Urut, kissat ja avaruuspoika – TPS:n ottelutapahtuma

  • 1 326 061
  • 6 498
Koska minua ei kiinnosta biisit, nakit, tanssitytöt tai erätaukokisat, niin hämmästelen tässä ketjussa, kuinka TPS-"valmentaja" TS:ssa väittää, ettei yhden maalin tappiot ole retkahtamista.
Ihan sama, tappio on tappio ja tapa millä ne nyt keskimäärin ovat tulleet, ei voi olla minkään joukkueen arvoissa.

Onneksi Naisten päivä on ennakkomainonnasta poiketen oikeasti vasta huomenna, niin ei tarvitse vetää tänään hameita päälle.

Toivotan toki kaikille mukavaa iltaa Artukaisissa.
 

Aishoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Turku
Mites jäälle tulo biisiksi sopisi Mustachin Double Nature?

Näin ohimennen mainitakseni tuo biisi muistaakseni taisi olla aikoinaan Vaasan Sportin jäälletulo kipale, jossakin Nightwishin Planet Hellin ja Edguyn Vain Glory Operan välimaastossa..

Eipä siinä, ihan menevä ralli tuokin on.

Linkit vievät youtubeen kyseisiin musiikkinäytteisiin:

Nightwish - Planet Hell

Edguy - Vain Glory Opera

..mutta sanonpahan vain , että aika rohkea on se kaveri joka Enter Sandmanin vaihtaa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mites tuo mahtipontinen Manowar, löytäisikö joku musiikista tietävä heidän tuotannostaan jonkun sopivan biisin ?

Jonkin verran kyseistä bändiä kuuntelevana yksi biisi ainakin nousi mieleen, joka voisi olla tähän tilanteeseen ja se on todellinen taistelu-anthem, joka voisi psyykata niin yleisöä kuin pelaajiakin positiivisesti. Eli biisi on Warriors Of The World United.

Linkki youtubeen: Manowar-Warriors of the World United - YouTube

Muistelen, että jollain liigajoukkueella tuo kuitenkin on (Lukolla kenties?), joten näinköhän tulee kyseeseen.

Mä olen varsin tyytyväinen itse kyllä sisääntulo-musiikkiin. Ecstasy Of Gold + Enter Sandman on todella kova yhdistelmä varsinkin jos hallissa on tunnelmaa, mutta tuo yhdistelmä on mielestäni jo profiloitunut osaksi Tepsiä ja siten tuntuisi pahalta vaihtaa hyvää ja toimivaa introa + biisiä. Toki tähän voi vaikuttaa oma Metallica-fanius, mutta silti. Tuon pelaajaesittely biisin voisi kyllä vaihtaa, turhan tekemällä tehty ja mitään sanomaton tuo nykyinen renkutus siellä taustalla, vaikka ärhäkkä biisi onkin.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos menen 4-v poikani kanssa matsiin tiistaina (TPS-Ässät) niin täytyykö hänen lipusta maksaa jotain ja mihin katsomoon hänet voi viedä? Lippupalvelun sivuilta tarjotaan vain 6 vuotta täyttäneille paikkoja. Toki varmaan tuollaisenkin tiketin voi ostaa, mutta jos pääsee ilmaiseksi niin aina parempi.
 

Lasipolvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Hifk ja Leijonat
Jos menen 4-v poikani kanssa matsiin tiistaina (TPS-Ässät) niin täytyykö hänen lipusta maksaa jotain ja mihin katsomoon hänet voi viedä? Lippupalvelun sivuilta tarjotaan vain 6 vuotta täyttäneille paikkoja. Toki varmaan tuollaisenkin tiketin voi ostaa, mutta jos pääsee ilmaiseksi niin aina parempi.

Ilmaiseksi istuu vieressäsi, mikäli paikka on vapaa muuten sylissä. Tai jos ei ole siitä 4 eurosta kiinni niin otat pojalle sen viereisen paikan lastenlippuna ja varmistat molemmille varman ja mukavan matsireissun.Korjatkaa joku jos olen väärässä mutta joskus ollut tilanteessa missä isä joutui ottamaan lapsen syliin kun meillä oli 4 paikkaa siinä vieressä ja lapsi istui meidän paikalla.
 

-TMA-

Jäsen
Jos menen 4-v poikani kanssa matsiin tiistaina (TPS-Ässät) niin täytyykö hänen lipusta maksaa jotain ja mihin katsomoon hänet voi viedä? Lippupalvelun sivuilta tarjotaan vain 6 vuotta täyttäneille paikkoja. Toki varmaan tuollaisenkin tiketin voi ostaa, mutta jos pääsee ilmaiseksi niin aina parempi.

Alle 6-vuotiaat pääsevät otteluun ilmaiseksi, mutta tämä oikeuttaa vain sisäänpääsyyn eikä istumapaikkaan. Mikäli poika ei sylissä viihdy ottelun aikana, niin kannattaa ostaa tuo lastenlippu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Olipa sellainen aamu, että on lähes "pakollista" kirjoittaa siitä pari riviä. Täälläkin ollaan useampaan kertaan haukuttu TPS:n toimintaa lipunmyynnin osalta, ja -TMA- on sitten parhaansa mukaan yrittänyt väistellä pahimpia pommeja. Ongelmahan on juuri siinä, että turkulaiset tulevat hallille aivan liian myöhään ilman lippua. Turkulainen määritelmä "ajoissa hallille" tarkoittaa suunnilleen sitä, että 18:15 ollaan kävelemässä parkkipaikalta kohti hallia ilman pääsylippua.
Pitäiskö oikeasti saatana tehdä jotain tuohon lipunmyyntiin hallilta. Jos ei vittu luista niin kannattaisko lopettaa kokonaan ja jokainen ostaa lipun ennakkoon.

Itselläni kausari mutta velipoika lähti yllättäin peliin. Vartin vajaa viis hallille ja lippu kouraan kun eka erää jäljellä pari minuuttia.
Seuran pitäisi varmaan laittaa torstain ottelumainoksiin että lipunmyynti päättyy klo 17:45 ja ovet suljetaan (sisään ei enää pääse) klo 18. Toki lippuja myytäisi ja sisään pääsisi loppuun asti. Tällöin olisi edes pieni teoreettinen toivo siitä, että ihmiset saataisi sisälle areenaan 18:30 mennessä ja edes osa tulisi ottelutapahtumaan ajoissa.

Tai sitten vanha kunnon "ilmaisia nakkeja tuhannelle ensimmäiselle".
Sori negailu mutta tuo tuskin toteutuu. Yksi nakkikattilan heikkouksista on juuri tuo lipunmyynti!
Itse asiassa nakkikattilan ongelma ei ole lipunmyynti, vaan se että jengi tulee aika myöhään perinteisesti. HK:lla taitaa olla eniten lipunmyyntipisteitä mitä SM-liigassa on.
...ja niin edelleen...

Olen itsekin aikoinani 90-luvun alkupuolella jonottanut jotain pudotuspelilippuja Uudenmaankadulla. Taisipa siellä maaliskuisessa räntäsateessa seistessä tulla "suoritettua" toinenkin lukion historian kurssi. Kuitenkin jo tuolloin olemalla ajoissa liikkeellä lippujen saanti ei ollut mikään ongelma - joskin jonkinverran vaivaa se vaati. Mutta esim. kevään 2010 finaalilippujen osto ei ollut mikään ongelma eikä vaatinut enää vaivaakaan. Loikoilin muistaakseni omassa sängyssäni läppäri sylissä ja ostin juuri tarvittavan määrän lippuja tasan tarkkaan haluamaani katsomonosaan.

Nyt vuonna 2013 tapahtui lähestulkoon paluu juurille. Myöhään eilen illalla (14.03.2013) SC Bern kukisti Servetten NLA:n kuudennessa puolivälieräottelussa. Ottelu päättyi noin puolen yön aikoihin paikallista aikaa. Tämä voitto varmisti sen, että ensi lauantaina (16.03.2013) pelataan Bernin PostFinance-Arenalla legendaarinen Game Seven paikallisen luistinkerhon ja geneveläisten välillä. Liput kyseiseen matsiin tulivat myyntiin tänä aamuna kello 10.

Tänä aamuna lähdin liikenteeseen vähän ennen kahdeksaa. Noin 08:15 olin paikallisen ennakkomyyntipiste Universal Sportin oven edessä mukanani termospullollinen kahvia. Mitään ruuhkaa ei noihin aikoihin vielä ollut - muutama paikallinen hörhö siellä maleskeli minun lisäkseni. Homma näytti sen verran hyvältä, että hain Burger Kingistä vielä Double Whopper Menun aamiaiseksi. Puoli yhdeksän jälkeen mä olin jo takaisin ovella mussuttamassa hampurilaistani. Edelläni seisoi ehkä noin 10-15 ihmistä. Liike avasi ovensa yhdeksältä, mutta matsilippuja alettiin myydä vasta kymmeneltä. Siinä sitä sitten seistiin jonossa kuin tökkösuolatut muikut ja taakseni ilmaantui koko ajan enemmän ja enemmän porukkaa.

Kello 10:09 odotukseni vihdoin palkittiin ja havittelemani tikettipino oli karvaisessa kourassani. Takaisinpäin lähtiessäni en voinut kuin pyöritellä päätäni katsellessani sitä jonoa. Pari-kolmesataa metriä tuskin riitti kiemurtelevan jonon pituudeksi ja ihmisiä oli kolme-neljä rinnakkain. Ihmettelen, jos sieltä jonon hänniltä oltiin kassalla puoleen päivään mennessä. 10:37 mä sain viestin, jossa yksinkertaisesti todettiin, että internetin kautta lippuja on aivan mahdotonta saada. Joskus yhdentoista pintaan mä sain puhelun toisaalta, että tunnin soittorumba paikallisen lippupalvelun numeroon ei tuonut toivottua tulosta. Siinä vaiheessa alkoi povitaskussani pullottavien 27 frangin (~25EUR) seisomapaikkalippujen arvo nousta eksponentaalisesti. Onneksi niitä tuli hankittua muutama ylimääräinenkin kappale. Kyllä sitä reilun 17.000 katsojan jäähallikin saadaan näemmä myytyä hetkessä loppuun.

Tämä tarina ihan vain perspektiivinä sille, kun Turussa tyypillisesti mennään hallille vartti ennen matsin alkua ja ilman lippua. Sitten kiroillaan ympäriinsä, kun "muka-surkean" lipunmyynnin johdosta ensimmäisestä erästä jää pätkä näkemättä. En missään nimessä väitä, etteikö lipunmyynnissäkin olisi jotain parannettavaa, mutta eiköhän suurin syy ole aina siinä, että hallille ollaan menossa liian myöhään ja ilman lippua. Kyllä tämä päivä on tuonut monenlaista kokemusta ja ainakin itselleni uutta näkemystä tähän lippuasiaan. En ole kyllä asiaa sen enempää ajatellutkaan, mutta eipä täällä tulisi mieleenikään mennä hallille edes perusrunkosarjamatsiin ostamaan lippua hallilta. Itse asiassa en edes tiedä missä siellä/onko siellä yleensäkään lipunmyyntipisteitä enää hallin yhteydessä.

Kyseinen matsi muuten alkaa huomenna 19:45. Ohimennen oli jo puhetta, että pyrkisimme lähtemään liikkeelle jo ennen kuutta. Matka-aika kahdella raitiovaunulla ei vaihtoaikoineenkaan kestä normaalisti kuin 20-25 minuuttia - ainakaan missään nimessä ei puolta tuntia kauempaa. Hallilla kun ollaan siinä puoli seiskan pintaan, niin siinähän on hienosti aikaa vielä parille bisselle ja bratwurstille. Ihmettelen suuresti sitä, että tällainen rauhallinen ja ajoissa hallille meno ei sovellu suomalaiseen mentaliteettiin. Eipä silti eipä kyllä itsellenikään tulisi mieleen mennä Turkuhallille norkoilemaan mihinkään arkimatsiin viiden jälkeen tai lauantaipeleihin ennen neljää.

Sellainenkin tuli vielä mieleeni, että mihin saakka noita ennakkolippuja myydään matsipäivinä? Eikö omalla autollaan tulijoidenkin olisi järkevintä pysähtyä matkan varrella johonkin Lippupalvelun pisteeseen ja napata liput mukaansa? Myllyn Prisma, Tampereentien Prisma, Länsikeskuksen CityMarket - suurin piirtein mistä tahansa suunnasta tullessa autolla tulee kuitenkin ajettua jonkin lippupisteen ohitse. Stop-over kestäisi kymmenisen minuuttia - varmasti vähemmän aikaa kuin jonottaa hallilla lippuja vartti ennen matsin alkua.
 
Viimeksi muokattu:

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mites se olikaan noiden turvakaukaloiden laita Nakkiareenalla? Oliko ne tulossa meillekin jo kesän aikana? Näyttää ainakin Jyväskylässä tehneen päätöksen siitä että tulee jo tulevaksi kaudeksi ja hyvä niin..
 

-TMA-

Jäsen
Mites se olikaan noiden turvakaukaloiden laita Nakkiareenalla? Oliko ne tulossa meillekin jo kesän aikana? Näyttää ainakin Jyväskylässä tehneen päätöksen siitä että tulee jo tulevaksi kaudeksi ja hyvä niin..

En mitään virallista tiedä "turvakaukaloiden" suhteen, sillä ei ihan mun työnkuvaan kuuluvaa, mutta olen ymmärtänyt, että Kansainvälinen jääkiekkoliitto alkaa työstämään yhteistä standardia joustokaukaloille.

Eli tässä voi käydä niin, että Hartwallin ja Jyväskylän kaukalot eivät täytäkään virallista vaatimusta, kunhan liitossa johonkin päätökseen päätyvät. Sitten vaan uudet kaukalot sen jälkeen taas hankintaan.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En mitään virallista tiedä "turvakaukaloiden" suhteen, sillä ei ihan mun työnkuvaan kuuluvaa, mutta olen ymmärtänyt, että Kansainvälinen jääkiekkoliitto alkaa työstämään yhteistä standardia joustokaukaloille.

Eli tässä voi käydä niin, että Hartwallin ja Jyväskylän kaukalot eivät täytäkään virallista vaatimusta, kunhan liitossa johonkin päätökseen päätyvät. Sitten vaan uudet kaukalot sen jälkeen taas hankintaan.

Kiitoksia taas nopesta vastauksesta! Milläköhän aikataululla siellä työstetään? Tuleeko siis syksy liian nopeesti? Ymmärsinkö kuitenkin oikein että valmius on ja odotellaan vaan päätöstä?
 

-TMA-

Jäsen
Kiitoksia taas nopesta vastauksesta! Milläköhän aikataululla siellä työstetään? Tuleeko siis syksy liian nopeesti? Ymmärsinkö kuitenkin oikein että valmius on ja odotellaan vaan päätöstä?

Olen vähän huhupuheiden varassa tämän suhteen. Nyt on kyse siis Kansainvälisen Jääkiekkoliiton päätöksestä ja ymmärtääkseni muilla mailla (jäsenillä) ei vastaavaa pakottavaa tarvetta ole, joten en usko, että heti päätöstä ja yhteistä standardia saadaan. Eiköhän tässä ensin täydy perustaa työryhmä, tutkia asiaa, analysoida tuloksia ja julkaista huippusupermegaraportti.

Mutta vähän mutuja joudun tässä heittelemään. En ole mitään virallista asian suhteen vielä lukenut.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Olen vähän huhupuheiden varassa tämän suhteen. Nyt on kyse siis Kansainvälisen Jääkiekkoliiton päätöksestä ja ymmärtääkseni muilla mailla (jäsenillä) ei vastaavaa pakottavaa tarvetta ole, joten en usko, että heti päätöstä ja yhteistä standardia saadaan. Eiköhän tässä ensin täydy perustaa työryhmä, tutkia asiaa, analysoida tuloksia ja julkaista huippusupermegaraportti.

Mutta vähän mutuja joudun tässä heittelemään. En ole mitään virallista asian suhteen vielä lukenut.

Jos tässä IIHF:ää joudutaan odottamaan, niin pahalta näyttää ensikauden suhteen. Tai no todella pahalta. Mulla ainakin menny luotto niitten päätöksentekokykyyn kokonaan. Olen tietysti mielelläni väärässä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen tätä aiemminkin esittänyt:Jätkänhumppa on lisättävä soittolistalle. Vanhimmat palstalaiset tietävät miksi.

Pitää ilmeisesti näin julkisesti myöntää oma tyhmyys, mutta tämä ei nyt avaudu.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Pitää ilmeisesti näin julkisesti myöntää oma tyhmyys, mutta tämä ei nyt avaudu.

Liittyy muinaisen puheenjohtajan ja silloisen toimitusjohtajan välisiin kyykyttelyihin. Niin korni tarina ettei viitsi tässä toistaa. Ja hulppeinta on, että ilmeisesti on muutakin kuin tornihuhu.
 

-TMA-

Jäsen
Jokohan ois aika pienentää nakkikattilassakin kaukaloa, että yleisö ja tuomaritkin heräis peliin..

"Esimerkiksi Turussa se kenttä on todella iso ja tuntuu, että välillä on vaikeuksia pysyä hereillä, kun siellä ei tapahdu yhtään mitään. Taklauksia tulee joskus ja jouluna."

Pikkukaukalossa pääsee vikkelämmin iholle | Yle Uutiset | yle.fi

On se jännää, jos tuomari ei pysy muuten hereillä. Hitto, kaukalon piikkiinhän nuo kaikki tälläkin kaudella tapahtuneet "farssit" voisi pistää. :)

Kannattaa aina muistaa, että asia ei ole kovin yksinkertainen. Halli tai kaukalo eivät olet TPS:n, vaan halliyhtiön. Halliyhtiö vuokraa tilojaan myös muille (taito- ja muodostelmaluistelut yms.) ja lattian alla olevat jäähdytyslaitteistot on tehty nykyisen kaukalon tarpeisiin jne.

En väitä etteivätkö nämä asiat olisi tiedossa, mutta ajattelin nyt muistuttaa, kun moni tuntuu yhdistävän HK Areenan ja TPS:n vähän turhankin tiiviisti välillä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jokohan ois aika pienentää nakkikattilassakin kaukaloa, että yleisö ja tuomaritkin heräis peliin..

Kyllä toi vaan pahentais tuomareta entisestään, talvellahan tuomarit valittivat mediassa siitä, että virheitä tulee kun NHL-miesten myötä vauhti on niin kovaa, etteivät pysy perässä tms.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kyllä toi vaan pahentais tuomareta entisestään, talvellahan tuomarit valittivat mediassa siitä, että virheitä tulee kun NHL-miesten myötä vauhti on niin kovaa, etteivät pysy perässä tms.

Juu kyllä hätä keinot keksii. Sitten kun ei ole muuta vastattavaa, niin voi läimästä aina sakot jos joku arvostelee ja näin tuomaritoiminta kehittyy ala Jong Il Vuorinen.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Pienemässä kaukalossa sumputtaminen on myös helpompaa ja kikkailu jää vähemmälle. Myös kaukalon pienentäminen siirtäisi pelin kauemmas katsojista, jos ei rakenteellsia muutoksia tehtäisi. Toki taklauksien määrä lisääntyisi ja peli saattaisi nopeutua.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Jokereilla, Bluesilla ja JYPillä on saman kokoinen kaukalo 60x30 kuin TPS:llä ja ei kukaan valita, että ne olisivat isoja. Ihmeellistä.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jokereilla, Bluesilla ja JYPillä on saman kokoinen kaukalo 60x30 kuin TPS:llä ja ei kukaan valita, että ne olisivat isoja. Ihmeellistä.

Juurikin näin. Mistä on lähtenyt liikkeelle tämä itkeminen Turun suuresta kaukalosta ja "lentokentästä"? Samaa kokoluokkaa se on siinä missä muutkin kaukalot s/m-liigassa. Ehkä se on se hallin leveä/laaja vaikutelma ja katsomoiden suhteellisen kaukainen sijainti kaukalosta, jotka aiheuttavat todellisuutta vääristäviä syvyysvaikutelmia.

Kyllä se on ihan se pelaajien tekeminen ja taktiikka jotka esimerkiksi taklauksiin ja pelin intensiteettiin enemmän vaikuttavat. Jos joku väsynyt Boman ei tykkää Turusta niin ei se ole vielä syy muuttaa kaukaloa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös