Tsemppiä Tuomo!

  • 105 368
  • 619
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
En ole clippiä tappelusta nähnyt mutta Rudi kyllä oli ottavana osapuolena. Garnet Exelby on suht kova tekijä mutta oli kuulemma "yllättänyt" Rudin ja tullut yhtäkkiä päälle ja saanut siten aloittajan edun.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hälläväliä kuinka tappelujen kanssa käy kauden alkajaisiksi,
se on kuitenkin varmaa, että kundi on lunastanut paikkansa
fanien sydämmessä ja riittänee chicagon organisaatiolle.
Näyttää olevan härmäläinen perinne että tulokaskaudella ruvetaan painimaan(taisi olla jokinen myös)
Saapahan purettua suurempia paineita pois.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onnea ensimmäisestä NHL-maalista

Tuomo teki juuri uransa ensimmäisen NHL-maalin Nashvillea vastaan.

Varmasti suuri helpotus Tuomolle saada se pois alta, joten ei muuta kun lisää.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Joo, loistava juttu että Tuomo sai vihdoin maalitilinsä auki ja apinan pois selästä. Oli kyllä hienoa kuunnella radiosta kun Tuomo Ruudun maali kuulutettiin hehkutuksien saattelemana, tuli ihan kylmät väreet. Itse maalin aikana olin juuri vessassa, mutta kun kuulin sinne kun selostajat hehkuttivat Tuomon maalia, niin oli pakko juosta äkkiä radion ääreen... :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
. Oli kyllä hienoa kuunnella radiosta kun Tuomo Ruudun maali kuulutettiin hehkutuksien saattelemana, tuli ihan kylmät väreet. Itse maalin aikana olin juuri vessassa, mutta kun kuulin sinne kun selostajat hehkuttivat Tuomon maalia, niin oli pakko juosta äkkiä radion ääreen... :)


Joo olihan se hieno hetki kun Radio Suomen Arto Teronen pääsi oikein kunnolla hehkuttamaan Ruudun maalia.... Siinä jäi Pekka Saurin yöradiokin kakkoseksi.

Vakavasti puhuen hieno homma, toivottavasti tulee maaleja lisää.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Tuomo sitten otti ja loukkantui Anaheimia vastaan. 1.24 oli pelattu kun missas taklauksen. Joko "jammed wrist" tai "bruised shoulder". Ja lähteenä blackhawkzone.com keskustelusivut. Seuraava matsi on vasta perjantaina, joen ei välttämättä missaa otteluita.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuomo vastailee ensimmäisenä kaikenlaisiin kysymyksiin Hawksien uudessa 'Mailbag' -osiossa:
http://www.chicagoblackhawks.com/fans/index.cfm?cont_id=214544

Viuhkolastakin kysytään:

'Did you ever play against [Blackhawk prospect] Jari Viuhkola back in Finland? If so, how does his skill level compare to the players in the NHL? -- Lori Peterson

Yeah, I played against him and he's a really good player. He's really good offensively.'
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ajatuksena oli kirjoittaa kattavampi 'välitodistus' Tuomon otteista, mutta jätetään nyt väliin ja kommentoidaan muutamalla väittämällä/kysymyksellä:

1. Olen hiukan pettynyt Ruutun tähänastiseen 'tulokseen', sen mitä nyt näin tilastojen (ja otteluraporttien) perusteella voi sitä arvioida?


GM G A PTS PIM PPG SHG GWG SH SH% +/-
22 1 1 2 17 1 0 1 31 3.2 -9


Tämä siitä huolimatta, että minulla oli varsin realistiset odotukset; eli en edes odottanut hänestä vielä mitään sateen tekijää. (Odotin noin 15+15 kautta näin pisteiden valossa ja vielähän tuo on periaatteessa mahdollista saavuttaa…) Kuitenkin, pikku-rudyn luontainen pelityyli on sellainen, että siltä osin odotin hänen viihtyvän meren takana kuin kala vedessä?

2. Onko jollakulla tarkempaa tietoa/näkemystä siitä, mikä osa-alue ei toimi, jos ei toimi? Pelikaverit eivät luonnollisesti kaikilta osin omaa 'maailmanluokan' käsiä tai pelikäsitystä, eikä itse organisaatiokaan taida purjehtia myötätuulessa kaikkine spektaakkeleineen johtoportaassa?

Jotenkin on vain sellainen 'tuntu', ettei Ruutu ole vielä saanut itsestään kaikkea sitä irti, jonka hän jo nyt osaa...?

Englannin (siis kielen, arvio muutamien haastattelujen perusteella) hän kyllä olisi voinut opetella paremmalle tasolle ennen lähtöään. Itse en väheksy yhtään näitä ’kaukalon ulkopuolisia’ - kieli merkittävämpänä – tekijöitä sopeutumisessa. Mutta tämä viimeinen näin heittona ja ehkäpä kuvastuksena omasta ’turhautumisesta’ Tuomon nykymenoon. Joka tapauksessa toivon TR:lle menestyksekästä peliuraa myös taalakaukaloissa. Kyllä se vielä siitä lähtee…
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyhyt versio Chicago-keskusteluista

Kahdenlaista ilmaa on liikeellä molemmilla Hawks-boardeilla. Laitetaan pari mutkaa suoraksi ja napsitaan pääpiirteitä: Tuomon puolustajat sanovat, että peliaikaa ei ole tarpeeksi, johtuen coach Sutterin veteraaneja suosivasta valmennustyylistä. Lisäksi heittely eri ketjujen välillä ja nyt siirto laitaan eivät ole omiaan asettamaan peliä uomiinsa. Tuomon energisestä pelityylistä pidetään kovasti, ja Tuomo nähdään tulevaisuuden pelimiehenä.

Tuomoa yli-hypetettynä ostoksena pitävästä kansaosasta tulee kritiikkiä kovalla kädellä. Tämä porukka on odottanut sitä ’El Saviour’ia ja on nyt näreissään, kun jälkeä ei synny. Minuutit riittävät kuulemma hyvin, enempää ei tuolla pelillä ansaitsekaan, Admiralsiin vaan kehittymään, taas meni rahat hukkaan... Kuulostaa hämmästyttävästi meidän hiekkalaatikolta :)

Joka tapauksessa kovasti onnea meidän Tuomolle. Sisukas kaveri kun tuolla myllyssä selväjärkisenä jaksaa polkea. Kyllä se kielikin taittuu paaaaljon paremmin kuin kollegoilta itärajan takaa.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Prof. Puck
Englannin (siis kielen, arvio muutamien haastattelujen perusteella) hän kyllä olisi voinut opetella paremmalle tasolle ennen lähtöään. Itse en väheksy yhtään näitä ’kaukalon ulkopuolisia’ - kieli merkittävämpänä – tekijöitä sopeutumisessa.

Itsekin olen muutaman Tuomon haastattelun nähnyt, eikä siinä englannissa minusta mitään isompaa vikaa ole. Välillä joutuu sanoja hakemaan ja lauseista muodostuu hassuja, mutta varmasti tulee ymmärretyksi ja selviää päivittäisistä asioista englannillaan.

Minullekin Tuomon heikohko alkukausi on ollut pettymys. Mitään hirveitä ei tietysti tulokaskaudella pidäkään odottaa, mutta hiukan enemmän sentään kai. Nelosketjun pelikaveritkaan eivät ole maailmanluokkaa, mutta kun ylivoima-aikaakin tulee edelleen joka ottelussa, pitäisi pistesaldon kasvaa huomattavasti nykyistä nopeammin. Ehkäpä runsaampi vastuu farmissa tekisi välillä hyvää.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti eh
Minullekin Tuomon heikohko alkukausi on ollut pettymys. Mitään hirveitä ei tietysti tulokaskaudella pidäkään odottaa, mutta hiukan enemmän sentään kai. Nelosketjun pelikaveritkaan eivät ole maailmanluokkaa, mutta kun ylivoima-aikaakin tulee edelleen joka ottelussa, pitäisi pistesaldon kasvaa huomattavasti nykyistä nopeammin. Ehkäpä runsaampi vastuu farmissa tekisi välillä hyvää.

Kyllähän se aikansa voi ottaa ennenkuin hommat alkavat sujua. Jos mietitään vaikka tämän hetken parasta suomalaista sentteriä (OJ), hänelläkin taisi mennä 4-5 kautta änärissä ennenkuin alkoi homma sujua. Ja sekin alkoi oikeastaan sujua vasta kun Floridan koutsi kertoi että "hei, sä ole muuten ykkössentteri, tee pisteitä".

Eiköhän se Tuomokin siitä. Tai jos ei, niin saattaisin juuri ja juuri ottaa meille vielä kehittymään loppukaudeksi. Ei olisi sentteriongelmaa enää.. :-)
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Carlos
Kyllähän se aikansa voi ottaa ennenkuin hommat alkavat sujua.
...
Eiköhän se Tuomokin siitä.

Siitä kai ei ole epäilystäkään, etteikö Tuomosta ajan kanssa tulisi erinomaista NHL-pelaajaa. Tsemppiä Tuomo!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti eh
Itsekin olen muutaman Tuomon haastattelun nähnyt, eikä siinä englannissa minusta mitään isompaa vikaa ole. Välillä joutuu sanoja hakemaan ja lauseista muodostuu hassuja, mutta varmasti tulee ymmärretyksi ja selviää päivittäisistä asioista englannillaan.

Selvennetään nyt vielä tätä alkuperäisen viestini tärkeintä kohtaa, kielitaitoa. ;-)

Kuten siis jo alunperin totesin, kommentti oli taholtani vähintään yhtä paljon 'turhautunut purkaus' kuin haudanvakava väite. Toiseksi; kielitaidolla ja kielitaidolla on paitsi eroa, myös väliä. Muistan itse ensimmäisiä pitkiä reissujani ulkomaille tehneenä (joskus silloin esihistoriallisella ajalla kun kylmä sota ja Samantha Foxin ri.. eh, ulkoiset avut, olivat päivän puheenaiheita), että olin todella 'väsynyt' aina päivän päätteeksi, vaikka olisin vain seurustellut tuttujen kanssa. Tämä johtuen siitä, että jouduin niin tarkkaavaisesti keskittymään jokaiseen asiaan/lauseeseen, että tuli ymmärretyksi/ymmärsi kuulemansa.

Kyllähän lukio-englannilla toki pärjää erittäin hienosti lomalla (lue; oluen/pizzan/taksin tilaaminen) mutta arjessa selviytyminen onkin sitten paljon raskaampaa. Kyllä se (kielen ja kulttuurin 'opettelu') samoin kuin muunkin arjen rutiinien kohdalleen saattaminen vie aikaa ja voimavaroja, 'jopa' NHL-pelaajilta. Ja yhtä varmasti tämä _ei_ ole se tärkein syy T:R:n hiukan vaisuhkoon alkuun taalajäillä, heh.

Mutta tämä tästä: Ai niin; jatkaaksemme vielä hetken tällä sinänsä merkittävällä kielipoliittisella linjalla: Luin jostain Paul Kariyan hauskan kommentin Selänteen kielitaidosta; "Hänen (siis Selänteen) englanti huononee Kariyan mukaan päivä päivältä..... Joskus siis myös näin päin :-)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi asia tuntuu, onneksi, olevan Tuomolla suhteellisen usein kunnossa peleissä. Eli fyysinen puoli ja Tuomolle ominainen tsemppausosasto. Tosin potkun ollessa Tuomon itsensä mukaan vielä vähän vajavainen, on niissäkin varmasti vielä paras näkemättä.

Hawks-fanien kirjoitusten mukaan Tuomo on useissa peleissä harvoja pelaajia jäällä, joka tsemppaa. Lämmittää lukea juttuja, joissa hehkutetaan Tuomon heittäneen ensin Skrastinsin seinälle, antaen heti perään hienon syötön, ajaen itse maalille tekemään tärkeätä maskia. Esim. edellä mainitusta, (taisi olla kuvitteellinen) maaliin päättyneestä tilanteesta ei Tuomo tehopistettä saa, mutta oli avainasemassa maalin synnyssä. Ei pidä tuijottaa pelkkiä tilastoja, kuten varmasti rapakon takana monet kritisoijat tekevät.

Ja onhan tuossa pisteiden nihkeydessä välillä tuuristakin kiinni, joko puukätiset ketjukaverit (kuten Sullivan tai Arnason välillä =) eivät saa nappisyöttöä maaliin, tai sitten veskari pysäyttää Tuomon itsensä jollakin haamuvenytyksellä.

No, Tuomohan ei ole ikinä ollut mikään pistenikkari Jumalan armosta, joten tee Tuomo se, minkä parhaiten osaat. Tsemppiä!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
LA Kings-Chicago, 29.11.03 ja Tuomo

Nauhoitin zapilta Kings-Blackhawks pelin ja katselin sen aamulla. Chicago on tosiaan aika kehno jengi tällä hetkellä. Kings voitti peli aika puolivaloilla pelaillen 3-1.

Tuomo Ruudun peliesitys kuitenkin ilahdutti minua. Tuomo sai eniten peliaikaa Chicagon hyökkääjistä, yhteensä 20.52, joten luottoa löytyy. Ylivoima-aikaakin tuli 3.17. Tuomo pelasi pelin laitahyökkääjänä. Hän antoi pari loistavaa syöttöä ketjukavereilleen, joissa vain huono onni ja Cechmanek estivät Chicagon maalit. Pelissä oli jo mukana sitä Tuomoa, joka esiintyi meille Nordiksella ennen tammikuista polvivammaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: LA Kings-Chicago, 29.11.03 ja Tuomo

Viestin lähetti Johannes
Nauhoitin zapilta Kings-Blackhawks pelin ja katselin sen aamulla. Chicago on tosiaan aika kehno jengi tällä hetkellä. Kings voitti peli aika puolivaloilla pelaillen 3-1.

Tuomo Ruudun peliesitys kuitenkin ilahdutti minua. Tuomo sai eniten peliaikaa Chicagon hyökkääjistä, yhteensä 20.52, joten luottoa löytyy. Ylivoima-aikaakin tuli 3.17.

En tiedä johtuiko sitten siitä että itse katselin samaisen ottelun eilen illalla livenä ja ehkä väsymys vähän painoi, mutta minä olin kyllä Ruudun esitykseen pettynyt. Yksi taklaus ekassa vaihdossa, sen jälkeen ei oikeastaan muuta näkyvää kuin pari pahaa kiekonmenetystä hyökkäyssinisellä, josta Kings ylivoimahyökkäyksiin. Muutaman kerran oli selkeä vetopaikka jonka Tuomo jätti käyttämättä. Se yksi syöttö maalin takaa oli todellakin asiallinen. Peliaikaa todellakin tuli roppakaupalla, jopa pari kertaa veti ns. tuplavaihdon. Varmasti Tuomon esityksen arviointiin kohdallani vaikuttaa myös koko joukkeen esitys, joka oli kuten sanoit, todella kehno.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ottelun viimeisellä minuutilla Tuomo syötti vielä Mark Bellin yksin läpi. Tämä harhautti jo Cechmanekin ja luuli ampuvansa kiekon tyhjään maaliin. Cechmanek teki kuitenkin loisteliaan jalkatorjunnan alanurkasta ja Bell poistui päätään puistellen vaihtoaitioon. Se syöttö oli toinen hieno väläys Tuomon taidoista.

Gags, minä taas katselin 1. erän illalla livenä, enkä seurannut peliä kovin tarkkaan. Aamulla pirteänä katsotuissa 2. ja 3. erässä Tuomon peli näytti paremmalta kuin aikaisemmissa näkemissäni Blackhawksien peleissä.

Ei Tuomo vielä ihan huippuvireessä ole, sen myönnän. Jos hänen peliaikansa lisääntyy pysyvästi jonnekin 18-21 min välille, niin uskon tehojakin alkavan pikkuhiljaa löytyvän lisää.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Kyllä pystyy näkemään pelaajan suoritukset todella erilaisina. Pistetään nyt oman väsymykseni piikkiin, mutta illalla kun kattelin peliä zapilta niin Ruutu oli huono. Ehkä olis pitäny nauhoittaa matsi niin aamusella olis voinu nähdä jotain hienoja nyansseja Ruudun pelissä. Perseellään pyöri varmaan viitisen kertaa ensimmäisessä erässä, yksi ohitaklaus ja sitten yksi hyvä syöttö maalin takaa kaverille. Kolmannessa erässä olin jo Höyhensaarilla, mutta jos tuo oli kauden parasta Ruutua niin.....voe rähmä.
Pistetään väsymyksen ja Ruutun keskenkuntoisuuden piikkiin tuo esitys. Paljon jäi kyllä parannettavaa.
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
Yo!

Itse vähän aikaa sitten muuttaneena en ole uuteen asuntooni tota Canal + kanavaa hommannut. Tuli vaan mieleen, että te kun nauhoittelette noita pelejä, niin kiinnostaisko myydä muutama nauha. Lähinnä tämän kauden pelit kiinnostavat. Joukkueilla ei ole mitään merkitystä Itse en ole yhtään NHL peliä nähnyt tällä kaudella, kun Nelonenkaan ei ole enää pariin vuoteen näyttänyt noita pelejä.

Eli jos joku haluais myydä noita nauhoitettuja pelejä (sovitaan hinnasta vaikka yksityisviesteissä) niin ostaja on tiedossa.

Ottakaapa yhteyttä!

Thanks man!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtoi Tuomoa helpottaa viimeöinen maali Detroitia vastaan.

Ottelussa katkesi Blackhawksin 14 pelin voitoton putki, ja samalla Tuomon 22 ottelua kestänyt maaliton jakso. Maali tuli hyvästä laukauksesta B-pisteiden välistä, ja vei Hawksin 3-2- johtoon. Hyvä että tulee välillä onnistumisia myös tehojen muodossa, vastuutahan Tuomo saa varsin kohtalaisesti. Jatkakoon samaan malliin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin sanoinkuvaamattomasti lämmittää lukea Hawks-kannattajien juttuja, missä hehkutetaan Tuomon alkavan hiljalleen näyttämään siltä, mitä häneltä odotettiin. Ja muutenkin hienoa huomata, että Tuomo alkaisi saamaan täältä tuttua arvostusta myös siellä suunnalla. Sen ainakin tietää, että sata lasissa äijällä itsellään on jatkuvasti.

Tuomohan on alkukaudesta ollut yleisen pohjois-amerikkalaisen mielipiteen mukaan eräs NHL-historian suurimmista flopeista, koska ei ole tehnyt vielä kahtakymmentä maalia tällä kaudella. Mikä mättää, kun ei tehoja synny, miettii moni. Tuomohan törkeällä tavalla lypsi kaksi vuotta rahaa Blackhawksilta kieltäytymällä sopimustarjouksista, ja hänenhän piti olla maailman paras pelaaja NHL:n ulkopuolella. Uusi Forsbergin Pekka jopa. Ylimielinen kakka, sanoivat monet Tuomosta...

Eli siis, vaikka Tuomo on olosuhteisiin nähden ilmeisesti ihan hyvin pelannutkin tällä kaudella (niiden mielestä, jotka eivät ole katsoneet pelkkää pistepörssiä), kaikesta päätellen nyt alkaa löytyä vielä uutta vaihdetta peliin. Pikku hiljaa mies oppii NHL-kaukaloiden niksit, liike ja luistelu alkaa olemaan kohdallaan, ja mikä parasta, niittejä jaetaan tuomomaiseen tyyliin ankarasti. Ja myös niitä kaikkien kaipaamia tehopisteitä on alkanut tulemaan säännöllisempään tahtiin. Viime yönä saldo kasvoi kahdella syöttöpisteellä, joten Tuomo saavutti maagisen 10 NHL-tehopisteen rajapyykin.

Eli edelleen siis, tsemppiä Tuomo.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Tuomolla on nyt hyvä pisteputki päällä. Keskiviikkona tulee jälleen Canalilta Chicagon peli: Red Wings - Black Hawks. Minnesota pelissä Tuomo esitti todella hienoja otteita ja järjesteli useamman maalipaikan ketjukavereilleen, samanlaista on ollut Tuomon peli jo pidemmän aikaa.

Mutta mm. Foppasta, jonka pistesaldosta 60% on syöttöjä, poiketen on käynyt hyvin selväksi, että Tuomon laiturit eivät ole mitään Alex Tangyeita tai Milan Hejdukkeja. Vaikeapa siinä on pistepottia kasvattaa, vaikka peli nyt kulkeekin, kun laiturit ovat suht kädettömiä räpeltäjiä.

Uskon, että jos vaan Tuomo säilyy tämän kauden ehjänä ja pääsee ensi kesänä treenaamaan terveellä kropalla on tulos ensi kaudella, pelaa hän sitten missä hyvänsä, murskaavan kovaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Black Adder
Tuomolla on nyt hyvä pisteputki päällä. Keskiviikkona tulee jälleen Canalilta Chicagon peli: Red Wings - Black Hawks. Minnesota pelissä Tuomo esitti todella hienoja otteita ja järjesteli useamman maalipaikan ketjukavereilleen, samanlaista on ollut Tuomon peli jo pidemmän aikaa.

Tuomolla on nyt alkanut kulkemaan todella hyvin. Toivottavasti saisi jotkut kunnon pelikaverit vierellensä, niin voisi alkaa sitä tulosta syntymään oikein huolella. Tuomo on tehnyt 8 viime ottelussaan 3+3=6 pistettä. Harmi vaan, että pelikaverit ovat kovin kädettömiä. Tsemppiä vaan Tuomolle ja jatka samaan malliin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viime yönä taas veljekset Ruutu ottivat yhteen kun Chicago ja Vancouver kohtasivat.Hieno homma että molemmat ovat vakiinnuttaneet paikan "ylhäällä".

Jos lakko tai työsulku tulee ensi kaudella niin nämä kaksi hemmoa olisi ehdottomasti saatava.
Voi että sitä itkemisen määrää muualla kun kaverit ajelevat pommeja avojäällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös