TV-sarjaketju

  • 2 205 034
  • 9 775

tyoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lightning, Rangers, Vegas
Mulle Battle of the Bastards oli kyllä typerä jakso.

Olen samaa mieltä spoilerista ja lisäksi se tilanteeseen liittyvä "läskiläjä" on melko skeidaa. Puutteistaan huolimatta se on silti jälkimmäisen puoliskon parhaimmistoa. Unohdinkin mainita, että Jon Snow surkean näyttelijänsä kera on myös melko nihkeää katseltavaa. Ramsay tietenkin pelastaa paljon tuossakin jaksossa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Unohdinkin mainita, että Jon Snow surkean näyttelijänsä kera on myös melko nihkeää katseltavaa.
Tähän liittyen myös…
Jonin ja Danyn ”suhde”, ja näiden kahden näyttelijän välisen kemian totaalinen puuttuminen oli myös ihan hirveää katseltavaa. Noh kuten kirjoitit, niin kaudet 7-8 olisi voinut jättää tekemättä. Ihan tuubaa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Nyt GRRM kirjoittaa sitten vikaa kahta kirjaa uusiksi, koska tv-sarjassa hänen lopetuksensa sai fanit vivihaisiksi.
Olisi mielenkiintoista tietää miten aikoo tarinan lopettaa, koska Danyn sekoaminen oli selvää jo ihan ensimmäisistä kausista lähtien. Oikeudenmukaisuutta painotettiin joka vitun kulmassa.

Ainoa todellinen virhe tässä koko touhussa on vain se että Martin ei ikinä itse koko kirjasarjaa saa valmiiksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Masters of the Air tuli päätökseensä ja itse kyllä viihdyin sarjan parissa. Ei ollut ihan samanlaista menoa kuin BoBissa tai The Pacificissa vaan itse asiassa jopa aika rauhallista, mutta kyllähän tuokin sodan raadollisuuden toi esiin.

Ihan siis ok suoritus taas Spielberg-Hanks -kaksikolta!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se salaisuus mennee hautaan GRRM:n kanssa. Tuskin kukaan enää uskoo, että nämä kirjat koskaan ilmestyvät.
Jep. Eiköhän Martin ole kirjoittanut itsensä umpikujaan. Kun ikääkin on tuon verran, niin ehkä kannattaisi jättäytyä vaan eläkkeelle.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Se salaisuus mennee hautaan GRRM:n kanssa. Tuskin kukaan enää uskoo, että nämä kirjat koskaan ilmestyvät.
Tavallaan kysymykseni oli myös retorinen, koska sarjan ison kuvan ratkaisu oli ainoa mahdollinen. Tarina päättyisi aina pannukakuksi jos Dany ei sekoaisi ja lopulta tulisi tapetuksi. Se lopun demokratiasekoilu on sitten lillukanvarsia.

Että jos Martin meinaa kirjoittaa nyt Danyn eloon niin Drogonin hanskan kokoinen facepalm.

Mutta joo, tuskin molemmat kirjat ainakaan ilmestyvät miehen toimesta. Valitettavasti.
 

Monoliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toivoin koko GOTin ajan, että kuolleet olisi se todellinen paha sarjassa. Muurin murtumisen jälkeen Winterfellin olisi kaatunut ja Night King olisi jatkanut etelään. Koko riitaisa Westeros olisi yhdistynyt taistelemaan yliluonnollista pahuutta vastaan. Kirjoissahan homma voisi jopa mennä niin, mutta ilmeisesti TV-sarjatuotannossa noi White Walker -jaksot olivat efekteineen kalliita tuottaa. Eihän viimeisen kauden alkupuolella näkynyt kuolleita missään, ennen kuin kähinät Winterfellissä alkoi, vaikka siellä oli kaikki pohjoisen kylät tuhottu.

Night King oli loppujen lopuksi oma suosikkihahmo sarjassa. Hiljainen, jäyhä ja vittuuntunut kaveri. Suomalaista verta taisi olla, kun keihäskin lensi aika hyvin. Olisi saanut näkyä enemmän ja hänen syntytarinansa kiinnostaisi suuresti. Branin näyssä viistettiin vähän sitä syntytarinaa, mutta tämäkin mysteeri taisi jäädä ikuiseksi mysteeriksi.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Minkä takia uskoa ei löydy että tuo kirjasarja lopulta maaliin menee? Onhan toki ikää 75 mutta kuitenkin. Kaksi kirjaa puuttuu ja toinen lienee hyvässä vauhdissa?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minkä takia uskoa ei löydy että tuo kirjasarja lopulta maaliin menee? Onhan toki ikää 75 mutta kuitenkin. Kaksi kirjaa puuttuu ja toinen lienee hyvässä vauhdissa?
13 vuotta edellisestä kirjasta.

Sarjan lopetus sai fanit suunniltaan, joten Martin joutuu kirjoittamaan kaiken paljon paremmin.

Martin on perfektionisti.

Edelliset kirjat ovat vain pääasiassa aloittaneet uusia juonikuvioita. Niiden yhteen punominen on paljon hankalampaa.

Martin aloittaa kaikenlaisia sivuprojekteja.

Martin on ylipainoinen 75-vuotias mies.

Nämä nyt nopeasti tuli mieleen. Saattaahan hän silti ne kirjat saada ulos, tai sitten joku muu hönen kuolemansa jälkeen, vaikka nyt hän asian onkin kieltänyt.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Brassic - persaukiset sarja Yle areenalta ollut omassa katselussa, ehkä pari jaksoa menee että kunnolla sisään pääsee mutta meno kokoajan parantunut, nyt löytyy kolmoskausi.
Yritin katsoa tätä aiemmin pariinkin otteeseen, mutta tuntui jotenkin sekavalta ja oudolta.

No, nyt annoin vielä uuden mahdollisuuden ja rupesin katsomaan kolmoskautta niin tämähän on aivan hemmetin hyvä sarja! Kaikki ne näyttelijöiden pienet ilmeet ja eleet, sokerina pohjalla tietty Joe Gilgunin Vinnie.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ikuisena optimistina minulla riittää uskoa siihen, että kuudes kirja Winds of Winter vielä saadaan Martinin kirjoittamana julki. Meneekö siihen vielä vuosi, kolme vuotta vai viisi vuotta, siihen en osaa sanoa juuta enkä jaata.

Sen sijaan sarjan päätökseen viemisen suhteen ei taida juuri kenelläkään olla enää toivoa. Ei ole mitään merkkejä siihen suuntaan, että seitsemäs kirja valmistuisi yhtään kuudetta kirjaa nopeammin. Optimistisimmallakaan arviolla seitsemännen kirjan valmistumista ei voida toivoa tämän vuosikymmenen puolella. Kuten sanottu, Martin on jo vanha ja ylipainoinen mies. Kuinka paljon on elinvuosia, ja ennenkaikkea "tehokkaita kirjoittamisvuosia" jäljellä?

Tähän vielä päälle se, että GRRM on aiemminkin siirrellyt maalitolppia saagan päätöksen suhteen - alunperin sen piti olla vain trilogia. Mikäli mies ihmeen kaupalla pääsee seitsemännen kirjan kanssa pitkälle, siinä saattaa hyvinkin käydä vielä niin että maalitolpat siirtyy kahdeksaan tai yhdeksään kirjaan.
 

Crank

Jäsen
Monk tuli hiljattain Netflixiin ja olen jokusen jakson katsellut. Mukavan kevyttä katsottavaa.
 

Monoliitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ikuisena optimistina minulla riittää uskoa siihen, että kuudes kirja Winds of Winter vielä saadaan Martinin kirjoittamana julki. Meneekö siihen vielä vuosi, kolme vuotta vai viisi vuotta, siihen en osaa sanoa juuta enkä jaata.

Sen sijaan sarjan päätökseen viemisen suhteen ei taida juuri kenelläkään olla enää toivoa. Ei ole mitään merkkejä siihen suuntaan, että seitsemäs kirja valmistuisi yhtään kuudetta kirjaa nopeammin. Optimistisimmallakaan arviolla seitsemännen kirjan valmistumista ei voida toivoa tämän vuosikymmenen puolella. Kuten sanottu, Martin on jo vanha ja ylipainoinen mies. Kuinka paljon on elinvuosia, ja ennenkaikkea "tehokkaita kirjoittamisvuosia" jäljellä?

Tähän vielä päälle se, että GRRM on aiemminkin siirrellyt maalitolppia saagan päätöksen suhteen - alunperin sen piti olla vain trilogia. Mikäli mies ihmeen kaupalla pääsee seitsemännen kirjan kanssa pitkälle, siinä saattaa hyvinkin käydä vielä niin että maalitolpat siirtyy kahdeksaan tai yhdeksään kirjaan.
Muistan jossain nähneeni GRRM:n haastattelun, jossa kertoi, että kirjoittaa Winds of Winteriä ja Dream of Springiä saamaan aikaan. Ehkä varmaan siksi, että kirjoittaa eri juonikuviot valmiiksi ennen kuin viimeistelee teokset. Haastattelun myötä ajattelin, että saagan päätös voi tulla aika nopeastikin ulos, kunhan Winds of Winter ensin ilmestyy. Toivon mukaan näin.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Taskmasterin aka. Suurmestarin uusi kausi alkoi lauantaina ja samaa soopaa kuin tullut jo aikaisemminkin todettua - ei lähde.

Saariluoma ei toimi suurmestarina ollenkaan ja vielä vähemmän Pilvi tuomarina. Kaikessa muutenkin menty sieltä missä aita on matalin, alun palkinto-osio mennään läpi juosten kusten ja itse tehtävät on mahdollisimman yksinkertaisia - näitä toki on alkuperäisessäkin Taskmasterissa, mutta joukossa on selkeästi pidemmälle vietyjä tehtäviä piilotettuine vihjeineen yms.

Ei tuossa oikein voi budjettiakaan syyttää, koska ei noihin tehtäviin panostaminen varsinaisesti rahaa vaatisi. Nyt läpi paistaa oikeastaan puhdas laiskuus, ei vain viitsitä tehdä ns. mitään ylimääräistä kuin on formaatin osalta ihan pakko.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Itselle Suurmestari on mukavaa ja kevyttä Lauantai-illan hömppää lasten kanssa. Toimii. Jaskasta olen aina pitänyt ja vetää roolinsa hyvin. Ymmärrän kyllä, jos alkuperäinen sarja kovin eroaa tästä ja sen fanit eivät tykkää. Itse en ole alkuperäistä katsonut ja tuskin tulen katsomaankaan. Veikkaisin kohdeyleisöstä tällä slotilla olevan aika iso osa itseni kaltaisia "saunan jälkeen lasten kanssa" -katsojia.
 
Itselle Suurmestari on mukavaa ja kevyttä Lauantai-illan hömppää lasten kanssa. Toimii. Jaskasta olen aina pitänyt ja vetää roolinsa hyvin. Ymmärrän kyllä, jos alkuperäinen sarja kovin eroaa tästä ja sen fanit eivät tykkää. Itse en ole alkuperäistä katsonut ja tuskin tulen katsomaankaan. Veikkaisin kohdeyleisöstä tällä slotilla olevan aika iso osa itseni kaltaisia "saunan jälkeen lasten kanssa" -katsojia.
Kannattaisi tsekata alkuperäinen. Suomi-versio on itselleni sellainen 5,5/10 ja alkuperäinen 10/10.

Saariluoma myös jakaa ihan naurettavia bonuspisteitä, joita ei todellakaan kuuluisi saada pummimalla. Ennemminkin pyytäjiltä pitäisi ottaa pinnoja pois ja käskeä olemaan hiljaa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kannattaisi tsekata alkuperäinen. Suomi-versio on itselleni sellainen 5,5/10 ja alkuperäinen 10/10.

Saariluoma myös jakaa ihan naurettavia bonuspisteitä, joita ei todellakaan kuuluisi saada pummimalla. Ennemminkin pyytäjiltä pitäisi ottaa pinnoja pois ja käskeä olemaan hiljaa.
Uusinta Suomen kautta en ole katsonut. Ei tätä vain voi olla vertaamatta alkuperäiseen. Jaska ja Pilvi eivät pääse keskinäisessä hauskuudesaan edes sinnepäin jos vertaa paria Greg Davies ja Little Alex Horne. Englannin versiossa myös kilpailijoiden välille tulee hauskaa kommunikointia ja jotkut kaudet eroavat viihdyttävyydessään toisistaan juuri kilpailijoiden takia.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Masters of the Air tuli päätökseensä ja itse kyllä viihdyin sarjan parissa. Ei ollut ihan samanlaista menoa kuin BoBissa tai The Pacificissa vaan itse asiassa jopa aika rauhallista, mutta kyllähän tuokin sodan raadollisuuden toi esiin.
Itse pidin aika paljon sarjan elokuvallisesta luonteesta. Jos on kahdesta ensimmäisestä pitänyt, niin varmaan viihtyy tämänkin parissa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
No olihan Masters Of Air välillä aika korkkaria... "koska päästään oikeseen äksöniin" toiveita ja muuta sankarilarppia tuli kyllä sen verran, ettei nouse kyllä kovin korkeelle sotasarjoista. Rahaa kyllä varmasti paloi iloisesti tehostesiin, mutta kuten joskus aikasemmin sarja alkupuolellakin mainittin, ois ehkä siihen kässäriin kannattanu panostaa vähän enemmän...
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Kannattaisi tsekata alkuperäinen. Suomi-versio on itselleni sellainen 5,5/10 ja alkuperäinen 10/10.

Saariluoma myös jakaa ihan naurettavia bonuspisteitä, joita ei todellakaan kuuluisi saada pummimalla. Ennemminkin pyytäjiltä pitäisi ottaa pinnoja pois ja käskeä olemaan hiljaa.
Mistä voi katsoa alkuperäistä?
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Muistan jossain nähneeni GRRM:n haastattelun, jossa kertoi, että kirjoittaa Winds of Winteriä ja Dream of Springiä saamaan aikaan. Ehkä varmaan siksi, että kirjoittaa eri juonikuviot valmiiksi ennen kuin viimeistelee teokset. Haastattelun myötä ajattelin, että saagan päätös voi tulla aika nopeastikin ulos, kunhan Winds of Winter ensin ilmestyy. Toivon mukaan näin.

Samansuuntaisia kommentteja oli Winds of Winteristä edellisen kirjan aikoihin, oli kirjoittanut paljon enemmän materiaalia mutta DoD piti johonkin "katkaista" ettei siitä tulisi liian iso järkäle. Tämän ylivuodon sitten piti valua WoW:n alkuun. Eipä tuosta isoa iloa ollut julkaisuaikataulun suhteen.

Joten - uskon kun näen.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ei ole kukaan vielä väijynyt paljon etukäteen hehkutettua 3 Body Problemia?

IMDB antaa vain 7.4 mikä tarkoittaa yleisesti ihan huttua. Mutta nykyään noihin ei aina voi luottaa plus arvostelumäärä on vielä suht' pieni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös