Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 858 854
  • 11 239

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mihin perustat väitteesi, että lauantai on pidempi päivä kuin perjantai?

En millään, mutta kyseiset festarit alkavat lauantaina aiemmin kuin perjantaina ja siten päivä festareilla olisi pidempi lauantaina.

Mulle on suhteellisen yksi lysti mitä muut musiikkimaustani ajattelevat. Suosikkejani saa haukkua ihan vapaasti, ei juuri hetkauta minua.
Haukunhan minäkin surutta joidenkin suosikkeja ja se kyllä joitakin hetkauttaa.
Miksi se on joillekin niin kauheaa, kun joku haukkuu jonkun suosikkibändin?

Taisin olla muuten vahvasti oluella Putron esiintyessä. Ei oikein sovi noin isolle lavalle noin pienimuotoinen esittäminen.
Kurikkaa ei voi hehkuttaa liikaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Miksi se on joillekin niin kauheaa, kun joku haukkuu jonkun suosikkibändin?
Minulle ei ole ollenkaan ongelma jos joku haukkuu minun suosikkejani, jos se tapahtuu faktoja käyttäen. Tai ehkei edes faktoja, mutta ainakin ilman valheellista informaatiota. Esim. tänään eräs herra kutsui Iron Maidenia "muka rankaksi tiluliluksi". Ehkä tuo mukarankka tilulilu sopii paremmin Bodomeille yms. lasten bändeille.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Minulle ei ole ollenkaan ongelma jos joku haukkuu minun suosikkejani, jos se tapahtuu faktoja käyttäen. Tai ehkei edes faktoja, mutta ainakin ilman valheellista informaatiota. Esim. tänään eräs herra kutsui Iron Maidenia "muka rankaksi tiluliluksi". Ehkä tuo mukarankka tilulilu sopii paremmin Bodomeille yms. lasten bändeille.

Mun mielestä toi on kyllä ihan hyvä termi kuvaamaan Maidenin musiikkia. Miten sitten edes voi haukkua jotain faktoihin perustuen kun koko hommassa on kyse mielipiteistä? "Fakta on et sun mielipide on väärä etkä sä oikeasti tykkää Maidenista" ?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Pääsikö Samuli Putro South Parkiin? Ei. Bono pääsi. Niinpä.
Barbra Streisandkin pääsi.

Ei sillä, että puolustaisin Putroa, joka on kuvottava otus, mutta mainitsinpahan vain.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Barbra Streisandkin pääsi.

Ei sillä, että puolustaisin Putroa, joka on kuvottava otus, mutta mainitsinpahan vain.

Ei kuitenkaan Saddamin, Barbran tai Bonon luokkaa, koska ei ole päässyt amerikkalaiseen piirrossarjaan.

Itseasiassa tuo South Park taitaa muutenkin olla jo liian vanha juttu. Olihan se muotia katsoa tuota yli 10 vuotta sitten.

Katsokaa nyt vittu Simpsoneita. Siinä on ihan oikea tv-sarja.
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Miksi työpaikan vessassa paskominen on usein käsittämättömän äänekästä touhua ja toimituksen jälkeen joudut kuuraamaan ja suihkuttelemaan pöntön sisustaa ja usein muitakin välittömässä läheisyydessä olevia alueita karmeiden varpusparvien jäljiltä? Kotosalla kaikki tuntuu sujuvan lähes aina kuin Strömsössä ikään ilman suurempaa show'ta pöntön pysyessä lähes koskemattoman näköisenä kuukausikaupalla. Pakko tälle ilmiölle on jokin psykologinen selitys löytyä?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Periaatteesta en haluaisi haukkua, mutta onhan se vähän väsynyt jo.

Nimenomaan. Simpsonit ehkä oli hyvä sarja silloin kymmenen vuotta sitten, mutta ei siinä nyt muutamaan tuotantokauteen ole ollut juurikaan sisältöä. En tosin kyllä South Parkiakaan katso. Sen sijaan Family Guy ja American Dad uppoaa edelleen.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko Windows XP:ssä millään muotoa mahdollista saada kahteen eri näyttöön samaa kuvaa? Vai onko se enemmän kiinni näytönohjaimesta (Radeon 5700 HD)?

Ja kyllä, hankin Windows 7:n sitten aikanaan...
 

J.Petke

Jäsen
Onko Windows XP:ssä millään muotoa mahdollista saada kahteen eri näyttöön samaa kuvaa? Vai onko se enemmän kiinni näytönohjaimesta (Radeon 5700 HD)?

Ja kyllä, hankin Windows 7:n sitten aikanaan...

On mahdollista. Neuvoa en osaa antaa sillä minulla meni aina useampi tunti säätäessä tykille kuvaa.

Jos jossain törmäät termiin "duplicate displays" niin se pitää ainakin olla päällä.

Olikohan se niin simppeliä kuin hiiren oikealla napilla näytön ominaisuuksiin ja sieltä kautta sitten..
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
On se kumma anoppilassa, kun ei yhtinyt huomata, että olut tölkki olisi tyhjä. Alkaa aika lailla huimaamaan jo! Huh hui jaa!
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Jatkuuko Kellarin Kunkku vielä TV Viidellä kesän jälkeen? Jäi yllättäen tauolle ja nuo kanavan nettisivut ovat ihan perseestä, joten sieltä ei vastausta löydy.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Lisää tyhmiä kysymyksiä.

Katselin Ebaysta aurinkolaseja, joissain Ray Banin malleissa on merkintänä: Ray Ban² Aviator ja sitten tarkemmat tiedot. Mitä tuo tarkoittaa, siis lähinnä tuo ²-numero tuossa Ray Banin jälkeen?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Vaimon kanssa lähdetään lentokoneella matkustaen ulkomaille.

Kirjattava matkatavara - Finnair

Linkki vie Finnairin sivuille.

Kysymys kuuluukin, tarkoittaako tuo,että saadaan vaimon kanssa ottaa vain 1 matkalaukku mukaan mihin mahduttaa molempien tavarat vai saadaanko ottaa yksi matkalaukku per nenä ettei tule mitään lisämaksuja?

Toivottavasti ymmärsitte mitä kysyin.
 

Ralph

Jäsen
Miksei HJK:lla ole sponsoria pelipaidassa champions leaguen matsissa?

HJK:lla, kuten mm. KuPS:lla ja Hongallakin on varmaankin sponsorisopimuksia jotka kattavat vain Veikkausliigan pelit, ei Euro-pelejä. Yhtä laitta silloin jääkiekon Pietarin turnauksessa jossa oli silloin kuuden maan mestarit, ei ainakaan Kärpillä tai HPK:lla ollut sponsoireita lainkaan, vissiin samasta syystä.
 

Wolves

Jäsen
Vaimon kanssa lähdetään lentokoneella matkustaen ulkomaille.

Kirjattava matkatavara - Finnair

Linkki vie Finnairin sivuille.

Kysymys kuuluukin, tarkoittaako tuo,että saadaan vaimon kanssa ottaa vain 1 matkalaukku mukaan mihin mahduttaa molempien tavarat vai saadaanko ottaa yksi matkalaukku per nenä ettei tule mitään lisämaksuja?

Toivottavasti ymmärsitte mitä kysyin.

Yksi matkalaukku per matkustaja.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ja jälleen tyhmä kysymys.

Olen NetAnttilasta hommannu kännykän(nokia C5-03 vaimolle). Muutaman kuukauden jälkeen enää näyttö ei tunnistanut kosketusta ollenkaan jotenka se vietiin huoltoon tämän kuun alussa.

Onko mulla siis oikeus vaatia niin, ettei mun tarvitse maksaa tämän kuukauden erää?

Tai edes jotain hyvitystä siihen, ettei puhelin ole ollut vajaaseen kuukauteen käytössä?

Hyvittääkö netanttila käytännössä mitään?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko mulla siis oikeus vaatia niin, ettei mun tarvitse maksaa tämän kuukauden erää?

Tai edes jotain hyvitystä siihen, ettei puhelin ole ollut vajaaseen kuukauteen käytössä?
Et voi luistaa puhelimen osamaksuista ainakaan yksipuolisella päätökselläsi. Asian käsittelykin on vielä kesken, joten maksuerien maksamisesta kinaaminen ei ole relevanttia.

Sen sijaan voit vaatia kohtuullista hyvitystä jos puhelin on huollossa kohtuuttoman kauan. Jälleenmyyjältä voi aina tiedustella sijaispuhelinta tilalle siksi aikaa kun puhelin on huollossa, mutta mitään velvollisuutta jälleenmyyjällä ei tähän ole. NetAnttilasta tätä et olisi varmasti saanutkaan.

Jos puhelinta ei saada korjattua kohtuuajassa, niin ehdota ratkaisuksi joko reilua rahallista hyvitystä, laitteen vaihtamista toiseen tai kaupan purkua. Jos niin käy että kauppa puretaan (jota NetAnttila ei ihan hevillä tee, ellei laitetta tosiaankaan voi korjata eikä korvaavaa ja asiakkaalle kelpaavaa tuotetta voida toimittaa), niin katsotte NetAnttilan kanssa siinä vaiheessa maksetaanko jotakin alkuperäisiä maksueriä ollenkaan, vai hyvitetäänkö teitä tähän asti maksetuista eristä ja that's it.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Et voi luistaa puhelimen osamaksuista ainakaan yksipuolisella päätökselläsi. Asian käsittelykin on vielä kesken, joten maksuerien maksamisesta kinaaminen ei ole relevanttia.

Sen sijaan voit vaatia kohtuullista hyvitystä jos puhelin on huollossa kohtuuttoman kauan. Jälleenmyyjältä voi aina tiedustella sijaispuhelinta tilalle siksi aikaa kun puhelin on huollossa, mutta mitään velvollisuutta jälleenmyyjällä ei tähän ole. NetAnttilasta tätä et olisi varmasti saanutkaan.
Joo toki en yksipuoleisella päätöksellä tätä tee. Täytyy tosiaan miettiä mitä tekee. Kuinkakohan kauan on kohtuuttoman kauan? Ei siis mitenkään vittuilukysymys kuitenkaan.

Kiitos vastauksesta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joo toki en yksipuoleisella päätöksellä tätä tee. Täytyy tosiaan miettiä mitä tekee. Kuinkakohan kauan on kohtuuttoman kauan?
Ihan pieni takuuhuollon viivästyminen ei ole kohtuutonta. Sanoisin että noin kuukausi on varmasti jo rajoilla. Alalla/valmistajilla lienee olemassa jokin normikin, jonka puitteissa takuuhuoltotoimitukset tulisi kyetä hoitamaan. Tätä voit tiedustella mistä tahansa Nokia Care -huoltoliikkeestä, mutta asia selviää varmasti myös sieltä mihin veit puhelimesti huoltoa varten.

Noin kuukaudessa tavanomainen kulutuselektroniikka pitää saada korjatuksi, ja yleensä reilusti nopeamminkin. Ja jos ei saada, niin huollon/jälleenmyyjän puolelta pitäisi tulla jo kiireesti ehdotus miten asiassa edetään. Käytännössä asia sovitaan niin, että asiakkaalle annetaan uusi vastaava tai jokin korvaava toinen laite, jos asiakas tämän kelpuuttaa. Myös kaupan purkuun voidaan päätyä viimesijaisena ratkaisuna.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ostin aikanaan Nokia 6600:n kytkynä Saunalahdelta ja tokihan se hajos parin päivän jälkeen. Oli n. kuukauden huollossa ja sain hyvityksenä pariksi kuukaudeksi nopeamman netin siihen samaan hintaan. Ite siis laitoin sähköpostia Saunalahdelle tilanteesta ja et turhaan maksan sitä mobiililaajakaistaaki et varmaan jotain hyvitystä vois saada.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös