Uusi kännykkä

  • 1 245 654
  • 5 798

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Lumia 1020:sta kysymys. Onko muille JA:n palstalaiselle tullut Cyan-päivitys jo tarjolle? Omani heiluu vieläkin Black-versiossa eikä uutta versiota näytä tulevat tyrkylle. Tosin - luuri on ostettu yksityiseltä ja siinä oli jo valmiiksi Windows Phone 8.1-versio. Ymmärtääkseni Cyan ja 8.1 päivitys on naitettu yhteen. Joten onkohan luuriin asennettu joku developer-versio ja nyt tuo virallinen Cyan-palikka ei asennukaan, kun WP on valmiiksi 8.1-versiossa...

BTW, sattumalta se aiemmin ihmettelemäni USB-vikakin selvisi. USB-portti on jotenkin viallinen, koska kun luuri jäi latauksen yhteydessä vahingossa roikkumaan tietokoneen USB-portista, löysi tietokone sen hetimiten. Jos asento on muu kuin "roikkuva" tai muuten luurin USB-porttia vääntävä asento, ei tietokone luuria tunnista. Metkaa...
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Alkaa nykyinen Galaxy S3 olla sen verran takkuisen oloinen että kännykän vaihto on tässä edessä. Akkukin alkaa olemaan aika kehno, hyvä että enää yhtä päivää menee ilman latausta...

LG G3 32gb on ollut tässä ykkösvaihtoehtona. Myös HTC One (M8) myös ollut harkinnassa, mutta LG taitaa kuitenkin olla oma valinta. Ei vain ole yhdessäkään liikkeessä ollut räpellettävänä tuota mallia, tänään DNA:n, Elisan ja Soneran paikat kiertelin kaupungilla ollessani.

Liekköhän kellään oleman omakohtaista kokemusta luurista?
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Lumia 1020:sta kysymys. Onko muille JA:n palstalaiselle tullut Cyan-päivitys jo tarjolle? Omani heiluu vieläkin Black-versiossa eikä uutta versiota näytä tulevat tyrkylle. Tosin - luuri on ostettu yksityiseltä ja siinä oli jo valmiiksi Windows Phone 8.1-versio. Ymmärtääkseni Cyan ja 8.1 päivitys on naitettu yhteen. Joten onkohan luuriin asennettu joku developer-versio ja nyt tuo virallinen Cyan-palikka ei asennukaan, kun WP on valmiiksi 8.1-versiossa...
Tuosta on kyse mitä arvelitkin. Esimerkiksi WPCentralista löytyy ohjeet ja linkit eteenpäin miten saa Cyanin tuossa tapauksessa ladattua.
 

rene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Alkaa nykyinen Galaxy S3 olla sen verran takkuisen oloinen että kännykän vaihto on tässä edessä. Akkukin alkaa olemaan aika kehno, hyvä että enää yhtä päivää menee ilman latausta...

LG G3 32gb on ollut tässä ykkösvaihtoehtona. Myös HTC One (M8) myös ollut harkinnassa, mutta LG taitaa kuitenkin olla oma valinta. Ei vain ole yhdessäkään liikkeessä ollut räpellettävänä tuota mallia, tänään DNA:n, Elisan ja Soneran paikat kiertelin kaupungilla ollessani.

Liekköhän kellään oleman omakohtaista kokemusta luurista?
Mulla ollut LG G3 nyt reilun kuukauden käytössä ja täytyy kyllä sanoa että on aivan mahtava puhelin. 5.5 tuuman QuadHD Näyttö on kyllä uskomattoman tarkka. Kamera on myös ollut erittäin positiivinen yllätys.
Puhelimen koko on myös minun mielestä just hyvä. Ei liian iso, enkä kyllä tämän kuukauden jälkeen enää pienempään vaihtais. Näytöstä vielä sen verran että oikeen mukava katsoa lätkää tän kokoiselta näytöltä. (Pari matsia tullut katseltua)
LG ei ole hirveästi omaa tauhkaa laittanut androidin päälle, joten custom rommia ei oo tullu asenneltua. 2 kertaa tullut OTA päivitys nyt kuukauden sisään, joissa ollut jotain bugien korjauksia. Akku kesto on mun mielestä hyvällä mallilla + hyvä homma että tässä on vaihdettava akku.
Suosittelen!
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mulla ollut LG G3 nyt reilun kuukauden käytössä ja täytyy kyllä sanoa että on aivan mahtava puhelin.

- KLIPS-

Suosittelen!

Kuulostaa hyvältä, onko itselläsi 16gb vai 32gb? Kun puhelin on kuitenkin ihan napsakan hintainen niin itse päädyn varmaan tuohon 32gb:n kun hintaero on aika pieni, mutta silti kiinnostaa onko noissa suurta eroa minkä huomaa käytössä?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Sanoisin, että ehdottomasti 32 giganen. Mikään ei vituta niin paljon kuin se, että puhelimesta loppuu muisti. Halvempaa satsata alussa enemmän kuin puolen vuoden päästä todeta, että nyt pitää mennä uudestaan puhelinkauppaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Alkaa nykyinen Galaxy S3 olla sen verran takkuisen oloinen että kännykän vaihto on tässä edessä. Akkukin alkaa olemaan aika kehno, hyvä että enää yhtä päivää menee ilman latausta...

Yes! Tilasin just tuollaisen työpuhelimeksi...:) Tuo paska akku taitaa Samsungien pääominaisuus, kun oma X-Cover piiputtaa jatkuvasti.

Ylipäätään olen näistä kännyköistä vahvasti herrojen Lee Butters ja Leo Getzin kanssa samoilla linjoilla:

They Fuck You With The Cell Phones! (Lethal Weapon 4) - YouTube

Linkki Youtubeen.
 

rene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sellainen ero noissa on, että 16gb mallissa on 2 gigan keskusmuisti, kun taas 32gb mallissa keskusmuisti on 3 gigaa. En kuitenkaan usko että käytössä mitään eroa huomaa. Itse ostin tuon 32gb mallin ja siihen vielä 32gb micro-sd kortin kylkeen. Eipähän lopu tallennustila kesken.
Lisäksi nyt ollut käytössä pari viikkoa tuo LG:n quickcircle suojakotelo. On ollut mun mielestä oikeen hyvä ja langaton latauskin onnustuu tämän kanssa.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Oneplus One ollut nyt käytössä pari päivää. Pakko sanoa, että mahtava peli ja huokea hinta. Voin suositella kaikille joilla vanhempaa rautaa käytössä ja kutsua tarjolla. Vähän isoja nuo nykykapulat on omaan käteen mutta toisaalta onhan tuosta jo ihan mukava videota katsella mobiilina jahka kiekkokausi alkaa ja viaplayn kautta hommaa änärit ja jokerimatsit näkymään =)
 

Aabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos jollain roikkuu OnePlus invite niin olen kovasti kiinnostunut siitä! Sieltä on n. 10 tunnin päästä lähdössä 10 000 inviteä liikkeelle niille, jotka tykkäävät ja jakavat kuvia hästtägeillä. Toivottavasti osuu arpaonni kohdalle, kun liityin esim. instagramiin vain tuon takia :D
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun en muutakaan ketjua löytänyt, niin paiskataan tänne:

Meikäläiseltä löytyy Lumia 920, joka pelaa muuten hyvin, mutta kameranappi on saanut hieman siipeensä. Eli kuvien ottaminen ja ennen kaikkea tarkentaminen ei välillä meinaa onnistua millään. Voisin tarvittaessa vaikka jonkun kympin maksaa huoltokuluja, mutta vähän on pelko persiissä, että johonkin huoltoon lähettäminen voisi kestää viikkotolkulla. Mitä siis kannattaisi tehdä, löytyiskö joltain jopa omakohtaista kokemusta? Niin, ja luuri on ostettu DNA-kaupasta.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Vähän isoja nuo nykykapulat on omaan käteen mutta toisaalta onhan tuosta jo ihan mukava videota katsella mobiilina jahka kiekkokausi alkaa ja viaplayn kautta hommaa änärit ja jokerimatsit näkymään =)

Kävin eilen hypistelemässä luureja, enkä saanut vieläkään vakuutettua itseäni, että isoon ruutuun tottuu. Enkä oikein koe tarvettakaan sille, kun ei TV:tä tule katseltua edes Nexuksen 7" näytöltä. Päätin pysyä entisessä 4,3" kokoluokassa, joka on omille sormille aika maksimi yhden käden käyttöön.
Xperia Z1 Compact tarjoaa ihan kelvollista rautaa nimensä mukaan kompaktissa koossa, ja sellainen sitten tarttui mukaan.

Vanha puhelin on myös Sonyn (Acro S), joten käyttöönotto on ollut helppoa ja kaikkineen Z1c on jo lähes samassa kuosissa kuin vanha. Merkkiä vaihtamalla olisi ehkä saanut vaihtelua, mutta mukavaa on sekin, että alusta saakka tietää kaiken toimivan. Hyvät fiilikset toistaiseksi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kun en muutakaan ketjua löytänyt, niin paiskataan tänne:

Meikäläiseltä löytyy Lumia 920, joka pelaa muuten hyvin, mutta kameranappi on saanut hieman siipeensä. Eli kuvien ottaminen ja ennen kaikkea tarkentaminen ei välillä meinaa onnistua millään. Voisin tarvittaessa vaikka jonkun kympin maksaa huoltokuluja, mutta vähän on pelko persiissä, että johonkin huoltoon lähettäminen voisi kestää viikkotolkulla. Mitä siis kannattaisi tehdä, löytyiskö joltain jopa omakohtaista kokemusta? Niin, ja luuri on ostettu DNA-kaupasta.

Mulla kesti reilu pari viikkoa, kun joutuivat lähettämään sen perushuollosta jonnekin pidemmälle (valmistajalle?). Kyseessä sama luuri ja pulju, mutta vika oli komponenteissa. Meni tosin takuuseen, joten en osaa sanoa mitään hinnasta tms. Huollon tilaa pystyi seuraamaan netistä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Johtuneeko liittymästä (Saunalahti) vai uudesta puhelimesta (Moto G 4G), mutta minua on useaan kertaan huomautettu saapuvien puheluiden ohjautumisesta vastaajaan vaikka puhelin on päällä ja verkon taajuus kunnossa.

Tänään meni viimeiseksi yksi tärkeähkö puhelu ohitse, kun puhelin oli päättänyt ilman huomautusta tai varottavia signaaleja hypätä verkon ulottumattomiin. Osasin aavistella jotain sen kaltaista ja pyysin häntä soittamaan minulle. Mitään ei kuulunut reiluun tuntiin. Vasta soittamalla itse puhelun aukesi linja ja sain samalla lävähti kasapäin jonossa olleita viestejä puhelimeen.

Asun Tampereen keskustan liepeillä, joten sijainnista tuskin on kiinni. Sama ongelma ilmennyt kertaalleen myös Helsingin reissulla...
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Johtuneeko liittymästä (Saunalahti) vai uudesta puhelimesta (Moto G 4G), mutta minua on useaan kertaan huomautettu saapuvien puheluiden ohjautumisesta vastaajaan vaikka puhelin on päällä ja verkon taajuus kunnossa.
Noniin. Tulipa kolmenvartin odottelun jälkeen päästyä teknisen tuen puheille ja sieltä tuli aika konkreettinen selitys ongelmalle.

Kuulemma 4G-liittymissä on koko maassa esiintynyt vastaavia vikoja. Häiriö johtuu puhelimen kyvyttömyydestä siirtyä puhelun tullessa 4G-tilasta matkapuhelinverkkoon. Tätä ei tapahdu suinkaan aina vaan silloin tällöin. Valitettavana sivutuotteena on puhelimen "jumiutuminen" 4G-limboon, josta se ei pysty vastaanottamaan normaalia puhelin- ja tekstiviestiliikennettä. Hepun mukaan tätä esiintyy vaihtelevasti ja valtakunnallisesti 4G-liittymissä ja puhelimissa operaattorista riippumatta. Asiaa luonnollisesti tutkitaan ja siihen toivotaan parannusta lähiaikoina.

Mikäli ongelmasta haluaa takuuvarmasti eroon, pitää kännykkä asettaa 3G-verkkoon ja nopeamman netin tarpeessa hypätä aina vain väliaikaisesti 4G-tilaan. Kuulostaa aivan helvetin naurettavalta, mutta muunlaista apua ei kuulemma tällä hetkellä kyetä antamaan.

Enpä kehdannut tekniikan kundille ruveta asiasta avautumaan, mutta onhan tässä kuluttajaa kusetettu melko huolella. Tulen aivan varmasti vaatimaan Saunalahdelta hyvityksiä koko farssista.

En nyt tässä vaiheessa ota kantaa, oliko tekniikan selitys pelkkä meriselitys Saunalahden imagon puolesta, mutta tällainen versio minulla on siis asiasta esittää tässä vaiheessa. Olisi kiva kuulla, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa 4G-liittymien kanssa.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
En nyt tässä vaiheessa ota kantaa, oliko tekniikan selitys pelkkä meriselitys Saunalahden imagon puolesta, mutta tällainen versio minulla on siis asiasta esittää tässä vaiheessa. Olisi kiva kuulla, onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa 4G-liittymien kanssa.
Itselläni on 3G-puhelin, joten omia kokemuksia ei ole, mutta tutulla oli samoja ongelmia jonkun Lumia-mallin kanssa Elisan verkossa. Hän vaihtoi puhelinta Samsungin S4:een, jonka jälkeen ei ole ollut ongelmia. Toisaalta, toinen tuttu otti käyttöönsä tuon ongelmia aiheuttaneen puhelimen myös Elisan verkossa, ja hänellä taas ei ole ollut ongelmia. Ehkä ongelma on verkossa, tai puhelimen modeemissa tai softaversiossa, tai planeettojen asennossa, mutta aina välillä noita juttuja kuulee ettei 4G-verkossa puhelut tule läpi puhelinmallista riippumatta.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Minulla oli pari vuotta sitten Motorola Defy+, joka katkoi puheluita ja jätti vastaanottamatta niitä. Tätä tapahtui heikon 3G-verkon alueella ja itse mielsin syyksi heikon kyvyn vaihtaa verkkoa/tukiasemaa.

Oli kyllä muutenkin niin jäätävä luuri, että järki meinasi lähteä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tutulla oli samaa ongelmaa noin vuosi sitten yhdistelmällä Lumia820 + Sonera, mutta olen ymmärtänyt, että ongelma on sittemmin poistunut.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Näyttää siltä, että molemmat käytössäni olevat Lumia 925:t odottavat puheluita 3G-tilassa ja siirtyvät 4G-puolelle (H+) vain datakäytössä. Nettiselailun aikana on kyllä tullut puheluita, en osaa sanoa onko läpi tulemattomia.

Verkon valinta on "automaattinen". Toinen on Saunalahden ja toinen Elisan operoima, verkko siis sama.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Onkos kenelläkään kokemuksia isompi näyttöisistä Lumioista kuten 1520 tai 1320? Pitäisi hommata isolla näytöllä varustettu Nokian sukuva oleva puhelin mummoikäiselle äidilleni ensimmäiseksi älypuhelimeksi näiden olessa ainoat ennakkoehdot. Mietin tosin tuossa, että eikös 630:ssäkin ole sentään 4,7" näyttö? Se saattaisi ehkä juuri ja juuri riittää ei niin tarkoille sormille.
 

Hank Edmund

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CBJ
Mietin tosin tuossa, että eikös 630:ssäkin ole sentään 4,7" näyttö? Se saattaisi ehkä juuri ja juuri riittää ei niin tarkoille sormille.

630:ssä on 4,5" näyttö, eipä se nyt hirveästi tuota 4,7" pienempi ole, ja kun live-tilet saa suurennettua hyvän kokoisiksi palkeiksi niin luulisi ettei vanhemmallakaan henkilöllä olisi kovin vaikea niihin osua, aputoiminnoista löytyy myös jonkinlaista suurennuslasia ja tekstin kokoakin saa suurennettua ettei homma aivan tihrustamiseksi mene.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Lumia 625 vs 630

630:ssä on 4,5" näyttö, eipä se nyt hirveästi tuota 4,7" pienempi ole, ja kun live-tilet saa suurennettua hyvän kokoisiksi palkeiksi niin luulisi ettei vanhemmallakaan henkilöllä olisi kovin vaikea niihin osua, aputoiminnoista löytyy myös jonkinlaista suurennuslasia ja tekstin kokoakin saa suurennettua ettei homma aivan tihrustamiseksi mene.
Toinen vaihtoehto voisi olla 4,7 tuuman Lumia 625.

Tuolla olisi Puhelinvertailun puhelinvertailu jossa on noita vertailtu.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kellään vinkkejä kuinka saisin multimediaviestit taas kulkemaan puhelimessani (Motorola Moto G 4G)? Jouduin tässä taannoin muuttamaan puhelimen asetuksia niin, että 4G-verkkoa en käytä ollenkaan vaan puhelin on oletuksena 3G-tilassa. Tarkemmat syyt voitte lukea paria postausta ylempää... Joka tapauksessa, puhelin ei 3G-verkossa suostu lähettämään/vastaanottamaan kuvaviestejä. Jos vaihdan 4G-verkkoon, viestit kyllä kulkevat, mutta eihän tällaisessa puljaamisessa ole mitään mieltä.

Olen koettanut tilata automaattiset MMS-asetukset, mutta niitä ei tähän malliin ole tarjolla. Kokeilin vielä säätää asetukset manuaalisesti Saunalahden ohjeiden mukaisesti, mutta eipä auta tuokaan.

Notta mikä neuvoksi?
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tilasin ja ostin tänään Lumia 930n. Halusin pysyä vielä Nokiassa. Vanha on 800. Ja maksoin 250€. Toivottavasti en tehnyt tyhmästi!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OnePlus One

Tilaamani OnePlus One oli saapunut eilen. En kuitenkaan ehtinyt vielä ottaa käyttöön, mutta ensivaikutelma on että onpa iso, entinen luurini on S3. Kerron lisää kunhan kokemusta kertyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös