TV-sarjaketju

  • 2 199 767
  • 9 748

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko joku tsiigannut Ray Donovanin? Aloitin eilen ja ihan vauhdikkaalta tuntuu, pitääkö tasonsa, muuttuuko edetessä?
Vähän kaksijakoiset fiilikset Liev Schreiberista, hyvin vähäeleinen tuohon maailmaan mutta toisaalta show voi juuri tuota vaatia ettei mene yliampuvaksi.

_
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tämä. Syfyltä aika tyhmä peliliike olla myymättä kunnollisia oikeuksia NetFlixille rapakon tällä puolen. Hätäisimmät turvautuvat varmasti Amerikan serkkuun.
Kuten @vilpertti sanoi jo tuossa aikaisemmin niin Syfy ei itse tuota tätä sarjaa vaan omistaa lähinnä lähetysoikeudet USA:ssa. Alcon-niminen tuotantoyhtiö tuottaa sarjaa, joka sinänsä suojaa peruuttamiselta, koska todennäköisesti löytyy uusi kanava mikäli Syfy vetäisi töpselin seinästä. Toisaalta Syfy on kuitenkin sarjan suurin rahoittaja, joten sitä vaikutusvaltaa kuitenkin on. Alcon myi Pohjois-Amerikan ulkopuoliset oikeudet Legendary Pictures-nimiselle yhtiölle, joka myi sitten myöhemmin esitysoikeudet Netflixille Uutta Seelantia lukuunottamatta. Ilmeisesti Netflix ei vielä halunnut maksaa tarpeeksi, jotta saisivat lähettää jaksoja jenkkitahdissa, täytyy toivoa sitten että sarja lähtee sen verran lentoon, että 3. kaudella sitten.

Mitä itse sarjaan niin seuraavat 3 jaksoa pitäisivät olla aika tykistystä kun 1. kirjan tapahtumat viedään loppuun. Itse olen useaan kertaan huomannut, että sarjan näyttelijät ja kirjoittajat ovat puhuneet erityisesti 6.jakson olevan jotenkin "mindblowing" tai vastaavaa, tuota odotellessa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mitä itse sarjaan niin seuraavat 3 jaksoa pitäisivät olla aika tykistystä kun 1. kirjan tapahtumat viedään loppuun. Itse olen useaan kertaan huomannut, että sarjan näyttelijät ja kirjoittajat ovat puhuneet erityisesti 6.jakson olevan jotenkin "mindblowing" tai vastaavaa, tuota odotellessa.
Jotakuinkin osaan aavistaa, mitä kyseisessä jaksossa tapahtuu ja, joo, ei malta odottaa kun näkee miten se toteutetaan ruudulla =)
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kuten @vilpertti sanoi jo tuossa aikaisemmin niin Syfy ei itse tuota tätä sarjaa vaan omistaa lähinnä lähetysoikeudet USA:ssa. Alcon-niminen tuotantoyhtiö tuottaa sarjaa, joka sinänsä suojaa peruuttamiselta, koska todennäköisesti löytyy uusi kanava mikäli Syfy vetäisi töpselin seinästä. Toisaalta Syfy on kuitenkin sarjan suurin rahoittaja, joten sitä vaikutusvaltaa kuitenkin on. Alcon myi Pohjois-Amerikan ulkopuoliset oikeudet Legendary Pictures-nimiselle yhtiölle, joka myi sitten myöhemmin esitysoikeudet Netflixille Uutta Seelantia lukuunottamatta. Ilmeisesti Netflix ei vielä halunnut maksaa tarpeeksi, jotta saisivat lähettää jaksoja jenkkitahdissa, täytyy toivoa sitten että sarja lähtee sen verran lentoon, että 3. kaudella sitten.

Mitä itse sarjaan niin seuraavat 3 jaksoa pitäisivät olla aika tykistystä kun 1. kirjan tapahtumat viedään loppuun. Itse olen useaan kertaan huomannut, että sarjan näyttelijät ja kirjoittajat ovat puhuneet erityisesti 6.jakson olevan jotenkin "mindblowing" tai vastaavaa, tuota odotellessa.

Ah, tuo meni itseltä ohi, vaikka vilpertin viestin luinkin. Varsin mutkikasta tuo oikeuksien omistajuuskuviot kovinkin usein.
Tuo on tosiaan ihan hyvä pointti, että, vaikka Syfy löisi lapun luukulle niin eiköhän juuri NetFlixille kelpaisi Scifi -valikoimiin jo helvetin hyväksi todettu sarja.
Ellen väärin muista niin Legendary Pictures on nykyään (vai joko aina ollut) kiinalaisten omistuksessa.

Sarjan rauhallisempi tahti on kieltämättä toiminut hyvin. Koko ekaa kirjaa ei yritettykään suorittaa yhdessä kaudessa alta pois ja taso ei ole kärsinyt tämän takia muunnoksessa (GoT).
Sen sijaan maailmaa on enempikin laajennettu kirjaan nähden, kun myöhemmin mukaan tulevia hahmoja ja taustakuvioita on pyöritetty mukana alusta asti sen sijaan, että ne yhtäkkiä pamahtaisivat kasvoille.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Presidentti katsottu nyt loppuun asti. Alla jotain ajatuksia

Alku oli tosiaan lupaava, mutta mitä pidemmälle tuo sarja eteni niin sitä enemmän minusta tuosta tuli pannukakku. Pannukakku siis siinä mielessä että tuohon oli ynnätty ihan liikaa tapahtumia minun mielestäni. Presidentin murhayritys, ydinaseita Suomen maaperällä, vasemmistojohtajan omat kieroilut yms. Minusta olisi ollut parempi jos tuossa olisi otettu yksi aihe ja keskitytty vain siihen. Nyt kaikkea oli tungettu niin paljon, ettei tuo tunnu oikein uskottavalta että Suomessa voisi yhdessä vuodessa tapahtua noin paljon ja toisekseen juonenkuljetuksesta tuli todella ohkaista ja poukkoilevaa, kun mitään asiaa ei oikein pureksittu kunnolla. Plussaa täytyy kuitenkin sanoa siitä että YLE:n lavasteiden mukaansaaminen oli tosi hyvä juttu ja muutenkin tuo sosiaalisen median mukaan tuominen henki nykypäivää. Aiemmin jo sanoin että kuvaus oli tosi hyvää tasoa ja se kesti loppuun asti. Monta hyvää näyttelijäsuoritusta, mutta monta aika epäuskottavaa myöskin. Pidin siitä että kaikki vieraita kieliä puhuneet sivuosissa olleet henkilöt saattoivat olla jopa ihan natiiveja englantilaisia tai saksalaisia esimerkiksi, koska kieli oli niin sujuvaa. Hyvä että niihin oli panostettu.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Tänään vasta sain katottua Black Sails 4.kauden kolmannen jakson HBOlta, jumankauta mikä jakso! Sarja vaan paranee ja jaksaa yllättää.
Onneksi huomenna tulee taas uus jakso kehiin.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Tulipa katsottua uudestaan True Detectiven 1. kausi ja voi pojat, olinpa jo kerennyt unohtaa kuinka hyvä tuo oli. Näyttely, käsikirjoitus ja "se jokin-elementti" huikean miljöön muodossa ovat kyllä ihan A-luokkaa. Naurattaa kyllä vieläkin, että aikanaan tämä sai moitteita "hidastempoisuudesta", en nimittäin muista yhtä intensiivistä sarjaa edes koskaan katsoneeni.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Sain vihdoinkin katsottua Kimmon kolmannen tuotantokauden. Eihän tuossa ollut lainkaan järkeä (silkkaa kohellushuumoria siis), mutta toimi minulle. Jyrki Nissinen yksi suomalaisen TV-historian parhaimmista hahmoista, ei sen tarvitse sanoa kuin "voi vittu Steffe" niin naurattaa, sillä Hietalahden olemus Nissisenä on sen verran huvittava.

Vieläkö tuohon neloskausi saataisiin? Uskoisin näin, kun viimeisessä jaksossa kerrottiin Nissisen tulevista suunnitelmista.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko joku tsiigannut Ray Donovanin? Aloitin eilen ja ihan vauhdikkaalta tuntuu, pitääkö tasonsa, muuttuuko edetessä?
Vähän kaksijakoiset fiilikset Liev Schreiberista, hyvin vähäeleinen tuohon maailmaan mutta toisaalta show voi juuri tuota vaatia ettei mene yliampuvaksi.

_

Todella kova sarja ja paranee vain jatkossa! 5/5 omasta mielestä
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sain vihdoinkin katsottua Kimmon kolmannen tuotantokauden. Eihän tuossa ollut lainkaan järkeä (silkkaa kohellushuumoria siis), mutta toimi minulle. Jyrki Nissinen yksi suomalaisen TV-historian parhaimmista hahmoista, ei sen tarvitse sanoa kuin "voi vittu Steffe" niin naurattaa, sillä Hietalahden olemus Nissisenä on sen verran huvittava.

Vieläkö tuohon neloskausi saataisiin? Uskoisin näin, kun viimeisessä jaksossa kerrottiin Nissisen tulevista suunnitelmista.
Ensimmäisessä kaudessa oli vielä jotain järkeä, mutta sen jälkeen koko pakka levisi, vaikkakin muutkin kaudet olivat huikeaa tykitystä. Nissinen tosiaan hieno hahmo. "Haista paska, painu helvettiin!"
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
huomasin yllätyksekseni, että Homeland/Isänmaan puolesta tulee MTV:ltä lähes jenkkitahtiin (parin viikon viivellä). Hieno homma, tuli sunnuntain myöhäisiltaan katottavaa (katsoa nyt yx jakso uusix).


Incorporated voi suositella kaikille SciFi ystäville, kuhan jostain muuallakin kun SyFy:ltä on tarjonnassa. Amazon Primen Man in the High castle on pakko viä mainita, sillä olipahan timanttinen toka siisön ja kolmatta pukkaa. Itse olin hyvin skeptinen miten sarjaa jatketakaan originaali Dick tekstin jälkeen, vaan oli turha huoli.

Tän hetkisisistä Taboo ja Expanse täyttävät mun laatukriteerini. Better Call Saul alkaa enskuussa. Vuoden itselle odotetuin on Turn neljäs season, sekä tietty romanttisen Poldarkin kolmas.


Mitäs uusia (oletettavasti) laatusarjoja on tänä vuonna tulossa ulos?

EDIT: Vastaan viä itekkin, että (niin oletettavasti Sillan neljäs kausi vai vasta ensvuonna??)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hyvin kyllä pukkaa katseltavaa, ei juuri suvantoja tule. Kohtsillään alkaa Billions, Turn on tuloillaan ja Vikingsin 5a. Expanse jatkuu kai myös kevään aikana(?), Netflixin Marvel-sarjat myös. Areena on täynnä mielenkiintoisia dokkareita ja koneen kovalevyllä odottaa katsomista vaikka kuinka monta Areena-tallennetta. Parhaillaan katselulistalla on Taboo ja Six, niiden lisäksi näytti Hell on Wheelsin 5. kausi tulleen osittain jo HBO:lle. Lukemattomia kirjoja on hylly täynnä. Pitäisi varmaan lopettaa töissäkäynti.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Amazon Primen Man in the High castle on pakko viä mainita, sillä olipahan timanttinen toka siisön ja kolmatta pukkaa.
Tykkäsin itse kanssa paljon, enemmän kuin ensimmäisestä jopa - mutta sivuhuomiona, milloinkohan sitä olisi tarpeeksi aikuinen ettei lapselliset jutut naurattaisi. Jotenkin vähän vie draamalta pohjaa kun japanilaiset upseerit ja byrokraatit juonivat keskenään, huoneeseen astelee rivisotilas joka huutaa "Hai, Kakka!" (Kakka siis erään kenraalin tms. nimi)
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Hyvin kyllä pukkaa katseltavaa, ei juuri suvantoja tule. Kohtsillään alkaa Billions, Turn on tuloillaan ja Vikingsin 5a. Expanse jatkuu kai myös kevään aikana(?), Netflixin Marvel-sarjat myös. Areena on täynnä mielenkiintoisia dokkareita ja koneen kovalevyllä odottaa katsomista vaikka kuinka monta Areena-tallennetta. Parhaillaan katselulistalla on Taboo ja Six, niiden lisäksi näytti Hell on Wheelsin 5. kausi tulleen osittain jo HBO:lle. Lukemattomia kirjoja on hylly täynnä. Pitäisi varmaan lopettaa töissäkäynti.

The Expansesta on nyt tullut 4/13 jaksoa 2. kaudesta, mutta Netflixissä vissiin näkyvissä vasta joskus huhti/toukokuun aikoihin. Sitä mitä amerikanserkulta olen noita nauhoituksia saanut niin sarja tuntuu vain paranevan jakso jaksolta. Sen takia tuntuukin vähän ihmeelliseltä ettei tuosta ole enempää juttua missään.

Tykkäsin itse kanssa paljon, enemmän kuin ensimmäisestä jopa - mutta sivuhuomiona, milloinkohan sitä olisi tarpeeksi aikuinen ettei lapselliset jutut naurattaisi. Jotenkin vähän vie draamalta pohjaa kun japanilaiset upseerit ja byrokraatit juonivat keskenään, huoneeseen astelee rivisotilas joka huutaa "Hai, Kakka!" (Kakka siis erään kenraalin tms. nimi)

Itsekin tykkäsin tuosta 2. kaudesta enemmän kuin 1.kaudesta. Varsinkin pari vikaa jaksoa olivat kovaa tavaraa. Suomalaisena tuo Kakka kyllä huvittaa, mutta japaniksi tuo taitaa tarkoittaa jotain tyyliin "teidän korkeutenne" tai jotain vastaavaa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Suomalaisena tuo Kakka kyllä huvittaa, mutta japaniksi tuo taitaa tarkoittaa jotain tyyliin "teidän korkeutenne" tai jotain vastaavaa.
OK, seison korjattuna - teksteissä oli isolla, niin oletin että kyseessä erisnimi. Huvitti silti, joka kerta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Todella kova sarja ja paranee vain jatkossa! 5/5 omasta mielestä
Hyvä kuulla. Olen ekan kauden puolivälin ylittänyt ja vähän kaksijakoiset fiilikset. Toisaalta toimii mutta joku tässä juonessa mättää, ehkä isäpapan törttöilyt joita Ray ei siedä, tehdään kyllä selväksi asenne mutta ei syitä sen enempää tai sitten ihan vain hahmojen syvyys ei oikein toteudu, jää päänäyttelijät pintapuoliseksi jolloin ei oikein pääse kuvioihin mukaan ja syihin. Mutta ehdottomasti jatkan katsomista ja odotan juonen käänteitä.

_
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Osaatteko kertoo, onko tuo 24: Legacy tulossa suomen televisioon? Ruutu+:ssa näkyy olevan nyt jo muutamia jaksoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuleekohan oikeaan ketjuun vai onko tosi-tv:llä omansa täällä. Täytyy tunnustaa soft spot tuolta kategoriasta, onko sitten salainen suosikki kategoriaa täällä lätkäjätkien palstalla mutta Julkkisselviytyjät säväyttää yksinkertaisella reseptillä. Riisutaan se julkisuuskuva veke ja metsään. Viihdyttävää katsoa kun joku nipottaa, joku yrittää olla mies, jopa Teuvo Loman keräsi pisteet himaan tuosta. Ihan hyvä formaatti joka osoittaa ettei aina tarvitse viedä selviytymisohjelmia äärimmäisyyksiin.
Julkkisselviytyjät | Ruutu

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuleekohan oikeaan ketjuun vai onko tosi-tv:llä omansa täällä. Täytyy tunnustaa soft spot tuolta kategoriasta, onko sitten salainen suosikki kategoriaa täällä lätkäjätkien palstalla mutta Julkkisselviytyjät säväyttää yksinkertaisella reseptillä. Riisutaan se julkisuuskuva veke ja metsään. Viihdyttävää katsoa kun joku nipottaa, joku yrittää olla mies, jopa Teuvo Loman keräsi pisteet himaan tuosta. Ihan hyvä formaatti joka osoittaa ettei aina tarvitse viedä selviytymisohjelmia äärimmäisyyksiin.
Julkkisselviytyjät | Ruutu
_
Ihan ok setti, mutta välillä häiritsee että todellä tyhjästä on tämä ohjelma nyhjästy. Leiripaikka on kaksi kilsaa lähimmän Ikean parkkipaikalta (c Villi Kortti), välillä kuvissa näkyy jotain polkupyöriä tms. Tehtävätkin kuin jostain sudenpentujen rastilta. Toki näin on saatu halvalla ja (julkkisten kannalta) helposti ohjelma kokoon, mutta muutama päivä lisää ja jossain oikeasti korvessa olisi voinut vielä vähän eri tavalla riisua julkimot rooleistaan. Mutta olisiko sinne sitten Niko Saarista enää saatu lähtemään, ehkä ei, joten toisaalta hyvä näin.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Siis jos kutosjakson pitäisi olla vielä kovempi Expansessa kuin tämä vitonen, niin ei saatana. Aivan mahdottoman kova jakso. Kovempi kuin S1e4.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Iron Fist tuleepi näköjäänsä 17.3. Netukkaan. Punisherille ei vielä ollut julkaisuajankohtaa.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Siis jos kutosjakson pitäisi olla vielä kovempi Expansessa kuin tämä vitonen, niin ei saatana. Aivan mahdottoman kova jakso. Kovempi kuin S1e4.

Niin saattoi olla, että nimenomaan 5. jakso oli se ns. mindblowing jakso, koska tuosta on vaikea enää parantaa. Jotenkin muistelisin, että nimenomaan 5. ja 6. jaksoista oli puhetta ennen kauden alkua, että erityisesti noita hehkutettiin joidenkin toimesta niiden ollessa jälkiuotantovaiheessa. Olen seurannut redditissä r/theexpanse subreddittiä on paljon ennen kuin sarja alkoi ja tuolla ovat suhtkoht aktiviisesti osallistuneet keskusteluihin mm. molemmat kirjasarjan taustalla olevat kirjailijat ja varsinkin sarjan erikoistehosteista vastaavan porukan pomo, joka on silloin tällöin laittanut jakoon joitain maistiaisia ja joitain hahmotelmiaan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös