Tuurisi?

  • 4 567
  • 41

Minkälainen tuurisi/onnesi on?

  • Tuurini on parempi kuin keskimäärin ihmisillä

    Ääniä: 36 15,5%
  • Tuurini on melko keskivertoa

    Ääniä: 101 43,5%
  • Tuurini on huonompi kuin keskimäärin ihmisillä

    Ääniä: 95 40,9%

  • Äänestäjiä
    232

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Teen eräänlaista "tutkimusta" ja kiinnostaisi kuulla, mitä mieltä suomalaiset (tässä tapauksessa jatkoaikalaiset) ovat tuuristaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minulla ei ole Vesa Keskisen kanssa mitään yhteistä.

Käyköön tämä sekä mukahauskana että nokkelana sanaleikkinä vastauksesta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Paskaa mäihää on ollut, tai ainakin sellaiset tapaukset muistuvat herkästi mieleen eikä onni kyllä muutenkaan ole turhia potkinut. En muista montakaan kertaa, että mulla olisi käynyt hillittömän hyvä tuuri. Tai no, jos vaikka rajusta auto-onnettomuudesta selviäminen on hyvää tuuria, niin sitten kyllä. Toisaalta taas sellaiseen joutuminen on äärimmäisen huonoa tuuria. Mutta noin yleisesti, tuntuu että tuurini on keskivertoa huonompi. Tasan ei mene elämän nallekarkit jne.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
En usko tuuriin enkä onneen.Äänestin silti keskivertoa.

Elämässä tulee kuitenkin jatkuvasti tilanteita missä voi käydä miten tahansa. Hyvin tai huonosti. Ja tarkoituksena oli kartoittaa mielipiteitä, että onko kenenkin omalla kohdalla yleensä käynyt onnekkaasti vai epäonnekkaasti.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Eikös suurinosa suomalaisista ole sitä mieltä, että heidän tuurinsa on huono.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos heittäisin Aku Ankan kanssa kruunaa ja klaavaa 10 kertaa ja sanoisin joka kerta kruuna, tulisi jokaisella heitolla klaava. Aina kun onnistumiseni/menestykseni on ollut kiinni tuurista olen joutunut katkerasti pettymään.
 

julle-jr

Jäsen
Elämässä tulee kuitenkin jatkuvasti tilanteita missä voi käydä miten tahansa. Hyvin tai huonosti.
Eipäs voi. Kussakin tilanteessa voi käydä vain jollain tietyllä tavalla. Jos olosuhteet muuttuvat, niin sitten voi käydä jollain toisella tavalla. Esimerkiksi jos lippikseni lentää tuulen mukana vesilätäkköön, niin se lentää sinne sen takia, koska tuuli oli juuri sellainen, että lippis kulkeutui ilmanpyörteiden mukana juuri vesilätäkköön. Jos tuuli olisi toisenlainen, niin sitten lippis lentäisi jonnekin muualle, mutta olosuhteet ja tilanne eivät olisi enää samat.

Viisastelua.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ehdottomasti keskivertoa parempi tuuri. Mitenkään muuten ei ole selitettävissä että tällä latvalaholla ja velttoilulla olen onnistunut hankkimaan itselleni yliopistotutkinnon kahdentoista vuoden ahkerien opiskelujen jälkeen ja nousemaan edustamani yrityksen johtoryhmään viidessä vuodessa.

Toki sitä nurjaakin puolta elämästä olen saanut ihan kyllikseni maistaa, mutta huonomminkin voisi olla.
 
Kyllä mä käännyn tuohon keskiverron puoleen. Pienissä asioissa on usein todella paska tuuri, varsinkin noissa veikkauksen peleissä (taitopeli ja taitopeli, kyllä Kanada tekee maaleja mailan kautta kypärään, josta maaliin), mutta sitten kuitenkin kun miettii esimerkiksi, että kuinka monta kertaa on osunut kiekko/pallo/maila/nyrkki naamaan ja ei ole mustelmaa/tikkejä pahempaa tullut, vaikka on osunut suoraan silmään & suuhun, silti on näkö ja hampaat tallessa, järjestä en sitten osaakkaan enää sanoa.
 
Esimerkiksi jos lippikseni lentää tuulen mukana vesilätäkköön, niin se lentää sinne sen takia, koska tuuli oli juuri sellainen, että lippis kulkeutui ilmanpyörteiden mukana juuri vesilätäkköön.

Mutta mikä osa tässä on tuuria? Onko tässä kohtaa huonoa tuuria se, että se vesilätäkkö sattui olemaan juuri siinä taikka sitten se, että lippis sattui putoamaan juuri siinä kohtaa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Mutta mikä osa tässä on tuuria? Onko tässä kohtaa huonoa tuuria se, että se vesilätäkkö sattui olemaan juuri siinä taikka sitten se, että lippis sattui putoamaan juuri siinä kohtaa.

Niin tuuriahan ei ole olemassakaan, kuten joku jo sanoi.

On olemassa omia valintoja, jotka johtavat sitten uusiin valintoihin ja ne sitten joihinkin tapahtumiin.

Ylläolevassa tapauksessa kaveri tekee huonon valinnan ja laittaa lippiksen päähän tuulella. Loppu onkin sitten historiaa.


edit : kysymykseen vastasin tietysti huonoa tuuria, koska se on noista kolmesta vastauksesta lähtökohtaisesti lähimpänä omia viimeaikaisia tilanteitani. Ne evät kuitenkaan johdu huonosta tuurista vaan omista ratkaisuistani.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Google sanoo 396000 tulosta hakusanalle "tuuri". On se siis olemassa. Ensimmäisenä löytyy joku kyläkauppa.

Eikös se ole Tuuri? Siis se mesta missä se kyläkauppa sijaitsee. Ei siis tuuri.

Toisaalta Google on muutenkin hieman kyseenalainen mittari, sillä tuurin lisäksi kyseinen palvelu näyttää osumia myös Väinämöiselle, Zeukselle, Shivalle, Juggernautille ja Ressu Redfordille, joiden olemassaolon kanssa on vähän niin ja näin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuuri. Uskon sinänsä siihen, että tuuri tulee taidon myötä. Ei tosin aina, mutta ihminen joka on taitava, pääsee sellaisiin tilanteisiin ja tuloksiin, että tavallaan tuurin auttaminen siinä, että saavuttaa päämääränsä, kasvaa todennäköisyytenä. Tämä näkyy esim. jääkiekossa.

Toisaalta itsevarmuus ja tietynlainen rohkeus myös altistaa, että käy tuuri. Periaatteessa ei tarvitse olla osaavakaan, mutta kunhan on tietynlaista positiivista suhtautumista, niin tilanteet voi kääntyä ikään kuin tuurin kautta myönteisesti.

Varmasti osin uskon asia tämä tuuri, mutta uskon itse täysin, että se on liitoksissa monellakin tapaa henkiseen pääomaan.

Joskus vaan asiat osuu kohdalle. Onneksi tälläiset asiat luovat sitä sattumanvaraisuutta ja yllätyksellisyyttä maailmaan.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllähän tässä melkoinen tuuri on käynyt, kun tässä sitä vaan terveenä kirjoitellaan jatkoaikaan ja katsellaan lätkää. Paskemmalla tuurilla sitä olisi syntynyt johonkin Itävaltalaiseen kellariin tai jäänyt pienehkön pyrstötähden alle keskellä peltoa. Aika monta kertaa saa lippis lentää rapakkoon ennenkuin voi itseään keskimääräistä ihmistä huono-onnisemmaksi väittää.

Sitten jos puhutaan jostain arkisista onnen/epäonnenpotkuista, niin eiköhän nuo ole aikalailla tasan menneet. Joskus olen arpajaisista jonkun kännykän voittanut ja joskus taas auto hajoaa kesken muuttohässäkän. Upswingista downswingiin mennään.

Tasanhan onnenlahjat eivät todellakaan mene. Yksikin perhetuttu on menettänyt vaimonsa ja kohta perään ainoan lapsensa sairauksille. Kun mies sitten tuosta toipui ja aloitteli uutta elämää, niin koti paloi ja samalla kaikki tavarat jotka hänellä oli muistona perheestään. Läheltä piti ettei henkikin mennyt siinä tulipalossa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joskus mulla on sanottu olleen hyvä tuuri, mutta toisaalta itse tiedän, että noissa tilanteissa on ollut taustatyötä sun muuta kartoitusta, ennen kuin olen päätöksiäni tehnyt. Eikö tuuria ole pikemminkin satunnainen positiivissävytteinen sattuma, siis esimerkiksi se, että lompakko jää kotiin, mutta bensa-asemalla joku hemmo työntää automaattiin liikaa rahaa, ja tarjoaa loput bensat juuri minulle.

Vähän vaikea sanoa. Ehkä se on keskivertoa minun kohdallani. Sattuma viskelee pikkuasioita aikalailla tasan. Elämän isoissa kysymyksissä taas en jaksa laskea onnen varaan, vaan ne on osin omassa ja osin korkeemmas käres.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eikös se ole Tuuri? Siis se mesta missä se kyläkauppa sijaitsee. Ei siis tuuri.

Toisaalta Google on muutenkin hieman kyseenalainen mittari, sillä tuurin lisäksi kyseinen palvelu näyttää osumia myös Väinämöiselle, Zeukselle, Shivalle, Juggernautille ja Ressu Redfordille, joiden olemassaolon kanssa on vähän niin ja näin.

Hakusanana oli "tuuri" eikä "Tuuri". Olen siis (jälleen) oikeassa. Niin onnekas en silti ollut että olisin löytänyt suomalaisten, kreikkalaisten tai sedulaisten jumalia.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vittu mä en tuurilla vetele, vaan taidolla!
Mä taas olen tähän mennessä tainnut vedellä pelkällä tuurilla sillä minulla on kyllä selkeästi sellainen fiilis, että keskivertoa parempi tuuri minulle on suotu. Totta kai jossakin pitkävedossa ja vastaavissa silloin tällöin pohtii, että miten voi olla niinkin huono tuuri, mutta jos isoja asioita ajattelee niin eipä tule paljon sellaisia mieleen, jotka olisivat menneet pieleen huonon tuurin vuoksi.

Toisaalta käsitys omasta tuurista saattaa olla asenne tai mielialakysymys. Jos vaikkapa koti ja koko omaisuus palaa niin toinen saattaa pitää itseään onnekkaana, jos ei henkilövahinkoja ole sattunut, kun taas toinen pitää paloa huonona tuurina eikä näe siinä tuurin häivääkään. Siis pelastumisestaan huolimatta.
 

Kaivanto

Jäsen
Onko täällä ketään, joka ei usko mihinkään uskontoon tms. yliluonnolliseen mutta uskoo silti, että itsellä/naapurilla, Ruotsilla/Suomella on ennaltamäärätty hyvä/huono tuuri? Jos on, minkä voiman uskot ohjaavan tätä tuuria?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pelkkä Suomeen ja suomalaiseksi syntyminen on lottovoitto, joten eiköhän sitä tuuria ole ollut keskimääräistä enemmän.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Edellä onkin jo parissa viestissä kyseenalaistettu tuurin olemassaolo. Joku voi olla vaikkapa sitä mieltä, että yksittäisellä kerralla kiekon kimpoaminen tolpasta sisään tai ohi on tuurista/onnesta kiinni. Toinen taas pitää tuurina sitä, että kiekko menee samassa ottelussa 30 kertaa tolpasta aina ohi tai sisään. Entä Kanadan maali Suomen tappio-ottelussa, jossa kanadalaispelaajan laukaus osuu ensin suomalaispuolustajan mailan lapaan muuttaen suuntaa siten, että osuu Sami Lepistön kypärään, josta vastustamattomasti suoraan Suomen maaliin. Olen aika varma, että moni sanoi sohvalta "ei v*ttu mikä tuurimaali".

Tuuria parempi sanonta tuon tyyppisissä tilanteissa on sattuma. Esim. Kanadan maalissa sattui heidän kannaltaan vain käymään edullisesti, kun pakin maila ja Lepistö vain sattuivat olemaan juuri siinä missä olivat eikä sitä oltu mitenkään suunniteltu. Jos joku sitten haluaa tällaisista yksittäistapauksista luoda isomman kuvan ja nimittää sitä tuuriksi, joka ulottuu myös esim. tulevaisuuden yksittäistilanteisiin, niin mikäpäs siinä. Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei tällaisilla yksittäisillä sattumuksilla ole mitään tekemistä keskenään muuten kuin ehkä alitajuisesti saattavat vaikuttaa valintoihimme.

Itselläni yksittäistapaukset ovat todennäköisesti olleet voiton puolella tähän asti. Vastasin siis "Tuurini on parempi kuin keskimäärin ihmisillä". Tuon pitäisi kuitenkin olla muotoa on ollut. Minuutin päästähän tilanne saattaa keikahtaa hyvinkin toiseen suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko täällä ketään, joka ei usko mihinkään uskontoon tms. yliluonnolliseen mutta uskoo silti, että itsellä/naapurilla, Ruotsilla/Suomella on ennaltamäärätty hyvä/huono tuuri? Jos on, minkä voiman uskot ohjaavan tätä tuuria?
Minä en oikeastaan usko mihinkään yliluonnolliseen tai uskontoon, mutta sweduilla käy kyllä ehdottomasti helvetin hyvä tuuri. Uskoisin, että tuuria ohjaa hankaussähkö.

Tuo Kaivannon kysymys on muuten helvetin hyvä. Moni olisi varmaan pitkään sitä miettinyt, jos en olisi kertonut vastausta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös