TV-sarjaketju

  • 2 202 092
  • 9 761

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Niin saattoi olla, että nimenomaan 5. jakso oli se ns. mindblowing jakso, koska tuosta on vaikea enää parantaa. Jotenkin muistelisin, että nimenomaan 5. ja 6. jaksoista oli puhetta ennen kauden alkua, että erityisesti noita hehkutettiin joidenkin toimesta niiden ollessa jälkiuotantovaiheessa. Olen seurannut redditissä r/theexpanse subreddittiä on paljon ennen kuin sarja alkoi ja tuolla ovat suhtkoht aktiviisesti osallistuneet keskusteluihin mm. molemmat kirjasarjan taustalla olevat kirjailijat ja varsinkin sarjan erikoistehosteista vastaavan porukan pomo, joka on silloin tällöin laittanut jakoon joitain maistiaisia ja joitain hahmotelmiaan
Tämähän oli nyt Leviathan Wakes-kirjan päätös, seuraava jakso on Caliban's War-kirjan aloitus.

Kovaa settiä on toki tiedossa heti seuraavaan jaksoonkin =)
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tämähän oli nyt Leviathan Wakes-kirjan päätös, seuraava jakso on Caliban's War-kirjan aloitus.

Kovaa settiä on toki tiedossa heti seuraavaan jaksoonkin =)

Joo ei siellä ilmeisesti kyllä säästellä ensi jaksossakaan. Sen lisäksi, että aloitetaan Caliban's Warin tapahtumat niin ilmeisimmin ympätään mukaan Drive-novellin tapahtumia. Monet ovat olleet sitä mieltä, että tämä 2x05 jakso olisi sopinut parhaiten kauden päätösjaksoksi, harmi vain ettei saatu viittä ylimääräistä jaksoa 1. kaudelle. Jokseenkin harmi, että jossain määrin hidastempoinen ja joidenkin mielestä vaikeaselkoinen 1.kausi yhdistettynä Syfyn heikkoon maineeseen on karkoittanut paljon potentiaalisia katsojia. Melkein rikollisen vähän mediahuomiota tämäkin sarja saa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ihan ok setti, mutta välillä häiritsee että todellä tyhjästä on tämä ohjelma nyhjästy. Leiripaikka on kaksi kilsaa lähimmän Ikean parkkipaikalta (c Villi Kortti), välillä kuvissa näkyy jotain polkupyöriä tms. Tehtävätkin kuin jostain sudenpentujen rastilta. Toki näin on saatu halvalla ja (julkkisten kannalta) helposti ohjelma kokoon, mutta muutama päivä lisää ja jossain oikeasti korvessa olisi voinut vielä vähän eri tavalla riisua julkimot rooleistaan. Mutta olisiko sinne sitten Niko Saarista enää saatu lähtemään, ehkä ei, joten toisaalta hyvä näin.

Tottahan tuokin. Mutta toisaalta itsekin olen kokenut tiukimmat 24h selviytymisleirit Santahaminassa aika lähellä sivistystä ja siellä sentään elettiin elävällä kanalla näiden yllättävän paljon vastaavien ojien ylitysten ja lautan tekojen lisäksi. Fillarit oletin olevan kuvausryhmän joka lienee poistuu illan tullen. Mutta joo, eiköhän pointti silti ole että pari yötä metsässä ilman facebookkia, se on monelle city-ihmiselle jo riittävä rasti, vastaa jota kuinkin lapin erämaata.

_
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
How i Met Your Mother-sarja tuli tuossa laitettua katseluun, kun Viaplaysta kerran löytyy. Toisen kauden puoleenväliin about pääsin, kun huomasin lopulta että ei tuo vaan mun juttu ole. Hyvä sarja, mutta roolihahmoihin en pääse niin yhtään sisälle/samaistu ensimmäiseenkään ja muutenkin mun makuun vähän turhan "snobi" meno tuossa. Ymmärrän silti että kovassa suosiossa oli kun näkyi ensimmäisen kerran.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ray Donovan tosiaankin paranee edetessään. Ihmeen vähän tästä sarjasta on puhuttu mediassa tai vaikkapa somessa eli täällä. Erittäin hyvin tehty tiivistunnelmainen bad ass-sarja. Suositukset voi myös kirjoittaa nimimuotoon Jon Voight, Elliot Gould, James Woods, Hank Azaria, Ian McShane, Sherilyn Fenn , Rosanna Arquette... ei tälläistä nimikaartia usein näe sarjoissa ja kaiken lisäksi nämä pääosin vain tukevat laatunäyttelemisellä sarjaa, suurin osa päänäyttelijöistä ei ole liian tunnettuja ettei veisi näkyvyyttä tarinalta. Erinomainen cast.

_
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko kukaan vielä päässyt tsekkaamaan Suomen Konttoria Elisa viihteestä? Mulla on käytössä väärä operaattori, joten en ole jaksoakaan nähnyt, mutta kiinnostaisi silti tietää että kannattaako valtakunnallista esitystä edes odottaa. Tuoko suomalaisuus konseptiin mitään sellaista lisäarvoa, jonka vuoksi sitä kannattaisi katsoa vaikka on jo muutamaan kertaan pyörittänyt britti- ja jenkkiversiot läpi?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ray Donovan tosiaankin paranee edetessään. Ihmeen vähän tästä sarjasta on puhuttu mediassa tai vaikkapa somessa eli täällä. Erittäin hyvin tehty tiivistunnelmainen bad ass-sarja.

Avausjakso katsottu ja oli juuri sellainen kuin pelkäsinkin. Ihan ihmeellisiä juttuja ja kummallisia tapahtumia ja todella tylsä. Ei taida tulla seuraavaa jaksoa katsottua.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Avausjakso katsottu ja oli juuri sellainen kuin pelkäsinkin. Ihan ihmeellisiä juttuja ja kummallisia tapahtumia ja todella tylsä. Ei taida tulla seuraavaa jaksoa katsottua.
Kelaappas mun kommentteja taaksepäin, en itsekään usko tällä hetkellä mitä ens hätään kirjoittelin tuosta. Jos pieni miinus täytyy hakea sarjasta niin se kieltämättä alkaa niin sanotusti aika "valmiina" jolloin ei paljoa selitellä hahmoja, fiiliksiä, taustoja. Rehellisesti sanottuna olin pari jaksoa ihan pihalla, mutta nyt täysin koukussa toisen kauden puolivälissä, meno tuossa sarjassa vain yltyy, todella tyylikkäällä ja häikäilemättömälläkin tavalla, väkivalta on koko ajan läsnä mutta se on ikään kuin business as usual, eikä sillä mässäillä liikaa. Olen alkanut diggaamaan Jon Voightin hahmoakin mitä aluksi pidin ärsyttävänä, todella cool ja energinen papparainen jonka hahmo saa jatkossa paljon enemmän särmää naisseikkailuineen. Milloin edes olen nähnyt viimeksi M.A,S.H legendaa Elliott Gouldia tai kasarin kovanaamaa James Woodsia, kaikilla erittäin merkittävät roolit, toinen pehmeä, toinen tyly ja kovempi kuin koskaan aikaisemmin.
Paljon menetät jos jätät kesken, tai mistä tiedän minkälaisista sarjoista diggailet, kylllä tämä mun ja monen muunkin mielestä on tällä hetkellä tv:n parasta tiukkaa dekkariviihdettä. Mun täytyy mennä varmaan 10v taaksepäin Sopranosiin asti että löydän vastaavaa hahmogalleriaa ja itseä kiinnostavaa käsikirjoitusta koukkuineen kun puhutaan tälläisistä kaupunkiympyröissä tapahtuvista bad ass-sarjoista.

_
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kelaappas mun kommentteja taaksepäin, en itsekään usko tällä hetkellä mitä ens hätään kirjoittelin tuosta. Jos pieni miinus täytyy hakea sarjasta niin se kieltämättä alkaa niin sanotusti aika "valmiina" jolloin ei paljoa selitellä hahmoja, fiiliksiä, taustoja. Rehellisesti sanottuna olin pari jaksoa ihan pihalla, mutta nyt täysin koukussa toisen kauden puolivälissä, meno tuossa sarjassa vain yltyy, todella tyylikkäällä ja häikäilemättömälläkin tavalla, väkivalta on koko ajan läsnä mutta se on ikään kuin business as usual, eikä sillä mässäillä liikaa.

Täytyypä tutustua. Sehän juuri tuossa oli, kun porukkaa vaan lappaa ruutuun eikä ole mitään mahdollisuutta tietää keitä ne ovat ja mitä ja miksi. Ehkä se on joku tyylikeino, mutta ainakin huono sellainen. Todella vaikea muistaa muutenkin kuka nyt on kuka, kun ei ole mitään kovin kummoista mistä muistaisi.

Vastapainona muuten kaikelle tappamiselle olen katsonut The Odd Couplea. Siitä on joku vanha versiokin olemassa, mutta en tiedä siitä mitään. Jos 20min jenkkikomediat kiinnostaa, niin tuo on oikein hyvä ja siinä on urheilujuttujakin, kun päähenkilömme tekee radiossa suosittua urheiluohjelmaa. Kaikenlaisia sporttistarojakin on aina cameoissa.

Meinasi kyllä sekin jäädä kesken heti ensimmäisessä jaksossa sillä sarjassa on ihan järkyttävä päällenauru. Äkkiä siihen tottuu, mutta sitten on ollut pari aivan käsittämätöntä todella hauskaa juttua missä ei naurettukaan. Ehkä jenkit eivät vaan tajunneet niiden olevan hauskoja.

Ai niin ja pari pantavaa naapurin blondiakin on ollut.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Todella vaikea muistaa muutenkin kuka nyt on kuka, kun ei ole mitään kovin kummoista mistä muistaisi.
Tämä tulee kuin omista kommenteista ekan ja ehkä tokankin jakson jälkeen, jos nyt jotain logiikkaa tuolle hakee niin yritetäänköhän siinä päästä Rayn pään sisään koska sillä on koko ajan monta rautaa tulessa, omat businekset eli fixaukset, sitten perhe + veljet, sitten joku pano perheen ulkopuolellakin, sitten faija menneisyydestä ja nämä alkavat menemään jatkossa kimurantiksi.

Odd Couple näytti trailerissa että ollaan kuin Frendien kulisseissa. Hiukan nykyään vierastaa tuota jenkkien hössötystä ja päällenaurua mikä toimi nuorempana kasarilla ja ysärilläkin. Nyt komediallinen esimerkki mulle on tv:n puolelta vaikkapa tuo leffakerho-ketjussa mainitsemani Klovni, siinä on tunnistettavat pohjoismaiset ympyrät mitkä sitten lyödään härskisti läskiksi ja otetaan jokainen tabu mistä ei saisi puhua pöydälle.
Klovn - God Jul Frank - YouTube

Klovn - The Litterbox - YouTube

_
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ray Donovanissa on monia asioita joista kylä pidin ja se auttoikin jaksmaan ekan kauden loppuun. Ihan ok kaikin puolin, mutta tarjontaa on viime vuosina ollut niin monesta mielenkiintoisemmasta sarjasta, joten sen vuoksi katsominen omalla kohdallani jäi siihen ensimmäiseen kauteen. Sarja löytyykin omalta "Ehkä katson joskus loppuun" -listalta, joka on pitkä.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Nyt komediallinen esimerkki mulle on tv:n puolelta vaikkapa tuo leffakerho-ketjussa mainitsemani Klovni, siinä on tunnistettavat pohjoismaiset ympyrät mitkä sitten lyödään härskisti läskiksi ja otetaan jokainen tabu mistä ei saisi puhua pöydälle.
Klovn - God Jul Frank - YouTube

Klovn - The Litterbox - YouTube

_
Klovn on aivan loistava tv-sarja, jonka koko konsepti on aika lailla yksi yhteen osin jopa musiikkeja myöten nussittu Larry Davidin myöskin loistavasta Curb Your Enthusiasmista. Toki tanskalaisten versio aiheesta on hieman rivompi.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Syfy on näyttänyt vihreää valoa The Expanse 3.kaudelle, joka tulee sisältämään 13 jaksoa kuten parhaillaan esitettävällä 2.kaudella.
The Expanse News – This Is Not A Drill. The Expanse Is Renewed for Season 3 | Syfy
(syfy.com)

Hyvät uutiset eivät jääneet tuohon, vaan samalla SyFy uusi myös 12 Monkeyssin 3. kaudelle.
Sarjan 1. kausi tuli juuri NetFlixiin, toki HBO:n kautta näkee jo molemmat kaudet. Ainakin itse olen tykännyt sarjasta, vaikkakin alku oli vähän kehno.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Hyvät uutiset eivät jääneet tuohon, vaan samalla SyFy uusi myös 12 Monkeyssin 3. kaudelle.
Sarjan 1. kausi tuli juuri NetFlixiin, toki HBO:n kautta näkee jo molemmat kaudet. Ainakin itse olen tykännyt sarjasta, vaikkakin alku oli vähän kehno.

Itseasiassa 12 Monkeysin uusimisesta 3. kaudelle ilmoitettiin jo viime kesänä ja sen esittäminen alkaa n. kuukauden päästä jenkeissä. Nyt sen sijaan ilmoitettiin että sarja saa myös neljännen kauden (joka esitetään ensi vuonna), mutta tuo jää samalla sarjan viimeiseksi.

’12 Monkeys’ Cancelled at Syfy: Season 4 Will Be Show’s Last | TVLine
(tvline.com)
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Syfy on näyttänyt vihreää valoa The Expanse 3.kaudelle, joka tulee sisältämään 13 jaksoa kuten parhaillaan esitettävällä 2.kaudella.
The Expanse News – This Is Not A Drill. The Expanse Is Renewed for Season 3 | Syfy
(syfy.com)
Mahtava uutinen!

Toisella kaudella on ollut nyt vähän ehkä hitaampi tahti verrattuna ensimmäiseen ~viiteen jaksoon, mutta lopussa on tulossa sellasta rätinää, että pitäähän sitä henkeä vetää välillä =)
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
jonka koko konsepti on aika lailla yksi yhteen osin jopa musiikkeja myöten nussittu Larry Davidin myöskin loistavasta Curb Your Enthusiasmista.
Kaksi mun komediasuosikkia tästä 10 vuoden sisältä, mutta en kyllä osaa yhtään vetää tuota mainitsemaasi yhtäläisyyttä ainakaan näin rajusti että nussittaisiin jotain. Huumori, eli sen arkisuus ehkä se lähin yhtäläisyys mutta Curbin sanoisin enemmän jatkavan sitä Seinfeldin "arkihuumoria" hiukan ronskimmalla otteella. Haiskahtaa vahvasti siltä että Seinfeldin kirjoittaja Larry David halusi tehdä samasta aiheesta hiukan vapaammin tv-sarjaa.
Tokihan Frank ja Casper ovat omalla nimellään sarjassa jos sitä tarkoitat mutta jokseenkin kaikki aiheet poikkeaa, perhekuviot, naisseikkailut, ne tabujen käsittelyt joista amerikassa ei saisi mainita sanallakaan.
Ja jos olet tutustunut Frankin ja Casperin historiaan niin eikös sarjassa ole paljon totuuttakin, Casper on ollut tanskassa iso julkkis jolla vastaavia naisseikkailuita kuin sarjassakin, miten tälläistä tarinaa voi varastaa. Frank taas enemmmän sellainen nolojen tilanteiden mies, joka kuitenkin elää sarjassa perhe-elämää.

Curbissa kun olen vähän aikaa sitten vasta katsonut tämän edellisen kauden alkoi hiukan kyllästyttää asioiden alleviivaaminen joka menee huutamiseksi hyvin monessa kohtauksessa, ei jätetä katsojalle niin sanotusti mitään. Toivottavasti uusi kausi ei jatkaisi täysin vanhan mallin mukaan. Tässä esim Klovn vetää pitemmän korren asettelemalla tilanteet hyvin vaivihkaa ja katsoja päättää koska nauraa jos pystyy nauraa ollenkaan tilanteelle.
Larry Davidissa on sitten taas paljon samaa kuin Woody Allenissa suulaana juutalaistaustaisena koomikkona ja monissa tilanteissa heidän komiikka kohtaa ja ei yllätys että Allen teki Davidin kanssa Whatever Worksin jossa näkyy miten molempien komiikka menee yksiin.

Puhuisin ehkä enemmänkin tietystä tyylilajista ja ei ihme että pidän itse näistä kaikista (Klovn, Larry David ja Woody Allen) kun on yhtäläisyyksiä lähestymisessä komediaan.

_
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Onko kukaan vielä päässyt tsekkaamaan Suomen Konttoria Elisa viihteestä? Mulla on käytössä väärä operaattori, joten en ole jaksoakaan nähnyt, mutta kiinnostaisi silti tietää että kannattaako valtakunnallista esitystä edes odottaa. Tuoko suomalaisuus konseptiin mitään sellaista lisäarvoa, jonka vuoksi sitä kannattaisi katsoa vaikka on jo muutamaan kertaan pyörittänyt britti- ja jenkkiversiot läpi?

Olen katsonut nyt 4 jaksoa. Näyttää olevan muodikasta haukkua tätä sarjaa ja luonnollisesti myös Sami Hedbergiä. Facebookissa kun Elisa mainosti Aitiota ja sarjaa niin kommentit olivat kyllä tyrmääviä. Oli siellä joku positiivinenkin joukossa.

Sarja on ainakin toistaiseksi ollut todella hyvä. Hiukan tuntemattomammat näyttelijät ovat mielestäni juuri sopivia rooleihinsa. Kannattaa ehdottomasti tsekata.

Sanottakoon lopuksi, että olen brittisarjojen suurkuluttaja ja omistan tallenteena lähes kaiken mitä on julkaistu, enkä löydä tästä mitään "pyhäinhäväistykseen" viittaavaa. Voisi olla paljon huonompi tekele.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Game of Thrones 6. kausi tsekattuna nyt Ylen tahtiin, siitä joitain hajamietteitä kiekon putoamista odotelleessa… (allaoleva tietysti spoilaa rankasti kuutoskautta, varoitus siis siitä, jos joku ei ole vielä sattunut näkemään)

Olikos se niin, että tällä kaudella jo lähdettiin tietoisesti erkanemaan alkuperäisistä kirjoista (jotka eivät siis pysyneet tv-sarjan vauhdissa)? Itse olen enkunkielisissä kirjoissa kahlannut vasta 3. kirjan puolivälistä vähän yli, joten en voi tietää, mutta muistan jossain nähneeni että vitoskauden aikoihin tehtiin päätös lähteä kehittämään TV-sarjaa omaan suuntaansa ja omaan tahtiinsa, kun Martin ei kyennyt kirjoittamaan kirjojaan riittävän rivakasti. Ja epäilisin kutoskaudella käyneen juuri näin, lähinnä kahdesta syystä.

Ensinnäkin dialogin taso. Kirjoissa hahmojen sanailu on yleensä varsin oivaltava, nasevaa ja piikikästä. Tuohon verrattuna tämän kauden dialogi oli useissa paikoissa vaivaannuttavan latteaa. Pahimpia kärsijöitä tuntui olleen Sansa Stark, jonka vuorosanojen yleisen mitäänsanomattomuuden olisi uskonut nolottavan näyttelijää itseäänkin, mutta myös muutamissa muissa kohdissa, esim. John Snow'n henkiinheräämisen jälkeinen keskustelu (oliko Davos Seaworthin kanssa?) oli kaiken kaikkiaan niin yksioikoisen lattea ja tönkkö, että herätti katsojassa lähinnä myötähäpeää kirjoittajien kyvyttömyyttä kohtaan. Ja turha kai sanoakaan, että John Snow'n ja Sansa Starkin väliset keskustelut eivät myöskään olleet mitään suurta kaunokirjallista taidetta...

Toinen ongelma oli astetta vakavampi: tarinankerronnan yleinen tyyli ja suunta. Siinä missä kirjat ja tv-sarjan aikaisemmat kaudet ovat yllättäneet perinteiseen fantasiakerrontaan tottuneet yllätyksellisyydellään ja monien fantasiakonventioiden rikkomisella, tällä kaudella tarina alkoi huolestuttavasti luisua perinteisten fantasiakliseiden suuntaan. Aiemmin näimme usein, että symppaamamme mukavantuntuiset hahmot kärsivät, kun taas kaikkein vaivaisimmat tai ikävimmäntuntuiset selvisivät vaikeuksista voittajina kerta toisensa jälkeen. Tällä kaudella sen sijaan "paha" alkoi saada palkkansa kliseisten fantasiaperinteiden mukaisesti: sen kohtasivat niin lordi Frey kuin orjamestarit ja Boltonin äpärä. Kahden viimeksi mainitun tapauksen kohdalla raskauttavaksi seikaksi katsottakoon vielä toinenkin fantasiaklisee: molemmissa tapauksissa "ratsuväki" saapui apuun kääntämään ratkaisevan taistelun "hyvien" voitoksi.
Toinen vastaava selkeä tyylillinen muutos: siinä missä aikaisemmin monet hahmojen väliset skismat ja ristiriidat ruokkivat kerronnan jännitettä ja veivät juontakin eteenpäin, kuutoskaudella kaikki "hyvät" hahmot alkoivat kuin yhdestä päätöksestä vain yksinkertaisesti olla kavereita keskenään. Unohdetaan kaikki erimielisyydet, ollaan kavereita. Yksi suurimpia syypäitä tähänkin älyttömyyteen oli jälleen, yllätys yllätys, Sansa Stark, joka tuosta vaan, kädenkäänteessä, unohti kaikki aiemmat antipatiansa ja rupesi noin vain kaveeraamaan Lady Briennen, velipuolensa, ja jossain määrin jopa Little Fingerin kanssa. Ja kun vielä Jamie Lannister vilkutti pois seilaavalle Lady Briennelle, jonka oli tarkoituksella päästänyt sormiensa välistä, katsoja tunsi ylenpalttisen siirapin alkavan pursuta ulos sieraimistaan…
Kolmantena esimerkkinä tästä ongelmasta (luisuminen fantasiakliseisiin): Yleensäkin se, että hahmoja on alettu selkeästi tyypätä "hyviin" (joita katsojan tarkoitus sympata) ja "pahoihin" (joita katsojan tarkoitus inhota). Aikaisemmin hahmot eivät olleet niin mustavalkoisesti kumpaakaan, vaan mukavimmistakin hahmoista löytyi "pimeä puoli" ja päinvastoin. Toivottavasti nyt edes jonkinlaisia yllätyksiä tulee tällä rintamalla, jos nyt vaikka Daenerys sekoaisi ja alkaisi kulkea isänsä jalanjäljissä. Tai sitten Cersei osoittautuisikin järkeväksi ja oikeudenmukaiseksi suureksi johtajaksi, joka pelastaa kaikki sivistyneet kansat talven uhalta.

Kyllä kuutoskaudessa toki hyvääkin oli. Erityisesti kokonaisuutena tämän kauden rytmitys toimi paremmin kuin yhdenkään aikaisemman kauden, pois lukien ehkä ensimmäinen kausi. Siinä missä kakkos- ja kolmoskausi loppuivat ikään kuin "kesken", erittäin epäkliimaksimaiseen lopetukseen ja viitoskauden alkupuolisko tuntui suoraan sanottuna polkevan koko ajan niin pahasti paikallaan, että harkitsin useaan otteeseen sarjan seuraamisen lopettamista, kuutoskaudella kerronnan jännite pysyi hyvin yllä koko ajan ja tarinankehityksen & toiminnan suhde oli hyvässä balanssissa. Ei ollut yhtään turhalta tai skipattavalta tuntuvaa jaksoa.

Ai niin, yksi kysymys: Branin viimeisessä jaksossa näkemä vauva, jonka oli ilmeisesti tarkoitus olla vastasyntynyt John Snow. Ylen jaksokuvauksen mukaan Branille paljastui tässä "pitkään vaiettu salaisuus" tjsp., minulle ei kyllä auennut, mikä salaisuus oikein oli, ei ainakaan tämän perusteella. Se, että Ned oli John Snow'n isä? Sehän oli alusta alkaen tiedossa, eli jostain muusta oli ilmeisesti kyse…
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Spoilerivaroitus John Snown vanhemmista.
Äiti on Lyanna Stark - Nedin sisko ja isä on Rhaegar Targaryen eli Daenarysin Viserysin veli, "Mad Kingin" poika
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Ai niin, yksi kysymys: Branin viimeisessä jaksossa näkemä vauva, jonka oli ilmeisesti tarkoitus olla vastasyntynyt John Snow. Ylen jaksokuvauksen mukaan Branille paljastui tässä "pitkään vaiettu salaisuus" tjsp., minulle ei kyllä auennut, mikä salaisuus oikein oli, ei ainakaan tämän perusteella. Se, että Ned oli John Snow'n isä? Sehän oli alusta alkaen tiedossa, eli jostain muusta oli ilmeisesti kyse…

Vastaus varmuuden vuoksi spoileritägien sisään:

Päinvastoin, siinä paljastui se, että Ned ei ollut Jonin isä. Sen sijaan Nedin sisko Lyanna oli Jonin äiti. Isän henkilöllisyys jäi hieman vielä epäselväksi, mutta koska tornia vartioi kuninkaankaartilaiset, voidaan olettaa isän olleen Targaryen. Todennäköisesti Rhaegar (Daeneryksen vanhempi veli).
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Voisitteko GoTin katselijat mennä ystävällisesti sinne omaan ketjuun keskustelemaan asiasta kun sellainen on sitä varten perustettu. En halua tietää mitään mitä sarjassa on tapahtunut vitoskauden jälkeen ja olen siinä tähän asti onnistunut. Odotan siis ensin kirjaa ja sitten vasta jatkan sarjaa, jos kirja joskus edes tulee.
 

HAL9000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tamperelaiset käy paitsi Ilves
Voisitteko GoTin katselijat mennä ystävällisesti sinne omaan ketjuun keskustelemaan asiasta kun sellainen on sitä varten perustettu. En halua tietää mitään mitä sarjassa on tapahtunut vitoskauden jälkeen ja olen siinä tähän asti onnistunut. Odotan siis ensin kirjaa ja sitten vasta jatkan sarjaa, jos kirja joskus edes tulee.

Ymmärrän tämän näkökohdan & kunnioitan sitä. Toisaalta kuitenkin Ylen tahdissa taapertava joutuu väistelemään tuota "jenkkitahtiin"-ketjua ihan samasta syystä, siellä kun on spoileritietoa jaksoista, joita ei Ylellä näe vielä ainakaan puoleen vuoteen. Tietysti juuri nyt kun 7-kausi ei ole vielä alkanut, tuo vaara on aika minimaalinen.

Mutta ymmärrän että jos menee "kirjat ensin" -filosofialla voi toki joutua odottamaan vielä paljon, paljon pidempään. Se on sitten kokonaan oma juttunsa, missä määrin tv-sarja voi spoilata kirjoja, joita ei ole vielä edes kirjoitettu tv-sarjan valmistumishetkellä.

Ainakin yritin kuitenkin merkata jutun alkuun, että se varmasti spoilaa kuutoskautta, juuri niitä varten, jotka eivät ole sitä syystä tai toisesta vielä katsoneet mutta aikovat joskus katsoa. Ja aika pitkälle koko sepustusta saa lukea ennen kuin vakavammat spoilerit tulevat vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös