TPS, media ja julkisuus

  • 2 979 239
  • 11 992

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sinä hupsu! Hauskaa, että toivot uutta hankintaa nimenomaan sinne peräpäähän. Perä-päähän.

Täällähän ruvetaan jo ymmärtämään pienen hassuttelun päälle. Härmäläiset muistaakseni niitä hitaita on. Antaa Eskolan runkata niin paljo kun haluaa jollain homokortilla. Mulle on ihan sama kunhan limppua menee tolppien väliin.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ajatella että joku on jopa valmis jättämään koko seuran kannattamisen koska seura haluaa tukea tasa-arvon edistämistä. Valinnanvapaus on meillä kaikilla, silti hieman yllättää että tällaiset ulkourheilulliset kannanotot saa jotkut lopettamaan peleissä käymisen.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Täh? Tämä on media ja julkisuusketju.

Hieno kannanotto tepsiltä ja julkisuutta jonka takia voi olla ylpeä kannattaja.

Joo en sitä tarkoitakkaan mutta kannattas varmasti Eskolallakin enemmän keskittyä ihan muuhun kun liputtaa mediassa jostain gay marssista.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Kuka tahansa täysi-ikäinen saa minun puolestani käyskennellä perversiokulkueissa — tietoisena tai harhautettuna. Jääkiekkosivustolle asia ei kuulu, eikä lapsia ja nuoria osaltaan kasvattavan urheiluseuran pidä olla tyhjän moraaliposeerauksen kanssa missään tekemisissä. Kiekko jäähän!
Tasa-arvoisuus on kylla perseesta. Maailman mustavalkoisena pitaminen on lapsillekin parasta. Onnea uuden seuran etsintaan
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Viittaako Eskola siis tuolla ensimmäisellä askeleella Kalpan askeliin lokakuussa 2014?

Kai kyseessä oli osallistuminen kuitenkin pride-kulkueeseen, eikä mikään yleinen tasa-arvo tiedote. Toki hyvä homma KalPankin tiedote. Ei näitä liikaa ole.

Kuka tahansa täysi-ikäinen saa minun puolestani käyskennellä perversiokulkueissa — tietoisena tai harhautettuna.

LOL!
Mut kerran harhautettiin perversiokulkueeseen. Huomasin harhautuksen vasta kolme viikkoa myöhemmin kun roikuin Amsterdamilaisen bondage-luolan katosta pää alaspäin ja kolme Tom of Finlandeiksi pukeutunutta ukkoa ruoski mun paljaita pakaroita.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kai kyseessä oli osallistuminen kuitenkin pride-kulkueeseen, eikä mikään yleinen tasa-arvo tiedote.
Ai nimenomaan Turku Priden tukeminen oli se ensimmäinen askel joka jonkun leijonan oli tehtävä koska muut ovat lampaita jotka ehkä jonain päivänä seuraavat tätä pioneeri-leijonaa?

Hyvä että selvisi.

Sen oliko Kalpa vuoden 2014 ulostulo yleinen tasa-arvotiedote voi jokainen päätellä itse

" Meidän arvoihin kuuluu erilaisuuden hyväksyminen. Jokainen saa olla omanlaisensa ainakin meidän seurassa. Ilman muuta homot saavatkin pelata meillä, ja kaikki joukkueessamme ovat tasavertaisia jäseniä"

Juntisti Kalpa puhuu homoista ihan nimellä, eikä piiloudu "maailma on värikäs" termien taakse. Kalpa myös piti mahdollista ryhtyä sateenkaariseuraksi tulevaisuudessa. Kuopiossa junttia, muualla lutuuria.

Sinänsä kannatan TPS:n ulostuloa mutta tuo pioneeri-Leijona ensimmäisenä tekemässä jotain mikä kukaan ei ole Liigassa aiemmin tehnyt on oikeasti noloa ottaen huomioon Kalpan aiemmat ulostulot. Väitän että Kalpan ulostulo jäi niin pienelle huomiolle niin Eskolakin on sen missannut ja tehnyt itsensä naurunalaiseksi. Tai olisi tehnyt jos joku urheilutoimittaja osaisi yhtään fact-checkata haastateltaviaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mun mustavalkoinen sydän sykähti liekkeihin ala-aste ikäisenä ja se paloi loppuun nyt. Jos joku väittää etten ole tosifani ollutkaan, niin mikä sitten on tosifani ellei minä, joka olen ala-aste ikäisestä asti seurannut jokaikistä TPS:n peliä radiosta, TV:stä, netistä tai paikanpäältä.

Eskola halusi määritellä uudestaan mustavalkoisen sydämen ja saa tehdä sen vapaasti jos uskoo sen olevan paras tapa johtaa seuraa. Minun arvomaailma voi olla monen mielestä ahdas ja kapea mutta se on sama, mikä on ollut suurella osaa suomalaisista vuosia sitten. Se, että yhteiskunta muuttuu ja vuodet vierii, ei ole minulle mikään syy muuttaa arvomaailmaani.

Tiedän, että moni ihmettelee, eikä "suvaitse" tälläistä lyttäystä mutta totuus on, että Eskola sammutti mun mustavalkoisen sydämen liekin, eikä sen palamista jää tippaakaan ikävä.

Kiitos ja hyvästi!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Minulle Tepsin kannanotto erilaisuuden ja kaikilla elämänaloilla tasa-arvon puolesta on ok. Valitettavasti tähän kuitenkin liittyy se poliittinen puoli, nähdäkseni ainakin Helsinki Priden osanottajat ovat pääosin samaa sakkia kuin ne anarkisti-kommarit jotka ovat mesoamassa ja rienaamassa joka prkleen tilaisuudessa joissa aiheena on suomalaisuus tai kansallismielisyys. Tuo on niin oksettavaa paskaa kuin olla ja voi ja politiikkaa viimeisen päälle.

Olen varmasti palstan konservatiivisemmasta päästä. Seksuaalivähemmistöjen puolesta tuen osoittaminen on minulle kuitenkin täysin ok, sikäli kun kannanotto koski pelkästään sitä (kai?).
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Surullista nähdä että jääkiekkoyhteisössä ollaan vielä niin takapajuisia että tällaisesta asiasta saadaan 2010-luvun lopulla aikaan someraivoa ja naurettavia Ragequitteja, ihan kuin TPS:n hyvää tarkoittava teko uhkaisi joidenkin omaa seksuaali-identiteettiä.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Surullista nähdä että jääkiekkoyhteisössä ollaan vielä niin takapajuisia että tällaisesta asiasta saadaan 2010-luvun lopulla aikaan someraivoa ja naurettavia Ragequitteja, ihan kuin TPS:n hyvää tarkoittava teko uhkaisi joidenkin omaa seksuaali-identiteettiä.
Ei kai tässä pelkästään siitä ole kyse. Esmes SergeiK on kyseenalaistanut toimarinne julistusta olla ensimmän liigajoukkue asian suhteen. Näemmä KalPan ulostulo asian suhteen 2014 ei ollut tätä tai sitten KalPa ei ole liigajoukkue. Seuraavaksi tj:nne väittää, että keksi homot - vai?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei kai tässä pelkästään siitä ole kyse. Esmes SergeiK on kyseenalaistanut toimarinne julistusta olla ensimmän liigajoukkue asian suhteen. Näemmä KalPan ulostulo asian suhteen 2014 ei ollut tätä tai sitten KalPa ei ole liigajoukkue. Seuraavaksi tj:nne väittää, että keksi homot - vai?

Lähinnä kritiikkini oli näille rageajille jotka julistavat irtisanoutuvansa HC TPS:stä asian vuoksi, siinä ei käsittääkseni ole Eskolan asiavirhe taustalla. Mua ei henk. koht oikeastaan kiinnosta ulkopuolisten kannanotot asiaan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun arvomaailma voi olla monen mielestä ahdas ja kapea mutta se on sama, mikä on ollut suurella osaa suomalaisista vuosia sitten. Se, että yhteiskunta muuttuu ja vuodet vierii, ei ole minulle mikään syy muuttaa arvomaailmaani.

Saat ihan vapaasti olla ahdasmielinen ja homofobinen ja vastaisuudessa jättää matseissa käymisen, mutta tuo uhriutuminen on pelkästään säälittävää ja naurettavaa.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Mun mustavalkoinen sydän sykähti liekkeihin ala-aste ikäisenä ja se paloi loppuun nyt. Jos joku väittää etten ole tosifani ollutkaan, niin mikä sitten on tosifani ellei minä, joka olen ala-aste ikäisestä asti seurannut jokaikistä TPS:n peliä radiosta, TV:stä, netistä tai paikanpäältä.

Eskola halusi määritellä uudestaan mustavalkoisen sydämen ja saa tehdä sen vapaasti jos uskoo sen olevan paras tapa johtaa seuraa. Minun arvomaailma voi olla monen mielestä ahdas ja kapea mutta se on sama, mikä on ollut suurella osaa suomalaisista vuosia sitten. Se, että yhteiskunta muuttuu ja vuodet vierii, ei ole minulle mikään syy muuttaa arvomaailmaani.

Tiedän, että moni ihmettelee, eikä "suvaitse" tälläistä lyttäystä mutta totuus on, että Eskola sammutti mun mustavalkoisen sydämen liekin, eikä sen palamista jää tippaakaan ikävä.

Kiitos ja hyvästi!

Myös ManU sydän on sitten varmaankin sammunut? Osallistuivat meinaan 2016 syksyllä myös Pride tapahtumaan. Tukivat myös transsukupuolisia samassa tapahtumassa.

Mikäli ManUn touhun hyväksyt ja Tepsin et niin silloin ei kyllä kaikki täsmää.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Hienosti tehty Tepsiltä ja Eskolalta. Arvostettava teko jääkiekkomaailmassa, missä on myös suvaitsemattomia ihmisiä. Tällä vaikutetaan erityisesti nuorten asenteisiin.
 

snumi

Jäsen
Kommentoijat facebook-sivulla ovat ympäri Suomea ja monet eivät ole TPS-kannattajia olleet tai tule olemaan. Näyttää siltä että kommentoijat ovat jo etukäteen tienneet että kannanotto tulee ja valmiina kiittelemään että hieno juttu, vaikkeivat Tepsiä muuten seuraa ollenkaan. Eli TPS oli tässä pienen porukan työkalu heidän propagandansa levittämiseen. Yhden asian liike ylistää omaa mielipidettään ja kaikki jotka eivät ajattele samoin ovat urpoja. Samoin toimivat esim uskonlahkot.

Urheiluseuran tulisi keskittyä urheiluun ja kilpailutulokseen. Katsojat saavat olla vapaassa maassa ihan mitä mieltä tahtovat. Ei pidä alkaa väittää että toisen kuuluisi ajatella samoin kuin itse ajattelee tai että oma mielipide olisi parempi kuin muiden.

Kuluttajana teen valinnan etten tuo rahojani politikoivalle urheiluseuralle. Jätän Tepsin seuraamisen katsomossa ja muissa kanavissa puoleksi vuodeksi. Jos kausi jatkuu runkosarjan jälkeen, katsotaan sitten kiinnostaako pudotuspelit. Ei tarvitse irvailla että mene vaan ja kukaan ei kaipaa. Se ei minua kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
jätän Tepsin seuraamisen katsomossa ja muissa kanavissa puoleksi vuodeksi.

Ihan näin OT, mutta jämäkkä päätös (linkki: Neil deGrasse Tyson). Tai no puolijämäkkä, mutta arvostan silti. Näitähän sattuu, kun ikää tulee, ei se aina ole jykevä tammi.

Muillekin ns. periaatteen miehille nostan hattua, ei siinä, ja löytyypä myös NHL:stä boikotoitavien seurojen lista eli You Can Play-projektiin osallistuvat seurat, että osaatte sitten varoa (linkki: Youtube).

Jos ihan asiasta, niin asiallinen ulostulo TPS:ltä. Jos muutama nyhverö nyt pahoittaa mielensä täysin normaalin asian toteamisesta, niin harmi, kovin harmi. Vaikea tätä on myöskään minään politikointina tjsp. nähdä, vaikka ko. aspekti onkin tuotu esiin.

Sekin debatti oliko nyt TPS Liigan ensimmäinen, niin... No joo, kukin tavallaan.

Somen suhtautuminen, kuten täälläkin on mainittu, on 90/10 plussan puolella eli näillä mennään.
 
Viimeksi muokattu:

Hokifani25

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Mun mustavalkoinen sydän sykähti liekkeihin ala-aste ikäisenä ja se paloi loppuun nyt. Jos joku väittää etten ole tosifani ollutkaan, niin mikä sitten on tosifani ellei minä, joka olen ala-aste ikäisestä asti seurannut jokaikistä TPS:n peliä radiosta, TV:stä, netistä tai paikanpäältä.

Eskola halusi määritellä uudestaan mustavalkoisen sydämen ja saa tehdä sen vapaasti jos uskoo sen olevan paras tapa johtaa seuraa. Minun arvomaailma voi olla monen mielestä ahdas ja kapea mutta se on sama, mikä on ollut suurella osaa suomalaisista vuosia sitten. Se, että yhteiskunta muuttuu ja vuodet vierii, ei ole minulle mikään syy muuttaa arvomaailmaani.

Tiedän, että moni ihmettelee, eikä "suvaitse" tälläistä lyttäystä mutta totuus on, että Eskola sammutti mun mustavalkoisen sydämen liekin, eikä sen palamista jää tippaakaan ikävä.

Kiitos ja hyvästi!

Aika lailla samat fiilikset tästä Lertin kanssa.

Ei tätä homorummutusta tarvitsisi aivan joka paikkaan tunkea. Jos joku on homo niin olkoon sitten vaikkei kyseinen toiminta omaan arvomaailmaani mitenkään mahdukaan, mutta ei sitä tarvitse väkisin joka paikassa kailottaa kaikille.

Ylipäätään urheiluseuran olisi fiksuinta pysytellä poliitikan ja muiden yhteiskunnallisten kuumien perunoiden ulkopuolella, seuraavaksi Eskola varmaan ottaa kantaa laittomien maahantunkeutujoiden puolesta tms.

Varsinkin kun uuden päävalmentajan palkkauskin on osoittautumassa tässä kauden alun kynnyksellä hyvin kyseenalaiseksi ratkaisuksi, niin pitäisin kyllä Eskolana turpani vaan kiinni näiden ulkojääkiekkoilullisten asioiden suhteen kun jääkiekkoilullisissakin ja muissa varsinaiseen urheiluseuran toimintaankin liittyvissä asioissa kyllä riittää vielä tekemistä...
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Hmm...tässä päästään taas Tepsin helmasyntiin. Julkisuusvetoinen toimiala asettaa vaatimuksen hallita julkisuus kuin suuryritys vaikka faktinen operatiivinen kokoluokka ja sitä myötä valmiudet ovatkin pk-tasolla. Nyt roiskittiin taas piiritason markkinointihengessä ilman näkemyksellistä suunnitelmaa.

En tarkoita, että itse ottaisin hernettä nenään nyt tehdystä, itse asiassa suhtaudun seksuaalisuusteemaan niin liberaalisti, että reaktioni olivat suorastaan mitättömät.

Mutta kunkin henkilökohtaiset arvot ja niiden subjektiivinen arviointi sikseen - kysymys kuuluu, olisiko HC TPS:n pitänyt lähteä kannanottoon ensinkään? Perustelen tätä seuraavin argumentein: A) HC TPS:n päätoimiala on viihdebusiness. Politiikan sekoittaminen viihteen kanssa on harvemmin ollut onnistunut yhdistelmä. Kannanotto on kaikkinensa epärelevantti ja ydintoimintaan kuulumaton. B) Nyt nähty, sinänsä positiivinen, organisaation viesti tai kannanotto tulisi tehdä ennemmin passiivisena toimijana ("jos kysytään") kuin aktiivisena. C) Tämäntyyppiset kannanotot tai arvostukset elävät yleensä organisaatioissa sisäisien normien ja viitekehysten kautta (esim. ydinarvoina tms.), joihin voidaan kysyttäessä viitata - eivät yksittäisten henkilöiden yksittäisinä ulostuloina. Nyt etenkin asian jälkipuinnissa jäi epäselväksi, oliko kyseessä HC TPS:n kollektiivinen kanta vai Mika Eskolan omat mielipiteet ja pyrkimykset.

Summa summarum, kokonaiskuvaa jää taas leimaamaan tunne hallitsemattomasta brändinhallinnasta. Viestintästrategia, -suunnitelma, -resurssit ja -vastuut? Anyone?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan näin OT, mutta jämäkkä päätös (linkki: Neil deGrasse Tyson). Tai no puolijämäkkä, mutta arvostan silti. Näitähän sattuu, kun ikää tulee, ei se aina ole jykevä tammi.

Muillekin ns. periaatteen miehille nostan hattua, ei siinä, ja löytyypä myös NHL:stä boikotoitavien seurojen lista eli You Can Play-projektiin osallistuvat seurat, että osaatte sitten varoa (linkki: Youtube).

Jos ihan asiasta, niin asiallinen ulostulo TPS:ltä. Jos muutama nyhverö nyt pahoittaa mielensä täysin normaalin asian toteamisesta, niin harmi, kovin harmi. Vaikea tätä on myöskään minään politikointina tjsp. nähdä, vaikka ko. aspekti onkin tuotu esiin.

Sekin debatti oliko nyt TPS Liigan ensimmäinen, niin... No joo, kukin tavallaan.

Somen suhtautuminen, kuten täälläkin on mainittu, on 90/10 plussan puolella eli näillä mennään.

Täysin samaa mieltä

Tuo ensimmäisyydestä vänkääminen on vähintään yhtä säälittävää kuin se, että loukkaantuu tästä koko jutusta.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Suunnitelmallisuus on saattanut jäädä hyvinkin vähälle. Voi hyvin olla että tartuttiin vain tilaisuuteen, en tiedä mitä Eskola (tai organisaatio) ajattelee. Mutta sitten taas toisaalta, nyt tavoitettiin hyvin pienellä panostuksella paljon ihmisiä joita Palloseuran touhut eivät muuten kiinnostaisi, pääosin positiivisessa hengessä.

Minusta Seura saa olla Mieltä asioista, vaikka ne eivät koskisi toimialaa. On minusta outoa jos ei saisi, enkä näe sitä oikeasti kovinkaan poliittiseksi teoksi. Yhtä lailla on ollut näitä Movemberejä, Nälkäpäiväkeräyksiä, FightBackejä, tulevissa CHL-peleissä lahjoitetaan euro lipun hinnasta SPR:n katastrofirahastoon jne. Ilmeisen hyvänteon lisäksi saa palkaksi pienen näkyvyyden. Toki niistä ei varmasti puhuta näin montaa päivää mitä nyt, eivätkä ne toivottavasti mene kaikilla tunteisiin.

Itse näkisin tämän viestinä myös seuraan sisälle päin, TPS vaikuttaa monen nuoren elämässä. Ei tietenkään voida puhua ihan arvojohtamisesta mutta esimerkin antamisesta nyt ainakin. Ja vaikka osaa se harmittaakin kyllä tässä ollaan hyvien puolella. Villeimmät väitteet ja uhkakuvat ovat vailla todellisuuspohjaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tässä on selvä todiste että kun TPS uskalsi olla leijona ja ensimmäinen palloiluseura maailmassa joka tuli ulos homomyönteisellä statementilla viime viikonloppuna niin Manun kaltaiset konservatiiviset jättiläiset uskalsivat tehdä oman siirtonsa eilen.

Maailma tarvitsee esikuvia. Kiitos TPS.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös