhonen tavoin todella toimivia kokonaisuuksia, tällä hetkellä vielä hieman vaatimattomampi softatarjonta, mutta lähes kaikki oleellinen löytyy

Lisäksi sitten vanhemmista ja halvemmista Androideista esim. Galaxy S II tai HTC Sensation.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös