Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 852 918
  • 11 238

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mistä hemmetistä tulee sana "bluetooth", kun on kysymys tietoteknisistä asioista? Sinihammas, mitä ihmettä?

Onko tämä joku Nukku-Matti -juttu, jossa Nukkis syö sinistä jäätelönpalaa pienillä neulanterävillä raateluhampaillaan ja värjää hampaansa tuolla kyseisellä värillä, jota tavataan esimerkiksi Suomen lipussa?
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Mistä hemmetistä tulee sana "bluetooth", kun on kysymys tietoteknisistä asioista? Sinihammas, mitä ihmettä?

Onko tämä joku Nukku-Matti -juttu, jossa Nukkis syö sinistä jäätelönpalaa pienillä neulanterävillä raateluhampaillaan ja värjää hampaansa tuolla kyseisellä värillä, jota tavataan esimerkiksi Suomen lipussa?

Itse asiassa juuri joku viikko takaperin tämä asia avautui, kun jossain Sony Ericssonin katalogissa asia kerrottiin. Historia juontaa tuhannen vuoden taakse.

"Bluetooth (Sinihammas) nimi juontaa pitkälle historiaan, Tanskalaiseen Viikinkikuningas Harald Sinihampaaseen (v. 940-981), joka oli sosiaalinen ja osasi houkutella ihmiset puhumaan keskenään."
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
- - - Historia juontaa tuhannen vuoden taakse.

"Bluetooth (Sinihammas) nimi juontaa pitkälle historiaan, Tanskalaiseen Viikinkikuningas Harald Sinihampaaseen (v. 940-981), joka oli sosiaalinen ja osasi houkutella ihmiset puhumaan keskenään."

Kiitos hienosta vastauksesta.

Nyt tulee pahempi:

Mistä on peräisin sanonta "kädet käy kuin turkkilaisella vitunsuolaajalla"?
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Okei luvassa on tosi tyhmä kysymys, mutta olen out of ideas:

Ensi viikonlopuksi sovittu treffit tämän uuden naikkosen kanssa. Kaikkea olen miettinyt mutta mieleeni ei tule muutakun nämä arkiset leffaan menot, piknikit, syömiset ylipäänsä. Haluan jotain spesiaalia, joka näyttäisi mitä tunnen häntä kohtaan. Kuitenkaa en ole mikään Roope Ankka että voisin jonkun ilotulituksen hälle järjestää... Valitettavasti... Bon Jovi (Ns. Meidän artistimme) ei ole keikkailemassa lähiaikoina suomessa joten se siitäkin.
Auttakaa miestä mäessä ja kertokaa joku spesiaali yllätys jota voisi kokeilla.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Luulempa että tuollaisen jälkeen voisi olla että yksin joutuisin nuita juttuja muistelemaan. Että kiitos vaan vinkistä, mutta ei kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Todella tyhmä kysymys

Jos minut puhallutetaan ja puhallan yli sallitun 0,5 promillea, niin saanko siitä huolimatta jatkaa ajamista?

Tuosta Harri Ollin tapauksesta ainakin minulle jää sellainen kuva, mm. Väätäisen haastattelun perusteella, että Olli olisi itse ajanut koko matkan Vuokattiin, siis myös tuon pätkän Lapinlahti-Vuokatti puhallutuksen jälkeen.

Iltapäivälehdissä taas mainittiin, että Ollin kortti lähti kuivumaan. Väätäinenhän taas ihmetteli sitä, kun Poliisista sanottiin puhallutuksen tapahtuneen yhden aikaan iltapäivällä, mutta Olli oli Vuokatissa muutama minuutti yhden jälkeen. Väätäinen kommentoi suurin piirtein niin, että kovaa on mies saanut Lapinlahdelta kaahata (n. 150 km matka), jotta on ehtinyt noin nopeasti Vuokattiin. Jutussa vaikuttaa siis olevan useampikin ristiriitainen pointti.
 
Ensi viikonlopuksi sovittu treffit tämän uuden naikkosen kanssa. Kaikkea olen miettinyt mutta mieleeni ei tule muutakun nämä arkiset leffaan menot, piknikit, syömiset ylipäänsä. Haluan jotain spesiaalia, joka näyttäisi mitä tunnen häntä kohtaan.

En nyt ehkä ihan keskivertoa suomalaisnaista edusta, mutta lähtisin ehkä sittenkin liikkeelle vähän pienemmästä ylläristä. Eli ihan vain jotain perussettiä aluksi, mistä ei ainakaan mitään paineita tule kummallekaan, vaan että treffeillä voi keskittyä siihen olennaiseen. Pystyt oikein mainiosti osoittamaan muillakin keinoin, mitä tunnet häntä kohtaan - ei tarvitse siis olla staadionkeikkoja, ilotulituksia ja limusiiniajelua. Olemalla kohtelias, kiinnostunut hänestä, oma itsesti jne, tiedät varmasti tämän litanian. Sitä ylläriä voi kehitellä sitten myöhemmin, kun tapailut jatkuvat ja haluat "virallisesti" näyttää, että siinä on oikeasti potentiaalinen beibe.

Tämä nyt tosiaan on kuitenkin subjektiivinen näkemykseni, eikä absoluuttinen totuus. Overall, ensimmäiset treffit ovat aina vähän jänskä paikka, joten joku kiva pieni paikka missä syödä/istuskella/rupatella lienee oikein otollinen. (Vertailun vuoksi: itse preferoin jopa hämyisiä kaljakuppiloita, mutta sitä ei kannattane ihan randomisti kokeilla.)
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Katsoin eilen illalla Neloselta b-luokan toimintapätkän ja se poikikin pari viisasta kysymystä.

Onko kaikki pilotit miehiä ja voiko isolla matkustajakoneella edes teoriassa lentää ylösalaisin?

Edit. Kiitos Twite...
 
Viimeksi muokattu:

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kaikkea olen miettinyt mutta mieleeni ei tule muutakun nämä arkiset leffaan menot, piknikit, syömiset ylipäänsä.

Vie daami jonnekin meren rannalle kalliolle piknikille, pullo skumppaa mukaan ja vaikka täytetyt patongit. Esimerkiksi Anna de Codorniu ei tyhjennä koko lompakkoasi ja on muutenkin varma valinta; ei liian makea eikä liian kuiva. (Huomaa: ei mansikoita, menee liian kliseiseksi.)

Usko tai älä, kyllä me naisetkin osaamme arvostaa myös sellaisia asioita, joiden järjestäminen ei vaadi hillittömiä määriä rahaa. Ja piknik kalliolla meren rannalla - jos siis vieressä ei ole kymmentä huutavaa kakaraa - on oikeasti söpöä.

Edit vielä: mieluimmin siis sellainen meren rannalla oleva kallio, jolla hän ei käy joka päivä. Vie vaikka kokonaan toiseen kaupunkiin.
 
Viimeksi muokattu:

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja piknik kalliolla meren rannalla - jos siis vieressä ei ole kymmentä huutavaa kakaraa - on oikeasti söpöä.
Sekin kannattaa tarkastaa - ihan vaan vaikka ympärilleen katsellen - ettei kyseinen merenrantakallio satu olemaan koirien ulkoilu- ja ulostusaluetta.
...yks tuttu Suomenlinnassa 2001...
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Onko kaikki pilotit miehiä ja voiko iso matkustajakoneella edes teoriassa lentää ylösalaisin?
Kaikki pilotit eivät ole miehiä, jotkut ovat naisia. Autopilotit ovat sukupuolettomia.

Kyllä iso voi teoriassa lentää ylösalaisin matkustajakoneella, mutta voi olla vaikea saada turvavyötä kiinni ja muutenkin lienee isolla epämukavaa moisella tavalla matkustella.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Kiitos vastauksista. Lauantaina kommentoin sitte mitä keksin ja kommelsin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miksi savolaisista ei pidetä muualla Suomessa?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi savolaisista ei pidetä muualla Suomessa?
Pidetäänpäs. Tämä on väärinkäsitys: Savolainen kun on luonnostaan kiero, olettaa se muidenkin olevan. Siispä se tulkitsee kaikki positiiviset itseensä kohdistuneet kommentit vittuiluksi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksi lauantaimakkara on lauantaimakkara eikä esimerkiksi keskiviikkomakkara?
 

Rocco

Jäsen
Miksi lauantaimakkara on lauantaimakkara eikä esimerkiksi keskiviikkomakkara?

Tasalaatuisia, tehdastekoisia leikkelemakkaroita ruvettiin pitämään hienona ruokana, jota työläiskansakin saattoi ostaa joskus viikonlopuksi. Tämä siis joskus 20-luvulla kun lauantaina oli juhlavampaa ruokaa pöydässä, niin siihen aikaan jopa lauantaimakkara oli "juhlavaa" ruokaa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Antaako Asiakaspalvelu kännykän PUK-koodeja sähköpostin kautta?

Ei ainakaan pitäis antaa. Poikkeuksia tietty saataa löytyä. Mutta jos sitä kysyy sähköpostilla niin et varmasti vastausta saa, jos soitat asiakaspalveluun ja oikein kauniisti pyydät lähettään esim. sähköpostiin niin saatat sen sinne saada, puhelimessa kun se on kiellettyä antaa.
 

Rocco

Jäsen
Ei ainakaan pitäis antaa. Poikkeuksia tietty saataa löytyä. Mutta jos sitä kysyy sähköpostilla niin et varmasti vastausta saa, jos soitat asiakaspalveluun ja oikein kauniisti pyydät lähettään esim. sähköpostiin niin saatat sen sinne saada, puhelimessa kun se on kiellettyä antaa.
Mun käsittääkseni puhelimessa se nimenomaan on mahdollista saada, ei muuten. Sähköpostissa kun ei koskaan voi oikeasti olla varma kuka koodia kyselee. Puhelimessa voi aina tehdä tarkentavia kysymyksiä ja varmistella asiaa. Varmin tapa on mennä henkkareiden kanssa matkapuhelinmyymälään, sitä kautta onnistuu varmasti.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Mun käsittääkseni puhelimessa se nimenomaan on mahdollista saada, ei muuten.

En kiellä ettetkö olis oikeessa mut toisaalta toi on operaattorikohtainen kysymys. Mä vastasin vaan sen puolesta josta olen varma.
 
Suosikkijoukkue
OJ, Kouvolan Edustuskiekko ry, The Villans
Mun käsittääkseni puhelimessa se nimenomaan on mahdollista saada, ei muuten. Sähköpostissa kun ei koskaan voi oikeasti olla varma kuka koodia kyselee. Puhelimessa voi aina tehdä tarkentavia kysymyksiä ja varmistella asiaa. Varmin tapa on mennä henkkareiden kanssa matkapuhelinmyymälään, sitä kautta onnistuu varmasti.

Puhelimessa sen nimenomaan saa. Ainakin itse olen saanut sen useammalta operaattorilta puhelimitse.

En tosin ole koskaan kokeillut pyytää sähköpostilla. Eli en tiedä siitä onko mahdollista saada muuten kuin puhelimitse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös