Uusi kännykkä

  • 1 251 552
  • 5 800

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta kysymys kuuluu, että miksi? Onko täällä teknologian huippumaassa tuo dual SIM niin vähän haluttu ominaisuus vai mikä tähän on syynä?

Se on se liittymien ja luurien välinen kytkykauppa. Dualilla asia voisi vaikeutua ja luurimyynti hidastua/pienentyä. Kytkyhän on melko monessa maassa käytössä. Tää oli vain villi veikkaus.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ehkä tämä ketju tulee vielä ajankohtaiseksi. Tuo nykyhärveli on vasta puolisen vuotta vanha mutta akku tuntuu olevan nyt jo finaalissa. En halua puhelimelta muuta kuin sen että sen toimivuuteen voisi luottaa. Eilen otti hieman pannuun kun tämä vehjas sammahteli omia aikojaan vaikka virtaa muka on. Nokian halpismalli näyttää olevan hintansa mukainen...
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Se on se liittymien ja luurien välinen kytkykauppa. Dualilla asia voisi vaikeutua ja luurimyynti hidastua/pienentyä. Kytkyhän on melko monessa maassa käytössä. Tää oli vain villi veikkaus.

Älypuhelimia ei valimisteta dual-sim ominaisuudella juuri kytkykaupan takia. Esim iPhonen menekki perustuu varsinkin jenkeissä yksinomaan kytkykauppaan. Ilman sitä se olisi aivan liian kallis saavuttaakseen laajaa myyntiä. Se olisi vähämenekkinen "kiva tuote" iMac-tietokoneiden tapaan, joita vain nörtit ostaisivat. Euroopassa tilanne on samankaltainen, mutta on joitain poikkeusmaita, joissa ei ole vastaavaa kytkyperinnettä (Suomi), ja jossa ihmiset ovat muutenkin valmiita tuhlaamaan rahaa elektroniikkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kai jokainen käsittää asian itsekin ilman, että Myyrä säikähtää kolostaan esiin tuomitsemaan Nokian kilpailijoiden tuotteet. Nokia myy 80% puhelimistaan 32 euron keskihintaan ja ne ovat feature-puhelimia, eivät edes tuollaisia halpoja älypuhelimia, joita nyt moitit kelvottomiksi, kun niitä valmistaa mm. Samsung, mutta ei Nokia. ViewSonicin dual-sim Android on jo Suomessakin myynnissä ja varmaan ihan kelpo laite sekin, jos joku kaipaa dual-sim ominaisuutta puhelimeensa, eikä esim. sellaisia ominaisuuksia, joita löytyy Nokian Lumia 710-puhelimesta, joka on sekin hyvä ostos osalle meistä.

Jos keskustellaan 400-600 euron puhelimista, niin silloin sieltä ei löydy tietääkseni dual-sim puhelimia, ainakaan toistaiseksi.
Älä nyt kehitä tästä mitään nokia vs. muut vääntöä. Kyse ei ollut alkuunkaan siitä, onko olemassa dual-sim älypuhelinta, vaikka nyt yrität keskustelua siihen suuntaan kääntää jotenkin väkisin. Puhe oli kunnollisesta älypuhelimesta.

Se on sitten täysin oma asiasi, jos voit kirkkain silmin suositella noita linkittämiäsi laitteita kunnon älypuhelimina. Minä en niin tekisi. Tämä ei riipu mistään valmistajasta vaan ihan siitä speksiluettelosta, joka noiden puhelimien kohdalla seisoo. Ne ovat edelleenkin kaukana kunnon puhelimista ja ainoastaan dual-sim kriteeri toteutuu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Älä nyt kehitä tästä mitään nokia vs. muut vääntöä. Kyse ei ollut alkuunkaan siitä, onko olemassa dual-sim älypuhelinta, vaikka nyt yrität keskustelua siihen suuntaan kääntää jotenkin väkisin. Puhe oli kunnollisesta älypuhelimesta.

Se on sitten täysin oma asiasi, jos voit kirkkain silmin suositella noita linkittämiäsi laitteita kunnon älypuhelimina. Minä en niin tekisi. Tämä ei riipu mistään valmistajasta vaan ihan siitä speksiluettelosta, joka noiden puhelimien kohdalla seisoo. Ne ovat edelleenkin kaukana kunnon puhelimista ja ainoastaan dual-sim kriteeri toteutuu.

Voisitko kertoa esiin Myyrä ne speksit, jonka jälkeen älypuhelin on kunnollinen. Kiitos. Kirjoita esiin. Laita esimerkkejä eri valmistajien "kunnon" älypuhelimista ja kerro miksi ne ovat kunnollisia älypuhelimia. Yritä kirjoittaa asiallinen viesti, kun se ei ole aina vahva puolesi.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Nyt kuukauden päivät ollut IPhone käytössä! Pitää kyllä sanoa, että erittäin tyytyväinen olen ollut! Kosketusnäytön tarkkuus on jotain aivan taivaallista tuon Samsungin jälkeen. Kosketusnäyttö todellakin toimii niinkuin sen pitää.

Akkukestokaan ei ole itsellä ongelma ollut, kestäisi hyvin omassa käytössä kaksi päivää, joskus kun enemmän käyttänyt niin 40% alle valahtanut akku päivässä. Yleensä kun käyttää normisti niin siellä on vielä 60% päivän jälkeen.

Jopa se 1G netti tuntuu itsellä riittävän. Videoita en katso enkä musiikkia kuuntele Spotifyllä tms. nettipalvelulla, niin ei tuo netti normi surffailussa oikeastaan kulu omien kokemusten perusteella.

Loistava puhelin kaiken kaikkiaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Voisitko kertoa esiin Myyrä ne speksit, jonka jälkeen älypuhelin on kunnollinen. Kiitos. Kirjoita esiin. Laita esimerkkejä eri valmistajien "kunnon" älypuhelimista ja kerro miksi ne ovat kunnollisia älypuhelimia. Yritä kirjoittaa asiallinen viesti, kun se ei ole aina vahva puolesi.
En ole android-puhelimien asiantuntija, mutta sen kuitenkin tiedä, että nuo puhelimet eivät vastaa kenenkään kriteeeritä kunnon älypuhelimesta.

Kunnollisia älypuhelimia ovat esim. iphone tai lumia 800.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
En kiellä asiaa. En tee töitä kännykkäfirmalle, enkä operaattorille. Vastasin kysymykseen. Kerro nyt sinä Tpip joku vaihtoehtoinen esimerkki dual-sim älypuhelimesta. Nyt et tuo lisäarvoa keskusteluun kommentillasi. Haastan sinut kertomaan yhden esimerkin dual-sim puhelimesta, joka ei ole Nokian C2-sarjaa tai kertomani Samsung. No niin, tiedot esiin Tpip, kiitos.

Moi palstapoliisi. Lisäarvoa keskusteluun toin tuomalla esille kannan ettei tuo Android 2.x ole mitään mullistavaa, vaan ennemminkin vanhaksi jäävä Android-versio. Itse vaihdoin puhelimen joulukuussa ja "suostuin" ostamaan uuden HTC:n vasta sitten kun olin tarkastanut, tullaanko tuolle puhelimelle tarjoamaan virallinen päivitys Androidin nelosversioon. Se että tuot esille useampaan sen, että puhelimesta löytyy tuo vanhaksi jäävä käyttöjärjestelmäversio voi jollekin antaa kuvan, että tuo olisi jotekin "se" versio Androidista johon kannattaa tarttua kiinni.

Vaihtoehtoisia dua-sim puhelimia minulla ei ole tarjota.

Piis änd laav.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
En ole android-puhelimien asiantuntija, mutta sen kuitenkin tiedä, että nuo puhelimet eivät vastaa kenenkään kriteeeritä kunnon älypuhelimesta.

Kunnollisia älypuhelimia ovat esim. iphone tai lumia 800.
Itse kun en ole ylipäätään asiantuntija mobiililaitteiden suhteen niin haluaisin udella kriteerisi "kunnon älypuhelimelle". Kelpaa ihan vain lista ominaisuuksista ranskalaisilla viivoilla.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Moi palstapoliisi. Lisäarvoa keskusteluun toin tuomalla esille kannan ettei tuo Android 2.x ole mitään mullistavaa, vaan ennemminkin vanhaksi jäävä Android-versio. Se että tuot esille useampaan sen, että puhelimesta löytyy tuo vanhaksi jäävä käyttöjärjestelmäversio voi jollekin antaa kuvan, että tuo olisi jotekin "se" versio Androidista johon kannattaa tarttua kiinni.

Vaihtoehtoisia dua-sim puhelimia minulla ei ole tarjota.

Piis änd laav.

Jep ja understanding. Onko se nyt niiiiin kauheaa, jos joutuu itse perustelemaan mielipiteensä, eikä vain kiukutella muille jotain muka-hassua eli tylsää. Jos haluaa sinulta perustelut, niin on palstapoliisi. Älä tapa nauruun, pliis.

Android 4 taitaa olla huikeasti myynnissä nyt maaliskuun alussa Samsungin parissa puhelimessa, jos menee ostoksille 5.3.2012, eikä esim. kesän lopulla tai syksyllä 2012, vähän ennen joulua. Mutta, mitäs tässä. Lässytetään typeryyksiä, kun ei parempaan kyetä.

Ihan btw. Se Samsungin Galaxy Y Pro Duos on oikeasti mielenkiintoinen halpa-Android, mutta älkää ostako sitä, koska saatatte saada paremman puhelimen kuin luulettekaan. Sehän on kuin riisuttu Nokian E6-00, mutta dual-sim. Näyttökin on sentään 420x240 ja ne ppi:t 179. Ei paskempi halpaälypuhelin, jos sellaisella pärjää. Siinä on etu- ja takakamera, qwerty ja wifi-hotspot, vaikka lieneekin muovinen olemukseltaan.
Samsung Galaxy Y Pro Duos B5512 - Full phone specifications
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
HTC Radar ja Nokia Lumia 710 ovat sellaisia masiinoita, että ainoa ongelma on vain siinä, että kumpaisen niistä hankin. Olisiko palstaveljillä/-sisarilla kokemuksia noista puhelimista? Suosituksia?

Mä valitsisin noista Nokian. Perustuen siihen että se on ostopaikasta riippuen noin 80-100€ halvempi ja osa-alueet joilla HTC on parempi eivät ole omassa käytössä kauhean ratkaisevia.

HTC:ssa oleellisesti parempi rakenne metallikehyksineen ja teknisesti laadukkaampi näyttö. Nokian puhelin on muovikuoriseksi hyvin jämäkän oloinen mutta väkisin vähän halvan tuntuinen kädessä. Muilta osin laitteet ovat varsin pitkälti samalla tekniikalla (Nokiassa hieman nopeampi suoritin).

Nokian eduksi on lisäksi laskettava navigointi- ja musiikkipalvelut. Mä annan näille isohkon painoarvon.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Tuli sitten Elisa shopitista hankittua uusi luuri. Samsung Omnia W I8350 - täytyy kyllä sanoa että oli nappiostos. Miinusta voi antaa siitä, että perus netinkäytöllä ja viestittelyllä, akku menee tyhjäksi päivässä.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt iski puhelinkuume. Lumia ei ole omaan käyttööni lainkaan mielenkiintoinen vaan ajattelin siirtyä Android leiriin hieman pysyvämmin. Aiemmin Samsungin leiristä kehuttiin Galaxy Notea järkyttävän isoine näyttöineen ja täytyykin käydä tyypittämässä jossain, että miten tuo käteen istuu. Toki tuo iso näyttö houkuttaa mutta onko se kuitenkin turha kun kerran on jo tabletti omistuksessa. Se myös epäilyttää, että osottautuuko tuo liian kankeaksi käsitellä jokapäiväisessä käytössä.

Galaxy S2 taitaa olla jo hieman liiankin yleinen puhelin ja ehkä eniten mielenkiintoa onkin herättänyt Sonyn Xperia S. Näyttäisi olevan kaikki puolet kunnossa ja plussana 12mp kamera mihin uskon Sonyn panostaneen sillä eihän Sony voi mitään leikkikameraa puhelimissakaan laittaa markkinoille.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Noksun N9 sai eilen Flash Playerin, joka toimii yhteistyössä Firefoxin kanssa. Nopea testaus vei nhl.comille ja maukkaasti toimi videot. Ainoa miinus pitää antaa siitä, että alkaa olla hankala keksiä mitä tällä nyt ei voisi tehdä kun se on kuulemma suuri ongelma N9:n kanssa.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Samsung Omnia W I8350 - täytyy kyllä sanoa että oli nappiostos. Miinusta voi antaa siitä, että perus netinkäytöllä ja viestittelyllä, akku menee tyhjäksi päivässä.
Mulla on sama kännykkä nyt ollut käytössä tammikuusta asti ja tosi tyytyväinen oon ollut.
Akun kesto on välillä ongelma, tosin plussaa siitä että akun ollessa vähissä menee automaattisesti virransäästötilaan. Mikäli haluat, että akku kestää pitempään, voit itse laittaa manuaalisesti virransäästötilan päälle:
asetukset->virransäästö->"ota virransäästö käyttöön nyt seuraavaan lataukseen asti". Huomaa, että tämä valinta menee pois päältä kun lyöt kiinni kännykän laturiin tai usb:llä tietokoneeseen, jonka jälkeen pitää se mennä uudestaan napsauttamaan päälle.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Noksun N9 sai eilen Flash Playerin, joka toimii yhteistyössä Firefoxin kanssa. Nopea testaus vei nhl.comille ja maukkaasti toimi videot. Ainoa miinus pitää antaa siitä, että alkaa olla hankala keksiä mitä tällä nyt ei voisi tehdä kun se on kuulemma suuri ongelma N9:n kanssa.

Toimiiko toi Flash -player ilman Firefoxia? En ole vielä jaksanut asentaa ja kokeilla. Firefox oli mielestäni kökömpi ja raskassoutuisempi selain kun laitteen oma. Voipi olla, että pienellä totuttelulla tuohon tykästyisi, vaan eipä ole oikein innostusta totutella, kun en ole osannut tuohon alkuperäiseen tuon satunnaisen flashin tarpeen lisäksi mitään kaipailla.

Onko joku nähnyt N9:in muovisuojia myynnissä? Kävin eilen Elisalla hypistelemässä puhelimia ja sen verran tuli laitekateutta sinänsä aika köpöisen oloista WP -pikkuveli mallistoa katsellessa, että haluaisin "tuunata" oman mustan Nysini johonkin noista Lumian muotiväreistä, mutta ei perkeles ollut kortsuja myynnissä sen paremmin Nysille kuin Lumia 800:llekaan :)

Jotenkin tuli kaupassa myös sellainen fiilis eri laitteita käpistellessä, että toivottavasti Android ja WP kaatuvat jossain vaiheessa. Ei uskoisi, että ikinä sanon tätä, mutta N9:n lisäksi ainoastaan Iluurit ovat ainoita jotka erottuvat jollain lailla edukseen rivistöstä. Kaikki muut ovat pieniä ulkoisia seikkoja lukuunottamatta samannäköisiä ja samantuntuisia oli valmistaja sitten nokia, pingpong, htc, huawei tai zte.

Jotenkin tuntuisi helvetin aneemiselta ostaa hieno laite, ja sitten joku räplää vieressä täsmälleen samalla käyttiksellä pyörivää 10:n saippuakoteloa. Tottakai teknisissä ominaisuuksissa on eroja, mutta laitetta ensimmäisenä koskiessa näet vaan sen vitun windowsin tai androidin, joka on niissä vieressä olevissa sadassa muussakin paskassa
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Noksun N9 sai eilen Flash Playerin, joka toimii yhteistyössä Firefoxin kanssa. Nopea testaus vei nhl.comille ja maukkaasti toimi videot. Ainoa miinus pitää antaa siitä, että alkaa olla hankala keksiä mitä tällä nyt ei voisi tehdä kun se on kuulemma suuri ongelma N9:n kanssa.
Tänään tein softaspäivityksen ja taas ennestään hyvä puhelin on astetta parempi. Nyt saa ne vähemmän käytetyt pois sovellusnäkymästä alakansioihin ja hyvä näin.

Asensin samalla firefoxin ja flashplayerin, mutta en ole sen kummemmin ehtinyt perehtyä ja nyt alkaa Sport-KooKoo niin jäänee huomiseksi testaaminen.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Mulla on sama kännykkä nyt ollut käytössä tammikuusta asti ja tosi tyytyväinen oon ollut.
Akun kesto on välillä ongelma, tosin plussaa siitä että akun ollessa vähissä menee automaattisesti virransäästötilaan. Mikäli haluat, että akku kestää pitempään, voit itse laittaa manuaalisesti virransäästötilan päälle:
asetukset->virransäästö->"ota virransäästö käyttöön nyt seuraavaan lataukseen asti". Huomaa, että tämä valinta menee pois päältä kun lyöt kiinni kännykän laturiin tai usb:llä tietokoneeseen, jonka jälkeen pitää se mennä uudestaan napsauttamaan päälle.

Kiitos vinkistä, pitää kokeilla.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ei ehkä oikea ketju, mutta ilmaistaan asia niin, että vaimon kännykkä on taas kuin uusi.
Onnistuessaan pudottamaan puhelimensa, tärveli tästä lasin.

Nokian C7 ei maailman viimeisin ja kallein ole, mutta vaimo kun löysi uuden lasin (30 ekee) ja minä pongasin youtubesta korjausvideon niin päätimme kokeilla.
Näytössä on liitin jonka takia joutuu puhelimen purkamaan moneen osaan, mutta lopputulema oli sellainen että voin toimenpidettä suositella.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Nokian C7 ei maailman viimeisin ja kallein ole, mutta vaimo kun löysi uuden lasin (30 ekee) ja minä pongasin youtubesta korjausvideon niin päätimme kokeilla.
Näytössä on liitin jonka takia joutuu puhelimen purkamaan moneen osaan, mutta lopputulema oli sellainen että voin toimenpidettä suositella.
Pari kertaa on kyllä tullut vaihdettua näytöt samaan puhelinmalliin. Oikeilla työkaluilla vaihto käy kieltämättä kivuttomasti! Tosin LCD-näytössä olevan liiman määrä vaihtelee rajusti yksillöstä riippuen. Kerran on rikkoutunut näyttö siitä hyvästä ettei vain suostunut irtoamaan.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
LCD-näytössä olevan liiman määrä vaihtelee rajusti yksillöstä riippuen. Kerran on rikkoutunut näyttö siitä hyvästä ettei vain suostunut irtoamaan.

Tiukassa tuntui tosiaan olevan tässäkin, jos olisi ollut oma luuri niin tuskin olisi lähtenyt ehjänä.
Koska ei ollut oma kapula, niin kärsivällisyys riitti pidempään nysväämiseen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Toimiiko toi Flash -player ilman Firefoxia? En ole vielä jaksanut asentaa ja kokeilla. Firefox oli mielestäni kökömpi ja raskassoutuisempi selain kun laitteen oma. Voipi olla, että pienellä totuttelulla tuohon tykästyisi, vaan eipä ole oikein innostusta totutella, kun en ole osannut tuohon alkuperäiseen tuon satunnaisen flashin tarpeen lisäksi mitään kaipailla.
Ei toimi, FF:ää pitää käyttää, mutta itse olen jo tykästynyt lyhyen käytön myötä siihen koska siinä on kirjanmerkit ja se muistaa salasanat pyydettäessä. Testasin katsoa NHL Gamecenterin arkistosta peliä, ja alhaisemmalla bittivirralla toimii erittäin mainiosti. Suoraan selaimella. Mainiota.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
En tiedä onko välttämättä oikea ketju, mutta tämä nyt liittyy puhelimiin niin laitetaan tänne:

Mistäköhän johtuu, kun yhtäkkiä omat tekstiviestit eivät mene tyttöystävän puhelimeen asti? Eli siis omassaa puhelimessa näkyy että ne ovat lähteneet, mutta hän ei vaan saa niitä. Ei voi olla omasta puhelimesta kiinni kun esim. mutsille menee viestit täysin normaalisti ja hän saa siskoltaan kaikki viestit kyllä, mutta meidän väliset viestit tökkii.
Ja itse siis saan häneltä tulevat viestit ihan normaalisti.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
En tiedä onko välttämättä oikea ketju, mutta tämä nyt liittyy puhelimiin niin laitetaan tänne....
Ja itse siis saan häneltä tulevat viestit ihan normaalisti.
Villi arvaus: väärä puhelinnumero
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös