Työpaikkasi hyvät ja huonot puolet?

  • 12 937
  • 64

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sekä muuten kokemuksiaan ja tyytyväisyyden tasoa omasta työstään voi tänne kertoa.

+ Siisti sisätyö.
+ Työssä ei tarvitse "lentää" oikeastaan ikinä
+ Arvostettu ja luotettava työnantaja
+ Vielä toistaiseksi on ainakin voinut kokea että lähes joka päivä oppii jonkin uuden asian
+ Työssä on jonkin verran mahdollista edetä vastuullisempiin tehtäviin
+ Työyhteisö meidän tavallisten työläismuurahaisten parissa yksi parhaita joissa olen ollut.

- Työ voisi tarjota enemmän haasteita. Käy toisinaan melko puuduttavaksi rutiinien toistamiseksi
- Työtaakka ei ole iso, mutta toivoisi silti joskus että töitä olisi enemmän
- Sisäilma on aika surkeaa, koska olen (minäkin) ruvennut ilmeisesti saamaan siitä jotain oireita.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
+ Siisti sisätyö
+ virka-aika, aniharvoin ilta ja/tai viikonlopputöitä tai matkustelua
+ Ison talon edut: Hyvät työterveyspalvelut, työnanta tarjoaa hyviä koulutusmahdollisuuksia. Mahdollisuus myös työnkiertoon. Hyvä ja edullinen työpaikkaruokailu
+ Melkoisen varma työsuhdeturva

- Työ ajoittain sekavaa
- Ison talon haitat: turhaa byrokratiaa, hierarkkinen päätöksenteko, vähän vanhakantainen kulttuuri
- Palkkaus ei järin kannustava
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
+ Toimistotyöajat
+ Pienen toimiston edut, ei liikaa hierarkiaa
+ Itseä kiinnostava ala ja tehtäväkenttä
+ Työterveys kunnossa, jatkuvaa koulutusta myös tarjolla

- Palkka saisi olla reippaasti parempi
- Liikaa pakollista pientä sälää tehtävänä, vie aikaa eikä tuota kovin paljon firmalle
- Johdon hienot visiot tuleville vuosille, mutta kaipaisin heiltä enemmän keskittymistä tähän nykyhetkeen
 

Puster

Jäsen
+ pieni yritys, pieni ja joustava työyhteisö
+ yrityskaupan myötä kuitenkin osana isoa konsernia, joka toi mukanaan järjettömän hyvät edut
+ työ hyvin vapaata, esim etäpäiviä voi pitää milloin vain
+ ei työajanseurantaa
+ siistiä sisätyötä
+ (hyvää) kahvia saa juoda niin paljon kuin jaksaa keitellä

- liian pieni yritys, ei selkeää toimenkuvaa, pieni pelko koko ajan firman sulautumisesta ja töiden loppumisesta
- yrityskaupan myötä tuli hirvittävä määrä byrokratiaa
- asiakkaat välillä (eli usein) järjettömän tyhmiä älyttömine vaatimuksineen
+ ei suoraa asiakaskontaktia työssä
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
+ työaika, jossa liukumat
+ koulutetaan paljon
+ arvostettua kokemusta
+ hyvät mahdollisuudet edetä ja saada haastavampia työtehtäviä
+ hyvä työyhteisö
+ liikunta- ja työmatkasetelit
+ hyvät työvälineet (sähköpöydät jne.)

- palkkaus on todella kehnoa
- tällä hetkellä duuni suht rutiiniluontoista
- asiakaskunta välillä kuormittavaa
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Työsuhteeni loppuu virallisesti tänään, mutta laitanpa tämän lyhyesti ja ytimekkäästi:

+siisti sisätyö
+liukuva työaika

-pelkkiä naisia toimisto täynnä (alentaa rentoutta)
-vastuunjako epätasainen
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
+ Rento työ. Mennessä voi jättää aivotkin narikkaan.
+ Suht rentoja tyyppejä. Ei mitään kauluspaitapellejä, paitsi se yks kitisijä.
+ Ei tarvitse heti kahdeksaksi mennä eli ei tarvitse edellistä iltaa olla henkisesti jo töissä. Muutenkin saa valita työaikoja.
+ Ei kukaan huomaa vaikka vähän olisi promilleja. Ottaa kait muutkin välillä.
+ Voi itselleen pölliä kaikkea kivaa.

- Välillä tylsää puuhaa ja aina ei ole edes tekemistä.
- Palkka on huono.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
+ Siisti ja turvallinen sisätyö
+ Kokonaistyöaika eli voi tulla ja mennä miten huvittaa, jos ei ole mitään aikataulutettua ja lomailla sen verran kuin omatunto antaa myöden.
+ Etätyömahdollisuudet
+ Kansainvälinen ilmapiiri, lisäksi saa reissata juuri sen verran kuin huvittaa ja voi valita vain miellyttävimmät kohteet.
+ "Asiakaskunta" koostuu asiallisista nuorista aikuisista, joten ei tarvitse asioida esim. alkoholistien, narkkareiden tai muun vähemmän mieluisan aineksen kanssa. Lisäksi silmäkarkkia riittää.
+ Edullinen työpaikkalounas

- Pätkätyö ja työn jatko sidottu tuloksiin, jotka ei riipu aina itsestään.
- Palkka on täysi vitsi
- Melko yksinäistä puuhaa
- Suoritusmittauksen painotukset ja työn todellinen sisältö ei kohtaa
- Työ tuntuu ajoittain täysin turhalta
- Subventoidut Smartum-setelit ja hieroja ainoat työpaikkaedut.
- Työ seuraa aina mukana
 

julle-jr

Jäsen
+ Työssä on paljon vaihtelua, ei tarvitse istua toimistossa jatkuvasti, saa sekä etsiä että myös vetää projekteja maailmalla. Ja myös haalarit voi halutessaan vetää niskaan ja jakoavaimen ottaa käteen.
+ Nuoresta iästä huolimatta tietyissä teknisissä asioissa olen saavuttanut firman parhaisiin kuuluvan asiantuntijastatuksen
+ Olen asiantuntijatehtävässä, mutta myynnin tukena. Lisäksi toimin satunnaisesti projektipäällikkönä ja myös tuotekehityksessä. Eli saan mielestäni monipuolista kokemusta ja suurin osa ajasta asiakkaiden parissa.
+ Edelliseen liittyen, välillä on vähän liikaa hommia
+ Ihan hyvää jengiä töissä täällä toimistolla ja muissakin toimipisteissä varsinkin Suomessa.
+ Mahdollisuuksia on urakehitykseen ihan hyvin, tosin saattaa tarkoittaa taas muuttoa jonnekin muualle
+ On kiva olla mukana vientiteollisuudessa ja esimerkiksi parantaa asiakkaiden energiatehokkuutta yms.
+ Aika itsenäisesti saa päättää mitä milloinkin tekee ja missä.
+ Vastuuta saa halutessaan ottaa ihan riittävästi
+ Huikea fiilis kun jonkun vittumaisen projektin jälkeen suuntaa vuokra-auton nokan kohti lentokenttää ja tietää että tänä iltana tai huomenna aamulla on kotona. Mitä vittumaisempaa joku juttu on, sitä paremmalta tuntuu kun se on ohi. Ihminen tarvitsee kontrasteja.

- Joutuu matkustamaan ympäri palloa ja olemaan paljon poissa kotoa. Palkan pitäisi olla 500 k€ vuodessa, jotta se korvaisi ne elämästä menetetyt päivät
- Olosuhteet esimerkiksi asiakkaiden tehtailla jossain kehitysmaassa ovat välillä melko kurjat.
- Organisaatiorakenne on melko sekava, välillä menee kuukausi että esimiehestä ei kuule mitään. Aina ei oikein tiedä että kuuluuko tämä tehtävä mulle vai kuka tän tekis.
- Johto ja heidän hännystelijänsä tuntuu välillä olevan aika pahasti pihalla realiteeteista maailmalla. Tai sitten minä olen.
- Kun on yksin maailmalla, on välillä melko kusessa kun joku meidän toimittama juttu ei toimikaan ja varsinkin kun on itse aiemmin saanut asiakkaan vakuuteltua että tämä ratkaisu olisi täydellinen juuri teille eikä maksa kuin 600 k€.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
+ Hyvä esimiespalvelu.
+ Joustavuus liikkumisen ja omien menojen suhteen.
+ Itse olen vastuussa sisällöstä ja siitä, että hommat on ajallaan valmiit, eli itsenäisyys.
+ Mukavat, mahtavat kollegat.
+ Pääsee tekemään duunia lahjakkaiden ihmisten kanssa, joka poikii myös työn ulkopuolisia kivoja projekteja.
+ Edut.
+ Työntekijästä pidetään meidän talossa huolta.
+ Palkka on ihan ok. Ei jaksa ihan kamalasti siitä nurista.

- Ei oikein etenemismahdollisuuksia muuten kuin myyntipuolella, ja ehkä osin ohjelmapuolella.
- Sisäiset siirrot pannassa (kts. edellinen vastaus).
- Näin perheettömänä alakulttuurijääränä välillä vaikea saada kiinni naisvaltaisen toimiston jäsenten perhearjesta.
- Suuria visioita valtakunnan tasolla, näköalattomuutta yksikkötasolla.
- Duunit on 08-16, sähköposti ja muu viestintäaika asiakasrajapinnalle aika usein vielä 16-18. Toki riippuu itsestä myös tämä.
- Ajottainen "kehnonvauhti", eli hirveä kiire.
 
Viimeksi muokattu:
K

kiwipilot

+Mielenkiintoista
+Vaihteleva työympäristö
+Ei koskaan samanlaista työpäivää
+Koen tekeväni työtä joka on hyvin tärkeää, välillä jopa hengenpelastavaa
+Työpari aina mukana
+Työvuoroja keskimäärin 1,66 / viikko; runsaasti vapaa-aikaa
+Mahdollisuus vaikuttaa palkkaukseen ylitöitä tekemällä
+Loistava työyhteisö ie. samanhenkiset ihmiset
+Asiansa osaava esimies

-Välillä hyvinkin stressaavaa
-Työssä joutuu kohtaamaan hyvinkin ikäviä sekä surullisia asioita
-Riskialttius
-Valvominen
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
+vapaat viikonloput
+merkityksellisyyden kokemus
+lupa käyttää luovuutta
+ei tarvitse käsitellä rahaa kuin hyvin abstraktilla tasolla
+vain vähän päätetyöskentelyä (sekin vähä liikaa)
+asiakkaat sanan kaikissa käsitettävissä laajuuksissa
+hyvä sisä- ja ulkotyön suhde
+mahdollisuus höntsäillä töissä
+kukaan ei ihmettele jos laulaa
+tai käyttää hassua hattua
+tai tanssii
+tai rakentaa legoilla jne...
+saa nauraa ja itkeä
+onkohan tämä työtä lainkaan?

-kovin vähän miehiä
-liikaa "demareita"
-tai pelko-ohjautuvia työkavereita
-kohonnut flunssariski
-viimeiseen plussaan vastaus: työläisillä on palkkapäivä, meillä on pilkkapäivä.

Kaikkea ei voi saada.

Suhteutettuna muihin alan kokemuksiin tähän työpaikkaan liittyy alakohtaista hyvää;
+miehilläkin asiallinen sosiaalitila
+kaikki työkaverit eivät ole naisia
+pääsee helposti metsään lasten kanssa
+kaikki liikenneyhteydet
+ilmapiiri
+asiakaskunta sosioekonomisesti kirjavaa,
+eikä hankaluuteen asti monikulttuurista.
 

SgtMarkov

Jäsen
+Säännöllinen työaika
+Paljon vastuuta
+Sisätyö (näillä leveysasteilla katson sen plussaksi)
+Mahdollisuus edetä uralla
+Tietynlainen vapaus, eli ei tarvi tässä päätteellä jumittaa koko päivää
+Työn monipuolisuus
+Hyvä ilmapiiri

-Kesälomien pyöriessä hommia kasaantuu liikaa yhdelle tekijälle
-Esimies on joistain työhöni liittyvistä asioista täysin kuutamolla
-Isoon yritykseen kuuluvat säännöt, byrokratia ja pokkurointi
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
+ Siisti sisätyö hienossa uudessa toimitalossa
+ Ei ole liian stressaavaa tulostavoitetta koko ajan niskassa ja vastuuta on, asioita joista vastaan vain minä, olen siis korvaamaton(potkuihin saakka)
+ Toimistotyöajat noin klo 8-16 ja jää aikaa perheellekin sekä harrastuksiin
+ Vakituinen työsuhde vuosikymmenien takaa joka on hiukan kerryttänyt etuja palkan lisäksi
+ Työmatka on ollut 20 vuotta lyhyt, joko 20min kävellen tai 20min autolla.

- Siisti sisätyö on 20 vuodessa hajottanut mun selän koska laiskuuttani en ole jaloitellut tarpeeksi vaan röhnötän toimistotuolissa ja tuijotan monitoria
- Voisi olla haastavampaakin mutta itselläkin pieni mielenkiinnon puute päällä tätä alaa kohti joten en edes tiedä haluanko alalta enää mitään uutta haastetta
- Palkka huono vaikka alalla moni tienaa tuplastikin näistä hommista

IT-duunari olen, ei juuri kouluja käyty, työn kautta opittu duunin niksit ja nokkeluudet.

_
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
+ vapaus valita melkoisen vapaasti työpäivän alkamis- ja päättymisajat
+ vapaus määritellä oma toimenkuva melko itsenäisesti
+ vapaus priorisoida omat tehtävät sekä työskentelytavat erittäin itsenäisesti
+ vastuu aikaansaannoksista, ei työtunneista
+ firman odotukset aikaansaannoksista ovat korkealla, mutta samalla ne ovat realistisia
+ kiinnostavat tehtävät ja toimiala
+ eteenpäinmenoa ja kehitystä tapahtuu, työ ei ole yhtä ja samaa huttua vuodesta toiseen
+ työkaverit ovat fiksua väkeä; korkeasti koulutettuja, osaavia ja motivoituneita
+ osaava esimiestoiminta firmassa (olen jäävi sanomaan, toimin itsekin esimiehenä)
+ hyvät työskentelyolosuhteet ja työvälineet
+ kilpailukykyiset työsuhde-edut kaikille työntekijöille
+ firma panostaa sitoutuneisiin työntekijöihinsä mm. koulutuksen avulla
+ bruttona tästä tienaa by far yli tuplaten verrattuna yksityisen puolen palkansaajien keskitasoon Suomessa (siis bruttona, netto käsitellään miinuspuolella)

- työmatkaa kertyy kilometreissä aika lailla, mutta asuinpaikkani on täysin oma valintani
- käteen jäävä liksani saisi ja voisi olla (ulkomailla) isompikin (valkokaulusväkeä ankarasti riistävä suomalainen veropolitiikka ei ole työnantajani syytä)
- iltapäiväaurinko sattuu joskus paistamaan aika terävästi, jolloin joudun toisinaan säätämään sälekaihdinta - onpa hävytöntä!
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
+ Hyvät koulutusmahdollisuuden ja firma kouluttaa todella paljon. Nyt syyskuussa 11 päivää koulutuksia, kun kevättalvella pääsin firman testin/haastattelun läpi mitä kautta pooliin vaativampiin esimiestehtäviin
+ Toisinsanoen myös hyvät mahdollisuudet edetä ja tullut edettyä välillä aika vauhdillakin
+ Oman yksikön pää, eli vapaus tehdä asiat omalla tavalla
+ Vakaa työpaikka, mutta kehittyvä ja kasvava
+ Varsin hyvä palkka
+ Hyvät työsuhde-edut
+ Sosiaalinen työ
+ Työntulosta katsotaan, ei työtunteja.
+ Riittävästi haasteita..

- ..jotka toisinaan on melko samanlaisia.
- Kasvavaan firmaan välillä palkattu esimiehiksi (ja työntekijöiksi) täysin epäsopivia/epäpäteviä henkilöitä.
- Paljon naisia alaisina
- Välillä kankea yritykulttuuri

+/- Vuorotyö
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmeellisiä tarpeita monilla. Jotain sellaisia kait ne on jos ne noin positiiviseksi laskee ja vielä pariinkin kertaan mainitsee suht saman asian. Ehkä raksamiehet ja muutkin duunarit on ollut päivän työmaalla eikä toimistossa tietokoneella.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ihan näin sivuhuomiona, näitä plussia ja miinuksia olisi paljon mielenkiintoisempaa lukea, jos olisi edes aavistus minkä alan töistä on kyse. En tarkoita että nyt koko toimenkuvaa tarvitsisi kuvailla, mutta edes jotain pientä.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
+ suurimmaksi osaksi hyvät työkaverit.
+ Kolmivuorotyö, tuo vaihtelua viikkoon.
+Lyhyt työmatka.
+ Ihmisläheistä.
+Viikoittain sattuu hauskoja tilanteita, joita ei muissa hommissa kokisi.

-Ne loput työkaverit
-Työ on ajoittain liukuhihna työtä ihmisillä.
-Palkka on pieni, vaikka vastuu on tavallaan suuri.
-90% työyhteisöstä on naisia. Toisessa tiimissä on enemmän miehiä, kuin missä itse olen.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Teen sosiaalialan työtä pienessä kotiapupalvelussa Raahen keskustassa.

+ työajat 9.-13.30 joka päivä, eli jää töiden jälkeen aikaa muuhunkin elämään
+ palkka ihan ok lisineen
+ viihtyisä työympäristö ja mukavat työkaverit
+ yksikään työpäivä ei ole samanlainen
+ naispuolinen esimies, joka kuuntelee alaisiaan
+ asiakaspalvelutyötä, olen kokenut sen mielekkääksi

- asiakaspalvelun naisten ajoittainen yrmeys etenkin vapaapäivien suhteen
- kesälomat vaihtelevat, nyt sattui elokuun lopulle kun joutui olemaan koko kesän töissä muiden lomaillessa.
- ylitöitä kertyy ajoittain aika paljon, niitä onneksi saa sitten pidettyä pois vapaapäivien muodossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
IT-ala:

+ Iso pulju mikä toimii ihan joka puolella maailmaa pl. Antarktis ja Afrikka. Sisäisiin siirtoihin on oma tiimi niitä järjestelemään ja mahdollisuuksia mainostetaan ja kehotetaan menemään. Aika näyttää minne sitä menisi.
+ Ison puljun edut
+ Tiimissä minä ja kolme aivan ihanaa tyttöä
+ Parin viikon päästä muutto uuteen toimistoon mikä on vastavalmistunut ja näyttää ainakin hyvältä
+ Palkallinen lounas. Tunnin olen pitänyt, vaikka periaatteessa sanottiin, että ei pitäisi kuin 45min.
+ Riittävän joustava työaika
+ Kummallisen hyvä liksa tämän kokoisessa firmassa. Ehkä minua vain kusetetaan.
+ Melko varma paikka, vaikka hommia ei olekaan. Company policy on, että kenkää ei anneta kenellekään, koska niitä töitä saattaa tulla. Osa porukasta on ollut tekemättä mitään helmikuusta lähtien. Lomautuksia ei maan lainsäädäntö käsittääkseni edes tunne. Ehkä minua vain kusetetaan.
+ Helpoin näkemäni tuntikirjaussysteemi. Ne saa oikeasti kirjattua alle puolessa minuutissa. Näin ei todellakaan aina ole.

0 Ei ole mitään tekemistä. Eihän se loppujen lopuksi ole kivaa, jos se liian pitkään jatkuu.
0 Hommia joko on tai ei ole, ei ole olemassa mitään juoksevia asioita mitä voisi tehdä.
0 Ilmeisesti todella hyvät etenemismahdollisuudet, mutta enpä näe sellaisen päivän koittavan, että koskettaisi minua.

- Ison puljun sekoilut
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
+ Mielenkiintoinen työ, johon olen toivonut pääseväni lukioajoista alkaen.
+ Erinomaiset lomat.
+ Vapaus päättää itse työn toimintatavoista.
+ Ilmeisesti tätä duunia joku arvostaakin.
+ Käytännössä (kopkop) varma työpaikka loppu-uran.
+ Mukavat työkaverit. Tätä on oppinut todella arvostamaan, koska muunkinlaisia työyhteisöjä on nähty.
+ Halutessaan voi matkustaa jonkun verran, mutta velvoitetta ei ole.
+ Mahdollistaa ainakin toistaiseksi myös yrittäjyyden, tosin pienenevässä määrin koko ajan.
+ "Asiakaskohtaamiset" ovat 90% miellyttäviä.
+ Työpaikka on yksi Suomen moderneimpia alallaan.

- Joustamaton työaika.
- Ei etätyömahdollisuutta.
- Joustamattomat lomat.
- Etenemismahdollisuudet ainakin ko. tehtävässä käytännössä tapissa.
- Työpäivä loppuu harvoin täysin silloin, kun työaika loppuu.
- Oma osaaminen työssä ei juuri vaikuta palkkaukseen.
- PALJON jähmeää byrokratiaa.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Te, jotka olette iloisia siitä, ettei työaikaanne seurata, oletteko koskaan laskeneet todelliset viikkotyötuntinne? Meinaan tuo on usein portti maksuttomiin ylitöihin. Eikä siinä mitään, jos maistuu.

Omasta työstä:

+ tunnen työlläni olevan yhteiskunnallista merkitystä
+ työ pitää hajulla yhteiskunnan tilanteesta
+ työssä saa ajatella
+ hyviä työkavereita
+ kaikesta tehdystä työstä + matkoista maksetaan

- asiakaspalvelu on asiakaspalvelua
- paikoin konservatiivinen ilmapiiri; viimeksi tällä viikolla yksi kääpä vittuili revityistä farkuistani koko työyhteisön edessä. Teki mieli kuitata, että ilmeisesti prässätyt housut on tärkeämpiä kuin kompetenssi, kun olen saanut siivota ukon jälkiä, kun on vetänyt vituiksi.

Kaiken kaikkiaan hyvä
 

Puster

Jäsen
Te, jotka olette iloisia siitä, ettei työaikaanne seurata, oletteko koskaan laskeneet todelliset viikkotyötuntinne?
Koska olen yksi tässä ketjussa tuosta iloinneista, niin vastataan nyt sitten.
Kyllä olen laskenut. Kesällä ei tullut kolmeakymmentä tuntia täyteen ja siihenkin sisältyi pitkät lounaat ja jäätelönsyöntitauot puistossa. Kaikista hiljaisimmat viikot tänä kesänä vietin vielä lomilla ilman työpuhelinta tai sähköpostia. Syksymmällä voi sitten olla kiireisempää mutta veikkaisin vuositasolla jäätävän hiukkasen plussan puolelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös