Uusi kännykkä

  • 1 251 513
  • 5 800

Jabbbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
ZTE Bladea olen hiplaillut nyt pari päivää, kun se tiistaina viimein tupsahti postiin.

Pitikö sulla muuten kauan odotella tuota puhelinta? Itsekin ZTE Bladen olen tilannut ja sain liittymän jo melkein pari viikkoa sitten, mutta puhelimesta ei ole kuulunut yhtään mitään. Saunalahden aspaankin jo asiasta silloin soitin, niin sanoivat vain että alkuvuoden puolella tullee.
 

Ralph

Jäsen
Itselläni on ollut nyt joulusta asti Nokia N8 käytössä. Välillä ruutuun tulee lukemaan "Puhelin käynnistetään uudelleen" eikä voi painaa kuin "OK". Sitten sen tosiaan sammuu ja käynnistyy itestään eikä PIN-koodiakaan kysy. Onko kenelläkään käynyt samoin ja oletko kotikonstein saanut tuon loppumaan?
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
Tammikuussa pitäisi tulla uusi softa, mutta sinuna veisin puhelimen huoltoon. Voi olla että vikaa ei pysty korjaamaan ja laite vaihdetaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pitikö sulla muuten kauan odotella tuota puhelinta?
Mun tapauksessani tilauksessa kävi pieni kämmi ja jouduin odottelemaan puhelinta kuukauden. Kun tilaus lähti lopulta eteenpäin, luuri tuli parissa viikossa.
---

Täytyy kyllä sanoa, että tällä ennustavilla näppiksellä saa hermonsa palamaan aika rivakasti. Vaihdoin Androidin perusnäppikseen, ja homma helpottui huomattavasti, kun namiskat ovat isommat, eikä mitään ennusteluja ole. Hienoa oli aiemmin huomata puolikkaan viestin jälkeen, että n. kolmannes puhelimen valitsemista sanoista oli mennyt väärin.

Puhelin muuten on oikein hyvä hintaansa nähden.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mun tapauksessani tilauksessa kävi pieni kämmi ja jouduin odottelemaan puhelinta kuukauden. Kun tilaus lähti lopulta eteenpäin, luuri tuli parissa viikossa.
---

Täytyy kyllä sanoa, että tällä ennustavilla näppiksellä saa hermonsa palamaan aika rivakasti. Vaihdoin Androidin perusnäppikseen, ja homma helpottui huomattavasti, kun namiskat ovat isommat, eikä mitään ennusteluja ole. Hienoa oli aiemmin huomata puolikkaan viestin jälkeen, että n. kolmannes puhelimen valitsemista sanoista oli mennyt väärin.

Puhelin muuten on oikein hyvä hintaansa nähden.

Minulla puelin tuli vuodenvaihteessa. Tilauksen tein joulukuun alussa. Itse ole ainakin ollut erittäin tyytyväinen. puhelinta olen käyttänyt nyt lähinnä nettiseilaimena ja viihdekäytössä. Kunhan muutoin pääsee sinuksi ja opin synkronoinni salat, niin siirtynee työpuhelimeksi nykyisen e75:n tilalle.

Toisaalta saunalahden maksiminopeuden kanssa on niin kiva yhdistelmä, että ei kaduta heräteostos ainakan tässä vaiheessa tippaakaan.

Näppäimistöksi latasin joskun pohjoismaisen näppäimistön ja tosiaan nuo kaikenmaailman ennakoinnit eivät ole ihmissormia varten.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Itselläni on ollut nyt joulusta asti Nokia N8 käytössä. Välillä ruutuun tulee lukemaan "Puhelin käynnistetään uudelleen" eikä voi painaa kuin "OK". Sitten sen tosiaan sammuu ja käynnistyy itestään eikä PIN-koodiakaan kysy. Onko kenelläkään käynyt samoin ja oletko kotikonstein saanut tuon loppumaan?

Oletko ladannut OviStoresta BatteryManager-ohjelmaa tms? Se tekee juuri tuon. Mutta huoltoon vaan, oli ladattu eli ei.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
E-ville Diel slide SQ ihan mielenkiintoiselta muotoilulta vaikuttaa noin halpispuhelimeksi. En ihmettele yhtään jos nokialaiset jäävät jälkeen markkinoilta kun luottavat lähinnä näihin perinteisiin puhelimiin. En väitä etteikö tuokaan olisi mikään kätevin muoto kännykkää käyttää ja tuossa mallissa ominaisuudet surkeat, mutta eipähän ole kyllä hintaakaan ja varmaan ulkomailla viellä reilusti halvempia vastaavat puhelimet. Tommoiseen kun työntää hieman paremmat nettiominaisuudet, kameran ja androidit ja muut hommelit niin voisi olla enemmän kysyntää kun peruskännyköiden näköisillä puhelimilla mitä nokia työntää..

En ihmettele kyllä yhtään jos ZTE ja muut halpismerkit valtaa markkinoita maailmalla ja Suomessa tällähetkellä.. Tekevät jopa tyylikkäämpiä puhelimia ja ominaisuuksillaan parempia eikä edes kestävyysasiossa taida nykyään isot erot olla.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Sanokaas viisaammat, mikä puhelin kannattaisi ottaa uudeksi puhelimeksi niin työ- kuin vapaa-ajan käyttöönkin?

Olen lähinnä puntaroinut seuraavia vaihtoehtoja: Nokia N8, HTC Desire HD, Samsung Galaxy S, (Apple iPhone 4).

Ei näistä nykyvempeleistä vaan oikein tiedä, että mikä olisi paras tai edes hyvä vaihtoehto, jolla saa puhumisen lisäksi normaalit sähköpostit ja webbiselailut hoidettua sujuvasti ja tyylikkäästi isolta näytöltä, sekä tarvittaessa otettua kameralla riittävän laadukkaita tilannekuvia, käytettyä navigaattoria ja katsottua videoita sekä ehkä jopa leffoja jne.

Vinkkejä ja suosituksia? Omassa asteikossani N8 lienee vahvimmilla ja HTC peesaa.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Vinkkejä ja suosituksia? Omassa asteikossani N8 lienee vahvimmilla ja HTC peesaa.

Nokian omistajat sanovat että Nokia, Androidin omistajat Android ja iPhonen omistajat iPhone.

Hommasin reilu kuukausi sitten HTC:n Desiren, ja olen ollut todella tyytyväinen. Ainoa miinus tulee akun kestävyydestä, tosin senkin kanssa oppii elämään. Aktiivisemmalla surffauksella/pelailulla aina yöksi laturiin, muuten pärjäilee reilun pari päivää. Vielä ei ole tullut tilannetta jossa akun tulisi kestää tuota enempää joten aika huoletta on tullut käytettyä taskuun mahtuvan viihdelaitteen kanssa.

Ennen Desireä oli monta nokiaa, viimeisimpänä kosketusnäytöllinen X6, joka oli sanalla sanottuna todella surkea kapistus ja Androidia hetken käyttäneenä en nyky-symbianeja edes harkitsisi. Paljon kertoo se, että nykyään kotisurffailu tulee tehtyä hyvin pitkälle kännykällä kun X6:n aikaan tuo ei tullut edes mieleen.

Enivei, jos hinnalla ei väliä kallituisin itse varmaan iPhonen puoleen, helppo ja miellyttävä käyttää sekä hyvä akunkesto. Jos kameran laadukkuus on prioriteettilistalla korkella, niin se nostaa paljon N8:n pisteitä ja laskee taasen HTC:n. Jos taas helppokäyttöisyys ja sujuvuus jos on listalla korkealla, niin miettisin hetken vielä N8:n hankintaa.

MB:n testi luokitteli iPhonen, HTC Desiren (ei HD) ja Samsungin viiden tähden puhelimiksi ja N8:n neljän tähden. Jos itse pitäisi valita, niin järjestys olisi:

1. iPhone
2. Desire HD / Samsung Galaxy S
4. N8
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
E-ville Diel slide SQ ihan mielenkiintoiselta muotoilulta vaikuttaa noin halpispuhelimeksi.

Mielenkiintoinen tosiaankin mutta meikäläisen silmään todella sekava luuri. Helppokäyttöisyys on mulle se tärkein asia ja tuota kyseistä mallia kun alkaa yhdellä kädellä räpläämään niin voi olla, että menee hermot. Hinnalla ei ole mitään merkitystä...jos halvalla saa huonon niin mitä järkeä?
 

ScottStevens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, NasKi
Sanokaas viisaammat, mikä puhelin kannattaisi ottaa uudeksi puhelimeksi niin työ- kuin vapaa-ajan käyttöönkin?

Olen lähinnä puntaroinut seuraavia vaihtoehtoja: Nokia N8, HTC Desire HD, Samsung Galaxy S, (Apple iPhone 4).

Ei näistä nykyvempeleistä vaan oikein tiedä, että mikä olisi paras tai edes hyvä vaihtoehto, jolla saa puhumisen lisäksi normaalit sähköpostit ja webbiselailut hoidettua sujuvasti ja tyylikkäästi isolta näytöltä, sekä tarvittaessa otettua kameralla riittävän laadukkaita tilannekuvia, käytettyä navigaattoria ja katsottua videoita sekä ehkä jopa leffoja jne.

Vinkkejä ja suosituksia? Omassa asteikossani N8 lienee vahvimmilla ja HTC peesaa.

minulla on nyt ollut n8 työpuhelimena pari kuukautta ja on ollut hyvä. navigaattori ja sähköposti (mfe) toimii hyvin ja uusia ominaisuuksia on tullut lisää. Nettiselain on huono mutta oopperan saa ladattua. Uusi selain on kuulemma tulossa. Vähän epäilin pelkkää kosketusnäyttöä työkäytössä mutta kaikkeen näköjään tottuu. Enemmän tämä taitaa kuitenkin olla vapaa aikaan tarkotettu mutta minulle toimii. Muista noista ei ole kokemusta tämä tuli.minulle e72 tilalle.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kyllä itse miettisin vähän noista vaihtoehdoistakin hintoja, N8 lienee yli satasen halvempi kuin muut ja käytännössä erilaiset sujuvuus-käytettävyys-arviot riippuvat paljolti käyttäjästä (ja esim. siitä onko käyttäjä koskaan edes käyttänyt uusia Noksuja, vai perustuvatko arviot vanhempiin puhelimiin*). Ja toisaalta yksikään kilpailijoista ei oikein voi kilpailla kameraominaisuuksissa ja navigoinninkin kohdalla ilmaista ja varsin hyvää vastaan on vähän hankala kilpailla. Ja huhujen mukaan tosiaan ihan lähipäivinä pitäisi tulla ensimmäinen iso Symbian-päivitys.

*Nyt vain odotetaan että Ramchester tulee tänne raivoamaan pyhää sotaansa N97:aa kohtaan, jotenkin kummallisesti hän kyllä tästä ketjusta katosi kun pyydettiin vähän täsmällisempiä tietoja X3-puhelimen ongelmista, N97:sta kyllä saatiin kuulla sitäkin enemmän.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanokaas viisaammat, mikä puhelin kannattaisi ottaa uudeksi puhelimeksi niin työ- kuin vapaa-ajan käyttöönkin?

Olen lähinnä puntaroinut seuraavia vaihtoehtoja: Nokia N8, HTC Desire HD, Samsung Galaxy S, (Apple iPhone 4).

Ei näistä nykyvempeleistä vaan oikein tiedä, että mikä olisi paras tai edes hyvä vaihtoehto, jolla saa puhumisen lisäksi normaalit sähköpostit ja webbiselailut hoidettua sujuvasti ja tyylikkäästi isolta näytöltä, sekä tarvittaessa otettua kameralla riittävän laadukkaita tilannekuvia, käytettyä navigaattoria ja katsottua videoita sekä ehkä jopa leffoja jne.

Vinkkejä ja suosituksia? Omassa asteikossani N8 lienee vahvimmilla ja HTC peesaa.

N8:n kamera hakkaa kevyesti nuo kaikki muut. iPhonen käytettävyys hakkaa kevyesti kaikki muut. Androidin avoimuus ja muokattavuus hakkaa kevyesti kaikki muut. Aikamoinen valintakysymys siis.
N8 taitaa olla noista kaikista paras akkukestoltaan ja navigaattorinakin kai aika kova sana. Galaxy S:ssä on markkinoilla olevista puhelimista paras näyttö.

Itse suosittelisin jonkin Android luurin hommaamista, mutta esimerkiksi kevään aikana saapuva Nexus S mielummin kuin Galaxy S. Nexus S: hinta tosin saattaa olla melko paljon korkeampi, mutta siihen on luvassa taatusti Androidin uusimmat versiot ensimmäisenä ainakin vuodeksi. Galaxy S:n tuesta en menisi todellakaan sanomaan samaa.

Kaikkein eniten suosittelen kuitenkin odottamaan helmikuun puoleen väliin, jolloin kaikki valmistajat julkaisevat uusimmat mallinsa Mobile World Congressissa Barcelonassa. Luvassa on esimerkiksi Nokialta MeeGo käyttiksellä varustetun N9:n julkaisu, Samsungin Galaxy S2:n julkaisu ja ties mitä Android puhelimia muilta valmistajilta. Todennäköisesti useimpien valmistajien Android lippulaivoihin on tulossa tuplaydinprosessorit sekä "Full HD" videokuvaus.

Eli periaatteessa neuvona on odottaminen ainakin helmikuun puoleenväliin ja silloin puhelimia käsittelevien sivustojen ahkera lukeminen. Tai jos nyt on pakko saada uusi kapula, niin Galaxy S tai Desire HD, joista mielummin ehkä Galaxy S, paremman näytön(laita luurit kaupassa vierekkäin, niin tiedät mitä tarkoitan), paremman akkukeston ja paremmin taskuun mahtuvan kokonsa takia.

Niin ja mulla siis näistä ihan enempikin käyttökokemusta Galaxy S:stä ja iPhone 4:sta, sekä jonkin verran on tullut testattua N8:a ja Desire HD:ta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
*Nyt vain odotetaan että Ramchester tulee tänne raivoamaan pyhää sotaansa N97:aa kohtaan, jotenkin kummallisesti hän kyllä tästä ketjusta katosi kun pyydettiin vähän täsmällisempiä tietoja X3-puhelimen ongelmista, N97:sta kyllä saatiin kuulla sitäkin enemmän.

X3 ei ole omassa käytössä, joten ei siitä sen enempää. X3 Ei ole tosin käytössä lahjan saajallakaan. Avautuminen X3:sta olisi varmaan pitänyt laittaa vitutus-ketjuun, joten siitä pahoittelut.

Mikä muuten tuosta N8:n kamerasta tekee ylivoimaisen kilpailijoihin verrattuna?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
X3 ei ole omassa käytössä, joten ei siitä sen enempää. X3 Ei ole tosin käytössä lahjan saajallakaan. Avautuminen X3:sta olisi varmaan pitänyt laittaa vitutus-ketjuun, joten siitä pahoittelut.

Mikä muuten tuosta N8:n kamerasta tekee ylivoimaisen kilpailijoihin verrattuna?

Valokuvien laatu?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
N8 taitaa olla noista kaikista paras akkukestoltaan ja navigaattorinakin kai aika kova sana.

MB:n testissä akkukestoltaan N8 jäi selvästi jälkeen iPhonesta, Galaxysta ja jopa jonkun verran HTC Desirestä. Puhelimia kuorimitettiin testissä wlanverkolla ja yhtäjaksoisella saman youtube-videon pyörittämisellä. N8 kesti hieman yli 4h, Desire vajaan 5½h, Galaxy vähän yli 8h ja iPhone reilut 9½h.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoinen tosiaankin mutta meikäläisen silmään todella sekava luuri. Helppokäyttöisyys on mulle se tärkein asia ja tuota kyseistä mallia kun alkaa yhdellä kädellä räpläämään niin voi olla, että menee hermot. Hinnalla ei ole mitään merkitystä...jos halvalla saa huonon niin mitä järkeä?

Joop pointti lähinnä oli että kyllä nokiakin taitaa kusta omaan nilkkaan nykytahdilla vaikka N8 kai onkin ihan menestys ollut. Kännykkämarkkinoilla kyllä nämä pienemmät halpismallit alkaa viedä markkinoita isommilta. Tosin nokian tapauksissa ihan järkevää ehkä lähteä köyhien isojen valtioden markkinoita valtaan, mutta älypuhelimissa ja vastaavissa aletaan toisille jäädä tai vaikka ei jäädä semmoinen imago on päälä.

Ei sillä ei tommoisella halpispuhelimella mitään tee kun ei noissa ole kunnon nettiä jos ei Wifiä käytettävissä. Lähinnä vaan ihan jännä muotoilu ja halpismallitkin menee nokialaisten edelle jo...

Tosin itse kokeilin tuota ZTE Bladea eikä itselle napanut silloin, jotenkin lian vaikeakäyttöinen oli tavallisien puhelimien jälkeen :) Tiedä sitten miten nämä muut vastaavat kalliimat puhelimet kun ei ole kokemusta.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MB:n testissä akkukestoltaan N8 jäi selvästi jälkeen iPhonesta, Galaxysta ja jopa jonkun verran HTC Desirestä. Puhelinta kuorimitettiin testissä wlanverkolla ja yhtäjaksoisella saman youtube-videon pyörittämisellä. N8 kesti hieman yli 4h, Desire vajaan 5½h, Galaxy vähän yli 8h ja iPhone reilut 9½h.

Luin kyllä tuon saman testin, mutta vaikea kuvitella ns. normaalikäytöllä syntyvän vastaavia lukemia. Youtubevideoiden yhtäjaksoinen pyörittely ei ole normaalia käyttöä mielestäni. Desiressähän ainakin on aivan susi virranhallinta ja samoin "isoveljessään" HD:ssa. Mutulla väitän, että N8:n akkukesto "tyhjäkäynnillä" on ylivoimainen verrattuna näihin mainittuihin malleihin. Mutta tosiaan mutulla.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
MB:n testissä akkukestoltaan N8 jäi selvästi jälkeen iPhonesta, Galaxysta ja jopa jonkun verran HTC Desirestä. Puhelimia kuorimitettiin testissä wlanverkolla ja yhtäjaksoisella saman youtube-videon pyörittämisellä. N8 kesti hieman yli 4h, Desire vajaan 5½h, Galaxy vähän yli 8h ja iPhone reilut 9½h.

Tuollainen testi onkin hieman huono (tai tarkoituksenmukainen) sen takia että se oikeastaan riippuu vain kahdesta suureesta a) akun kapasiteetti b) suoritinteho (ts. miten paljon poweria tarvitaan laskentatehtävän suorittamiseen). Kuitenkin puhelimen arkikäyttö on paljolti suorittimen käyttöä "matalilla kierroksilla" ja näytön ja radiotekniikan maltillista käyttöä.
Tällöin juuri virransäästöominaisuudet, näytön koko, käyttöjärjestelmän keveys (niin, pahimmille Android-fanipojille ei kai vieläkään ole avautunut se että Android tarvitsee niitä megahertsejä siksi ettei se pyöri kunnolla hitaammilla prosessoreilla vs. Symbian joka on kautta aikain ollut erittäin laskentatehokas) ja radio-ominaisuudet yleensä vaikuttavat enemmän. Ja käytännön käytössä N8 kuitenkin tuntuu selviävän näissä varsin hyvin useampiakin päiviä, siinä missä Desireitä saa ulkoiluttaa joka yö johdon päässä. Tietenkin tällä ei ole väliä kaikille ja niille joilla puhelin on rankassa multimediakäytössä lataamista saa harrastaa joka päivä joka tapauksessa, mutta peruskäyttäjälle esim. viikonlopun mökkireissun onnistuminen ilman laturin mukaanottoa voi olla ihan merkityksellinen asia.

Mutta mielestäni näitten realistisempienkin käyttötestien tulokset eivät tue alkuperäistä väitettä N8:n akunkestosta, kapasiteetiltaan N8:ssa taitaa olla kuitenkin pienin akku.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tietenkin tällä ei ole väliä kaikille ja niille joilla puhelin on rankassa multimediakäytössä lataamista saa harrastaa joka päivä joka tapauksessa, mutta peruskäyttäjälle esim. viikonlopun mökkireissun onnistuminen ilman laturin mukaanottoa voi olla ihan merkityksellinen asia.

Androidfanipojilla on mökillä sähköt...

Hassuttelematta, kyllähän nuo neljä puhelinta varmasti saa mihin tahansa järjestykseen painottamalla tiettyjä ominaisuuksia puhelimessa. Jos haluaisin puhelimen olevan samalla pokkarikamera, rajautuisi listastani esim. HTC:n mallit yksinkertaisesti pois, sen verran laimeita kuvia verrattuna N8:iin ja iPhoneen verrattuna tuo tuottaa. Kun taas jos käyttökokemuksesta haluaa sujuvan ja helpon, nostaa iPhone ja Android-vermeet itseään nokialaiseen verrattuna ylemmälle pallille.

Jos viime vuonna en olisi hankkinut älypuhelinta, niin todennäköisesti olisin nyt ostanut kyseenalaistamatta mitään N8:n (ja olisin todennäköisesti jopa kohtuullisen tyytyväinen). Kuitenkin tuhlasin marraskuussa 2009 ~500 euroa X6:een, jonka piti olla jotain uutta ja mullistavaa. Kuitenkin tuolla rahalla sai niin vähän vastinetta ja niin paljon harmaita hiuksia sekä pettymyksiä, että uutta samanmoista sijoitusta hetkeen tee mihinkään missä lukee Nokia. Toki kun aikanaan seuraavaa puhelinta hankin, niin tutkin myös nokialaiset avoimin mielin, sen verran nopeasti nuo laitteet kehittyvät ja valmistajien tuottama mallit/laatu/taso vaihtuu.

Tuosta akkukeskustelusta tuli mieleen, että latureiden standardisointi on syönyt yhden pienen valttikortin Nokialta. Käytännöllisyyttä arkielämään toi Nokian valtava suosio ja sitä myötä melkein jokaisesta taloudesta löytyi vähintään yksi Nokian laturi. Vuosia sitten kokeilin hetken elää Samsungin puhelimen kanssa, mutta eihän sitä saanut ladattua missään muualla kuin kotona.
.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Itselläni N8. Jos haluaa sujuvaa web-selainta tai salamannopeasti reagoivaa käyttistä, niin N8 nykyfirmiksellä on tuskin oikea laite. Toisaalta tiesin tämä jo ostettaessa ja kun itselläni painoi vaakakupissa enemmän jatkuvasti mukana kulkeva kamera + navigaattori, oli valinta aika selvä. Perustoimintojen lisäksi FM-lähetin ja kännykällä kuvattujen videoiden pikakatselu HDMI:n kautta on paljastunut varsin käyttökelpoiseksi ominaisuudeksi.

N8:n käyttöliittymä ei ole aivan paska, ainakin ero vanhaan S60-viritykseen on huomattava. Toisaalta se ei ole esim. vasteajoiltaan samaa luokkaa kuin Applet tai Androidit, joten näiltä osin Nokialaiset tulevat vielä jälkijunassa. Sovelluskaupasta ei myöskään löydy miljoonaa eri pikkusoftaa, mutta toisaalta itse en tee näillä juuri mitään, hoidan nettisurffailutkin mieluiten isosta ruudusta läppärillä. Hommasin puhelimen marraskuun alussa ja itselläni on N8 on kaatunut tasan kerran, joten mitenkään kauhean bugiseksi en puhelimen softaa sanoisi.

Itse lataan puhelinta joka toinen tai joka kolmas päivä. Edellisen kerran kun testasin oikein kellon kanssa akun kestoa, latasin sen kolmantena päivänä (72h, yksi palkki jäljellä) ja olin tällöin puhunut puhelimessa reilut 3,5 tuntia ja surffaillut netissä 3g:n kautta reilun puoli tuntia. Tämän lisäksi jotain satunnaista puhelimen/valokuvien käpistelyä ja OVI-kaupassa -pyörimistä sekä ehkä reilu tunti mp3-kuuntelua kuulokkeiden kautta.

Valinta kannattaa tehdä raakasti painopisteen mukaan, työkalujahan nämä ovat. Mikään noista vaihtoehdoista ei ole kaikessa paras, mutta tuskin ihan susiostoskaan, kohdistui valinta mihin tahansa.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kiitoksia kaikille kattavista vastauksista. Näin vähän ajattelinkin, että jokaisella on puolensa, hyvät ja huonot. Täytyy vaan miettiä itselle sopivinta ratkaisua. Jatketaan selvittelyä.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Tuo akunkestokeskustelu on muuten mielenkiintoinen, koska juuri joululomalla testailtiin perheen Apple-uskovaisten kanssa ko. asiaa; eli testi oli normaalikäyttöä N8 vs. iPhone4 vs. iPhone3. Normaalikäytöllä ymmärretään musiikinkuuntelua, satunnaista nettisurffailua WLANin yli, kuvaamista. Puhumista loman lokaatiosta johtuen ei ollenkaan, ja jonnin verran pelailtiin Angry Birdsiäkin.

Kun N8:sta löi kaikki widgetit offline-tilaan, niin akku kesti todella paljon pidempään kuin kummankaan iPhonen. Tätä tulosta ihmeteltiin miehissä, koska luulin tosiaan homman menevän toisinpäin. Mitä ilmeisemmin Nokian akkukesto on suurelta osin riippuvainen siitä millä tavalla se on verkossa, ei tuohon oikein muutakaan selitystä keksinyt.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itselläni N8. Jos haluaa sujuvaa web-selainta tai salamannopeasti reagoivaa käyttistä, niin N8 nykyfirmiksellä on tuskin oikea laite.

N8:n käyttöliittymä ei ole aivan paska, ainakin ero vanhaan S60-viritykseen on huomattava.

N8:n orkkis käyttöliittymä on kyllä aivan paska!

Siitä pääsee kuitenkin onneksi hyvinkin kätevästi eroon lataamalla puhelimeen SBP Mobile Shellin minkä jälkeen puhelimen saa tuunattua ja modattua juuri senlaiseksi kuin haluaa. Lähinnä mielikuvitus on rajana. Suosittelen lataamaan 2 viikon ilmaisen kokeiluversion Ovi Storesta. Väitän ettet palaa käyttämään orkkiskäyttöliittymää...

N8 + SBP Mobile Shell = Priceless
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös