Työhaastattelun syvin olemus

  • 523 041
  • 1 707

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Daespoo kirjoitti:
IBM:llä mestoja auki monster.comissa, Dublinissa duuni ja 22.000€ /vuosi palkka.

Eli jotain 1900€/kk brutto...

Paljonkos tuolla mahtaa olla tuo veroprosentti? En jaksa googlata!
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Daespoo kirjoitti:
IBM:llä mestoja auki monster.comissa, Dublinissa duuni ja 22.000€ /vuosi palkka.

Eli jotain 1900€/kk brutto...

Osaakos kukaan sanoa, mitenkä hyvin tuolla palkalla Dublinissa asustelee? Helsingin tasolla tuo on minun mielestäni ihan ok vaatimuksiin nähden.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
teroz kirjoitti:
Ärsyttää vain se, että ei tiedä ollenkaan että kuinka haastattelut oikein sujuvat. En ole vielä löytänyt mitään selvää logikkaa, mutta ei jaksa turhia ajatella. Kyllä ne sieltä sitten soittavat perään, jos heillä on jotain asiaa. Näin se vain pitää ajatella.

Ei muuta kun rohkeasti luuri käteen ja kysymään. Kyllä sitä kysyä voi, kunhan muistaa että tehtyyn päätökseen ei saa enää yrittää vakuttaa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Daespoo kirjoitti:
IBM:llä mestoja auki monster.comissa, Dublinissa duuni ja 22.000€ /vuosi palkka.

Eli jotain 1900€/kk brutto...

Kuten moni jo arvasikin niin Dublinin suunnassa tuo hakemani paikka olisi ja juurikin IBM:llä (toivottavasti kukaan jatkislainen ei nyt vie paikkaa nenän edestä ;), jos tuo ei satu tärppäämään niin pitää laittaa johonkin muuhun firmaan samalla suunnalla, paikkoja tuntuu olevan tarjolla paljon.

Noin 1600€/kk pitäisi jäädä käteen verojen jälkeen ja lisäksi bonukset 11kk sopimuksen jälkeen sekä relocation avustuksia. Ei nyt mikään huippupalkka mutta kyllä tuo opintotuen voittaisi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Vekurinen kirjoitti:
Osaakos kukaan sanoa, mitenkä hyvin tuolla palkalla Dublinissa asustelee? Helsingin tasolla tuo on minun mielestäni ihan ok vaatimuksiin nähden.


Sen minka Dublinista muistan niin halpa mesta se ei ole. Kyllahan tuolla varmaan elaa, jos asuu etaammalla, kulkee julkisilla ja ei kay ulkona syomassa. Eika tuosta juurikaan jaa ns hatavaraa kateen kun paitsi esim hatasesti kayda Suomessa ja jotain...

Itse en tollasilla hilloilla lahtis (ainakaan enaa tassa iassa) ulkomaille toihin. Jaako tosta edes 1300 euroa kateen kuussa?
 

foligno

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
1Timer kirjoitti:
Sen minka Dublinista muistan niin halpa mesta se ei ole. Kyllahan tuolla varmaan elaa, jos asuu etaammalla, kulkee julkisilla ja ei kay ulkona syomassa. Eika tuosta juurikaan jaa ns hatavaraa kateen kun paitsi esim hatasesti kayda Suomessa ja jotain...

Itse en tollasilla hilloilla lahtis (ainakaan enaa tassa iassa) ulkomaille toihin. Jaako tosta edes 1300 euroa kateen kuussa?

Dublin on kallis paikka, nimenomaan asuminen on kallista. Lähes ainoa vaihtoehto tuolla liksalla on mennä kimppakämppään esim. opiskelijoiden kanssa. Ruoka maksaa myös kohtalaisen paljon.

Itse olin puoli vuotta Corkissa, Irlannin toiseksi suurimmassa kaupungissa. Liksaa sain juurikin saman verran, eli käteen jäi noin 1300 kuussa. Tosin muutaman kuun jälkeen sain myös mukavat bonukset hyvästä tuloksesta. Kyllä tuolla summalla eli ihan mukavasti, kun löysin kimppakämpän, jossa vuokra oli 270 euroa/kk. Jos Irlantiin lähtee, niin kannattaa kyllä lähteä sillä asenteella, ettei ole niin kauheaa väliä sillä, miten asuu. Oma huoneeni oli vain noin 3*3 metriä suuri, mutta muuten kämppä oli siisti ja kämppikset suht selväjärkisiä. Jotain sellaista kannattaa etsiä. Eri asia tietysti on, jos tarkoitus on vuosiksi mennä.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Daespoo kirjoitti:
IBM:llä mestoja auki monster.comissa, Dublinissa duuni ja 22.000€ /vuosi palkka.

Eli jotain 1900€/kk brutto...

Ööö siis onko tämä it alan normipalkkoja? Olen aina luullut että siellä liikutaan palkoissa jotka alkavat 3500€/kk

Eilen tuli käytyä työhaastattelussa. Edellisestä kerrasta onkin jo melkein 8 vuotta. Nykyinen työpaikka on ihan ok, mutta ajattelin käydä katsastamassa paikan. Puhelimessa kaveri kertoi että katselevat minkälaista porukkaa on tarjolla. Noin tunnin haastattelun&työpaikkakierroksen jälkeen haastattelija alkoi jo tyrkyttämään työsopimusta. En vielä suostunut kun palkassa joutuisi tinkimään about 2 euroa tunti. Kyseessä on kuntatyönantaja ja saan täydet ikälisät työkokemuksesta joten saisin vuosilomaa 7 viikkoa. Täytyy pähkäillä asiaa viikonlopun yli ja tehdä päätös asiasta viimeistään maanantaina.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
teroz kirjoitti:
Itsellä siis alkanut armoton työhaastatteluputki taas. Viisi haastattelua buukattuna, joista kolme on nyt takana. Ärsyttää vain se, että ei tiedä ollenkaan että kuinka haastattelut oikein sujuvat. En ole vielä löytänyt mitään selvää logikkaa, mutta ei jaksa turhia ajatella. Kyllä ne sieltä sitten soittavat perään, jos heillä on jotain asiaa. Näin se vain pitää ajatella.
Sama. Alkaa aidosti kaivelemaan, kun mitään ei kuulu jälkimainigeissa. Takana on nyt kolme työhaastattelua, joista kahden uskon menneen hyvin. Toisaalta tiedän myös, että osaamiseni on riittävä jokaiseen duuniin, toivottavasti sekin tuli haastattelijoille selväksi.

Toki hakemiini paikkoihin oli takuulla paljon hakijoita, eikä minulla ole tietoa paljonko haastatteluita oli vielä jäljellä minun jälkeeni. Se vaan, että jokaisessa paikassa painotettiin, että he palaavat asiaan piakkoin tarkentamatta ajankohtaa sen enempää. Sitä vaan hetki hetkeltä tulee vakuuttuneeksi, että sopivampia heppuja on ollut liikenteessä. Se jos joku vituttaa.

Ja kuten Ruoskakin tuossa aiemmin mainitsi, niin olen myös taipuvainen uskomaan firmojen palaavan asiaan todella nopeasti, jos ovat hakijasta kiinnostuneita. Se on kai laitettava vain uutta matoa koukkuun.
 

Bay

Jäsen
HABS #11 kirjoitti:
Ööö siis onko tämä it alan normipalkkoja? Olen aina luullut että siellä liikutaan palkoissa jotka alkavat 3500€/kk

Kyseessä on puhdas asiakaspalvelutyö eli IBM:n asiakkaita neuvotaan puhelimitse ongelmatilanteissa ja ainakin aluksi homma on joissain tapauksissa pelkkää puhelinvaihdehommaa. Ei siis mitään, mikä vaatisi insinöörin/DI:n koulutusta. Verotus Irlannissa menee aika mukavasti aluksi. Siellä saa ansaita ensimmäiset n. 15000 euroa verottomasti (menee pelkkä sotumaksu tms.), vasta tämän jälkeen alkaa verotus tuloista (luokkaa 20 %).

Nämä siis niillä tiedoilla, joita kaveri kertoi. Oli Dublinissa touko-joulukuun välisen ajan v. 2005.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gleb kirjoitti:
Kuten moni jo arvasikin niin Dublinin suunnassa tuo hakemani paikka olisi ja juurikin IBM:llä (toivottavasti kukaan jatkislainen ei nyt vie paikkaa nenän edestä ;), jos tuo ei satu tärppäämään niin pitää laittaa johonkin muuhun firmaan samalla suunnalla, paikkoja tuntuu olevan tarjolla paljon.

Noin 1600€/kk pitäisi jäädä käteen verojen jälkeen ja lisäksi bonukset 11kk sopimuksen jälkeen sekä relocation avustuksia. Ei nyt mikään huippupalkka mutta kyllä tuo opintotuen voittaisi.

Jos olisin tilanteessasi, arvostaisin enemmän tuosta jobista kertyvää ulkomaan työkokemusta kuin rahaa. Tuolla työkokemuksella voi sitten hakeutua ihan kotosuomessa paikkoihin, joiden palkoilla voi sitten ruveta sitä omakotitaloa maksamaan. Sinulla tuskin on tässä vaiheessa kuitenkaan suunnitelmana jäädä Dubliniin loppuiäksesi?

Tämä siis oletuksella että olet vastavalmistunut kuten viestistäsi päättelin. Silloinhan voi tehdä lähes mitä vain - jos ei ole vielä sitoutunut ja pyöräyttänyt mukulaa - ja lähteä ulkomaille hankkimaan Suomessa arvostettua työkokemusta.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja voihan sitä mukuloiden kanssakin lähteä, kunhan liksa on kohdallaan. Itse lähdin vaimon & kolmen skidin kanssa tänne Juutinraumalle (töissä Köpiksessä, asunto Malmössä), kun bruttoliksa tuplattiin suomalaiseen nähden. Nettonakin jäi vielä enemmän kuin aiemmin bruttona...

Nyt tulen kuun vaihteessa takaisin puolentoista vuoden ekskursiolta, ja hieno kokemus oli! Toki nyt täytyy joku satku nettopalkasta tinkiä, mutta silti liksa on huomattavasti parempi kuin lähtiessä -- useimmissa paikoissa arvostetaan kovasti ulkomaankokemusta.

Työhaastatteluissa olen käynyt viimeisen 10 vuoden aikana niin usein, etteivät ne enää juurikaan jännitä -- kuin korkeintaan sillä positiivisella tavalla joka ylläpitää vireyttä. Yritän olla oma itseni ilman turhaa vaatimattomuutta, mutta en lähde esittämään osaavani jotain sellaista josta minulla ei ole hajuakaan. Hyvin näytti toimivan nytkin. Haastattelija kysyi jotta "onko [ammattijargonia tähän] tuttu?" Sanoin etten ole kuullutkaan, mutta haastattelija totesi vaan että "eiköhän ne tule tutuiksi ajan myötä."

Soittivat perään vajaan viikon kuluttua ja sain paikan. Oli kuulema kovempiakin kavereita tarjolla, mutta mulla oli "oikea asenne". Hyvä niin.

Itse muuten kysyn aina jatkoaikataulusta, ja jos ne sanovat että viikko, eikä mitään kuulu viikon kuluttua --> soitan itse perään. Aina on vastaanotto ollut ystävällinen.


Mutta jees, Tampere kutsuu taas! Lätkä ja harrastelätkä, täältä tullaan!
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulppu kirjoitti:
Jos olisin tilanteessasi, arvostaisin enemmän tuosta jobista kertyvää ulkomaan työkokemusta kuin rahaa. Tuolla työkokemuksella voi sitten hakeutua ihan kotosuomessa paikkoihin, joiden palkoilla voi sitten ruveta sitä omakotitaloa maksamaan. Sinulla tuskin on tässä vaiheessa kuitenkaan suunnitelmana jäädä Dubliniin loppuiäksesi?

Tämä siis oletuksella että olet vastavalmistunut kuten viestistäsi päättelin. Silloinhan voi tehdä lähes mitä vain - jos ei ole vielä sitoutunut ja pyöräyttänyt mukulaa - ja lähteä ulkomaille hankkimaan Suomessa arvostettua työkokemusta.

Totta, työkokemusta ja kielitaitoa tuonne olisi tarkoitus lähteä hakemaan, ei rahaa.

En vielä valmistunut vaan tutkinto olisi käytännössä paria tenttiä ja dippatyötä vaille valmis, tällä hetkellä ei vaan ole mitään innostusta alkaa dippatyöpaikkaa etsimään, enemmän kiinnostaa nuo aikaisemmin mainitsemani asiat. Tässä vaiheessa ulkomaille lähtö on helppoa kun ei ole perhettä tai muuta sitoomuksia täällä Suomessa, vuoden tai maksimissaan kahden päästä olisi tarkoitus palata viimeistelemään tuo tutkinto yhtä kokemusta rikkaampana ja toivottavasti paremmalla motivaatiolla varustettuna.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joopa joo. Ei aukea oman alan duunit, ei sitten millään. Nyt on haastattelut käyty, eikä uusia näköpiirissä, mitä nyt muutama haku umpeutuu kuun loppuun mennessä. Avoimia hakemuksiakin olen laittanut, samoin soitellut suoraan muutamaan lafkaan, mutta ei. Reilun kuukauden olen nyt hommia metsästänyt, hakijamäärät paikkoihin ovat olleet hirmuisia, mutta paperit ovat riittäneet jopa haastatteluihin. Sitä pidemmälle kun en ole päässyt, päätin lähteä hanttihommiin. Ei pää enää kestänyt kotona olemista. Nyt mietin, että miten tuon hanttihomman mallaisi ansioluetteloon? Se on niin aivotonta duunia, ettei siitä oikeasti saa mitään ansiota edellisiin verrattuna, mutta parempi kai se on kuitenkin mainita, että työnantajat ymmärtävät minun ainakin tekevän jotain passivoitumisen sijaan, eikö? Ehkä laitan vain maininnan tyyliin "Parhaillaan työskentelen X:ssä toistaiseksi voimassa olevalla työsopimuksella." tjsp.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sampio kirjoitti:
Nyt mietin, että miten tuon hanttihomman mallaisi ansioluetteloon? Se on niin aivotonta duunia, ettei siitä oikeasti saa mitään ansiota edellisiin verrattuna, mutta parempi kai se on kuitenkin mainita, että työnantajat ymmärtävät minun ainakin tekevän jotain passivoitumisen sijaan, eikö?
Nimenomaan juuri näin! Näyttää huomattavasti paremmalta, että olet tehnyt / teet jotain, kuin se että vain makaisit kotona. Kyllä se omankin alan homma sieltä sitten ennemmin tahi myöhemmin tärppää : )
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
sampio kirjoitti:
Joopa joo. Ei aukea oman alan duunit, ei sitten millään. Nyt on haastattelut käyty, eikä uusia näköpiirissä, mitä nyt muutama haku umpeutuu kuun loppuun mennessä.
Sama ongelma. Nyt tuntuu kuitenkin olevan parempi tilanne kuin viime syksynä tähän aikaan, jolloin en päässyt edes haastatteluihin. Nyt niissä on kuitenkin tullut juostua, ja vaikkei nyt mitään ihan unelmapaikkoja ole ollut avoinna, niin kuitenkin edes jotain sinne päin.

Olen vaan miettinyt, että onko vika miehessä vai tässä paikkakunnassa, sillä tämä Oulun seutu näyttää olevan kuolemaan päin ainakin elektroniikkateollisuuden osalta ja diplomi-insinöörejä on kuulemma liikkellä melkoisesti tietyn konsolidaatiohässäkän vuoksi. Koulutukseni ei tosin suoraan ole siltä alalta, mutta kun työkokemusta on pari vuotta, niin metallialan yritykset tuntuvat leimaavan elektroniikkamieheksi.

Ainakin suomalaisille johtajille tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeata ymmärtää, että kappaletavaratuotanto on kappaletavaratuotantoa, eikä siinä ole sinällään mitään alasidonnaista. Vois myöskin lähteä hanttihommiin.

Tämän nyt olisi voinut laittaa vitutusketjuunkin.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
seisnauraa kirjoitti:
Itte kävin tänään ensimmäisessä kunnon haastattelussa. No, olinhan toki kesätöissä samassa puljussa 6kk ja haastattelu oli silloin melko samanlainen. Nyt tosin hain pysyvämpää paikkaa. Eipä tuossa ihmeempiä. Mitenkään en valmistautunut tilanteeseen, eikä jännittänyt yhtään. Vastailin rehellisesti, vaikka tiesin, että muutamassa paikassa olisi voinut sanoa haastattelijaa miellyttääkseen toisin. Englanniksikin vaihdettiin jossain vaiheessa ja melko lailla puihin meni. Noh, sen verran kumminkin meni putkeen koko haastattelu, että melko pian perään soittelivat, että viikon kuluttua on sitten edessä tsykologin haastattelua, pälli- ja älykkyystestiä ja ryhmätilanne. Samalla rennolla asenteella sinnekkin.

No niinhän siinä sitten kävi, että äsken soitettiin ja kyseltiin kiinnostaisiko työt. 1.11. alkaa hommat. Hieno fiilis!
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Mielenkiintoista...

Olin tuossa viime torstaina haastatellussa. Meni mielestäni ihan putkeen. Vein tosin työtodistukset vasta eilen aamulla. Syy: muuton yhteydessä oli menny kansio vahingossa siihen laatikkoon mikä meni kaatopaikalle, joten kesti vähän aikaa saada uudet tilalle(kaikkea en siltikään saannu). Noh, ne oli tänään tullu jo postissa takas. Mietin että vituiks meni. Tuossa tunti sitte soi puhelin ja pyydettiin vielä toisen kerran haastatteluun maanantaina. Mitä tämä tarkoittaa...? joku viisampi osaa varmasti kertoa.

PS. Pakko myöntää että alko jopa vähän niinsanotusti jännittään...kait? tai no en tiiä.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
seisnauraa kirjoitti:
No niinhän siinä sitten kävi, että äsken soitettiin ja kyseltiin kiinnostaisiko työt. 1.11. alkaa hommat. Hieno fiilis!

Itsekin soittelin juuri työnantajalle ja sovin, että menen tekemään paperit vielä tällä viikolla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahas. Ei aukea oman alan duunit meikäläiselle, eikä edes koulutukseen likimain soveltuvat. Välillä on meinannut pää poksahtaa, mutta nyt on taas tsemppi päällä, kun on muutama kiinnostava paikka auki. En vain käsitä, mitä olen tehnyt väärin haastatteluissa. Ymmärrän, ettei paperini ja kokemukseni ole riittänyt kaikkiin tehtäviin, joihin olen hakenut, mutta luulisi jo, että näillä haastattelukerroilla edes jostakin olisi napannut. Olen ollut mielestäni asiallisen rento, osallistunut keskusteluun ja kertonut selkeästi tavoitteeni heidän yrityksessään. Voinko olla liian itsevarma tai tavoitteellinen? Pelkäävätkö jotkut, että pyrin heidän saappaisiinsa? Kannattaisiko yrittää kusettaa käytöksellään seuraavassa (?) haastattelussa, siis heittää puolimielistä pepsodent-hymyä rekrytoijille ja kysellä, kuinka vaimo voi sen sijaan, että olisin oma asiallinen itseni? Miten te olette pukeutuneet yksityisen/julkisen puolen haastatteluihin? Itse olen vetänyt kaikki lävitse melko rennolla mutta siistillä bleiseri-farkut-huivi -yhdistelmällä. Damn, pitääkö minun kaivaa hääpukuni kaapin perukoilta seuraavaan haastatteluun?
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
sampio kirjoitti:
Jaahas. Ei aukea oman alan duunit meikäläiselle, eikä edes koulutukseen likimain soveltuvat. Välillä on meinannut pää poksahtaa, mutta nyt on taas tsemppi päällä, kun on muutama kiinnostava paikka auki. En vain käsitä, mitä olen tehnyt väärin haastatteluissa. Ymmärrän, ettei paperini ja kokemukseni ole riittänyt kaikkiin tehtäviin, joihin olen hakenut, mutta luulisi jo, että näillä haastattelukerroilla edes jostakin olisi napannut. Olen ollut mielestäni asiallisen rento, osallistunut keskusteluun ja kertonut selkeästi tavoitteeni heidän yrityksessään. Voinko olla liian itsevarma tai tavoitteellinen? Pelkäävätkö jotkut, että pyrin heidän saappaisiinsa? Kannattaisiko yrittää kusettaa käytöksellään seuraavassa (?) haastattelussa, siis heittää puolimielistä pepsodent-hymyä rekrytoijille ja kysellä, kuinka vaimo voi sen sijaan, että olisin oma asiallinen itseni? Miten te olette pukeutuneet yksityisen/julkisen puolen haastatteluihin? Itse olen vetänyt kaikki lävitse melko rennolla mutta siistillä bleiseri-farkut-huivi -yhdistelmällä. Damn, pitääkö minun kaivaa hääpukuni kaapin perukoilta seuraavaan haastatteluun?

Minä kun valitsen ihmisiä töihin niin pidän juuri noita asioita tärkeimpinä. Rento, osallistut keskusteluun ja ennenkaikkea sinulla on tavoitteet. Minulta kysyttiin että missä näet itsesi vuoden kuluttua tässä yrityksessä ja vastasin että siinä sinun paikallasi ja sain paikan. En varmasti tuolla lauseella, toivottavasti. Minun mielestäni sinä et voi olla liian itsevarma, mitä varmempi olet niin sitä parempi. Tietysti joku raja sentään. Huumori on oiva tapa jättää itsestään muisto haastattelijan päähän.

Älä nyt herranjumala sitä hääpukua kaiva kaapista. Mene vaikka ennemmin alasti. Eli sillä vaatetuksella ei ole mitään merkitystä. Pukeudu niin kuin olisit menossa sinne töihin.

Älä kuseta käytöksellä, sen huomaa. Kuseta jollain muulla.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri tulin haastattelusta. Fiilis on ihan hyvä, haastattelija tuntui kovasti arvostavan osaamistani ja aikaisempiai työkokemuksia. Duuni on samassa konsernissa kuin missä nyt olen, mutta totaalisen erilainen duuni. Tuntuu oikeastaan että kyseessä on eri firmakin, niin eri hommasta ja yksiköstä on kyse. Tämä vähän epäilyttääkin. On varmaan helpompi valita "läheltä" joku joka jo tuntee tuotteita ja toimintapoja. No, saa nähdä kuinka käy.

Seuraava haastattelu on torstaina...Joensuussa! Edelleen sama lafka, mutta eri osasto. Ihan varma en ole edes että haluanko sitä duunia, mutta voihan sitä mennä tsiigaamaan, että minkälaisesta hommasta on kyse. Harvemmin kun noihin esimiestason hommiin vapautuu tässä firmassa paikkoja.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Monissa "liemissä keitetty" jo mutta eräs tapaus on jäänyt hyvin mieleen..
Päivän mittaisten psykotestausten päälle oli psykologin haastattelu.
Psykologi oli sellainen ikäiseni tai vähän nuorempi nainen ja haastattelu meni ihan hyvin. Tosin kyseli pelkkiä itsestäänselvyyksiä ym. Silloin mieleeni välähti eräs asia ja seuraavat 15 hymyilin kuin naantalin aurinko ja yritin pidätellä naurua.. no paikan sain :)
Tilanne joka tuli mieleen oli seuraava:
Elokuva Uhrilampaat, jossa Clarice haastattelee Hannibal Lecteriä ja eräs kommentti siitä.
Ajattelin että mitä psykologi sanoisi jos kysyisin häneltä elokuvan mukaan:
"Luuletko voivasi pilkkoa minut noilla tylsillä "Instrumenteillasi?"
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Nyt on elämän ensimmäisessä työhaastattelussa oltu ja tuntu menevän ihan hyvin. Kyseessä siis kesätyöpaikka alle 18-vuotiaille, joten aiemmat työsuhteet eivät paljon merkkaa, kun monellakaan näitä ei ole. Haastattelijoina oli kaksi naista ja iskivät alkuun ne peruskyssärit "miksi haluat tänne" ja "mikä susta tulee isona".

2/3 haastateltavista he ottavat töihin, joten mahikset ovat aika hyvät. Toivottavasti ens viikolla tulee sitten puhelinsoittoa sieltäpäin..

Kannatti yöllä lukasta tämä ketju läpi, sai muutaman hyvän vihjeen.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomenna aamulla olisi haastattelu. Mielenkiintoinen homma tiedossa ja ilmeisesti hakijoitakin on ollut paljon. Kertoivat, että kolme henkilöä minun lisäkseni haastatellaan. Toivottaan nyt että tärppää.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Taas yksi työhaastattelu takanapäin. Samat kysymykset toistuvat lähes paikasta riippumatta aina. Pelkkää hölynpölyä ja jäkittämistä. Leikitään niin virallista että...

Jos itse joudun joskus haastattelemaan työnhakijoita, niin tulen laittamaan heidät vähintäinkin erikoisiin tilanteisiin. Saa nähdä miten käy. Taas kerran sanottiin, että kyllä sinulla on hyvät mahdollisuudet. Ja tämähän oli vasta työhaastattelun työhaastattelu, joten aika tiukalla seulalla meinaavat hakijat läpi käydä. Ensin oli muuten puhelinhaastattelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös