Katselin juuri Last Resortin edellisen jakson ja mietinkin että kuinkahan perseelleen tuo vielä vedetään ennenkuin annetaan kuolinisku. Muutama ensimmäinen jakso suorastaan koukutti, mutta pari viimeistä on kyllä vedetty niin alta riman että mennään lähestulkoon Revolutionin tasolla.
On jokseenkin ihmeellistä, miten monen "ison" sarjan elinkaari on tuo vajaa yksi kausi. Monissa näissä sarjoissa on hyvä konsepti, "ympäristö" ja pohjatarina, joka sitten ryssitään esimerkiksi käsittämättömän paskoilla näyttelijävalinnoilla (tai näiden ohjauksella) ja aivan vitun ärsyttävillä Hollywood-kliseisillä "sivujuonteilla" plus usein myös jollain idioottimaisella romanssi-nyyhnyyh-pusupusu twilight-paskalla.
Toisaalta jotkut sarjat saattavat saada monoa siksi, että jengi varsinkin jenkeissä seuraa paljon ennemmin jotain vitunaikasia Idolseja, Jersey Shorea tai Big Brotheria. Tai ei se taida olla mikään jenkkien yksinoikeus.
Näitä vituiksi menneitä sarjoja on harmittavan paljon, koska näistä ainakin osasta olisi mun mielestä saanut ihan hyvääkin tavaraa. Vai satunko aina kiinnittämään huomioni näihin pökäleisiin?
Potentiaaliset sarjat ja niiden suurimmat synnit (IMHO):
- Alcatraz: ylinäyttely, naurettavan epäuskottavat henkilöhahmot
- Pan Am: ei mitään sisältöä, ei lopulta kiinnostanut ketään
- The River: pöljät hahmot, siirappiIHQjee, yliluonnollisten ilmiöiden vääntäminen rautalangasta ja ärsyttävän huonosti toteutettu "blair witch project"-kuvaus
- Terra Nova: Siirappi, näyttely, epäuskottavat hahmot ja tarinan keskittyminen täysin epäolennaisiin nyansseihin kun käytössä olisi ollut koko perkeleen Terra Nova!
- Last Resort: kiiltokuvamaisuus, muu lässynlässynlää, epäuskottavat henkilöhahmot ja vitun jenkkipaatos, romanssit ja muut ihmissuhteet
- Revolution: ei ole vielä peruutettu, mutta ei tuo kauaa voi kestää. Henkilöhahmojen onttous häiritsee, kun ei kiinnosta yhtään. Itse odotan joka jaksossa että koko vitun konkkaronkka räjäyttää itsensä ja sisään ajetaan joku kiinnostava hahmo jonka näyttelijäkin vaikuttaisi siltä että sitä kiinnostaa. Tuo pääosan mimmi on ihan kivan näkönen, mutta ei jumalauta. Salkkareissa nämä.
Lisäksi ainakin Homelandin toinen tuotantokausi tuntuu aika väsyneeltä, mutta johtunee ehkä siitä että ensimmäinen oli täyttä timangia. Falling Skiesin toinen tuotantokausi paransi selkeästi ensimmäisestä, tästä iso plussa. The Walking Dead paranee paranemistaan, vaikka toinen kausi oli hetkellisesti aivan paskaa.
Suurin osa tällä hetkellä pyörivistä sarjoista on kuitenkin luokkaa "ihan kiva", eikä mitään tajunnanräjäyttävää ja pakkokatseltavaa ole hetkeen tullut. Viimeisimmät tällaiset sarjat olivat Lost, Deadwood ja House.