Uusi kännykkä

  • 1 251 552
  • 5 800

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Mistäköhän johtuu, kun yhtäkkiä omat tekstiviestit eivät mene tyttöystävän puhelimeen asti?
Tietämättä puhelimen tyyppiä, kaverin Samsung-androidissa on tämmöisiä oireitä. Puhelin on muka lähettänyt viestin, mutta oikeasti se saattaa lähteä esim. vasta kuukauden-parin päästä. Aiheuttanut joskus huvitusta kun keskellä kirkasta päivää tulee ilmoitus että baarissa on vauhti päällä ja tästä minuutin päästä tulee toinen viesti jossa manataan krapulan aiheuttamaa huonovointisuutta.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tietämättä puhelimen tyyppiä, kaverin Samsung-androidissa on tämmöisiä oireitä. Puhelin on muka lähettänyt viestin, mutta oikeasti se saattaa lähteä esim. vasta kuukauden-parin päästä. Aiheuttanut joskus huvitusta kun keskellä kirkasta päivää tulee ilmoitus että baarissa on vauhti päällä ja tästä minuutin päästä tulee toinen viesti jossa manataan krapulan aiheuttamaa huonovointisuutta.

Tyttöystävällä löytyy juurikin Samsung Galaxy S2, joten voisiko tuo sitten olla jotain puhelimen häikkää... PItää varmaan sanoa että käy viemässä huoltoon tai jotain, ei tuo nyt ihan normaaliakaan ole.

E. Sen verran vielä että joku viikko sitten rupesi viestit sekoilemaan siten että minun lähettämät viestit eivät joko menneet loppuun asti hänelle tai että ne olivat ihan sekavia tai esim. viestin loppu oli täysin erilainen kuin mitä lähetin. Sitten jäi välistä muutamia viestejä mutta suurin osa toimi ja nyt ei mene enää yksikään läpi.
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
E. Sen verran vielä että joku viikko sitten rupesi viestit sekoilemaan siten että minun lähettämät viestit eivät joko menneet loppuun asti hänelle tai että ne olivat ihan sekavia tai esim. viestin loppu oli täysin erilainen kuin mitä lähetin. Sitten jäi välistä muutamia viestejä mutta suurin osa toimi ja nyt ei mene enää yksikään läpi.
Eli joku viikko sitten tuli juovuspäissään lähetettyä viestejä naiselle joka pisti välit poikki. Usean aneluviestin jälkeen tuo kuitenkin vähän leppyi ja vastaili pariin viestiin jotka hyvistä tarkoitusperistä huolimatta saivat kuitenkin portit sulkeutumaan lopullisesti ja nyt puhelinnumerosi on lopullisesti "estolistalla".

Amirite? =)
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Eli joku viikko sitten tuli juovuspäissään lähetettyä viestejä naiselle joka pisti välit poikki. Usean aneluviestin jälkeen tuo kuitenkin vähän leppyi ja vastaili pariin viestiin jotka hyvistä tarkoitusperistä huolimatta saivat kuitenkin portit sulkeutumaan lopullisesti ja nyt puhelinnumerosi on lopullisesti "estolistalla".

Amirite? =)

Ei nyt kyllä ihan osunut kohilleen, ihan hyvä ehdotus kyllä! :)

Nyt sitten tänään ihan yhtäkkiä nuo viimeisen 3 päivän aikana lähettämäni viestit joita hän ei ole saanut tuli kaikki samaan aikaan hänelle. Ja sitten yritin lähettää nyt ihan normaalisti viestiä niin nyt taas menevät perille. On tämä teknologia aina välillä hämmentävää.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Onko kenelläkään palstaveljellä tai -sisarella kokemusta Sony Ericsson Xperia Prosta? Tarkoitus olisi tässä piakkoin ostaa uusi puhelin nykyisen Nokia E75:n tilalle. Tällä hetkellä olen itse sitä mieltä (ja mitä olen pikaisesti netistä selaamaalla löytänyt), että tuo taitaa olla tämän hetken paras QWERTY-näppäimistöllinen puhelin. Mutta onko kenelläkään mulla kokemusta ko. puhelimesta?

Olen myös ajatellut Xperia Pro Mini -mallia, mutta taitaa olla turhan pieni puhelin. Kuitenkin, kun kyseessä on kosketusnäytöllinen puhelin, niin pikkuisen isommasta näytöstä ei ole haittaa... Toki otan ehdotuksia muistakin puhelimista vastaan ilomielin, mutta kriteerinä on, että puhelimessa pitää olla QWERTY-näppis.
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kenelläkään palstaveljellä tai -sisarella kokemusta Sony Ericsson Xperia Prosta? Tarkoitus olisi tässä piakkoin ostaa uusi puhelin nykyisen Nokia E75:n tilalle. Tällä hetkellä olen itse sitä mieltä (ja mitä olen pikaisesti netistä selaamaalla löytänyt), että tuo taitaa olla tämän hetken paras QWERTY-näppäimistöllinen puhelin. Mutta onko kenelläkään mulla kokemusta ko. puhelimesta?

Olen myös ajatellut Xperia Pro Mini -mallia, mutta taitaa olla turhan pieni puhelin. Kuitenkin, kun kyseessä on kosketusnäytöllinen puhelin, niin pikkuisen isommasta näytöstä ei ole haittaa... Toki otan ehdotuksia muistakin puhelimista vastaan ilomielin, mutta kriteerinä on, että puhelimessa pitää olla QWERY-näppis.

Muita järkeviä vaihtoehtoja ei monia ole, mutta HTC 7 Pro, HTC Desire Z ja Nokia E7 tulevat mieleen.
 

I.Colliander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvän ja pelaavan jääkiekon ystävä.
Asus esitteli Barcelonan messuillaan huhtikuussa myyntiin tulevan Padfonen, jonka mukana tulee siis "padfone station", joka tekee siitä tabletin. Käyttiksenä Android 4.0 Ice cream Sandwich.

Lisäksi laitteeseen saa näppäimistön, jonka jälkeen kyseessä onkin läppäri, ja bluetooth stylus-headsetin kirjoittamiseen ja myös puhumiseen, kun puhelin on tabletin sisällä.

Tällainen tuote on kyseessä, linkistä Asuksen sivuille

Miltä speksit näyttävät asiasta enemmän tietäville?

Olisiko hyvä one-for-all-laite?

-ic
 

J.Petke

Jäsen
Lisäksi laitteeseen saa näppäimistön, jonka jälkeen kyseessä onkin läppäri, ja bluetooth stylus-headsetin kirjoittamiseen ja myös puhumiseen, kun puhelin on tabletin sisällä.

Läppärin tilalle en tuota ostaisi. Jos tarvitset tabletin millä voit kirjoittaa helpommin niin siinä tapauksessa suosittelen. Lisäksi tuolla voi kyllä katsella streamit, pyöriä netissä oikein mallikkaasti, katsoa elokuvat ja kuunnella musiikit. Tosin se läppärin tietokonemaisuus puuttuu. Lisäksi haluan, että minulla on puhelin ja tabletti erikseen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Auttakaa miestä mäessä. Uusi puhelin pitäisi löytää mikä ei nykyään ainakaan minulle ole kovinkaan helppoa johtuen niinkin kummallisesta vaatimuksesta että kosketusnäyttöä ei missään nimessä saa olla.Lähinnä johtuen ammatista ja harrastuksista. Yhden tuollaisen olen omistanut ja meni käyttökelvottomaan kuntoon kuukaudessa. Puhelin kun aina on mukana rakennustyömailla ja sitten vapaa-aikana metsässä jne. Kosketusnäyttöä on myös ikävä käyttää hanskat kädessä eikä niinkin tärkeän asian kuin viestien kirjoittaminen autolla ajessa suju tuijottamatta kokoajan puhelinta.

Niin ja toinen takaisku sitten se että Nokiaa en huoli. Ikinä en ole omistanut enkä ajatellut nytkään.

Ja vaatimuksina sen verran että Bluetooth ja GPS tarttis olla. Ja sen verran kykyä tiedonsiirtoon että sm-liiga.fi:n päivitys ei kestä varttia.
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auttakaa miestä mäessä. Uusi puhelin pitäisi löytää mikä ei nykyään ainakaan minulle ole kovinkaan helppoa johtuen niinkin kummallisesta vaatimuksesta että kosketusnäyttöä ei missään nimessä saa olla.Lähinnä johtuen ammatista ja harrastuksista. Yhden tuollaisen olen omistanut ja meni käyttökelvottomaan kuntoon kuukaudessa. Puhelin kun aina on mukana rakennustyömailla ja sitten vapaa-aikana metsässä jne. Kosketusnäyttöä on myös ikävä käyttää hanskat kädessä eikä niinkin tärkeän asian kuin viestien kirjoittaminen autolla ajessa suju tuijottamatta kokoajan puhelinta.

Niin ja toinen takaisku sitten se että Nokiaa en huoli. Ikinä en ole omistanut enkä ajatellut nytkään.

Ja vaatimuksina sen verran että Bluetooth ja GPS tarttis olla. Ja sen verran kykyä tiedonsiirtoon että sm-liiga.fi:n päivitys ei kestä varttia.

Mitä nyt pikaisesti katselin puhelimia, jotka sopivat vaatimuksiisi, niin Samsung Xcover 271 näyttäisi olevan aika passeli. Haluamasi ominaisuudet löytyvät ja kestää takuulla vähän kovempaakin menoa.

Gigantista näyttää irtoavan hintaan 99 euroa.

Jonkinlaista käyttökokemusta näyttää löytyvän ainakin Anssi.fi -sivustolta.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä nyt pikaisesti katselin puhelimia, jotka sopivat vaatimuksiisi, niin Samsung Xcover 271 näyttäisi olevan aika passeli. Haluamasi ominaisuudet löytyvät ja kestää takuulla vähän kovempaakin menoa.

Gigantista näyttää irtoavan hintaan 99 euroa.

Jonkinlaista käyttökokemusta näyttää löytyvän ainakin Anssi.fi -sivustolta.

Jumalauta! Kiitoksia! Joku toinen Xcover malli hyppi tuossa jo silmillä mutta se oli ilman mitään noita ominaisuuksia.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Ducks, KalPa, KuPS, BVB ja Eagles
Kertokaa työ ammattilaiset, että tekeekö sillä Lumia 800 mallilla yhtään mitään. Itseäni kiinnostaa lähinnä skypen saatavuus tulevaisuudessa tuohon luuriin.

IPhone 4s tuli ostettua muijalle joku aika sitten enkä koskaan ole tykännyt siitä. Toki puhelimen Gps ominaisuudet ovat tärkeitä myös.

E 52 löytyy kyllä jolla nuo gps touhut hoituvat melko hyvin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kertokaa työ ammattilaiset, että tekeekö sillä Lumia 800 mallilla yhtään mitään. Itseäni kiinnostaa lähinnä skypen saatavuus tulevaisuudessa tuohon luuriin.

Ottaen huomioon että Microsoft omistaa Skypen, pitäisin huolta siitä että Skype ei Windows Phonessa toimisi/saapuisi aika turhana. Väittäisin jopa niin että tulevaisuudessa Skype tulee olemaan entistä tiiviimmin integroituna itse WP-käyttikseen lähtökohtaisena VOIP-ratkaisuna.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Osaako joku kertoa miten vaihdan Nokia Lumiaan soittoäänen?

Onko tämä joku vitsi?

Ensiksi menisin katsomaan asetuksia. Klikkaan tämän auki (tähän pääsee, kun aloitusruudusta pyyhkäiset vasemmalle. Siinä asetukset on heti kärkipäässä).

Tämän jälkeen ensimmäinen teksti, mitä sivulla on, sanoo: "soittoäänet + äänet". Testaisin sitä, vaikka ei voi olla ihan varma, että sieltä voi vaihtaa soittoääntä. No koitetaan tuuria.

Joo, siellä on yllättäen kohta "soittoääni", josta sitä voi vaihtaa.

Hankalaa on kyllä.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko tämä joku vitsi?

Ensiksi menisin katsomaan asetuksia. Klikkaan tämän auki (tähän pääsee, kun aloitusruudusta pyyhkäiset vasemmalle. Siinä asetukset on heti kärkipäässä).

Tämän jälkeen ensimmäinen teksti, mitä sivulla on, sanoo: "soittoäänet + äänet". Testaisin sitä, vaikka ei voi olla ihan varma, että sieltä voi vaihtaa soittoääntä. No koitetaan tuuria.

Joo, siellä on yllättäen kohta "soittoääni", josta sitä voi vaihtaa.

Hankalaa on kyllä.

Jos tässä tarkoitettiin oletusäänien sijaan johonkin ulkopuoliseen soittariin vaihtamista.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Osaako joku kertoa miten vaihdan Nokia Lumiaan soittoäänen?
Mikäli ymmärsin oikein, haluat soittoääneksi jonkun biisin (biisi ABC) tai muun soittoäänen, joka ei ole puhelimen alkuperäisessä soittoäänivalikoimassa. Minulla on käytössä Samsung Omnia W, mutta kaiken järjen mukaan prosessin luulisi olevan sama ja se käy näin:
-Tiedoston pituus pitää olla <40 sekuntia (mikäli biisi on pitkä, mutta haluat soittoääneksi vaikka jonkun biisin kertosäkeen, muokkaa biisiä aluksi jollain editorilla, netistä löytyy monia erilaisia)
-Tiedosto pitää olla .mp3 tai .wma -formaattia
1)Vie haluamasi biisi (ABC) Zunen collectioniin
2)Klikkaa ABC:n kohdalta hiiren oikealla ja valitse "muokkaa". tyylilaji/genre-kohtaan kirjoita "Ringtone". Tämä on tärkeää, sillä silloin puhelin tajuaa, että haluat käyttää kyseistä biisiä soittoäänenä.
3)Luo uusi soittolista collectioniin ja nimeä se "Ringtone". Tämän jälkeen
ABC:n pitäisi olla ilmestynyt "Ringtone"-soittolistalle. Jos ei ole, voit viedä sen sinne manuaalisesti drag and drop-periaatteella.
4)Synkronoi ABC puhelimesi kanssa (samalla tavalla kuin kaikki muutkin biisit, jotka olet siirtänyt puhelimeesi eli raahaat ABC:n alanurkassa olevaan puhelimen kuvaan.
5)Irroita puhelin USB-kaapelista ja mene asetukset->soittoäänet+äänet->soittoääni. Nyt ABC:n pitäisi olla heti alussa "mukautettu"-valikon alla klikkaa sitä ja voilà.

Moni mutkaista aluksi koska pitää tehdä noita alkusäätöjä, mutta jatkossa helpompaa, sillä aina muokatessasi tyylilajin ringtoneksi menee kipale Ringtone-soittoluettelon alle, jonka jälkeen sinun tulee vain synkronoida biisi puhelimesi kanssa.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Samsungilta on tulossa ilmeisesti toukokuussa ainakin SGS3 mutta huhuissa liikkuu nyt kaksikin puhelinta, voi olla että ovat kuitenkin sama puhelin.

Samsung I9300 to have a 4-inch 720p AMOLED display - GSMArena.com news

Tuo puhelin joka mallinimestä päätellen voisi olla tuo SGS3 mutta, ei kuitenkaan sitä välttämättä ole, on kuitenkin aika mielenkiintoinen uutuus. Neljän tuuman näyttö 367ppi (1280x720p) resoluutiolla. Siis parempi kuin iphone4:n 'retinanäyttö'. Ja neljän tuuman ruutu on ainakin omassa käytössä ollut juuri sopiva käteen, tässä voisi olla itselle uusi puhelin ellen nyt sitten kuitenkin päädy N9/800/900-vaihtoehtoon...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Moni mutkaista aluksi koska pitää tehdä noita alkusäätöjä, mutta jatkossa helpompaa, sillä aina muokatessasi tyylilajin ringtoneksi menee kipale Ringtone-soittoluettelon alle, jonka jälkeen sinun tulee vain synkronoida biisi puhelimesi kanssa.

Se on hyvä että Nokia siirtyi vaikeakäyttöisestä Symbianista helppokäyttöiseen Windows Phoneen, niin asiat vaan toimivat ja ne saa tehtyä helposti.
Prkl.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Symbianin haikaileminen on kyllä ihan turhaa. Käyttis oli vuosia täysi susi, jonka Nokia uskoi vasta kun maine oli menetetty ja entisestä suvereenista ykkösestä tullut käyttäjien suussa melkein kirosana. Belleä nyt kovasti kehutaan, mutta sehän on saanut nykyisen muotonsa vasta kun sitä on paranneltu vastamaan huomattavasti käytettävämpiä iOSia ja Androidia. Entisestä soihdunkantajasta on siis tullut perässähiihtäjä jonka täytyy haistella muiden tekemisiä ennen kuin omat tuotteet saadaan kehitettyä edes lähelle samaa tasoa. Windows Phone on innovatiivisuudessaan ja raikkaudessaan jostain ihan toisesta maailmasta kuin Symbian, jonka kuoppaaminen on Nokialta ainoa mahdollinen teko jos haluavat vielä tosissaan kilpailla iPhonea tai Android-leiriä vastaan.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkäs valitsisitte, jos vaihtoehtoina on Samsung Galaxy S Plus, Galaxy S2 ja Nokia N9, jota ilmeisesti saa nyt Gigantista hintaan 299€? Android on tuttu ja hyväksi todettu, joten sitä suosin itse, mutta jos tuo nokialainen menee muuten selkeästi muiden edelle niin sen voisi toki hankkia.

Kiitoksia jo etukäteen.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Minkäs valitsisitte, jos vaihtoehtoina on Samsung Galaxy S Plus, Galaxy S2 ja Nokia N9, jota ilmeisesti saa nyt Gigantista hintaan 299€? Android on tuttu ja hyväksi todettu, joten sitä suosin itse, mutta jos tuo nokialainen menee muuten selkeästi muiden edelle niin sen voisi toki hankkia.

Kiitoksia jo etukäteen.

Suosittelen varauksetta N9. Mullisti ainakin meikäläisen älypuhelinmaailman käytettävyydellään, helppo ja luonnollinen käyttöliittymä. Tuohon 299e hintaan varmasti tällä hetkellä maailman paras puhelin. Ostin itse ko. luurin heti viime syksynä, mutta en ole silti siihen hintaankaan nähden katunut yhtään. N9:n kaltainen sovellusten moniajo on ominaisuutena aivan mahtava.

Miinuksia sovelluspuolelta, mutta kyllä ainakin itse olen löytänyt kaikki tarvitsemani sovellukset tähän puhelimeen. Skype, Angry Birds, Sports Tracker ym. löytyvät kyllä N9:n valikoimasta. Hiljattain ilmestyi myös Firefox, johon on saatavilla flash-tuki.

Lisäksi MeeGo käyttöjärjestelmänä on ihan oma lukunsa verrattuna vaikka Symbianiin. Todella paljon vakaampi, eipä ole juurikaan ollut ongelmia softapuolella tässä luurissa. Lisäksi sähköpostisovellus ja yleisestikin kaikki toimii paremmin kuin Symbianissa.

Akkukesto on hyvä, omassa käytössä voi mennä parikin päivää ilman latausta. Akkua riittää kyllä kovaankin käyttöön, jos lataa joka yö.
 
Viimeksi muokattu:

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minkäs valitsisitte, jos vaihtoehtoina on Samsung Galaxy S Plus, Galaxy S2 ja Nokia N9, jota ilmeisesti saa nyt Gigantista hintaan 299€? Android on tuttu ja hyväksi todettu, joten sitä suosin itse, mutta jos tuo nokialainen menee muuten selkeästi muiden edelle niin sen voisi toki hankkia.

Kiitoksia jo etukäteen.

Jos androidi yhä iskee niin galaxy s2.
N9 omaa tuon navigoinnin, joka tulee kyllä galaxyynkin tällä vuosisadalla, ehkä.. Kamerat yhtä hyvät ja omaan makuun galaxyssä parempi ja isompi näyttö.

Kumpi vain on helvetin pätevä laite ja käyttöjärjestelmän erot lähinnä makuasioita. Android taitaa olla vähän enemmän muokattavissa? Riippuu vähän mikä se edellinen puhelin oli.. Jos joku zte, niin on androidi ihan eri maailmasta tuon s2:en kanssa..
Jos taas symbian, kuten tuossa edelläkirjoittaneella ilmeisesti, niin mikä tahansa laite tuntuu puhelimelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös