Työpaikkasi hyvät ja huonot puolet?

  • 13 056
  • 64

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En muuten merkkaa ylitöitäni mihinkään. Tämä ei siksi, että haluaisin olla joku työn sankari. En vaan jaksa koska en jaksa. Joskus yritin, mutta avattuani kansion huomasin jonkun merkinneen 11 minuutin ylityksen. Koin sillä hetkellä, että kansio oli saastunut esine josta voi saada itseensä huonoa energiaa.
11 minuuttia, minun elämäni 11 fucking minuuttia. Hirveän arvokasta, korvaamattoman hienoa aikaa...
Miksi varsinkaan kunnan palveluksessa pitäisi tehdä yhtään ylimääräistä duunia jo valmiiksi huonoilla ehdoilla? En siis sano, etteikö saisi tehdä, ja joustavuus on hyvästä päiväkodissakin, mutta kun vaimoni samalla alalla työskentelee kanssasi, olen varsin tyytyväinen, että kirjaa minuuttinsa suurin piirtein ylös. Ei hän nyt mistään minuuteista nillitä, mutta kymmenet poimitaan talteen kyllä. Viikossa niistä koostuu jo se liki tunnin lyhennys, mikä lapsiperheen arjessa on oikein kiva juttu. Ja toisinpäin, meillä mennään muutamana päivänä treenien kanssa sen verran minuuttiaikataululla, että niissä joku vartin pidentymä vituttaa minua logistiikkahelvetissä sinkoilevana isukkina. Eli sikäli se 11 minuuttia voi olla erittäin arvokasta ja korvaamatonta aikaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Yksi miinus lisää:

- Miten paljon jengi jaksaa haukkua ja arvostella toisia työntekijöitä silloin kun ko. ihmiset eivät itse ole paikalla. Hämmästyttävää sen tähden että kumminkin sitten kun nämä ihmiset taas ovat läsnä, niin ollaan kuin mitään ei olisikaan.

Oliko Big Brotherissa tälle jopa oma terminsä: "Läyhääminen". Tätä valitettavasti tapahtuu myös minun yksikössäni ja joo, olen itsekin siihen sortunut, mutta nyt on kaikkinensa ollut ihan hyvä pössis lomien jälkeen ja kun minulle tullaan läyhäämään, tai sitä läyhäämistä taas aloittelemaan, niin vihellän pelin poikki heti. Enää ei vaan jaksa, mutta välillä (ja vitut, koko ajan) tuntuu siltä, ettei enää jaksa/ kiinnosta muutenkaan. Mutta ehkä tämä kuuluisi "Töiden maistuvuus"-ketjuun. Duunini koitan kuitenkin hoitaa niin hyvin kuin pystyn, sillä ne maksaa mulle siitä rahaa. Mutta ehkä jotain ratkaisuja tässä olisi tehtävä. Reilut toistakymmentä vuotta olen tälle firmalle antanut kaiken.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Erityisopettajana toimin tämän lukuvuoden

+ ok palkka
+ siisti päivätyö, mahdollisuus ulkoiluun
+ pitkät lomat
+ pääosin samanhenkinen työyhteisö
+ pääosin mukavat "asiakkaat"
+ paljon vapauksia toteuttaa duuniaan, kunhan pysyy määriteltyjen kokonaisuuksien sisällä
(Omaa ainettani historiaa ja yhteiskuntaoppia opettaessani ehdottomasti suurin plussa työssäni on ollut se, ettei työ tunnu työltä, vaan harrastukselta, josta saa palkkaa. Yksikään päivä päätoimisena hissanmaikkana ei ole tuntunut väkinäiseltä, vaan joskus olen jopa odottanut tunteja, joille olen vapaa-ajallani kehittänyt jotain uutta koukkua. Toivon todella, että pääsen vielä päätoimisesti oman aineeni kimppuun, vaikka markkinat ovat erittäin kilpaillut.)

- ei hirveästi etenemismahdollisuuksia, toimenkuva on ilman erityistä omaa aktiivisuutta varsin staattinen.
- muutama mulkku kollega saa toisinaan fiiliksen latistumaan, mutta onneksi tätä tapahtuu kuitenkin aika harvoin
- muutama oppilas työllistää samoilla asioilla toistuvasti, mutta tästä on vain opeteltava olemaan välittämättä, siis siten, etten minä voi ketään kantaa peruskoulun lävitse

Nykyiseen duuniini olen tyytyväinen, mutta kun on kokenut, miten paljon intohimo johonkin tuo sisältöä leivän ansaitsemiseen, tuntuu tämä ok ansiotyö turhan paljon työnteolta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Miksi varsinkaan kunnan palveluksessa pitäisi tehdä yhtään ylimääräistä duunia jo valmiiksi huonoilla ehdoilla? En siis sano, etteikö saisi tehdä, ja joustavuus on hyvästä päiväkodissakin, mutta kun vaimoni samalla alalla työskentelee kanssasi, olen varsin tyytyväinen, että kirjaa minuuttinsa suurin piirtein ylös. Ei hän nyt mistään minuuteista nillitä, mutta kymmenet poimitaan talteen kyllä. Viikossa niistä koostuu jo se liki tunnin lyhennys, mikä lapsiperheen arjessa on oikein kiva juttu. Ja toisinpäin, meillä mennään muutamana päivänä treenien kanssa sen verran minuuttiaikataululla, että niissä joku vartin pidentymä vituttaa minua logistiikkahelvetissä sinkoilevana isukkina. Eli sikäli se 11 minuuttia voi olla erittäin arvokasta ja korvaamatonta aikaa.

Ymmärrän tämän. Sitä en ymmärrä, että muutamat OAJ-tantat katsovat pahalla silmällä kun en JAKSA omia minuuttejani vahdata (suuntaan tai toiseen, pl. työvuoron alku). Ei minun lahjoitukseni ole keltään pois enkä sellaista odota toisiltakaan.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
+Saa melkeinpä valita omat asiakkaansa. Joskus tosin raha valitsee minut ja asiakkaan miellyttävyys usein tästä kärsii.
+Työajat hyvin vapaat. Yleensä saa aamulla nukkua pitkään ja aamiainen tulee vuoteeseen melkeinpä pyytämättä, siis jos yövyn asiakkaalla.
+Seksistä ei ole pulaa.

-Pillun nuoleminen tuo välillä vedet silmiin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Työsopparissa toimenkuvani on "maanrakennusmies". Skansa Infralla olen hommissa.

Plussat:

- Palkka just se mikä tessin mukaan pitääkin (ja mielestäni ihan kohtuullinen), ja prosentit ym. lisät maksetaan niinkuin niiden kuuluukin tulla. Tämä ei alallani ole mitenkään yleistä vaan päinvastoin.
- Töitä saa tehdä niin paljon kuin huvittaa. Jos tarvii fyrkkaa niin senkus pidentää päivää.
-Työ erittäin vaihtelevaa, eli ei pääse puutumaan tai kyllästymään.
-Työporukka mahtava. Toki mulkkujakin mahtuu sekaan.

Miinukset:

- Kaikki työ tehdään ulkona, eli säiden armoilla ollaan. Vituuttaahan se kun räntää sataa vaakana naamaan ja olet litimärkä jo klo. 7.30.
- Välillä tulee niitä paskahommiakin. Joskus ihan kirjaimellisesti.
- Isot pomot soittelee ja kyselee tyhmiä. Esimerkiksi "Mitä varten oot hakenu rullamitan Würthilta"? Jep. Ne oikeasti kyselee tollasia. Toimistoilma tekee helvetin pahaa ihmiselle.

E: Lisätään miinuksiin vielä se, että etäpäiviä ei pysty tekemään.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Juu, maapalveluhommia. Oliko joku kohta tuossa listassa mistä saattoi päätellä? Glygoli kenties =) Vai sattuiko vaan kuulostamaan tutulta kokemuksen kautta.

Muunmuassa se. Ja itseasiassa noin puolet kohdista. Päättelin, että todennäköisesti kyseessä on maapalvelu-ukko Oulunsalon kentältä :D
 

Ralph

Jäsen
+Saa melkeinpä valita omat asiakkaansa. Joskus tosin raha valitsee minut ja asiakkaan miellyttävyys usein tästä kärsii.
+Työajat hyvin vapaat. Yleensä saa aamulla nukkua pitkään ja aamiainen tulee vuoteeseen melkeinpä pyytämättä, siis jos yövyn asiakkaalla.
+Seksistä ei ole pulaa.

-Pillun nuoleminen tuo välillä vedet silmiin.
Voi veljet!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
- Isot pomot soittelee ja kyselee tyhmiä. Esimerkiksi "Mitä varten oot hakenu rullamitan Würthilta"? Jep. Ne oikeasti kyselee tollasia. Toimistoilma tekee helvetin pahaa ihmiselle.

Opiskeluaikoina tuli oltua vaikka millä raksoilla siivoojan ominaisuudessa ja taivas tietää kuinka paljon sieltä pöllittiin kaikkea pientä tai isompaa. Nykyään olen toimistoilman myrkyttämä, mutta tavallaan vähän ymmärtää miksi noiden perään kysellään.

Sitä en taas oikein ymmärrä miksi se rullamitta pitää ottaa työnantajalta. Ei, en ole valkokypäräinen tinkijä, mutta kerroin vain syyn miksi noiden perään kysellään. Ja kyllä, kaikenlaista lähti minunkin mukaan mitä nyt sattui tarvitsemaan. Joskus myös kavereille.

Onkohan työnantajalta varastamisesta muuten ketjua, omalla kohdallani ne ovat ainakin jo vanhentuneita. Nykyisessä työpaikassa ei tarvitse varastaa edes aikaa vaan saa ihan luvan kanssa notkua omiaan, kun ei vain ole asiakasprojektia, niin ei ole. Hyvä puoli se.
 
Plussat:
+ Työkaverit. Sukupolvenvaihdos on tapahtunut ja nyt pääsääntöisesti kaikki kollegat ovat nuoria naisia, jotka eivät ole vielä leipääntyneet omaan työhönsä.
+ Epäsäännöllinen 3-vuorotyö ja sitä kautta arkivapaat. Onneksi työvuorosuunnitteluun voi itse vaikuttaa merkittävästi.
+ Monipuolisuus. 5 eri toimipistettä, joissa työt poikkeaavat merkittävästi toisistaan.
+ Eri firmojen sponsoroimat koulutukset. Onneks näitä vielä on!
+ Ei tarvitse pelätä töiden loppumista.

Miinukset:
- Ajoittainen kiire.
- Sekavat asiakkaat.
- Ne muutamat väsyneet kollegat.
- Epäsännöllinen 3-vuorotyö. Paljon jää penkkiurheilua väliin, kun on ilta -ja yövuoroja. Onneks on streamit. Lisäksi omat harrastukset ja sosiaalinen elämä kärsii tästä, mutta kaikkihan riippuu asennoitumisesta. Eipähän tarvitse kaikkiin sukujuhliin ym lähteä.
- Palkka. Tosin paljon voi tällä hetkellä tehdä extraa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Plussat:
+ Työkaverit. Sukupolvenvaihdos on tapahtunut ja nyt pääsääntöisesti kaikki kollegat ovat nuoria naisia, jotka eivät ole vielä leipääntyneet omaan

Kaksi! (2) kertaa luin:"+ Työkaverit. Sukupuolenvaihdos on tapahtunut ja nyt pääsääntöisesti kaikki kollegat ovat nuoria naisia, jotka eivät ole vielä leipääntyneet omaan työhönsä."
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Opiskeluaikoina tuli oltua vaikka millä raksoilla siivoojan ominaisuudessa ja taivas tietää kuinka paljon sieltä pöllittiin kaikkea pientä tai isompaa. Nykyään olen toimistoilman myrkyttämä, mutta tavallaan vähän ymmärtää miksi noiden perään kysellään.

Sitä en taas oikein ymmärrä miksi se rullamitta pitää ottaa työnantajalta. Ei, en ole valkokypäräinen tinkijä, mutta kerroin vain syyn miksi noiden perään kysellään. Ja kyllä, kaikenlaista lähti minunkin mukaan mitä nyt sattui tarvitsemaan. Joskus myös kavereille.

Ei se syy ole mikään varastaminen, vaan jonkun kuningasidea siitä miten kaikessa voi säästää. Jostain kumman syystä kuvitellaan suorittavan työportaan hakevan tavaraa ihan vain vittuillakseen. Rullamitta on niin perus työkalu kun vain voi olla, ja niitä menee rikki ihan työnteon ohessa silloin tällöin.

Nimimerkillä tiistaina soitti työnjohtaja ja kyseli miksi olin ostanut mattopuukkoon teriä, vaikka varastolla olisi ollut monta pakettia. Selitykseksi kylläkin kelpasi 400 kilometrin välimatka, mutta on se silti typerää kysellä jonkun 10-20 euron perään. Eri tietysti jos tavaraa menee valtavasti, sitten pitääkin reagoida.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kaksi viikkoa nyt ollut töissä kolmen vuoden työttömyyden jälkeen.

Työn hyvä puoli on 3500 euron alkupalkka, joka nousee yli neljään tonniin vuodenvaihteen jälkeen. Lisäksi duuni on suht kevyttä liittyen laadun valvontaan. Sakemannit kun ovat tarkkoja tästä. Lisäksi työ on tasaista eli ei tarvitse vetää "yhtenä kyrpänä". Röökiä voi myös vetää työn ohessa. Ylitöitä ja viikonloppuja saa tehdä niin paljon kuin jaksaa. Työkaverit aivan loistavia kuten pomokin. Viime perjantaina lähdettiin puolilta päivin ja saatiin kuitenkin koko päivästä liksa.

Huonoja puolia en ole vielä rekisteröinyt.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huonoja puolia en ole vielä rekisteröinyt.

Olen itsekin ollut vasta kuukauden nyt ja muutenkin viimeisen viiden vuoden aikana on työnantaja vaihtunut turhankin tiheään eri syistä. Niinhän se aina on, että ensimmäiset viikot uudessa paikassa tuntuvat mitä mahtavimmilta ja parhaalta työpaikalta koskaan.

Sitten niitä vikojakin alkaa löytyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös