TV-sarja: Game of Thrones (ensiesityksen tahtiin, ei sanaakaan kirjoista)

  • 214 670
  • 1 086

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sansalta puuttuu luonteen kovuus, jonka vuoksi hän joutuu aina toinen toistaan pahempaan tilanteeseen. Muut sisarukset ovat olleet enemmän perillä maailman julmuudesta, mutta Sansa on vaan niin pirun naiivi, että se melkein häiritsee.

Siis, ei mielestäni näin. Sansa yrittää nimenomaa olla kova ja sitkeä, vaikka saa jatkuvasti iskuja sen vuoksi. Hän pyrki esimerkiksi käytännössä viimeiseen asti Kuninkaansatamassa naimisiin prinssinsä kanssa, mutta joutuikin "vangiksi" ja kärsimään tämän vuoksi henkisesti monella tavalla ja tuli nöyryytetyksi. Olisi ehkä kannattanut paeta, kun siihen oli tilaisuus. Nytkin Sansa valitsi vaarallisimman vaihtoehdon ja päätti ottaa kohtalonsa omiin käsiinsä ja palata Talvivaaraan, jossa tiesi tulevansa nöyryytetyksi todennäköisesti uudelleen. Sielläkin olisi ollut tilaisuus paeta ennen hääyötä, mutta Sansa kuvitteli kestävänsä sen, mitä eteen tulee. Tuskin kuitenkaan arvasi, mitä Ramseyllä oli mielessä.

Sansa ei ole heikkoluontoinen, vaan tyhmänrohkea. Hänet raiskattiin henkisesti monta kertaa Kuninkaansatamassa ja nyt Ramsey vei tuon astetta pidemmälle. Olisi ehkä pitänyt olla vain pelkuri, mutta se ei valitettavasti ole sopinut Starkeille tähänkään asti.
 
Suosikkijoukkue
KK
Itseäni on alkanut kiehtomaan Sansan seikkailut ja mitä hänelle tulee tapahtumaan, koska "pohjaalaiset muistavat" vai oliko se "north will remember", mitä Sansalle on kerrottu. Voi olla, että Pohjoinen on vielä valtaistuin pelissä mukana todella vahvasti. Uskon kuitenkin, että Sansalle käy vielä hyvin ja hän pääsee kotiin. Toisaalta ihmettelen mitä se rampa poika Stark mahtaa tehdä siellä muurin takana. Aika vähän? on tullut kaverin seikkailuista mitään esille tällä kaudella. Tuleeko sitten takautuvasti vai mikä siellä on meininki? (Älkää nyt saatana vastatko retoriseen kysmykseen).

Tyrion edelleen sarjan parhaimmistoa niin näyttelijänä kuin kirjoitettunakin. Aivan mahtavaa settiä. Hieno sarja.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kerro nyt minulle, miksi aikuiset ihmiset tulevat tänne spoilaamaan sarjaa? Esimerkiksi nimimerkki Floulla on kova tarve päteä täällä ja kirja ketjussa.
Missasin kyllä sen kohdan missä spoilattiin. Floun kommentti oli sama kuin jos minä epäilisin, että lopussa valtaistuimella tönöttää Varys, kätenään white walker-Khal Drogo. Kaikesta huolimatta täällä aikuset ihmiset käyttäytyy kuin kaksvuotiaat ja tuntuu siltä kuin oikein etsittäisiin syitä vetää herneet nenään.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missasin kyllä sen kohdan missä spoilattiin. Floun kommentti oli sama kuin jos minä epäilisin, että lopussa valtaistuimella tönöttää Varys, kätenään white walker-Khal Drogo. Kaikesta huolimatta täällä aikuset ihmiset käyttäytyy kuin kaksvuotiaat ja tuntuu siltä kuin oikein etsittäisiin syitä vetää herneet nenään.

Lue boldattut kohdat.

Näistä hitaammista jaksoista osaisi nauttia ihan eri tavalla, jos käsikirjoittajat edes yrittäisivät tehdä hahmojen toimista loogisia eivätkä vain keskittyisi muuttamaan hahmojen motiiveja ja toimia sitä mukaan, kun kirjoittavat itseään ansaan.

Sansan tarinalinjaa en vieläkään ymmärrä. Joo, kivaa tv:tä, mutta jumalauta Pedofinger on tehnyt kaikkensa saadakseen tuon äitiään muistuttavan teinitytön itselleen ja sit se vaan dumppaa sen Boltoneille ja lähtee itse taas kerran pikataksiaan käyttäen muille maille...

Briennellä on ilmeisesti myös uskomattoman hyvän tuurin lisäksi täydellinen kyky lukea ihmisiä. Winterfell on aiemmin poltettu ja ihmiset tapettu ja silti tää avautuu ekalle vastaantulijalle Sansa Starkista ja kuinka hän on täällä pelastamassa Sansaa. Luulis olevan alkuperäiset asukit aika vähissä tuolla ja suuremmalla todennäköisyydellä paikalla lähinnä Boltoneitten mukana tuomia maajusseja ja palvelusväkeä. Noh, nyt Sansalla on oma Briennesignal, kun asiat menee vituilleen Myrandan ja Ramsayn kanssa. Näinköhän uskaltavat kuitenkaan näyttää seuraavassa jaksossa kuinka kaksikko raiskaa tuoreen morsiammen?

Ja oisivat oikeasti voineet edes yrittää sen Valyrian kanssa tai sitten kutsua paikkaa Rhoyneksi, koska siltähän tuo kivimiehineen muistutti. Valyrian pitäis olla asumiskelvoton tulinen inferno demoneineen. Nyt tuo paikka näytti lähinnä vähän sumuilselta DisneyLandin jokiajelulta, jossa on häiriköimässä kivimiehiä, koska niitä nyt vaan lähetetään sinne tappamisen sijaan. Tuon sarjan kuvauksen perusteella paikka on siis täysin asuttava, kunhan joku vain murhaa kivimiehet pois ja idiootit tajuaisivat lopettaa heidän lähettämisen saarelle.

Tyrionin ja Jorahin onneksi merellä on ilmeisesti ollut hyvin tyyni keli, kun ovat päässeet pitkälti kulkemaan merellä jollain pikkuisella soutuveneellä...

Miksi näitä asioita pitää tulla pohtimaan tähän ketjuun, kun se toinenkin ketju on olemassa? Osa porukasta oikeasti pohtii mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta sitten on näitä nimimerkkejä, jotka tulevat kertomaan millaisia sarjan henkilöt ja maisemat kuuluisivat kirjojen perusteella olla. Ja siinä sivussa tulee tietoa tulevasta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ei nuo ole spoilereita. SPOILER: Ensimmäistä ei ole tapahtunut kirjoissa ja toinen on vaan väriä maisemaan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Ei nuo ole spoilereita. SPOILER: Ensimmäistä ei ole tapahtunut kirjoissa ja toinen on vaan väriä maisemaan.
Aivan sama onko spoiler vai ei, tässä ketjussa ei pidä puhua kirjoista lainkaan.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joka vitun sivulla näiden kirjamulkkujen trolliviestejä, joilla ei ole mitään tekemistä sarjasta keskustelun kanssa vaan jatkuvasti väännetään ohi aiheen ja häiriköidään muita.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Aivan sama onko spoiler vai ei, tässä ketjussa ei pidä puhua kirjoista lainkaan.

Neitseellinen syntymä HBO-sarjaksi, mistä nuo nerokkaat käsikirjoittajat noita mutkiaan oikein keksivätkään... Anyway, kehoittaisin nyt lähtiessäni kaikkia tämän ikävän ketjun harhaoppisia, jotka siihen siis fysiologisesti kykenevät, siirtymään lukemaan tuota hämmästyttävää teossarjaa ja unohtamaan tämä sinänsä ihan ok-laatuisen tv-ohjelman. Fantasiakirjallisuudessa saatiin odottaa yli 50 vuotta, että joku voisi haastaa Tolkienin, ja nyt elämme hämmästyttävässä tilanteessa, että ilmestymässä on kirjasarja, joka viimeinkin näin tekee. Itse pohdin usein Tolkieniin tutustuttuani, että minkälaista olisi ollut elää, kun Sormusten herra ilmestyi vuoden välein Britanniassa, että olisipa ollut aika ainutlaatuinen tilanne. Nyt on aika etuoikeutettu olo, että on saanut olla todistamassa tähän verrattavaa aikakautta Martinin tappavan hitaasti ilmestyvän sarjan muodossa. On kieltämättä häiritsevää, että jotkut tosiaan keskittyvät ohueen kopioon sen ainutlaatuisen aidon version sijasta.

Anyway, ei muistella pahalla, en jatkossa häiritse - ymmärtääkseni en ole spoilannut tässä ketjussa puolella sanallakaan, ja tietysti tuomitsen ne jotka ovat näin mahdollisesti tehneet (tosin ei oikeita spoilauksia taida olla kuin ihan pari viestiä periferisistä asioista).
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei nuo ole spoilereita. SPOILER: Ensimmäistä ei ole tapahtunut kirjoissa ja toinen on vaan väriä maisemaan.

Kiitos tiedosta, en voinut tätä tietää, koska en ole lukenut kirjoja, vielä.

En vaan ymmärrä mitä iloa kirjan lukenut nimimerkki saa siitä, että tulee tähän ketjuun kertomaan ettei homma nyt mennyt oikein, Sansan raiskaajalla oli kirjassa kuusi mulkkua ja rautainen dildo... Tv-sarjassa Valyrian on utuinen Disney world, kirjassa sitten tulinen pätsi. Sarja on käsikirjoittajien luoma, ei kopio kirjoista.

Eikö nyt vain voida keskustella vain tv-sarjasta sen etenemisen tahtiin? Pohditaan esim. Jon Snown henkilöllisyyttä sarjan pohjalta, eikä tuoda keskusteluun kirjojen tietoja. Kirjoja lukemattomat eivät voi tietää kuinka pitkälle tarina on kirjoissa edennyt, onko esim. Jon Snown henkilöllisyys jo paljastunut. Ilmeisesti se ei ole, mutta asiaa pohtineen nimimerkin muiden viestien perusteella voisi näin kuvitella.
 
Eiköhän tuo vaikuta siltä, että Theon Greyjoy tekee henkisen paluun ja puuttuu tuohon tilanteeseen Pohjoisessa lähiaikoina. Sen verran paljon miehen psyykkeen murtumista kuvailtiin koko jakson ajan, että ei sitä turhan takia tehtäisi.

Neljä jaksoa vielä ja sitten pitkälle huilille taas. Huoh...
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän tuo vaikuta siltä, että Theon Greyjoy tekee henkisen paluun ja puuttuu tuohon tilanteeseen Pohjoisessa lähiaikoina. Sen verran paljon miehen psyykkeen murtumista kuvailtiin koko jakson ajan, että ei sitä turhan takia tehtäisi.

Niin ja Stannis marssii kohti Talvivaaraa all day long. Eli ysijaksossa perinteisesti tapellaan. Jotenkin näkisin itse sekä Ramsayn että Roosen saavan maksua siitä, mitä ovat Starkeille tehneet. Sansakin voisi ottaa sen viimeisen askeleen kohti sarjan tunnusomaista 'strong woman'- asetelmaa.

Silti. Cersei vs Tyrellit on se odotetuin. Pakko olla hyvä.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Miksi näitä asioita pitää tulla pohtimaan tähän ketjuun, kun se toinenkin ketju on olemassa? Osa porukasta oikeasti pohtii mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta sitten on näitä nimimerkkejä, jotka tulevat kertomaan millaisia sarjan henkilöt ja maisemat kuuluisivat kirjojen perusteella olla. Ja siinä sivussa tulee tietoa tulevasta.

Tässä vähän pätemistä lisää youtube -videon myötä https://www.youtube.com/watch?v=VmrUKiYeLlI
Tuossa on siis se Blu Ray -ekstrapätkä mitä ite aiemmassa viestissäni jo pohdin. Tuo jättää mahdollisuuden sille, että Smoking Sea ei oikeasti savua ja kupli ja demoneitakaan siellä ei välttämättä ole. Toisaalta, jos Valyria on noinkin suotuisan näköinen ja tuntuinen paikka mitä TV-sarja sen esittää olevan niin luulisi, että moinen saari olisi asutettu muitten kuin kivimiesten toimesta, jotka sinne siis lähetetään muuttumaan kivimiehiksi. Tai, että ainakin piraatit, jotka hyötyisivät tuosta savuverhosta väijyisivät sen turvin kauppa/orjalaivoja.

Väittäisin, että tuosta Doom of Valyriasta ja Valyrian nykytilasta on ollut myös sarjassa jokuinen pikkuviittaus aiemmin (ainakin) Danyn juonikaaressa, mutta ei yksinkertaisesti kiinnosta lähteä etsimään moista pätkää narisijoille.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kiitos tiedosta, en voinut tätä tietää, koska en ole lukenut kirjoja, vielä.

Täälläkään ei olisi tuosta asiasta tarvinnut sen enempää vääntää ja puolustella kuinka moista ei ole edes tapahtunut, jos eräs Runkkari ei olisi vetänyt sipuleita perseeseensä arvauksesta, johon en ihan täysin edes itsekkään uskonut. Siinä vaiheessa, kun minua ruvetaan kivittämään Runkkareitten toimesta spoilaamisesta niin on tapana sanoa, että moista ei tapahtunut ja, että enpäs muuten spoilannut. Tässä vaiheessahan arvon Runkkari lähti itse spoilaamaan kuinka kaveri kertoi, että joku raiskaus on jossain vaiheessa tapahtunut Ramsayn toimesta... Vai olisiko minun pitänyt tuumata, että mitä jos luette ne kirjat eka ja tuutte sitten viiden vuoden päästä jatkaan keskustelua? Spoilausta sen sijaan olisi ollut kertoa mitä sanoin kyseisestä kohtauksesta kirjaketjun puolella.

Joten kumpikohan tässä nyt sitten lopulta spoilasi ja mitä?

Tähän ketjuun en ole, enkä tule jatkossakaan arvuuttelemaan asioista, jotka ovat tapahtuneet kirjoissa. Ja siinä vaiheessa, kun juoni menee omia menojaan kirjoihin nähden aion kyllä jatkossakin osallistua keskusteluun parhaaksi nakemälläni tavalla. Ja näinhän jo osittain mennäänkin. Niistä asioista missä kirjatietoudellani voisin päteä ja nillittää oikein urakalla olen pysynyt hyvin visusti hiljaa tässä ketjussa.
Vai spoilaako se jonkun lukuhetken kirjojen parissa vuosien päästä, jos minä osallistun tässä vaiheessa täällä keskusteluun ja sitten paljastuu kuinka tiettyjä asioita ei ole vielä kirjoissa tapahtunut / tule mahdollisesti ikinä tapahtumaan / Martin ei ikinä saa kirjaa valmiiksi emmekä ikinä tiedä kumpi noista vaihtoehdoista oli oikea?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sansalta puuttuu luonteen kovuus, jonka vuoksi hän joutuu aina toinen toistaan pahempaan tilanteeseen. Muut sisarukset ovat olleet enemmän perillä maailman julmuudesta, mutta Sansa on vaan niin pirun naiivi, että se melkein häiritsee.

Kyrpä karaisee.

Sansassa olen haistanut piilevää bitch-potentiaalia koko sarjan ajan. Naiivi ja pehmeästi kasvatettu tyttönen kun saa oikealla hetkellä meisseliä (ja vielä mahdollisimman väkivaltaisella tavalla), niin sitten potentiaali saattaa realisoitua. Näin kävi loharimuijallakin ja pieni sukurutsaus teki Cerceillekin nannaa. Pari kautta sitten Sansaa oltiin jo joukkoraiskaamassa, mutta Hound pelasti tuolloin tilanteen.

Uusimman jakson loppukohtaus oli itsessään varsin vaisu. Mutta uskon ja toivon, että Sansassa alkaa kytemään sarjaa piristävä viha ja katkeruus. Khal Drogo oli johtaja ja julma, mutta ei kusipää. Kun hän teki Daeneryksen kanssa sen kauneimman, niin Danysta kehittyi samantyyppinen. Nyt kun Ramsay otti Sansan, niin toivon hänen poistaneen tytöstä samalla kaiken herkkyyden säilyttäen kuitenkin tietynlaisen ärsyttävyyden mikä hänessä on koko ajan ollut mukana lisättynä äpärän kusipäisyydellä.
 

Nick Neim

Jäsen
Täälläkään ei olisi tuosta asiasta tarvinnut sen enempää vääntää ja puolustella kuinka moista ei ole edes tapahtunut, jos eräs Runkkari ei olisi vetänyt sipuleita perseeseensä arvauksesta, johon en ihan täysin edes itsekkään uskonut. Siinä vaiheessa, kun minua ruvetaan kivittämään Runkkareitten toimesta spoilaamisesta niin on tapana sanoa, että moista ei tapahtunut ja, että enpäs muuten spoilannut. Tässä vaiheessahan arvon Runkkari lähti itse spoilaamaan kuinka kaveri kertoi, että joku raiskaus on jossain vaiheessa tapahtunut Ramsayn toimesta... Vai olisiko minun pitänyt tuumata, että mitä jos luette ne kirjat eka ja tuutte sitten viiden vuoden päästä jatkaan keskustelua? Spoilausta sen sijaan olisi ollut kertoa mitä sanoin kyseisestä kohtauksesta kirjaketjun puolella.

Onpas siellä kirja syvällä perseessä tämän itkuvollotuksen perusteella...

No ei vaan, mutta jos otetaan huomioon viikkoa(?) aikaisempi viestisi ja vinkumisesi Valyriasta ja sen "väärästä" ulkomuodosta sekä viimeistään viimeisimmistä viesteistäsi, selviää tyhmemmällekin (joo, jopa meille pelkkää sarjaa katsoville taunoille), että kirjat on luettu. Onnekas arvaus - toki on mahdollista, mutta et voi itsekkään väittää, että tuo ei olisi helvetin epäilyttävää. Täällä on kuitenkin varta vasten väännetty ketjut erikseen, ja silti jokin urpo (et ollut sinä, enkä jaksa kaivella näitä viestejä sen enempää) tuli selittämään kirjatietouttaan ja kuinka tunnetusti Ned löysi siskonsa jostain kuolemaisillaan. Siihen perään tuollainen arvaus, ja mä ainakin olin jo myyty sen enempää tutkimatta ja hutkimatta.

Jos tuo tosiaan oli vilpitön arvaus, niin ei siinä sitten muuta kuin pahoitteluita sinne suuntaan. Ei ole ilmeisesti salapoliisityö mua varten, varsinkin kun sain kaverilta aika epämääräisen kommentin tuohon raiskaukseen liittyen, joka ennenminkin vain vahvisti fiilistä tuosta.

Joten kumpikohan tässä nyt sitten lopulta spoilasi ja mitä?

Niin, minä heitin epämääräisen kaverilta kuullun kommentin, ja sinä vahvistit Ramsayn raiskanneen kirjoissa useita kertoja.

Eikä tuossa mua ainakaan vituttanut tuo "spoileri" (=Ramsay raiskaa) vaan enemmän se, että täällä julistettiin sitä raiskausta pariin otteeseen. En mä ainakaan ajatellut niiden viestien perusteella, että kyse on jonkinnäköisestä arvauksesta, kun nuo niin varmanoloisina kirjoitit.

Vai spoilaako se jonkun lukuhetken kirjojen parissa vuosien päästä, jos minä osallistun tässä vaiheessa täällä keskusteluun ja sitten paljastuu kuinka tiettyjä asioita ei ole vielä kirjoissa tapahtunut / tule mahdollisesti ikinä tapahtumaan / Martin ei ikinä saa kirjaa valmiiksi emmekä ikinä tiedä kumpi noista vaihtoehdoista oli oikea?

Eihän tuo spoilaa, jos ne kirjavertaukset pysyvät kurissa. Ilmeisesti sulla pysyy, mutta kaikilla ei pysy. Viime ketjussa se tuli huomattua hyvin, vaikka tämä ketjuhan on ollut "siisti" ihan paria (no ainakin tuon yhden muistan varmaksi) poikkeusta lukuunottamatta. Mä (ja viime ketjussa oli ainakin pari muuta) ainakin suunnittelin ihan oikeesti(!!) lukevani nuo kirjat, kunhan pahempi kiire hellittää (=kesälomaa odotellessa).

Peace.

E: Oikeastaan tämän ilmeisesti suht turhan väännön myötä jäi kommentoimatta edellisjaksossa aivan saatanasti häirinnyt asia.

Mä olen jotenkin aina kuvitellut, että tuolla maailmassa kuningasparilla olisi aivan helvetisti valtaa. Nyt jokin hinuri väitti Margaerynin valehdelleen, ja kuningatar siltä istumalta vangittiin. Mä ymmärsin hyvin sen Lorasin vangitsemisen, kun se hintti taisi mainita jostain merkistä, mutta millä vitulla se muka pystyy todistamaan sen, että Margaeryn näki tilanteen? Eiköhän kuningattaren sana paina vaakakupissa hieman enemmän, tai ainakin ennen edellisjaksoa näin kuvittelin.
 
Viimeksi muokattu:

Mont-Blanc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mets
Mä olen jotenkin aina kuvitellut, että tuolla maailmassa kuningasparilla olisi aivan helvetisti valtaa. Nyt jokin hinuri väitti Margaerynin valehdelleen, ja kuningatar siltä istumalta vangittiin. Mä ymmärsin hyvin sen Lorasin vangitsemisen, kun se hintti taisi mainita jostain merkistä, mutta millä vitulla se muka pystyy todistamaan sen, että Margaeryn näki tilanteen? Eiköhän kuningattaren sana paina vaakakupissa hieman enemmän, tai ainakin ennen edellisjaksoa näin kuvittelin.

Kyllä kuninkaalla valtaa on, jos hän sitä vain uskaltaisi käyttää. Nyt Margaery vietiin tyrmään Tommenin istuessa vieressä sormi perseessä. Tämä "sama" nähtiin myös aikaisemmin, kun Tommen oli menossa puhumaan High Sparrowlle Loraksen vapauttamisesta. Muut varpuset tulivat kuitenkin Tommenin tielle. Kingsguard lupautui "siivoamaan" varpuset pois tieltä jos Kungen Tommen näin vain haluaisi. No poika päätti kuitenkin joukkoineen perääntyä. Isoveli Joffrey olisi tod. näk. syöttänyt nämä varpuset elävänä koirille, jos tuo sama olisi hänen kohdalla tapahtunut. Kissat hyppii pöydille ja Tommen ei uskalla edes suihkepulloa käyttää. High Sparrow sen sijaan uskaltaa käyttää hänelle "kuulumatonta" valtaa (ja hankkia sitä kokoajan lisää) vaikka hänellä ei näissä kuningasperheen asioissa pitäisi juuri sanottavaa olla. Se että onko kyseinen toiminta ihan tarkoituksenmukaista vai onko vaari vain sen verran hurahtanut omaan uskontoonsa kun ei tajua kuinka heikoilla jäillä hän koko ajan kulkee, onkin sitten se mielenkiintoinen kysymys.

Jos Tommen ei olisi tuohon kuulusteluun osallistunut niin seuraavana komentojärjestyksessä olisi ollut Margaeryn ja silloin Kingsguard olisi tuon vangitsemisen varmaankin estänyt. Nyt Tommenilta jäi käsky antamatta (eli toisin sanoen hyväksyi vangitsemispäätöksen) ja vaimo vietiin varpusten toimesta. Tämä siis vain oma tulkintani miksi tämä Margaeryn vangitseminen oli ylipäätänsä mahdollista.

Niin ja vielä loppuun bongasin tuosta HS:n jaksoarviosta yhden jutun, mikä oli jäänyt itseltään kokonaan huomaamatta. Vedetään nyt varmuuden vuoksi spoilertageihin, jos joku haluaa nämä jutut ihan itsekseen hoksata. Kyseinen tapahtuma oli tosiaan kaikkien nähtävillä kyseisessä jaksossa ja jos ensijakson trailerin on katsonut niin saman johtopäätöksen voi vetää myös sieltä.

Sansa häiden yhteydessä alkoi lumisade. WINTER IS HERE! (Siis ainakin Hesarin tulkinnan mukaan)

EDIT: Nyt kun tuon kohtauksen katsoi ja luki Kari Runk:in viestin tarkemmin uudestaan, niin tajusin mistä puhut. Tosiaan jäi itseäkin tuo kohtaus vaivaamaan. Miten Margaery muka jäi kiinni tuossa valehtelusta ja syyllistyi tuohon High Sparrow mainitsemaan valehteluun. Ensinnäkin hän vastasi hänen käsityksen mukaan (hän valehteli, mutta ei High Sparrow voinut sitä tietää), ettei Loras ollut syyllinen esitettyihin syytöksiin. Tämän jälkeen rattopoika ilmestyy ja sanoo, että Margaery tiesi Loraksen puuhista esittämättä kuitenkaan mitään konkreettista todistetta siitä, että Margaery valehtelee. Tietty syytä tuskin tarvitsee hakea kovin kaukaa (Cersei), mutta aika epäoikeudenmukainen tuo kuulustelu (tai ainakin lopputulos) lopulta oli.
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Mä olen jotenkin aina kuvitellut, että tuolla maailmassa kuningasparilla olisi aivan helvetisti valtaa. Nyt jokin hinuri väitti Margaerynin valehdelleen, ja kuningatar siltä istumalta vangittiin. Mä ymmärsin hyvin sen Lorasin vangitsemisen, kun se hintti taisi mainita jostain merkistä, mutta millä vitulla se muka pystyy todistamaan sen, että Margaeryn näki tilanteen? Eiköhän kuningattaren sana paina vaakakupissa hieman enemmän, tai ainakin ennen edellisjaksoa näin kuvittelin.

Tuo kohtaus oli kyllä komediaa ja ihan vääristä syistä. Random mieshuora kertoo, että kuningatar valehtelee ja tämän uskovat heti kaikki yhtään miettimättä lähdettä. Tämäkään ei riitä vaan Kingsguard kattoo vierestä, kun Kuningatar viedään heidän edestä jonnekin epämääräiseen vankilaan hullujen toimesta. Heidän tehtävänsä on kuitenkin suojella Kuningasta ja tämän perhettä. Jos Kuningas mätkii Kuningatarta he eivät puutu, mutta siinä vaiheessa, kun joku muu menee kajoamaan Kuningattareen pitäisi ilmassa olla hyvin pian irtokäsiä. Tämä olisi vielä mennyt, jos Tommen olisi erikseen komentanut, että miekat pois tai vaihtoehtoisesti Tommen ja vartijat pois kuviosta kokonaan. Mutta tuo, että kaverit ihan oma-alotteisesti vain katsovat vierestä oli kyllä tökeröä ja itse hakisin jo muita töitä heidän virassaan. Tämäkin kohtaus olisi tarvinnut hieman enemmän aikaa ja pohjustusta eikä vain suoraan asiaan menoa, nyt tuosta jää tämän myötä tosi hätäinen ja tökerösti kirjoitetun kohtauksen kuva.

Varmaan Tommenin munattomuutta/haluttomuutta vuodattaa Uskon hihhuleitten verta olisi voinut tuoda esille muullakin tapaa mikäli tuota jo aiemmin otettua pointtia haluttiin vielä hieroa lisää naamaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mä olen jotenkin aina kuvitellut, että tuolla maailmassa kuningasparilla olisi aivan helvetisti valtaa. Nyt jokin hinuri väitti Margaerynin valehdelleen, ja kuningatar siltä istumalta vangittiin. Mä ymmärsin hyvin sen Lorasin vangitsemisen, kun se hintti taisi mainita jostain merkistä, mutta millä vitulla se muka pystyy todistamaan sen, että Margaeryn näki tilanteen? Eiköhän kuningattaren sana paina vaakakupissa hieman enemmän, tai ainakin ennen edellisjaksoa näin kuvittelin.

Cersei käytti vanhaa keinoa, nosti uskonnon mukaan valtataisteluun. Hän "puhdisti" (oman etunsa takia) kirkon, nosti valtaan fundamentalistien johtajan ja antoi heille aseita, vedoten historiaan. Hän ja ylivarpunen kävivät keskustelun, jossa Cersei vetosi historiaan, kirkolla oli aikaisemminkin ollut omat aseelliset joukkonsa, jotka ovat valvoneet uskonnon puhtautta.

Samoin kirkkolla oli aikaisemmin ollut omat oikeudenkäytinsä, joiden ratkaisuihin kuninkaalla ei ollut mitään sanomista. Tilanne on vastaava kuin katollisen kirkon ja valtion suhde menneisyydessä. Kuninkaat ja paavi taistelivat vallasta, molemmat käyttivät toistaan hyväksi tilanteen niin vaatiessa. Tähän asti kirkko oli ollut kuninkaan takataskussa, yliseptoni sai vierailla bordellissa ja oli alamainen kuninkaalle. Cersei muutti tämän kuvion.

Tommen on tossukka ja äidin rakkaus on vielä Margaeryn sänkytemppuja tärkeämpää. Ja kyse on pidätyksestä, Margaery vietiin odottamaan oikeudenkäyntiä, häntä ei vangittu lopullisesti. Ylivarpusen päätös oli, että todisteita on tarpeeksi oikeudenkäyntiä varten. Lorasta syytetään sodomiasta ja Margaerya jumalten edessä valehtelusta.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse mietin, miten nopeasti tuo kääntyy Cerseitä vastaan. Rouva ei ole kuitenkaan mikään puhdas pulmunen ja yksi todistajakin löytyy varpusilta jo ihan omista joukoista. Eikä se Stanniksen kirje varmasti mihinkään unohtunut ole.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Itse mietin, miten nopeasti tuo kääntyy Cerseitä vastaan. Rouva ei ole kuitenkaan mikään puhdas pulmunen ja yksi todistajakin löytyy varpusilta jo ihan omista joukoista. Eikä se Stanniksen kirje varmasti mihinkään unohtunut ole.

Cersei olisi todellakin pitänyt suolata tuossa tilanteessa. Eikai sukurutsauskaan ole sen hyväksyttävämpää, kuin miehen kanssa makaaminen miehen tapauksessa.

Pakko sanoa, että nautin suunnattomasti Jaqen H'gharin hahmosta ja siitä miten upeasti Tom Wlaschiha tätä näyttelee. Mielenkiintoista katsoa mihin Aryan tarina vie hänen kanssaan.
 

Rapala

Jäsen
Moniko nappasi viime jaksosta jälleen yhden hahmon todennäköisen tulevan kuoleman? Vaihteeksi olisi harmittava menetys.

Oli muuten huikea kohtaus tuo Tyrionin& Orjapiiskurin dwarf cock merchant -setti. Vaikkakin itse orjasaattueen saapuminen olikin yhtä juosten kustu kuin Jaimen keikka tyttären pelastamiseksi, niin olihan nuo letkautukset taas parasta Tyrionia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Cersei olisi todellakin pitänyt suolata tuossa tilanteessa. Eikai sukurutsauskaan ole sen hyväksyttävämpää, kuin miehen kanssa makaaminen miehen tapauksessa.
Niin ja se vielä lisäksi, että haureutta harrastettiin, ihan kuningasta petettiin.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Moniko nappasi viime jaksosta jälleen yhden hahmon todennäköisen tulevan kuoleman? Vaihteeksi olisi harmittava menetys.

Nappasin ja harmittavaa tosiaan, jos näin käy. Mitään varmuuttahan tuosta ei ole mutta kävi heti itsellänikin mielessä, että käviköhän nyt huonosti.
 

Ameno

Jäsen
Moniko nappasi viime jaksosta jälleen yhden hahmon todennäköisen tulevan kuoleman? Vaihteeksi olisi harmittava menetys.

Ikävästihän siinä tosiaan korostettiin taistelussa, että Bronn haavan sai. Eihän tuo kovin paha osuma ollut eikä Bronn siitä näyttänyt oireilevan, mutta kaipa Hietakyyn terä oli myrkytetty. Ikävää tosiaan, jos näin tulee käymään.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Moniko nappasi viime jaksosta jälleen yhden hahmon todennäköisen tulevan kuoleman? Vaihteeksi olisi harmittava menetys.

En tieda olenko samoilla jaljilla, mutta Bronn sai viilloin kun tappeli Hiekkakaarmeiden kanssa. Oberyn kaytti myrkya terissaan, niin miksei tyttaretkin tata tekisi. Olisi kylla vituttava kuolema, koska Bronn on lempihahmoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös