Top- ja Flop- hankinnat

  • 8 455
  • 132

Roby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä antaisin mahdollisen tähtistatuksen mieluummin TPS:n Kimmo Peltoselle kuin Sululle.HPK:n entinen kapteeni on paljon parempi pakki kuin Sebu tulee koskaan olemaan.Kimmon lähtö oli todella paha ja melkeinpä korvaamaton menetys Kerhon puolustukselle.Sulun poistuminen vahvuudesta taas on korvattavissa muiden tason nousulla.

Ihmettelen miksi espoolaiset eivät osaa arvostaa Rami Alangon hankintaa.Likaista ja näkymätöntä työtä erittäin hyvin illasta toiseen tekevää ei näemmä osata katsoa Espoossa hyvällä vaan vain tehopisteet huomataan.Rami on mielestäni pakkina parempi kuin Sulku ja olisin ottanut riemusta kiljuen vastaan jos olisi takaisin Hämeenlinnaan tullut.Alanko on varmasti yksi liigan aliarvostetuimmista pelaajista.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Roby
Alanko on varmasti yksi liigan aliarvostetuimmista pelaajista.
Mä kun olen pitänyt sitä yhtenä yliarvostetuimmista pelaajista. Vie turhaan peliaikaa hyviltä junnuilta, esitykset ovat ns. täytemiehen luokkaa. Pelaa omalla paikallaan, ei nouse eikä turhia liiku. Ei osaa taklata, ei tappele (turpaan sai nuorempana muutaman kerran todella railakkaasti) eikä erotu millään tavalla edukseen.

Mutta kuten ketjussa todetaan,
näin puhuu ässäfani joka ei ole nähnyt Alangon jokaista peliä ja siten ei omaa minkäänlaista oikeutta arvosteluun.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niklas Bäckström 'tähti'...???

Ei ainakaan minun kirjoissa.
 

Roby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Myönnän, että itsekin olen muodostanut kuvan Alangosta pääasiassa aina niin ihanien entisten HPK-aikojen perusteella.Ramin Jokereihin siirtymisen jälkeen seuraaminen on ymmärrettävästi jäänyt vähemmälle.HPK:ssa hoiti puolustavan pakin tonttinsa erittäin hyvin ilman suuria virheitä.Olisikos Ramiin iskenyt velttous Jokereissa, miten on?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Täyttä paskaa tuo Janj kirjoitus Alangosta

Rami on ehdottomasti vahvistus Bluesin puolustukseen ja kaiken kaikkiaan Alanko on parempaa A-ryhmää oman maalinedustan siivoamisessa, myöskin kulmaväännöissä Alanko on erittäin vahva.

On totta että Rami ei paljoa nouse ja eikä kiekollisena ole mikään Paul Coffey mutta omassa päässä Alanko on erittäin vaikeasti kierrettävä ja tarpeeksi ilkeä että vastustajalla ei ole kivaa Alangon syleilyssä.

Suurelle yleisölle Alanko lienee silti melko tuntematon koska harvoinpa nämä oman pään spesialistit ja stay at home pakit otsikoissa näkyvät. Omasta mielestäni kyseessä on siis ehdottomasti reilusti keskitasoa parempi puolustava pakki ja itse olisin kyllä toivonut että Rami olisi meillä jatkanut, mutta ilmeisesti hyllytys pleijareissa sai miehen hakemaan peliaikaa Espoosta.

PS. taitaa se Alangon edellis kauden jatkoaika-maali Ässiä vastaan edelleen harmittaa Janj:tä kun noin sapekasta tekstiä tuli.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aineksia!

tämä on osin taas sellainen ketju, jossa on LIEVÄSTI sellainen meininki, että

*kaikki meidän seuraan tulevat hemmot on kirkkaasti NHL-tasoa, jotka pelaavat uransa uskolliseti meillä (vaikka ilman liksaa) ja muille menevät ovat maitojunamiehiä, puukäsiä / -jalkoja, nahjuksia, vätyksiä ja rahan perässä juoksevia rampoja*:D ;)

nimin. mä mitää koskaan liiottele!
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Alangosta

Rampe lienee vahvistus mihin tahansa liigajoukkueeseen. Aggressiivinen puolustava pakki, jolla loukkantumisten (ja Summasen psyykkauksen) vuoksi meni viime pleijareissa lataus hieman yli.

Tomek Valtonen, jota asiantuntijat kai pitävät ihan okei tappelijana, nimesi Alangon toissatalvena liigan parhaaksi hanskaajaksi. En väitä että Alanko sitä olisi, eikä se minua pätkääkään kiinnosta, mutta jos Alanko ei ole Bluesille (tai mille tahansa SM-liigajoukkueelle) vahvistus niin minä olen Sandy McCarthy.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Alangosta

Viestin lähetti Lapanen
Tomek Valtonen, jota asiantuntijat kai pitävät ihan okei tappelijana, nimesi Alangon toissatalvena liigan parhaaksi hanskaajaksi. En väitä että Alanko sitä olisi, eikä se minua pätkääkään kiinnosta, mutta jos Alanko ei ole Bluesille (tai mille tahansa SM-liigajoukkueelle) vahvistus niin minä olen Sandy McCarthy.

Jäällä en ole nähnyt hänen koskaan hanskaavan, mutta kehässä pudottaa Heleniukset ja kumppanit melkoisella varmuudella.

Samaa mieltä myöskin monen muun kanssa siinä, että Blues sai erittäin hyvän puolustavan pakin, ehdottomasti yhden liigan parhaista.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Täytyy myöntää että minulle Alanko on täysi arvoitus sillä hän kuulunee juuri siihen kastiin joka ei iske vastustajajoukkueen fanien silmään (muuta kuin negatiivisessa mielessä). Nämä muutamat jokeri-kannattajien mielipiteet tulevat kyllä yllätyksenä ja uskoa luovina.
Sulku ei varmaankaan mikään super-tähti ole mutta erittäin hyvä vahvistus kuitenkin. Ja en oikeen jaksa edes ihmetellä sitä että ritariareenan suunnalta tulee katkeraa tekstiä, taas.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Sulku ja Alango tuovat sopivasti leveyttä Bluesin puolustukseen. Myönnän että Alanko on minulle hieman kirjoittamaton kortti mutta tätä Sulun parjausta en oikein ymmärrä. Ei hän supertähti ole mutta elittiiä SM-liigassa. Hämeenlinnassa näytetään olevan tyytyväisiä siihen että hän lähti. Tai siltä ainakin vaikuttaa koska Sulkuhan on huono.

Se,että joku vertaa Sulun maajoukkuepaikkaa Niklas Hedbergin vastaavaan on siinä mielessä ontuvaa että Prokabanka Cupiin ei yleensä mitään ykkösjoukkuetta lähetetä. Olihan siellä pari vuotta sitten Kari Rajalakin :D
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Nikke
Olihan siellä pari vuotta sitten Kari Rajalakin :D

Poro Rajala on Ahma Tuomisen ohella ollut pitkään IFK-fanien "suosikkeja" vailla vertaa ja tottahan on että puutteita on vaikka millä mitalla.

Joskus maailmassa on kuitenkin Rajalakin pelannut ensimmäisen liigapelinsä ja ellen väärin muista, oli se narreja vastaan hävitty peli joskus Mike Eavesin kaudella. Kyseinen peli päättyi kai 10-0 tai 10-1, Lundell vaihdettiin maalilta kesken pelin Bäckströmiin mutta ainoa positiivinen asia koko pelissä IFK:n kannalta oli se pienikokoinen, väkkärä ja loppuun asti soheltava kaveri joka oli niin tuore vahvistus ettei edes nimeä ollut pelipaidan selässä. Taidettiin seuraavan päivän hesarissakin nimeltä mainita HIFK:n parhaaksi pelaajaksi ko. pelissä.

Ikävä että Poron kehitys ikäänkuin lopahti kesken, mikäli potentiaalia niin hirveästi huipulle alunperin edes olikaan. Mutta asenne on aina ollut kohdallaan ja vauhtia riittänyt.

No, ei liity mitenkään aiheeseen itsessään paitsi että näihin turnauksiin valitaan tällaisia ehkä-joskus-tulevaisuudessa -tyyppejä jotka sitten puhkeavat kukkaan tai eivät.

Ja tuli vain tarve hieman puolustella yritteliästä ja sinnikästä kaveria... :)
 

JanJ

Jäsen
Re: Täyttä paskaa tuo Janj kirjoitus Alangosta

Viestin lähetti flintstone
PS. taitaa se Alangon edellis kauden jatkoaika-maali Ässiä vastaan edelleen harmittaa Janj:tä kun noin sapekasta tekstiä tuli.
Ensin sanot että täyttä paskaa, ja sitten alat myötäilemään että eihän se paljoa mitään tee ja lopuksi toteat että eihän se mahtunut edes pelaamaan enää lopussa.
Eli missä välissä se paska oli?

En edes muistanut että Alanko on tehnyt liigassa maalin.
Sen sijaan muistan vaikka sen, kun hän aloitti tappelun Japa Levosta vastaan ja vietiin paareilla kentältä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Täyttä paskaa tuo Janj kirjoitus Alangosta

Viestin lähetti JanJ

Ensin sanot että täyttä paskaa, ja sitten alat myötäilemään että eihän se paljoa mitään tee ja lopuksi toteat että eihän se mahtunut edes pelaamaan enää lopussa.

Ei kai kukaan ole väittänyt, että Alanko ei mahtunut palaamaan. Eikä tilanne todellakaan ollut tämä.
 

JanJ

Jäsen
Re: Re: Re: Täyttä paskaa tuo Janj kirjoitus Alangosta

Viestin lähetti sopuli


Ei kai kukaan ole väittänyt, että Alanko ei mahtunut palaamaan. Eikä tilanne todellakaan ollut tämä.

Oikeassa oot.
Ei väittänytkään, ja tais olla kurinpidollisista syistä sivussa.
Mikäli oikein muistan.

No, tämä on mielipidepalsta, ja mun mielipide on ilmaistu.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
JanJ varmasti osaa kertoa missä ottelussa tämä Levonen-Alanko episodi on sattunut niin tarkistetaan, sillä itse en muista hänen ainakaan jokeriaikanaan tapelleen yhtään kertaa - siis kaukalossa.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Mike
JanJ varmasti osaa kertoa missä ottelussa tämä Levonen-Alanko episodi on sattunut niin tarkistetaan, sillä itse en muista hänen ainakaan jokeriaikanaan tapelleen yhtään kertaa - siis kaukalossa.
Toki.
Kyse on kaudesta 1996-1997, sen toisesta Porissa pelatusta Ässät-HPK ottelusta jossa muistaakseni kolmannen erän alussa Alanko hyppäsi Levosen niskaan raumantien puoleisessa päädyssä. Japa hoiti homman tyylikkäästi, tosin Alanko taisi olla vielä suht nuori?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kerta kiellon päälle

Ihan hyvä pelaaja Alanko on, kuten Jokerimieliset edellä ovat vakuuttaneet. Luulisin jopa, että Alanko on juuri sen tyyppinen pelaaja, jota Bluesin puolustus olisi huutanut jo viime kaudella. Kova maalin edessä, hyvä peruspakki, joka tosiaan ei pisteillä herkuttele.

Kauden lopussa tapahtunut hyllytys johtui varmasti melko suurelta osin Oulussa otetusta typerästä ulosajosta. Ehkä Alanko olisi selvinnyt yhden pelin hyllytyksellä, ellei jäljelle jäänyt puolustajakaarti olisi pelannut niin hyvin. Alangolle ei ikään kuin ollut enää paikkaa. Jokerien puolustus oli loppukaudesta erittäin kova, ilman Alankoakin. Ja myös ilman Pasi Saarista.

Hyvä pelaaja Alanko on joka tapuksessa. Tsemppiä vaan Ramille jatkossakin.
 
Viimeksi muokattu:

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
lece

En välttämättä tarkoittanut kommentillani että kaikkia vähäteltäisiin vaikka lauseessa esiintyikin sana "aina". Tuskin ovat Kerhon miehet vähätelleet Peltosta, en sitä ainakaan lukemillani kirjoituksilla pysty todistamaan.

Häiritsee hieman kun täälläkin kirjoitetaan että pisteiltä ei Vujtekin takana voi välttyä. Luulenpa että kyllä voi. Varmasti osan Sebun tehoista olikin VV`n ansiota mutta pitää muistaa että kyllä Sulku profiiliaan nosti myös henkilökohtaisella tasolla viime kauden aikana. Jos leikitään ajatuksella että mies olisi jäänyt Hlinnaan niin oltaisiinko täällä mainostamassa että hänen tehonsa olisi jonkun muun ansiota? Ei oltaisi, ainakaan seuran omien fanien toimesta. Nämä jutut ovat vain siirron tuottamaa pulinaa.

Ensi kaudella sitten nähdään "kenet Vujtek tällä kertaa pelaa korkeammelle tasolle statistisesti"...
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minun puolestani tämän Sulusta väittelemisen voisi jo lopettaa. Se, että miestä ei kerhofanien toimesta parjattaisi jos olisi jäänyt kerhoon ei varmasti pidä paikkaansa. Sulkuun kohdistuva kritiikki ei ole siirron syytä, ainakaan omalta kohdaltani. Haukutaanhan Aaltoakin meikäläisten toimesta vaikka kuinka, vaikka ei mihinkään siirtynytkään. Kuinka moni kerhofani täällä sitäpaitsi olisi kynsin hampain halunnut pitää Sulun? Ei kukaan.

Korostetaan nyt vielä tähän väliin, että Sulku oli kuluneella kaudella hinta-laatusuhteeltaan hyvää tasoa. Mutta kun tiedetään että äijälle olisi pitänyt maksaa huomattavasti suurempaa palkkaa ensi kaudella, niin antaa olla sitten. Sulku on peruspakki, joka pelasi pisteiden valossa loistavan kauden. Ei miestä silti tähdeksi voi sanoa, tai sitten liigassa on todella paljon tähtiä...

Sorry jos tuli sekavaa tekstiä. Raskas työviikko takana ja edessä DBTL...
 

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Taas nähdään, että mielipiteitä on yhtä monta kuin persereikiäkin. No kivahan se että saadaan keskustelua aikaan.

Ehdottomasti olen samaa mieltä JanJ kanssa Rami Alangosta. En ymmärrä alkuunkaan miksi mies on pelannut maajoukkueessa, vieläpä useampana kautena. Taso on sellaista 6-7 puolustajan luokkaa esim. Bluesissa, samoin Jokereissa. Yliarvostettu pelaaja.

Laitan tähän sitten oman virallisen listan TOP10-liigapuolustajista:

1. Marek Zidlicky
2. Marko Tuulola
3. Jiri Vykoukal
4. Sami Helenius
5. Kimmo Peltonen
6. Mikko Luoma
7. Sebastian Sulku
8. Janne Grönvall
9. Arto Tukio
10.Tuukka Mäntylä
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: lece

Viestin lähetti The Hawks

Häiritsee hieman kun täälläkin kirjoitetaan että pisteiltä ei Vujtekin takana voi välttyä. Luulenpa että kyllä voi. Varmasti osan Sebun tehoista olikin VV`n ansiota mutta pitää muistaa että kyllä Sulku profiiliaan nosti myös henkilökohtaisella tasolla viime kauden aikana.

No katsokaan jos / kun Sulku pääsee pelaamaan Calounin kanssa. SM-liigassa nimittäin on vain kaksi oikeasti hyvää ulkomaalaista pelaajaa; Jan Caloun ja Vladimir Vujtek. Paremmuusjärjestyksen voi valita itse. Täytynee vielä mainita että nämä nemirovskit, tenkratit, tonit, chlubnat, simicekit ja vastaavat tulevat paljon paljon Calounin ja Vujtekin jälkeen, vaikka loistopelaajia hekin ovat.
 

Bondra#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Slovakia ja Washington Capitals (#12, #55)
Re: Re: lece

Viestin lähetti Tommy


No katsokaan jos / kun Sulku pääsee pelaamaan Calounin kanssa. SM-liigassa nimittäin on vain kaksi oikeasti hyvää ulkomaalaista pelaajaa; Jan Caloun ja Vladimir Vujtek. Paremmuusjärjestyksen voi valita itse. Täytynee vielä mainita että nämä nemirovskit, tenkratit, tonit, chlubnat, simicekit ja vastaavat tulevat paljon paljon Calounin ja Vujtekin jälkeen, vaikka loistopelaajia hekin ovat.
:D

Oletko tosissasi?
Toki onhan Caloun liigakiekkoilijoista ainoa joka tekee puolet pisteistään jäässä maaten...
 
Viimeksi muokattu:

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Vielä Alankoon sen verran, että hän on erittäin hyvä puolustava puolustaja, joka osaa tosiaan taklata ja on hyvä pitämään maalinedustaa puhtaana. Varsin näkymätöntä työtä, kun noita pisteitä ei kaudessa kerry, mutta on sitten taas varsin vähän kentällä vastustajan tehdessä maaleja. Jos sillä, että on hävinnyt tappelun joskus jotain vastaan saadaan pelaajasta huono, niin sitten meidän kotoisassa liigassamme on varsin monta huonoa pelaajaa, NHLstä puhumattakaan. Alanko joutui hyllytetyksi sekä Oulun tapahtumien takia, mutta myös siksi kun hänellä oli jo Bluesin kanssa soppari valmiina, tämä ei taas sopinut Summaselle, pelitaitojen kanssa tässä ei ollut mitään tekemistä. Bluesille hyvä hankinta joka tapauksessa.

Toiseksi huvitti vähän tuo Luu2 lista parhaista pakeista. Ei muilta osin, mutta Helenius oli listalla neljäs! Ei millään pahalla, mutta jopa Jokeripakasta löytyy häntä parempia pelaajia. Helenius on hyvä korvaaja Haakanalle, ei taidoiltaan samaa tasoa, mutta tuossa voimapuolella kylläkin. Heleniuksen osalta kirjoittelin tuonne Jokeri-ketjuun jo jokin aika sitten, että hän on todellakin näitä kovia jätkiä, joiden kovuus ei perustu mailalla hakkaamiseen tai pikku koiruuksiin, vaan ihan puhtaasti kovaan peliin, jossa hanskakin tarvittaessa lentää. Mutta väite, että Helenius on liigan parhaiden puolustajien joukossa on kyllä melkoinen liioittelu. No, hyvä että herran maine on jo nytten noin kova, vaikka harva on nähnyt hänen pelejään viimeisten vuosien aikana.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
IFK:n Flop-hankinnat:

Zankavets (Kuulapään kapteenin aines.)
Hucko ja Kobezda
"Neiti" Kivelä
"Klyyvari" Jalonen

Top-hankinnat:
"Calle" Brewer
Esa Isaksson
Juhani Jylhä
Juha Rantasila
"Robobob" Halkidis
Brian Rafalski
ja moni muu...
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Re: Re: lece

Viestin lähetti Tommy


SM-liigassa nimittäin on vain kaksi oikeasti hyvää ulkomaalaista pelaajaa; Jan Caloun ja Vladimir Vujtek.

On sentään vielä kolmaskin, Zidlicky nimittäin. SM-liigan paras ulkomaalainen, paras puolustaja ja paras pelaaja.

Valitettavasti valitsi väärän joukkueen, hirvittää ajatellakin millaista jälkeä Z olisi viime kaudella tehnyt vaikkapa HPK:ssa kun huolimatta Hifk:n surkeasta joukkueesta tuli 40 pistettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös