Uusi kännykkä

  • 1 252 002
  • 5 800

toby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tuli pari päivää sitten ostettua Nokia N9, mutta en ole vielä löytänyt keinoa, miten Facebookissa voi kirjoittaa johonkin ryhmän seinälle mihin olen liittynyt?

edit. Tarkotan siis semmosta suljettua ryhmää, mihin kaverin kutsusta voi littyä.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Tuli pari päivää sitten ostettua Nokia N9, mutta en ole vielä löytänyt keinoa, miten Facebookissa voi kirjoittaa johonkin ryhmän seinälle mihin olen liittynyt?

edit. Tarkotan siis semmosta suljettua ryhmää, mihin kaverin kutsusta voi littyä.

Eipä noita ryhmiä taida Meegon Facebook-sovelluksesta löytyä ollenkaan. Sikälikin harmillinen puute, että ryhmistä ei myöskään siten tule ilmoituksia kun joku esim. kirjoittaa viestin tai kommentoi. Ainut keino käyttää niitä on puhelimen selaimen kautta ellei sitten jotain maksullista Facebook-softaa ole olemassa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
fMobi on ainakin N9:lle saatavilla oleva maksullinen (oliko pari euroa) facebook-softa, jossa on paljon enemmän ominaisuuksia kuin vakiosoftassa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kosketusnäytön hyvät puolet hakkaavat ne vähäiset huonot niin selvästi, että en suosittele näppäinpuhelinta kenellekään, joka käyttää edes murto-osaa noista ominaisuuksista. Siirryttyäni E71:stä iPhone 4S:ään olen alkanut käyttää puhelinta sellaisiinkin asioihin, joissa ennen turvauduin muihin menetelmiin. Nyt ne elämää helpottavat asiat tuntuvat jo melko korvaamattomilta.

Pieni käytännön esimerkki. Olen Keltaisessa jäänsärkijässä ja näen kiinnostavan artistin levyn, joka askarruttaa mieltä. Onko se hyvä? Onko se kokoelma? Ei hätää, AMG-sovellus päälle ja nopea katsaus artistiin ja tuotantoon. E71:llä olisi ollut niin hankalaa, että melkein olisi ehtinyt käymään kotona tarkistamassa koneelta samat asiat. Ja kun kerran levykaupassa ollaan, niin muistiinpanoista aina pieni muistinvirkistys, mitä levyjä on laittanut ostoslistalle.

Ja näin ikänäköiselle tuo pinch-zoomaus on niin loisto homma, että pelkästään sen vuoksi en voi enää palata vanhaan tekniikkaan. Omena-firma saisi vaan ulottaa tuon myös tekstareihin. Idiootit.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse olen Lumia 800:sta käyttänyt nyt kuukauden päivät ja pakko sanoa, että on kyllä Windows-laite minut ainakin yllättänyt positiivisesti, suosittelen. Vaikka aikanaan Androidiin vaihtaessani taisin mennä vannomaan etten siitä enää pois vaihda..

Samansuuntaiset fiilikset viikon käytön jälkeen. On juttuja, jotka ovat huonommin kuin toisessa puhelimessani, mutta toisaalta myös juttuja jotka ovat selvästi paremmin. Kokonaispaketti on kyllä todella hyvin hanskassa tässä, vaikka tietyt iphonemaisuudet vähän ärsyttävätkin.

Vähän ranskalaisilla:

Rauta:

- Laite on aivan poskettoman tyylikäs ja sitä pyörittelee käsissään ihan ilokseen.

- Puhelinominaisuudet: Ok. Kuuluvuus mielestäni hiukan parempi kuin N9:ssä Ei Symbianin voittanutta tässä, mutta muuten ihan totuttua huttua. Profiilien rajoittuminen äänettömään ja äänelliseen häirinnee niitä, jotka ovat tottuneet niiden kanssa nysväämään. Itseäni ei kiinnosta, joten ei ongelmaa tästä.
Jos haluat biisin soittoääneksi, niin joudut hakemaan sen siihen tarkoitukseen tehdyllä softalla (äiföynimäistä..uuh), tai lyhentämään sen mp3:sesi minuutin mittaiseksi.

- Kamera ihan jees. Parempi kuin N9:ssä, huonompi kuin N8:ssa. Mielestäni samaa tasoa tyttäreni iluurin kanssa.

- Yhteydet tuntuisivat pelaavan paremmin kuin edellisillä luureillani. (N8, Desire HD, N9) En tiedä onko Saunalahti yhtäkkiä petrannut vai missä vika, mutta datayhteyden hetkittäistä pätkimistä esiintyy sekä wlanin, että erityisesti 3G:n kanssa selkeästi vähemmän kuin ikinä minkään muun laitteen kanssa.

Muu sälä:

Käyttöliittymä toimii todella smoothisti. Logiikka on helppo omaksua ja päivän jälkeen laitetta käyttää kuin vanha tekijä. Swipen puute vähän ärsyttää, mutta toisaalta koko idea on tässä käyttiksessä sen verta erilainen, ettei siitä saisi tässä yhtä paljon irtikään vrt. Meego.

Suoraan paketista otettaessa laitteessa ei kauheasti ole softaa kuten arvata saattaa - onhan kysymys amerikkalaisen ohjelmistoyhtiön tuotoksesta. Marketista löytyy kyllä, mutta onhan se tietyllä tapaa ihan helvetin naurettavaa, että ihan perusohjelmia tyyliin acrobat reader joutuu latailemaan marketista. Office löytyy out of the box. Siitä plussaa. Itse market toimii todella hyvin ja sitä on kätevä käyttää myös pc:llä, josta voi lähettää halutut softat suoraan puhelimeen koskematta ollenkaan itse laitteeseen, tai olematta edes sen lähellä.

Rampa moniajo selkeä puute vrt varsinkin Meegoon. Joo, kyllähän tällä pärjää kuten IPhonen käyttäjätkin sanovat, mutta joka väittää että tämmöinen systeemi olisi lähelläkään Meegon vastaavaa pettää itseään tai ei ole ikinä käyttänyt kunnollista moniajoa. Anyway. Normikäytössä tällä pärjää kuten sanoin, mutta joissain tilanteissa olisi kiva että ne kaikki taustalla olevat asiat myös oikeasti päivittyisivät siellä taustalla.

Käyttiksessä vakiona olevat softat toimivat hyvin. Selain on nopea ja hyvä. Sähköposti peittoaa N9:n vastaavan, office on office. Itseasiassa tykkäsin tuosta paljon parjatusta zunestakin, joskin tullee olemaan suurimmaksi osaksi rauhassa kiitos Nokia Musicin. Intergraatio sosiaalisin verkostoihin on saumattomin varmaankin kaikista vehkeistä kiitos pakollisen windows liven.
Hyvä käyttökokemuksen kannalta, mutta sylettää yli kaiken, että nää jenkki softatalot pakkosyöttävät vittupääpalveluitaan tällä tavoin. Olivatpa sitten hyviä tai huonoja sellaisia.
Ts. Kuten IPhonen Itunes kytköksenkin kanssa, niin WP -luurilla et käytännössä tee yhtkikäs mitään ilman livetiliä. Jos oikein ymmärsin, niin et saa edes numeroita tallennettua sille vehkeellesi.


Palatakseni windows liveen, niin pakko myöntää että mobiilina homma toimii. Yhteystiedot, kalenterit, skydrive tietysti täysin Outlook yhteensopivassa pilvessä on itseasiassa aika helmi juttu muokattavuuden ja synkronoinnin helppouden vuoksi.

Kuvat ja videot voi halutessaan tallentaa suoraan skydriveen ja ne näkyvät silti samalla tavalla albuminäkymässä kuin laitteessa itsessään tallennettuna oleva matsku. Ei tarvetta siirrellä mitään mihinkään. Kaikki on käytettävissä lähes samalla hetkellä myös PC:llä kun painat kameran laukaisinta ja puhelimen tallennustila jää muuhun käyttöön. Täytyy kokeilla pystyykö N9 tähän - luultavasti. Ei tullut ikinä kokeiltua, kun ei ole ikinä ollut mielessäkään hankkia mitään hotmailia tai gmailia itselleni.

Osaa ne lihavat ja typerät ali-ihmisetkin näköjään jotain.

Nokian omat softat kermana kakun päällä.

Navissa ei sinänsä mitään uutta. Samanlainen kuin meegossa. Käy ja kukkuu.

Nokia TV erinomainen palvelu. Oikeastaan kyseessä ei ole varsinainen softa, vaan ennemminkin portaali, mutta hyvin pelaa. Toivotaan, että suoria lähetyksiäkin pukkaa jossain vaiheessa.

Nokia Music onkin käsittämättömän kova juttu. En tiedä saako Meegolle ja Symbianille kun en aiemmin ollut koko softasta kuullut yhtään mitään, mikä on ehkä vielä uskomattomampaa kuin itse softa. Jos joku kannattaisi nostaa markkinointivaltiksi, niin tämä. Mix Radio pesee imo Spotifyn ihan puhtaasti 6-0. Eri asioiden perusteella jaotellut kanavat yms. sinänsä peruskamaa, mutta itselleni kolahti nuo omat kanavat. Scanneri luo parissa minuutissa musiikkiprofiilisi Nokia Musiciin käymällä kaikki tietokoneesi kovalevyn musat lävitse, ja luo sen perusteella kanavan, jossa soi sekä se musiikki jota sinulla on tallennettuna kovalevyllesi, että samankaltainen muiden artistien musiikki. Huikeaa settiä ja paljon uusia löytöjä!
Toinen mukava vaihtoehto on hakea kanavaa, joka soittaa samantyyppistä musaa kuin joku tietty valitsemasi artisti. Käsittämättömän hyvin on tähän asti osunut kohdalleen. Ei tarvitse kovin montaa biisiä hyppiä duunipäivän aikana ylitse.

Noita saa Spotifyn tapaan latailla myös offline-tilassa kuunneltaviksi, mutta enpä ole jaksanut nähdä vaivaa kun homma toimii täysin pätkimättä edge -alueellakin.

Vrt. N9 peruskäytössä syöteikkunan puute, swipen puute ja heikompi moniajo selkeitä miinuksia. Vastaavasti plussiakin löytyy paljon. Tietty iphonemaisuus tökkii, mutta toisaalta fiilispohja ja laitteen vetoava ulkoinen olemus puhuisivat sen puolesta, että saattaapi N9 jäädä kakkoseksi. Helvetin hieno tekele huolimatta siitä, että läskien ali-ihmisten ideologia on siinä vahvasti läsnä.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Pakko kehua omalla kahden kk kokemuksella Lumia 800 ja Nokia Music. Hitto mutta on huippuhyvä. Olen ladannut kotona WLAN:in kautta muutaman musiikkilajin kappaleet puhelimeen. Ja sitten lentokoneessa luurit korvalle ja musiikkia offline-tilassa soimaan.

Voi olla jollekulle miinus, itselle ei, eli 30 pv jälkeen on offline kanavat päivitettävä. Eipä kauaa kestänyt ja saa aina tasaisin välein uuden pläjäyksen soitettavaksi.

Samoin Outlook ja GMail toimivat molemmat aivan hienosti ja asetusten kanssa meni ainakin kaksi minuuttia...... No onhan itsellä Vihaiset Tiputkin, pakko oli ladata ja nyt on tullut ritsalla ammuttua koneessa samalla kun kuuntelen musiikkia. Ei paha.

Muuten monet asiat kuten ylläolevassa viestissä. Uskallan suositella.
 

V. Filppula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, KPV
Uusi kännykkä?

Eli vanha kunnon sotaratsu, Nokia 6720c alkaa pikkuhiljaa piiputtamaan ja uuden puhelimen hankinta alkaa tulemaan ajankohtaisemmaksi. Tätä ostaessa en ehdottomasti aikoinaan halunnut ensimmäisiä kosketusnäytöllisiä puhelimia, koska näppäimillä oli, ja on mielestäni usein vieläkin, helpompi selata kännykkää yms. Puhelin ei kuitenkaan ole nykyään pelkkä puhelin, vaan tulee joka päivä käytettyä nettiä ainakin, sekä navigaattoria jos jossain oudossa paikassa tulee oltua.

Nyt kysyisin palstaveljiltä, ja miksei sisariltakin, että mihin puhelimeen sitä kannattaisi kääntyä nykypäivänä? Tällä hetkellä käytössä oleva luuri palvellut varmaan kolme vuotta jo hyvin. Puhelin saisi mielellään maksaa maksimissaan 300€. Yhden uuden Lumia 800 saisin tuohon hintaan jos haluan. Mutta en tiedä onko tuo sittenkään ehkä ihan se mitä haluan. Nykyisessä puhelimessa on kyllä kaikki ohjelmat oikeastaan mitä tarvii ja toimii ku kuuluisa junan vessa. Aina ollut omistuksessa Nokian kännykkä, mutta vaihto muihinkin merkkeihin on mahdollinen. Myös QWERTY ois kiva, mutta rajaa puhelimet varmaankin Nokian E7:aan.

Ja tähän päivään mennessä en ole sekaantunut Facebookiin yms sosiaaliseen mediaan, ja meinaan hamaan tulevaisuuteen pysyä niistä erossa. Elämää on, ja pitää ollakkin internetin pilvilinnojen ulkopuolella.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Samsung S 3. Kenelläkään havaintoa millainen puhelin? Onko "hyvä", hinta taitaa olla sen 600e.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Se on sellainen musta, jossa on iso näyttö.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Okei pitää mennä siis ostamaan kerran, kun mustana saa. Kiitos vinkistä.
Ole hyvä. Ajattelin, että pitää kaveria tukea valinnan hetkellä.

---

Joo. Mulla on SII, ja oikein hyvä luuri on kyseessä. En minä tiedä, onko mikään luuri 600 euron arvoinen, mutta kyllähän tuossa kolmosessa on ihan vinkeitä ominaisuuksia. Itse en ole vielä vaihtamassa, mutta jos mulla olisi pari vuotta vanha luuri, olisi SIII aika vahva ehdokas ainakin pienen hinnanalennuksen jälkeen.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samsung S 3. Kenelläkään havaintoa millainen puhelin? Onko "hyvä", hinta taitaa olla sen 600e.

Puhelin on varmasti hyvä. Riippu hyvin pitkälti siitä minkälaiseen käyttöön, jos paljon nettiä tykkäät puhelimella selailla, niin parempi vaihtoehto taitaa samassa teho-/kokoluokassa olla htc One X, koska sen näyttö on tarkempi.

edit. htc:n näytössä on siis sama resoluutio, mutta näyttötekniikka tekee siitä tarkemman.

Se on sellainen musta, jossa on iso näyttö.

Juu ei ole mustana tuota tarjolla ainakaan vielä, saapa nähdä onko edes tulossa.

Ole hyvä. Ajattelin, että pitää kaveria tukea valinnan hetkellä.

---

Joo. Mulla on SII, ja oikein hyvä luuri on kyseessä. En minä tiedä, onko mikään luuri 600 euron arvoinen, mutta kyllähän tuossa kolmosessa on ihan vinkeitä ominaisuuksia. Itse en ole vielä vaihtamassa, mutta jos mulla olisi pari vuotta vanha luuri, olisi SIII aika vahva ehdokas ainakin pienen hinnanalennuksen jälkeen.

Jos omistaa jo valmiiksi SII:n, niin vaihto SIII:n ei ole välttämättä järkevää, ellei sitten speksit houkuttele, käytännössä toiminnoissa ei varmasti suuria eroja ole.
 
Viimeksi muokattu:

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Aikaisemmin SGS II:sen omistaneena ja nyt tuota kolmosta testanneena sanoisin, että S II:sen ja III:sen erot ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä, kuten sähköposti ja YouTube-videoiden katselu, ovat todella pienet. Peleissäkään ei kummempaa eroa ole, ainakaan vielä, kenties tulevaisuudessa. Tästä aiheesta löytyy myös paljon havainnollisia YouTube-videoita, esim. http://www.youtube.com/watch?v=5DQ_UAtrnOg&feature=relmfu

Uuden puhelimen osto on minullakin edessä. Tällä hetkellä käytössä oleva iPhone 4 viettää pian 2-vuotispäiväänsä, ja kovan jokapäiväisen käytön sekä lukuisten kolhujen ja asfaltille putoamisten seurauksena alkaa uudelle olemaan tilausta.

Tulevan puhelimen käyttöjärjestelmä selvinnee lähipäivinä Applen WWDC-tilaisuudessa, kun iOS 6 julkaistaan. Jos se ei miellytä, on edessä luultavasti Android-puhelimen osto. Käytännössä mukaan tarttunee HTC One X, vaikkakin se joillakin osa-alueilla, esim. akkukestossa, häviää SGS:lle. Erot ovat kuitenkin niin pieniä, että One X:n valovuoden edellä oleva design yhdessä Sense-käyttöliittymän kanssa kääntää vaa`an Taiwanin suuntaan.

Jos jollakulla on HTC One X:stä (tai S:stä) kokemuksia, olisi niitä mukava lukea!
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Samsung S 3. Kenelläkään havaintoa millainen puhelin? Onko "hyvä", hinta taitaa olla sen 600e.

Ei ainakaan tällä hetkellä ole ilmennyt mitään valittamista. Itselläni oli aiemmin S I ja nyt viime viikolla vaihdoin S III:n ja kyllähän tuo aika eri maailman peliltä tuntuu. Kaikki toimii sulavasti ja jouheasti, mutta ei tosiaan sinällään mitään järissyttävän uutta auringon alla. Jos S II löytyy niin en välttämättä itse ainakaan hirvittävää kiirettä pitäisi vaihtamisen suhteen.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Huomasin "Tekniikkalelut 360" -sarjasta tämän luksuspuhelia valmistavan Vertun ja jaksossa esiteltiin heidän hintahaitaria joka oli n. 5000-15000 dollaria. Jokaisella luurilla on yksi asentaja joka kantaa vastuun kyseisestä luurista alusta loppuun ja laittaa vielä nimensä siihen. Puhelimien näytöt tehdään safiirista ja johteissa käytetään kultaa jne. Löytyiskö tuolta sitten seuraava luuri? Jos alkoi kiinnostamaan niin täältä löytyy (Vertun kotisivut).
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pojalle uusi kapula

Kaipaisin apuanne arvon palstaihmiset.
Olen ostamassa 14 v. pojalleni uutta älyluuria nykyisen Samsung Galaxy S I:n tilalle. SI on ollut erinomainen puhelin ja haen nyt siitä kehittyneempää kapulaa seuraavin specsein:
1. kestävyys:
luurin ei tarvitse olla "kaiken kestävä", mutta tämä kestävyysaspekti rajaa ulos ainakin iPhonen lasisen näytön takia. Nykyinen SI on lentänyt raivolla seinään, vahingossa asfalttiin ja portaisiin useamman kerran selviten näytössä olevalla pienellä haittaamattomalla säröllä. Kaveri skeittaa, tykittää free styleä skimboilla jne. eli osumaa vaan tulee ja kallista puhelinta ei huvita joka vuosi ostaa uutta - joka toinen vuosi käy hyvin.

2. multimediaominaisuudet:
niinkuin tuon ikäiset usein, niin poikanikin käyttää luuria musiikin kuunteluun, videoiden toistamiseen ja surffailuun. Jos puhelimessa olisi parempi kamera olisi käyttöä myös kuvaukseen (video ja still) + editointihommiin. ELi: kunnon junnuominaisuudet, kunnon kamera ja hyvä näyttö kuuluu haettuihin ominaisuuksiin.

Millä mentäisiin?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Kaipaisin apuanne arvon palstaihmiset.
Olen ostamassa 14 v. pojalleni uutta älyluuria nykyisen Samsung Galaxy S I:n tilalle....

Jos video-ominaisuudet ovat tärkeitä niin markkinoilta ei löydy parempaa kuin Nokian 808 Pureview. Mikään muu laite ei pääse edes lähelle. Halpahan tuo ei ole, mutta itsekin sitä harkisen sysksyllä 14 täyttävälle lätkän pelaaja pojalleni.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos video-ominaisuudet ovat tärkeitä niin markkinoilta ei löydy parempaa kuin Nokian 808 Pureview. Mikään muu laite ei pääse edes lähelle. Halpahan tuo ei ole, mutta itsekin sitä harkisen sysksyllä 14 täyttävälle lätkän pelaaja pojalleni.

Niin, millos tuota kapulaa saa kaupoista suomessa? Tilauksia vissiin ottavat, mutta milloin sitä pääsee hypistelemään ihan oikeasti?
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos video-ominaisuudet ovat tärkeitä niin markkinoilta ei löydy parempaa kuin Nokian 808 Pureview... Halpahan tuo ei ole...

Hinta tuossa on samaa luokkaa kuin SIII:ssa, HTC:n parhaissa jne. Sen se maksaa jos haluaa jotain hyvää. Paskaa taas ei viitsi läheisille ja itselleen ostaa.
Tuost 808:sta ei taida olla vielä missään mitään käyttötestejä? Onko kauppoihintuloaikataulu tiedossa? Pääsisi hiplaamaan.

Toi Symbian arveluttaa ihan pirusti. E7 lähti lauluun muutaman kk pelleilyn jälkeen. Onko tuossa Purewiewissa ihan sama rauta?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Niin, millos tuota kapulaa saa kaupoista suomessa? Tilauksia vissiin ottavat, mutta milloin sitä pääsee hypistelemään ihan oikeasti?

Jaa, itse tiedustelin asiaa eräästä liikeestä ja siellä sanottiin luurin tulevan kuluvan kuun puolessa välissä. Eli käsittääkseni kohtapuolin. Ans kattoa.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko kauppoihintuloaikataulu tiedossa? Pääsisi hiplaamaan.

taskumuro.com vastasi mulle heti: Suomessa myynti alkaa kesäkuun aikana, mutta Nokia ei ole vielä vahvistanut tarkempaa päivämäärää. Suomalaisista jälleenmyyjistä ainakin Verkkokauppa.com ja Jimm’s tarjoavat laitetta ennakkotilattavaksi 649 euron hintaan.
 

J.Petke

Jäsen
Kysyisin jannulta itseltään, että minkä käyttiksen hän haluaa. Jos todella pitää esim. iOS:stä niin voi hyppy Symbianiin olla aika karu. Jos puhelin ei tule yllätyksenä niin ottaisin vaihtoehdoiksi muutaman ja antaisin kundin itse päättää.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Applehan räjäytti varsinaisen pommin WWDC:ssa iOS6:n kanssa:

-FB-integraatio
-äänetön moodi yöksi joka antaa ihmisen nukkua (amazing)
-3g-videopuhelut (stunning!)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös