Uusi kännykkä

  • 1 248 434
  • 5 798

Barry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Uutta puhelinta itsekin tässä olen katselemassa. Ominaisuuksilla ei minun käytössä juurikaan ole väliä, haluan vain mahdollisimman ohuen ja näppärän luurin.

Samsungilta löytyykin muutama varsin pätevän tuntuinen ratkaisu.

Tämä lätkä löytyi tarjouksesta hintaan 199: http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=x820

Toinen vaihtoehto on hieman uudempi malli ja muutaman kympin edullisempi, tosin tuplasti paksumpi: http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=e250

Jos löytyy käyttökokemusta tai muuten vain oleellista infoa liittyen näihin puhelimiin, niin kaikki tieto on tervetullutta.
 

Jarzki

Jäsen
Itselläni kohta viikonpäivät ollut käytössä Nokian 6131. Muuten kelpaa minulle täysin, mutta akku on luvalla sanoen heikko ja radion kuulumattomuus kaiuttimen kautta myös miinusta. Tosin en ole niin tarkasti puhelimia seurannut, jotta voisin sanoa onko tuota ominaisuutta muissakaan puhelimissa. Kyseisen puhelin sisältää aika tarkalleen kaikki vähänkään tarpeelliset ominaisuudet, mutta ei kuitenkaan ole mikään "ökypuhelin".
 

Tuamas

Jäsen
Uutta puhelinta itsekin tässä olen katselemassa. Ominaisuuksilla ei minun käytössä juurikaan ole väliä, haluan vain mahdollisimman ohuen ja näppärän luurin.

Samsungilta löytyykin muutama varsin pätevän tuntuinen ratkaisu.

Tämä lätkä löytyi tarjouksesta hintaan 199: http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=x820


Akkua lukuunottamatta ihan hyvä luuri, kohtuullinen kamera, kohtuullinen käyttis, kohtuulliset ominaisuudet ja hyvä näyttö.
Mutta akku kestää aivan maksimissaan päivän, ainakin Ruotsalainen entinen kämppikseni kirosi tuota puhelinta jatkuvasti kun ei päivää kestänyt lataamatta.

Samsungit ovat yleisesti laadukkaita luureja ja käyttiskin on Nokian jälkeen paras, mutta akun kesto on yleensä näyttöjen hyvä laadun vuoksi varsin heikko.

Hyviä vaihtoehtoja jos litteys on avainsana ovat Motorolan Razr-sarjan luurit sekä Nokian tulevat mallit, mm. 6500.

Kannattaa käydä esim. Gigantissa (koska siellä on yleensä käytännössä paras valikoima erilaisia luureja) hiplaamassa luureja, niin näkee ja ennenkaikkea tuntee että mikä olisi sellainen joka käteen sopisi.

Lisäksi jos päädyt johonkin itsellesi tuntemattomaan merkkiin, kuten vaikkapa Samsung, LG, SE, Motorola tms. niin kannattaa ehdottomasti pyytää myyjää lyömään akku luuriin ja kokeilla käyttistä. Esim. SE:n ja Motorolan käyttikset aiheuttavat joillekin harmaita hiuksia ja osa porukasta ei noita kyseisiä merkkejä opi ikinä käyttämään kunnolla.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Kuten jo tuossa aiemmin kirjoitin, N76 kiinnostaisi kovasti. Joko jollakulla on siitä kokemuksia?
 

Barry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Akkua lukuunottamatta ihan hyvä luuri, kohtuullinen kamera, kohtuullinen käyttis, kohtuulliset ominaisuudet ja hyvä näyttö.
Mutta akku kestää aivan maksimissaan päivän, ainakin Ruotsalainen entinen kämppikseni kirosi tuota puhelinta jatkuvasti kun ei päivää kestänyt lataamatta.

Jees. Kiitoksia vastauksesta.

Luin joitain arvosteluita tuosta puhelimesta ja niissä sanottiin akun kestävän normaalikäytössä 3-4 päivää. Tiedä sitten mitä tuo normaalikäyttö tarkoittaa, mutta itse en käytä juurikaan kamera - tai musiikkitoimintoja, joten uskoisin käyttöni olevan juuri tuota normaalikäyttöä.


Kannattaa käydä esim. Gigantissa (koska siellä on yleensä käytännössä paras valikoima erilaisia luureja) hiplaamassa luureja, niin näkee ja ennenkaikkea tuntee että mikä olisi sellainen joka käteen sopisi.

Lisäksi jos päädyt johonkin itsellesi tuntemattomaan merkkiin, kuten vaikkapa Samsung, LG, SE, Motorola tms. niin kannattaa ehdottomasti pyytää myyjää lyömään akku luuriin ja kokeilla käyttistä.

Jonkun verran olen noita luureja pyrkinytkin hipelöimään ja Samsungit kyllä miellyttävät silmää ja näppejä. Tällä hetkellä mulla on tuommoinen suhteellisen vanha ja kovia kokenut Samsung ja käyttöjärjestelmä on ollut varsin asiallinen, vaikka aluksi siitä en pitänytkään. Muutenkin puhelin on palvellut kiitettävästi, vaikka aikanaan vannouduin ikuiseksi Nokian asiakkaaksi.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Itse puolittain vahingossa menin tuollaisen kytkykaupan tekemään netissä. Toivottavasti valitsemani w880i on asiallinen kapistus, ettei ala kovin hajottaan. Kellään kokemuksia kyseisestä luurista?

Mulla on ollut noin pari kuukautta toi luuri ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Musaa en sillä kuuntele, joten toi Walkman-osuus on mulle vähän turha. Koko on kiva, mutta ei tolla kovin montaa tekstaria jaksa päivässä näpytellä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Uutta puhelinta itsekin tässä olen katselemassa. Ominaisuuksilla ei minun käytössä juurikaan ole väliä, haluan vain mahdollisimman ohuen ja näppärän luurin.
Tämä lätkä löytyi tarjouksesta hintaan 199: http://www.puhelinvertailu.com/index.php?p1=x820
Itselläni juuri kyseinen puhelin ja ostoa tehdessäni valintakriteerit olivat aika samanlaisia. Todella tyytyväinen olen ollut, eikä ¤:tuta taskussa pullottava luuri. Ja helppo oli myös tottua Nokian jälkeen. Akku kestää sen noin pari päivää. Jos tulee jotain tuntien puheluita niin illalla latinkiin. Tosin edellisessä 7270:ssa se taisi kesää aika samoja aikoja myös, kiitos simpukan kahden värinäytön. Ainoita puhelimen ei-mukavia "ominaisuuksia" on että näytön taustavalo palaa akkua ladattaessa aina, profiileja ei ole (tosin olen tottunut sumplimaan äänet-värinä -välillä), sekä joitan kammottavia varoitusääniä joita ei saa pois (tosin pientä verrattuna vanhoihin Samsungeihin). Lisää voin vastata jos joku asia mietityttää.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Voisiko joku N95 omistaja auttaa apua tarvitsevaa? Eli, aukeaako teillä GPS-yhteys suht nopeasti ja miten sen avaatte? Menettekö suoraan Kartat-sovellukseen? Joudun nimittäin itse menemään ensin GPS-tiedot sovellukseen, jonka jälkeen, kun yhteys on otettu, menen Karttoihin. Jos menen suoraan Kartat-sovellukseen, ei yhteys aukea! Mutta joka tapauksessa, gps aukeaa silti aika hitaasti. Olenko siis tyhmä vai muuten vaan idiootti?

edit. Niin, ja ohjelmistoversio on 11.0.026, eikös se ole justiinsa se uusin?
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Uutta luuria meikäläinen kovasti hakee. Nyt olisi tulossa Sony Ericssonilta uusi design-luuri. Onko tuosta luurista kellään vielä mitään erityistä mainittavaa? Hintakin taitaa jäädä alle 300e, joten olisi vielä ostettavissa.

Vähän vaan epäilyttää, että onko nuo SE:t kovin käytännöllisiä. Vai onko käyttöliittymä/valikot pyllystä?
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko joku N95 omistaja auttaa apua tarvitsevaa? Eli, aukeaako teillä GPS-yhteys suht nopeasti ja miten sen avaatte? Menettekö suoraan Kartat-sovellukseen? Joudun nimittäin itse menemään ensin GPS-tiedot sovellukseen, jonka jälkeen, kun yhteys on otettu, menen Karttoihin. Jos menen suoraan Kartat-sovellukseen, ei yhteys aukea! Mutta joka tapauksessa, gps aukeaa silti aika hitaasti. Olenko siis tyhmä vai muuten vaan idiootti?

edit. Niin, ja ohjelmistoversio on 11.0.026, eikös se ole justiinsa se uusin?

Itsellä vähän samanlaista ongelmaa. Tuo GPS on vaan niin prkleen hidas. Jos maltillisesti jaksaa odottaa paikoillaan ja aukealla paikalla niin signaalin ton voi löytää nopeastikin, mutta tosi harvoin. Tuota ei voi oikein GPS.ksi sanoa. Niin huono toi on. En ainakaan suosittele GPS:n takia tuota luuria ostamaan. Itse ehkä sijoittaisin muutaman kympin ulkoiseen GPS vastaanottimeen ja sillä sitten Bluetoothilla yhteys ja homma alkaa pelaan kunnolla.
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
E90

Jees, E90 ollut varattuna muutaman kuukauden. Perjantaina pitäisi päästä kyseiseen vehkeeseen käsiksi. Kovasti kiinnostaa, miten tuon akku kestää kaikki mukana tulevat härpekkeet. Itse olen tyytyväinen, jo etukäteen, S80:n hylkäämiseen kommarissa. Hyvin mielenkiintoinen vehje kuitenkin näin ennakolta. Armoton "arvostelu" seurannee ensiviikon aikana, edellyttäen tietty, että saan tuon luvatuna päivänä kasiini.

NA
 

Natural

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Simon Gagne, Keith Primeau, JVR
Uutta kännyä

Itselläkin alkaa uuden kännykän haaveilu. Vanha K750i ei oikein enää pelitä ja uutta pitäisi saada. Kiinnostuksen kohteena ovat olleet etenkin Sony Ericssonilta S500I ja T650I. Nokialta hieman vanhempi N-sarjalainen N80 kiinnostaa. Olisiko kellään kommentteja Noksusta?
 

Barry

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itselläni juuri kyseinen puhelin ja ostoa tehdessäni valintakriteerit olivat aika samanlaisia. Todella tyytyväinen olen ollut, eikä ¤:tuta taskussa pullottava luuri. Ja helppo oli myös tottua Nokian jälkeen. Akku kestää sen noin pari päivää. Jos tulee jotain tuntien puheluita niin illalla latinkiin. Tosin edellisessä 7270:ssa se taisi kesää aika samoja aikoja myös, kiitos simpukan kahden värinäytön. Ainoita puhelimen ei-mukavia "ominaisuuksia" on että näytön taustavalo palaa akkua ladattaessa aina, profiileja ei ole (tosin olen tottunut sumplimaan äänet-värinä -välillä), sekä joitan kammottavia varoitusääniä joita ei saa pois (tosin pientä verrattuna vanhoihin Samsungeihin). Lisää voin vastata jos joku asia mietityttää.


No tuollaisen kävin eilen jo hakemassa, ennen kuin luin viestisi.

Ensivaikutelma on varsin asiallinen ja luuri on todella huomaamaton taskussa. Mainitsemasi taustavalon palaminen akkua ladatessa laittoi kyllä ihmetyttämään. Hieman myös häiritsee, ettei ole mahdollisuutta säätää puhelinta soimaan niin, että värinä olisi samaan aikaan päällä soittoäänen kanssa. On siis tyydyttävä tuohon, että se värisee muutaman kerran ensin ja sitten rupeaa pirisemään.

Käyttöjärjestelmä on todella helppokäyttöinen ja paljon sujuvampi, kuin vanhassa Samsungissani. Mutta mutta, käytetään nyt hieman pidemmän aikaa, ennen kuin ruvetaan liiaksi ylistämään.

e: typo
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Samsung Ultra Edition 6.9 (X820)

Niin onkos kenelläkään kokemusta Tuosta puhelimesta? Tekisi mieli vaihtaa puhelinta ja kiinnostaisi tuo puhelin.

Eli jos kokemusta on niin topit ja flopit kiitos.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Nyt kun sulla on kokemuksia siitä ni listaas tänne niitä, kiitos.

3g-luureista tuttuun tapaan akku ei juurikaan kestä, mutta se ei enää maailmaa kaada, kun siihen on jo tottunut edellisessä puhelimessa.

mp3-soitin toimii hyvin ja se on ihan kätevä käyttää, kun säätönappulat ovat kannen ulkopuolella. Kuulokkeeksi kelpaavat normaalit kuulokkeet, mikä on iso plussa Nokian omien viritelmien jälkeen.

Vanhassa luurissa oli vakiona Operan nettiselain, tässä ei ole, mikä on pienehkö pettymys, varsinkin kun en ainakaan vielä ole sinut Nokian oman selaimen kanssa.

Muutoin kokemukset vajaan 48h:n käytön jälkeen on ihan positiiviset, valikot on tuttuja muista N-sarjalaisista ja näppäimetkin on ihan kivat, vaikka hyvin erilaiset kuin edellisessä puhelimessa.
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen hankkimassa uutta puhelinta. Olin jo päättänyt, että hankin Nokian E65:sen , mutta huomasin että siinä ei ole radiota eikä multimediaviestien lähetysominaisuutta. Nyt olen harkinnut vaihtoehdoksi N76:sta, mutta siinä on kuulemma lyhyt akkukesto. Tuleeko teille mieleen Nokian mallistosta muita liukuläppä- tai simpukkamalleja, joissa toimisi kalenterin ja puhelinmuistion synkronointi tietokoneen kanssa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
3g-luureista tuttuun tapaan akku ei juurikaan kestä...

Minulla on N80 ja kaveri kehotti valitsemaan känään yhteydeksi pelkän GSM-verkon. Säästää akkua ja ei pätki niin pahasti kuin vielä aika nuhainen 3G.

N80 on ihan kiva luuri WLANeineen ja useine eri yhteystyyppeineen, mutta ei siinäkään akku kestä juuri kahta vuorokautta pidempään oli yhteytenä pelkkä GSM tai 3G. Puhelimen typerin puoli on se, ettei radiota voi kuunnella kaiuttimen kautta kuin silloin, kun siinä on kuulokkeet kiinni. Käsittämätöntä penailua.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Puhelimen typerin puoli on se, ettei radiota voi kuunnella kaiuttimen kautta kuin silloin, kun siinä on kuulokkeet kiinni. Käsittämätöntä penailua.

Onkos tuo tuoreemmissa malleissa jossain muissa sitten mahdollista? Itse kun olen vain noita kommunikaattoreita käyttänyt viime vuodet niin heikosti käsitystä, mutta ainakin vanhemmissa piti ne kuulokkeet olla kiinni ihan samaan tapaan. Syynähän on se, että toimivat antennina.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onkos tuo tuoreemmissa malleissa jossain muissa sitten mahdollista? Itse kun olen vain noita kommunikaattoreita käyttänyt viime vuodet niin heikosti käsitystä, mutta ainakin vanhemmissa piti ne kuulokkeet olla kiinni ihan samaan tapaan. Syynähän on se, että toimivat antennina.
Eipä ole ei. Ja antennihan se on, eikä muuten ole kovin herkkä radio muutenkaan, vaihtaa stereosta monolle todella herkästi ja asemat lopettavat kuulumisen paljon ennen auton radiota.

Mutta tämänkin voi kiertää kun kuuntelee nettiradiota. Yhteytenä vaan pitää olla WLAN tai 3G ja hyvällä onnella EDGE toimii myös (timeslotit ja kanavan bitrate vaikuttaa).
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Syynähän on se, että toimivat antennina.

Ok, kiitos tiedosta. Tuo on erittäin looginen selitys asialle. Radion kuuluvuus on kyllä sitä ja tätä. Kännykkää saa siirrellä paikasta toiseen ja ihmisantenniefekti näyttelee suurta roolia tuossa asiassa. Mahtuuko muuten kenelläkään nokialaisten korvanapit korviin. Meikäläisellä ei. Pitäisi vetää jeesusteipillä pään ympäri, niin ehkä sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös